نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المواهب منتدى موهوبين الادب والشعر منتدى القصص والروايات



تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل




بناتى شوية بس انا جايبهالكم استحملونى

 

الحلقة ال24


ميرنا : عايزة اروح معاك يا عمر المطار ..

عمر: لا انتوا جهزوا الاوضة كويس بس من غير ماتحس ماما باي حاجة ...

ميرنا : ماهي رهف موجودة والاوضة جاهزة ...

رهف: يا سلام وانا كمان عايزة اروح اشمعنا انتي يعني ..

عمر: ومن قالكم اني حاخد حد معايا

ميرنا : ياعمر عشان خطري عايزة اشوف سارة وحشتني ..

عمر: لو كنت رايح لوحدي كنت خدتكم معايا

ميرنا : ليه هو فين حد حيجي معاك ..

عمر: ايوة حمر على تامر واخده معايا

رهف :تامر بن عمي شوقي ...

عمر: ايوة هو في حد غيره ولا ايه...

رهف بارتباك: لا بس كنت بسال ...

ميرنا : طيب وايه المشكلة احنا معاك وهو في سيارته ..

عمر: لا حيكون معايا في السيارة ..

ميرنا : طيب احنا مش حنتكلم خالص ...

رهف: خلاص مش عايزة اروح ..

ميرنا : لييييييييه

رهف: لا كدة .. وعيب معاه تامر ...

عمر: اصلا مين قالكم انا حاخد حد معايا ... يالا مع السلامة انا حروح عشان ما اتأخرش عليهم ...

ميرنا : طيب سلم عليهم ..

عمر: هههههههههه.. انتي سلمي عليهم لما يوصلوا ... وبقولكم ايه اوعى ماما وبابا يحسوا بحاجة انتوا فهمين

ميرنا : طبعا فاهمين انا يمكن انام ...

رهف: ههههههههه..

عمر: يالا مع السلامة ..

ميرنا ورهف : مع السلامة ...

بعد ما مشي عمر ... راحت رهف وميرنا لاوضة عبد العزيز عشان يجهزوا اللمسات الاخيرة قبل وما يوصلوا العرسان ..


فاضل ساعة على هبوط الطيارة على ارض مصر ... الوضع في الطيارة هادي .. واكتر الركاب نايمين .. واللي مش نايمين اللي بيسمع الراديو.. واللي بيتفرج على التلفزيون .. عبد العزيز كان بيقرا جريدة الاهرام المصرية اللي وزعتها الطيارةعلى الركاب في بداية الرحلة.. وبعد مخلص قراءة .. لف على سارة لاقاها نايمة ولافة وشها الجهة التانية .. وحس بالارهاق .. بس خلاق ما بقاش حاجة وما ينفعش انام .. راح للحمام عشان يغسل وشه ويفوق ... بعد ما رجع مكانه لقى سارة صحيت ..

عبدالعزيز بابتسامه تجنن : صح النوم

سارا ردت له الابتسامه: صح بدنك...

وحطت اديها على بؤها وهي بتتاوب : احنا وصلنا

عبدالعزيز بعد ما شاف ساعته : فاضل حوالي ساعة

سارا: ياااااه ... يعني انا نمت كتير

عبدالعزيز: هههه... تقدري تقولي كدة

سارا : وانت مانمتش ؟؟؟

عبدالعزيز: لا معرفتش انام

سارا: اوكي انا حروح اغسل وشي واظبط الحجاب ...

وقامت سارةوراحت للحمام ... عبدالعزيز طلب من المضيفة قهوة عشان يفوق .. وبعد ماخلصت سارة رجعت مكانها ..

سارا: عبد العزيز .. كام الساعة دلوقتي في مصر عشان اغير توقيت ساعتي ..

عبدالعزيز: وحدة وربع...عايزة قهوة

سارا: لا شكرا .... مش تعب عليك ..

عبدالعزيز: ليه تعب؟

سارا: عشان ما نمتش

عبدالعزيز: لما نوصل ان شاء الله حنام

وسكتت سارة ... رجع الهدوء يعم عليها من جديد .. عبد العزيز بيشرب القهوة وهو في عالم .. وسارة في عالم تاني .. كانت بتفكر معقول وصلنا لدرجة ان المواضيع كلها خلصت بينا وما بقاش في موضوع واحد نتكلم فيه .. ايه اللي حصل ... وليه هو ما يبدأش بالكلام ..ازاي حتكون حياتي معاه ...ازاي حنعيش مع بعض كانت حاسة بحالة توتر ... طول الرحلة ما كانتش بتتكلم مع عبد العزيز لغاية لما نهقت عشان كدة نامت ...لو عشنى في العيشة دي حتبقى حياتنا مملة وروتينية .. دى احنا بقالنا خمس ساعات قاعدين ومش عارفين نعمل ايه... ازاي بقى العمر كله .. لو بيحبني كان كل دى هان وماكناش حاسينا بالوقت ... بس انا عايشة مع انسان ما بيكنش لي اي شعور ....زيادة على كدة مش معبرني خالص.. ... لفت على عبد العزيز ولقيته بيشرب القهوة وهو مركز على حاجة ... تابعت نظراته كانت مركزة على خيط طالع من الكرسي اللي قدامه .. واضح انه سرحان وبيفكر في حاجة .. ياسلام لو ادخل مخك يا عبد العزيز واعرف انت بتفكر في ايه .. يمكن ارتاح .... لو اعرف بس ايه اللي وراى القناع دى ..شخصيتك غامضة يا عبد العزيز ومش واضح ومش مفهوم ...فجأة لف عبد العزيز وتلتقي عنيه بعنيها .. وعلى طول وش سارة احمر ولفت وشها الجهة التانية ... ابتسملها ...لفت نظره حركة اديها وهي بتلعب بالدبلة ... سارة حست بمراقبة عبد العزيز ليها ومش عارفة ازاي تتصرف .. ما بتحبس تبقى تحت الميكروسكوب ... وحركاتها كلها توتر ..وفيها ايه يعني انه شافني .. ليه وشي بيحمر عالطول كدة ... دلوقتي حيفتكرني عيلة وعالطول بتكسف .. وقامت تلعب بدبلتها من غير ماتحس ..
ولعت لمبه اغلاق احزمة الامان ... واعلن الكابتن عن وصول الطياره لمطار القاهرة الدولي ..وازداد توتر سارة ..

عبدالعزيز: سارة .. سارة بصيلي ..

لفت عليه سارة: نعم

عبدالعزيز: سارة ما ينفعش كدة لغاية امتى حتفضلي تخافي

سارا: مش بمذاكي ..

عبدالعزيز: طيب ايه رايك نتكلم مع بعض عشان ما تحسيش بالنزول بتاع الطيارة ..

سارا: مش عايزة اتكلم

وغمضت عنيها جامد

عبدالعزيز: افتحي عنيكي وبصيلي .. دلوقتي انت ليه دخلتي تصميم داخلي في الجامعة ..

سارا وهي لسة مغمضة عنيها : عشان انا بحب الديكور وخصوصا ديكور المنازل ..

عبدالعزيز: يعني ده كان حلكمك .. افتحي عنيكي يا سارة

فتحت عنيها وتقوله ايوة ...

عبدالعزيز: بس انا شايفها مش حلوة قوووي يعني الديكور دى

سارا: بقولك ايه انا عندي فكرة

عبدالعزيز: هي ايه

سارا .: اخاف اقولك عليها وتضحك عليا ..

عبدالعزيز: جربينى كدة ...

سارا وهي خلاص اندمجت في الكلام ... انا قريت مرة في مجلة ... ان في واحدة كانت عاملة مشروع لحفلات الجواز والتخرج واعياد الميلاد .. وهي تخصصها هندسة ديكور ... فدخلت الفكرة في بالي ... ايه رايك ...

عبدالعزيز: يعنى تعملي مشروع شامل للحفلات سواء كانت نوعها

سارا وشها ا حمر : تعرف ان ها فكرة غبية .. انسى اللي انا قلته ..

عبدالعزيز:بالعك س مين قال كدة ... وانت بتفكري فيه ايه بالظبط بخصوص المشروع دى ..

سارة : يعني دايما العروسة بتبقى محتاسة في ترتيبات الفرح والكوشة والقاعة ووالحاجات دي ...فاحنا بقى نساعدهم في تصميم الكوشة والورد والتورتة وكل حاجة ... وبالطريقة دي نبقى ساعدناهم واستفادنا ...ايه ايك ...

عبدالعزيز: قصدك يعني حجوزات القاعة

سارا:لا مش حجوزات وبس يعني تصميم الكوشة والطاولات وكل حاجة في القاعة ..

عبدالعزيز: فكره حلوه

سارا: عجبتك يعني ..

عبدالعزيز: مش هي عجباكي

سارا: بس زي ما قلتلك من الا ول دى حلم وعايز حاجات كتير عشان يتحقق ..

عبدالعزيز: تول ما تتخرجي ان شاء الله من الجامعة مالكيش انت دعوة انتي بس اشري علىالمكان اللي عايزة تعملي فيه المشروع وانا اعملهولك ..

سارا: انت بتتكلم جد يا عبد العزيز .. بس ده مجرد حلم

عبدالعزيز:طبعا بتكلم بجد ... والحلم ممكن يبقى حقيقة .. وميرنا حتبقى معاكي في المشروع ده ؟

سارا: انا لسة ماتكلمتش مع حد في المشروع ده

عبدالعزيز: زي ما قلتلك انت بس اتخرجي ... وربنا يسهل ان شاء الله

سارة : ان شاء الله ..

عبدالعزيز: انتي بس اعرضي الموضوع على ميرنا وشوفي رايها ايه

سارا: ان شاء الله .

عبدالعزيز: اهم حاجة ان الفكرة عجباكي وانك تكوني متحمسة لعمل المشروع دى لان الحماش بيبقى جزء من نجاح المشروع ....

ابتسمت سارا: شكرا ياعبد العزيز

عبدالعزيز: ما قلتش حاجة تحتاج الشكر ... انتى مراتي

ازدادت ابتسامه سارا لدرجه ابهرت عبد العزيز

عبدالعزيز: هههههههههه..

سارا: شفت انك انت ما لاحظتش ...

عبدالعزيز وعينه على عين سارا ومش قادر يشلها : الاحظ ايه

سارا: ان الناس ابتدت تنزل واحنا لسة قاعدين ..

عبدالعزيز: ههههههههههههههه هههههههههههههه. .. تصدقي اني ما حسيتش بيهم اصلا ...

سارا: ههههههههه .. ولا انا

عبدالعزيز: عرفتي بقى ان الطيارة ما بتخوفش ودي تاني مرة ماتحسيش فيها ..

سارا: ههههههه عرفت

عبدالعزيز: ولو فضلتي تخافي كدة ازاي حنسافر السنوات الجاية ان شاء الله

سارا: لا خلاص مش حخاف تاني ان شاء الله

عبدالعزيز: ههههههههه.. يالا عشان ننزل
..
وقام اخذ الشنطة اللي فوق ..

عبدالعزيز: يا يا سارة اطلعي قدامي

سارا: اوكي...

سارة مشيت قدام عبد العزيز .. ونزلوا من الطيارة .. ودخلوا المطار .. واخيرا جينالك يا مصر ...فعلا مصر ام الدنيا ...


تامر : مش شكلهم اتأخروا ياعمر ..

عمر: اعتقد معظم الركاب كلهم طلعوا ...

تامر : يمكن الطيارة دي مش طيارتهم ولا يمكن يكونوا اجلوها ...

عمر: لا .. عبدالعزيز اتصل بيا قبل ما يركب الطيارة ... بقولك ايه يا تامر انا حروح اسأل عليهم .. الكراب كهلم نزلوا و هما لسة ما ظهروش ..

تامر : اوكي .. وانا حستناك هنا ..

وقف تامر بعد ما راح عمر يسأل عليهم وعنيه مع الركاب اللي خارجين .. وسرح تامر .. انتى حيجي اليوم اللي حيكون في اهلي مستنيني في المطار .. ياترى مين حتكون مراتي ... وتيجي في باله صورة رهف .... البنت دي حتجنني .. مش قادرة اشيلها من تفكيري ..كل دقيقة والتانية تجيلي ... يعني انا بفكر في شهر العسل تيجي هي على بالي ...معقول هي حتكون مراتي ... وليه لاء البنت مش ناقصها حاجة.. واكيد حتوافق عليا ... هي حتلاقي زي فين مال وجمال وعلم وما فيش حاجةن اقصني ..يوووووه انا بفكر في ايه دلوقتي .. لسة بدري على الجواز .. خليني مركز احسن في العرسان اللي جايين دول وابطل لعب عيال احسن..... يمكن حد يتقدملها وياخدها مني .. والله انا شايف ان البنت كويسة واهم حاجة عليتها عارفينها كويس ...يا خوفي تروح مني... هو انت بتحبها يا تامر ولا ايه انت وقعت ولاايه .. بس انا مش بتاع حب واحد ... انا بحب لمى ومنى وسماح وغيرهم كتيير .. لازم اشيل رهف دي منراسي خالص .. فاق من سرحانه لعد ما حس بايد اتحططت على كتفه .. لف وشافها ...
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل




تامر : ساااااااااااااا ااااااااااااارة .

