نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

4 طرق لكسب المال من الانترنت دون دفع سنت واحد

بعض الناس يشككون في القدره علي كسب المال من اللانترنت بدون اي انفاق للاموال و لكن اقول ان هذا الكلام غير صحيح فهناك الكثير من الطرق الصحيحه لكسب المال علي الانترنت و اؤكد لك انك ممكن تكسب الكثير من الاموال دون انفاق اي سنت او مليم او جنيه و كمان هكون معاك خطوه بخطوه علشان تعرف ده :

اولا البيع بالعموله
بص ياعم اول حاجه انت تعملها انك تسوق لمنتج , هتقولي اسوق لمنتج ازاي ان معرفش يعني ايه تسويق اصلا , انا بؤكد لك ان الامر اسهل مما تتصور في كتير من الشركات الي بتقدم الخدمات دي .
لو انت لسه جديد في الموضوع ده انا هاقولك افضل اختيار لك هي شركه clickbank انت بعد ما تشترك في الموقع تختار الشئ الي انت تعرف تسوقله علي الانترنت , كلا حسب رغبته , انت ممكن تاخد عموله علي المنتج الي انت بتسوقله ممكن توصل 90% و الله الامر سهل جدا , هتقولي انا معنديش موقع اعمل ايه , ايسي يامان , انت ممكن تعملك مدونه ودي مجانيه علي blogger و تعملها شويه سيو و تجيب لها شويه زوار محترمين من محركات البحث و من المنتديات و الشبكات الاجتماعيه زي facebook و كمان تعملك فيديو علي youtube , في حاجه كمان معلش انا متقل عليكم ياريت المدونه او الموقع بتاعك يكون بالانجليزي علشان تكون هناك قابليه للشراء من المنتجات الي انت بتسوقلها , هتقولي انا مبعرفش انجليزي هاقولك متستعجلش علي رزقك ممكن تكتب الكلام الي انت عاوز تكتيه بالعربي في ترجمه جوجل و بعدين تترجمه و الله انا سعات بعمل كده لما بكون مش عارف شويه مصطلحات انجليزي , انا مش موس فيه اوي .
و بعدين ياعم الحج اعمل ايه انت ممكن تروح للموقع ده google keyword tool و ابحث عن اسم المنتج و شوف حجم الزيارات لو كبير ابعد عنه ولو قصير استعمله علي طول .

الخطوة 2

اعاده البحث للكلمات المفتاحيه
و علي فكره ياجماعه الحته دي اهم ما في الموضوع كله , فلو انت معرفتش تتعامل مع الخطوه دي , الاستراتيجيه و الخطه الي انت كنت بانيها كلها هتكون مصيرها الفشل , انا هاوريك ازاي بالظبط تختار الكلمات الصح
  1. اول حاجه لازم تدخل علي الموقع ده google keyword tool و تشوف لو الكلمه الي انت كتبتها دي حجم البحث عليها كان 1000 فكده تمام انت كده تستعملها
  1. اذا كان بيتنافس عليها اقل من 30.000 فكده كويس اما لو زياده فمتستعملش الكلمه دي
  1. بعدين ياحبيبي نعمل ايه , اصبر هقولك اه , هههه , انت هتفتح صفحه جوجل عادي و بعدين ياباشا هتبحث عن الكلمه الي انت اختارتها بدون اقواس لو لقيت معدل البحث عليها كبير متخترهاش ماشي

الخطوة 3

بناء المحتوى
اول حاجه علشان تكتب مقال متميز لازم تدخل الكلمه المفتاحيه الي انت استهدفتها في الموضوع و في العنوان , و لازم كمان يكون عدد الكلمات في الموضوع 200:500 , و كمان متنساش تدخل عنوان المنتج الي انت هتعمله تسويق في موضوعك و كده تمام اوي و اتفرج علي النتيجه انا مش هاقولك في نفس اليوم بس اتفرج عليها كمان اسبوع و ان شاء الله هتلاقي نسبه الزوار كتير و القابليه للشراء اكثر .

الخطوة 4

زياده Backlinks
تعرف انك لما تزود الباك لينك ده بيكون له تاثير كبير علي زياده ترتيب موقعك في محركات البحث , علي فكره بعد كل الي احنا قولناه فوق ان شاء الله هتزيد ترتيبك , بس الخطوه دي زياده يعني , يعني زياده الخير خيرين .
ودي الحاجات الي انا بعملها علشان ازود ترتيب موقعي بدون صعوبات ( اكتب في المنتديات التي تملك ترتيب عالي في محركات البحث , كل الي انت هاتعمله ياريس انك تحت عنوان الصفحه بتاعك في توقيعك في المنتديات الي انا قولت عليها انها ليها ترتيب عالي و علي فكره في منتديات من المنتديات دي مبتخلكش تحت اي موقع ليك الا بعد 10 او 15 مشاركه ودي سهل جدا و الله انا مجربه في منتديات كتير )
و حاجه كمان ياعم الحج انت ممكن تكتب تعليقات ليك في المدونات ذات البيج رانك عالي و بكده هتكون تمام اوي , وكل المطلوب منك تعمل الاتي , انك تخش علي جوجل و تبحث عن "do follow blogs" و هتجيلك كتير من المدونات ادخل و اكتب تعليقات , جوجل بتموت في كده , و بعد متحط التعليق دخل موقعك بالمره و بكده تضمن البيج رانك عالي لمدونتك او موقعك
ممكن كمان تحاول طرح اسئله و تجاوب علي استفسارات الناس في العديد من المواقع و لكن الاشهر :
* Yahoo Answers
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

* Yedda.com
* Unasked.com
* Answerbag.com
متخلكش سبام , والله لو انت شاركت و جاوبت بشكل فعال الموضوع هيكون مناسب ليك , متحولش تكون سبام و الله المواقع دي هتخليك في السما
حط مقالاتك هنا في الموقعين ده , الموقعين اشهر من اي حاجه , , وليهم مميزات انهم في اوائل محركات البحث و هيفيدوك articlebase , Ezine Articles

و الله لو انت عملت كل الي انا بقولهولك ده في المقال اوعدك انك مش هاتدفع اي مليم
ارجو من الاداره التثبيت للاهميه
من فضلك لا تنسخ هذا الموضوع , و اذا اردت ان تضعه في موقعك او مدونتك من فضلك اذكر المصدر
هذا الموضوع من تاليفي الخالص و الله الواحد تعب علي مكتبه انا بقالي 3 ساعات بحاول اخرجهلكم بالشكل ده
محمد الغريب

المقال "4 طرق لكسب المال من الانترنت دون دفع سنت واحد" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
الف شكر على الموضوع
mbmohamedbadr
موضوع جميل جدا ولكن لو هناك شرح فيديو يبقى كدة تمام اوى
%u0632%u0627%u0626%u0631
عايز اشتغل في العاب الاطفال والملابس الجاهزه
mydreams
موضوع رائع يا اخي
واريد معرفة طريقة اشهار المنتج في الواقع والمنتديات الاجنبية

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اسهل طريقه لكسب المال عن طريق الانترنت
كيف لكسب المال مع جوجل ادسنس؟
ليس لديك حساب أدسنس وتريد فتح واحد لكسب المال من الأنترنيت تفضل من هنا في اقل 24 سا