التخطي إلى المحتوى

تمهيد : كتبنا لكم الآن جميع أغاني ألبوم هطير من تاني للفنان حمزة نمرة ولم يتبقى سوى أغنيتان فقط هم ” مدد” وأغنية “شيكايو” التي سنكتب عنها الآن وسنكتب كلماتها أيضًا، على الرغم إن الألبوم لم يصدر سوى من ساعتان فقط إلا إن الألبوم وجد رد فعل كبير جدًا وإيجابي للغاية من جمهور حمزة نمرة في الوطن العربي وخاصة في مصر، وخاصة أغنية هطير من تاني وأغنية بص بص، فهم الأغنيتان الأكثر مشاهدة حتى الآن على موقع ساوند كلاود، ولازلنا حتى هذه اللحظة، لم يَصدُر الألبوم رسيمًا على اليوتيوب، على قناة حمزة نمرة الرسمية، فهذه المرة لن يصدر الألبوم على قناة أواكينيج ريكوردز على اليوتيوب.

إقرأ أيضًا : كلمات أغنية شوية حبايب – حمزة نمرة

حمزة نمرة كلمات أغنية شيكايو
كلمات أغنية شيكايو – حمزة نمرة

وهذا لأن حمزة نمرة إنفصل عن شركة أواكينيج ريكودز، وأنتج الألبوم بمجهوده الشخصي، وعلى حسابه الخاص، ويُمكننا أن نقو إن حمزة نمرة قد أنشأ شركتها الخاصة للإنتاج لكي يُنتج لنفسه بلا تدخل من أي جهة خارجية ودون شروط شركات الإنتاج التي جعلته يتأخر كثيرًا علينا، فحمزة نمرة كان يصدر ألبومًا جديدًا كُل 4 سنوات وهذا مُعدل شيء جدًا لشخص لديه جمهور كبير للغاية مثل الفنان الكبير حمزة نمرة، والآن وحتى لا أطيل عليكم، سأكُف عن الحديث الكثير، وسأترككم تقرأون كلمات أغنية شيكايو.

شيكايو - هطير من تاني
كلمات أغنية شيكايو – من ألبوم هطير من تاني – حمزة نمرة

كلمات أغنية شيكايو من ألبوم هطير من تاني 2018 – حمزة نمرة

حاسب يسطى، هدي يسطى

هنموت يسطى!

بالصلاة على النبي أنا هحكيلكم حكايتنا الأزلية

يادي الوكسة، دي نفس الحدثة بتتعاد كل شوية

أنا راكب أتوبيس مع ناس

مجانين وانا بينهم محتاس

ونازلين كبرى باخر سرعة

والسواق نازل على ترعة

شيكايو يا شيكايو، سواقنا ده مفيش زيه

والسواق مبسوط وبيضحك ومفيش حتة فراحل

كل ما أقوله هنغرق يسطا

ولا سامع ولا سائل

والركاب مقسومة نصين

وإحنا في وسطيهم مساكين

في ناس بتطبله وبتشجع

وناس بتدعي الأتوبيس يولع

يا باشا معاك بني أدمين

شيل رجلك من عـ البنزين

يا باشا ما تخش شمال

هو إنت معندكش عيال

يسطى وحياة أبوك

أنزل هنا أرجوك

وفي تلك اللحظة التاريخية

وإحنا بنبقلل في الماية

الحدوتة خلصت يا عنيا

ونتقابل في الحادثة الجاية

 أغنية شيكايو على الساوند كلاود

أغنية شيكايو هي أغنية تحمل الطبع الكوميدي كما عودنا حمزة نمرة في كل ألبوم يجب أن تجد أغنية كوميدية ورائعة في نفس الوقت، مثل يا هناة، ومثل ي ضلمت كده ليه وفي هذا الألبوم هي أغنية شيكايو التي تتحدث عن الزحام في مصر، ويمكنك إستماعها من هنا.



التعليقات

  1. الألبوم ممتاز جدا جدا جدا كالمتوقع دائما طبعا ماشاء الله😍 وشيكايو وبص بص ومدد وأكيد داري يا قلبي من الأغاني اللي شدتني جدا 💜💜💜💜 بس ملحوظة شركة أويكنينج ليس لها دخل في تأخير أي فنان عن إصدار ألبوم ✋ ولكن الفنان حمزة نمرة على ما أتذكر إنه قال إنه هو بيحتاج وقت وده الطبيعي عشان التفكير في الكلمات واللحن والتوزيع…إلخ😌 وعموما لو الشركة فعلا بتأخره فهو ده الشئ الطبيعي لإنه مش شغال فيها لوحده ولازم يكون ما بين كل فنان والتاني مدة في إنتاج أعماله✌ وخسارة جدا إنه ساب الشركة أيا كان ظروف تخصه أو الشركة لأن فريق أويكنينج كان ليس له مثيل 💔 بس ربنا يوفقهم جميعا لما يحب ويرضى 💜💜💜😍👐

    1. طبعًا شركة أواكينيج شركة كبيرة جدًا وغنية عن التعريف، لكن لو سيبان حمزة للشركة، هيخليه ينزل البومات أسرع من الأول، فا ده مكسب للجمهور وحاجه حلوه جدًا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.