نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام



تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل




مين قال ان الي فات مات؟؟ -الحلقة العاشرة-

 

الحلقة العاشرة


سار شادي بجانب ندى في الشارع, بعد خروجها من الدرس,بينما سارت هي متباعدة قليلا شاعرة بشيء من الحرج.
ندى: انت كنت فين امبارح؟.
شادي: كنت عند عمتي.
ندى: طب مكلمتنيش ليه؟.
شادي: كنت مشغول يا ندى, مخدتش بالي.

ندى: يعني مخدتش بالك تبعتلي حتى مسدج تطمني عليك؟, انا قعدت استنى طول الليل , وبعد ماروحت متكلمتش برضه.
تذكر شادي كيف حاصرته امه في البيت لكي لا يستطيع الافلات والتحدث معها.
ندى: اديك بتنساني اهه, وانت لما انا بنساك بتعملي شغلانة, وبتبقى خناقة.
شادي: يا حبيبتي انا مقدرش انساكي, انا بس اتشغلت عنك شوية, معلش مش هتحصل تاني.

قالت ندى بحزن.
ندى: ياريت.
فقال بقلق.
شادي: مالك يا ندى؟.
ندى: انا خايفة يا شادي, خايفة تكون مبتحبنيش وتعمل زي ما عملت في هايدي, وتهملني وتسيبني , وانت عارف ان انا بقيت بحبك خلاص, تقوم تقوى عليا.

شادي: لا والله يا نودي , انا بحبك جدا ومقدرش اني اقوى عليكي.
صمتت ندى واطرقت برأسها ,فدنا منها شادي , ومد كفه برفق ليلمس كفها, فارتعشت هي في باديء الامر, ثم تركته يمسك كفها, سارا فترة دون حديث, الى ان قالت ندى.
ندى: شادي, اوعى لما تروح الكلية تحب واحدة تانية.
شادي: انتي مالك ياندى خايفة مني كده ليه؟.
ندى: انا مش خايفة منك, انا بس.........هوووف.

شادي: قولي يا ندى الي في بالك, قوليلي اي حاجة انتي بتفكري فيها , متخافيش مني, انا عايزك تعتبريني كل حاجة, صاحبك واخوكي وحبيبك, انا عايز اكون اقرب حد ليكي في الدنيا يا ندى.
صمتت ندى قليلا ثم قالت.
ندى: انا خايفة من اي حاجة ممكن تسيبنا بعض, خايفة لتزهق مني ومن الدبش بتاعي في الكلام.
شادي: يا حبيبتي محدش بيزهق ابدا من الصراحة.
ندى: حتى لو لقيت في الكلية بنات احلى مني؟.
ضحك شادي.

شادي: انتي عسل يا حبيبتي والله.
ندى: انا خايفة بعد ما تكون انت كل حاجة في حياتي تبعد عني.
ضغط على كفها برفق وقال برقة.
شادي: متخافيش يا حبيبتي انا مش هسيبك ابدا ابدا ابدا.
قالت ببرائة.
ندى: حتى لو موتوك؟.

ضحك.
شادي: حتى لو موتوني.
ندى: حتى لو باباك مش عايز؟.
شادي: حتى لو بابايا مش عايز؟.
ندى: حتى لو مامتك مش عايزة؟.
شادي: وبعدين بقى يا ندى ,انتي هتعديلي الاحتمالات كلها, مش هسيبك يا ستي, مش هسيبك , انا بموت فيكي انتي ,معنديش مشكلة اموت عشانك, لاني لو بعدت عنك اصلا كده كده هموت.

*********************

دخلت ندى بيتها لتجد هايدي جالسة مع اختها في حجرتهما ,بمجرد ان دخلت التفتت اليها هايدي تنظر لها شذرا.
ندى: هاي يا ديدو, ازيك.
هايدي: احسن منك.
قالت ندى بقلق.

ندى: مالك؟.
هايدي: مش طايقاكي.
ندى: ليه يعني؟.
التفتت تهتف بها.
هايدي: ولما انتي ماشية مع الزفت الي اسمه شادي يا معفنة, مقلتليش ليه, وسايباني قاعدة اتكلم قدامكو واقول بارد ومش بارد, ومبيعبرنيش, انتي واختك الزبالة دي.
انزعجت ندى.
ندى: وانتي ايه الي عرفك؟.

ونظرت الى اختها بغضب, فقالت هالة في سرعة ممازحة.
هالة: والله العظيم ماقلتلها حاجة, هي الي شافتكو يا فالحة ماشيين على اول الشارع وهي جاية, ماسكين ادين بعض.

احمر وجه ندى خجلا, وهي تسمع الوصف.

ندى: ياسلام؟.

