نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المواهب منتدى موهوبين الادب والشعر منتدى القصص والروايات



تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل




بناتى شوية بس انا جايبهالكم استحملونى

 

انا مستنيه يا ابيه يا رب متتأخر






المقال "بناتى شوية بس انا جايبهالكم استحملونى" نشر بواسطة: بتاريخ:
RAGHEB
الحلقة ال12وفي لندن ....

عبدالعزيز: سارا انا خارج دلوقتي عندي شغل هخلصةوارجع .

سارا: طيب..حتيجي امتى ؟عبدالعزيز:مش حتأخر ... ان شاء اللهحرجع على الساعة 5 العصر .

سارا: حتسبني هنا لوحدي ؟؟عبدالعزيز:لوزهقتي روحي الجيم اللي تحت ... واطلبيلك غدا عشان انا حتغدى برة .

سارا: بسانا بخاف يا عبد العزيز ...

عبدالعزيز بسخريه: ماتخافيش ما فيش حد حياكلك ... اعتقد اني مش متجوز عيلة .

سارا: خلاص روح براحتك .....

عبدالعزيز: لو عزتي حاجة اتصلي بيا على الموبيل .

سارا: اوكي..وخرج عبد العزيز من الفندق ... وسارة كانت مضايقة قوووي من تصرفاته .... يعني يسبني كدة واحنا لسة في شهر العسل ....ايوة انا ما انكرش ان الايام اللي فاتت كان بيفسحني كل يوم في مكان شكل ...ومشمقصر معايا ... بس ما يسبنيش كدة لوحدي ...وشغل ايه دى اللي حيتأخر فيه لغايةالساعة 5 .... وكمان حيتغدى برة .... افتكرت صحبتها مريم ... قالت حتصل بيها واتكلممعاها شوية ... واتصلت من تليفون الفندق على موبيل صحبتها ..

سارا: الوووومريم: اهلا ... مين معاياسارا: انا سارة انت ماعرفتنيش ياوحشة ؟؟مريم: اهلا اهلا بالعروسة اخبارك ايه ؟؟سارا: تمام بخيروانتى؟مريم: انا بخير والحمد للهسارا: بقولك ايه يا مريم ايه رايكتجيلي الفندق نقعد مع بعض النهاردةمريم: لا انا اتكسف من جوزك ..

سارا: لاء ما هو مش موجود انا لوحدي..

مريم استغربت من جوزصحبتها ازاي سايبها في شهر العسل ...سكتت وما حبتش تعلق على الموضوع وتحرج سارة ....

مريم: اوكي انتى فين وانا اجيلكسارا: انا في فندق الفورسيزن..

مريم: خلاص كمان ساعة وحكون عندك ....

سارا: خلاص انا فيجناح في الطابق الاخير ..

مريم: اوكي سييو..وقفلت التليفون مع صحبتها .....وهي مبسوطة لانها لقت حد يتكلم معاها بدل ما تكلم الحيطة ....راحت تلبس وتجهزعشان تستعد وتستقبل صحبتها ...لبست بطلون اسود وتونك لبني طويل ...ولبست حجاب اسود ...والحجاب مش مخبي جمالها ... ونزلت الريسبشن عشان تستنى مريم صحبتها .

مريم وصلت بعد عشر دقايق من نزول سارة للريسبشن ...ومريم كانت لبسة بنطلونجينز ضيق جدا .... واستغربت سارة من لبسها .. وكمان كانت لبسة بلوزة كحلي ... ومنزلة شعرها الطويل على كتفها ...

مريم: هاااااااااااااا ااي سوسوراحت لها سارا وسلمت عليها ....

سارا: اهلا مريممريم: يارب ما اكونش اتأخرت عليكي ..؟؟؟سارا: لاعادي..المهم ما اكونش انا معطلاكىمريم: بالعكس دىانا اتبسطت قوووي لما اتصلتي بيا .... على الاقل ارتاح من اخواتي شوية .

سارا: طيب تعالي نقعد هنا ونطلب حاجة نشربها .

مريم: ايه نقعد هناتعالي نخرج برة الفندق ونروح مطعمسارا بارتباك : لاء نطلع فين مما ينفعش؟مريم: ليه مش عايزة تتغدي معايا ؟سارا:لا يا هبلة ... انا عزامكيعلى الغدا في مطعم الفندق .


مريم: ما ينفعش انتي عروسة ... وثاني حاجة ايمطعم فندق دى .. انا بعرف مطعم عراقي اكله يجنن .

سارا: يااااه من زمانمأكلتش من مطعم عربي كل اللي المطاعم اللي بناكل منها مش عربية.

مريم: اوكيخلاص يالا نروح المطعم اللي انا اعرفه .

سارا: لاوالله مااقدرش ... لاني مااستاذنتش من عبد العزيزمريم: لو استأذنتي منه مش حيوافقسارا: وانا اعتقد كدة ... يبقى خلاص خلينا هنا وما نروحش في حتة ..

مريم: هو حيجيامتى ؟سارا: يعنى على الساعة 5 العصر...

مريم: خلاص يادوب نروحونرجع قبل ما يجيسارا: بس ما ينفعش اخرج من غير ما اقولهمريم: رني عليهسارا: لالالالا اخاف اتصل بيه .. انا عارفة هو مش حيوافق ... خلاصخلينا هنا بقى وخلاص .

مريم: لا سارا يالا اتصلي بيه ... في تليون هناك اهو ...

سارا: ربنا يستر ... لحظة حروح اتصل بيه .

وراحت سارة للتليفونوهي مرعوبة من ردت فعل عبد العزيز ... بعد ما دخلت الفولس راتصل بعدالعزيز مردشعليها ... حاولى مرة ثانية وثالثة ولا في فايدة ...

عبدالعزيز كان قاعد معرجال اعمال عشان كان بيخلص شغل معاهم ومخلي الموبيل بتاعة على السايلنت .
جالسمع رجال عشان يسوي الشغل الي معاه وحاط الجوال على السايلنت ...

سارا: مايرد..

سارة رجعت لمريم وهي مرعوبة ..

سارة : ما بردش عليا ... شكلهمش فاضي ... انا خايفة يا مريممريم: يا مجنونه خايفة من ايه ... انتي بلغيالريسبشن انك خارجة ولو رجع جوزك يبلغوه ... اصلا حتى لو اترفز عليكي مش حيزعقلكانتوا في شهر العسل ..

سارا: طيب خلاص بقى خلينا نتغدى هنا وخلاص .

مريم: يوووه بجد انت جبانة ومملة ... يالا حفسحك في مكان اعتقد ان جوزك مافسحكيش فيه

...
سارة فضلت تفكر في الكلام اللي قالته مريم ... طيب هودلوقتي عبد العزيز سايبني لوحدي ويمكن يتأخر ليه انا ححبس نفسي .... وفي واحدةحتفسحني ليه ما اخرجش واتبسط .

سارا: خلاص يالا نروحمريم: ايوة كدةخليكي عندك شخصيةكانت الساعه حوالي 11الظهر...خرجوا وراحوا يتمشوا مروا جنب ستاربكس ..وكانت هناك في شلة شباب عرب واقفين ..الشباب اول ما شافوا مريم سلموا عليها وردت السلام عليهم كأنهم اهلها .

سارا: مريم مين دول ؟؟؟؟مريم: دى محمد وخالد اخوات مهاصحبتيسارا باستغراب: وانتي ليه بتسلمي عليهممريم: وفيها ايه زياخواتي بالظبط كلنا هنا اصحاب .

سارا بجد اتصدمت ..غريبه . ....لما جتالساعة 12 ونص راحوا يتغدوا لان مريم ما فطرتش ... وسارة كانت وكله على الفطار نصقطعة كروسون وفنجان قهوة .

وكانوا ميتين من الجوع ... اتغدوا في المطعمالعراقي(اللهم انصر اخواننا العراقيين على العدوان الامريكي)....
بعد ماخلصواغدا ... راحوا يتسوقوا ودخلوا وايت ليز مول... طول الوقت كانت شلة الشباب وراهم مافرقتهمش لحظة ...سارة ما كنش عجبها الوضع ابدا .... مريم ما خلتش شاب الا ومشيورانا طيب هي ممكن يمشوا وراها عشان لبسها .. طيب انا يمشوا ورايا ليه وانا محجبةوملتزمة ...واي شاب عربي يشوفهم لازم يعلق ... اللي قول ايه الجمال دى ... واللييقول اموت في العربي . واللي يقول ايه القمر دى ..كان الوضع منرفز سارة جداااالانها مش بتاعت شباب والحاجات دي ....وكانت مضايقة جدا وفي نفس الوقت مكسوفة منصحبتها انها تسبها وترجع الفندق ... ومريم ما كانش هامها الوضع بالعكس دي كانتمبسوطة على الاخر
...
مريم: بقولك ايه ياسارة ايه رايك ندخل السينما اللي هنا .

سارا: لا اخاف اني اتأخر .. انا بقول كفاية كدة ونرجع الفندقمريم: ليه لسة الساعة 2 الظهر قدامكلسة 3 ساعات كمان .

سارا: طيب لو في فيلم حيعرض دلوقتي ماشى لو ما فيش خلاص .

مريم: اوكي يالا بينا ..سارا ..كان نفسها تدخل الفيلم على الاقل تخلص من شلة الشباب اللي مشينينوراهم ... المهم راحوا فوق للسينما ولقوا كذا فيلم بمعروض ... لقوا فيلم Freaky Friday..مع ان سارا شايفته قبل كدة بس قالت معلش..مريم قالت انا عايزة اشوفه لاناصحابي كلهم كانوا بيمدحوا فيه ....... ودخلوا الفيلم.... واتبسطت سارا لان القاعهكانت تقريبا فاضيه ... لانه فيلم قديم شوية ...قعدوا في الصف القبل الاخير ....طبعاخدوا الفيشار والبيبسي......ش وية وحيبدأ الفيلم الا ولقوا شلة الشباب اللي كانواماشيين وراهم دخلوا السينما ... وكانوا تقريبا 8 اولاد قعدوا وراهم ... يعني القاعةما فيهاش الا سارة ومريم وشلة الشباب بس ... سارا ما حبتش تقوم عشان ما تمرش قدامهم ...وفضلت قاعدة وهي مضايقة من الوضع ... بجد كانت خايفة جدااا وحست بالذنب وتأنيبالضمير ... لو عرف عبد العزيز حيعمل معاها ايه .... وافتكرت لما اترفز عليها لماكانت في الباخرة على السطح لوحدها وكان الشباب بيبوصوا عليها .... امال حيعمل ايهلما يعرف اني كنت في السينما وواضح ان الشباب دول دخلوا عشانهم مش عشان الفيلم ......حست انها واطيه ..مع انها مالهاش ذنب... بس المظاهر خداعه وهي كانت مع وحدهمطلعه مفاتنها كلها.....


سارا وهي بتوشش مريم : تعالي نخرج من السينما شكلنا كدة غلط ومش لطيفخالصمريم ولا هامها : واحنا مالنا بيهم .. لا انا مش عايزة اخرج انا عايزةاكمل الفيلم ..

سارا: شوفيه بعدين ... بالا يا مريم ما ينفعش كدة .

مريم: عايزة تخرجي انت براحتك انا مش عايزة .

اتصدمت سارة من ردمريم .... اصلا هي مش خايفة على سمعتها ... سارة قعدت تفكر ... حتلطع ازاي وحستانها خلاص حتعيط يالله ازاي انا كنت مخدوعة في الانسانة دي ... يارب صبرني واسترهامن عندك يارب ...اصلا انا استاهل ليه اخرج معاها من الاساس وكمان مش واخدة الاذن منجوزي ...ياربي اعمل ايه ..
قعدت تشوف الفيلم وهي مش قادرة تركز من صوت الشباباللي مخلوش كلام الا وقالوا عليهم ... سمعت شاب وراها بيقول لصاحبه .. تخيل الليقاعدة قدامي دي المحجبة لو لبست بنطلون زي صحبتها حيطلع عليها فظيع ..

سارةلما سمعت الكلام دى اتنرفزت وكان الدمعة على عنيها خلاص .... لانهم كانوا يقصدوهاهي لان هي اللي وراهم .

وقاموا الشله الباقيه يضحكوا ....

مريم: سارة طنشي ولا يهمك بكلامهمسارا: مريم كفاية كدة يالا نطلعمريم: انا مش عايزة يالا اسكتي وما تبوظيش الفيلم عليا ...قام واحد من الي ورا على اساس انه حيخرج وهو بيمر من ورا سارةالا وجسمه لمس راس سارة ...سارة اتصدمت ..ولفت على ورى بسرعه ... الا والشلة كلهاقامت تضحك تاني ... وقامت عالطول سارة .وقالتلهم قلة ادب ....وخرجت من السينما ... اللي كان منرفزها انهم كانوا مطنشين مريم مع انها مش لابسة الحجاب وكل حاجة ظاهرةفيها ...وحاطة ميك اب صارخ ... بس ما يتلاموش لان جمال وبراءة سارة لا يقارن بجمالمريم المصطنع ..

مريم اللي جريت ورا سارة عشان تحصلهامريم: سارة ... استني انترايحة فينسارا: انتي ايه رايك عجبك الوضع اللي كان جوة .

مريم: ياشيخه عادي وفيها ايه يعنيسارا: بجد انا اتصمدت فيكي يا مريم انا مكنتشاتوقعك بالاخلاق دي ابدامريم :ليه هو انا عملت ايه ... ما تبقيش معقدةوخليكي فري .


سارا: دى مش تعقيد ...

مريم بسخريه: مش عارفة انكملتزمة للدرجاتيسارا: مش لازم اكون ملتزمة عشان ارضى على الوضع والبيئةاللي انت عايشة فيها دي .

مريم: يالا يا سارة وبلاش زعل . تعالي عشان نكملالفيلمسارا: لا انا مش حرجع وحروح النفدقمريم: كفاية بقى ياسارةويالا نكمل الفيلمسارا: بس انا مش عايزةمريم: خلاص انتي حرة هوانا حتحايل عليكي ...خدي تاكس وروحي الفندق انتي مش صغيرة انا جيتلك الفندق لوحدي .

سارا: بس..مريم انتي بتتكلمي بجدمريم : ايوه والله بتكلم بجدسارا: انت مش غلطانة انا اللي غلطانة اني طلعت معاكي اصلا .

مريم: بقولك انا مش عايزة وجع دماغ وتقلبهالي دراما ... عيزة تمشي مع السلامةسارا:اوكيسارة نزلت تحت .. قامت تتمشى في الشارع بدور على تاكسي عشان يرجعها الفندق... وبعد ما وقفت تاكسياتفكرت ان شنطتها مش معاها ... ياربي انا شكلي نستها في السينما .. ما فيش حل الااني ارجع تاني عشان اجيبها ... وبعدين افتكرت الشباب وخناقتها مع مريم ... فعشانكرامتها ما رضيتش ترجع تاخد الشنطة ... طب ايه الحل دلوقتي ... اعتقد ان الفندقبعيد .. اسأل مكانه فين واروح له مشي.
......

وفي مصر وتحديدا في شركةشوقي وصلاح .. كان شوقي في مكتبه بيفكر في بنته سارة اللي ما كلمهاش الا مرة واحدة ... وحشته قوووي ومشتقالها جداااا ... وهو سرحان .. كا في حد بيدق باب المكتب ففاقمن السرحان اللي كان فيه .

شوقي : اتفضل .

تامر : السلام عليكم يا بو محمد .

شوقي وهوشايفه من ساعتين : اهلا يا تامر بتعمل ايه هنا انت مش عندك جامعة دلوقتي .

تامر : لاء انا عندي محضرات بليل .

شوقي : اكيد عايز حاجة عشان كدةجيت .

تامر بهزار : طبعا جي اطمن على فلوسي اللي انتوا بتشغلوهاههههههشوقي : والله انا نفس اعرف انت امتى حتكبر وتعقل وتبقى راجل متحملالمسئولية وتبقى زي اخوك محمد وعبد الله .نفسي اعرف ايه اللي بيعجبك السرمحة فيالشوارع مع الصيع اللي زيك .نفسى تركز كدة في مذكرتك .

تامر : ايه يا باباالمحاضرة الطويلة العريضة دي .... ليه الكلام دى كله .. كل دى عشان جيت اسلم عليك ... وادرس ايه دلوقتي ما فيش امتحانات لسة .

شوقي : اللي يسمعك كدة يقول انكاصلا بتذاكر اوقات الامتحانات .. اللي في سنك اتخرجوا من زمان .

تامر : ان شاء الله حذاكر وحتفرح بابنك قريب .

شوقي : حشوف .. ما مرتش على اخوك محمدقبل ما تجيلي .

تامر : لاء طبعا لازم اجيلك انت الاول بعدين اطمن على الرعيةهههههه .

شوقي : الكلام دى تضحك بيه على امك مش عليا .

تامر : مالكيا بابا النهاردة انت مش طايقلي كلمة ليه .

شوقي : لا ما فيش حاجة بس مضايقشوية ..حال عمك صلاح مش عجباني الايام دي .

تامر : عمي صلاح ... خير مالهشوقي : هالك نفسه في الشغل مش عايز يرح نفسه وصحته ومش عايز يسمع كلامي .

تامر : سيبه على راحته يا بابا هو عارف مصلحته .

شوقى:على رايك ياابني ... يالا بقى نروح عشان امك ما تتنرفزش علينا ههههههه.

تامر : انت خايفمن ماما هههههههه.

شوقي بص لابنه بنظرة سكتته وما خلتهوش يتكلم كلمة واحدة .

وهما خارجين من المكتب لقوا عمر قدامهم كان شايل ورق لابوه لصلاح لانه كانعايزهم .

عمر وهو بيسلم على عمه شوقي : ازيم يا عمي ... شكلك خارج .

