التخطي إلى المحتوى

 

منذ ايام طويله وينتظر الكثيرين حول العالم اللقاء الذى يجمع بين اللاعب المصرى اسلام الشهاوى و لاعب الكيان الصهيونى فى الاولمبيات بعد ان اوقعتهم القرعه فى لقاء واحد فى رياضه الجودو فى الدور ال32 من البطوله .
اثناء اللقاء الذى انتهى من الجوله الاولى لصالح لاعب الكيان الصهيونى بسبب عدم لعب اللاعب المصرى فالجميع شاهد الاسلوب المتواضع الذى قدمه اللاعب اسلام الشهاوى و انه لم يلعب من الاصل ولكنه قام بدخول المباراه بسبب الضغط الواضح ولكن كان رد اللاعب اسلام فى نهايه المباراه هو المبرر لذلك فرفض اسلام الشهاوى التحيه و السلام على الخصم و بهذا فقد تسبب فى جدل كبير
فالكثيراعتبر هذا التصرف بالبطوله الحقيقيه و البعض الاخر اعتبرها بأنها موقف سلبى وبالفعل قامت الكثير من الصفحات الاسرائيليه بإستغلال هذا الموقف و بأن هذا التصرف هو ما يحدث من العرب جميعا فتقوم دائما اسرائيل بمحاوله السلام و لكن العرب ترفض ذلك الجدير بالذكر بأن اللجنه الاوليمبيه المصريه قامت بعمل بيان رسمى وتأكد فيه انها قبل المباراه خاطبت اللاعب اسلام الشهاوى بأن يقوم بالتقيد بقوانين اللعبه ولكن ما حدث من اللاعب هو تصرف فردى وليس لللجنه اى دخل فى ذلك شاهد الصور..

 


Ued

 

Untitled 13900290_10155273706182316_4247988892431140970_n d

 



التعليقات

  1. أنا مش فاهم .. إلى متى سنظل بهذه العقليات الصبيانية ! ..يا سيد إسلام أنت رايح تلعب سبورت ..رياضة يعنى ! ولا رايح خناقه ولا تحارب .. الواد بيمدلك إيده وهو غالبك ! ( شوف ذكاءه ) .. دأنت إسمك إسلام يا أخى ! ..تفتكر لو كنت أنت إل فزت ؟ ! كنت حتمدله إيدك بالسلام ؟ !! ..لازم تفهم حاجه دلوقتى لأن الحياة حتفهمهالك مع الزمن : مش كل إتنين بيسلموا على بعض أو بيحيوا بعض ..يبقوا لازم بيحبوا بعض أو معجبين ببعض !! على العموم الحق مش عليك و أنا برضه بعذرك لصغر سنك .. إنما الحق على المتاحف المرافقين لك و تقصيرهم في توجيهك ووضعك في : ( المود + الفورمه ) .. إل أنت عملته ده أساء لمصر أمام العالم كله ولفت النظر بأسوأ دعاية .. إياك تكون درس لك وللوزارة ال بتبعت تحف في معية اللاعبين !

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.