نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هل ادسنس مجدى للمواقع العربية

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

معلش يا جماعه عندى استفسار صغير
هل ادسنس كويس للمواقع العربية
يعنى هل ممكن يتعمل منه دخل كويس ؟
وما هو متوسط سعر النقرة ؟
وعلشان اعمل 100 دولار فى اليوم من محتوى عربى محتاج كام زائر على كام نقرة وكام ctr ؟
معلش اسألتى رخمة وكتيرة بس استحملونى لانى كل ما اقول ادخل المجال فى العربى ارجع واقول ان العربى مش بيجيب همه لانى بصراحه متعود على الانجليزى
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وشكرا يا رجالة

المقال "هل ادسنس مجدى للمواقع العربية" نشر بواسطة: بتاريخ:
theking55
والله يا أخى رغم خبرتى القليلة والمحدودة فى مجال ادسينس ..
أعتقد ان موقع اجنبى بمعدل زيارات 1000 زائر أفضل من 10 مواقع عربية ...
لان لو أفترضنا أنك هتعمل من الالف زيارة دول 20 دولار .... هيكون جميل جدا
اما الالف زيارة دول بالنسبة لمحتوى عربى ممكن تعمل 10 دولار أقصى شىء ..
طبعا لازم نحط فى الحسبان ان الارباح متغيرة على حسب الاعلان والزوار والكلام دا كلة .
وانا هنتظر معاك رد مقنع للموضوع دا
sherifer921
والله يا أخى رغم خبرتى القليلة والمحدودة فى مجال ادسينس ..
أعتقد ان موقع اجنبى بمعدل زيارات 1000 زائر أفضل من 10 مواقع عربية ...
لان لو أفترضنا أنك هتعمل من الالف زيارة دول 20 دولار .... هيكون جميل جدا
اما الالف زيارة دول بالنسبة لمحتوى عربى ممكن تعمل 10 دولار أقصى شىء ..
طبعا لازم نحط فى الحسبان ان الارباح متغيرة على حسب الاعلان والزوار والكلام دا كلة .
وانا هنتظر معاك رد مقنع للموضوع دا
والله يا باشا لو عشره دولار يتعملوا من موقع عربى على كل الف زيارة ده مش بطال اوى على فكره
وشكرا على اهتمامك واحنا حنستنى الباقى يقول ايه الوضع
سامح يسرى مطاوع
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

معلش يا جماعه عندى استفسار صغير
هل ادسنس كويس للمواقع العربية
يعنى هل ممكن يتعمل منه دخل كويس ؟
وما هو متوسط سعر النقرة ؟
وعلشان اعمل 100 دولار فى اليوم من محتوى عربى محتاج كام زائر على كام نقرة وكام ctr ؟
معلش اسألتى رخمة وكتيرة بس استحملونى لانى كل ما اقول ادخل المجال فى العربى ارجع واقول ان العربى مش بيجيب همه لانى بصراحه متعود على الانجليزى
وشكرا يا رجالة
علشان تعمل 100 دولار يوميا عاوزلك مليون زائر يوميا
وطالما حضرتك متعود على المحتوى الانجليزى زى مابتقول عاوز اسالك ارباحك كام
شكلك كده زهقت منه وعاوز تحول عربى
سعر النقره بالعربى ممكن تجبلك سنت
لحد 6 سنت يا مان
sherifer921
علشان تعمل 100 دولار يوميا عاوزلك مليون زائر يوميا
وطالما حضرتك متعود على المحتوى الانجليزى زى مابتقول عاوز اسالك ارباحك كام
شكلك كده زهقت منه وعاوز تحول عربى
سعر النقره بالعربى ممكن تجبلك سنت
لحد 6 سنت يا مان
بالنسبة للمحتوى الانجليزى
بص يا غالى
النقرة لو محتوى اخبارى حتبقى مش اقل من عشره سنت وصولا لدولار لو عاوز بس المتوسط غالبا 15 سنت