هايدي: انا شادي بتاعك دا ميلزمنيش في حاجة, بس انتي طلعتي واطية, واختك واطية , ومعرفتونيش يا جزم, بس, على العموم يغور بمامته, دي ست فظيعة هتطلع عينك ان شاء الله, وهو كمان عيل خنيق.
ندى: بس يا هايدي متتكلميش عليه كده لو سمحتي.
وخرجت من الغرفة في غضب لتدخل غرفة نسمة, فقالت هايدي في سخرية.
هايدي: مالها دي؟.

هالة: اسكتي لحسن بتحبه بجد بهبلها دا كله.
هايدي: هي الي جابته لنفسها , والله امه دي ما تتعاشرش.
هالة: سيبك منها, احكيلي ايه اخبار حمادة.
هايدي: اسكتي مش شفت امنية امبار قدام ماك.
بينما في هذه الاثناء قالت نسمة لندى.

نسمة: مالك ؟؟.
جلست على طرف السرير تبكي.
ندى: هايدي عرفت ان انا وشادي بنحب بعض.
قالت نسمة بسخرية.
نسمة: ما كل الدنيا عرفت , وماما عرفت , ومش بعيد يجوزوكو لبعض عشان يلمو الفضيحة اصلا.
ندى: بس يا نسمة, انا مش ناقصة تريأة, واختك الغبية دي كمان وصاحبتها, طيب يا هالة, انا مش هحكيلك حاجة تاني ابدا.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل


نسمة: يعني هتبقي تحكيلي انا؟.

ندى: ولا هحكيلك انتي كمان عشان انتي برضه بتعدي تغلطيني.
نسمة: يا سبحان الله , انتي مش عايزة حد ينصحك ابدا؟, انتي عايزة تعيشي في الدنيا لوحدك؟.
اكملت ندى في مكابرة.

ندى: ايه يعني لما احب شادي؟, ما كل الناس بتحب, انا كان نفسي احب من زمان, وبحب شادي, ايوة بحبه, ولا انتي ولا هايدي ولا حد هيخليني اسيبه انتو فاهمين؟.

وقامت بعصبية تغادر غرفة نسمة التي قالت.
نسمة: ايه المجنونة دي هو حد كلمها؟.

*******************

هاني: هي مش ندى دي الي اختها نسمة؟.
شادي: ايوة.
هاني: الحلوة ام عنين عسلي فاتح دي؟.
شادي: باين ,انا مشفتهاش اوي, مخدتش بالي.

هاني: هي تينشن اوي بس حلوة, متظبطني يا شود.
شادي: لا ياخويا انا ماليش دعوة بيك.
هاني: ايه يعني, ظبطني.

شادي: ياد يخرب بيت سنينك انت لسه صغير, وبعدين امك لو عرفت هتطين عشتك وعيشتي, انت ناسي عملت فيا ايه عشان ندى.
هاني: وهي ايه الي هيعرفها بس.
شادي: اهي امك دي عاملة زي امن الدولة, بتعرف كل حاجة متعرفش ازاي؟.

ضحك هاني وهو يقول.
هاني: فاكر لما قفشتك بتدخن فوق السطح , وقلبت الدنيا فوق دماغك شهرين, وكنت هتموت وتعرف ايه الي عرفها انك فوق.
شادي: بس يازفت متفكرنيش,اعوذ بالله, بس انا كنت صغير وقتها, انا دلوقتي كبير وحر, ومش كل شوية تحرجني مع بنت كده, انا مبقتش عيل .

هاني: انا بقى عيل, تحرجني زي ماهي عايزة, على الاقل اعرف اخلع براحتي من البنات.
شادي: يا شيخ روح, اصلك فاضي وهايف.
هاني: مقلتليش برضة هتظبطني ولا لأ؟.

شادي: مفتكرش البت ترضى اصلا.
هاني: ليه يا بني؟ ,دانت اخوك جامد برضة.
شادي: هبقى اشوف.
هاني: انت بتحب البت الي اسمها ندى دي بجد؟.
شادي: ايوة.

هاني: بجد ؟؟.
شادي: ايوة بجد ,ايه الغريب في كده؟.
هاني: مش عارف, حاسس انكو مش لايقين على بعض.
شادي: بالعكس ,انا ماستريحتش في حياتي مع بنت زي ما استريحتلها, انا فعلا بحبها يا هاني, ومفيش حد ممكن يبعدني عنها.
هاني: حتى ماما؟؟؟؟.

شادي: .....مش عارف, بس مفتكرش برضة.
هاني: ربنا يبعد عننا ماما دي الي واقفلنا في كل حاجة.








المقال "مين قال ان الي فات مات؟؟ -الحلقة العاشرة-" نشر بواسطة: بتاريخ:
حنين الدنيا
انا ماقرتهاش بس شكلها حلوووووووووووه



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم

Powered by vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة © fmisr.com منتديات نجوم مصرية