نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المواهب منتدى موهوبين الادب والشعر منتدى القصص والروايات



تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل




فتاة الاتوستوب-ابدعاتي

 

منار كان الطريق بالنسبه ليها طويل ومالوش نهايه ...وصلت العربية لبيت كبير كانت ليه بوابه
كبيره.....اول ما وصلو عمل كلاكس السواق ..... انفتحت البوابه وكان وراها
شخصين كانوا مشغولين بفتح الباب....كان البيت عباره عن نقطه في ارض خضراء....كانت الحدائق ماليه المكان .....اما في طرف الفله فيه ممر سيارات يودي للدور الارضي .... مشيت العربية في ممر الي يودي للدور الارضي وصلو لخر الطريق وكان عبارة عن جراج كانفيه عمال كثير......لاحظت حركه العمال وكثرتهم.... وقفت العربية وطلب منها السواق انها تنزل لغرفه كانت مفتوحه...مشت لحد
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل


مادخلت في وسط الغرفه الي دلها عليها السواق.... كانت الغرفه عباره عن مستودع يمكن او
غرفه مهمله كان فيها اثاث قديم وباين عليه انه مر عليه فتره من الزمن مش قريبه يمكن يكون
المكان خاص للشغالين ....ماكنتشعارفة ايه المكان دة وطبيعته ..........كان همها الوحيد عماد
الي سالت عنو السواق وقالها انو هيجيلك استني هنا....
كان فيه كنبه في نص الغرفه.....جلست عليها....سمعت صوت لما طلع السواق انصدمت منه
كان صوت الباب يتقفل
خافت وقالت في نفسها .... الله يستر....كان واضح من المكان انها مهما صرخت محدش هيسمعها لان الدور الارضي كبير ومستحيل يخترق صوتها الدور.....الارضي علشان يطلع للدور الاول ويسمعوها اهله حست لحظتها انها غبيه كيف سمحت لنفسه....انها تدخل بيت شخص غريب .... حتى لو كان الشخص عماد ....مسحت من عقلها الافكار دي واستنت يجيلها عماد انتظرت وانتظرت وانتظرت
مره نص ساعه وهي تستنى ....حاولت تفتح الباب ماقدرتش كان مقفول.... وفجاة سمعت اصوات برا الغرفه ....والحمدلله الباب انفتح ..... دخل السواق وراه عماد.... انصعقت واندهشت وانصدمت لما شافت الشخص الي دخل مكانش ....كان شخص تعرف ملامحه كويس....مكانتش تعرف تعمل ايه او تقولايه؟ تسكت اوتتكلم ....تهرب او تستنى....

منار كانت بتفتح وتقفل عنيها يمكن ماشافتش كويس ....بس متاكده ان اللي قدامها شخص
تعرفه وتكرهه
محمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اه محمد الي كانت تعرفو واتعرضلها في يوم من الايام وكسر شباك عربيتها وقالها انو هينتقم منها وردت عليه باستهزاء وغرور .....
رد عليها باستهزاء لا اا عماد بس عمل تجميل ......وهي يا عيني مصدومه
قالها مالك انصدمتي انتي لسة شوفتي حاجة دي ربع المفاجئة بس وانفتح الباب تاني ودخل واحد تاني كانت تعرفو قريب نادر صديقها
الي اكلم وقال هاه منار ازيك بعد ماعلقتيني....تصدقي نادر المسكين كان بيتعذر انك مريضه
ومره مسافره.....مسكين خلصت اعذاره
هنا بقى جت اللحظه الي منار تخاف منها....و دخل عماد
اول مادخل جت عينه بعينها الي كلها تساؤل ... مش فاهمة ليه بيعاتبها كدة لانها اتعرفت على غيرو مع انها وعدتو من بعدما ارتبطت بيه ما تعرف حد غيره .......وجيه في بالها شريطها معاه كلووووو....

سالتو بلهفة وخوف ايه الموضوع ...ليه انا هنا وليه دول هنا..وعماد ساكت مش بيرد بيبصلها من غير ولا اي كلمة او حاجة ...كانت بتشوف الحب بعينه مستحيل يكون كل دة كذب....
ساعتها رد عليها محمد وقالها انا اقولك ايه الحكاية الحكاية يا ستي اني انا اتفقت مع عماد يوقعكفي شباك حبه وبعدها ننتقم منك ...يعني حب عماد ليكي كان مجرد كذب في كذب وخطة علشان نزلك وبصق في وشها....وضحكو عليها انما عماد سكت لا ضحك ولا اكلم اترججتو انو يقول لها وينطق بكلمة انو كلو كذب ومش حقيقة ... والتانيين يضحكو مستهزئين بيها....