شوقي : ايوة يا نبي حروح الساعة بقت 4ونص .

عمر: مع الف سلامة وسلمعلى ام محمد .

شوقي : بقولك ايه يا عمر خلي بالك من ابوك دى بيهلك نفسهقوووي في الشغل .

عمر:ما تخافش يا عمي انا واخد بالي منه بس هي الفترة دي بسلغاية لما يرجع عبد العزيز بالسلامة .

ابتسم شوقي : ان شاء الله يرجعوابالسلامة .

عمر: ههههههههه شكلك كدة وحشك قوووي يا عمي ... كل دى عشان نسيبكامال انا رحت فين .

شوقي وحط ايده على كتف عمر : والله لو عندي بنت تانيةانا ما كنتش اترددت وجوزتهالك ... انت عارف يا عمر انتوا كلكم عيالي ... انت فيمعزة محمد وعبد الله وتامر .

عمر: متكشر قوووي يا عمي على الشعور الطيب دىبس انا كفاية عليا مي بالدنيا كلها .

شوقي وهو عاقد حواجبه : ومين مي ديكمان .

تامر : ههههههه ايه يا بابا دي بنته .

شوقي : اه انا بحسبتعرف وحدة اسمها مي ههههههههعمر بابتسامة : لا ماتخافش يا عمي ما فيش حديقدر يملى مكان ام مي الله يرحمها .

شوقي حب يغير الموضوع : معلش يا بني اصانا جعان ههههههتامر : وانت عارف يا عمر لو ابويا جاع محدش يقدر يقرب منه .

شوقي : ولا يا تامر لم لسانك .

عالطول سكت تامر وحس ان ابوه اتنرفزمنه بجد .

شوقي : يالا يا عمر ما نعطلكش عن ابوك ... وزي ما وصتك يا بني خليبالكم من ابوكم ولو عايزي حد يسد مكان عبد العزيز لغاية لماترجع تامر موجود .

تامر :ايه يابابا هو انا فاضي .

شوقي : مش انت لسة قايل ان ماعندكشامتحانات وما فيش مذاكرة دلوقتي .

عمر: هههههههه...ما تخافش يا تامر مشحنحتاجك .. انا ومحمد بنقوم بشغل عبد العزيز لغاية لما يرجع ان شاء الله .

تامر وهو بيبص لعمر بنظرات شكر انه انقذه من الورطة اللي ابوه كان عايزيحطه فيها ...

شوقي : ربنا يوفقكم يا اولاد ويبارك فيكم ان شاء الله .ماشييابني مش عايز حاجة .. وسلم على الوالدة ومي .

عمر : شكرا يا عمي يوصل انشاءالله .وخرج شوقي وابنه واحوا للبيتعمر راح لابوه واعطاه الاواراق ولاحظ عليه انه بجد تعبان ... ولازم يروح البيتعشان يستريح وبعد مناقشات ومحاولات مع عمر وابوه استسلم صلاح لالحاح ا بنه ورجعللبيت لانه كان مرهق جدا .

وفي السيارة تامر ... اللي مشى السواق عشان هواللي يوصل ابوه ....

تامر : شوف يابابا عايز اقولك حاجة وان شاء الله توافق .

شوقي : خير عايز ايه .. فلوس اعتقد اني محول لك في حسابك مبلغ مش صغير ..

تامر : لا يابابا مش ع ايزفلوس بس عايزك في موضوع كدة ..

شوقي : عايز ايه ...

تامر : اصحابيبعد ما يخلصوا امتحانات اخر السنة عايزين يروحوا جولة لاوروبا .... وكنت عايز اروحمعاهم .

شوقي : ورايحين يعملوا ايه في اوروبا .

تامر : مش حيعملواحاجة دي فسحة .... سياحة يعني .

شوقي : يعني هي ما ينفعش الفسح في بلدك ماهي مليانة سياحة ولا لازم السفر كل سنةتامر : يابابا الجو هنا بيبقى حر فيالصيفوبعد مناقشات تامر مع ابوه عشان يقنعه بالسفر ... وافق شوقي ان ابنهيسافر ... وقالوا انت ما بقت صغير واعمل اللي انت عايزة
...
تامر وهو فرحانومبسوط ان ابوه وافق : خلاص يلا بقى يا ابو محمد حولي مبلغ على الحساب عشان السفرية .

شوقي : وليه تاني ماانا لسة محولك ... هو انت ما بتشبعش ..

تامر : يا بابا انا عايز مبلغ يكفي .. تذاكر وفندق وفسح
.
تامر : يبه المبلغ ما يكفى ..تذاكر وفنادق ودنيا..

شوقي : خلاص امري لله .... بس بشرط ما فيش سفر الالما ترجع اختك سارة .

تامر : طبعا يابابا فاضل على نهاية الامتحانات حواليشهر واسبوع واكيد حتكون رجعت .

شوقي : ماشي ربنا يسهل ان شاء الله .وفي لندن .....

..عبدالعزيز اليكان يحس بالذنب لانه ساب سارة لوحودها ... انا حرجع بدري عشان خاطرها ... شافموبيله لقى عليه 3 مكالمات من رقم غريب .. المهم انه رجع وكان نسفه انها ما تكونشاتغدت عشان يخرجها ويغديها .... لسة ما جتش الساعة 3 الا وهو وصل الفندق ... اول مادخل الريسبشن بلغة ان المدام خرجت وسابت الرسالة انها حترجع قبل ما توصل .....عبدالعزيز وهو مستغرب وسأل العامل هي طلعت مع حد ولو لوحدها ...قاله موظفالريسبشن خرجت مع بنت زيها ...قام عبد العزيز يفكر مين اللي تعرفها سارة هنا .... بجد كان شايل همها ...ورجع للجناح واستناها وقال لما ترجع حعرف هي راحت فين .... وطول الوقت كان بيفكر فيها وشاغل همها راحت فين دي .... وجات الساعة 4 .... وبعدينالساعة 5 ولسة الهانم ما رجعتش .....اكيد حصلها حاجة ... والشيطان بدأ يلعب يلعب فيعقله ...وقعد يكلم نفسه ... البنت دي امانة عندي .. وانا ما حفظتش عليها .. كانحاسس بالذنب انه سابها لوحدها ... يارب كنت اعمل ايه بس ... سارة ا ول مرة تسافروما تعرفش الامكان اللي في لندن .... وهي لسة صغيرة .. و مالهاش تجارب وياترى مينالبنت اللي خرجتمعاها دي ....مش عارف يعمل ايه يخرج يدور عليها ولا يستنى شوية ولايعمل ايه بس ....... قعد يدور في الاوضة بتاعتهم عن اي ورقة او رقم تليفون هي كانتكتباها ......وسأل موظف الريسبشن عن مواصفات البنت اللي خرجت معاها مراته ...الساعةبقت 6 ولسة سارة ما وصلتش وعبدالعزيز قرب يجنن ومش عارف يعمل ايه ولا يتصرف ازاي .. ...يارب ما يكونش حصل حاجة وحشة لسارة ... حقول ايه لاهلها بس .. حقولهم اني سيبتهافي شهر العسل ورحت اخلص شغل قعد على السرير .. وقعد يمرر ايدهعلى شعره بتوتر .. اولمرة يحس بالخوف بالشكل دى ...الساعة بقت 6 ونص .. وبعد ربع سارة الباب اتفتح ودخلتسارة ....
............... ............... ............... .....
ياترى ايهحيكون ردت فعل عبد العزيز لسارة ؟؟؟
طايشه بس عايشه
الله جميله

ربنا يستر وعبدالعزيز مش يزعل سارا
نوريهان
اكيد مليون الميه حيسلها كنتى فين يا هانم دى اقل حاجه يعملها وسالها ازاى تخرجى من غير اذنى وروحتى فين واحكى لى بالتفصيل اووووووووو ربنا يستر ويعدى اليوم عليهم بخير

مرسى كتير لك راغب

متألق كعادتك

ننتظر الحلقه 13 بفارغ الصبر
RAGHEB
مشكوووووووووووووووووووووووور جدا لمرورك الذى يسعدنى دائما
نوريهان
العفووووووووووو يا راغب

ده من دواعى سرورناااااااا
RAGHEB
ماشى ياست البنات

الحلقة بليل
طايشه بس عايشه
يالا بقى هنستنا كتير
RAGHEB
الحلقة ال13بعد ما دخلت سارة الجناح ..قام عبدالعزيز علىطول اول ما سمع الباب اتفتح . ولما شافها ... مش عارف يضحك انها بخير .... ولا يصرخلانها اتأخرت وخرجت من غير اذنه .

سارا كانت خايفه وميته من الخوف .... ومشعارفة تقوله ايه .. كانت متأكدة ان عبد العزيز رجع وهي اتأخرت في الرجوع ... الساعةكانت 6 ومش عارفة تعمل ايه ولا تتصرف ازاي وكانت مرتبكة جدااااا .... وهي مش عارفةانه من بدري وهو هنا ..

عبدالعزيز وهو بيحاول يتحكم في اعصابه :انتي كنتي فين ... ممكن اعرف ؟؟سارة كانت حاسة انها حتموت من التعب .... ومش قادرة تشرح لعبد العزيز سببخروجها ... بس هو عايز يعرف هي خرجت مع مين وراحت فين .

سارا بتعب: خرجت معصحبتي .

عبد العزيز : ما انا عارف انك خرجتي ... ومين صحبتك دي اللي خرجتيمعاها .. وليه ما قلتليش اصلا انك حتطلعي .

سارة بسبب التعب ... ولانها كانتمتنرفزة من الوضع ومصدومة في صحبتها .. ومن جوزها اللي سابها وراح يخلص شغل ...ودلوقتي جي يحاسبها .

سارا:اعتقد انك مالكش دعوة بيا ... وانا ما حققتشمعاك وانت خارج .... يعني ما تحققش معايا بالطريقة دي .

هنا بقى عبد العزيزما قدرش يمسك اعصابه ... ومسك دراعها جامد وشدها ..

عبدالعزيز: حسنى اسلوبكمعايا فاهمه ..وكلمينى عدل ..كنتي فينسارة دراعها وجعها ... وخايفة جدا منعبد العزيز .. لانه كان متنرفز على الاخر .... بس هي تعبانة جداااا ... ومش قادرةتتخانق ...

سارا: سيب ايديعبدالعزيز: مش حسيبها .... يالا ردي عليا ...

سارا: اااااااه سيب دراعي بقى وجعني ...لحسن والله مش حقولكعبدالعزيز: حتتلكمي غصب عنكعبد العزيز زعق فيها جامد .... وسارةخلاص قربت تعيط من شدة الالم اللي في دراعها وهي خلاص مش ناقصة .

عبدالعزيز: بقولك ايه انا روحي بقت في مراخيري .... وانت فاكرة ان الدموع اللي في عنيكي ديحتأثر فيها تبقى غلطانة .

سارا:انت مش انسان انت وحش ... بقولك سيب دراعي .

عبدالعزيز: ايوة انا وحش ... ومش حسيب ايدكوجرها جامد وراهورماها على الكنبة .. قعد جمبها وايديه لسة ماسكة دراعها .

عبدالعزيز: حتتلمي ولا ايهسارا ساكته ولا حتى معبراه وشهها كله دموع ... وهي بتتكلمفي سرها ( في اكتر من طريقة ممكن يتعامل معايا فيها ،،، ليه القسوة دي كلها ))

عبدالعزيز: سارة على فكرة انا مبهزرش .. اتكلمي احسنلكساراوصوتها كله عياط : انت وجعت دراعي قوووي ... سيبني بقى .عبد العزيز حس انه شادد قوووي علىدراعها ... راح ساب دراعها فجأءة ... اخد يتأمل اثار صوابعة على دراعها ...وسارةكانت تدلك مكان مسكتة وبتتكلم في سرها (( هول ليه بيعمل معايا كدة ايوة انا غلط بسالموضوع كله ما يحتاجش كل اللي هو عمله دى .... وانا ما اتأخرت الا ساعة عن معادة )) ... عبدالعزيز حس انه خلاص راسه حتنفجر ونسفه يموتها من برود اعصابها ... وبيتكلم في سره ( هي ليه مش عايزة تتكلم ... ليه مش عايزة تقولي هي كانت فين ))) ... وبعدين قام يمرر ايده على راسه بعصبية ... واخد نفس طويل
...
عبدالعزيز: ودلوقتي بقىممكن تتكلميسارا: بقولك خرجت مع صحبتيعبدالعزيز: وليه اصلا ماقلتليش انك حتخرجي ؟؟؟سارا: اتصلت بيك بس انت ماردتش عليا ... وبعدينسيبتلك خبر في الرسبتشن...

عبدالعزيز: طيب خرجتي مع مينسارا: معصحبتي مريمعبدالعزيز وهو عاقد حواجبه : اتعرفتي عليها امتى ديسارا: دي صحبتي اللي شفناها في مادم توسودس...

عبدالعزيز رجعت لهالعصبيه تاني : طلعتى مع البنت دي ...اللي احنا شوفناها ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟سارا: ايوة ليه ؟؟؟عبدالعزيز قام على طول: لا ولاحاجة ما فيهاش حاجة خالص ... ورحتوا فين بقى ان شاء الله ؟؟؟سارا وهي خايفهمنه قوووي : رحنا تغدينا بس..

عبدالعزيز: لغاية الساعة 6 وانتوا بتتغدواسارا وهي مرتبكة : لا وكمان رحنا السينماسارا ما حبتش تقوله الليحصل هناك ...

عبدالعزيز: طيب لما حسيتي انك حتتأخري ليه تنازلتيش شوية علىنفسك واتصلت بيا ... ولا انا مش على البال اصلا .سارة بعد ما سمعت الكلام دى عبد العزيز سرحت ...وقالت في سرها ((( اناكانت فعلا ناوية اتصل بيه لما خرجت من الوايت ديزني بس هي كانت ناسية شنطتها الليفيها الفلوس .. وما قدرتش ترجع .. وفضلت ماشية في الشوارع وهي ميتة من الخوف ... ومش عارفة تتصرف ازاي .. ايوة هي بتتلكم انجليزي .. ما بتحبش الغرب .. وخافت تسألواحد يقوم يلعب عليها ويعملها حاجة ..لانها غريبة عن البلد ..وبعد فترة شافت عيلةمكونة من اب وام واولادهم .. وحست براحة نفسية لما شافتهم .. الام كانت منقبة والابكان بدقن ..يعني حست انها عيلة عارفة ربنا .. وراحت للام وهي مكسوفة .. بعد ما سلمتعليها قالت لها ممكن توصيليني للفندق .. والعيلة طلعت مصرية .. وما قصروش معاهاوساعدوها لغاية لما وصلت للفندق .. عشان كدة اتأخرت ,, وخافت تقول لعبد العزيز كلاللي حصل عشان ما يترفزش عليا اكتر ما هو متنرفز ))...

وفاقت سارة من السرحان ..سارا: ااااه اصل شنطتي ضاعتعبدالعزيز: ازاي ضاعت يعنيسارا: شكلي كدة نستها في السينما .. بسما فيهاش حاجة مهمة ..

عبدالعزيز: طيب صحبتك ماعندهاش تليفون ...

سارا: طبعا معاها بس انا اتكسفت اني اطلب منها .

كانت فعلاتعبانة ... وحاسة انها مخنوقة جداااا...وعبد العزيز مش سهل عليه الموضوععبدالعزيز: يعنى انا مش مهم ..اتفلق اقول ياترى يا هل ترى .. عشان الهانممكسوفة تطلب من صحبتها التليفون تتطمن اللي قاعد في الفندقهناااا.

سارا:كفاية بقى يا عبد العزيز ما ليش نفس اتكلم ممكن نأجل الكلاملبكرة .. انا تعبانة قووويعبد العزيز اتنرفز اكتر .....

عبدالعزيز:انت باردة جداااا .. ومش حاسة باي مسؤولية ..مش انتي الليتقوليلي كفاية ... والله يا سارة لو اللي حصل النهاردة اتكرر تاني ... واللهلاارجعك على مصر على اول طيارة وعلى بيت اهلك عالطول فااااااهمة

.
ساراماكانتش متوقعة انه يقول الكلام ده ... قامت من الكنبة بسرعة ...

سارا: ومينقالك اني مش عايزة ارجع بلدي ... روح احجزلي ... اصلا انا نفسي ارجع النهاردة قبلبكرة ..اوعى تفتكر اني مبسوطة هنا ... لا تبقى غلطانعبدالعزيز: سارةماترفزنيش اكتر ماانا متنرفز اعقلي يا سارة ..

سارا : انا برضه اللي اعقل .. ما تشوف نفسك انت الاول .. دى انا من ساعة ما دخلت من بره وانت نازل فيا اهانةوتجريح واشوية وتضربني .....حرام عليك والله حرام ..وترجع تقعد على الكنبة تاني وتعيط ...

سارا: انا احلامى تحطمت .... اناعارفة انك ما بتحبنيش ومستحملني غصب عنك ... بس انا ذنبي ايه .. انت الراجل .. انت اللي اتقدمتلي .. لو ما كنتش عايزنى ليه تجوزتني اصلا .. انت ما اقدرش اقوللابويا لالالا لو قالي حتتجوزي فلان .. بس انت الراجل ممكن تقول لابوك لالالا ليهما قلتش ...ليه تعذبني .. انت سيبتي لوحدي .. ومريم جات هنا الفندق ...انا ما كنتشناوية اخرج اصلا بس هي اصرت .. قلتلها كلها ساعة ارجع .. بس اعمل ايه ... التأخيركان غصب عني .. والله حرام .. مريم طلعت خاينة وانت كمان .. كلكم سيبتوني لوحدي ... ايوة يا عبد العزيز انا عايزة ارجع مصر ..على الاقل حوليا ابويا وامي واخواتي ... مش حقعد مع حد مش عايزنيعبدالعزيز كان بيسمع كلامها وهو مصدوم ... عرفتازاي اني كنت مغصوب على الجواز منها .. انا حاولت اني ما اقصرش معها الايام الليفاتت .. وليه تقول عني خاين .. عشان سيبتها .. بس انا كان عندي شغل .. قعد جمبها .. حط ايده على كتفها .. سارة بعدت عنه ورفعت وشهها اللي كلهدموع
...
سارا:ماتلمسنيش ... مش عايزة شفقة من حد ...انا كرمتي انجرحت ... لوكنت مش عايزين طلقني ...