سارة : هههههههه ازيك يا تامر ..

تامر : خضتيني انت طلعتي منين ... انا عيني طول الوقت على الركابوما شفتكيش وانت طالعة ..

سارا: ههههه.. كنت سرحان بس ياترى كنت سرحان في مين ؟؟؟

تامر : فيكي يا قمر ..

وشافت عبدالعزيز اللي كان واقف ورى تامر .

سارا: ما قتليش ليه يا عبد العزيز انه تامر حيجي يستقبلنا ؟

عبدالعزيز بابتسامه:عمر ما قليش الا قبل ماتطلع الطيارة فقلت اعملهالك مفاجأة ..

سارا وهي ماسكة اخوها : دي احلى مفاجأة ...

تامر : هههه طب سيبني ببقى عشان اسلم على جوزك ..

وساب سارة ولف على عبد العزيز اللي قعدوا يسلموا على بعض بالاحضان ...وبعد ما خلص سلامات قعد يلف حواليه .

عبد العزيز : امال فين عمر يا تامر

تامر : عمر رايح يسال عليكم لما لاقاكم اتأخرتوا والركاب كلهم نزلوا وانتوا لسة .

سارا: اصل احنا اتأخرنا لغاية لما نزلنا من الطيارة نسينا نفسنا فوق ههههه

تامر : هههههه طبعا غرقانين بتحبوا في بعض ومش فاضيين .

اتغير وش سارة واختفت الابتسامة اللي كانت ماليا وشها .وسرحت وبتتكلم في سرها ( اااااه يا اتامر لو تعرف اللي جوايا ما كنتش قولت كدة ... ))) انا ايه اللي نساني الموضوع دى .. من ساعة مااتكلمت مع عبد العزيز في الطيارة .. وانا حسيت ان الدنيا ابتدت تضحكلي من جديد ...وترجع انت تاني يا تامر .. وتفكرني الذي مضى ...وتفتح جرحي من جديد انا عارفة انك مش قصدك .. لو تعرف يا تامر ان عبد العزيز اخر حاجة عنده الحب دى ... ومستحيل يحبني اصلا .. والكلام دى قاله لاخوه .. ازاي انا حسلم على اخوه بعد ما سمع الكلام دى من عبد العزيز .... حيبصلي ازي عمر .. بعين الشفقة ولا العطف .. او مش حيعبرني اصلا ويمكن حيشجع اخوه على كدة ويمكن يكون هو اللي محرضة اصلا ...


عبدالعزيز: ايه الكلام اللي انت بتقوله يا تامر غرقانين في حب ايه بس لا دى الكلام خدنا ونسينا نفسنا ..

تامر : ههههه اهو عمر جيه اهو ..

ونادى باعلى صوته : عممممممممممممر. .. عبد العزيز وصل

راح عبدالعزيز لاخوه عمر حضنوا بعض قوووووي.

عمر: اهلا اهلا شايفك بقيت عاطفي ...

عبدالعزيز: هههههههههه.. شفت بقى ازاي .. ماتلومنيش انا لسة جاي من شهر العسل ...

عمر : السلام عليكم يامرات اخويا

انتبهت سارة اللي كانت مكسوفة منه قوووي وخصوصا انها عارفة انه عمر الوحيد اللي يعرف علاقة اخوه بيا .
سارا بصوت واطي: وعليكم السلام.

عمر: حمدالله على السلامه

عبدالعزيز: الله يسلمك ... يالا بقى نمشي لاني حموت من الارهاق وعايز انام ...

عمر : ماشي يالا بينا ...

وبعد ماركبوا السيارة وهما في الطريقة .. تامر قعد جمب عمر وسارة وعبد العزيز ورا وكانت السيارة فيها هدوووء ... كان عبد العزيز مرهق جدااا ورجع راسه على ورا واسترخى ... ولاحظة سارة خطوط الارهاق على وش عبد العزيز .. ما كنتش متوقعه انه ت عبان للدرجاتي ... مسكين عبد العزيز ما قصرش معايا خالص ...مع تعبه دى كان بيهون عليا في ال طيارةوقت الهبوط عشانما حسش بيها ..انا دلوقتي بكتشف فيه كل حاجة جديدة ما كنتش اعرفها ... والله يا عبد العزيز انك اكبر لغز في حياتي ولو اموت مش حفهمك ..وقطع سرحانه ...تامر

تامر : يارب بس ما تكونيش كسفتينا يا سارة وتكوني خفتي من الطيارة .

سارا: ههههههه .. يعنى تقدر تقول كدة

تامر : يعني خفتي ولا لاء

سارا: اول مره خفت ..بس واحنا راجعين ما حستش

تامر : شكلك كدة رجلك حتتعود على الطيارة وحتبطلي تخافي تاني ..

سارا: المهم انت عامل ايه

تامر انا العال العال والحمد لله

سارا: وامي وابوي ومحمد وعبدالله عاملية ايه

تامر: شوية شوية عليا كلهم بخير والحمد لله ...

سارا :كان نفسي ييجوا المطار ... بس عبد العزيز ما رضيش
..
تامر : عنده حقي عشان تريحوا الاول وبعدين يجوا يسلموا عليكم ...

سارا: مذاكرتك عاملة ايه

تامر : الحمد لله ... ححخلص امتحانات وحسافر ..

سارة : حتروح فين ...

تامر : حسافر مع اصحابي سويسرا وايطاليا وفرنسا ولندن

سارا: ياااااه كل دي بلدان حتروحها ...على فكرة فرنسا حلوة قووووي .

تامر : شايفك بقالك خبرة في البلاد .... ايه يا عمر عبد العزيز شايف مراتك بقت عندها خبرة في السفر انت عملتلها ايه ... انا نفسي اعرف انت ازاي مستحملها ربنا يكون في عونك ..

عبد العزيز كان مغفل شوية بس سامع الحديث اللي بين تامر واخته وصحي على كلام تامر ..

عبد العزيز لف على سارةوابتسم لها : بقولك ايه ياتامر ماتغلطش دي مراتي وم ارضاش حد يكلمه كلمة .

تامر : هههههه يعني مش بس هي اللي بدافع انت انت كمان دي بتقولي انك احلى واحد في الدنيا وكانت بتقول عليك اشعار من وراك هههههه

سارة اللي بصت لعبد العزيز ووشها احمر من كلام اخوها .... عبد العزيز حاسس بان سارة بتحبه ... وهو جواه بيحبها ومش قادر يطلع الحب دى .. والاتنيين بيخبوا على بعض المشاعر الجميلة دي ..وفضوا يبصوا لعض فترة وسرحوا في بعض ...وابتسملها عبد العزيز وهي كمان بدلته الابتسامة .... مدت سارة اديها وحطتها بكل حنيه على ايد عبدالعزيز الي جنبها ...

سارا بصوت واطي قووي : شكلك تعبان قوووي

كبرت ابتسامه عبدالعزيز ورجع وغمض عنيه ... حست سارا باحاسيس غريبة ... سعاده ما تتوصفش .. انا لازم اخلي جوازنا دى ينجح .. حتى لو ما ببحبنش حخليه يحبني ... مش حتهزم ولا حستسلم ..وعشان انا بحبه من كل قلبي حعمل كل حاجة عشان ابسطة ...

حنشوف بقى سارة حتعمل ايه عشان تسعد عبد العزيز تابعونا






المقال "بناتى شوية بس انا جايبهالكم استحملونى" نشر بواسطة: بتاريخ:
طايشه بس عايشه
بلاش ام التعليق ده كمل القصه ع طول
RAGHEB
لالا تعالى اضربينى احسن يابنوتة انتى تعالى

ماشى تحت امر اختى ماشى

ومنورة الموضوع يابنوتة انتى
طايشه بس عايشه
بسرعه بقى علشان هقوم دوقتى
RAGHEB
اوك اصبرى اجيبهاللك دلوقتى اية دة ال الاخوات اخر الزمن دى
RAGHEB
الحلقة ال25
على صوت اذان الفجر في الجامع اللي جمب بيت صلاح ... وقف عمر السيارة .. وبعد مانزلوا كلهم مسكوا في تامر عشان يدخل .. وكان مكسوف وبعد الالحاح وافق ودخل على اساس انه حيصلي معاهم الفجر وبعدين يوصلوه للبيت ... تامر وعمر دخلوا الصالون اماعبد العزيز وصالة دخلو البيت اللي كان هادي جدا والطابق الاول كان ضلمة ..
سارا:فين ميرنا ورهف ... هما مش عرفين اننا حنوصل النهاردة ..
عبدالعزيز: والله معرفش
وقفت سار ة في وسط الصاله ..
عبدالعزيز: مالك واقفة كدة ليه
سارا: اروح فين
عبدالعزيز: حتروحي اوضتي اللي هي اوضتك تعالي اوريهالك ..
سارا: انا عارفة طريق اوضتك
استوعبت الكلام الي قالته بعد مالقيت عبدالعزيز رفع حاجبه ... احمر وشها على طول ..
سارا بارتباك : قصدي ..انا عارفها .. ميرنا وانا ... ..
عبدالعزيز: ههههههههه... مش لازم تشرحي عارف انك كذا مرة جيتي بيتنا .... يلا يا حبيبتي تعالي نطلع ... انا تعبان قووووي..
سارا: وصلاة الفجر مش حتصليها في الجامع ..
عبدالعزيز: لا بعدين بابا حيشوفني ... غير الرجالة اللي في الجامع وحيسلموا علي وانا تعبان موووت ..حصلي هنا في البيت ..
وطلعوا فوق في الطابق التاني اللي فيه اوضتهم .. كان عبد العزيز شايل شنطة واحدة .. وباقيت الشنط في السيارة .. وصلوا للاوضة اللي كان بابها مقفول ...وكانوا شايفين من تحت عقب الباب نور طالع من الاوضة .. فتح عبد العزيز الباب .. في الاول ما عرفش الاوضة ... كانت متغيرة تماما .. كانت الوان اوضته من الازرق الى البييج والزيتي .. حتى السجادة الزرقا شالوها وحطوا مكانها رخام .. والحيطة كانت ابيض بقيت لونها بيج فاتج جدا .. والحيطة اللي ورا السرير كان لونه بيج اغمق من الجدران الثلاثة .. وفيه خطوط زيتي ......وغيروا السرير بسرير اكبر وافخم .. وغيروا التسريحة والتربيزات اللي جمب السرير... وغطا السرير الزيتي الوانه زي الوان الستارة ... وفي كنبتين بيج صغار موجودين على جمب الاوضة وقدامهم تليفزيون .....هو صحيح طلب من اهله انهم يوضبوا الاوضة ... بس مش يغيروا ملامحها تماما ... بس لو جينا للحق هيا تجنن .. وريحة الاوضة كلها ريحة ورد ... بسبب الشموع اللي مالية الاوضة .. الاوضة منورة بالابجورات الي على جنبين السرير .... سحرت الاوضة سارة وعجبتها جداااا ... اوضة ما كانتش تتخيلها ابدا ...

سارا: الله الاوضة جميلة جدااااا .... وريحتها تجننن..

ولفت على عبد العزيز تشوفه لاقيته رافح حواجبه .. بتكلم نفسها في ايه هو انا عملت حاجة غلط او قلت حاجة .. ولا الاوضة مش عجباه ..
سارا :مالك يا عبد العزيز
عبدالعزيز بعد ما تنهد: ما فيش حاجة .. واضح ان اهلي كانوا تعبوا قوووي في توضيب الاوضة ..
سارا: ليه هي مش عجباك
عبدالعزيز: لا اكيد عجباني بس استغربت من التغيير ده انا مكنتش متوقع كدة ابدا ..
ميرنا : انتوا جيتوااااااااااا
رهف: مش قولتلك انهم جم انا سمعت صوتهم ....
سارا: ميرنااااااااااا اااااااااااااا. ... رهفففففففف
دخلت ميرنا الاوضة قبل اختها ... كانوا لابسين لبس النوم .. واضح انهم ما نموش وكانوا مستنينين سارة وعبد العزيز .. وعلى طول تترمي ميرنا في حضن سااارة ....وتضمها قووووي .. سارة لما شافت ميرنا ما قدرتش تمسك نفسها وقامت تعيط .. ورهف راحت لاخوها عشان تسلم عليه ....

