نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المواهب منتدى موهوبين الادب والشعر منتدى القصص والروايات



تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل




فتاة الاتوستوب-ابدعاتي

 

السلام عليكم

فتاة الاتوستوب دي قصة كتبتها وانا عندي 16 سنة
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل


رقيقة جميلة لكناها فتاة الاتستوب
لعل ولادتها كانت في يوم ماطر وزواج والديها كان رعدا وبرقا
فكانت هي تلك القطرة التي نبتت



اتمنى انها تعجبكم

دة بس اعلان للقصة :d

ان شاء الله هكملها كلها

استنووووووووووووني :d






المقال "فتاة الاتوستوب-ابدعاتي" نشر بواسطة: بتاريخ:
albanota
مستنينها يا قمر
واكيد هتبقى حلوة
يسلمووووووووو
أميرة الورد
العفو يا جميلة ويارب تعجبكم بجد
أميرة الورد
انا جيييييت

قصتي عن فتاة الاتستوب

الفتاة الي ممكن كلنا بنشوف زيها كل يوم وبنسمع قصصهم كمان كل يوم


منار واحدة منهم وهي جميلة ذات بشرة خمرية وشعر اسود طول لنص الظهر وعيون عسلية جميلة

كانت بتدرس تجارة انجلش وبتهوى رقص الباليه ، والدها كان متزوج 3 زوجات ، ام احمد وهي الزوجة الاولى ، وام منار الي اتوفت وسابت منار عندها 6 سنين ، وام رضى وهي الزوجة التالتة والي كانت منار عايشة معاها ، بس الحقيقة انها كانت في كل بيت ليها غرفة خاصة بيها وتامر وتنهي زي ما هي عازة لانها كانت البنت الوحيدة لابوها ودللها كتير .

ام احمد كانت معاها طيبة ست اصيلة بتحن عليها وبتعاملها بحسن ، اما ام رضى كانت ست غيورة بتكرها كره اعمى بس كانو ليها ولدين رضى ويوسف بتموت فيهم منار لانهم كانو صغار وعسل قوي .

كانت لمنار صديقة انتيم بتحبها قوي وسمر بردو بتحبها ، ايوة اسمها سمر جميلة بردو بس منار كانت اجمل منها بكتير وسمر بردو من اسرة غنية ومدللة جداااااااا

منار وسمر كانو متدلعين لدرجة انهم مش بيدخلو للبيت غير بعد نص اليل لان محدش بيسالهم كنتو فين ؟
الصبح بيروحو الجامعة وبعدها منار على درس الباليه وباليل سهر وخروجات وشوبنج

كانت ليهم هواية تانية جمب رقص الباليه ، هواية تعليق الشباب.
سعات كانو بيخرجو خصوصا علشان الهواية دي ، يشرفو شاب يقبل عليهم يتعرف عليهم ياخدو رقمو وياخدو رقهم ويمشو وبياليل هاتك يا حواديت ومسجات على الفون لحد الشاب ما يوقع ويمسحو الرقم من عندهم ، بس في الهواية دي كان في خط احمر بيوقفو عندو وهو ان لا منار ولا سمر بيقابلوهم بعد المرة الاولانية برة يغني كلو بعدو فون ، وبعد ما يزهقو يمسحو الرقم ولا كانهم عرفوهم .

منار في مرة اتعرفت على شاب اخد رقمها واخدت رقمو وعملت معاه زي ما بتعمل مع غيرو فون ومسجات وفي الاخر باي بس دة كان غير الباقي حبها قوووووووووووي ومرضاش بعد ما عرف الي عملتو فيه انو يستسلم بالسهولة ، وفي يوم وهي راجعة للبيت بعد نص اليل بالعربية اتعرضلها في السكة ، منار خافت قوي بس غرورها خلاها تكره انها تضعف وتظهرو واتحدت الشاب اكتر واكتر ،
نزلها من العربية وسمعها كلام جارح قوي ، غضبت منار من كلامو ليها وطريقتو وازاي انو يتجرا ويعمل معاها كدة ، سمعتو كلام مش اقل من الي قالو ، شافت في عيونو غضب اول مرة تشوفو خافت قوووي بس بردو مش لازم تضعف ، طلب منها طلب انها تعتذر على الي عملتو معاه ، وطبعا ازاي منار تعملها وهي مش بتعتذر حتى لوالدها ، مين دة الي هيخليها تتزل بالطريقة دي ؟ ورفضت واضرت على موقفها واضر هو اكتر منها ، وبعد جدال منهم سابها تمشي بعدما كسر كل زجاج العربية وقالها مش هسيبها في حالها ، وهيجي يوووووم وهينتقم منها اشد انتقام .. استهزئت من كلامو وصغرتو قوي ، ومشيت وسابتو .