ودخلت الاوضة وقفلت الباب وراها ... رمت نفسها علىالسرير وقامت تعيط .. فعلا ان ردت فعالها كان مبالغة قوي فيها بس اللي شفته مش شوية ... يعني صحبتها مريم من جهة وهو كمان من جهة تانية ...واللي عمله الشباب كمان منجهة تالتة ...حسيت انها نفسها تكلم امها او ميرنا .. بس امها حتزعقلها علشان خرجتمن غير اذن جوزها .. ومش حتكون في صفها ... وميرنا كمان حتكون في صف اخوها .. لانيانا اللي غلطانة .... انا ليا مين في الدنيا دي يا ربي ...ليه عبد العزيز ليه مابتحبنش .. ليه سبتني لوحدي .. ليه .. وفضلت تعيط لغاية لما نامت ............

عبد العزيز لغاية دلوقتي مش مستوعب الموضوع وليه هي خرجت اصلا ...واستغرب من انفجارها والكلام اللي قالته .. واستغرب كمان انها جابت سيرة الطلاق ... وهو اصلا ما كانش بيفكر في الموضوع دى اصلا ... دلوقتي هي اللي غلطانة قلبتالغلط عليا انا .. وليه بتعيط لحسن يكون حصلها حاجة وهي برة ومرضيتش تقولي ... واناعالطول اتنرفزت عليها .. خليني اسيبها لغاية لما تهدى وبعدين حكلمها ..بعد حوالي ساعتين عبد العزيز دخلالاوضة .. لقى سارة نايمة على السرير وهي بلبسها .. قرب منها ... وقام يتأمل وشها .. اللي كان كله دموع ولسة عليها دموع ... صعبت عليه قووووي .. قعد على الكرسيالمقابل ليها وقعد يبصلها .. وهو بيحس باحساس غريب اول مرة في حياته يحسه ..حس انهنفسه يهديها .. ويطمنها وان الموضوع خلاص انتهى .. وماتشيلش هم وانه حيحسسهابالسعادة اللي هي مفتقداها معاه ... بعد فترة النوم غلب عليه ... ونام على الكرسياللي هو قاعد عليه ....

سارة كانت حاسة بصداع فظيع .. فتحت عنيهاولقيتالاوضة ظالمة ... يعني احنا دلوقتي بليل .. انا ليه نايمة بهدومي .. افتكرت كل الليحصل .. لفت على الجهة التانية مالقتش عبد العزيز نايم على السرير وما شافتهوش اصلا ... معقول للدراجتي مش قادر يستحملني ..... هو فين دلوقتي الساعة كانت 3 ونص الفجر ... اكيد نايم في الصالة .. قامت وهي بتحس بالم جامد جدااا في راسها ...الا وتسمعصوت حد بيتنفس .. وشافت خيال حد نايم على الكرسي .... اكيد دى عبد العزيز .. بس هوايه اللي منيمه هنا ... اكيد مش مرتاح في النومة هنا ومش عايز ينام جمبي اصلا .. واستغربت من نومته على الكرسي .. ودخلت الحمام ... شافت شكلها في المرايا كان شكلهافظيع ...عنيها اتنفخت من العياط ....غسلت وشها وغيرت هدومها .. وخرجت البلكونة كانالجو روعة مع انه ساقع شوية وقعدت تتأمل في الشارع .....واللي راح واللي جاي ..ماكانش في ناس كتيير ..وسرحت وافتكرت اللي حص انبارح ... والخناقة اللي حصلت مععبدالعزيز .. وقررت لما يصحى عبد العزيز تقوله نرجع مصر ... وخصوصا بعد ماقالها انيحوديكي لبيت اهلك ...اكيد بيكرهني قوووي والا ما كانش قالي الكلام دى .. نزلت دمعةمن عنيها ...

عبدالعزيز قلق وصحي ما لقاش سارة على السرير .. دور عليهالقاها في البلكونه ..كان الهوا بيلعب بشعرها ويطيره هو وقميصها الابيض الطويل... كانها ملاك ... طلع البلكونة ووقف جمبها ..وقام يتامل معها الشارععبدالعزيز حط ايده علىكتفها : ايه اللي مطلعك برة .. الجو برد عليكي .

سارة ما ردتش عليه لانهازعلانة منه .

عبدالعزيز: مش جعانة .

سارا: لاولفت وسابته ودخلت جوة .. كانت عايزةتوضحله انها زعلانة منه لغاية دلوقتي ....... عبدالعزيز ماهتمش وبيقول في نفسه (( انا استاهل المفروض اخليها ولا اكلمها .. والهانم بتتدلع عليا يعني مش كفاية انهاغلطانة لا وكمان عاملة نفسها زعلانة )))... دخل وراها .. ومش لقيها ...سارا دخلتتستحمى .. كان نفسها تفضل قاعدة في الحمام ولا تشوف وشه ..

واول ما خلصتوطلعت من الحمام لقت عبد العزيز قاعد على السرير ومغمض عنيه ...واضح انه نام ..ماكلمتهوش وخرجت من الاوضة ... فتحت التلاجة تشوف حاجة تاكلها لانها كان جعانة قووووي ... من ساعة الغدا ما كلتش حاجة .. لقيت بسكوت وبيبسي ...... وراحت قعدت على الكنبة ..... وهي بتاكل بتتصفح المجلة .....وبعد تقريبا نص ساعه ..دخل وقت الفجر ... قامتعشان تصلى . دخلت الاوضة وهي تتمنى انه تلاقيه نايم عشان تصلي براحتها .. لقيته علىالوضع اللي سابته عليه .. خدت سجادة الصلاة وصلت ..

عبد العزيز ما كانش نايم .. كان مضايق ويحس انه شوية وحينفجر في وشها .. وكان نفسه يقولها تعدل اسلوب كلامهامعاه ... فتح عنيه لقاها بتصلي .. عرف ان وقت صلاة الفجر دخل ... قام ودخل الحمامعشان يتوضى ويصلي .. سارة خلصت صلاة .....طلعت للصاله وخصوصا انها شعبانه نوم ... حست بملل..نفسها ترجع لاهلها دلوقتي .. او تعمل اي حاجة .. ماعندهاش حاجة تعملها ..... حست بعدالعزيز وهو خارج من الحمام وعرفت انه راح يصلي ...استنته يطلع منالاوضة عشان تكلمه ... بس ما طلعش مش معقول نام تاني ما هو لسة قايم من النوم بجدانسان ممل وبارد وعندهوش احساس ...ما فيش حد بيعمل كدة ... يعني بعد كل اللي الكلاماللي انا قلته دى ومش مهتم ومش مأثر فيه .. خدت القران وقعدت تقرا فيه احسن منالقاعدة اللي مالهاش فايدة ..


الساعه بقت 9الصبح ..صحيعبدالعزيز.. لانه نام بعد ما صلى الفجر عالطول ... لف الجهة التانية ما لقاش سارة .. قعد يقول البنت دي دماغها ناشفة قوووي ..خرج الصالة لقاها بتقرا قران بصوت تخشعله القلوب بالغصب ..... كان صوتها ناعم وترتيلها يجنن ... سارا حست فيه بس ما حبتشتقطع قرايتها ..عبدالعزيز استناها لغاية لما تسكت ..بس هي ما سكتتش ...


عبدالعزيز: ساراحست انها مهما كان لازم ترد عليه ... قامت قفلت المصحف ولفت عليه منغير ما تتكلم..

عبدالعزيز: يالا قومي البسي عشان حنزل افطر ..

سارا: مش عايزة خلاص فطرت ... وبصت لصنية الاكل اللي كانت موجودة عند الباب .

اتنرفز اكتر منها .. مش للدراجاتي ... سكت وكتم في نفسه وقال في سره اناحوريها .. والله لاخليها تندم على تصرفاتك دي يا سارة ..... ومن غير ما يعبرها اوحتى يرد عليها خرج من الجناح ونزل تحت ...سارا حست بغلطها .. بس هي كانت جعانة ..وما قدرتش تصبر لغاية لما هو يصحى ... وخافت تنزل تحت ويزعقلها ... هو ليه زعل ... انا شايفة ان الموضوع عادي ... بعد ما طلع راحت لاوضه عشان تلبس ...لبست لهاجيبة بيج طويله وفيها كاروهات بني وسوده ودرجات البيج والبني... ومعها بلوزه بني نصكم ... ورفعت شعرها ونزلت منه خصل على وجهها ... كان شكلها روعه ...

بعد ماخلص عبدالعزيز الفطور.. قرر انه خلاص يطبق اول الدروس الي راح يعطيها لسارا ويعلمهاازاي تتعامل معاه ... اول ماراح فوق مع انه انبهر بجمالها ..ما بينش طبعا انه انبهربيها ..ودخل الاوضة واخد الجاكيت بتاعه عشان الجو كان برد ..ولف عليها وبيكلمهبغرور ....

عبدالعزيز: انا خارج ... قدامك خمس دقايق لو ما جهزتيش انا حخرجواسيبك .وطلع من الاوضة ... سارة الي ماكانتش مستوعبة اللي قاله ...ايوة هي زعلانة وغلطانة .. بس ليه بيكلمني بالطريقة دي ...كل ده عشان انا فطرت قبله ..كان نفسها تخرج وخصوصا انها زهقت من القعدة هنا منالصبح ...خليه يخرج يعني انا حموت لو ما طلعتش ... عشان يعرف يكلمني عدل بعد كدة .. وقعدت على الكنبة بكل عصبية .. وكان نفسها تكلم اهلها بس ماعندهاش موبيل ..]
طايشه بس عايشه
الله جميله مووووووووووووووووووووووووووووووووووت

بس ساره مزودها شويه
RAGHEB
اة مزوداها

ومنورة ياقمر

والحلقة مساء انهاردة
طايشه بس عايشه
متتأخرش زى امبارح
RAGHEB
الحلقةال14عبدالعزيز كان متأكد انها مش حتيجي وراه ... خرج وراحكافي وقعد يشرب قهو وهو بيفكر في حاله .. خطرت في باله ان سارة تعمل زي انبارح تخرجتاني من وراه .... والله لومعاملتها تاني حتشوف مني اللي عمرها ما شافته ...بساعتقد انها مش حتعملها تاتي ... افتكر ان صحبه حمد بيدرس هنا في جامعه اكسفورد ... وعلى طول اتصل بيه ..

احمد: الووعبدالعزيز: السلامعليكم..

احمد: وعليكم السلام ... اهلا مين معاياعبدالعزيز: ازيك ياحمد عامل ايه انا عبد العزيزاحمد: اهلا اهلا بالغالي ... من زمان ماحدشسمع صوتك .

عبدالعزيز:ايوة والله ... بقولك ايه يا حمد انت مشغول دلوقتي .

احمد: لا ليه خير في حاجةعبدالعزيز: لا ما فيش حاجة بس كنت عايزاشوفك لو فاضي ؟؟احمد:اوعى تقولي انك في لندن .

عبدالعزيز: هههههههههههه ... ايوة انا في لندناحمد: طبعا انا فاضي ولو حتى مش فاضيافضيلك نفسي يا سيدي .. قولي انت فين بس وانا اجيلك عالطول .

عبدالعزيز: انافي اجور رود..بستار بوكس...

احمد :طيب كويس وانا قريب منك ربع ساعة واكونعندك ان شاء الله .

عبدالعزيز: وانا مستنيك ... مع السلامة .

احمد: معالسلامه ..

سارا في اوضتها في الفندق .. حتموت من الغيظ .. وقررت انها تنرفزعبد العزيز زي ما هو منرفزها .. لو كان هو بارد انا ابرد منه لالالا دى انا فريزر ... بعد ما زهقت من اقعدتها .. نزلت تحت عند حمام السباحه ... واخدت معاها قصةجايباها معاها من مصرجيه احمد وسلم على عبد العزيز وقعدوا شوية فيالكافي ... وكل واحد قعد يعرف اخبار التاني ...

احمد: وعمر ماجاش معاك ليه ..

عبدالعزيز: لالالالالا ما ينفعش عمر يجي معايا ...ههههههاحمد : ليه ما ينفعش .... هو انت مش جاي مع اهلك ولا جاي لوحدك ... زيارة عمليعني

..
عبدالعزيز: لا انا جي مع مراتي .....(وابتسم)

احمد: بتتكلم بجدعبدالعزيز: ههههههههههههه طبعا بتكلم بجداحمد: ياااااااه فين عبد العزيز بتاع زمان اللي كان بيقول مستحيل اتجوز ... بس على العموممبروك ...ومرحبا بيك في القفص الذهبي .

عبدالعزيز: الله يبارك فيك ....ووعقبالك..

احمد: ههههههه ايه عقبالي دي انت ناسي اني متجوز كم 5 سنين ... والله كأنهم 20 سنة .

عبدالعزيز: لالالالالا قصدي الثانيهانشالله..

احمد: هههههههههه هو اللي يتجوز يفكر في الجواز تاني اصلا ...

عبدالعزيز: اه والله معاك حق هو احنا قدرين على واحدة عشان يبقوا اتنين .


احمد: دى وانت لسة متجوز ما بقالكش اسبوع وبتقول كدة امال لما تكمل شهرحيحصلك ايه حتنتحر بقى ...

عبدالعزيز: اه ربنا يستراحمد: ههههههههه ... طيب حد برضه يسيب عروسته ويقعد لوحده .

عبدالعزيز: مالهاش نفس تطلع .. قلت اطلعانا احسن زهقت من الحيط اللي انا بكلمه .

احمد: ههههههههه ..طيبيالا خلينا نروح نتغدى .. عايز تتغدى فين .

عبدالعزيز: قد كلمتك ..اي مطعماختاره يعني ...

احمد: هههههههه بقولك ايه ما تستغلش الظروف اختار مطعممعقول ...

عبدالعزيز: ههههههههه اوكي

............... ............... ..
وفي مصر ....

عبدالله اخو سارةخسر النهاردة مبلغ كبير جدااا ... في المشروع اللي كان حاطط فيه اكتر فلوسة .... كان محتار مش عارف يعمل ايه ...رجع البيت وهو مضايق جدااااا اول ما شاف مها علىالغدى حست ان عبد الله مش طبيعي ... بس ما حبتش تتكلم عشان حماتها ام محمد ماتحسشبحاجة ...وبعد ما خلصواالغدا وطلعوا اوضتهم ... مها قصدت انهاتخلي ابنها يوسف معالخدامة ... وشافت جوزها قاعد على السرير وحاططت ايده على راسه
.
قعدت جمبهبحنية وبكل هدوء ..

مها: عبدالله مالك شكلك مش طبيعيماردش عليها ...

مها: عبدالله رد علي وما تقلقنيش اكتر من كدةعبدالله: ما فيشحاجة سيبينى لوحديمها: هو ايه اللي ما فيش حاجة ما تشوف نفسك ...

عبدالله: مها عشان خطري سيبني لوحدي دلوقتي ... مش عايز اتلكم مع حد ...

مها: بس عبدالله؟عبدالله: فين يوسف سايباه لوحده ليه .

مها: تحت مع الخدامه..

عبدالله بعصبيه مالهاش داعي : انا كم مرهقلتلك مع تسيبيش الولد مع الخدامة ابدا ..

مها: بس طنط تحت يعني مش لوحدهعبدالله: حتى لو امى برضه معاهم ... عيالنا احنا المسؤولين عنهم فاهمة .

مها: طيب ولا يهمك بس انت لا ما تتنرفزش ...

اهدى كدة وصلي علىالنبي ومالهاش لزمة العصبية دي .

عبدالله: اسف يا مها ... بس انا مضايق شوية ...

مها: ليه هو عمى كلمك مره ثانيه بالنسبه للشغل معاه فيالشركه...؟؟؟عبدالله: لا خلاص ابويا ياس من الكلام في الموضوع ده ...

مها: طيب مالك في ايه ...

عبدالله مرر اديه على راسه : خلاص يامها انا ضعت ... كل حاجة ضاعت ...

مها: ايه اللي ضاع لسمح الله؟عبداللله: انا خسرت كل حاجة ...حطيت كل فلوسى في المشروع الجديد بتاعالسيارات الي قلتلك عليه ..والمشروع خسر ...وخسرت معه كل حاجة ..وفوق دى كمان ديونالمساهمين.

مها حطت ايدها على صدرها لما سمعت الخبر ... بجد مصيبة .

مها: وناوي تعمل ايه ؟عبدالله: والله مش عارفمها:ماتقولش لعمي ..

عبدالله : انت عايزاه يتشمت فيا لالالالاء طبعا مش حقوله ...

مها: لالالاء طبعا .. انت بتقول ايه .. هو ابوك برضه حيتشمت في ابنه .

عبدالله: مش قصدي ... بس انتي عارفة اني اشتغلت من غير رضاه .. وحيقوليماانا قلتلك من الاول وانت ما سمعتش كلامي ...

مها: طيبومحمد؟؟عبدالله: لا محمد ما ينفعش اصلا هو ما بيخبيش على بابا اي حاجة ... ومافيش في ايده حاجة يقدر يعملها ...وما حدش يقدر يساعدني الا ابويا .

مها: طيب حتعمل ايهعبدالله: قلتلك ما عرفش انتي ما بتفهميشمها: طيبخلاص ما تتنرفزشعبدالله : ازاي عايزاني ما اتنرفزشمها : حنزلاحيبلك عصير ليمون يهدي اعصابك .. انت ما تشيلش هم بس وربنا حيفرجها من عنده انشاءالله .