رهف: حمدالله على السلامه ياغالي
عبدالعزيز: الله يسلمك ....ايه يا ميرنا مش حتسلمي عليا ولا ايه
ميرنا ردت على اخوها : حيلك بس خلي مراتك تسبني
عبدالعزيز: كدا تخليها تعيط ..

ميرنا : خلاص يا سارة مالك ههههههههه.

سارا وصوتها كله عياط : فرحانه عشان شوفتك ..

رهف: وانا مش حتسلمي عليا
سابت سارة ميرنا وراحت لرهف وحضنتها قوووووي
سارا: مش مصدقة اني شوفتكم ... والله وحشتوني ..
ميرنا بعد ما سلمت على اخوها : اه ما هو واضح ا ننا وحشناكي .. كل يوم ياعيني كنتي بتكلمينا ..

عبدالعزيز : وطوا صوتك مش عايز بابا وماما يحسوا بينا ..
رهف: لا بابا خلاص نزل للجامع

سارا: غريبه يعني ما سمعش صوتنا ولا شاف الاوضة منورة ومفتوحة .
ميرنا : اصل اوضتهم الجهة التاني .. ما ياخدش باله بيكم .. وصلتوا امتى ..
عبدالعزيز: لسة واصليين ..

ميرنا : وايه رايكم في الاوضة ..
عبدالعزيز وهو يقرص اخته بخدها: كنت متوقع كل الحاجات دي من تحت راسكم ا نتم ..
رهف: ههههههههههههه.. . بس بذمتك مش حلوه
سارا: الا تجنن .. شكرا يا رهف ... شكرا يا ميرنا ..
عبدالعزيز رمي نفسه على السرير ...كان تعبان جدا حاسس انه شوية ويغمى عليه من كتر الارهاق ....

رهف: يووووووه شكلنا كدة عملين ازعاج يالا نخليكم ترتاحوا ... تصبحوا على خير ...

ميرنا : اه صحيح تصبحوا على خير ..

سارا: لسة بدري انا مش تعبانة .. تعالوا عايزة اتكلم معاكم انا لسة ما شبعتش منكم .
ميرنا : لا ياسارة انتي لسة جاية واكيد عايزة ترتاحي ..
عبدالعزيز وهو مغمض عنيه :لو عايزة تروحي روحي .. ولو رجعتي ادخلي بهدوء عشان انا حصلي وحنام ...
هزت ميرنا راسها علامة الرفض يعني بتقول لسارة ما تجيش معانا وخليكي مع جوزك .. وفهمت سارة ..
سارا: وانا كمان حصلي وحنام وبكرة حنوقعد مع بعض ونتكلم ..

رهف:امال فين عمر احنا ما شوفنهوش

عبدالعزيز: اعتقد انه في الجامع

رهف : اوكي ما نعطلكوش .. وحمدالله على سلامتكم ... تصبحوا علي خير..

سارا: وانتى من اهله ياحبيبتى ...

وخرجت رهف وميرنا من الا وضة .. اما سارة وعبد العزيز بعد ما صلوا الفجر راحوا في سابع نومة ..
دخلت فوزيه اوضة عمر....

فوزيه: عمر قوم يالا .. عشان تجيب اخوك من المطار ...الساعة 9 الصبح عشان ماتتأخرش عليه ..

عمر: يا ماما سيبني انا نايم متأخر انبارح ...

فوزيه : واخوك مين حيجيبه

وفتحت نور الاوضة
عمر: يا مامااااااا
وغطى وشه باللحاف
فوزيه: عمر.
عمر: يووووه مين عبد العزيز دى عشان اقوم واتجيبه .. عايز انام بقى

فوزيه: ما تقولش على اخوك كدة ... يالا قوم وروح المطار ... ولا انا اروحله بتاكسي ...

عمر:اقولك حاجة يا ماما ... وتسيبني انام ... عبد العزيز دلوقتي في اوضته وصل الفجر وهو اللي مسهراني طول الليل ..

فوزيه حطت ايدها على صدرها : بذمتك انت بتقول ايه

عمر: ياماما عايز انام حرام عليكي .. انا نام على الساعة 6 الصبح .. حرام

فوزيه:قولي في الاول اخوك عبد العزيز فين ... وليه جيه انباح لحسن يكون حصله حاجة ..

عمر: ما فهوش حاجة بس قدم رحلته ... يا هووووو عايز انام ...

فوزيه: وليه قدمها

عمر: شكلك كدة يا ماما مش عايزاني انام

وقام من السرير..
عمر: فرحتي دلوقتي اهو النومك طار .. مش مهم ننام عشان خاطر عبد العزيز بتاعكم دى ..

فوزيه: اكيد ابني فيه حاجة ...
عمر: ما فهوش حاجة والله ما فهوش حاجة ...

فوزيه بعد ما قعدت على السرير: وما قلتوش ليه انه جية الفجر وما صحتوناش ليه اصلا

عمر: ما تالنيش لاني سالته السؤال دى الف مرة روحي اساليه هو ..

فوزيه: يعني هو دلوقتي في البيت هنا

عمر: ماما شكلك كدة انت ي عايزة تنامي .... بقولك ايه روحي الاوضة بتاعته وشوفيه واتاكدي

فوزيه: ومراته فين

عمر: في بيت اهلها

ضربت فوزيه صدرها: وانا قول ليه رجع بدري وليه هي هناك ....

عمر: هههههههههه... بضحك معاكي يا ماما ... معاه طبعا جوة ..

فوزيه:وقعت قلبي يا ولا .. يالا انا حروح اشوف عبد العزيز حبيبي

عمر: بعد ايه بقى بعد ما طيرتي النوم من عيني ...

فوزيه:انت مش مكسوف من نفسك حتى الشغل ما رحتهوش .. زابوك عذرك عشان رايح للمطار ..

عمر: امال انا كنت بعمل ايه الفجر ماانا كنت في المطار ولا كنت بلعب ..

فوزيه: يالا انا ضيعت وقتي كتير معاك ...

وخرجت من اوضة ابنها عمر .... وعمر بيضحك على امه وهو رايح الحمام .... ياعيني عليكي يا ماما طيبة وطيبتها ساعات بتكون نقطة ضعفها .....
سارا: عبد العزيز يالا قووم ... الساعة 9
عبدالعزيز: خلينى انام....

سارا: قوم يا عبد العزيز خلينا ننزل ونسلم على اهلك ..

عبدالعزيز: انزلى انتى

سارا: اتكسف لوحدي .. يالا قوم

عبدالعزيز فتح عين والعين الثانيه لسة مقفلها وقام وبص لسارة : وبتتكسفي من ايه مش هما هلك دلوقتي ..

سارا:عارفة بس ازاي انزل لوحدي ... يالا قوم

عبدالعزيز: اووووف

سارا: وعايزة اروح لاهلي ..

عبدالعزيز بص في الساعة ..

عبدالعزيز: مصحياني الساعة 8 ونص وتقوليلي الساعة 9

سارا: عشان تقوم ... مش كفاية نوم يالا عشان تجهز وتلبس

عبدالعزيز: انتى روحى الحمام وبعد ما تخلصي صحيني

سارا: اوكي

عبدالعزيز: وانتى ما تطوليش في الحمام

راحت سارا للحمام وخدت شاور سريع .. لبست الروب وشعرها ملفول في الفوطة .. طلعت وشافت عبد العزيز نام تاني وراح في النوم .. مسكين لسة تعبان ...ز بعد مالبست وخلصت راحت وصحته .. فتحت الدولاب ولقيت هدوم عبد العزيز موجودة .. فتحت الدولاب اللي جامبه ولقيت جيبتها وبلايزها ولبسها معلق ومترتب ... والله ميرنا ورهف ما قصروش ...قعدت تنقي طقم حلو عشان تعجب اهل جوزها .. وبعد مالبست .. سرحت شعرها ونشفته بالاستشوار .. وخليته سايب على كتفها .....وحطت ميك اب خفيف ... وراحت على السرير ومالت على عبد العزيز ... ولسة هتهز كتفه
...
الا يستنشق عزيز الهوا ويقول: امممممممممم... ايه الريحة الحلوة دي

احمر وش سارة وفتح عبد العزيز عنيه وابتسم لها : امتى خلصتي ..

سارا: من زمان بس قلت البس واصحيك

عبدالعزيز: اها .. طيب انا حقوم اهوه


سارا: حنروح عند اهلي مش كدة

عبدالعزيز: اكيد ياحلوه نسلم على اهلي ونقعد معاهم وبعدين اوديكي ..

وقام عبد العزيز ودخل الحمام .. وساب سارة في حيرتها ... عبد العزيز متغير .. لا ما تغيرش هو كدة من اخر يوم واحنا في لندن وطول ما احنا في فرنسا .. وهو على الطبع دى ..بس ايه معنة المكالمة اللي انا سمعتها وهو بيكلم اخوه عمر ..مش قادرة افهمك يا عبد العزيز ساعة اقول انك بتحبني .. وساعة بقول انك بتكرهني .. حنشوف الايام اللي جاية حتوضح الامور .. بينا قوووي ..

عبدالعزيز: بتفكري في ايه

سارا: خلصت ما حستش فيك

كانت قاعده على السرير وسرحانه

عبدالعزيز: طبعا من حقك انك ما تحسيش بيا

سارا: اول مرة اشوفك بالبس ده

عبدالعزيز: وايه رايك حلو

سارا: ده يجنن عليك

عبدالعزيز: ههههههههههه.. بقينا نعرف نغازل اهو تطورنا

اتكسفت سارة منه .

عبدالعزيز يبتسم: هو انتي لسة يتتكسفي يا سارة

وفي اللحظة اللي هما بيتكلموا فيها الباب خبط ... وراح عبد العزيز وفتح الباب .. ولقى امه قدامه .. واول مرة يشوف عنيها مليانة بالدموع
..
فوزيه: كدة يا عبد العزيز تيجي منغير ماتقول لامك

عبدالعزيز قرب من عندها... ما قدرتش فوزيه تمسك نفسها اكثر وضمته لقلبها ...وطى عبد العزيز عليها وهو بيضمها .. كان طويل قوووي على امه .. حس براحة مستحيل الانسان يلاقيها الا في حضن امه وبس .. الله يا ماما كنت عارفن اين مشتاق ليكي قوووي ..

عبدالعزيز: معلش يا ماما اصل الطيارة اتأخرت وما رضيتش اقلقكم ..

فوزيه:مهما كان ياابني المفروض انك تقولنا .

مسكته جامد كانها خايفه انه تفقده .. كانت تكلمة بنفس الطريقة لما كان صغير .. مهما طول وعرض هو في نظر امه لسة صغير .. دى ابني عبد العزيز مهما كبر عمرة ما يكبر في عيني .. حيفضل طول عمرة طفلي الصغير .

عبدالعزيز: انشالله المرة الجاية مش حعملها تاني .... ولا تزعلي يا ست الكل ووطى وباس اديها ..

سارة اللي كانت واقفة ورا عبد العزيز .. بجد اتأثرت من موقف ام عمر ... والدموع في عنيها .. كأنها ما صدقت انها شافت ابنها .. شكلها كان صعبان على سارة ..

فوزيه: ربنا يخليك ليا يا ابني .. فين مراتك ..

سارا: ازيك يا ماما

سابت فوزية عبد العزيز وراحت عند سارة عشان تسلم عليها .

فوزيه: اهلا بيكي يا بنتي .. تعالي جمبي حمدالله على السلامة ..

راحت لها سارا .... وباست راسها وقامت ام عمر وحضنتها ..

فوزيه:ايه الجمال دى كله .. والله مرات ابني زي القمر ربنا يحميكى يا بنتي ..

سارا: ربنا يخليكي لينا يا امي ..

فوزيه: يارب ما يكونش زعلك عبد العزيز او ضايق قوليلي بس

رفعت سارة راسها وبصت لعبد العزيز .. على طول افتركت المكالمة اللي دارت بينه وبين اخوه .. ورفعت حواجبها .. لاحظ عبد العزيز تغير وشها . .. ايه اللي جيه في بالك وبتفكري فيه يا سارة ..ايه اللي مضايقك مني ياترى .. ياريت تقوليلي وتفضفض كل اللي جواكي ..

سارا: لا ... عبدالعزيز مش مقصر معايا خالص ..