اخيرا نطق وقال ان كلام محمد كلو حقيقي...ساعتها حست ان رجليها مش شايلينها ..حست بسكينة بتدبحها ...كان صاعقه نزلت عليها من السماء لا موتتها ولا خلتها تعيش....

بعد كل دة رجعت منار للبيت زي ما راحت رجعت بس الفرق انها راحت وهي عايشة ورجعت على اوضتها على طول ...وهي بتبكي ومنهارة ...بعد شوية نزلت تطلب السماح من والدها لو كانت قصرت معاه ومن زوجاتو واخواتها ...افتكرو انها علشان هتسافر....

رجعت على اوضتها وجابت حبوب...... يا خسارة بنت بعمر الزهور.....مش قادره تكون سعيده
طلبت المغفرة من ربنا ... وبت على حظها وامها الي سابتها وهي صغيرة ....واخيرا

اكلت الحبوب...........

بعد شوية حست بمغص في بطنها ....وسمعت ابوها دخل ينام ...وفي الوقت دة زوجة ابوها الاولى هي واخوها الكبير الي شافوها كدة كانو قلقانين عليها ....حست بمغص وهي بتبكي عى انها مش ليها ام تنام بحضنها ...تشكيلها همها ....كانت محتاجلها بس مش لقيت الي يعوضها حنان الام ....الكل كانو مشغولين عنها ومحدش كان بيسال عليها....الا زوجة ابوها الولى كانت بتحن عليها وتسال عليها سعات ....لكن مع ذلك مقدرتش تملى مكان الام .......
حست انها تلفظ انفاسهاالاخيرة.... حست بكل خليه بجسمها تبكي وتقول ليه؟؟ عملت كدة ؟؟؟
كانت تتوقع ان الانتحار سهل مش هتحس بحاجة...

حاولت تقوم وتزحف على رجليها لحد ما وصلت لاوضة اخوها الصغير وصحتو من النوم وهي بتتالم ...حست بندم على الي عملتو ...صحت اخوها وهي بتبكي وقالتلو كلمة واحدة بس ...قول لوالدي يلحقني...وافقدت الوعي .......

اخوها قعد يناديلها ...مش بترد...راح جري على ولدو وقالو ان منار ..ماتت.. وهو بيبكي ..خرج والدو بيجري عليها ..حضنها ... واتصل على اخواتها الكبار وزوجتو الاولانية .... واتصلو بالاسعاف ...ونقلوها على المستشفى .... اتصلت بيها سمر الي كانت في حفلة ونسيت صحبتها الوقت دة ...وعرفت من زوجة ابوها انها في المستشفى في غرفة العمليات ...

راحت تجري ...على المشستشفى لقيتهم طلعوها من غرفة العمليات ...والدكتور قالهم استنو لاننا شاكين ان الحبوب الي شربتها يكون تاثير عليها ف جسمها ...لان مفعولها كان قوي ... الي قدرو عليه انهم انقذو حياتها....

استنو لحد ما فاقت منار ... والكل منتظر ايه الي هيحصل....فتحت منار عنيها .....

وهنا كانت صدمة ليها ولللكل ...............


يتبع .............






المقال "فتاة الاتوستوب-ابدعاتي" نشر بواسطة: بتاريخ:
أميرة الورد
سمر لما عرفت موضوع النتحار وان منار انتحرت ...كلمت صديق عماد وسالتو صاحبك عماد حصلو حاجة ... رد عليها بندهاش وانو مش عرف حاجة .. وسالها ليه ...صرخت وهي بتبكي منار انتحررررررررررررت.........وهي اكيد عرفت ان عماد مات علشان كدة انتحرت ....
اندهش من كلامها ...ازاي واحدة في جمالها ...والف واحد يتمناها.. واحدة في اول عمرها...تنتحر ....
وقالها عماد بخير ..... مش فيه حاجة ...زعقت وقالتلي يبقى عملها حاجة مستحيل منار تفكر تنتحر الا علشان عماد ..لانها حبتو حب اعمى وهي الي عمرها ما حبت .........
قفل معاها واتصل بعماد ...وهو مندهش وقالو حصلت حاجة هتخليك تندم طول حياتك...قالو مالك ايه الي حصل ...رد عليه وقالو ان منار انتحرت ..........