وجات وبسته على جبينه ونزلت تحت جابت ابنها وجابتله عصير ... وطلعتلجوزها في الجناح بتاعهم





وفي لندن ...

الساعه بقت 4 العصر ..وعبدالعزيز لسة ماجاش .... ياترى راح فين ... قعدت تتمشى في الاوضة ... وهي لسةماتغددتش لغاية دلوقتي .. خافت تتغدى ويجي تتنرفز عليها زي ما حصل على الفطار ... ويعد حوال يساعة دخل عبد العزيز ولقاها بتتفرج على التليفزيون ... ومن غير مايكلمها دخل الاوضة ... يمعت صوت الماية من الحمام ... عرفت انه بيستحمى ...وبعد ماخلص طلع على الصالة وراح عندها وقعد جمبها ... واخد منها الريموت وقعد يقلب فيالمحطات .. وقعدوا فترة ساكتين وما بيكلموش بعض ..

عبدالعزيز:بقولك ايهياسارة جهزي شنطك عشان حنسافر بكرة حنرجع مصر ..

سارة لما سمعت الكلام دهنسيت ا نها زعلانة ولفت عليه ...

سارا: ليه...

عبدالعزيز وهورافعحاجب: مش ده اللي انت عايزاه .. بكرة ان شاء الله حنسافر ..

سارا الي انفجعتوبتتلكم في سرها ....(( معقوله معقوله حنرجع مصر ومابقلناش اسبوع ... الناس حتقولعلينا ايه ... اوعى يكون حيطلقني ...بس انا استاهل عشان كل اللي انا عملته ))) قامتوبصوت ضعيف ...

سارا: انشالله حروح دلوقتي اجهز الشنطةعبدالعزيز: وما تنسيش تجهزي شنطتي معاكيسارا لفت عليه: عايزني اجهزشنطتكعبدالعزيز: ايوة امال انتي بس اللي حتسافري ولا ايهسارااتغاظت منه بس ماتقدرش تتكلم ولا كلمة .

سارا: طيبعبدالعزيز: ادواتالحلاقه الي في الحمام لا تلمسينهم انا الي حجهزهم...

سارا: طيبوراحت لاوضتها وهي بتضغط على اسنانها .. قامت تجهز الشنط .. وقعدت تفكر ليهبيعاملني كدة .... لو كان عايزني اجهزله شنطته يطلبها مني بطريقة احسنم نكدة ...مشباسلوب الناهي والامر ... كأني الخدامة بتاعته ... بجد انسان مستفز ....وقعدالشيطان يوسسلها بافكار وحشة ... طيب انا جعانة دلوقتي ... ...مش عايزة اقوله ... ومش عايزة اطلب قدامه عشان ما يفتكرش اني كنت مستنياه ...يووووه ... طب دلوقتي لورجعنا مصر .. حيوديني بيت اهلي ... طب الناس حيقولوا ايه ... ايوة انا طلبت منهاننا نرجع بس ما كانش قصدي ...انا لازم اكلمه دلوقتي واقوله اننا نأجل السفر ...علىالاقل اسبوع .. واصلا ما مرش على جوازنا الا اسبوع وكل المشاكل دي طلعت .. الماللما نكلم سنة ... ايه اللي حيحصل .... كل دى منه اصلا هو ما بيعرفش يتعامل ... قفلتالشنط بعد ما جهزتها ...... وافتركت انها لسة ما خلصتش شرى الهدايا ... خلاص حكملهامن الطيارة ..قعدت على السرير عايزة تروح وتقعد معاه ..قعدت تتفرج على التلفزيوناللي في اوضة النوم لغاية لما نامت ...


تأخرت سارة على عبد العزيز وما طلعتشمن الاوضة ... قال خليني اروح واشوفها .. ولما دخل لقاها نايمة .. استغرب لس الساعة 5 ونص العصر .. بس هي مانمتش من الفجر ... ولما لقاها نايمة نزل قعد تحت فيالريسبشن .... سارة صحيت بعد ساعتين ومالقيتش حد في الجناح ... اتنرفزت اكتر .... سابني تاني ... هو ليه بيعاملني بالطريقة دي ...هو عايز ايه بالظبط ...يوووووه .... انا حعمل ايه دلوقتي ...خليه هو حر ...وهي في قمة العصبية ... فتح عبد العزيز الباب ... واول ما سمعت سارة صوت الباب عالطول دخلت الحمام عشان تظبط نفسها ... وما يعرفشانها لسة صاحية ... واول ما طلعت من الحمام لقيته قاعد على السرير ..

عبدالعزيز: كويس انك صحيتي ... كنت حروح اتعشى من غيرك .

سارااتغاظت يعني ايه كنت حروح اتعشى من غيرك يعني انا اللي حموت عليه .

سارا: وليه ما رحتش اصلا انا شبعانةعبدالعزيز: ما حبتش اتعشى لوحدي .. بس لوكنتي شبعانة براحتك انا حطلب ليا ..

سارا : اعمل اللي انت عايزةوخرجت من الاوضة ... قام عبد العزيز اتأكد من انها ميتة من الجوع فطلب اكللشخصين ... بعد حوالي نص ساعة كان الاول وصل ..بدأ بطن سارة يطلع اصوات من كترالجوع وخصوصا انها ما تغددتش ... ومش عايزة تاكل وتهين نفسها قدامه ..قامت تكابروتشوفه وهو بياكل ولا همه... عبد العزيز كان حاسس فيها وقال خليهاعلى راحتها انامامنعتهاش انها تاكل لو جعانة تيجي ...وبعد ما خلص ,,, قام ودخل الاوضة ... كانالوضع ممل للاثنين وكل واد يبين للتاني عدم الاهتمام ....... عبدالعزيز مطنش سارامكابرة ... بعد ما دخل عبد العزيز الاوضة ... قعدت تشوف الاكل اللي فاضل اكتر مننصه وهي عايزة تاكل وخايفة ان عبد العزيز يشوفها....قامت فتحت التلفزيون وطلبت لهافيلم من الافلام المعروضه .....بعد ماخلص الفيلم الي كان بايخ جدا ومش عجبها بس هياتفجرت عليه عند ويبقى حجة عشان ما تدخلش الا وضةولما دخلت الاوضة لقيتالاوضة ضلمة وعرفت ان عبد العزيز خلاص نام .. لغاية امتى حيعاملني بالطريقة دي كأنيحاجة نكرة ومالهاش لزمة ... والله حرام عليه ..وحست انها حتعيط خلاص .. وحست انهامخنوقة .. فردت نفسها على السرير وحاولت تنام .. بس ما قدرتش من الافكار الليمسيطرة على عقلها ... وعمالة تفكر في معاملة عبدالعزيز ليها ... وفي سفر بكرة كمانايوة انا عايزة اشوف اهلي لانهم وحشوني قوووي وفي نفس الوقت مش عايزة اروح بالطريقةدي ... وقعدت تعيط بصوت واطي عشان ما يسعهاش عبد ا لعزيز ويصحى ...

عبدالعزيز الي كان فارد برضه نفسه على السرير ومش نايم وحاسس بسارة مناول ما دخلت وكان سامع عياطها .. وكان نفسه يهديها بس هي ما تستاهلش ...عشان تعرفمين الراجل هنا ومين اللي كلمته بتمشي ... وخليها تتأدب وتعرف ازاي تكلمني ...لفللجهة اللي فيها سارة .. وسارة تجمدت في مكانها .. كانت فاكرة انه صحي ... وماتعرفش انه اصلا ما نامش ... ووقفت عن العياط .. وارتاحت لما شافته لسة نايم وماصحيش ...حاولت تنام مرة تانية بس ما قدرتش .......

عبدالعزيز: لو مش عايزةتنامي قومي بدل الحركة اللي عمالة تتحركيها كدة على السريرسارا هو عايزايه ده .. هو ايه اللي قومي اصلا ...

سارا: اسفه بسحرانه...

عبدالعزيز: حرانة ومتغطية بالبطانية ديه ... شيليها من عليكيوحتبردي وبعدين تتغطي بيها تاني ...

سارا: لا خلاص ..

عبدالعزيز : طيب خلصنا .. وبطلي حركة خلي غيرك ينام ...

سارا: انت ليه بتكلمنى بالطريقةدي ...

عبدالعزيز: سارة الله يخليكي ماليش نفس اتكلم لما نصحى بكرة انشاءالله قولي اللي انتي عايزاه .

سارا اتغاظت من كلامة بجد ... هو ليه كدةوقامت من السرير وراحت عالطول على البلكونة ... حسيت ا نها مش قادرة تستحمل ودموعهامش عايزة تقف ..انا حياتي بقت عذاب ... عبدالعزيز حس انه زودها قوووي معاها ...والانتقام زاد قوووي .. واصلا هي لسة صغيرة ودلوعة والمفروض اراعيها شوية .. وواضح انها ما كانتش عايزة تتجوزني وان الموضوع مش سهل عليها ... ياربي ايه الليحيحصل لابويا لما يعرف بخلافتنا انا وسارة .. انا خايف عليه من الصدمة .. اخافيحصله حاجة... قام عبد العزيز من السرير وراح للبلكونة ..

سارة حست باديهعلى كتفها وبيططب عليها ... نزلت راسها ودموعها ماليا وشها .. قام عبد العزيز ورفعوشهها بايده وايده التانية لسة بططب عليها .. مسح دموعها باديه ... وقعدت فترةسرحانة في عين عبد العزيز وهو كمانعبدالعزيز: انتي ما تبقيش حساسة على كلحاجة تعيطي ...

هنا سارة بدأت ترجتف مرة تانية لما سمعته وهو بيكلمها بحنية ... وما قدرتش تمنع دموعها تنزل من جديد .. وبجد صعبت عليه قوووي ...

عبدالعزيز:خلاص ياسارة ما ينفعش كدة على اي حاجة تعيطي .. يعني العياط دىكله عشان قلتلك ما تتحركيش ... خلاص يا ستي اتحركي براحتك ...ولا يهمك طظ فيا وقعديبتسم ..

سارا: وهي بتبتسم وهي بتعيطعبدالعزيز: طيب ليه بتعطيدلوقتيسارا وهي لسة بتعيط : بس.......

عبدالعزيز ماقدرش يمسك نفسهقام وحضنها ... واخذ يهديها ...سارة من غير قصد حضنته جامد كأنه حبل النجاة الليبدور عليه من زمان ... كانت نفسها تحس بالحنان دى من زمان ......عياطها زاد ...عبدالعزيز كان بيمر ايده على راسها وظهره ويحاول يهديها ..... بعد ما هديت استوعب سارةالموقف ... استوعبت سارا الموقف وعلى طول انسحبت من بين اديه ووشها احمر ... اول ماشافهاعبد العزيز اللي عملته قعد يضحك بصوت عالي ..

عبدالعزيز: ياااااااه كلدى كسوف منيسارة اللي كانت لسة ماكسوفة ..

عبدالعزيز وهو يبتسم لهابحنان: ما تتكسفيش على فكرة انا مش غريب انا جوزك ... يالا ندخل بقى جوة عشانالدنيا برد والبيجامة اللي انتي لابساها خفيفة .... يالا ادخلي عشان ماتبرديش
.....
ومسكها من ايده ودخلها جوة .. كانت تحس براحة غريبة ... الحمدلله عبد العزيز صالحها ...

عبدالعزيز: خلاص من الليلة حتبقي مراتي بمعنىالكلمة ..
RAGHEB
الحلقة ال15

عبدالعزيز: سارة يالا اصحي بقى ... اتأخرنا قوي في النوم ..

سارا: امممم ...عايزة اناااااام

وغطت وشها بالبطانيه ...ابتسم عبدالعزيز من حركتها الطفوليه ..وسحب البطانيه منها جامد....
على طول تقوم سارة واول ما فتحت عنيها لقيت عبد العزيز قدامها احمر وشها وسحبت البطانية من جديد .

عبدالعزيز: يالا بقى ياسارة بطلي دلع ...

سارا: هي الساعة كام دلوقتي ؟؟

عبدالعزيز: الساعة 11 ونص الظهر...

سارا: ياااااه دى انا نمت كتير قووووي

عبدالعزيز ببتسامه ملتويه :لا انت ما نمتيش كتير ولا حاجة انت ناسية ان انبارح ما نمتيش الا بعد الفجر ...

احمر وش سارا مره ثانيه وقامت على طول وراحت للحمام ....

عبدالعزيز قام يضحك ..حلوة قوووي لما بتكون مكسوفة ... عبد العزيز صاحي من الساعة 9 الصبح وكان طول ما هو صاحي كان يتأمل وش سارة ... بدأ شعور الاعجاب والانبهار يظهروا على عبد العزيز .. وفسر الشعور ده على اساس انه عطف منه مش حاجة تاني ..

لانها صعبت عليه اليومين اللي فاتوا ... خرجت سارة من الحمام وشعرها على كتفها .. كان شكلها حلو قوووووي ...

سارا: انت فطرت يا عبد العزيز ؟؟

عبدالعزيز بابتسامه : لاء مستنيكي

سارا: يووه اكيد فطار الفندق خلص موعده دلوقتي

عبدلعزيز: عادي نقوله يجبولنا الفطار لغاية الجناح هنا

سارا: عادي يعني ؟؟؟

عبدالعزيز: اكيد طبعا عادي ... انت عايزة حاجة غير كدة ؟؟

سارا: مش عارفة المهم اني جعانة جدااااااا

عبدالعزيز: اممم اوكي...

وراح للتليفون وطلب لهم فطار وعصير ...

بعد ما جيه الفطار .. سارة ما اكلتش الا قطعة توست محمصة ودهنتها زبدة ... وشربت معاها عصير ...

عبدالعزيز: دا اللي جعانة ... حموت من الجوع ... هي دي العينات اللي انت بتكليها
...
ابتسمت سارا لعبد العزيز .. النهاردة هي مبسوطة .. وتحس انها خلاص فتحت صفحة جديدة مع عبد العزيز ..واكيد معالمتها حتتغير معاه من النهاردة ..وهو كمان اكيد حيغير معاملته معاها.

عبدالعزيز: طيب يالا بقى خلصي فطارك وقومي البسي عشان النهاردة حنسيب الفندق ..

اتصدمت سارة .. هو لسة مصمم اننا نرجع مصر.... طيب واللي حصل انبارح ... كان ايه ...حنانه ومعاملته اللي غيرها معاها ... ازاي يعمل كل دى وهو برضه لسة مصمم على اننا نرجع مصر ...اتغير مزاج سارة واتعكننت وعبد العزيز لاحظ تغير وش سارة ... ..وابتسم بمكر ....

سارا: انشالله حجهز نفسي .. اصلا الشنط جاهزة

عبدالعزيز: طيب كويس ... حنسيب الفندق الساعة 1 .. وتأكدي انك ما نستيش حاجة...

سارا وهي متعكننة : طيب ...

واتسدت نفسها عن تكملة فطارها ... وقامت ..

عبدالعزيز: ليه ما كملتيش فطارك .؟؟

سارا: لاء خلاص شبعت
...
عبدالعزيز: براحتك ..

راحت سارا تشيك على الشنط ولما تأكدت انها ما نسيتش حاجة بعد ما فتحت الادراج ...
وكل حاجة .. وبعد ما لبست وجهزت راحت الصالة ...

عبدالعزيز:ياااا ه خلصتي خلاص ولبستي كمان ... دي لسة الساعة 12 ونص دى انتي شكلك مستعجلة قوووي ..

سارا: لالا ما هو يا دوب ماهو انت دلوقتي حتنادي على العامل عشان يشيل الشنط ...

عبدالعزيز: ايوة صح عندك حق ... انا حروح اتأكد من الحاجات بتاعتي ...

ولسة بيقول رجع وقال لسارة : اه صحيح يا سارة وشنطتك اللي ضاعت منك ؟؟

سارا: ما هي خلاص ضاعت .. اصلا مافهاش حاجة الا بطاقة الفندق وبرفان وشوية مكياج و20 باوند بس ..

عبدالعزيز: يعنى ما فهاش بطاقات مهمة ؟؟

سارا: لاء كنت ناسية محفظتي هنا الحمد لله


عبدالعزيز: طيب كويس .




جيه العامل وشالالشنط والاكياس ..وراحوا ركبوا الليموزين بتاع الفندق ... ومشيت السيارة وطول الوقتوسارة مضايقة قوووي ... مش عايزة ترجع دلوقتي مصر هي ما صدقت ان الامور بقت كويسةمع عبد العزيز ...عبد العزيز اللي كان عارف سارة بتفكر في ايه دلوقتي ..وفرحان وهوبيلعب باعصابها كدة ... وقفت السيارة ونزل منها عبد العزيز ونزلت سارة .. لاحظت انالمكان اللي وصلوا ليه دى مش المطار ... اكتشفت انها محطة القطر ... لفت على عبدالعزيز وبتبصلة بنظرة استغراب ...

سارة وهي عاقده حواجبها : احنا في محطهالقطر ..؟؟؟؟عبدالعزيز: ايوة انا عارفسارا: ليه؟؟عبدالعزيز: لاننا حنسافر عن طريق القطرسارا : والطياره..؟؟عبدالعزيز:مش انت بتخافي من الطيارة قلت نسافر بالقطر احسن ......وابتسم لها ..

سارا زاد استغرابها. : ازاي يعني ؟؟عبدالعزيز: يعني ايه ازاي يعني ... .؟؟سارا: بس...بريطانيا جزيره .وازاي حنروج مصر عنطريق القطر ... انت بتضحك عليا يا عبد العزيز ...!!!!!!!

عبدالعزيز: ههههههههههههههه هه .....يعيني عليكي يا سارة بجد ضحكتيني من زمان ما ضحتكش كدة...

