نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المواهب منتدى موهوبين الادب والشعر منتدى القصص والروايات



تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل




فتاة الاتوستوب-ابدعاتي

 

ميرسى ليكى يا حنان
القصة جااامدة جداً
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل


تسلم ايديكى ياقمر
كمليها بسرعة بقى






المقال "فتاة الاتوستوب-ابدعاتي" نشر بواسطة: بتاريخ:
sollyamar
عارفه يا كوكو لو لقيتك فى اى موضوع تانى قبل ما تكملى القصه هموتك
واحشتنى موووت
وكملى القصه بقى انا قربت انساها
أميرة الورد

انا جيت عارفة اني اتاخرت عليكم بس كنت بحضر النهاية

اصل النهاية قربت قوووووي :d



وصل موعد سفر منار... والكل يبكي علشان هيفتقدو منار حتى ام احمد الي ما صدقتش نفسها لما نادتلها منار بماما كانت هتموت من العياط على مناروتدعلها يارب العملية تنجح ...
اما منار ...كانت فرحانه لانها اخيرا هتعمل العمليه ..... وكانت مرتاحه علشان اخو سمر معاها كان يحسسها بالامان..... تحس انه له القدره عالسيطره على كل الامور..... وكانت شخصيته قويه.....

في الطياره كان كان اخو سمر قاعد بعيد عنهم ..... امامحمود كان جنب منار والي ماقدرتش تمنع نفسها من الحلم انها اخيرا هتشوف
تحمست تشوف اخو سمر ....صح انها كانت شافتو قبل كدة في الصور عند سمر ...وكان وسيم وامور .... بس كانت عايزة تشوفه على الطبيعه.... وقعدت بتحاولت تفتكر ملامحه....

اخيرا وصلوا....واول ما وصلو راحو على العيادة على طول ...
كانت العياده فخمه تتميز بالارضيه الرخاميه والاثاث الكلاسيكي.....وعلى طول الممرضات خذوها لغرفتها الي محجوزه باسمها .....انبهر محمود بحجم الغرفه...... لالا دي ماكانتش غرفه دة كان جناح كبير
وكان مكون من غرفه منار وصاله وغرفه منفصله لمحمود ....
اما منار كانت بتسال بس على الدكتور وامتى هيجي...وعرفت من اخوها انو الدكتور مش هيجي بكرة ..ودخلو ينامو كلهم ...

منار قعدت تتقلب في فراشها ومش عارفة كام وهي على الحال دة يمكن ساعه او ساعتين مش قادره تنام من الخوف والقلق ....خافت من كلام الدكتور لما يشوفها ..... خافت يقول لها مفيش امل للعمليه....بس الي طمنها اناخو سمر معاها ..... وهو دايما قد كلامه....وهو قال ان الدكتور ان شالله بيقول ان العمليه سهله...معناها انها سهله...كانت واثقه في اي حاجة بيقولها ....
فجاءه سمعت صوت الباب....الشخص الي دخل كان مؤدب لانه كان يمشي بالراحة علشان مش يصحيها
ومنار بتقول في نفسها 'ياخبر ممرضات بتعوهم مؤدبات قوي '
بس ظنها ماكانش ف محله لان الي دخل ماكانش ممرضه....كانت ريحه العطر رجالي منتشره قوي ف الاوضة ....كانت تشبه ريحه العطر الي شمته لما كانت في المستشفى لما حاولت تنتحر....نفس الشخص الي دخل عليها....لانه بنفس الغموض
معقول يكون نفس الشخص....هذا اكيد عفريت الي بيللاحقها في كل مكان....خافت لانها تسمع قصص من العجايز ان فيه عفارينت بيحبو بنات ويتزوجوهم غصب عنهم وخافت يكون عفريت
حست بخطواته تقرب منها وحست بيده تلعب على شعرها....كانت عايزة تصرخ وتمسك ايده علشان يسمعها محمود اخوها ويجي .... بس فكرت ان الشخص دة اكيد واخد باله ومجهز نفسه لاي حاجة

جيه على بالها فكره جامدة .... هتكتشف من الشخص المتطفل دة ... وقررت انها تمثل دور النايمه علشان مش يخاف....وبعد يومين تنفذ خطتها علشان تعرف مين دة ؟؟؟