حس عماد ساعتها ان الارض بتلف بيه .....وهو كان سايق عربيتو وقف العربية بطريقة وحشة وهو مصدووووم....سال صاحبو بصوت مخنوق منار ماتت؟؟؟؟ ...رد عليها وقالو احمد ربك وصلي ركعتين هي لسة في المستشفى وحاولو ينقذوها........

قفل معاه وعماد اول مرة تنزل من عيونو الدموع.......عماد يبكي بعد كل الي عملو فيها؟؟؟؟؟؟؟؟؟ غريبة .

نزل من السيارة وهو في نص الطريق صرخ صرخة قووووية وسجد لله ودعى من قلبو انو ربنا يشفيها كان منهار بالكامل ......... ومش عارف يعمل ايه.........عماد حب منار بجد ومن قلبو ....رغم انو في الاول كانت مجرد خطة انما هو حبها فعلا .....

حس انو حقير ونتافه ..وانو كان مجرد حيوان مقدجرش حتى يدافع عن حبيبتو قدام التانيين ...بس الي كان متوقعو انو يقدر ينساها بسهولة .....

في الوقت دة الكل كان مستني تفيق منار ... والكل منتظر ايه الي هيحصل....فتحت منار عنيها .....

وهنا كانت صدمة ليها ولللكل ...............

للاسف منار فقدت بصرها .........

لكن الغريب ان منار كانت مؤمنه وقويه ....بصراحه كانو مستنيين موجه غضب وصراخ لما فتحت عيونها وقالت دكتورانا مش بشوف بس كانت مؤمنه وسلمت بالواقع .... وقالت الي كتب لي الله اكيد فيه خير..............

الكل زعل علشانها .......والكل قعد يعيط من تحت لتحت وسمر بتبكي وبتحضنها ومنار بتواسيها بابتسامة ...يالله غريب هي اليؤبتواسيهم في حين انها هي الي اتضررت ........سبحان الله ....

وعرفت سمر ان الموضوع سببو عماد اولا واخيرا......وافتكرت ان صديقها الي هو صديق عماد ...كالمتو وطمنتو على منار وقالتلو انها فقدت بصرها ........معادتشي بتشوف....
الي بدورو طمن عماد عليها ...هو اطمن بس قال في نفسو هي اكيد كرهتني بعد الي عملتو فيها....

اليوم الي بعدو ...اتفاجئت من انهم بينقلوها على جناح فخم في الستشفى ومحدش عايز يقولها ايه سببو ...سكتت بعدما تعبت من السؤال ...لكن باليل ...وهي نايمة ....حست ان في حد دخل اوضتها ...ولمس شعرها .....صحيت وهي بتقول مين انت؟.............محدش رد عليها بس كانت بتسمع انفاسو ....وشمت ريحة برفان عارفاها كويس وعارفة صاحبها....بس مصدقتش انها ممكن تكون ريحت الي تعرفو....خرج الشخص من الغرفة .....وهي نادت للممرضة وسالتها مين كان هنا ....قالتلها محدش كان هنا اكيد انتي بتحلمي ...نامي .....

استغرفت الله واتوعذت بالله من الشيطان لرجيم ونامت ......

بس في اليلة الي بعدها حصلها نفس الشيء ....وطول مدة الي كانت في الستشفى .....كان بيجيلها شخص كل يوم باليل...يطمن عليها وبيسيب ريحته في الغرفة واول ما بتصحى بيتاملها شوية ويمشي ......

وخرجت منار من المستشفى .................

يتبع .....................
مانجة
حرام عليكى والله
وهو انا كنت ناقصه
ومكملتيهاش ليه
خلصى وكمليها بئا بسرررررررررررررررررعه
كفاية اللى الواحد فيه
أميرة الورد
معلش هرجع البيت لاني في الشغل واكملهالك اوك
sollyamar
يا نهار ابيض تحفه وحزينه جدا بجدا انا عيط وانا بقراقها كليوم الواحد بيحس ان الدنيا ديه ملهاش امان ربنا يستر كملى ياكوكو بجد تسلمى
titanic
بجد مقدرش اقول غير انك
مبدعة
بكل المقاييس
وربنا مبدعة
حلوة اوىىىىىىىىىىى
بجد
تسلم ايدك ومستنى اكيد الجزء اللى بعده
أميرة الورد
بعد الي حصل لمنار من عماد قررت سمر مع نادر انهم ينتقمو منو ....