فوزيه:ربنا يخليكم لبعض يا اولادي .. يالاتعالوا انزلوا وحشتوني قوووي ويالا عشان نفطر مع بعض ..
عبدالعزيز: حاضر ياماما انتي انزل واحنا حننزل وراكي ..
طايشه بس عايشه
مرسى تسلم الايادى
RAGHEB
لالا عادى والا يهمك كفاية ردك فى موضوعى
نوريهان
انا جيت اهوووووووووووووو معلش واللة مادخلتش امبارح خالص والا شوفت اى حاجة

انا دخلت البيت الساعة 4 العصر نمت ولسة صاحى الساعة 9 صباحا اليةم التانى
اوكى ولايهمك وجمد لله على سلامتك

نورت المنتدى
نوريهان
تسلم ايدك

ننتظر الحلقه القادمه
RAGHEB
الحلقة 26

ونزلوا لتحت .. وقعدوا يفطروا مع بعض .. اماعمر راح للشغله .. والبنات لسة نامين ..
في بيت شوقي ...ام محمد ومها قاعدين في الصالة بيشربوا القهوة

مها: طنط احنا معزومين النهاردة على العشى في بيت عمي صلاح ...مش كدة

كريمة : ايوة .. جزاهم الله خير . انا اللي كنت عايزة اعمل العزومة بس لما عزمتني ما قدرتش ا قولها حاجة ...

مها: واخيرا سارا جت والله اشتقت لها قووووي

كريمة : اه والله ما كانتش عارفة اني حشتقالها للدرجاتي ... مكانها لسة في قالبي

مها: وامتى حتوصل الطيارة ..

كريمة : معرفش بالظبط اعتقد الساعة 10

مها : يعني كمان نص ساعة تقريبا ..

كريمة : ايوة ..

مها: ومين حيستقبلها في المطار

كريمة : اهل عبد العزيز .. حاولت مع ابو محمد بس قالي مالهاش لزمة مرواحنا للمطار
.
مها: وعمي حيروح ..

كريمة : لا بيقول ما ينفعش اسيب الشركة فاضية .. اتوقع ان عمر بس اللي حيروح يستقبلهم ..

تامر: يا جماعة اللي تحت انا نازل ..

سلمان: ياهل البيت انا نازل

مها غطت راسها بسرعة ودخل تامر الصالة ..

كريمة : تامر ..

تامر : نعم يا عيون تامر ..

كريمة : غريبة انت صاحي بدري يعني .. انا عارفة انك ما عندكش محاضرة النهاردة ..

تامر : ايوة يا غالية ماعنديش دلوقتي محضراتي على العصر..

مها : وايه اللي مصحيك بدري كدة ..مش عوايدك ..

تامر : بيقولوا كلام الحريم حلو قووووي الصبح قلت اصحى واقعد معاهم واسمع الكلام الي بيقولوه ...

كريمة : كلام ايه يا ولا ... ما دام انت صاحي بدري كدة ليه ما رحتش المطار عشان تجيب اختك ..

تامر : ماليش نفس اروح ..

كريمة : خير ا شاء الله ... مالكنش نفس تروح تجيب اختك ..

تامر : في اللي يستقبلها ..

مها : والله اني مش مطمنالك يا تامر حاسة ان صحيانك بدري دى وراه حاجة ..

تامر : ههههههه والله مش فاهمتي في البيت كله الا انت يا مها با ينت خالتي ..

كريمة : يعني حيكونو راه ايه

تامر : لا بس مش عايز المسرحية تفوتني ..

مها: ههههههه مش انا قلت ان في حاجة ..

كريمة بعصبية : مسرحية ايه كمان .. اوعىتكون عامل مصيبة من مصايبك ..

تامر : ايه يا ماما حكون عا مل ايه بس ..

وقرب من امه وقعد جمبها وباسها على خدها ..

تامر : قصدي مسرحية الام والابن
..
خبطته لطيفة جامد : قوم يا ولا من جمبي .. انا مش عارفة حتكبر امتى ..

مها: هههههههههه

تامر: اااااااس ايا يا ماما وجعتني .. يعني انا بحبك بتعملي فيا كدة ..

مها: والله انت لسة عايل ونونو كمان

تامر: بقولك ايه اسكتني انت ومالكيش دعوة بيا .. امال فين العفريت بتاعك ..

مها: نايم

تامر : احسن عشان كدةة البيت هدوء

كريمة : انت فطرت ولا بسة ..

تامر : لا والله .. عندكم ايه يتاكل ..انتوا لسة ما فتطرتوش .. اكيد مستنيني

كريمة : خير ان شاء الله ا نت مين عشان نستنام ..احنا فطرنا من زمان مع ابوك واخوك ...

تامر: يبقى اكيد ما فيش اكل مش كدة ..

مها : ومن ا متى انت بتفطر معانا ..

كريمة : خلي الخدامة تحضرك الفطار ..

تامر : لالالالا مش عايز لغاية لما تخلص المسرحية حطلع افطر برة مع اصحابي ..

كريمة : اي مسرحية انت مالك يا ولا النهاردة ..

تامر : حتعرفي قصدي بعدين ههههههه

وفي بيت صلاح ..

سارة : عبد العزيز نفسي اتصل على اهلي اقولهم اني وصلت .

فوزيه: وليه ما تروحلهم احسن ..

عبدالعزيز: ايوة يالا قومي البسي وخلينا نعملها مفاجأة

سارا: خمس دقايق وحكون لابسة ..

عبدالعزيز: يالا بسرعة وما تتأخريش

بعد ما خرجوا من البيت .. اتصل عبد العزيز على ابوه اللي كان متعصب ومتنرفز عليه لانه عرف انه وصل من انبارح من عمر ..واتنرفز عشان ما اقلهوش .. وقال عبد العزيز له انه حيوصل سارة لبيت اهلها وبعدين حيروح الشركة عشان يسلم عليه وعلى عمه شوقي ..

وصلوا بيت شوقي..

سارة : انت حتنزل معايا مش كدة
..
عبدالعزيز: ايوة .. بتسألي ليه ...

سارا: لا اصلي سمعتك بتقول لابوك انك حتروح الشركة ..

عبدالعزيز:ايوة حسلم على طنط وبعدين اروحلهم الشركة اسلم عليهم

نزلوا من السيارة .. كان الباب مقفول قعدوا يرنوا الجرس ..

الخدامه: مييين..

سارا: ساندي افتحي الباب

ساندي : انتي سارة

سارة : ايوة بسرعة افتحي الباب ..

وراحت ساندي تجري عند الباب ..

كريمة : مين يا ساندي ..

ساندي : سارة جت يا مدام ..

كريمة : ايه سارة جت
..
تامر : مين سارة يا ماما ؟؟

مها : ازاي دول لسة ما لحقوش لو ما كانت طيارتهم الساعة 10 .. الا اذا كانوا جايين من المطار على طول على هنا ..

كريمة : قومي افتحي انت يا مها لحسن تكون واحدة بتضحك علينا .. ولا اقولك قوم انت ياتامر
...
تامر : لا صدقي يا ماما دى سارة اختي ..

مها : وانت اش عرفك وخلاك متأكد كدة .. انا حاسة من الصبح انك مش طبيعي ووراك حاجة ..
تامر بيبتسم : عارف وخلاص ..

كريمة : تااااامر قوم .

تامر : حاضر .. حاضر..

وراح تامر فتح الباب ولقى سارة وعبد العزيز .. ووقف يهزر معاهم شوية وبعدين دخلت سارة ..دخلت سارة الصالة ..

شافت امها قاعدة ويوسف في حضنهاشاكله كان لسة نايم .. ومها كانت بتقلب في محطات التليفزيون ..

سارة : السلام عليكم يا اهل البيت ..

اول ما شافتها ام محمد قامت من مكانها .. والابتسامة مليا وشها .. وكانت ماسكة يوف كان حيقعد من حضنها ..ولت على بنتها ..فتحت اديها لبنتها .. وعلى طول جريت سارة لامها واترمت في حضنها .. وضمتها كريمة جامد ..

كريمة : ازيك يا بنتي ... ازيك يا حبيبتي .. وحشتيني قووووي . البيت من غيرك ولا يسوى .. كل دى غيبة ..

سارا: والله انتوا اللي وحشني قوووي يا امي .... يا امي انا بحبك قوووي .

كريمة : وانا كمان يا بنتي .. انت عارفة انا بحبك قد ايه ..انت عاملة ايه يا بنتي..

سارة : انا كويسة يا ماما ..

وكان عبد العزيز واقف بره على الباب مع تامر ...

كريمة : امال فيين جوزك يا بنتي ..

سارة : واقف بره مع تامر ..

كريمة : وليه مخلياه واقف بره خليه يدخل ..

سارة وكانت بتنادي على عبد العزيز : تعالى يا عبد العزيز ادخل .

عبد العزيز : ازيك يا امي ... عاملة ايه وباس راسها ..

كريمة : الحمد لله انت عامل ايه يا ابني كل دي غيبة ..

عبد العزيز : معلش بقى الوقت كان بيعدي بسرعةو احنا مش حاسيين .

واستأذن عبد العزيز عشان يمشي ويروح الشركة عشان يسلم على ابوه وعمه وساب سارة عند اهلها لغاية لغاية العصر لغاية لما ابوها واخوها يرجعوا عشان تسلم عليهم وبعدين حيرجع ياخدها ...وسلم عليهم ومشي .. مشي تامر وراح لاصحابه
.. ..
مها: حمد لله على السلامه ياسارة

راحت سارة لمرات اخوها وسلمت عليها .. .. وهي بتسلم على مها سارة حاست ان في خحد بيشد هودمها من تحت ولفت لقيت يوسف على الارض .وطت وشالته وقعدت تبوس فيه ..

يوسف : وانا يا امتو تارة ..

سارة : اموت انا في كلمه عمتو سارة ..

سارا:اه صحيح مبروك يا مها ؟

مها : على ايه ؟

سارة : على الحمل ؟

مها : ااااه الف مبروك وعقبالك .. ان شاء الله ..


سارة : لا لسة بدري على ال موضوع ده

كريمة : ايه هو اللي لسة بدري في ناس كتير بيحملوا من اول ليلية ..

احمر وش سارة : بتقولي ايه يا ماما ..

كريمة : انت بتتكسفي من ايه يا سارة انتى بقيتى ست متجوزة دلوقتي ..

سارة : معلش لسة برضه على العيال... انتي في الشهر الكام يا مها ..

مها : انا حدخل على الخامس كمان اسبوعين .. ..

سارا: ربنا يسهلك ان شاء الله ... وانت عايزة ايه ولد ولا بنت ..

مها : كل اللي يجيبه ربنا كويس ..

كريمة : تعالي هنا ياسارة انتوا ما رحتوش لبيت عمك صلاح ..

سارة : طبعا رحنا هو تامرما قلكوش ..

كريمة : يقولنا ايه :

بعد ما شرحت لهم سارة الموضوع .. قعدوا يتكلموا وبعدين راحت امها عشان تشوف الغدا ... وخصوصا ان بنتها حتتغدى عندهم النهاردة ..

موبيل تامر رن .... هيا البنت دي ما بتزهقش ما بتفهمش يا ساتر .. بجد ماعندهاش كرامة .. خلاص انا مش عايزاها هي ما بتفهمش لي.. دي اخرمرة حكلمها فيها وحفهمها انها ما تتصلش بيا تاني ..

تامر : خييير نعم
..
مى: ليه بتكلمي كدة يا تامر ليه ..

تامر : انا قلتلك ما تتصليش تاني ...

مى: خلاص ياتامر انا مستعدة اخرج معاك في المكان اللي انت عايزة ودلوقتي لو حبيت ..

تامر : لا خلاص مش محتاج تطلعين معيا ولا حاجة ..

مى بحزن وصوت مكسور: ليه انت لقيت بنت تانية غيري ولا ايه ..

تامر : ايوة لقيت ودلوقتي بقى ممكن تقفلي التليفون وما تتصليش بيا تاني ..

مى وخلاص صوتها كله عياط: لييييييييييه يا تامر لييييييييييه

تامر : انتي دلوقتي عايزة ايه .

مى : عايزة نرجع زي الاول ..

تامر : اووووووووف .

مى: بقولك ايه انت جربني تاني وش حتخسر حاجة .. حتى انا اللي حتصل بيك مش لازم انت تتصل بيا ..

تامر : ليه شيفاني فقير ماعنديش فلوس ..

مى : لاء مش قصدي يا حبيبي .. بس عشان ما اتعبكش ..

تامر : لا مش محتاج : انا حرجع اكلمك تاني ..

