نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مضاهرات بتونس تم فيها التنديد بالرئيس المصري

شهدت مدينة صفاقس عاصمة الجنوب بالبلاد التونسية مضاهرات حاشدة
تم فيها اتهام الرئيس المصري مبارك* بالعمالة للامريكان و خيانة و الجبن
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

و اقول كمواطن تونسي عربي حسبي الله و نعم الوكيل في الحكام العرب

المقال "مضاهرات بتونس تم فيها التنديد بالرئيس المصري" نشر بواسطة: بتاريخ:
موناليزا
أخى الكريم هل نسيتم جميعا دور مصر فى حل القضيه الفلسطينيه
مصر تسعى دائما فى حل القضيه وانت عارف كويس شعب مصر مع اخوانا فى غزهاحنا بندعيلهم ربنا ينصرهم

يا اخى الكريم موقف مصر الكل عاوز مصر تحارب وتقتحم بس مينفعش مصر لوحدها لازم تكون الدول العربيه معها
وقوللى انت دول الخليج فين من هذا كله الدول التى تمتلك اموال طائله
هو احنا قولناها مره هى دول الخليج تدفع اموال لمصر او شراء اسلحه او طيران وكل الدول تشارك فيها لمحو اسرائل نهائيا
لكن مصر لوحدها مينفعش تحارب
احنا قدمنا المساعدات والاطباء
احنا بنقول فين الجيش العربى مفيش طبعا
يا عرب ويا مسلمين عاوزين نقف واقفه واحده وايدنا فى ايدكم لانقاظ اخواننا فى غزه
واشكرك على رايك لانى لا الومك ولكن الوم الامه العربيه التى رضيت بهذا الحال وهذا الذل
حسبنا الله ونعم الوكيل
kaki
انا كمان مع موناليزا مصر لو متابع الاخبار هتعرف ان فيه ناس مصرية بتموت على الحدود
هنعمل ايه اكتر من فتح المعبر لتمرير المعونات وادخال الجرحى انتم بقى العرب فين من ده كله
مظاهرات وبس وكلام
لازم يكون فيه خطوة ايجابية من كل الدول مش مجرد اعزار واتهامات الكل بيتهم مصر ولو مصر وحشة زى ماانتم بتقولوا خلاص اتصرفوا انتم بينوا ايجابيتكم المشكلة ان كل واحد بيرمى الغلط على التانى عشان كده العرب ضعيفة مع اهم يملكوا حاجات كتير اقوى
لااملك غير الدعاء ربنا ينصر فلسطين ويحرر ارضها
bakir
اسمحوا لي اشارك
الوضع العربي محزن ومبكي فعلا !!! الحكام العرب يتبعون الغرب في تنفيذ الاوامر فهم نسو ا مايأمرهم به الدين
اصبحت الكرسي الهم الاول لهم ولا استثني احد
ونأتي للناس اصبح شغلها الرئيسي البحث عن الطعام والشراب والمسكن وهذا بفعل الحكام اللذين يريدون الشعب ملهي بنفسه
اما دول لخليج فحسابهم عند رب العالمين على الاسراف وهدر المال على الغرب وترك الدول العربية دون مساعدة الا بعض المساعدات التافهة والغرب يعيشون بأموالهم
لكن الامل بالله
شكرا
اجتماعى اخر حاجه
اول شى انا من عشاق دوله تونس بل اكثر من اهلها ولكن انا مصرى واعلم جيدا كم ساهمت مصر فى حل ليست القضيه الفلسطنينيه بل ساهمت بالتاريخ فى تحرر الكثير من الدول العربيه وشى والله العجيب اذا كان فلسطين فى قمه ما فيه وهم يشكرون مصر والرئيس مبارك على جهوده معهم وياتى احد اخر ويقول مصر لا والله نسال فلسطين وحماس هل مصر مقصره ام لا ؟

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
التليفزيون المصري مع احترامنا للعريفي مقايضته بالشعراوي مبالغ فيها
لجنة تقصي الحقائق التي تشكلت للتحقيق في أعمال العنف أثناء الاحتجاجات التي أطاحت بالرئيس المصري الساب