فنادر اخد سيارتو واستناه قدام البيت بتاعهم واوال ما طلع عماد داسو بالسيارة...وعماد اترمى على الارض وكلو دم ....

نادر خاف وجري على بيتهم وقال لسمر على الي حصلل وكل يوم مستني الشرطة تيجيلو ....لانو متاكد ان عماد اخد رقم سيارتو لان الشغالين وقتها طالعو برة يجرو اول ما سمعو صوت الحادثة......

اليوم الي بعدو ...اتصل بيه عماد وقالو نادرعايز تعرف اني والله مابكرهك....ومش بتمنى لك الا كل خير ....بس عايز اسالك تتوقع ان فيه شخص بالدنيا يستاهل تدمر مستقبلك علشانه؟؟؟؟ نادر عمر الامور مابتتحل بالطريقه دي ....نادر حاول ينكر بس عماد كان بياكدلو انو هو الفاعل وبطريقتو بقى...وقالو
انت اكثر واحد عارف اني باشاره مني اقدر اضرك واضيع مستقبلك وادخلك
السجن...لانك تعرضت لي وحاولت تقتلني ....بس مش دة الي تربيت عليه...ولا ضميري
يسمح لي بيه
نادر زعل وقالو ايه بس ضميرك بيسمح لك تدمر حياه وحده بتحبك
عماد رد بحزن: نادر انا مكلمتكش علشان الموضوع دة ..... لو سمحتبلاش نخرج عن الموضوع
نادر قالو ايه المطلوب ...عايز ايه؟؟؟؟؟
عماد قال انا عارف انك مش هتصدقني لانك بتكرهني وانا ف نظرك حقير وكذاب ...بس ربنا
شاهد على كلامي اني بعتبرك زي اخويا الصغير ومش عايز اضرك... وبلاش تتهور لاتفه الاسباب لو انا سامحتك غيري والله مش هيخليك
عموما انا مقدر وضعك....عارف انك متضايق علشان منار ... بس دة مش مبرر
للي عملتهو صدقني لو انا مت لما صدمتني...كانزمانك دلوقتي في السجن تنتظر الحكم عليك
بالقتل ومحد هيرحمك
نادر قالو انو باين عندك طلبات من الاسلوب دة واضح ها عايز ايه؟؟؟؟؟؟
عماد قالو الله لايذلني ليك فيوم .... عموما انا ساعدتك لسببين اول حاجة لاني عارف انك متهور ومش
عايز اضيع مستقبلك كان عندي امل ان الله يهديك وتثقل شوية على ا يدي بس الظاهر مافيش فايده
نادر ها الي بعدو ؟؟؟؟
عماد قالو .. لاني عارف مكانتك عند منار ...مش عايزها تتضايق علشانك او تحزن....انت في امان
والفضل لله ثم ليها ...
نادر اتعصبوقالو عايز تقنعني انك بتحبها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعد كل الي عملتو فيها ؟؟؟
عماد رد بعصبيه ..مالكش دخل.... وقفل الخط....

عماد بعدما خرجت منار من المستشفى واطمن عليها ...من بعيد لبعيد طبعا سافر على امريكا علشان يمسك شركة والدو الي هناك ...ويحاول ينسى منار نهائي ....

اما منار فخرجت لوحدة اكتر من الاول ...ونفس الشيء حاولت تنسى عماد ....لكن كانت حزينة طول الوقت ...غابت فرحتها ..اصطنعت ضحكة تانية ......واتقبلت قدرها ....حاول والدها يعملها عملية لكن والدها خسر في البورصة كل فلوسو وضاع املها في العملية ...والتزمت بالصلاة ...والقران ....ولبست الحجاب ...وبقت انسانة تانية..غير منار الي عرفناها في الاول ....وسمر ونادر فضلو معاها زي ماهما وبيحاولو يسعدوها بكل الوسائل ....سمر كانت نعمة الصديقة الي لو شافت دمعة في عيونها تبكي قبلها ...

وفي يوم كان فرح واحدة صحبتهم وطبعا عزمتهم هما الاتنين منار وسمر ...وكانو لازم يحضرو ...سمر اخدت منار واختارت لها فستان ...ككانت كل ما تشوف فوستان توصفهولها بدقة ...كانت عيونها الي بتشوف بيهم ...حتى الميكب وتسريحة الشعر ....وصفتهوملها بدقة ....وكانو يضحكو على الفساتين وعلى اي حاجة ....