مى: والله ... بجد يا حبيبي

تامر : بس بشرط

مى: امر يا حبي

تامر : تكوني عند كلمتك .. ومرة تاني لما تديني كلمه تبقى قدها فاهماني ..

مى: حاااااااااضر

تامر : ماشي انا بقى مضطر اقفل ..

مى : ليه لسة بدري انا ما صدقت اننا رجعنا لبعض ..

تامر : واحد صحبي جي ناحيتي ومش عايزة يشوفني وانا بتكلم في التليفون ..

ولسة حيقفل .. الا لسة هي بتكلمه ..

مى : تامر .

تامر : نعم ..

مى: انت بجد بتحب بنت تانية ...

تامر : لا ما بحبش .. ويالا بسرعة اقفلي التليفون ..

مى: اوكي باي .. بحبك

وقفل التليفون قبل ما يرد عليها .. ولمى قعدت تكلم نفسها بعد المكالمة .. وقعدت تقول عادي بس مصيره حيبقى ليا ... وزي ما رضيته دلوقتي حرضيه المرة الجاية ..

قعد تامر يفكر .. انا ليه رجعت العلاقة مع مى .. دى الفرصة جت لغاية عندي وكنت نهيت الموضوع ...يمكن عشان عايز اشيل صورة رهف من عقلي .. مش عايزها تسيطير عليا .. ربنا يعيني على البنت دي ....

سامح : انت سرحت في ايه

تامر: اهلا سامح ..

سامح : انا شايفك بتتكلم في التليفون .

تامر : اااه

سامح : اوعى تكون نفس البنت ..

تامر: ايوة

سامح : ان شاء الله قطعت العلاقة ..

تامر : لا اتصالحنا ...

سامح وهو فاتح عنيه ومستغرب.. ليييييييييييييي ه .

تامر : ما تسالنيش .. يالا نورح الجامعة خلاص المحاضرة قربت تبدأ ..

سامح : يالا ربنا يهديك يارب..
طايشه بس عايشه
مشكووووووووووووووووووور الحلقه الجديده بسرعه
RAGHEB
ان شاء اللة قريب اوى

ومشكور لمرورك
نوريهان
مرسى راغب

تسلم ايدك
RAGHEB
مشكور جدا ليكى ولمرورك
نوريهان
العفوووووووو


ننتظر الحلقه اوكى
طايشه بس عايشه
فين الحلقه
نوريهان
ايون

فين الحلقه

نحن الان فى انتظارك

حول
RAGHEB
الحلقه ال27

عبدالعزيز: شكلك تعبتى قوووي

سارا : يعنى ..

عبدالعزيز: لما نروح ابقي ارتاحي شوية ... ما تنسيش ان اهلك جاين الليلة ..

سارا: انشالله ...

ونزلوا .. وبعد ما دخلوا البيت كانت ام عمر مع عمر ونورة ..ومي نايمة على بطنها على الارض وهي مندمجه مع الرسوم في التليفزيون واول ما شافت مي عمها .. وكانت دي اور مرة تشوفه من ساعة ما جيه من السفر .. قامت بسرعة من قدام التلفزيون .. وجريت على عمها ... وعبد العزيز خدها وشالها وباسها ..

مي: اشتقت لك قووووي يا عمو

عبدالعزيز : وانا اكثر

مي: جبتلى هديه

عبدالعزيز: طبعا ... ههههه خلاص يامي خنقتيني ...

عمر: خلاص ياماما.. سيبي عمو .. وخلي عمو عبد العزيز يسلم على عمتو نورة ..

مي: مش عايزة ...

عبدالعزيز:خليها يا عمر دي وحشاني مووووت ...

عمر: لا مي كبرت .. مي خلاص

نورا: هههههههه مي بتحبك قووووي يا عبد العزيز

ونزلت مي من حضن عمها ... ورجعت تاني تتفرج على الرسوم ..

عبدالعزيز: وانا بموت فيها...

نورا: حمدالله على السلامه يا اخويا...

وجات نورة لإخوها وسلمت عليه ..

عبدالعزيز: الله يسلمك .. شكلك تخنتي يا نورة مش كدة

عمر: صح دي حتنفجر ..

نورا: هههههههه حرام عليكم .. خليني اسلم على مراتك ... يا حبيبتي مراتك مكسوفة وواقفة وراك وانت مش حاسس على دمك اوعى كدة ..

سارا: لا عادي

سارا كانت مكسوفة من عمر لازالت تعتبره راجل غريب عنها .. وما تمتلكش الجراءة انها تتكلم قدامه او تعمل اي حاجة ..

عبدالعزيز: اهي قدامك اشبعي منها بقى
...
وراح عبد العزيز قعد على الارض جمب مي .. واخد منها الريموت ...

مي: عمو ما تغييرش المحطة ...

عبدالعزيز: بس الف لفة واجيبلك اللي انت عايزاه ...

نورا: عاملة ايه يا مرات اخويا ...... حمد الله على السلامه

سارا: الله يسلمك يانورة... انا الحمد لله انت عاملة ايه ..

نورا: بخير...

سارا: امال فين ميرنا ورهف ..

ام عمر: فوق في اوضتهم


سارا: انا رايحه لهم ...

نورا: خليكي معانا ..و مي حتروح تنادلهم ...

سارا: لا معلش انا اصلا طالعة فوق ..

عبدالعزيز: امال بابا فين ..

فوزيه: معرفش اسأل اخوك ؟

وطلعت سارا من الصاله راحت فوق عند البنات

عبدالعزيز: ما بتردش ليه يا عمر

عمر: نعممم ما كنتش معاكم بتقولوا ايه

عبدالعزيز: بابا فين واتأخر كدة ليه

عمر: معرفش انا خرجت معاك ... مش عارف اتأخر ليه ..

فوزيه:حتصل بيه على الموبيل احسن ..

نورا: قولي يا عبد العزيز .. ايه رايك في الجواز هههههه

عبدالعزيز: يعني ايه راي عادي

مي: عمي هات بقى الرسوم حتخلص ...عايزة اتفرج عليه ...

عبدالعزيز: اوف منك .. خدي الريموت وابعدي عني ... امال فين عيالك العفاريت مش ظاهرين ..

نورا: في بيت جدتهم ...

عبدالعزيز: واحمد جوزك فين ما شفتهوش

فوزيه: اوعي تكوني ما قلتيش لجوزك يجي الليلة على العشى

نورا: حيجي هو وعمتي فاطمة

وقعدوا كلهم يتكلموا في الصالة .. اما سارة فراحت على طول لاوضة ميرنا ... الليواضح عليها انها لسة طالعة من الحمام وواخدة شاور ... وبتسرح شعرها ..

سارا: سلالالالالالالا لالالالالالالال ام

ميرنا : اهلا بالقمر ... انا صحيت مالقيتكوش في البيت على طول خرجتي ..

سارا:اعملكم ايه ما انتم اللي ناييمن ورحت اسلم على اهلي ..

قامت ميرنا من الكرسي اللي قدام التسريحة .. وجرت سارة من اديها وقعدوا على السرير ..

ميرنا : المهم تعالي عايزاكي تقوليلي كل حاجة بالتفصيل ...

سارا: ههههههه عايزاني اقولك ايه ... بقولك ايه اقلع هدومي واغسل وشي وافوق وبعدين اجيلك ايه رايك ..

ميرنا : عايزة كل حاجة .. رحتي فين وجيتي منين .. والاهم عبد العزيز عامل ايه معاكي ..

عقدت سارا حواجبها: ماله عبد العزيز

ميرنا وهي تبتسم بمكر: عامل ايه معاكي وبيعاملك ازاي..

في الاول كانت سارة مقررة انها تحكي لميرنا على كل حاجة حصلت من عبد العزيز .. وخصوصا مكالمة التليفون اللي دارت بينه وبين اخوه عمر .. بس بعد كلام مها .. اتغيرت حاجة جواها ولاحظت ان مالهاش لازمة تحكي لاي حد على خصوصياتها هي وعبد العزيز وخصوا الن المسائ الزوجية اللي خاصة بين اثنين ما فيش حد يعرفها غير الله فقط وقررت انها مادخلش اي طرف رابع في الموضوع مهما كان الموضوع مضايقها عشان ماتكبرش الموضوع ...ولازم يكون الكلام اللي بينها وبين عبد العزيز سر بينهم ..

سارا: امممم .. طيب

ميرنا بخيبة امل : طيب .. قوليلي روحتوا فين في لندن ..

سارا: رحنا اماكن كثيره .. ايوة ما قلتلكيش

ميرنا : هو انت قلتي حاجة اصلا عشان ما قلتليش ...هههههه

سارا: هههههههه.. تعرفي شوفت مين هناك ..

ميرنا : مييييين؟؟

سارا: مريم

ميرنا : لا والله ... وهي عاملة ايه واخبارها ايه من زمان ما حدش يعرف عنها حاجة ..

سارا: احسن انك ماتعرفيش عنها حاجة .. لو ترعفي بس ... تصوري انها عملتلي مشكلة مع عبد العزيز ..

ميرنا : ازاي ..

وحكتلها سارة عن كل حاجة عملتها صحبتهم مريم والمشكلة اللي وقعت سارة فيها ..

ميرنا : ههههههههههههههه هههههههههااااي

سارا: بتضحكي ليه

ميرنا : والله انك تحفة ..يعيني عليك يا اخويا ابتليت بوحدة على اتفه حاجة تعيط عاملة زي العيال بالظبط ..

اتنرفزت سارة : والله انتي لو كنتي مكاني ما كنتش قدرتي تمسكي نفسك ... اني ماتعرفيش لما يكون عصبي بيقول ايه

ميرنا : ههههه والله اني فرحانة قووووي يا سارة ..

سارا باستغراب: ليه

ميرنا : لانك دلوقتي بقيتي قريبة مني اكتر من الاول ..

سارا: ههههههه .. يا حبيبتي ربنا ما يحرمناش من بعض ..

ميرنا : اميييييييييين

رهف : مااقدرش انا على الموقف الدرامي دى .. الدمعة حتفر من عني خلاص ..

سارا: خضتيني ..

ميرنا : كدك القرف قطعتي حبل افكارنا انت طلعتي منين ..

رهف: انتوا اصلا مش شايفين نفسكم ... عمالين تحبوا في بعض اللي يشوفكم يقوا عشاق مش اصحاب .. بالظبط كأني بتفرج على فيلم رومانسي ...

ميرنا : اطلعي يا بت برة .. انت دخلتي الاوضة ازاي من غير مانحس ..

رهف: اولا الباب كان مفتوح ... ثانيا صوتك واصل لغاية السلم ..

سارا: يعنى سمعتى كل شي

رهف: ههههههه .. ماتخافوش ما سمعتش غير اخر مشهد ..

ميرنا : طيب ممكن تخرجي برة وتقفلي الباب وراكي ..

رهف: انا شكلي كدة بطرد

سارا: مين قال كدة احنا قصدنا اقفلي الباب وتعالي

ميرنا : يالا امرنا لله .. خليكي قاعدة بس اقفلي الباب عشان ما حدش يسمعنا ..

رهف: اهو قفلنا الباب يالا عيدي من الاول ياسارة عشان شكلك كدة معبية حواديت وحكايات ..ههههههه
قفلت رهف الباب وقعدت واتربعتعلى الارض عند السرير عشان تبص لميرنا وسارة اللي كانوا قاعدين على السرير ..

رهف: ها اتكلموا اتخرستوا ليه ..اخرج ولا اعمل ايه

سارا وهي بتضحك: يخرب عقلك يا رهف .. عايزة تسمعي ايه ...

رهف: امم .. طيب نبدأ منين بصي ياسارة من اي حتة عجباكي انا مش حطالبك بموققف معين ... حلو كدة ؟

سارا: الحمد لله

رهف: وليه طلعة منك من غير نفس

ميرنا : مالقتهاش من غير نفس ولا حاجة انت اللي بتتلككي ... بلاش رزالة بقى واسكتي ..

رهف: مش عارفة ليه القعدة مملة معاكم ...

سارا: تعرفي يا ميرنا ساعة بحسن اني اسعد انسانة وساعة بحس بالعكس ..

ميرنا : لييييييييييه ؟

سارا: لاني بفتكركم وبشتاق ليكم قوووي

ضربتها ميرنا بالمخده السرير..

ميرنت : خضتيني انا بحسب اخويا عملك حاجة ...

سارا: هههههههه ... لا ما تخافيش ... اصلي اول مرة اكون مع عبد العزيز لوحدينا وفي مكان غريب عليا وما فيش حد معايا ..

ويدق الباب عليهم في اللحظه دي ...