المحتوى لو بيتكلم عن مادة اقتصادية ( دهب / عملات / بترول ) والكلام ده حتلاقى نقرات بدولار والمتوسط حيكون نص دولار بس المشكله ان التنافس فى الكلمات دول فى البحث شرس جدااااااااااااااا وفكك من العدد اللى حيظهر فى جوجل لما تبحث عنهم لان المشكله مش فى العدد وانما فى قوة تهيئة السيو للمواقع المهيمنة على اول صفحتين فى النتائج لدرجه ان كل اللى فى الصفحه الاولى فى اى كلمه قصيرة او طويلة متعلقة بالمجالات اللى ذكرتها بيروحوا لشركات كبيرة جدا فى السيو يمكن ابرزهم ستومبر نت وسيو موز ودول شركات اسعارهم نار بس طبعا طالما انت شركة بتتكلم عن الدهب او البترول يبقى اكيد رأس مالك عالى ومعاك قرشين حلوين مش حتستخسرهم فى شركة سيو كبيرة حتظبطك بعكسنا احنا
فبالتالى يا برنس التنافس مع العالم دى عاوزله مجهود يومى لمده سنه او سنه ونص علشان تدخل وسطهم وممكن فى الاخر كمان متظهرش معاهم فانا قولت اخلينى فى العربى الحلو بتاعنا وانا بعد اللى شوفته فى الاجنبى معتقدش ان السيو مع العربى حيكون صعب اوى
دى كل الحكايه يا برنس
ولحد دلوقتى مفيش حد رد علينا قالنا العربى ممكن يتعمل منه كام وفكك من حكايه عاوز مليون زائر عربى علشان اعمل 100 دولار لان اكيد الميه دى ممكن تتعمل من عدد اقل من كده بياما والا كان زمان عبدو باشا قافل المنتدى من زمان
سامح يسرى مطاوع
اعرف من كلامك انك فشلت فى محتواك الانجليزى
ومفكر ان العربى اسهل
بص يا بيه عربى زى انجليزى فى محركات البحث المهم انت شغلك عامل ايه على النت
عموما خش المحتوى العربى وجرب حظك بس حكايه 100 دولار فى يوم صعبه شويه من العرب
ممكن تعملهم فى شهر
xor_xor_xor
يا جماعة الخير بالله عليكم حد يبل رقنا باجابه محدش يعني هنا مشترك في ادسنس لموقع عربي يقلنا كده عدد الزوار و الارباح وجزاه الله كل خير انا مسجل مخصوص عشان السوال ده ومتحرمناش من ردودكم
سامح يسرى مطاوع
طيب يا اخى ايه هو سؤالك واحنا هانحاول على اد خبرتنا نرد عليك
xor_xor_xor
نفس سؤال صاحب المشركة انا بعمل مدونه بالعربي هل اكمل ولااعمل واحده انجليزي يعني هل العربي مجدي و لا لازم الانجليزي علما بان العربي بالنسبالي سهل ام الانجليزي فلسه مجربتش و شكرا للرد الصاروخي بسرعة الصاروج يعني
سامح يسرى مطاوع
بص يا صديقى بما انك جديد فى الكار او المهنه ديه
انا بانصحك انك تدخل المنتدى هنا وتحط رقم الادسنس بتاعك فى لوحه تحكمك
ونزل مواضيع حصريه وممكن كمان تنزل مواضيع انجليزى وفرنساوى
طبعا نسبه المشاركه هنا 60 فى الميه ليك و40 للمنتدى
فايده المشاركه ايه هنا
هاقولك
المنتدى معموله سى يو جامد جدا بمحركات البحث وبتطلع نتايجه فى اول البحث وده فى مصلحتنا لان مواضيعنا هاتظهر الاول وبكده المشاهدات هاتزيد وايضا النقرات هاتزيد
وبعدين لما تلاقى نفسك متمكن ابدء واعمل مدونه او حتى موقع
لكن البدايه يجب ان تكون من هنا على الاقل علشان تلاقى ارباح فى بدايتك
واى سؤال انا حاضر يا كبير
xor_xor_xor
تسلم ياباشا و جاري التجربه
sherifer921
اعرف من كلامك انك فشلت فى محتواك الانجليزى
ومفكر ان العربى اسهل
بص يا بيه عربى زى انجليزى فى محركات البحث المهم انت شغلك عامل ايه على النت