راحو الفرح ....ومنار كانت اجمل البنات ... قاعدة والكل بيمدح في جمالها ...بس اول ما يعرفو انها ما بتشوفش بيشفقو عليها...كانو كل صحباتها بيرقصو الا هي ...قاعدة وبتسمع حواديتهم وتضحك بس ....

رجعو على بيت سمر لان منار اخدت الاذن تبات عندها بعد الفرح.....رجعو هيموتو من الجوع ...قالت سمر استني هنا يا منار اروح المطبخاعمل سندويشات واجي مش هتاخر...فضلت منار مستنياها ...وفجاة سمعت الباب اتفتح ...وفي حد غمض عنيها وهي بتبعد وخايفة مش قادرة تصرخ ولا تعمل حاجة...الواحد دة كان فاكرها سمر ...بس اول ما دورت منار وشها ...انبهر بجمالها .. وعرف انها مش سمر ...قالتو مين ؟ مردش عليها وانسحب في هدوء ...جتت سمر جري على منار بتسالها مالك لقيتها هتموت من الخوف ....وقالتلها على الي حصل ...سمر شككت في كلامها قالت يمكن بتتخيلي ....مفيش حد هنا غيرنا ...المهم طلعو على الغرفة ....وسمر سابت منار وراحت تدور يمكن تكون منار على حق ةويكون في حد فعلا...بصت على غرفة والدها عرفت انهم نايمين لان النور مطفي ...بس لمحت نور في غرفة مش دخلا حد من سنة ونص ...كانت لاخوها الي مسافر امريكا...راحت وهي خايفة ....ولقيت ان اخوها رجع ...بس مش اداهم خبر علشان يعملهالهم مفاجئة ....سالها عن البنت الامورة الي كانت تحت ...وحكتلو حكايتها...اشفق عليها جدا..............

ومنار عرفت ان الشاب دة كان اخو سمر الي غايب من فترة .....

ومن هنا اتطورت الاحدات لاحدات تانية ...
هنشوفها في الجزء الي بعدو ........

يتبع ............
albanota
انتى مبدعة بجد
القصة هااااااااااااااايلة
تسلم ايديك يا قمر
مستنية باقى الحلقات
titanic
تسلم ايد والله على القصة الجميلة دى
بجد قصة حلوة اوى اوى اوى
ومستنى طبعا الجزء اللى بعده
بس على فكره انا حاسس ان هيبقى فى قصة حب تانية
دا لو الاولانية خلصت
princess.moon
كراونتي يا قمررررررررررررر

ايه الحاجات الحلوة دي يا بت ............. كده ومش تقوليلي

مااااااشي .............. تسسسسسسسسلم ايديكي يا جميلة

كده اخو سمر هيحب منار ........... ومنار طبعا هتحبه وهتنسى عماااااااد ............... صح؟
أميرة الورد
ميرسي ليكم جميعا

معرفش يا مون مون بقى

مش تحرقي باقي القصة هههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هي لو كان عل نساينها لعماد فهي بتتمنى دة بس اشك انو هيحصل ههههههههههههههههههههههههههههه
LOLO10
بجد بجد بجد اجمل واروع قصة قراتها
جامدةاخر حاجة يا كروانة
مانجة
بجد انتى اكثر من مبدعه
تسلم ايديك ياكروانة
وفى تقدم ديمااااااااا
ومن تألق لتألق
أميرة الورد
ميرسي ليكم يا جماعة نورتوني