سارا وهي متنرفزة انا بتكلم بجد : اعتقد اني ما بقلش نكتة ..

عبدالعزيز وهو لسة بيضحك: لا بس ما كنتش اعرف انك عارفة جغرافية بالشطارةدي
..
سارا: والله دى اللي دراسناه في المدرسة ...

عبدالعزيز بعفويه: يا عمري في قطار يوصل بين باريس ولندن بيمر تحت الماية ....

سارا باستغراب : باريس..ليه هو احنا حنروح باريسعبدالعزيز: ليه هو انت ما تعرفيش ان احناحنروح باريسسارا: وحعرف منين ان شاء الله حخمن ... واصلا انت كمان ما قتليشاحنا حنروح فينعبدالعزيز: طيب انتي كنتي فاكرة احنا كنا حنروح فين؟؟سارا: ماعرفش..

عبدالعزيز: طيب وليه ماسالتنيش ... ولا انتي كنتفاكرة اننا كنا حنرجع مصر ؟؟سارة وشها احمر واتقلب ...

عبدالعزيز: هههههههههه ..ااااه عشان كدة كنتي مضايقة لما قلتلك جهزي الشنط عشان حنسيبالفندق
.
سارا: لا بس...

عبدالعزيز: هههههه خلاص ولا يهمك ماتخافيشانا كنت ناوي اوديكي باريس .. ومخليها مفاجأة ايه رايك بقى يا ستي ...

سارا: تعرف اني كان نفسي ازور باريس وخصوصا برج ايفل ..وديزني لاندعبدالعزيز رفعحاجب : عايزة تروحي ديزنى؟؟سارا: ايوة ... مش دي بتاعت الاطفال .. اصحابيراحواها عادي يعني ... في حاجة ..

عبدالعزيز وهو بيبتسم ... بس انا اعتقدانك كبرتي على الحاجات دي ...

عبدالعزيز: ولا يهمك يالا نركب القطر عشان مايروحش عننا .. وبعد ما قطعوا التذاكر .. فضلوا ماشين عشان يروحوا للقطر ... وهمابيتمشوا ...

سارا: عبد العزيزعبدالعزيز: نعمسارا: انتبتقول ان القطر بيمر تحت المايةعبدالعزيز:ايوةسارا: يعني حنشوفالسمكعبدالعزيز: هههههههههه ...لالالا حنمر في نفق ..

سارا: طيبالنفق ده مش خطير يعني ممكن ينفجر من ضغط الماية ..

عبدالعزيز: سارا اللهيهديك ما تفضليش خايفة من كل حاجة كدة .. وماتخافيش يا ستي مش حينفجر من ضغط المايةولا حاجة .. وعلى فكرة هي كلها ساعتين او 3 بالكتير ونوصل ان شاء الله ...

سارا: انشالله
...
بعد ماخلصوا اجراءات .... قعدوا في قاعهالانتظار ...

سارا: عبدالعزيز...

عبدالعزيزالي كان يقلب في كتيبسياحي عن فرنسا: نعمسارا: لا خلاص..

عبدالعزيز رفع راسه من الكتيبوقام يبصلها قوووي وباستغراب : في حاجة عايزة تقوليها .؟؟سارا: امم.. لوانفجر النفق حيدخل الماية للقطر وحنموت مش كدة ..؟؟؟عبدالعزيز الي انبسطعلى خوف سارا الطفولى :اكيد حنموتاتقلب وش سارة اللي ما كانتش متوقعةالاجابة وقامت من غير شعور ...

سارا بصوت شوية عالى: لا خلاص مش لازم نركبالقطر نركب الطيارة ارحمعبدالعزيز ماقدرش يمسك نفسه وانفجر من الضحك ...حست سارا بطفوليه حركتها واتكسفت وقعدت ...

عبدالعزيز وهو يضحك: طيب مشخايفة ان الطيارة تقع ؟؟سارا: ااااايه ... طيب خلاص ليه ما نسافرش بالسفينة؟؟؟عبدالعزيز: وما تخافيش انها تغرق ...

سارا : لابس...

عبدالعزيز: خلاص ياسارة ... ما تخافيش انا معاكي ومش حسيبك وحخلي باليمنك وربنا هو اللي بيستر ... وده وعد مني ..

سارا: وعد..


عبدالعزيزابتسم بحنيه: ايوة وعد..

ردت عليه سارا باحلى ابتسامه .. وعبد العزيز بيتكلمفي سره ... ياسلام على الانسانة دي خلتني اتعلق بيها من حركاتها البريئة دي ...

عبدالعزيز: يالا ياسارة عشان بينادواووقف وشال الشنط اللي ماتحطتش مع شنط العفش .. ومشيوا وراحوا يركبوا القطر .. وهما لسة بيركبوا الا وسارةمسكت ايد عبد العزيز ... اللي استغرب من تصرفاها .. بس فسرها على اساس انها خايفة .....قام وضغط على اديها كانه بيطمنها ... ركبوا القطر وايد سارا في ايد عبدالعزيز ... بعد ما قعدوا مشي القطر اطمنت سارة وارتاحت .. كان القطر ماشي عادي ولا حسواانهم اصلا تحت الماية ... راحوا للمطعم اللي في القطر وتغدوا ... بعدين رجعوا وقعدتسارة جمب الشباك تتأمل الطريق خصوصا ان القطر خلاص وصل فرنسا وبقيت تشوف المناظرالريفية من الشباك ... عبد العزيز كا بيقرا في الجريدة وسايب سارة تتأمل ...


في مصر ..وتحديدا في بيت شوقيبعد ما خلصوا عشى .. كانت كريمةقاعدة جمب جوزها شوقي ومعهاهم تامر ومها مرات عبدالله .

ام محمد:بقولك ايهيا مها هو فين عبدالله انا مشفتهوش النهاردة .

مها: معلش يا طنط هو اتصلبيها وقالي انه حيتعشى برة .

ابو محمد:مش عارف الولد دى ماله بقاله يومين مشطبيعي ومش عجبني .. حاسس انه فيه حاجة ؟مها بارتباك: لا يا عمي مافهوش حاجةبس ارهاق من الشغلابومحمد: وايه اخبار مشروعة ده بتاع السيارات .

مها: معرفش يا عمي اصله ما بيتكلمش معايا في خصوص الشغل ..

اممحمد: ربنا يهديه كان ماله بس لو اشتغل مع ابوه في الشركة ... مش كان احسنله .

ابو محمد: سيبيه على راحته يا كريمة .. هو عايز يجرب مع نفسه خليه يجربوهو عارف لو احتاجني في اي وقت انا موجود ومش حقصر معها .

مها: اه بجد ياعمي ياريت تتكلم معاه تاني بخصوص الموضوع دى ..

ابو محمد: ليه هو شغله مشماشي ولا ايه .. ولا هو للي موصيكي تقوليلنا ؟مها: هاه ..لالا يا عمي اناكنت بقترح بس اقتراح .....

ابو محمد سكت لانه حاسس ان ابنه في ورطة ومش عايزيتكلم وخلاه براحته لغاية لما يجيله ويتكلم معايا ...
وفي نفس الوقت رن التليفونوكان تامر قاعد جمبه ..

تامر : الووووووفوزيه: السلام عليكم .. ازيك يا تامر عامل ايه .. ام محمد موجودة ؟؟تامر : ايوة اقولها مين؟فوزيه: قول لها ام عمر....

تامر : اهلا ازيك يا طنط عاملة ايه .. معلش ما خدش بالي من الصوت واخبار عمي ا يه ؟فوزيه: الحمد لله كلهم بخير .. ماشي يا عم ولا يهمك ... ماما موجودة ؟تامر: هههههه ايوة يا طنط لحظة واحدة .

ام محمد: مين يا تامر .....

تامر : دي طنط ام محمد ...

وقعدت ام محمد تتكلم مع ام عمر ويرغوا شوية ..

ابو محمد: خيريعني يا تامر مش عوايدك ايه اللي مقعدك في البيت لغاية دلوقتي ..

تامر : لاابدا بس انا زهقت من اللف طول النهار وكمان اصحابي مش لقين حتة يروحوها فقلنا نريحالنهاردة واقعد معاكم في البيت واونسكم .

ويدخل يوسف جري على حضن جده ..

مها:يوسف شوية شوية على جدوابو محمد: هههههههه خليه يدلع ...دىابن الغاليتامر : ياعيني يا عيني .. واحنا ما لناش نصيب من الدلع ده .

ابو محمد: اتجدعن انت واتجوز وجيب عيال وشوف انا حعمل معاهم ايه .

سلمان: لالا انا لسة صغير على الجواز ده مسؤولية وهممها: انت مشصغير اللي في سنة اتجوز وبقى عنده عيال ..

تامر : خلاص يالا دوريلي علىعروسة وانا موافق .

مها: ليه هو انا مجنونة اشوفلك عروسة .. عشان تطلع فيهاالقطط الفطسانة ..لا يا سيدي يفتح الله خلي طنط تدورلك وتشوفلك ...

مها كانتهي وتامر ناقر ونقير لان قبل ما يكون تامر اخو جوزها هو ابن خالتها في الاول ... وعشان كدة واخدين على بعض ..

تامر : امي اللي تختار ااااه يبقى كاني ومانيومش حنخلص ...

تامر : تعالى يا يوسف في حضن عمو .

يوسف وهو في حضنجدة : لالالاتامر : تعالى انا عندي شوكلاتة .

يوسف : ديدددو انا .. شوكلا ...

شوقي : من عين جدو .

لف يوسف على عمه تامر : ديددو يددديب ... شوكلا .

تامر : اتنيل وانت ولد رزل كدةمها: حرام عليك ابني مشرزلتامر : ودلوع كمان ..

ابو محمد : ربنا يهديك يا تامر امتى حتكبربقى ..

تامر : ايه يا بابا شايفني عيل ...

شوقي : مش انت اللي عاملعقلك بعقل يوسف ...

وفي نفس الوقت خلصت ام محمد كلام مع ام عمر ...

مها: اخبار بيت عمي صلاح ايه ؟ام محمد: الحمد لله كلهم بخيروبيسلموا عليكمتامر : واخبار سارة السوسة ايه ما بتتصلش بيهم مقاطعاهم زيما مقاطعانا .

شوقي : بس يا ولا ما تتكلمش على اختك بالطريقة دي .. و اختكمش مقاطعانا اختك عروسة ..

ام محمد : اه صحيح سارة راحت فرنسا
.
مها : ليه مش انتوا قولتوا حتروح لندن بس .

تامر :هههههه وعملتها بنت امها ولفتعقل عبد العزيز .. والله شكلها حتطلع زي امها بالظبط ..

ام محمد : ومالهاامها يا ولا ماتلم نفسك انت مالك النهاردة طايح في الكل كدة .

تامر : لاابدا ولا حاجة اصل بابا ما بيرفضكيش طلب .

ابو محمد: طبعا امك دي غاليةعلينا كلنا .

ابو محمد : انا سامعك بتقولي دكتورة خير ان شاء الله في حاجةولا ايه .

ام محمد: لا ابد بس رهف اتقبلت في الجامعة والحمد للهفيالوقت ده تامر فتح ودانه على الاخر ..

مها: ليه هي دخلت طب..؟؟اممحمد: لا مش طب .. بس فوزية بتقول صيدلة ؟مها: طيب كويس ..ربنا يوفقهاان شاء الله .

ابو محمد : ربنا يوفقها ان شاء الله
نوريهان
ايه اللى حصل وضعت الحلقه اليوم بدرى

انت بخير

اقصد باباك كويس

بتمنى تكون بخير


ورسى على الحلقه

وننتظر الباقى
RAGHEB
اة تمام الحمد اللة ياقمر واللة وحشتونى اوى

واوك انهاردة الحلقة الجديدة ان شاء اللة

ومشكور اوى لمروركم
طايشه بس عايشه
صح يا نوريهان انا اتخضيت والله

هنتعود ع كدا

متتأخرش
RAGHEB
تحت امر حضراتكم يا هوانم انتوا اكلموا كدة ماشى ماشى مش ليكم اسرة مع بعضينا ماشى

مش هتاخر انا لية هنا كام .................
RAGHEB
الحلقةال16يدخل عبدالله اللي كان شكله متغير قوووي .. وشكله تعبان علىالاخر.

عبدالله: السلام عليكم .

وجيه عند امه وباس ايديها وراسهاوراح عند ابوه برضه وباس ايده وراسه ..واول ما شافه يوسف نط من حجر جده وراح في حضنابوه .. ابوه باسه وشاله ...

عبدالله : عن اذنكم يا جماعه ..يالله مها تعاليعلى فوق تصبحوا على خيرابو محمد : انت لسة جاي يابني ماتقعد معانا شويةعبدالله: معلش تعبان يا بابا انا صاحي من الفجر ..

ام محمد:انت كويسيابني .. وشك مش عجبني ... انت حاسس بحاجة ؟عبدالله: لا ابد بس ارهاقالشغل...

تامر : الا قولي يا عبد الله ايه اخبار مشروعك الجديد .

عبدالله من غير مايلف على تامر : كويسوخرج من الصالة وطلع الاوضةبتاعته ولحقته مها ..

مها: تصبحو على خير يا جماعة ..

ابو محمد : وانتم من اهل الخير
....
تامر : هو ماله يا ماما .. والله الواحد بيندم انهيسأله على اخبارهام محمد: انت ما سمعتهوش بيقولك تعبان ..

موبيل رنرنة وقفل ... طيب يا جماعة انا حخرج شوية وراجع .. عايزين حاجة
..
ام محمد: رايح فين انت كمان .

تامر : عندي شغل رايح لمشوار وحخلصه واجي .

اممحمد: ماتقعد معانا ...

تامر : ان شاء الله الايام الجاية كتير حبقى اقعدمعاكم لغاية لما تزهقوا مني ...

ام محمد: هو مين اللي كانبيرنلك
...
تامر : ده واحد صحبي اكيد عايز يتكلم
..
ام محمد : طب ليهعملك رنة وقفل ...

تامر : اكيد ماعندهوش رصيد يتكلم ... يالا بقى عشان عايزاخرج ....

وخرج من البيت وركب سيارته ... وطلع موبيله ...واتصل على الرقماللي اتصل بيه من شوية ... وطلع صوت انثى بدلع متصنع ... اهلا بحبيبي .

تامر : اهلا دلال في ايه عندك رنيتي رنة وقفلتي ليهدلال: اعمل ايه رصيدي خلصتامر : عايزاني اشحنلك ؟دلالا: لالا مش عايزة اتقل عليك ... شكرا .

تامر : اخص عليكي برضة انتي دلال حبيبتي ... ازعل منك لو قلتي كدة تاني .

دلال: اوكي لو كنت مصممتامر : دقيقة يا حياتي معايا ويتنج حردعليه وحتصل بيكي تاني .

خلى دلال على الانتظار ورد على اللي بيتصل بيه لقاهالمى ... يالله مالكم كلكم اتصلتوا النهاردة ...

تامر : اهلا اهلا .. عاملةايه يا حياتي .. فينك من زمان ...

لمى: زعلانه منك قوووي .. ليه ما تصلتش بياولا تسأل عليا .. ودلوقتي مين معاك على الخط .

تامر : وليه بتسألي .. وبتحققي معايا اني ما بكلمكيش كمان .

لمى: لا يا حبيبي انا واثقة فيك ..

تامر : امال ايه ...وعمالة تتقلي عليا ومش عايزة تخرجي معايا ..

لمى: صعبة قووي يا تامر .. انا نفسي بس ما اقدرش .

تامر : طب ازاي بتقولي انكبتحبيني ... اللي يحب برضه يعمل كدة في حبيبيه .

لمى: خلاص اوكي انا موافقةبس نخرج في مكان عام ...

تامر : انتي بس حددي المكان وانا حروح عالطول ...

لمى: بقولك ايه في نهاية الاسبوع بنات خلتي حيجولنا وامي بتوافق ان انااخرج معاهم واول ما يجوا حقولك نطلع فين اتفقنا ..

تامر : خلاص اتفقنا ..زربنا يصبرنا لغايةلما يحي نهاية الاسبوع ... بقولك ايه يا لمى انا صحبي علىالانتظار واتأخرت عليه تلاقي خلاص استوى .. اقولك باي يا حياتي ...

لمى: اوكييالا عشان مااطولش عليك ... باي .

تامر : استني انتي ما نستيش حاجة ...

لمى: ايهتامر: ما فيش تصبح على خير يا حبيبي .. يا عمري ...

لمى: ههههههه...وانا افتكرت حاجة مهمة
.
تامر : كدة تزعليني ...

لمى:ولا تزعل يا حبيبي ... تصبح على خير يا عمري ...مش بس يا عمري .. انتحياتي كمان ..

تامر : هههههه .طيب يا حياتي ..

لمى : طيب واناتامر : لا حقولك لما نخرج مع بعض في نهاية الاسبوع ....


مى بزعل : اوكي يالا بايوقفل الخط مع لمى ولسة حيرجع لدلال لقاها قفلت .. مش مستاهلاني اتصل بيها اصلاانا مش طايقها .. هي اكيد كانت متصلة عشان اشحنلها رصيد ... تامرمع ا نه لعبي وبتاع بنات بس عمره ما وعد بنت بالجواز ابدا الا مى اللي كانت بتحبهبجد مع انها عارفة انها بتتسلى مع تامر .. بس هي حاطة في بالها انها تقدر تخلي تامريحبها ويتعلق بيها .. بعد ما قفل التليفون راح لصحابه في الكافي .. وفضلوا سهرانينلغاية الفجر .. وبعدين راح يصلي الفجر ورجع البيت ونام ...