حست ببوسته على جبينها .... تاكدت ان الحركه دي حصلت معاهااها لما مات ابوها ماكانتش تحلم ولا كانت هلوسه من تاثير المهدئ .... كانت حقيقه..... لانها حست بواحد بيبوسها على جبينها....تاكدت انه نفس الشخص.... بس ليه بيعمل كدة معاها ايه الي عايزو منها؟؟؟والسؤال الاهم مين هو؟؟؟
الفضول هيموتها .......حست بيه بيبتعد عنها ويطلع ويقفل الاوضة بكل هدوء
نامت وصحت على صوت الممرضه الي قالت ان الدكتورهيدخل....
منار كانت مطيعه لابعد الحدود وتسمع الكلام واوامر الدكتور ....وكان محمود بيترجم ليها كل كلمه بيقولها الدكتور...
وكانت الفحوصات متعبه بالنسبه لمنار ...لان الدكتور كان عايز تقرير دقيق عن حالتها .....
واخيرا قرر الدكتور ان المشكله من القرنيه.....والي هيزرعوها ليها ....بس كان خوف الدكتور ان العين ترفض العضو الجديد المزروع فيها مثل اي عملية زراعه أعضاء ..... لان في بعض حالات زراعه القرنيه بترفضها العين....ولكن حتى لو رفضتها هتعمل اكثر من عمليه لحد ماتتقبلها العين...
وطبعا الدكتور قرر ان العمليه بعد يومين..... وهتكون على مرحلتين....العمليه الاولى العين اليمين اما الثانيه هتكون بعد الاولى بثلاث ساعات.... علشان يشوفوا العين اذا تقبلت القرنيه الي زرعوهااو لالا........
ياترى العملية نجحت ولالا ؟؟؟؟

هنعرفها في الجزء الي بعدو

يتبع ........
أميرة الورد
بعد يومين كان يوم العمليه

والكل بيتصل بمحمود واخو سمر علشان يطمنو على منار ...
منار حست بنفسها بتفوق من البنج كان احساسها بالوقت بان و عيونها مشدودة وتحس بمغص ف معدتها من اثر البنج....وباين انهم مغطين عيونها .... فقدت الاحساس بعيونها كل دة من تاثير البنج
كانت تهلوس وتقول كلام مش تعرف معناه .... حست بوجود شخص جنبها وكان بيتكلم انجليش....فهمت تقريبا انه بيقول بتحس بايه ؟ او يسالها عن لو كان فيه اي حاجة ؟؟...رجعت حطت راسها على المخده وكملت نومها....في حين محمود اخوها كان هيموت من الخوف عليها واخو سمر بيطمنو ...

باليل صحيت على الم فظيع في عنيها ونادت للممرضات ...واخدت مهدئ وكملت نومها...في اليوم الي بعدو ...جيه الدكتور ...وكان مقرر انو يشيل الرباط الي كان على عيون منار ...ويعرف لو العملية نجحت ولا يشوف اذا هيعملها عملية تانية ولالالا...والكل كان مترقب النتيجة ...
منار كانت حالتها ماتنوصفش ....كانت كل خليه في جسمها بتترعش ...كل احاسيسها مركزه على يد الدكتور الي بيفتح عينها بشويش ..... كانت تتمنى انها لما تفتح عيونها تكون قدامها مرايه وتشوف نفسها..... يمكن غريبه ان الانسان فعلا يشتاق لوجهه....بس الي محروم من النظر لنفسه اكيد راح يشتاق لملامحه مثل مانو...الي كانت متشوقه تشوف تعابير وشها لما ترجع تشوف مره ثانيه...

اخيرا الدكتور بيشاورلها بايدو وبيسالها انتي بتشوفي ايدي ؟.....الكل مستني اجابتها ...بعد شوية منار قعدت تزعق باعلى صوتها....بررررررررررررررراااااااااااااامحمود جري عليها وحضنها وهو بيقول....خلاص حبيبتي هدي نفسك....طردت الكل من غرفتها والدكتور اتعصب وقرر انو يعدي عليها اليوم الي بعدو الصبح لانها كانت متعصبة ....