ميرنا ه: مييييين؟

صلاح : ممكن ادخل على الحلوين

رهف: اتفضل يا بابا

ونط عشان تفتح الباب ..وبعد ما فتحت الباب ودخل ابوهم الاوضة وهو بيبتسم ...

صلاح : : سمعت ان العروسة هنا

اتكسفت سارة من عمها صلاح قووووي .. هي صحيح كانت متعودة عليه بس كواحد من اصدقاء العيلة من ابو جوزها في فرق شوية ..

ميرنا : ليه يابابا انت لسة شايفها ....ما شفتهاش الصبح ..

صلاح : لا لسة اول مرة اشوفها من ساعة ما جت .. تعالي يابنتي ... عشان اسلم عليكي ..

رهف : واحنا يابابا خلاص راحت علينا مش كدة ..

صلاح : انتوا 24 ساعة في وشي ... خليني اشبع من بنتي الرابعة شوية ..

سارة وهي مكسوفة : شكرا يا عمي ..

صلاح بكل حنية : طمنيني يا بنتي يارب ما يكونش عبد العزيز مضايقك في حاجة او حتى زعلك قوليلي بس وشوفي انا حعمل معاه ايه ..

سارة : لا يا عمي عبد العزيز مش مقصر معايا في حاجة ..

عبد العزيز اللي كان واقف ورا ابوه : الحمد لله اديك سمعتها بنفسك واطمنت يا بابا ...

ميرنا : بسم الله .. انت طلعت منين ...

رهف: ههههههههههههههه ههههه

عبدالعزيز : ايه يابت كأنك شوفتي عفريت وراكي ... وانت التاني بتضحكي على ايه ..

صلاح : هههه والله انت اللي الوحيد اللي تقدر تسكت اخواتك ...بقولك ايه يا سارة يا بنتي ..اذا زعلك عبد العزيز قوليلي وانا حتصرف معاه ..

سارا ابتسمت لعمها: اكيد يا عمي ...

عبدالعزيز: وانت ليه بتقول كدة يا بابا هو انا اقدر ازعل سارة

صلاح : لاني انا عارفك كويس .. وانتوا قاعدين بتعملوا ايه فوق انزلوا اقعدوا مع امكم قاعدة في الصالة لوحدها ..

ميرنا : حاضر يا بابا حننزل بس كنا بنتلكممعا سارة ..

عبد العزيز : خلاص ما فيش كلام تاني خلوا سارة تستريح دلوقتي ..

رهف : طيب انبارح وعذرناها ... النهاردة ايه عزركم بقى ..

بصلها عبد العزيز بنظرة سكتتها ..

سارا: لا يا عبد العزيز انا مش تعبانة دلوقتي

عبدالعزيز : لالالا تعبانة ... وماتنسيش ان عندنا عزومةالنهاردة وفي سهرة ومش حلو انك تقعدي معانا وانت مرهقة كدة.. تعالي ريحي شوية ..

صلاح : ايوة يا بنتي .. كلام جوزك صح .. ارتاحي دلوقتي .. والايام اللي جاية كتير .. وانتوا سيبوا مرات اخوكم تستريح شوية ..

رهف : على فكرة يا بابا انا ابتديت اغير ..

ميرنا : بتغيري من ايه ان شاء الله ..

الا تعبانه .. ولا تنسين عندنا عزيمه الليله.. مو حلو تتعبين فيها

صلاح : يالا منك ليها .. وبلاش دلع .. وانزلوا ساعدوا ا مكم ..وخلوا مرات اخوكم ترتاح ..

رهف وميرنا : حاضر يا بابا ..

وخرج صلاح من لاوضة ..

عبدالعزيز: يالا ياسارة خلينا نستريح شوية ..

سارة : لا بجد با عبد العزيز انا مش تعبانة خليني قاعدة مع البنات شوية ..

رهف: يا عبد العزيز لو هي عايزة تقعد ماتسبها

عبدالعزيز: براحتك ...

وخرج عبد العزيز من غير ما يعبر سارة لدرجى انها ندمت انها مارحتش معاه ... شكله زعل .. يوووه هو عايز ايه .. مش عايزة ارتاح ..

ميرنا : المفروض انك كنتي رحتي مع جوزك ..

رهف : وليه تروح مادام هي مش عايزه .

سارا: ايوة ياميرنا .. انا مش عايزة

ميرنا : مهما كان لازم تسمعي كلام جوزك وما تحرجهوش قدام حد ..

رهف: وانتي مالك محموقة لاخوكي كدة ليه

ميرنا : اعقلي يا رهف واسكتي انتي انا عارفة انا بقول ايه وسارة فهماني ...

سارا: بس انتي وهي انتوا على طول كدة ناقر ونقير يا ساتر .. صح يارهف كلام اختك صح ..اه صحيح يارهف قبل ماانسى مش دى محفظتك ..

وفتحت سارا شنطتها وطلعت منه محفظة رهف ..

رهف: اه الله لقيتيها فين ... دى انا قلبت الدنيا عليها ...

سارا: في اوضتي في بيت اهلي

رهف: ياسلام

سارا: ايوة ومش عارفة ايه اللي جابها هناك

ميرنا : يمكن وقعت يوم ما كنا هناك بنجيب بقيت حاجاتك ..

رهف: ااه اكيد شكرا ياسارة ..

سارا: عفواعلى ايه بس خلي بالك المرة الجاية لان فيها حاجات مهمة ..

ميرنا : روحي يا سارة لعبد العزيز وماتقعديش معانا ..

سارة : اكيد هو نام دلوقتي ..

ميرنا : ولو برضه روحي ..

سارة : مالك يا ميرنا ... من الصبح عمالة تديني في نصايح ..

رهف : بجد ياميرنا زوتيها ..

ميرنا : انتي حرة ...

سارة : حروح ياستي عشان اغير هدومي .. عايزي حاجة ..

رهف : لا شكرا ..

خرجت سارة من اوضة البنات ..وراحت سارة لاوضتها .. ولما دخلت لقيت الاوضة ضلمة وعبد العزيز نايم .. وخرجت من غير صوت عشانماتزعجهوش .. ونزلت تحت كانت ام عمر ونورة في الصالة .. ومي في مكانها من ساعتها .لكن عمر مش موجود .. قاعدتمعاهم وقعدوا يتكلموا ... وبعد فترة نزلوا البنات ..

رهف :انتي بتعملي ايه هنا ...احنا مش قلناتروحي عند جوزك ..

فوزيه: انتوا فين يا هوانم ولا واحدة نزلت تساعدني انتوا مش عارفين ان في ناس جيين على العشى النهاردة ..

ميرنا : ايه يا ماما عايزة مني حاجة .. احنا كنا قاعدين في الاوضة بنتحدث ...

رهف : ايوة ياماما هو في حاجة ..

فوزيه: لا سلامتكم انتوا اصلا زي قلتكم ...

المهم زين انكم نزلتوا .. يالله عشان تساعدونى....

رهف : ياماما امال الخدامة بتعمل ايه ....

فوزيه: اه من لسانك انتي ... ايوة عارفة ان في خدامة .. بس انتوا كبرتوا خلاص ... ولازم تتحملوا المسؤولية ... بكرة تتجوزا حتعملوا ايه ان شاء الله في بيت اجوازكم ...

سارا:يا ماما لو عايزة حاجة انا حساعدك ..

فوزيه:ما تقصريش يا حبيتي .. بس انتي لسة عروسة .. والعزومة دي عشانك ... ميرنا ورهف حيساعدوني ... شكرا يا بنتي ..

رهف: ونورا كمان اشمعنى هي قاعدة ..

فوزيه: ياام لسان اختك حامل انتي مش شايفاها تعبانة ازاي ..

نورا: لا يا ماما انا مش تعبانة ..

رهف: شفتى بقى انها مش تعبانة بس انتي اللي مش عايزة تشغليها ..

فوزيه: انت يا بت امش من قدامي مش عايزة حاجة منك ...

رهف:ايه يا ماما انا كنت بهزر معاكي . ... هو انا اقدر ما اساعدش القمر دى ..

فوزيه: ما هو واضح
نوريهان
تسلم ايدك

فى انتظار الحلقه القادمه
RAGHEB
ماشى انتظرى انتى

والحلقة دلوقتى
RAGHEB
الحلقة ال28




بعد ما اتملى بيت ابو عمر بكل الضيوف ... كان الحريم في الصالة والرجالة في الصالون ... والعزيمة كانت كبيرة قووووي .. اهل سارة من عمتها وخالاتها وكل العيلة وعيلة عبد العزيز من عماته وخلاته وكل العيلة كمان ... المهم بعد ما تجمعوا الاهل ... والكل بيبص للعروسة ويدعولها ان ربنا يوفقها في حياته الجديدة .... عبد العزيز نادى على سارة عشان اخوانها محمد وعبدالله عايزين يسلموا عليها ... وفي الصالة كانت هدى قاعدة وجمبها ميرنا ورهف بيتكلموا ..

فوزيه: ميرنا

ميرنا : نعم يا ماما

فوزيه: تعالى عايزاكي ....

وقامت ميرنا وراحت لامها ..

فوزيه: روحي شوفي الخادمة بتعمل ايه ..

ميرنا : حاضر يا ماما ..

بعد ما شافت ميرنا الخدامة راحت تدور على سارة .. اللي لسة بتسلم على اخوانها .. بعد ما سلمت عليهم طلعت للصالة تاني عند الحريم ..بعد ماخلص العشا ... حست سارا بارهاق جامد .. وانها شوية وحيغمى عليها .. وندمت انها ما سمعتش كلام عبد العزيز ونامت شوية .. اول ما خرجوا المعازيم وما فضلتش الا عمة عبد العزيز فاطمة ... راحت سارة لاوضتها ...والرجالة مشيوا ... ودخل صلاح وعياله للصالة .. شافوا ام عمر وعمة الاولاد فاطمة قاعدين في الصالة .. ونورة ورهف وميرنا ..

عبدالعزيز: سارة راحت فين

رهف: راحت مع اهلها

عبدالعزيز: ازاي ؟؟؟

ميرنا : ههههههههه

نورا: وانت بتصدق ... لا هي تعبت وراحت لاوضتها ...

عبدالعزيز: طيب وانا كمان تعبان وحرتاح يالا تصبحوا على خير ..

فاطمة : خليك معانا شوية .. احنا لسة ما شبعناش منك ...

عبدالعزيز: ماشي ياعمتي ولا يهمك ..

صلاح : تصبحوا على خير انا حروح اريح ..

فاطمة : يووووه يا اخويا وانت كمان ..

صلاح : معلش يا فاطمة البيت بيتك ... انا فعلا تعبان وعايز انام ..بش عشان خطرك حقعد شوية ..

عمر: انا اقدر اسيبكي يا عمتي انا قعد معاكي اهوه

فوزيه: ايوة انت في الكلام فالح في حاجة تانية لا

رهف: طبعا يا ماما مش احنا عيال صلاح لازم نبقى فالحين في الكلام ههههههه

صلاح : تعالي انتي يا عفريته تعالي اقعدي جمبي ..

رهف: ما بلاش يا بابا عشان ماما كدة حتغيير

فوزيه:اغير منك انتي يا مفعوصة ... روحي اقعدي جمب ابوكي ..

ميرنا : انت عايزة منها ايه يا ماما ما هو جلك اهوه حبيب قلبك ..

عبدالعزيز: انا قلبي ما فهوش الا واحدة وبس ... فوزية وبس ..

نورا: اسكت لحسن تسمعك مراتك وتزعل ...ومش حتخليك تنام الليل

عبدالعزيز: وهي يعني اول مرة ما تخلنيش انام فيها

صلاح : اتلم يا ولا ... دى بتقول الكلام دى وانت لسة عريس امال قدام حتقول ايه ..

عبدالعزيز: يعني هو انا اتجوزت بمزاجي ...

الكل استغرب من الكلمة اللي قالها عبد العزيز الا عمر ما كانش مستغرب .. هم ايوة عارفين انه ما كانش موافق على الجواز .. بس بعد ما رجع حسوا انه اتغير ... وحاسوا بالتغيير دى في تصرفاته مع عروسته .. وايه لازمة الكلام اللي قاله دى دلوقتي ...

صلاح بعصبيه: انت بتقول ايه يا عبد العزيز

عبدالعزيز:مالك يا بابا اتنرفزت كدة ليه هو انا قلت ايه يعني ..

اتكهرب الجو والكل سكت ...


صلاح : لا ما قلتش حاجة ....

فوزيه:اهدى يا ابو عمر ... انت متنرفز على ايه دلوقتي ..