وفي الطرفالتاني ... وفي القارة الاخرى .. وبلد تاني ... كان الثنائي سارة وعبد العزيز ... وصلوا فرنسا من ساعات ما خدوش جناح لانالفندق كان مليان على الاخر خدوا اوضة ...كانت سارة تعبانة جدا من الرحلة ..مع انهم وصولا تقريبا قرب المغرب ...انتظرواغروب الشمس عشان يصلوا المغرب وناموا .. وفي اليوم التاني ... عبد العزيز قرر ياخدسارة لبرج ايفل ... اول ما خلصوا فطار خرجوا من الفندق .. ما حبوش يركبوا سيارة .. مع ان شوارع باريس احسن من لندن من ناحية الزحمة ... فضلوا ماشين جمب النهر .. عبدالعزيز اخر مرة زار باريس من حوال ي 7 سنوات عشان كدةمش عارف كل الاماكن اللي فيها.

سارا: دلوقتي حنروح برج ايفل ازاي انت عارف الطريق ؟عبدالعزيز وهوبيشوف الكتيب السياحي الي عنده لا ماعرفش بس خلينا نتبع اللي مكتوب في الكتيبوان شاء الله حنوصل .

سارا: طب ما تيجي نسأل الست اللي واقفة دي شكلهاعربية؟؟عبدالعزيز: لاء مش محتاج حنعرف ان شاء الله .

سارا:اسأل مش حتخسرحاجة ..

عبدالعزيز: مش عايز اسال ليه انت تعبتي من المشي ؟سارا: لاءانا ماتعبتش .. بس لو سالنا احسن .

عبدالعزيز: لو عايزة تسألي انت اسألي ...

سارا: عادي يعني مش حتزعل ؟؟عبدالعزيز: لالالاء عادي وحزعل منايه ....

سارة راحت للست اللي ماكانت بتجر عربية صغيرة فيها طفل في الشهورالاولى وجمبها بنت عمرها 4 سنين .
سارا: السلام عليكم ...

لفت عليها الستوابتسمت ..

المراءه:وعليكم السلام ..

سارا: الاخت عربيهصح..

المراءه : ايوة من الجزائر..

سارا: اهلا بك .. انا سارا منمصر..

ومدت ايدها وسلمت عليها ...

المراءه: اسميلبابه..

سارا: حبيت اسالك تعرفي ازاي نروح برج ايفل بالظبط ؟لبابه: انا متاسفه ..انا معرفش عربي قوووويسارا: ooh sorry…I want to ask you about Eiffel Tower... Do you knowwhere it is exactly??

لبابه وتبتسم بخجل: انا متاسفه ... اعرف فرنساوي انجليزي ماعرفش ...

سارا الي احتارت معها عربيهومات عرفش عربي ولا حتى انجليزي ...طب اعمل ايه دلوقتي .....

سارا: برجايفل..

لبابه: اهه برج ايفل ماذا..

سارا قلبتها عربي فصحه يمكن تفهمعليها : اين هو؟؟لبابه : فرنسا..

سارا : لالا .. اين يقع .. اريدالذهاب اليه ..

لبابه تلف راسها انها مش فاهمه بالضبط : ماذاساراوهي تشر بايدها : برج ايفل فييين ..

وتاشر انها تمشى: انا اريد الذهاب ايه ..

لبابه : اهه ..عرفت ..عرفت برج ايفل ..وقامت تفكر بكلمه تقولها ..

لبابه: امم خلفى..

سارا فهمت عليها يعنى تعالي معايا وانا حوصلت ..لفت على عبدالعزيز..شافت ه ميت من الضحك ..

سارا: اشوفك مبسوط يعني .

عبدالعزيز وهوه يضحك: والله من زمان ما ضحكتش نفسي تشوفي نفسك وانتيبتتكلمي معها وتشاوريلها باديكي كأنك بتكلمي وحدة طارشة ....

سارا : طب اعملايه مش فاهمة عربي ولا انجليزي .. تعرف انها جزائرية وما تعرفش عربي ...

عبدالعزيز: ايوة اصل في جزائريين كتير وليبيين ومغاربة هنا في فرنساوبيعرفوا فرنسي اكتر لغة ..

سارا وهي عاقده حواجبها: طيب وايه اللي جابهمهنا ...

عبدلعزيز: الاستعمار .. مش فرنسا استعمرت اغلب دول شمال افريقا ..منهم من هاجر واخذ الجنسيه الفرنسا ..

سارا: طيب همامسلمين..

عبدالعزيز: ايوة اكثرهم مسلمين بالاسم..بس عندهم غيره قويه علىالاسلام لدرجه ما تتوقعينها ..

سارا: ازاي غيرة وهما ما بيلبسوش الحجاب ولاحتى لغتهم اللي هي لغةالقران ما يعرفوهاش
.
عبدالعزيز: مش شرط ... الغيره الياقصدها هي انهم مايرضوش حد يغلط على الاسلام مهما كان حتى لو موتوا نفسهم ودافعواعليه .

سارا: غريبه ..

طبعا طول الوقت وهما ماشين ورا الستوهماعمالين يتكلموا ... والست كل دقيقة تلف وراها وتشوفهم وتبتسم ليهم .. وفي الاخرالحمد لله وصلوا البرج .... لفت عليهم لبابه وابتسمت يعني كأنها بتقولهم احنا وصلناخلاص ..

سارا ردت لها الابتسامه : شكرا لكي .....

ولبابة قامت تاشيرعلى عبدالعزيز وتقول كلام مش مفهوم ..وتاشر على اصبع يدها ..فهمت سارا انها قصدهااذا عبدالعزيز جوزها..قامت طلعت لها الدبله.. ابتسمت لبابهلبابه: مبروك..

سارا: الله يبارك فيك ..

لبابه: السلام عليكم..

سارا: وعليكم السلام ...

ومررت يدها على راس بنت لبابه ... وفضلت تبتسم ليهالغاية لما مشيت ..

عبدالعزيز: يا عيني تعبناهاسارا: ايوة والله .. بجد شعب طيب ... بس نافصهم حاجة .. انهم يعرفوا عربي ...

عبدالعزيز: هههههههههه ..وليه طيب..

سارا: يعني ايه رايك انتعبدالعزيز: طيبيالا نقطع التذاكر عشان نطلع لفوق البرجسارا: ليه هو كمدور..

عبدالعزيز: 3 ..بس احلى دور الاخير
...
سارا: اوكي خلاص ...

وراح عبدالعزيز وقطع تذاكرعبدالعزيز: يالا تعالي دلوقتي وانتنشيطة كدة ....

سارا: طبعا نشيطة
...
عبدالعزيز: عشان احنا حنطلعبالسلم لان ما فيش اسانسير
...
سارا وهي فاتحه بوئها : انت بتتلكم بجدلالالالا انا ما قدرش مافياش نفس ...

عبدالعزيز: هههههههههه مش انت لسةبتقولي انك نشيطة
....
سارا: لا بجد ياعبد العزيز ما اقدرش .. خلاص مش لازمنطلع ..

عبدالعزيز: معقوله يعني نيجي فرنسا وما نطلعش البرج .

سارا: مش مهم يعني ركبي حتوجعني طول عمري عشان طلعت البرج دى ...نبقى نطلع في مصر برجالقاهرة ونقول ا نه ايفل هههههعبدالعزيز: دى انت لسة صغيرة امال لما تكبريحتعملي ايه ..


سارا: مش عايزةعبدالعزيز: طيب خلاص يا كسلانة حنطلعبالاسانسير .. وامري لله .

سارا: هههههههه .. يعني فيه اساسنير وبتضحك علياوتقولي نطلع بالسلم عايز تقطع نفسي مش كدة ...

عبدالعزيز: كنت بشوف قوةتحملكبعد ما طلعوا البرج وخلصوا وكان المنظر روعة من فوق ..وشافواباريس كلها من فوق وكان المظر يجنن وخصوصا منظر النهر والجسور اللي تمر فوقه .. وبعد مانزلوا راحوا للاكشاك اللي بتبيع تحف وهدايا عشان يشتروا هدايا ..واشترت سارةتحفة صغيرة عبارة عن علبة زجاج ودواها برج ايفل ... واشترت خواتم واشترت لعبدالعزيز لعبة صغيرة لمي بنت عمر اخوه ...

بعد كدة قاموا وتمشوا في الحديقةاللي تحت البرج وكان هناك رسامين يرسموا الناس ..

سارا: تعرف يا عبد العزيزان ميرنا بترسم احسن منهعبدالعزيز: دول رسامين محترفين يقدروا يرسموكي فيربع ساعةسارا: بجد بيعرفوا يرسموا بسرعة كدةعبدالعزيز: بقولك ايهياسارة مش عايزة تتغديسارا: تعرف نفسي في ايهعبدالعزيز: ايه؟سارا: ههههههه نفسي اكل من كنتاكيعبدالعزيز: يعني سايبة كلالمطاعم الكويسة وعايزة تاكل من المطعم دىسارا: لو مش عايز براحتكعبدالعزيز: لا خلاص اول ما نمر عليه ناكلمنه ..ولو ما لقيناهوش خلاص امركلله نشوف حتة تانية ..

سارا ابتسمت :ماشيوهم بيتمشوا شافوا صفمطاعم منها كنتاكي....

سارا: عبدالعزيز بص اه يالا نروح ناكلعبدالعزيز: ههههههه ..يالا بس انا مش عايز اكلسارا: يوووه خلاصولاانا كمان عايزةعبدالعزيز: مش لسة بتقولي انك عايزة تاكليسارا: ايوة بس لو ما كلتش معايا مش عايزة .

عبدالعزيز: هههههه خلاص ناكل ياستي ولايهمك ...؟ودخلوا المطعم..

سارا: اممم عايزة توستر بس مشزنجر..

عبدالعزيز: خلاص انتى دوري على تربيزة لغاية لما اطلب الاوردر .

وبعد ما خلصوا غدا ..قاموا يتمشون في شوارع باريس .. واحيانا يدخلواالمحلات الصغيره .ولما حسوا بالتعب .. نزلوا للميترو تحت ...وهم في القطر كانت ساراواقفه تتامل الخريطه الي معلقه وفيها وصف للاماكن ...

سارا : بقولك ايه ياعبد العزيز ماتيجي نروح ديزني .

عبدالعزيز: سارا انت بتتكلمي بجدسارا: ايوة وفيها ايه يعني ما ينفعش اجي لغاية هنا وماادخلش ديزنيعبدالعزيز: هههههههه شكلك كدة عايزة تعيشي طفولتك من الاولوجديد...

سارا: نفسي اشوفها من كتر ما اصحابي حكولي عليهاعبدالعزيزبص لسارة بنظره: اممم افكر..

سارا اتغاظت من عبد العزيزلانه شايفها لسة صغيرة ... بس والله ديزين مش للصغيرين بس وللكبار كمان ...رجعواللفندق وراحوا يتعشوا وبعدين نزلوا يتعشوا ....
طايشه بس عايشه
تسلم ايدك يا رب كل يوم تكون نشيط كدا ههههههههه
نوريهان
واااااااااااااااااو

يا بختهم

اوعدنا يارب


مرسى راغب

ويارب دائما تكون نشيط مثل اليوم

دومت بخير اخى الغالى
RAGHEB
ان شاء اللة بكرة هكون نشيط كدة ومنورين يااخواتى
نوريهان
اوكى راح ننتظرك
RAGHEB
اوك اهوووووووووووووووووو انتوا دخلتوا اهووووووووووو ولقيتوا الحلقة الجديدة دلوقتى اى خدمة وممكن تلاقوا حلقة جديدة بليل
RAGHEB
الحلقة ال17 و18 اى خدعة

رهف: بقولك ايه يا ميرنا مش عايزة تكلمي سارة .

ميرنا : ياريت بس مش عايزة ازعجها .. ..

رهف: عادي حتزعجيها ليه ... بتكلميها عشان تسلمي عليها

ميرنا : انت عارفة ان سارة بتتكسف قووووي وما تقدرش تطلب من عبد العزيز حاجة زي دي ..

رهف:ااااااه صح بتتكسف .....ما شوفتيش عملت ايه في اخوكي عبد العزيز كان رافض فكرة السفر اصلا ومش حسافر الا لندن بس ودلوقتي شوفيهم بقالهم 3 ايام في باريس .... وما ادراكي بباريس مدينة الرومانسية والعشاق ...

ميرنا : ههههههه .... رومانسية ايه يا عبيطة ؟

رهف: ايوة رومانسية انت ما بتتفرجيش على افلام ولا ايه ...انا بقى في شهر عسلي حروح لفينيسيا وباريس .. وجزر الملديف

ميرنا : ههههههه والله انت يا اما مجنونة يا ما عبيطة ....وفين جزر الملديف .. دي في اسيا وباريس في اوروبا .

رهف: عادي... وايه يعني لو بيحبني حيأخدني المكان اللي انا عايزاه .

ميرنا : ههههه خليه يجي الاول اللي امه داعية عليه وبعدين اطلبي منه اللي انت عايزاه .

رهف:انت اصلا ما عندكيش احاسيس خالص ا نا اعرف ان اللي بيرسموا زيك كدة ماليانين بالاحاسيس والمشاعر الجميلة .

ميرنا : بقولك ايه قومي من وشي احسلك لحسن والله شوفي ايه اللي حيحصلك .....

رهف: انتى ليه بتكلمينى بالطريقة دي دى جزاتي اني جاية اتكلم معاكي واونسك في وحدتك
.
ميرنا : ههههه طيب يالا قومي غوري من خلقتي ....

رهف : طيب يا ميرنا حتصل بعدالعزيز واكلم سارة ومش حخليكي تكلميها .... بس..

قامت رهف واتصلت على اخوها عبد العزيز من تليفون البيت ...

عبدالعزيز : اهلا اهلا بالغالية

رهف بتبص على ميرنا وهي بتغظها وبتقولها بصوت واطي بيقولي يا غالية ...

عبدالعزيز: الوو

رهف: احمم اهلا اهلا اهلا انت يا الغالي
.....
عبدالعزيز: هههههههههههه... ادى هو انت رهف انا بحسبك امي

رهف: طيب كمل المجاملة بتعاتك ....

عبدالعزيز: ههههههههه ولا يهمك يا جميل انت غالية وقمر كمان اخبارك ايه ... غريبة امي بقالها فترة ما تصلت بيا ..

رهف: والله ما اعرفش ... المهم ان احنا كلنا بخير والحمد لله اقولك على خبر حلو يا عبد العزيز انا اتقبلت في الجامعة ......

عبدالعزيز: لا . بتتكلمي بجد .الف مبروك ..عمر ما قليش حاجة مع انه كلمني النهاردة ..

رهف: انا موصياهم كلهم هنا في البيت ما حدش يتكلم لان انا اللي عايزة ابلغك بنفسي...

عبدالعزيز: مبروك وعقبال التخرج ان شاء الله واتقبلتي في أي جامعة ...

رهف: في جامعة القاهرة

عبدالعزيز: ودخلتي ايه ... ..

رهف: دخلت صيدلة ..

عبدالعزيز: اها بالتوفيق انشالله..

رهف: امال سارة فين

عبدالعزيز: سارا راحة لاستراحه السيدات .. دلوقتي حترجع

رهف: طيب لما ترجع خليها تتصل بيا ضرررروري انا عايزاه ماشي

عبدالعزيز: استني اهي جت

عبدالعزيز بيكلم سارا: سارا خدي اختي عيزاكي

خدت منه التليفون

سارا: ميرنا

رهف: ههههههه لا انا مش ميرنا

سارا: اهلا اهلا ازيك يا رهف وحشتيني جدااااا ....

رهف: لا ما هو واضح والا كنتي اتصلت بيا بقالك اسبوعين تقريبا ولا كلمتيني ..

سارا: هههههههههه ... انشغلت شوية معلش ما تزعليش

رهف: وانا اقدر ازعل برضه من حبيبة قلبي .. حترجعوا امتى ... حفلتي الاسبوع الجاي ..

سارا: انت بتتكلمي بجد .. ما اعتقدش حنرجع بسرعة كدة .. اجليها شوية

رهف: ياسلام يعني اقول للمدرسة تأجل الحفلة عشان مرات اخويا حتحضرها وهي لسة في شهر العسل ..

سارا: يوووه اصلا حتى لو رجعنا مش حقدر اروح ماعنديش فستان احضر بيه ...

رهف: ياسلاممم بصراحة انت ذاكية دى انت في باريس منبع الماركات وتقولي ما عنديش فستان احضر بيه .

سارا: ههههههه اه والله معرفش ازاي راحت عن بالي الحكاية دي خلاص حشتري من هنا .. هي امتى الحفلة بالظبط ...

رهف: يوم الخميس بالليل..

سارا: ايه يعنى فاضله اسبوع ونص مش اسبوع

رهف: ههههههههه عارفة بس عايزاكم تيجوا لانكم وحشتوني جدااا .
..
سارا: يا حبيبية قلبي واحنا كمان والله ... واخبار ميرنا ايه ...

رهف: الحمد لله اهي جمبي عايزة تكلميها

سارا: لا بس سملى عليها كثير..

رهف: انشالله ... بقولك ايه رحتى لديزنى..

سارا: هههههههه لا ما رحناش عبد العزيز مش راضي

رهف: يوه ليه لازم تروحوا على فكرة دي تجنن انا فاكرة اني رحنالها من سنتين ...

سارا: انشالله يارب يوافق عبدالعزيز

رهف:اكيد حيوافق انت مش شايفة ازاي ساحرتيه وخلتيه تروحوا باريس ومش عارفة عاملة ايه كمان بقة يكلمني بكل احترام وادب ... ...


سارا: هههههههه .. لا عادى مش للدراجتي

رهف: المهم الجو عندكم يجنن صح ..مش احنا اللي حنفطس من الحر ....

سارا : مش مهم الجو المهم تكوني في وسط اهلك والناس اللي بيحبوكي ....