خرج الكل ... وفضلت لوحدها....كانت بتبكي من قلب....وسجدت سجود شكر لله لانها اخيرااااااااااابتشووووف ....
منار كانت بتبكي من الفرح لانها اخيرا شافت ....بس كانت متضايقه لانها كذبت على كل الاشخاص الي بيحبوها بس مفيش حل تاني غير انها تمثل....وتدعي انها مش بتشوف ....كانت تمثليتها صعبه خاصه ان الدكتور كان هيفضحها.......لان لما يقرب اصابعه لعنيها كانت هترمش ..... ولما خافت ان امرها ينكشف قررت انها تطردهم وتعمل نفسها منهاره.....افتكرت ازاي شافت اصابع الدكتور.....وازاي كانت هتموت من الفرحه.... رغم ان الرؤية لحد دلوقتي عندها مش واضحة كويس....بس على الاقل تقدر تميز الشخص وتشوفه كويس.....كذبة على الكل علشان الشخص الي بيدخل عندها كل ليله يصدق ان عمليتها فشلت .....علشان يتجرء ويدخل ظلت تتامل السرير وتتامل الغرفه وكل حاجة ....حمدت ربنا انها اخيرا تقدر تشوف....ومش عارفة تشكر اخو سمر ازاي لان الفضل لله ثم ليه بشفائها.....الفرق كبير بين عماد واخو سمر ...عماد هو سبب بعماها.....اماالتاني هو سبب بشفائها بعد الله..... ظلت تبكي من الفرحه وهي تنتظرالشخص الغريب لحد الساعه 4 الفجر .... كانت عايزة يوصل بسرعه ....عايزة تعرف مين هو,؟؟؟؟؟ علشان تنهي المسرحيه الفاشله وتقول لكل الي بيحبوها ان العمليه نجحت .... كانت مريحة على جنبها اليمين وكان الباب وراها.... وفعلا سمعت صوت الباب....خافت انها تكون الممرضه..... بس تاكدت في لحظه انه هو الشخص نفسه ....سمعت صوت بكى خفيف يصدره الشخص ....اتجننت عايزة تعرف مين دة الي يببكي ....وليه بيبكي....حست بايده تحسس على شعرها وخدودها .... قررت انها احلى لحظه تلتفت وتشوف مين هووبسرعه وبدون ماتعطيه فرصه انه يهرب.....التفتت....والتقت عينه بعينها....



ياترى مين دة ؟؟؟؟؟؟

هنعرف قريب ...

يتبع..........
princess.moon
حراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام عليكي يا حناااااااااان

ليه بس كده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قولي بقى ميييييييييييييين ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


بس اقولك انا حاسة انه الزفت عماد .......... صح؟؟؟؟؟؟؟؟
albanota
وااااااااااااااو
القصة هااااااااااايلة
كمليها بسرعة بقى
متسيبناش متعلقين كده
تسلم ايديكى يا قمر
أميرة الورد
معرفش بقى يا مون مون

من عنية يا بنوتة
حاضر هكملها
hebaahmed
اية ياحنان يابايخة
عاوزة اعرف هيطلع مين
كملى يالة
titanic
اقولكم انا
عماد
هو اللى كان بيجيلها
صح ولا غلط يا كروانة
أميرة الورد
انا جيت نورت البيت

قررت انها احلى لحظه تلتفت وتشوف مين هووبسرعه وبدون ماتعطيه فرصه انه يهرب.....التفتت....والتقت عينه بعينها....
معقووووووووووووووووووووووووله............... الشخص الي قدامها شخص بتعرفه كويس قوي.....وتعرف ملامحه كويس.....وبتموت في تفاصيل وشه....وتعشق نبره صوته......وبدوب في نظرت عيونو الي كلها رجوله.....ووسامته كانت ياربي بتموتهااااا............والاهم حبه الي في قلبها والي هيموتها ...مرت عليها شهور وهي تتمنى تشوفه او حتى تسمع صوته ....... ودلوقتي هو قدامها بلمو ودو ....
كان احساس جواها بيصرخ ويقول عمااااااااااااد حبيبي وحشتني.........لكن قررت انها تكمل تمثيلتها وتشوفو عايز منها يه؟؟؟...اكيد جاي يكمل عليها ويقتلها
تاملت وجهه كان ذابل ودقنه مهمل ......... نظرته كلها حزن ..........والدموع مليا عنيه الجميلة ........كان يبكي بصمت.........ودموعه بتقطع القلب.......كان قاعد على الارض ووجهه على السرير قصاد منار...
فجاءه ارتبك وخاف.......لانو حس ان نظرات منارمركزة عليه ....... وكانها بتشوفه ....سكت