وبعد ايام قليلة جدااااااا رجعت ريما لعادتها القديمة ....

ورجعت منار وسمر للعبتهم بتاعت كل يوم ، تعليق الشباب ، ويوم بعد يوم والضحايا بيكثرو ، وقلب جديد بيتجرح ، ومنار مغرورة بجمالها وسمر وراها في كلامها وممنوع واحدة منهم تقع في الحب ، لانهم بتالنسبة ليهم الحب ضعف وقلة قيمة ومفيش من الشباب حد يستاهل قلبهم يبقى في ملكه.

وهكذا دواليك .........ومرت الايام ........... والشهور ...............

منار وسمر خرجو في اليوم دة زي كل يوم مبسوطين وناويين يعنملو شوبينج واتجهو للمول التجاري ، وطول السكة بيمارسو هوايتهم المفضلة ، ارقام الشباب وفوناتهم ، وكل واحد بتنافس التانية كم رقم معاها .

دخلو المول واخدو كل الي عايزينو وهما خارجين متجهين لمكان العربيات شافت منار منظرخلى دمها يتحرق والغضب يتملها وراحت جري على عربيتها ، وهي بتزعق مين دة الي اتجرا ووقف عربيتو جمب عربيتها بالشكل دة ، ومنع ان الباب يتفتح حتى ، ازاي مش متوقعة حد بالجراة دي محدش عملها معاها ، ولما لمحت ان في ناس جوة العربية الي عملو معاها اصحابها كدة مع ان النوافذ كانت سودة ، قعدت تخبط عليها بكل غرور وبالفاظ غريبة ، ومحدش بيرد عليها ، وهي بتخبط وبتزعق وبردو محدش يرد عليها .

فجاة ..... النافذة ابتدت تنزل وتتفتح ، وبدلل ما منار تزعق زي ما كانت ناوية تعمل ، وقفت متجمدة في مكانها ومش مصدقة نفسها من الي شافتو .......


عايزين تعرفو شافت منار ايه ؟

استنوني في الجزء الي بعدو


يتبع................
hebaahmed
يارخمة عاوزة اعرف مين الى فى العربية
لازم تحنسينا كدة وتسيبينا
يالة نزلى الى بعدة
القصة حلوة ياحنون اوى
أميرة الورد
انا غلسة ورخمة وتنحة كماان ومش هنزلو النهاردة

بكرة يا جمييييل
albanota
كده بتعلقينا
القصة شكلها حلوة جدا
مستنية الحلقة الجاية
تسلم ايديك يا قمر
أميرة الورد
انا جييييييييييييييت

طيب انا هكملها

اهوووووووووووو



كنا فييين ؟ اه كنا لما منار وقفت قدام العربية وهي متجمدة مش عارفة لتكلم ولا تزعق زي ماكانت عايزة ايه دة ؟ مش مصدقة ان في حد كدة مستحيل يكون بشر اكيد دة ملاك مش انسان عادي اكيد انا بحلم مش حقيقة دة الكلام الي قالتو منار في نفسها وهي مصدومة مخروصة مش قادرة تكلم ....

فجاة صحيت من حلمها على كلام الشاب الوسيم ابو عضلات مفتولة الش شكلو يجمع بين الجمال العربي والجمال الاجنبي كان فعلا شاب سبحان الي خلقو كامل الملامح والكمال لله ..

وكانت منار اول مرة تشوف حد بالشكل دة وتنبهر للجمال دة سبحان الي خلقو ، سمعت كلامو الي بيستصغرها فيه احتقرها جامد، بصلها بصة اشمئزاز واتريق على لبسها مع انها كانت قمة في الاناقة ، غضبت منار جامد على جراتو ليها واول مرة حد يعاملها بالطريقة دي ، هو فاكر نفسو مين اصلا ، واتنرفزت وزعقت في وشو وردت على كلامو وطريقتو قام الشبا بصق في وشها وكمل احتقارو ليه ومنار واقفة مش قادرة ترد برد يساوي ردو بتكتفي بالكلام الي لا بيقدم ولا بياخر بصراحة هي مقدرتش تقاوم شكلو ... ودي اول مرة بتحصل.....