رهف: ههههه وانتى يعني دلوقتي مع مين .... يالا عشان ما اطولش عليكي لحسن حبيب القلب حيدبحني....

سارا: اوكي وسلمى على الكل خصوصا امي فوزيه وعمي صلاح

رهف: اوكي يوصل ..مع السلامة

سارا: مع السلامة




وقفلت التليفون ..و عبد العزيز كان طول الوقت يتأمل في سارة وجمالها الاخاذ .. بجد بدأت البنت دي تغزو قلبي .. لالالالا ايه اللي انت بتفكر فيه دى يا عبد العزيز ... مستحيل اصلا تحب ... كل اللي حصل انه قاعد معاها ليل ونهار واكيد حيملها شوية ... بس انا لازم اوقف الشعور دى عشان ما يتملكش مني ... بس دي حاجة لا شعوريةما اقدرش اسيطر عليها .. اكيد لما ارجع مصر حيكون الوضع محتلف .. حيكون البيت دايما مليان ومش حيبقوا لوحدهم الا في اوضتهم واكيد الحكاية دي حتلهيه شويةعن التفكير في الانجذاب ليها اصلا

سارا: ايه يا عبد العزيز سرحت في ايه

عبدالعزيز: لالالالا ولا حاجة ... هي رهف كانت عايزة ايه

سارا: كانت بتفكرني بموعد حفلتها .. فاضلها اسبوع ونص ...

عبدالعزيز: عايزة تحضري الحفلة

سارا: ياريت يا عبد العزيز

عبدالعزيز: خلاص حستعجل في الرجوع

سارا: مش حتزعل يعني ان احنا ما قضناش الفترة كلها

عبدالعزيز كان مبسوط انهم حيرجعو مصر ويقلل الاحتكاك بسارة .. لانها سيطرت على مشاعره واحاسيسه وهي مش حاسة وهو عايز يشيل فكرة الحب من دماغه اصلا ...

عبدالعزيز: هو انا كل ما اقولك حاجة .. تقوليلي مش حتزعل ....اه صحيح رهف ما قلتلكيش انها اتقبلت في الجامعة ..

سارا: لا ماقالتش ..ليه هي خلاص انقبلت

عبدالعزيز: ايوة

سارا: الغلسة ما قلتش ليه

عبدالعزيز: هههههههههه بقالك كام ساعة بترغوا ما قلتلكيش .. غريبة البنت دي ..

سارا: يوه ما باركتلهاش

عبدالعزيز : خلاص مره ثانيه يالا قومي عشان نروح المطعم ... ايه رايك نروح لقالريه لافييت؟؟

سارا: ايوة .... لاني في حاجات كتير لسة عايزة اشتريها

دفع عبدالعزيز الحساب وطلعوا من المطعم الي كانوا بيتغدون فيه ...


ميرنا : انا حنزل الصالة تعالى معايا ..

رهف: ماليش نفس

ميرنا : وليه ان شاء الله مالكيش نفس...

ونزلت ميرنا لاهلها اللي كانوا قاعدين في الصالة ونورا اختها جتلهم زيارة هي وعيالها كانت عندهم ...
وسلمت عليها .. وراحت تقعد جمب امها ...

ميرنا : امال فين عيالك يا نورا ما شفتهمش ..

نورا: بيلعبوا في اوضة مي ... يماما في عمر وابويا ؟

فوزيه: ابوكي في المرزعة ...وعمر مشة عارفة ما قاليش رايح فين ...

نورا: اه صحيح ياماما انا لقيت عروسة لعمر انما ايه اخر جمال

ميرنا : اوعى تكون واحدة من اصحابك ...او وحدة عجوزة وعانس ...

نورا: ليه يعنى شايفاني كبرت وعجزت للدراجتي ..

ميرنا : ههههه لا دى انت لسة ما كملتيش العشرين ..

فوزيه: ميرنا احترمي اختك ولمي نفسك
..
ميرنا : يوووه هو ما فيش حد في البيت دى اقدر اهزر معاه يا ساتر .

نورا: اصل هزارك بايخ وتقبل ...انا اصلا اللي غلطانة وبتلكم في المواضيع دي قدامك فكراكي واحدة كبيرة وقد المسؤولية .

فوزيه:بس يا نورة انت كمان حتحطي راسك براس اختك الصغيرة .. وقوليلي من البنت دي اللي جيباها عروسة لاخوكي ..

نورا:عارفة يا ماما سمر صحبتي من ايام اعدادي ... ..

فوزيه: وانتى عرفتيها منين دي ؟؟؟

نورا: نهى صحبتي عارفاها طبعا سمر تبقى صحبتها قووي وعالطول نهى كانت بتعزمها وتعزمني وكنت باشوفها كتيير بنت عسل قووي ودمها خفيف
...
فوزيه: والله انت عارفة يا نورة انا نفسي ومنى عيني ان عمر يتجوز انهاردة قبل بكرة .. بس الموضوع دى مش في ايدي وانا تعبت معاه قوووي .

نورا: يا ماما انت كلميه تاني وحاولي يمكن يكون غير رايه بعد جواز عبد العزيز

فوزيه: مش عارفة .. حاحول معاه تاني ..

ميرنا : ما تسيبوا عمر براحته ما دام هو سعيد ومبسوط كدة بطلوا تكلموه في الموضوع دى لانه مش حيتجوز ....

فوزيه: والله انه مقطع قلبي .... انا عارفة انه كان بيحب مراته قووووي ولغاية دلوقتي .. ابني وانا عارفاه عالطول بشوف الحزن في عنيه
.......
نورا: حزن ايه بس ايه ياماما فاطمة الله يرحمها بقالها 3 سنين .... وما اعتقدش انه لسة متأثر فيها ؟؟؟.

فوزيه:من قالك الكلام دى ... هو اصلا عمره ما نساها بس هو بيحاول انه ما يظهرش أي حاجة قدامكم وبيداري جواه .

ميرنا : كلامك صح يا ماما وانا كمان حاسة باخويا وبلاحظ قووووي لما يكون مع مي .

فوزيه: وانتي يا ميرنا انت واخواتك بكرة تتجوزوا والبيت يفضى عليا انا وابوكي ...

نورا: ياماما ما تخافيش احنا عمرنا ما حنسيبكم وغير كدا كمان سارة حتكون موجوده معاكم مش هي حتسكن هنا

فوزيه: حتسكن مؤقت مع اني عارفة انها مش حتقصر ... الله يرحمك يا فاطمه ..مكانك كبير في قلوبنا ..
نورا وميرنا: الله يرحمها..

فوزيه: شوفي يا نورا انا حكلم عمر وانشالله يوافق..

نورا:طب ايه رايك انا اكلمه..

فوزيه: لالا انا حكلمه...

منير: الا قوليلي يا نورا حتولدي امتى

نورا: لسة داخلة التامن ما بقاليش الا اسبوع الا فين رهف

ميرنا : فوق عايزاها

نورا : اصلي بقالي مدة ماشوفتهاش

را حت ميرنا تنادي رهف ... وجات رهف وسلمت على اختها نورة ..

رهف : اخبار حملك ايه .... حتقدري تيجي حفلتي ...

فوزيه: لا تيجي فين تعب عليها

نورا: لا عادي يا ماما لو حسيت اني تعبانة مش حاجي .

رهف : ما عرفتيش ولد ولا بنت

نورا: احمد مش راضي بيقولي مالهاش لزمة .... وكل اللي يجيبه ربنا كويس... بس انا حاسة انه ولد ... حملي المرة دي غير كل مرة ...

ميرنا : ههههههههه...اكي د مش مخليك تنامي طول الوقت يرفس..

نورا: اه والله ليل ونهار يتحرك الله يخليه.


وفي باريس...

سارا:ايه رايك يا عبد العزيز في الفستان دى حلو مش كدة ,

عبدالعزيز: امم..مش عريان شوية

سارا: البس معه شال

عبدالعزيز: لا فتحه ظهره واسعة قووووي واعتقد ان الشال ما يغطهوش ...

سارا: بس هو عاجبنى..

عبدالعززيز: طيب دوري على غيره

سارا: طييييب

وراح قعد عبد العزيز على الكرسي اللي في المحل ... الستات دول ما بيزهقوش من اللف طول النهار في السوق بقالي ساعة بلف معاها من محل لمحل ... تعبت من كتر اللف ياساتر ... وسارة ما بتشتكيش .... شكل الهانم مطولة ..

عبدالعزيز: سارا لسة ما خلصتيش

سارا: لا تعالي نشوف مكان تاني هنا ما فيش حاجة

عبدالعزيز: الساعه 8 الوقت اتأخر ياسارة .... بكرة نيجي ونكمل .... والمحلات قربت تقفل ...

سارا: طيب ..بس مش عايزة نرجع الفندق

عبدالعزيز: طيب يالا نتمشى

وطلعوا من المول وقاموا يتمشون ..راحوا لشارع الشنزلزيه وتعشوا هناك .. كانت سارا عايشه سعاده غير طبيعيه..الحمدلل ه انه وفقنى بعبد العزيز فعلا نعم الزوج .. صح انه مش فتى احلامي ...... بس عبدالعزيز انسان رائع ..بصراحة ما كنتش اتوقع منه كل الاخلاق دي والاحاسيس دس كلها ...بدأت تحس ان سارة بدأ يمتلكها ويسيطر عليه ... .. بس السؤال هنا هل سارا قدرت تتملكه..؟؟؟؟
............... .......

النهاردة الجمعة .. وطبعا بعد الصلاة حيكون الغدا في بيت ابو محمد .. واولاده كلهم مجتمعين في بيت العيلة مع عيالهم .. الكل كان بيضحك وفرحان وبيتكلموا الا اثنين .....هموم الدنيا شاغلتهم ..ومش قادرين يقولوا لحد على المشاكل اللي هما فيها ... عبدالله مع افلاسه والديون الي فوق راسه ..ومها الي شايله هم جوزها الي هو همها كمان...

بعد ما خلصوا غدا ... عبدالله راح يغسل ايده .. .. لحقه محمد ..

محمد: يا ابو يوسف عايز اتكلم معاك شوية ... بعد ما تخلص غسيل اديك تعال لي في السيارة انا مستنيك ..
عبدالله استغرب من اخوه عايز منه ايه ...

عبدالله: لسة بدري حتخرج دلوقتي

محمد: انا عايز اتكلم معاك الاول

عبدالله: بس الوالد حسيتغرب من خروجنا وحيسأل رايحين فين

محمد: لا ما تخافش بابا حيروح ينام شوية

عبدالله: اوكي انا جيلك

محمد: ما تتأخرش

وخرج محمد راح السيارة .. وبعد شوية خرج عبداللع وراه .. وطلع عبدالله ... برى البيت وبسياره محمد بالتحديد .. شاف اخوه داخل سيارته الجمس ...راح للجهه الثانيه ..وركب جنبه ....

محمد: مش حلو اني اكلمك كدة في السيارة تعالى نروح كافي احسن ...

عبدالله: دى شكله موضوع كبير

محمد: ايوة ... تحب تروح فين

عبدالله : اي مكان

وفي الصالة في بيت شوقي
...
صالح: عمي تامر خليني العب معاك بلي ستيشن

تامر : بقولك ايه روح انا مش فاضيلك .

صالح: عشان خطري يا عمي انا بعرف العب قووي ... انا في البيت دايما بلعب مع مهند ...

تامر : خلاص لو رحت البيت ابقى العب هناك .

صالح: عمي بس جيم واحد

تامر : اوف طيب تعالى

مهند: وانا كمان عايز العب

تامر : بقولكم ايه ولا واحد منكم حيلعب يلا روحوا لامكم
.
صالح :بس يا عمي انت موافق لغاية لما جيه مهند .... كله منك يا مهند يالا روح عند ماما .. وانا حقعد هنا ..
وقام صالح جر اخوه عشان يطلع من اوضه عمه ومهند بيقاوم ... وضربوا بعض ..

تامر: بس انت وياه ... انا اصلا غلطان اني دخلتكم اوضتي يالا برة انت وهو يالا ..

مهند وهو بيعيط : هو اللي ضربني الاول يا عمو ...

صالح: تستاهل

تامر : خلاص انا حقفل ومش حخلي حد يلعل ولو تموتوا ما حدش حيلعب . وانت يا مهند المفروض تسمع كلام اخوك الكبير .

مهند: يعني يضربني واسمع كلامه

تامر : يلا خلاص روحوا العبوا بالكورة ...

وخرج تامر من اوضته ..

تامر احم احم : طريق يا جماعة انا جي اللي مش مغطي يغطي ...

مها وهدى كانوا في الصالة ... لان ام محمد راحت تريح مع جوزها شوية ... بعد ما تغدوا .

تامر : السلام عليكم
...
هدى :وعليكم والسلام .. اخيارك ايه يا تامر من زمان ماحدش شافك ..

تامر : والله بخير يا ام صالح ... انت عارفة بقى المذاكرة وارفها ...

هدى : الله يوفقك انشالله...

تامر: امين.. هي فين امي ؟؟

مها: راحت تريح شوية هي وعمي شوقي ...

تامر : طيب عن اذنكم ...

هدى: تامر : العيال برة ..

تامر : ايوة ما هم عيالكم دول جنوني .. اعتقد انهم بيلعبوا كورة في الحوش ...
وطلع تامر لاوضته تاني وشاف موبيله لقى فيه 8 مكالمات من لمى ... وهو عامل زعلان علشان ما خرجتش معاه في نهاية الاسبوع زي ما وعدته ... وطنشها وما ردش عليها ..وفرد جسمة على السرير ورايح شوية .. ولسة حيغمض عنيه الا تجي على باله صورة رهف .. البنت دي بجد شاغلاني جدااا من اولما شفتها على السلم في فرح سارة وهي ما بتفرقش خيالي اصلا ... وقبل ما انام لازم تيجي في بالي .. ومعرفش انام .. بجد جميلة جدااا سبحان الله ... ونام و هي لسة في باله ..

عبدالله ومحمد راحوا لكافي في شارع جامعة الدول العربية ... بعدما قعدوا وطلبوا قهوة ..

عبدالله: ايوة يا محمد عايزني في ايه ..

محمد: عبدالله مش عارفة اقولك ايه ..

عبدالله: قول ما تخلنيش على اعصابي كدة

محمد: انا عندي مشكلة مالية كبيرة ومش عارفة اتصرف . تنصحني بايه .

عبدالله : مشاكل من أي نوع ؟؟

محمد: مش عارف اقول ازاي .. انا مكسوف منك ؟

عبدالله:ايه الكلام دى يامحمد احنا ا خوات .. و المفروض تقول لي اي اللي مضايقك .. وانا ححاول اساعدك ..

محمد : ايوة احنا اخوات والمفروض ما فيش بنا اي اسرار

عبدالله عقد حواجبه وحس ان فيه شي: تقصد ايه يا محمد ؟

محمد: اتوقع انك تعرف قصدي ياعبدالله ؟

عبدالله: انت سامع حاجة او حاسس بحاجة ؟

محمد: ايوة سامع حاجة واحب اني اسمعه منك ؟

عبدالله: خلاص ما دام تعرف مش لازم اتكلم ... بس الموضوع مش عايزه يوصل لبابا
.
محمد: ليه ..عبدالله احنا اهلك ... تصور شعوري لما عرفت الخبر.. لا وانت ساكت ومستنيك تتكلم ولا اتكلمت .. استنيتك تقول للوالد ... سالت تامر اذا قلتله حاجة .. ولا احد منا يعرف حاجة .. ليع يا عبد الله .. انا ا خوك واذا ما لجأت ليا حتلجأ لمين ؟؟

عبدالله: مين الي قال لك..؟؟

محمد: مش مهم مين اللي قالي المهم اني عرفت واني ماعرفتش منك ...

عبدالله حس بالذنب: ازاي كنت عايزين اقولكم على فشلي والله ما اقدرش ... ما اقدرش ..

محمد: ليه انت فاكر اننا حنشمت فيك .. عبدالله انت عاقل .. وانت عارف اننا عمرنا ما حنشمت فيمك بالعكس دى احنا حنقف جمبك ... ونساعدك ..وانا عارفة ان الحكاية دي ممكن تحصل لاي حد فينا ... والمفروض ما تيأسش ؟

عبدالله: ربنا كريم

محمد: مها تعرف حاجة ولا هي كمان مخبي عليها .

عبدالله: لا هي حست ان انا فيا حاجة وضغط عليا وقلتلها ... والله اني ندمت .. ومن ساعة ما قلتلها وهي عالطوال مهمومة وشايلة الهم ...وانتارف ا نها حامل ومكنتش عايزة تشيل الهممعايا وخصوصا في الوضع اللي هي فيه دى ..

محمد: دى احسن حاجة انك قولتلها على الاقل تخفف عليك .. المهم انت ما وي تعمل ايه ؟

عبدالله:السؤال دى ما بيفرقش تفكيري من ساعة ما خسرت المشروع ؟

محمد: طيب ابدأ في مشروع جديد؟؟

عبدالله: ازاي وانا مفلس ولا الديون اللي فوق راسي .

محمد وهو فاتح عنيه ومستغرب: فلست!!!!!!!!!!! !!

عبدالله : ليه هو ما تعرفش الموضوع كله

محمد: لا كل الي عرفته انك خسرت في مشروعك...

عبدالله: لا انا مش خسرت بس المشروع دى انا فلست كمان والمشورع دى حطيت فيه كل راس مالي ودخلت معي مساهمين كمان وهما دلوقتي بعد ما خسر المشورع بيطالبوني بفلوسهم .

محمد بعصبيه: كل دى يحصل وما تقلناش .. عبدالله انت بتفكر ازاي .. عايز افهم .

عبدالله: دي مشكلتي وانا ححلها زي ما ورطت نفسي فيها .

محمد: لا بجد انت مش طبيعي .. انت عارف لو بابا عرف حيساعدك طبعا .. والحمد لله اننا معانا ومبسوطين ..