صلاح : انتي مش سامعة كلام ابنك بيقول ايه .

فاطمة : ماقالش حاجة تستاهل العصبية دي كلها ..

صلاح : الا قال ... وايه قصده بالكلام دى
..
عبد العزيز : اللي يشوفك كدة يابابا يقولوا اني حطلقها يعني خلاص..

عمر صرخ على اخوه : عبد العزيز

صلاح : والله العظيم انت مش راجل ولا تتحمل مسؤولية بيت ابدا ..

عبدالعزيز: يووووووه عشان ايه دى كله .. طيب يا بابا انا مش راجل ارتحت .. عن اذنكم..
وقام وسبلهم المكان

صلاح : عبد العزيز .

وقف عبدالعزيز: نعم

صلاح : اوعى تقول لسارة حاجة .. والله لو عرفت او حسيت انك قلتلها اي كلمة من ان اللي دارت دلوقتي ... حيبقى معاك تصرف تاني .. فاهمني ..

عبدالعزيز: بابا انت فاكرني عيل .. وانا عارف اتصرف ازاي ..
وتطلع فوق لاوضته وهو مضايق ..

فوزيه:صلاح .. عبد العزيز ما قالش حاجة عشان الموضوع يكبر بالشكل دى ...

صلاح : لا قال ... يعني ايه لازمة الكلام اللي قاله ديى يعني احنا اجبرناه على الجواز ..وانه مش راضي على الجوازة .. والبنت خلاص بقت مراته ومسؤولة منه .. مالهاش لازمة انه يكرر الكلام كل شوية .. ولو سمعته مراته حتقول ايه .

فوزيه: خلاص يا ابو عمر والحمد لله ان مراته ما سمعتهوش ... المهم انت اهدى عشان صحتك مش كويس النرفزة عشانك ..

عمر:ايوة يابابا امي معاها حق .. كل حاجة الا العصبية ..

فوزيه: قوم ارتاح وصلي على الني واهدى كدة ..

فاطمة : ايوة يا اخويا قوم وربنا يهديكم دي عين وصابتكم ..

وطلع صلاح لاوضته عشان يرتاح ..

اما نورا ورهف وميرنا ... كانوا ساكتين وما نطقوش بكلمة واحدة .. ميرنا بتفكر مسكينة يا سارة والله ما تستاهليش كل دى .. اناعارفاكي .. اكيد حاجة زي دي تحطمك ...

راح عبدالعزيز لاوضته .. كان مضايق جدااا على اللي حصل تحت في الصالة .. انا ليه قلت كدة .. اكيد هما فهموا من كلامي دلوقتي اني مش راضي على الجوازة دي ....شاف سارة نايمة والنور مفتوح .. واضح ا نها كانت تعبانة قووووي ...كانت نايمة فوق البطانية ... ..شعرها واقع على وشها ومغعطيه ... واضح انها ما صدقت غيرت هدومها واترمت على السرير من التعب... الاوضة كانت ساقعة جدااا ..وهي نايمة من غير غطا وشكلها كان بردان جدااااا .. سحب البطانية من تحتها .. وغطاها وتحركت وهي تهمهم .. وفتحت عنيها وابتسمت لعبد العزيز ...

سارا بصوت كله نوم: انت جيت ..

عبدالعزيز: اشش.. ايوة جيت ارجعي نامي

غمضت عنيها وهي لسة مبتسمة ... وغطها كويس بالبطانية .. ما قدرش عبد العزيز يرفع عنيه عنها .. فضل واقف يتاملها .. يتأمل ابتسامتها اللي مالية وشها البرئ دى وهي نايمة .. الله ياسارة لو كنت تحت او سمعت الكلام اللي قلته اكيد ما كنتيش حتبتسمي الابتسامة دي اللي بدوبني .... ليه انا قلت الكلام دى ... ليه وضحت لهم اني مش مبسوط ... دلوقتي انا مبسوط ولا لاء .. في احساس غريب جوايا انا مش عارف في ايه .. شعور يتملكني ومش عارف اتصرف ازاي ... معقول انا بحب سارة .. معقول الشعور اللي انا بحس بيه دى هو الحب... لالالالالا .... مستحيل ... مستحيل اقع فيه ... لازم ما اخلهوش يسيطر عليا .. لازم اهزم الشعور دى ..
ما قطعش سرحانه وتاملاته الا لما اتقلبت سارة الجهو التانية .. انتيه وفاق من سرحانه . وراح غير هدومة ويرتاح هو كمان ....

الساعه دلوقتي 2 بالليل .. وهي مش جايلها نوم ... حاولت بكل الطرق تنام بش بدون اي فايدة ... وبعدين راحت خدت فرشتها عشان تسلي نفسها في الرسم ... المشكلة انها مش قادرة ترسم .. الالهام راح عنها ... يوووو ... يعني مش جيلي نوم .. ولا قادرة ارسم ... طب اعمب ايه .. طلعت من اوضتها .. وراحت للصالة اللي فوق .. قعدت تتفرج على التليفزيون .....

رهف خرجت من اوضتها على صوت ميرنا : انت لسة ما نمتيش يا ميرنا ..

ميرنا : مش عارفة انام .. وانتي ما نمتيش ليه ؟؟

رهف : قعدت على النت وما حستش بنفسي الا على صوتك في الصالة ..ولما سمعت صوت التلفزيون طلعت عشان اشوف مين اللي مش جيله نوم وسهران ...

ميرنا : هو صوت التلفيزيون عالي...

رهف: لا..

وقعدت رهف جمب اختها ... وقعدوا يتفرجوا على التلفزيون ..

رهف : ميرنا لو مش عايزة الفيلم دى غيري المحطة شوفنا حاجة تانية ..

ميرنا : مين قال اني مش عايزاه ..

رهف: ما هو انتي مش مركزه معاها وطول الوقت عماله تلعبي في الريموت وسرحانة ..

ميرنا : يعني سرحت شوية ..

رهف : سرحتي في ايه ..

ميرنا : ولا حاجة ...تخيلي يا رهف حصلي النهاردة موقف بجد يكسف ..

رهف : ايه

ميرنا : وقت العزومة كنت بدور على سارة لقيتها في اوضة السفرة والباب مقفول .. وفتحته مرة واحدة لقيتها واقفة مع اخوها وشافني وكنت مش لابسة حجاب ...

تغيرت ملامح رهف: أي واحد من اخوها

ميرنا : عبدالله ..

ارتاحت رهف : يااااه وبعدين ايه اللي حصل ..

ميرنا : ماعرفش والمشكلة اني كنت بصرخ وبدور عليها ..

رهف: ههههههههههههه.. .

ميرنا : بس تعرفي دي اول مرة اشوفه كدة من قريب ..تعرفي يارهف انه حلو ما كنتش اتوقعه بالجمال دى ..

رهف : عيب يا ميرنا على فكرة دى متجوز ..

ميرنا : ما انا عارفة هو انا قلت حاجة .. اوعي تفكيريك يروح بعيد .. وتفتكري اني بفكر فيه او بحبه .... ايوة ما انا عارفاكي .

رهف: لا يا عبيطة بس غلط انك تتكلمي عليه بالطريقة دي ..

ميرنا : هو ان ا قلت حاجة انا قلت انه حلو ..

رهف : ما اعتقدش انه احلى من تامر ..

ميرنا وهي معقهدة حواجبها : وانتي امتى شوفتي تامر ...

رهف بارتباك :ايه ... ايوة اليوم اللي رحنا عند بيت عمي شوقي وسلم علينا واحنا عند الباب ..

ميرنا : وانتي شوفتيه ازاي وانتي قاعدة في السيارة وانا واقفة وما شفتهوش بشكل واضح ..

رهف : والله شفته وخلاص مش مصدقاني انتي حرة ..

ميرنا : طيب انتي ليه مرتبكة وعصبية ..

رهف : انا مش عصبية ولا حاجة انا طبيعية اهوه ..

ميرنا : بقولك ايه انا حروح انام ..

رهف : ما فضلش حاجة على الفجر
..
ميرنا : ماتخافش حمد على السرير لغاية لما يأذن واصلي وانام
نوريهان
مرسى كتير

تسلم ايدك
نوريهان
فين حلقه اليووووووووووووم

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوريهان
فى حد عاوز ينضرب ده بجد

احنا لنا عتدك حلقتين

الووووووووووووووووو
RAGHEB
الحلقة ال30



رهف: ما ينفعش كدة اتأخرنا قوووي

سارا: دلوقتي حيجي السواق هو في الطريق

ميرنا : تتوقعوا فين عمر والله اني خايفة عليه ..

رهف: كل منك انتى

ميرنا : هوا نا عملت ايه ..

رن الجرس ..

سارا: اكيد السواق جيه ..

رهف: واخيرا .. انا حروح اركب السيارة يالا بقى عشان اتأخرنا ..

سارا: طيب

ونزلت رهف عشان تركب السياره ...

ميرنا وهي بتلبس عبايتها عشان الفستان مكشوف قوووي .. انا مش مطمنة ..

سارا: ليه؟؟

ميرنا : عمر ما جاش ولا برد على التليفون ..

سارا: اكيد مشغول

ميرنا : مش عوايده انا دى اخويا وانا عرفاه ...

سارا: انتي ما تشليش هم وربنا يستر ان شاء الله .. يالا خلينا ننزل لان رهف على اخرها وحتسبنا وتمشي ....

وقفت رهف برى محتاره.. ماشافت سيارة بيت اهل سارة اللي السواق بيسوقها .. كانت في سيارة سبورت سودا واقفة عند باب بيتهم ... بس اكيد مش السواق ما بيسوقش سيارة زي دي .. ياربي حتأخر على الحفلة ... لاحظت جوة السيارة في شاب قاعد في السيارة ..رجعت تاني جوة البيت الا وقابلتها سارة وميرنا ....

سارة : مالك رجعتي ليه تاني ...

رهف: اوووووووف... لا

سارا:غريبة تاخر ... ادى دي سيارة تامر بيعمل ايه هنا ..

اول ما نطقت سارة اسم تامر قلب رهف قعد يدق جامد وبصوت عالي لدرجة خافت ان اللي حواليها يلاحظوا حاجة ...

ميرنا : انت متأكدة ياسارة ...

سارة : ايوة ... ايه اللي مقعدوا في السيارة وايه اللي جابه هنا ... لحظة حشوفه ..

راحت سارة لسيارة تامر وفتحت الباب اللي جامبه ... اتخض تامر منها لانه ما حسش بيها لانه كان مشغول في المسجل اللي معليه على الاخر ومش حاسس بالدنيا اللي برة ..ولما خد باله من اخته ...

تامر :خضتيني ... حد يعمل كدة ..

سارة : انت بتعمل ايه هنا ..

تامر : مش سامعها من الموسيقى العالية قوووي راح وطى الصوت ..

تامر : انت قلتي ايه ..

سارة : بقولك انت بتعمل ايه هنا ..


تامر : لا ابدا قلت ا وديكم الحفلة ..

سارة : ومن امتى الاخلاق النبيلة دي ...

تامر : من زمان عندي بس انتي اللي ما بتشوفيش ..

سارة : امال فين السواق

تامر : امي عايزاه قلت انا اجي وأوصلكم ..

سارة : وليه ماتصلتش بيا وتقولي ..

تامر : ضربت الجرس ههههه

سارة : لا والله ... وليه ان شاء الله وفين موبيلك .

تامر : معرفش ما خطرش على بالي ... وتاني حاجة انا واقف قدام الباب وعايزاني ادفع فواتير عشان اكلمك ...

سارة : بس انا معايا رهف وميرنا ..

تامر: عادي وفيها ايه انا مش غريب .. لومش عايزاني اوصلكم حمشي ...

سارة : لالالا لحظة .. حناديلهم .. استنى اوعى تمشي ..

تامر : خدي راحتك انا فاضي

سارة بتبصلة استغراب : غريبة انت مش طبيعي النهاردة ..

تامر : انا تلاقيني في وقت الازمات ... حلال المشاكل زي ما اصحابي بيقولولي ..

سارة : لحظة ..

تامر : يالا روحي نادي البنات انامش السواق بتاعكم حفضل مستنيكم كدة ..

سارا: هههههههههههه... ..ايوة دى تامر اللي انا عارفاه ..

رجعت سارة لرهف وميرنا اللي كانوا واقفين عند الباب مستنينها ...

سارة : يلا نروح .....

رهف بخضة : مع اخوكي ...

سارة : ايوة اصل ماما عايزة السواق فهو جيه يوصلنا ..

رهف : لا احراج انا مش حروح

ميرنا : اه صحيح احراج يا سارة ..