استمر الشاب في تصرفاتو معاها ووصلت بيه انو يدلق عليها في وشها اقهوة الي كانت في ايدو وقدام الناس في الشارع ودة الي خلى منار تثور اكتر لكن ردة الشاب كانت غير متوقعة انو سابها بتكلم وراح بعربيتو كانها مش موجودة ..

اتحبست الدموع في عيون منار ودخلت عربيتها ومش قادرة تنطق ولا تبص حتى على سمر الي كانت واقفة مندهشة من الموقف الي حصل ومقدرتش تكلمها او تسالها عن حاجة وفضلو طول السكة كدة لحد ما وصلت منار لبيتهم واخدت تعيط بحرقة في غرفتها لكن كان همها ساعتها انها تردلو الضربة وقدام الناس بردو ....

فاتصلت بنادر صديق ليها زي اخوها الي كان بدوره حاطط عينو على سمر الي منفضالو فكان هو الوسيلة الوحيدة الي ممكن تستغلها منار وتعرف مين الشاب دة وتنتقم منو على الي عملو ...

اتصلت بيه بعدما هديت وتمالكت اعصابها واستدرجت نادر واغريتو انها هتلين دماغ سمر وتخليها توافق عليه بس في المقابل انو يعرفلها صاحب العربية مين (يعني الشاب الي عمل فيها كدة ) ..

اداتو موافات العربية الي كان لونها احمر وموديلها سبور وكل التفاصيل مع الرقم الي كانت سجلتو ووعدها انه يكون عندها كل التفاصيل بكرة في نفس المعاد ...

ومن ساعتها ومنار مستنية الوقت على احر من الجمر ومتلخبطة ياترى هي عايزة تنتقم بجد ولا عايزة تعرف لشاب الي خلاها مبهورة بيه دة يبقى مين لكن فكرة الانتقام كانت اشد وقتها طبعا لا يمكن انها ترضخ للمشاعر الي جواها غرور الانثى بقى ومش اي غرور، غرور منار كان مختلف تماما ....

الهاتف رن ردت منار وفرحت لما لقيتو الاتصال من نادر وفرحت اكتر واكتر لما لقيت معاه كل المعلومات عنو ، اسمو عماد طارق ابوه غني جدا رجل اعمال مشهور وامو من اصل اجنبي وهو وليه اخت وحيدة اسمها مي وهو الكبير وليه بيت تاني غير بيتو مع اهلو بيتجمع فيه مع اصحابو الي بيلعبو معاه رياضة وبيسهرو على سباق السيارات لان البيت كان عبارة عن فيلا وساحة كبييييييرة للممارسة هوايتهم المفضلة ومن الصدف ان نادر كان معزوم مرة هناك فسهل عليه انو يعرف مين صاحب السيارة ومعلومات عنو وبيقعد فين بردو ......

قفلت الخط معاه واتصلت بسمر بتستعجلها تحضر نفسها هتمر عليها علشان وراهم مشوار ، لبست بسرعة ونزلت وسمر مش فاهمة منار مخكططة لايه سالتها وهي في السكة ورد منها كان استني وهتعرفي ، وقفت بالسيارة قدام كافي شبابي مودرن كبير نزلت ونزلت سمر وراحت جري على جوة اول ما دخلت لمحتو مع صحابو وطبعا الكل اول ما دخلت منار انبهر بيها زي العادة لانها كانت جميلة جداااااااا

طلبت من النادل طورطة عيد ميلاد كبيرة بمقاس معين وبسرعة وفي دقايق جابهالها النادل ، سالتها سمر عايزة تعملي بيها ايه بصتلها بصة كلها ثقة قالتلها صوري المشهد دة لانو هيبقى ذكرى ، ومشيت باتجاه عماد (الشاب الي احتقرها في الشارع)


تتخيلو عملت بالطورطة الي في ايدها ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟

استنوووني في الجزء الي بعدو


يتبع .............
sollyamar
انا متوقعخ اصلا من اقبل ما اقرها انها جاااااامددددده
hebaahmed
حلوة ياحنون
ممكن هترميها فى وشة بس اما تشوفة
مش هتقدر تعمل كدة ممكن
أميرة الورد
ايش عرفني انا يا هبة استني انتي هتحرقي بقية القصة

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ميرسي يا سوووولي
sollyamar
مااااااااااشى هستنى
بس فى الاخر هقول جاااااااااااااامده
ههههههههههههه
أميرة الورد
مااااشي يا ستي