عبدالله: لا مش عايز بابا يعرف اي حاجة

محمد: طيب لييييييه؟؟؟

عبدالله: انت عارف اني فتحت المشورع دى وهو مش موافق عليها اصلا .. وتخيل لو انت مكاني ترضى تروحله وتعلن فشلك قدامه .. انا عايزة دايما يرفع راسه لما يشوف واحد مننا نجح ... مش فاشل ..

محمد: انت تفكيرك غريب قوووي . . الوالد طول عمره وهو فخور فيك ... اسألني انا ...
.. دايما يمدح فيك حتى وهو مش عاجبه انك بتشتغل بعيد عنه ...

عبدالله: محمد ..انا معاكي بس عشان خطري ما تخليش بابا يعرف حاجة ...

محمد: والحل؟

عبدالله: ان شاء الله حقدر احلها ... انا بفكر اعمل مشروع تاتي نسبة نجاحة اكتر من الاول بس محتاج راس مال ؟؟

محمد يفكر: طيب انا لقيتها ... انا عندي مبلغ كويس في حسابي .. غير قطعة الارضين موجودة على شط البحر الاحمر ..

عبدالله: طيب؟؟

محمد: يعني ايه طيب .. يا ابني ابدأ المشروع والارباح تسدد الديون .

عبدالله: لالا مستحيل... فلوسك خليها ليك ولعيالك انت احوج مني بالفلوس دي ...


محمد: عبدالله ..ما تقولش كدة صدقني حزعل منك ... اعتقد انا اخوات ولو ما وقفناش مع بعض حقف مع مين يا عبيط ..

عبدالله: محمد صعبه.. انا عندي كمان ارض .. واسهم وناوي ابيعهم .. وفي كمان مجوهرات مها تقدر كمان انها تبعها ... والباقي ان شاء الله حدبره ..

محمد: لا ذهب ومجوهرات مراتك خليهم ولا تلمسهم ... لو كنت عايز فلوس تاخد مني على الاقل المبلغ والارض مع الارض بتاعتك ... والفول سموجود و الحمد لله وانا كنت ناوي اسافر فيهم في الصيف ..ز وما سافرناش .

عبدالله: بس كدة بتزيد الديون عليا .

محمد بعصبية : ومين قالك اني حدقهالك سلف .. ما تقوعتش منك الكلام دى يا عبدالله .. دلوقتي لوا انا كنت مكانك مش انت كنت حتتصرف بالطريقة دي .

عبدالله: والله مش عارف اقولك ايه ... انت كسفتني قوووي ..

محمد ابتسم لاخوه: خلاص وماتقلش حاجة .. وانا بكرة ان شاء الله حروح البنك وححول الفلوس لحسابك وحعرض الارض للبيع ...

عبدالله: بس بشرط..

محمد: ههههههههه ... ايوة مع اني المفروض ا نا اللي اشرط ...

عبدالله: لا بجد .. انت حتدخل معايا شريك وبالطريقة دي يرتاح ضميري ..

محمد:لو كدة حترتاح انا موافق بس بشرط اني اكون شريك بيني وبينك وما حدش يعرف بالموضوع دى خالص ..

عبدالله: اوكي..وبقولك ايه مش محتاج انك تبيع ارضك ... اعتقد الن المبلغ اللي حيجي من الاسهم مع الارض بتاعتي مع فلوسك حيكفوا ان شاء الله .

محمد: خلاص بس لو حسيت تاني ما تتردتش وتقولي ... وماتنساش اني اخوك ..

عبدالله اللي كان بيحس براحة كبيرة جدا بعد مااخوه حل مشكلته ..: وماتنساش ان انا مش عايز بابا يحس باي حاجة .

محمد: ماتخافش بس مش موافقك على الحكاية دي بس انت حر .

عبدالله قام وحضن اخوه قوووي لانه فعلا كان في وطة كبيرة وهو اللي حلها ..

عبدالله: جميلك عمر يما حنساه يابوصالح..

محمد: هههههههههه.. دى مش جميل انت ناسي اني شريك ولا ايه .. وكفاية بقى الناس بدأت تتفرج علينا .

عبدالله: ههههه.. واحلى شريك ربنا ما يحرمنيش منك يا محمد

محمد بابتسامه: ومنك انت كمان يا ابو يوسف




وفي باريس ...
فاضل ثلاث ايام وسارة وعبد العزيز يرجعوا لمصر ..

سارا: يوووه النهاردة ا خر يوم لينا هنا وانا لسة ما اشترتش الفستان .

عبدالعزيز: انتي اللي مش عجبك اي حاجة اعمل ايه طيب.

سارا:انا اللي مش عجبني حاجة ولا انت كل ماتشوف فستان عجبني تتطلع فيه القطط الفطسانة ...دى عريان اوي او دى لونه فاقع او دى شفاف ...

عبدالعزيز: مش ذمبي انت اللي بتختاري حاجات مش مناسبة .

سارا: يووووووه وايه المناسب من وجهة نظرك ...

عبدالعزيز: تعالي قومي حدخلك المحل ده واوريكي بقى الفساتين اللي على اوصلها .

ودخلوا محل لفساتين السهره ... وقام عبدالعزيز يقلب في الفساتين ولقى فستان طويل لونه ازرق .. واكمه طويل...سارا فتحت عنيها وبتتكلم في سرها .. مش معقول هو عايزين البس كدة

عبدالعزيز: ها ايه رايك ؟؟

سارا: لا مستحيل...

عبداللعزيز: هههههه.. طيب جربيه ...

سارا: انت بتتكلم بجد

عبدالعزيز بمكر : ايوة يالا عايزه ا شوفه عليكي

خدت سارة الفستان وراحت للغرفة القياس .. ولما لبسته اكتشفت انه من تحت مفتوح لغاية نص الرجل من فوق ..... ابتسمت ابتسامه ماكره ونادت عزيز..

سارا: على فكرة يا عبدالعزيز عجبني حاخده .

عبدالعزيز لما اختار الفستان كان عارف ا نه مش حلو خالص بس على سارة احلى ... جمال جسمها مخلي الفستان روعة عليها ومظهر جمال وشهها ..

عبدالعزيز: انتي بتكلمي جد

سارا: ايوة وليه لا .. مش هو ع جبك وحاخده عشان عجبك ..

عبدالعزيز: بس ..لحظه لحظه هو ما كانش فيه فتحه على جمب

سارا: هههههههههههه ايوة مش اي فتحه دي لغاية نص الرجل من فوق كمان

عبدالعزيز: وانا اقول ليه غيرتي رايك .... يالا غيري هدومك وروحي دوري على فستان تاني .

سارا: ههههههههه ... شفت بقى ذوقك ازاي وبتتريق على ذوقي

عبدالعزيز: ماشي يالا بسرعة خلصي وغيري هدومك ..

سارا: هههههههههه انشالله

ابتسم عبدالعزيز وقعد يستناها لغاية ما خلصت .. وسرح في سارة .. وبيتلكم في سره .. يالله الوضع دى لازم يخلص .. بس ازاي نرجع .. هانت ما بقاش الا قليل .. البنت دي بجد سحرتني ... وازاي اقنعتني اانا نروح ديزني لاند مع اني كنت معارض .. ومع انها ما حاولتش معايا تاتي...بس مش لازم انه تتحايل عليا وتقنع فيا .. كفاية اني ابص لنظراتها الساخرة .. ووقتها ماتقدرش ترفضلها طلب .

سارا: عبد العزيز تعالى

عبدالعزيز راح لسارة في غرفة القياس .. لقاها لبسة فستان حلووووو جدا .. كان عبارة عن الوان فاتحة متداخلة في بعض وبسيط جدا وفخم .. بس عيبه انه خيوط ..

سارا وهي بتلف: ايه رايك ؟

عبدالعزيز الي كان لغاية دلوقتي متأثر بجملها ... :اممممم .. حلو

سارا: يعني اخده ؟


عبدالعزيز: اممممم ...لا

سارا: يووووه ليه .. فتحة ظهره مش كبيرة

عبدالعزيز: ايوة بس فتحت الصدر كبيرة قوووي .

سارة حطت الشال اللي جاي معاها : طيب ودلوقتي .

عبدالعزيز: الشال شفاف قوووي

سارا بنرفزة : عبد العزيز .

عبدالعزيز لا شعوريا: عيون عبد العزيز

سارا احمر وشها لانه اقو لمرة يقولها كلمة غزل من اول ما اتجوزوا .. واتكسفت وفي نفس الوقت اتبسطت قووي .

سارا:يعني احنا بقالنا كام يوم بندور على فستان ومش لاقين كل الانواع مش عجباك .. يقولوا علينا ايه الناس سارة بنت شوقي مش عارفة تلبس ..

عبدالعزيز: قولي سارة مرات عبد العزيز

سارة باستغراب ايه

عبدالعزيز: الناس بيقولون سارة مرات عبدالعزيز..

سارا: ههههههه... يالا قلت ايه

عبدالعزيز: قلت لا

سارا: والله مش حنزل الشال خالص ..

عبدالعزيز: ليه انتى شايفة ان الشال ده بيستر حاجة
..
سارا: يالا ياعبد العزيز والله عجبني الموديل ده من زمان في باللي والوانه حلوه قوووي .

عبدالعزيز: اوكي طيب ... بس الشال تغيريه وتجيبي واحد اتقفل

سارا: بس الشال ده جاي معاها وصعب اني الاقي واحد مناسب ليه
.
عبدالعزيز: خلاص امرنا لله ... يا لا غيري هدومك عشان نحاسب

سارا: شكررررررررررررر رررررررررا

عبدالعزيز: بس ما تتأخريش

سارا: عالطول ثواني



وخرج عبد العزيز من غرفة القياس .. وبعدماخلصوا وحاسبوا على الفستان وحطوه في صندوق وادوه لسارة .. طلعوا من المحل وهمايبمشوا ...سارة كان نفسها تشتري هدية لعبد العزيز .. ومش عارفة ازاي تستغفلة ..وهومش راضي يفارها ولادقيقة .. ...شافت محل دي بونت ... بس ازاي تدخله من غير ما عبدالعزيز يحس بيها .. وخطرت على بالها فكرة ..

سارا: عبد العزيز عايزة ايسكريم من باسكن روبنز..

عبدالعزيز: طيب تعالي نروحله .

سارا: لا اناتعبانه حستناك هناعبدالعزيز وهو يرفع حواجبه: عايزاني انا اجبهولك لغايةعندكسارا: يووووووه خلاص مش عايزة حاجةعبدالعزيز: ههههههههه ... يعني بجد كنتي عايزاني انا اللي اجبهولك .. ولا يهمك تأمري يا عيوني .. اروح اجيبلكاللي انت عايزاه بس ماتتحركيش من هنا طيب
.
سارا: اكيد مش حتحركعبدالعزيز:اوكي..

وراح عبدالعزيز عشان يجيب لها الايس كريم ... واولما بعد عالطول سارة دخلت المحل . ولسة عبد العزيز ما وصلش لباسكن روبنز افتكر يسألسارة عايزة اي نوع ايس كريم ..ودلوقتي المحل مش بعيد قوووي راح يرجعها تاني ... شافالكرسي مافيش حد .. ولا لقى اثر لسارة .. قلق علهيا قولتلها ما تتتحريش من هنا .. وهي تقول انها تعبانة ايه اللي قومها ..

سارة دخلت المحل وقعدت تتفرج ولا هيدارية عن عبد العزيز حاجة .. شافت طقم حلو قوووي عبارة عن محفظة وقلم .. عجبها قويوقررت انها تشتريه ... وهي بتحاسب لفت نظرها طقم حلو اشترته لخواها محمد ...وافتكرتاخوها عبدالله وتامر .هي ما اشترتلهمش الا برفانات ..

قامت اشترت لكل من همقلم ... وبعدين شافت هدية عبد العزيز شوية قليلة قامت طلبتمن البياع انها تكنسلالطقم... واختارت له طقم فخم من الاولاني ... بعد ما حاسبت بالماستر كارد طلعت منالمحل وهي تدعى ربها انعبدالعزيز ما يكونش رجع لانها اتأخرت شوية ..

.... حمدت ربها لما ما شافتهوش ...وقعدت على الكرسى .. انتظرته وهو تاخر... غريبه باسكنروبنز مش بعيد هو اتأخر ليه .. ... بعد حول ربع ساعه من الانتظار وكأن قلبها مقبوضوحاسة انه في حاجة حصلت ...وبدأت تقلق بجد على عبد العزيز ... اول ما شافته عرفتانه متعصب ... طيب هو ليه متنرفز كدة اوعى يكون اتخانق مع حد ...

عبدالعزيزكان بيدور على سارة في كل مكان ولما ما لقهاش رجع تاني في نفس المكان .
يمكنتكون هي كمان رجعت .. وافتكر لمام سارة خرجت في لندن من غير ماتقوله .

واهيعملتلها تاني .. بس يمكن ما عملتهاش يمكن حد خطفها .. وقعد الشيطان بيصوروا حاجات ..بجد كان قلقان عليها .. اول ما شافها قاعدة وبكل هدوء مع انه لمح الخوف في عنيها ..حس انه حينفجر فيها .. وكان نفسه يضربها . وتمالك اعصابه ..

عبدالعزيز: كنتى فين ..

سارا: انت اللي كنت فين انا قلقت عليك قووويكان صوتسارة في لمست خوف .... خافت انه يكون فيه حاجة .. بس مش باين انه اتخانق مع حد .. اوعى يكون كان بيدور عليا .. كانت خايفة من ردت فعله ..يمكن يعمل زي ما عمل في لندن ....ياربي اعمل ايه ..
عبدالعزيز يحاول يتماسك ويكلمها بهدوء: رحت ادور عليكيسارة اتأكددت من شكوكها .. ياربي اكيد هو متنرفز .. ما هو واضح عليه ..


سارا: انا دخلت المحل دهوشاورت على المحل اللي دخلته .

سارا: رحت اشتري لاخواتي هداياعبدالعزيز: طيب ليه ماقلتليشسارا: ماشفتش المحل الا بعد ما رحت قلت ادخل الف فيه لغاية لما ترجععبدالعزيز: اصلا انا يادوب اتحرت من هنا وبلف ورحعتلك مالقتكيش كأنك كنتيمستية بس امشي ...

سارا كانت ميته من خوف..

سارا: اسفه بس قولت اتفرجبسرعة قبل ماتيجي ما عرفش انك حترجع بسرعة كدةعبدالعزيز سحب نفس طويل عشانيهدى: حصل خير بس ما تكررهاش ... على فكرة انا خفت عليكي قوووي وفرنسا بلد ما فهاشامان ..

سارا: حاضر انشاللهعبدالعزيز: يالله نمشى...

ولسةحيمشوا ... سارة خدت نفس طويل ... ..

عبدالعزيز: مالكسارا: مااشترتش هدية لبابا اشتريت للكل الا هو لسة ...

عبدالعزيز: خلاص نشتري بعدين .. حتى انا ما لسة ما اشتريتش هدية لبابا ولا لعمر ..

سارا: امتى بعدين وحنابنروح عن باريس بكره..

عبدالعززيز: انا تعبان الحين نص ساعه وانا ادور اواذا رحنا للمطار نشترى لهم من هناك ..

سارا حست بالذنب ..بجد تعبت عبدالعزيز قوووي وهو بدور عليها ..وقالت الحمد لله انه ما زعقش ولا اتنرفز عليها هواصلا اتغير من ساعة ما كنا في لندن ...بس هو بيحبني ولا لا .. اكيد بيحبني والا ماكانش عاملني بالطريقة دي .. صحيح انه عمره ما قلي الكلمة دي او اي كلمة تدل علىالحب ..الا النهاردة قالي من عيون عبد العزيز .. بس اعتقد ان الكلمة دي مش لازمبقولوها اتنين بيحبوا في بعض ..لالا اكيد بيحبنى ويقصدها لانى انا كمانبحبه...وابتسمت ..

عبدالعزيز: ليه بتبتسمي ..؟؟؟سارا: هاه ولا حاجةعبدالعزيز رفع حواجبه وماعلقش عليها .. كان لسةمضايق منها شوية ..

بس خلاص مش لازم يبينلها اللي كان بيحسة .. بجد البنت دي بتفور دمياحيانا ..بس هي صغيرةوماتتلامشي
.. مين يقول ان عبد العزيز بقى كدة وتعاملهمعاها اتغيرت 180 درجة
..

عبد العزيز مستغرب .. ازاي انا ماتنرفتش عليها .. ولا قلتلها كلمة تزعلها ... بجد البنت دي غريبة كأنها بتعمل فرامل لاعصابي لمابكون ثائر .. وبهدء اول ما بشوفها .... وفعلا سارة غيرتني وانا مش عايز اتغير بسغصب عني .. ياترى هو دى اللي اسمه الحب ...
نوريهان
وااااااااااااو


وااااااااااااو راغب حلقتين لالالالا انت فيك حاجه امبارح حلقتين فى يوم واحد اليوم حلقتين متتاليتين

تسلم لناااااااا اخى الغالى
RAGHEB
اى خدمة واللة ماليش اغلى منكم بس ادعولى ههههههههههههه

منورة الموضوع يا قمر
نوريهان
ربنا معاك ويوفقك اخى الغالى

دومت بخيرررررر

ومرسى التوبك منور باصحابه
طايشه بس عايشه
يارب يا نور يفضل كدا
RAGHEB
يارب يسمع منك يارب



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اجمل صور غرف نوم اطفال بناتى 2014 - ديكورات ودهانات غرف اطفال مودرن روووعه - ديكورات بناتى بألوان شيك اوى
اشيك ملابس صيفى بناتى 2014 بالصور - ازياء بناتى صيفى موضة 2014
اختبار بناتى

Powered by vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة © fmisr.com منتديات نجوم مصرية