فياللحظة دي سمع منار بتسالو ايه الي جابك هنا؟؟؟ قررت اخيرا انها تنهي المسرحيه الي ملت من احداثها وقررت انها تواجه
بصلها عماد وقالها حبيبتي انتي بتشوفي .؟؟؟؟
كررت نفس السؤال منار عليه
لو انت جاي تكمل دورك اطمنك خلاص نزل الستار والمسرحيه انتهت......اطلع برة ياعماد لان وجهك بيقرفني وبيحسسني بالاشمئزاز....
ساعتها كلمها عاد وقالها انا عارف انك زعلانة ...بس والله انا حبيتك ولسة بحبك ولو مكنتش عملتالي عملتو كانو هيدمروكي اكتر وانا اتعلقت بيكي وخوفت انك تتعذبي .....انتي كنتي ولسة كل دنيتي مغبتش عنك لحظة مسبتكيش ولا لحظة ...من ساعة ما طلعت من البيت ...وانا معاكي وبطمن عليكي ...لما مات ابوكي كنت بروح المستشفى اطمن عليكي...وجيت على ل وشي وراكي في العملية
انتي كل حياتي ...ودنيتي يا منار ....من غيرك امووووووت ...عماد وهو بيكلم عيونو كانت غرقانة بالدموع ...
منار نزلت دمعه من عينها من كلامو .....ليه اي كلمه بيقولهابتكون حلوه.......حتى لو كانت بسيطه
اترجاها كتير وقالها عايز اقولك لك عن الي في قلبي وانا متاكد ان قلبك كبير وراح تسامحيني......مانو صدقيني كل الي حصل كان بسب..
قاطعته مار وهي بتقولو معادشي يهمني كل الي حصل انا مخطوبه وزواجي بعد ماارجع من السفر ان شالله ......وعلى فكره انت تخليت عني لما احتجت لك...... بس هو كان معاية دايما... كنت انت السبب في اني ابق عمياء وانت الي هربت........ وهو كان موجود معاية وكان دايم يقدم لي الدعم......وبفضل الله ثم بفضله انا دلوقتي هنا
انصدم عماد من كلامها وسالها بفضله انتي هنا؟؟ مش فاهم
قالتلو منار عل كل الي قدمو اخو سمر ليها الشيء الي خلى عماد مصدوم .......ونزل عينه في الارض ......كان متعصب بشكل جنوني.........حتى ان منار خافتيعمل فيها حاجة..........وكانت حاطه ايدها ع زر الممرضات.......بصراحه خافت يقتلها......كان الحقد يملا عينه......وكان قافل فمه ومن حركه فكه باين عليها انه يشد على اسنانه
عماد قال ومن غير ماتخف عصبيته وحقده وبدون مايرفع عينه........هو سؤال واحد مافيه غيره
منار ردت اذا كان السؤال دة هيخليك تختفي من حياتي اساله؟؟
عماد سال .... تحبيه؟؟؟
سؤالي........انتي تحبيه علشان الي عملهولك .... يعني رد للجميل ولا انتي بتحبيه من قلبك؟؟؟
منار ردت بحزن كبير وهي بتبلع الريق بصعوبة انا بحبه من كل قلبي
وقالها انا اسف على التطفل على حياتك......واتمنى لك الشفاء.......وان شالله ترجعي بالسلامه للناس الي يحبوك ((وسكت شوية .......وكمل كلامه))والي تحبيهم
خرج عماد وقفل الباب وو منهااااااااار جدااااااااا
ومنار كانت مصدومه.......مشاعر غريبه حستها لما شافته .......وهي لي توقعت ان حبه في قلبها انتهى.......بس لما شافته عرفت ان حبه بيتجدد كل يوم........كانت مشتاقه ليه شوق ماتوقعتهوش......وتاكدت لما شافته عرفت قد ايه هي بتحبه .......

عماد خرج زي ما قلتلكم منهار وراح عل البحر وقعد يبكي ويصرخ باعل صوتو مناااااااااااااااااااااااااااار.....ويلوم في نفسو ليه عم كدة كان ممكن يحميها؟ خاف من الندل ايها؟..بس دة كان ممكن ياذيها اكتر ...ودة الي لا يمكن كنت هسمح بيه.....بعد طول تفكير وهذيان قرر انو مايستسلمش وانو يحارب علشانها ......ومش يسيبها لغيروووووووووووو

ياتر ى عماد عمل ايه دة الي هنشوفو
استنوني في الجزء الي بعدو
hebaahmed
تجنن ياحنان بجد حلوة اوى
وكل شوية تحلو اكتر
تسلم ايدك ياقمر
sollyamar
بجد برافوا برافوا برافوا
تحفه يا كروانه ملهااااااااااااااااااااااش حل
يا جامد ياجامد با جامد
هههههههههههه
titanic
الله عليكى يا قمر ايه الحلاوة دى
بس هو ممكن يقدر يعمل حاجة
بعد اللى هى قالتوا
انا بتهيألى كده يفقد الامل
أميرة الورد
كزفتوووووووووووووني هههههههههههههههههههههههههه