عموما خش المحتوى العربى وجرب حظك بس حكايه 100 دولار فى يوم صعبه شويه من العرب
ممكن تعملهم فى شهر
ههههههه مش فشل يا باشا على قد ما هو بتحفر فى الصخر علشان تجيب زوار من جوجل
اصل خلينا واقعيين جدا
الزوار هم اهم شىء
ومفيش شىء يا غالى اسمه عربى زى انجليزى فى محركات البحث
ده فيه فرق السما والارض بينهم فى جوجل
فبالتالى انا قولت ان طالما الزوار العرب الحصول عليهم اسهل بكتير من الحصول على الاجانب يبقى ليه مش اشوف امكانية الربح منهم
هيا دى كل الفكره
سامح يسرى مطاوع
ربنا معاك يا زميل ويارب اشوفك ليك موقع كبير ومشهور
sherifer921
ربنا معاك يا زميل ويارب اشوفك ليك موقع كبير ومشهور
الله يخليك يا برنس
moatazpharma
باختصار شديد عن تجربة
المحتوي العربي:1000 زائر يوميا= 1 دولار .......مع ملاحظة ان مواضيعك هتتسرق من العيال بتوع المنتديات
المحتوي الاجنبي:1000 زائر يوميا =10 دولار.........مع ملاحظة ان مواضيعك هيتعمل ليها اقتباس في المدونات مع رابط يشير الي مدونتك او موقعك + مشاركة محتوي الموضوع في المفضلات الاجتماعية digg,reddit,twitter..etc

سعر الضغطة في المحتوي العربي من 1 سنت الي 6 سنت كأقصي حد
سعر الضغطة في المحتوي الاجنبي من الزائر الاجنبي من 10 سنت الي 32 سنت وذلك في niche العادية بعيدا عن forex,makemoneyonline,,,,etc
sherifer921
باختصار شديد عن تجربة
المحتوي العربي:1000 زائر يوميا= 1 دولار .......مع ملاحظة ان مواضيعك هتتسرق من العيال بتوع المنتديات
المحتوي الاجنبي:1000 زائر يوميا =10 دولار.........مع ملاحظة ان مواضيعك هيتعمل ليها اقتباس في المدونات مع رابط يشير الي مدونتك او موقعك + مشاركة محتوي الموضوع في المفضلات الاجتماعية digg,reddit,twitter..etc

سعر الضغطة في المحتوي العربي من 1 سنت الي 6 سنت كأقصي حد
سعر الضغطة في المحتوي الاجنبي من الزائر الاجنبي من 10 سنت الي 32 سنت وذلك في niche العادية بعيدا عن forex,makemoneyonline,,,,etc
شكرا على الافاده يا باشا
وفعلا فى المحتوى الاجنبى لاحظت ان دايما مواضيعك بيتم نقلها مع ذكر المصدر وعرفت كده من الوردبريس وخاصية الانكمنج لينكز
يعنى لازم كل يوم بالميت تلاقى سبع مواقع تانيه ناقلة منك مع ذكر المصدر اللى هوه انت طبعا
اعتقد فى المحتوى العربى على كلامك مش حلاقى حته ذكر المصدر دى ههههههههه
moatazpharma
ههههههههههههه لو ربنا كرمك ..........بالكتير هتلاقي " للامانه منقول"
لو كنت عايز تربح من الانترنت انسي العرب .......لو كنت عايز تعمل محتوي عربي ........اعمله لوجه الله ........يعني ترجم كتب
تعليم الربح من الانترنت ......حاجة تقعد ليك في الاخره ..........ربنا يهدي العرب ويهدينا كمان ما احنا عرب برضه
sherifer921
ههههههههههههه لو ربنا كرمك ..........بالكتير هتلاقي " للامانه منقول"
لو كنت عايز تربح من الانترنت انسي العرب .......لو كنت عايز تعمل محتوي عربي ........اعمله لوجه الله ........يعني ترجم كتب
تعليم الربح من الانترنت ......حاجة تقعد ليك في الاخره ..........ربنا يهدي العرب ويهدينا كمان ما احنا عرب برضه
امين