بس مرووووورك اجمممممممد
أميرة الورد
احم احم

انا جيييييييييييييييت

وهكملكم القصة

وصلنا فين ؟ وصلنا فين؟ اه افتكرت


قلنا ان منار دخلت الكافي دة وطلبت جاتوه وراحت متجهة ناحية عماد الي كان قاعد مع صحابو وسمر بتسالها هتعملي ايه ردت عليها منار بكل ثقة صوري المشهد دة لانو هيبقى تاريخي وضحكت ، ومشيت باتحاه عماد وقفت قدامهم وهما كانو بيكلمو الكل سكت وبصت لعماد بصة غرور وسخرية وهوباااا والجاتوه الي في ايدها جيه على وشو ، اه ضربتو بالجاتوه على وشو وقالتلو دة جاتوه القهوة بتاع المرة الي فاتت الي شربتها وضحكت ومشيت ، الكل اندهش منها والاغلبية كانو يعرفوها لانها كانت مشهورة جدا طبعا بين الشباب ومحدش قدر يكسر غرورها حتى عماد ردلتو الضربة اقوى ومسحت بكرامتو الارض ، ساعتها ارتاحت منار وافتكرت ان كدة خلصت بس من جواها اتمنت ان الحكاية مخلصتش وعماد يا عيني فل مدهوش ومردش باي تصرف بس ضححك ضحكة محدش عرف سرها والاغلبية افتكروها سخرية وانو بكدة مش هتخلص وهي الي جابتو لنفسها ، بس عماد اعجب باصرارها وشخصيتها الغريبة ....

راحت منار هي وسمر وهما هيموتو من الضحك من الي حصل ...بعدما قعدت منار في غرفتها بصت للمراية لقيت نفسها بتشوف صورتو وسرحانة فيه ، مش قادرة تمنع نفسها من التفكير فيه ، ازاي دة ممكن تكون وقعت لالالا مستحيل مش هي الي يقدر حد يمتلك قلبها بالسرعة دي ، بس قلبها كان بيدق كل ما تفتكر اسمو والي حصل ونظراتو كل حاجة كانت مسيطرة على تفكيرها بالكامل ، بس حاولت انها تنام ومتفكرش في حاجة خااااالص وفعلا نامت نومة مرتاحة ومبسوطة لانها رجعت كرامتها الي انداست، لكن معرفتش ايه الي هيحصل بعد كل دة ....


استنوني علشان تعرفو ايه الي حصل بعدين

يتبع ........
sollyamar
جميله جدا وبجد متشوقه جدا اكملها شدى حيللك
أميرة الورد
التشويق ابتدى نااااااااو فعلا لان الاحداث الي بعدها
جااااااااااااااااامدة

ان شاء الله هتعجبكم
albanota
قصة جميلة جدا يا كروانة
تسلم ايديك يا قمر
فى انتظار باقى الحلقات
أميرة الورد
ان شاء الله يا قمري

ويارب تعجبك في الاخر
sollyamar
يلا كروانه بقى عاوزين بقيتها
أميرة الورد
مش دلوقتي باليل يا قمر
sollyamar
كده
انا ممكن مكنش هنا بليل
أميرة الورد
اقريها بكرة الصبح هههههههههههههههههههههههههه


معلش والله

اصل ورايا شغل بدخل اشقر عليكم بالعافية
sollyamar
اوك يا قمر
hebaahmed
كملى بقى يارزالة
عاوزة اعرف هتعمل اية
أميرة الورد
بطلي رخامة باليييل قلت

هااااااااا
مانجة
القصة شكلها جامدة
بس انتى رخمة على فكرة عشان انا مش بحب حد يعلقنى كدة
اخلصى بئا وخلصيها
sollyamar
كده يا كروانه متكمليش القصه بليل جه ومشى اهو
أميرة الورد
هههههههههههههههههههههههههههه
خلاص يا جماعة حقكم عليا انا هملها النهاردة

اصل امبارح كان عندي ظرف طارق هههههههههههههههههههههههه

مكنتش في وعيي
sollyamar
كروانه بليز كملى القصه
albanota
فين حلقة النهاردة يا كروانة



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم

مواضيع مشابهة:
فضيحة المعارضة التركية .. تعرض صورة فتاة مصرية تم تعريتها على انها فتاة تركية
تطورات قضية فتاة النائب السلفي : حبس فتاة الفعل الفاضح + اعترافات الفناة المتناقضة + تصريحات والدها
لكل فتاة تحلم بالطموح و تتمنى ان تصل له نقدم لك اروع 25 نصيحةلكل فتاة طموحة:
فتاة تركية تتدخل موسوعة جينس اقصر فتاة فى العالم

Powered by vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة © fmisr.com منتديات نجوم مصرية