سارة : احراج من ايه منك ليها .. على فكرة احنا اتأخرنا وما فيش حد غيره دلوقتي ينقذنا ..

رهف: عمر حيجي

ميرنا : ايوة يارهف سارة عندها حق .. عمر اتأخر قوووي ومش عارفين حيجي امتى .. خلينا نروح مع تامر احسن .

رهف : انتوا روحوا وانا حستنى عمر لما يجي ...

سارا: يالا رهف بلاش حركات اطفال .. يالا قدامي ..

رهف: يوووه والله انا مكسوفة ..

ميرنا : خلاص خليكي انت قاعدة هنا لوحدك واحنا رايحين.

وراحوا ميرنا وسارة للسيارة .. سارة كربت جمب تامر اخواها قدام وميرنا قعدت ورا سارة ..لم رهف شافت نفسها واقفة لوحدها في الشارع ودى غلط جريت ولحقتهم وركبت ورا تامر ... وبعد ماتحركت السيارة والوضع كان هادي جدا

تامر قطع السكوت الل كان مالي المكان : مالكم ساكتين ليه

سارة : ولا حاجة

تامر: والحفلة دي بخصوص ايه بقى ..

سارة : حفلة تخرج رهف ...

تامر : بجد مبرووووووك يارهف ...

مع ان تامر عارف ايه مناسبة الحفلة بس كان بيستعبط .. وكان عايز يسمع صوت رهف ... بس البنت مش مدياله وش ... ومش عايزةتتكلم معاه ابدا... قعدوا طول الطريق ميرنا وسارة يتكلموا .... حتى لما سارة وجهت سؤال لرهف ردت عليها بصوت واطي جداااا لدرجة ان تامر اللي قاعد قدمها ما سمعهوش وكان حيموت من الغيظ .. تامر في سره مالها دي مكسوفة مني و لا ايه ... كنت فاكرها جريئة بعد الموقف اللي حصل بينا في ليلة فرح سارة ... رهف اللي كانت مش مرتاحة ابدا ... ومش قادرة تشارك ميرنا وسارة في الكلام بتاعهم ..... رفعت راسها للمرايا اللي قدام وشافت تامر وهو بيسوق وكان مندمج بالسواقة ... وتامر ما خدش باله منها .. ورهف شافت عني تامر .. نفس عيون سارة كبار وواسعين ومكحلين بس الفرق بين عينه وعين سارة ان سارة عنيها بني وهو عنيه سودا.. حست بجداذبية غريبة في عنيه لدرجة انها ما قدرتش تشيل عنيها من المرايا ... ولاحظ تامر انا بتبص على عنيه ووقع عنيه في عنيها وابتسم لها ... وعلى طول لفت رهف لجهة الشباك وقامت تتأمل السيارات وهي بتشتم نفسها في سرها .. انا ايه اللي انا عملته دى ... عرف اني كنت ببص عليه ... ياترى حيقول عليا ايه دلوقتي .... يووووه ايه قصتي مع الانسان دى ليه بفكر فيه كتيير قوووي كدة ...وليه بترعب لما بسمع اسمه ...هو ليه بيحصلي المواقف البايخة دي دايما .... حست انها متراقبة ... ومش قادرة تتحرك ... وكانت عين تامر لسه في المرايا مستنيها تبص تاني في المرايا ... كان نفسه يكلمها بس وجود سارة وميرنا يمنعه انه يكلمها... لو يقدر يوقف السيارة وينزلهم ويقعد يتكلم مع رهف ... وافتكر الموقف اللي حصل يوم فرح سارة ... سارة لحظته وهو بيبتسم ...

سارة : انت بتبتسم ليه ..

انتبه ليها تامر ... وكانه صحي من حلم ..

تامر : لا ولا حاجة بس افتكرت موقف ..

سارة : والموقف دى بيضحك قوووي كدة ..

تامر : امممممم .. تقدري تقولي عنه انه محرج ..

سارة : طيب وليه بتبتسم ..

تامر : عشان انا لما افتكرته دلوقتي لقيته محرج قووووي لدرجة انه ضحكني قوووي .

سارا: يااااه شكل الموقف محرج على الاخر ..

تامر : ههههههه تعرفي لو يقولولي عيد الموقف دى تاني مش حقول لالء .

سارة : ما انت لسة بتقول عليه محرج ..

تامر : ايوة محرج بس لذيذ...

سارا وهي عاقده حواجبها: مش فاهمة

تامر : ولا حتفهمي ..

سارا: طيب ماتقولي عشان افهم ..

تامر : امممم طيب مرة كنت نازل من على السلم ...

رهف كانت مفتحة ودانها على الاخر وعايزة تسمع هو حيقول ايه وعنيها لسة على الشباك ..

... اول ما سمعت يقول سلم ... لفت وشها ناحية المرايا وهي فاتحة عنيهاعلى اخر ... يعني عرفني وقت السلم ...

تامر : ههههههههههه

سارة : طيب وبعدين ما تكمل ...

تامر: لالالا بعدين بعض الناس حيزعلوا ...

وغمز لرهف بعنية ... وتمنت رهف وقتها ان الارض تتشق وتبلعها .. رجعت وبصت للشباك تاني وهي حاسة انها خلاص مش قادرة ...ياترى ايه قصده بالكلام اللي قاله دى ... سارةوميرنا مش حاسين باللي بيجرى ...

سارة : اي ناس؟؟؟

تامر :عزيزين عليا قووووي ..

سارة وهي مستغربة : مين يعني ..

تامر : بقولك ايه يا سارة .... خلاص مش حكمل الحكاية ... وبلاش رغي كتيير ... يالا انتوا في اي قاعة احنا وصلنا ....

سارة : القاعة الرابعة ...

وقفت السيارة عند الباب ...

ميرنا : شكرا يا تامر ما قصرتش ..

تامر : العفو على ايه ....ما علمتش حاجة ...

سارة : حتيجي تاخدنا ...

تامر : تصدقوا انكم وجعتوا راسي ..

سارة : انا بضحك معاك ... شكرا يا اخويا ...

ونزلوا من السياره ... اما رهف نزلت وهي في عالم ثاني .. ومش حاسة بنفسها ابدا ... ايه قصدوه بعزيزين عليا ..... يعني انا عزيزة بالنسبة له ... هو يقصدني انا ... ليه الموقف دى حصل معايا انا ... هو ازاي عرفني ...
دخلوا البنات للقاعة .. راحت ميرنا وسارة للحمام عشان يظبطوا نفسهم ... ورهف طلعت فوق عند البنات .. ولقيتهم كلهم متجمعين فوق .. كانوا حوالي 6 بنات مشتركين في الحفلة ... مع رهف طبعا ... سلمى وندى صديقات رهف المقربين جدااا .....

ندى: واخيرا اتكرمتي وجيتي .. ما لسة بدري ..

سلمى : مالك يارهف شكلك مش طبيعي ؟

ندى : مالك وشك احمر قوووي .

رهف: هاه .. لا بس حرانه

ونزلوا البنات كلهم للقاعة تحت عشان يشوفوا ترتبات الحفلة والمعازيم
RAGHEB
الحلقة ال31


ونزلوا البنات كلهم للقاعة ع شان يشوفوا ترتيبات الحفلة والمعازيم رهف بطبيعتها اجتماعية معظم المدرسة اصحابها .. غير اختها ميرنا مالهاش غير سارة وبس ...كانت القاعة جميلة جدااا وفي كتيب عند باب القاعة عشان المعازيم يكتبوا ذكرى للبنات فيها .. بعد ما تملت القاعة ... وعلى حدود الساعة 11 ونص .. راحوا البنات فوق ولبسوا ارواب وقبعات التخرج ... واستلموا هداياهم من اسرة المدرسة .. بس منيرة كانت مش مطمنة عشان اخوها عمر ليه ما بيردش عليها .. اكيد حصله حاجة .. وماحبتش تقول لامها عشان ماتقلقش ....... ولما شافت ان الموضوع زاد عن حدة ولغاية دلوقتي ما تصلش بيها عمر ... راحت واتصلت على عبد العزيز عشان تسأله عن عمر ..


ميرنا : السلام عليكم

عبدالعزيز: وعليكم السلام ...

ميرنا : بقولك ايه يا عبد العزيز هو فين عمر ..

عبد العزيز قال حاجة بس ميرنا ما سمعتش عشان صوت الموسيقى كانت عالية قوووي ..

ميرنا وهي بتصرخ : مش سمعاك ..

ميرنا وهي لسة مش سامعة اي حاجة ..

ميرنا : هااااااه كنت بتقول ايه

عبد العزيز : بقولك غيري مكانك عشان تسمعي ..

ميرنا : ماشي لحظة ..

وطلعت برة القاعة وراحت الحمام ..

ميرنا : الوووو ايوة يا عبد العزيز ....

عبد العزيز : ياساتر ايه الازعاج دى ..

ميرنا : بالعكس الجو جميل قوووي والحفلة رائعة ..

عبدالعزيز: نعم كنتي بتقول ايه بقى

ميرنا : ماتعرفش فين عمر ..

عبد العزيز : اهو جمبي .. ليه ..

ميرنا : بجد انتوا فين اوعى تكونوا في المستشفى ...

عبدالعزيز: ياساتر على افكارك ليه .. احنا في الاستراحة مع اصحابنا ..

ميرنا : احلف ..

عبد العزيز : يعني انا بضحك عليكي انت مش مصدقاني يا بت ..

ميرنا : طيب اديهولي اكلمه عشان اتأكد ..

عبدالعزيز: مادام عايزة تكلمي ليه ماتصلتيش بيه على طول ..

ميرنا : انا عمالة اتصل بيه وهو ما بيردش عليا وخفت عليه ..

عبد العزيز : لحظة ..

عبدالعزيز وهو بينادي عمر الي قاعد بعيد عنه شوية ...

عبدالعزيز: عمر ليه ما بتردش على موبيلك ..

عمر : هو ما رنش اصلا ..

عبد العزيز : ميرنا عمالة تتصل بيك وانت ما بتردش عليها ليه ..

عمر وهو بيدخل اديه في البنطلون : شكلي نسيت الموبيل في السيارة .... ليه عايزين ايه ؟

عبد العزيز ردج التليفون على ودانه " بيقولك عايزة ايه ..

ميرنا : هو ليه ما بيردش عليا ..

عبد العزيز : هو نسي الموبيل في السيارة ...

ميرنا : دى مش بس موبيله دى نسينا احنا كمان .... قوله مساء الخير ... واحنا مستنينه عشان يودينا الحفلة والبيه قاعد مع اصحابه ونسينا ..

عبدالعزيز رجع يكلم عمر:بيقولوك ليه ما جتش ودتهم الحفلة ..

عمر حط ايده على راسه: يوووووووووه نسيت ...

وقام من مكانه

عبدالعزيز: رايح فين خلاص راحوا الحفلة وقربوا يرجعوا كمان هههههه

عمر : اديني التليفون اكلمهم .. الووو .

ميرنا : اهلا يا عمر .. انت خوفتني عليك قوووي ..

عمر : ههههه ماتخافيش انا بخير ما فيش حاجة...

ميرنا : اللي واخد عقلك يا سيدي ... ازاي تنسانا ...

عمر: معلش انشغلت ونسيت التليفون في السيارة .

ميرنا : المهم اني اطمنت عليك ..

دخلت نورة الحمام وشافت اختها بتتكلم في التليفون ..

نوره: مالك يا ميرنا مستخبية في الحمام ليه

ميرنا : خلاص يا عمر خلي بالك من نفسك مع السلامة ..


عمر: مع السلامه ...تحبوا اجي اخدكم لما تخلصوا ..

ميرنا : لا حنرجع مع السواق مع امي ..

عمر : ماشي مع السلامة ..

ميرنا قفلت مع اخوها عمر ..

نورة : كنتي بتكلمي مين .

ميرنا : كنت بكلم عمر ..وبطمن عليه
نوريهان
اوكى


تسلم ايدك

وكان ليه التأخيررررررر

على العموم

نحن ننتظر الحلقه القادمه
نوريهان
هى رنا فين اشتقنااا لهااا كتيررررر

ان شاء الله تكون بالف خيرررر
RAGHEB
ان شاء اللة يارب



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اجمل صور غرف نوم اطفال بناتى 2014 - ديكورات ودهانات غرف اطفال مودرن روووعه - ديكورات بناتى بألوان شيك اوى
اشيك ملابس صيفى بناتى 2014 بالصور - ازياء بناتى صيفى موضة 2014
اختبار بناتى

Powered by vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة © fmisr.com منتديات نجوم مصرية