بكرة ان شاء الله هنزل الباقي
دقات قلب
يا ميس كمليها بليييييييييييييز
أميرة الورد
ان شاء الله هكملها دلوقتي
أميرة الورد
بعد فرح صحبتهم والي حصل في بيت سمر من اخوها رجعت الايام زي ماكانت لمنار .....
وفي يوم مناركانت في غرفتها بتفكر...في كل الي مرت بيه واي هيمر عليها كمان....استغربت انها
بالفتره الاخيره ابتعد خيال عماد عنها وبقت قليل خالص الي تفكر فيه...معقوله نسيته او كرهته
قطع عليها حبل افكارها الشخص دخل غرفتها.....استغربت لانه اول مره حد يدخل من غير ما يستاذن
سالت مين؟؟؟...رد عليها الصوت انو محمد اخوها الكبير وخافت من نبرة صوتو لانو باين عليه زعلان
وخافت اكثر لما نطق وقال لها منار مين عماد؟؟؟؟؟؟؟ منار اتصدمت ايه الكلام الي اخوها قاعد يقول فيه دة ؟
وهي بس كانت خايفه تناقش مع اخوها في حاجة...ومش عارفة ايه الي يعرفو محمد عن عماد علشان تقدر تتكلم معاه فيه .........
سكتت منار ومعرفتش ترد............سالها محمد تاني بنرفزة وهو بيقول انا بسالك مين عماد؟؟؟
منار سالتو نفس السؤال وقالتلو انها هي الي بتسال مين دة؟
بس محمد قال اظن الورقه الي كتبتيها لسمر صاحبتك تاكد معرفتك بعماد ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟
عرفت منار وقتها ان معندهاش مجال تكذب على اوخوها وموضوع الورقة الي نسيتو تماما وقالتلو انو مش من حقو يفتح حاجة خاصة بيها او يتدخل فيها ....... اظن كل شخص عنده اسراره
محمد بيزعقويقولها هو انتي ليكي وش اصلا وبتقاوحي بسالك مين دة تقولي مين وبس فاهمة .......مين عماد دة وعملك ايه؟؟؟؟؟؟؟ علشان تنتحري .....
منار ابتدت بتبكي وقالتلو ملكش دخل فيها وعماد مش زي مانت فاكر ....متربطنيش بيه اي علاقة .... وانت فاهم الموضوع غلط
محمد بيحاول يفهم وسالها ..اوكي ممكن تفسري لي الموضوع
رفضت منار تفسر لاخوها وانو ملوش حق يفتح الرسالة بس هو حكالها انو لما هي دخلت المستشفى راح بيدور على نوع الحبوب الي شربتها علشان الدكتور طلب منهم يعرفو دة وبالصدفة لقي الرسالة واحتفظ بيها من غير ما يقول لحد
ولا يقراها وكان ناوي يديها لسمر لكنو نسي ومن شوية شافها فتحها واتفاجئ بالي قراه وطلب تفسير لكل دة منها
الشيء الي رفضتو منار بشدة وقالها محمد انو هيقول لوالدها كل الي عرفو ...
وخرج وسابها
وهي بتصرخ : لاااااااا الله يخليك الا بابا محمد تعال ...محمـــــــــد
وقعت على السرير وعيطت باعلى صوتها" بكرهك ياعماد بكرهك.... كل الي انا فيه بسببك ...
حرام عليك عملتلك ايه؟؟؟؟........كل هذا علشان حبيتك بصدق... بكرهك بكرهك بكرهك......"

يتبع.........
hebaahmed
اة ياوجعة قلبى يانى
اية يابنتى قطعتى قلبى
على منار الى كنت بكرهها
حلوة اوى ياحنون كملى يالة
أميرة الورد
منار كانت تبكي بجنون ع الي حصل...وافتكرت اليوم الي تركها عماد فيه .... لما بعد
عنهاعماد نزلت عليها المشاكل....كان نفسها ترن عليه وتقولو هي قد ايه بتكرهو
راحت على فون البيت وكلمت سمر
وهي بتحاول تحكيلها على الي حصل مع محمد وانو عرف موضوع عماد
وقبل ما تكمل كلامها دخل محمد واخذ السماعه ...وهي مش عارفة بقالو قد ايه وهو بيسمع مكالمتها اخذ السماعه وسكت على امل سمر تتكلم ويعرف عن عماد اي حاجة ...لكن سمر سكتت ةقفلت الخط ..

سمر ساره خافت على منار لانها حست ان فيه حاجة كبيرة وخاصه ان اخوها محمد اخذ التلفون
وقررت تروح تشوف منار اول ما تصحى من النوم ....

منار طلعت غرفتها وعيطت ...ليه كل المشاكل دي تحصل لها ...علاقتها مع اخوها ابتدت
تدهور والسبب هو...دايما هو السبب بكل حاجة وحشة تحصلها ....حاولت تنام ماقدرتش وكان الارق هو نصيبها في اليلة المشئومه دي
افتكرت عماد بموقف حصلها انها لما مرة قالتلو بحبك عماد سكت ومارد عليها وعرفت قد ايه هي غبية
ازاي ما حست انو بيمثل عليها ....وانو مش حبها ....