اه يا اسلام ان كان على يقدر فهو يقدر قوووووووووووي

هنشوف دة النهاردة ان شاء الله

استنووووني
albanota
انتى مبدعة يا حنان
القصة كل حلقة احلى من اللى قبلها
تسلم ايديكى يا قمر
أميرة الورد
الله يسلمك يا جميلة

ميرسي ليكي جداااااااا
LOLO10
جميلة اوى يا كروانة عماد دة شكله هيتنادل ربنا يستر
decientgirl
جااااااااااااااامده والله
انتى مبدعه فعلا
يلا كمليها بسرعه
أميرة الورد
ههههههههههههههههههههههههه

لالالا يا لولو مش تقلقي

ربنا عالم بالي فيه ههههههههههههههههههههههه

تسلمىىىىىىىىى decientgirl الل يخليكي دة بس من زوووقك
sollyamar
يلا يا كوكو مستنين اللباقى
أميرة الورد
حااضر من عنية بس استنى للعصر كدة
sollyamar
اشطه يا معلم انت تامر
أميرة الورد
تسلمىىىىىىىىىىىىى

مواه زوق يالي فوووووق
هههههههههههههههههههههههههههههههه
مانجة
ياحنون ياجاااااااااااااااااااااااااااامد
ايه يابت الجمال ده
تسلم ايدك يافنانة
بجد جامدة اخر حاجة
يلا بئا خلصيها بسرررررررررررررررررعه
أميرة الورد
الله يخليكي يا قمري

ماااشي من عنية
أميرة الورد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


بعد طول غياب عن رواية القصة

وذلك راجع لظروف ان المذكرة تاهت مني ومعرفتش اكمل من غيرها

النهاردة هكمل بقية القصة

الي فاضلها حجات بسيطة جداااااااااا وتخلص

استنوووووووووني
أميرة الورد
انا جيت

وقفنا اخر مرة عند ان عماد كان منهار وبعد طول تفكير قرر انو مش يستسلم كدة ويحارب علشان الي بيحبهاهنشوفو هيعمل ايه بقى ....

منار اخيرا بعدما الكل عرف انها بتشوف من اهلها والاتصلات الي جاتلها كتير ...اخيرا قفلت عليها الغرفة وبقت لوحدها ..وقعدت تتامل في كل زوايا الغرفة ....ركن ركن وبتحمد ربنا على انها اخيرا رجعلها بصرها....كانت تتامل اصابعها والي من فتره ما شافتهاش كانت تكتفي باللمس وتحسس الاشياء
دخلت الحمام وقفلت على نفسها ....وقفت تبص للمرايه.....تتامل ملامحها الي افتقدتها من زمان حست بتغير في شكلها ....حست انها خست قوي .... كانت عنيها حمرا بسبب العمليه.....والهالات سوداء تحتها.........شعرها منكوش نونه كل حاجة قدامها واضحه........سبحان الله قبل يومين كانت في عالم من السواد كان يحسسها بالضياع والوحده...ودلوقتي بقت بتشوف ...بس للاسف كل دة مش حسسها بالسعاده يمكن لان عماد مش معاها....ليه مش قادره تحس بالسعاده...ليه مش قادره تعيش بسلام مع اخو سمر وتنهيالمهزلة دي ......كانت تتمنى لو تقدر تتحكم بقلبها...حست بارهاق ....طول اليوم تفكير وهم وحزن .... قررت انها تنام وتستريح من تعب الي حساه ...خرجت من الحمام وقفلت الباب .....التفتت وفجاة انصدمت لان غرفتهامكانتش فاضية ....

ياترى مين كان في اوضت منار ؟؟

دة الاي هنعرفو في الجزء الي بعدو
princess.moon
الله عليكي بقى ياحنون

كملي بقى ........... يوووووووووووووووووووه
LOLO10
ايه دة هو احنا لحقنا بسررررررررررررررررررررررررررعة
أميرة الورد
هكملها مش تقلقو النهاردة ان شاء الله



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم

مواضيع مشابهة:
فضيحة المعارضة التركية .. تعرض صورة فتاة مصرية تم تعريتها على انها فتاة تركية
تطورات قضية فتاة النائب السلفي : حبس فتاة الفعل الفاضح + اعترافات الفناة المتناقضة + تصريحات والدها
لكل فتاة تحلم بالطموح و تتمنى ان تصل له نقدم لك اروع 25 نصيحةلكل فتاة طموحة:
فتاة تركية تتدخل موسوعة جينس اقصر فتاة فى العالم

Powered by vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة © fmisr.com منتديات نجوم مصرية