كلمات أغنية عمرو دياب “دا لو إتساب” من ألبوم “كل حياتي” 2018

قد نشر الفنان عمرو دياب علي قناته الرسمية علي اليوتيوب أغنية “دا لو إتساب” من الألبوم “كل حياتي” لسنة 2018 الذي ينتظره العديد من معجبي عمرو دياب. وقد تم نشر برومو الأغنية من قبل شركة فودافون مصر علي صفحة الفيسبوك الخاصة بهم يوم 25 يوليو معلقين “الصيف ميبدأش من غير عمرو دياب” وبالفعل فبالنظارة الشمسية، والتاتو المتميزين ظهر عمرو دياب على غلاف ألبوم ” كل حياتى” بعد غياب سنين من غير الظهور بنظارات في ألبوماته كما ظهر بذقن خفيفة، كما استخدم “الأكسجين” ليصبغ شعره باللون البرتقالى.

شعر الكثيرين من معجبي عمر دياب في تعليقاتهم في السوشيال ميديا أن الأغنية أعادتهم للماضي ولمواسم الصيف المحبوبة لديهم قديماً وحققت الأغنية شهرة واسعة حيث تخطى البرومو الرسمى نصف المليون مشاهدة وفيديو الأغنية قد تم نشره يوم 2 أغسطس 2018 ولاقي إقبال كبير من الجمهور تخطي حاجز 300 الف مشاهدة. وأنتقد البعض الأغنية حيث شعروا بعد وجود تجديد في أسلوب أغانية أو قد لا ترضي الجميع من تكرار نفسة حيث أن خبرته في مجال التلحين والغناء كان يجب أن تقوده إلي عمل أفضل بكثير ومختلف.

لكن في النهاية سيظل الفنان عمرو دياب الملقب ب”الهضبة” رقم واحد وستسيطر دائماً أغانيه علي الساحة الفنية سواء أختلف معه البعض أم أتفقوا, لان تاريخ  مشوار حياته الفنية طويل جداً. والأغنية إنتاج شركة : ناي Nay , كلمات أيمن بهجت قمر, و الملحن محمد يحيي وتوزيع موسيقي ل أسامة الهندي.

واليكم الآن كلمات أغنية “دا لو إتساب”

ده لو إتساب… لا ده أنا يجيلي تعب أعصاب
ده لو إتساب… ليلة ليلتين أنا أعيش في عذاب
طب وأعمل أيه؟

في دقيقتين… ده بيقتلني وياخد العين
عيني يا ليل… لا كده جنان لا ده مش إعجاب
طب وأعمل أيه؟

أنا عمري ماحد خطفني كده، ده أخدني حبة حبة
في حاجات مش ممكن تستخبى، مابين أتنين أحبة
في دلع متشال لحبيبي، وحنية من غير حساب
طب وأعمل أيه؟

الليلة فوق، عدى قمر من كتر الشوق
شدني ليه، كل ما أقرب منه بروق
طب وأعمل أيه؟
مين مسئول، عاللي حصلي ماحد يقول!
ده كده كتير، ده الفرح باينه علي وصول