سمر وهي نازلة الظهر تروح لمنار شافها اخوها وقالها مالك وقالتلو ان منار تعبانة ولما ارجع هحكيلك ....
بعدما رجعت سمر من عند منار التقت باخوها ..وسالها عن منار ...وقالها اذا كانت قالتلها على موضوع الدكتور ..اصل اخو سمر لما عرف قصة منار طلب من اختو تكلمها على دكتور هيجي من برة في اسبوع يكشف عليها ويشوف لو هتحتاج عملية ويسفروها برة لان والدها كان خسر فلوسو في البورصة ومش هيقدر يعملهالها...قالتلو سمر قلتلهاقالت هتفكر وترد ... لما تخلص هتبقى تقول..بس سالتو عن الاهتمام المفاجئ بمنار وايه حكايتو ..ليكون حب من اول نظرة وكدة ....

لكن منار كانت مستغربة كمان من اهتمام اخو سمر بيها وليه عايز يعملها العملية ... كانت هترفض لكن اخو سمر طلب يكلمها على الهاتف وفعلا وافقت بعد طلوع الروح تكلمو واقنعها ان العملية مش على حسابو في ناس بتعمل الخير هي الي هتتكفل هو بس هياخد المعاد مع الدكتور يشوفها يكشف عليها وبعدين يتم السفر والجمعية هي الي هتتكلف وهو الوسيط الي بينهم يعني الجمعية مكلفاه وكدة يعني...

المهم منار وافقت وقالت لاخواتها والدها ...ووالدها وافقو ..وجيه معاد الطبيب وقررو انو يكشف عليها ...وفعلا كشف عليها وقال انها عملية سهلة بس لازم تتعمل برة في فرنسا...

المهم اتردد الكل وخصوصا منار...وقعدت تاجل ..وفي الفترة دي لاحظت اهتمام اخو سمر الكبير ...كل يوم فونات ويسال عليها ..وكل يوم زيارة الاهل ليهم ..غريبة الحكاية دي ...خايف عليها ..وكدة ...المهم سمر قالت لمنار ان اخوها وقع في حبها ..وعايز يتقدملها...لانو حبها بجد...


اتصدمت منار واتخرست .............

ياترى منار هترد على عرض زواج من اخو سمر بايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
hebaahmed
وبعدبن بقى فى التعليقة دى
عاوزين نعرف هتعمل اية
يالة كملى ياحناااااااااااااان
أميرة الورد
استني يا بنتي مستعجلة على ايه ؟

هكملها بس اخلص الي في ايدي
decientgirl
تحفففففففففففففففففففففففففففه جداااااااااااااااااااااااااااا القصه دى

مبدعه ما شاء الله

كملى يا قمر عشان اعرف بقيتها
titanic
جميلة جدا جدا جدا
يا قمر والله
وان شاء الله تكمليها على خير
بس عماد
ده ممكن يرجع تانى
أميرة الورد
ميرسي انتو الاحلى

ممكن يا اسلام الله اعلم ههههههههههههههههههههه
princess.moon
اه يا قلبي يانا
ايه يا بت الحلاوة دي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كملي بقى يالااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
LOLO10
جامدة اوى بس عماد برضه صعبان عليا يعنى شكله بيحبها
أميرة الورد
انا هكملها النهاردة ان شاء الله
مانجة
كروانتى ياكوكو ياعسل انتى
ايه الابداعات الجميلة تى
يلا بئا خلصيها قبل ماروحى تخلص
ووحشااااااااااااااااااااانى ياقلبى والله
أميرة الورد
لا بعد الشر عل روحك يا قمر

انتي وحشاااااااااااااني اكتر
مانجة
طيب يلا كمليها بئاااااااااااااااااااااااا
عشان الحق اقراها قبل مااقوم
عشان انا الايام دى مش بعرف اقعد كل يوم



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم

مواضيع مشابهة:
فضيحة المعارضة التركية .. تعرض صورة فتاة مصرية تم تعريتها على انها فتاة تركية
تطورات قضية فتاة النائب السلفي : حبس فتاة الفعل الفاضح + اعترافات الفناة المتناقضة + تصريحات والدها
لكل فتاة تحلم بالطموح و تتمنى ان تصل له نقدم لك اروع 25 نصيحةلكل فتاة طموحة:
فتاة تركية تتدخل موسوعة جينس اقصر فتاة فى العالم

Powered by vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة © fmisr.com منتديات نجوم مصرية