العرب والله لو كانوا بيشتروا من الانترنت كان زمان حال سوق الاعلان غير كده خالص
بس صح يا مان ايه الشركة اللى بتسوق لها فى التوقيع ؟ dating ولا ايه ؟
متهيالى من اسمك انك صيدلى فتعملك موقع عن الادوية افضل خصوصا ان نقراتها عفية اوى عن تجربة شخصية وحتشوف نقرات بخمسة دولار بس عن نفسى مطولتش فيها اوى علشان مش مجالى فاشتغلت فى موقع عن المحاماه لانه مجالى بجانب ان نقراته برضه عفية بس عيب المجالين دول ان لو بتفكر تجيب زوار من جوجل حتدخل فى منافسة شرسة جدا
moatazpharma
يا باشا ده كده حاجة بحاول اختبر العرب بيها
انا عندي موقع كتب طبية و موقع تاني بس مش هقوللك ايه موضعه
انت عارف ليه انا اخترت المجال ده بالذات؟؟
لانه كان بيطلب مني ابحاث في الكلية وبدور علي النت عن الموضوع ومش بلاقي معلومات كتييييير عنه معظم المواقع مجرد نبذه عن الموضوع وبعدين اشتري عضوية في الموقع علشان تشوف باقي المحتوي
قلت لازم اساعد الناس ولما وصل عدد الزوار اليومي ل1000 قلت نشترك في ادسنس ونجرب حظنا والحمدلله عدد الزوار اليومي حاليا من 6000-7000 >>>>>>بس بتعب اوي في كتابه المواضيع>>>بالنسبة لموضوع المنافسه الزائر الاجنبي وخصوصا بتوع us,ca,au,ir,gr,uk فا دي ناس اذكياء اوي وعارفين ان المواقع اللي في النتائج الاولي معظمها مدفوع فبيرحوا يدورا في google blogs
انت بس حاول تشترك في ادله المدونات و تكتب مواضيع مفيدة و ان شاء الله هتلاقي زوار بالعبيط
نصيحة اخوية متتعبش نفسك في السيو والحصول علي الزوار لانه علم بمعني الكلمة تصدق اني في فترة كده زمان من اربع سينين .........في واحد قلي كلمة ..لو عايز تكسب من النت اتعلم blackhatseo...........هتكسب دهب
بصراحة المجال صعب اوي خصوصا علي المستوي الاجنبي خصوصا في الفترة الاخيرة وتجديدات جوجل من caffine و LST
انت ركز في المحتوي وخلي انشاء الموقع والسيو ناس تعملها علشان تريح دماغك لانك عمرك ما هتقدر تعمل كل حاجة بنفسك
خالص دعائي لك بربح وفير
sherifer921
يا باشا ده كده حاجة بحاول اختبر العرب بيها
انا عندي موقع كتب طبية و موقع تاني بس مش هقوللك ايه موضعه:d
انت عارف ليه انا اخترت المجال ده بالذات؟؟
لانه كان بيطلب مني ابحاث في الكلية وبدور علي النت عن الموضوع ومش بلاقي معلومات كتييييير عنه معظم المواقع مجرد نبذه عن الموضوع وبعدين اشتري عضوية في الموقع علشان تشوف باقي المحتوي
قلت لازم اساعد الناس ولما وصل عدد الزوار اليومي ل1000 قلت نشترك في ادسنس ونجرب حظنا والحمدلله عدد الزوار اليومي حاليا من 6000-7000 >>>>>>بس بتعب اوي في كتابه المواضيع>>>بالنسبة لموضوع المنافسه الزائر الاجنبي وخصوصا بتوع us,ca,au,ir,gr,uk فا دي ناس اذكياء اوي وعارفين ان المواقع اللي في النتائج الاولي معظمها مدفوع فبيرحوا يدورا في google blogs
انت بس حاول تشترك في ادله المدونات و تكتب مواضيع مفيدة و ان شاء الله هتلاقي زوار بالعبيط:d
نصيحة اخوية متتعبش نفسك في السيو والحصول علي الزوار لانه علم بمعني الكلمة تصدق اني في فترة كده زمان من اربع سينين .........في واحد قلي كلمة ..لو عايز تكسب من النت اتعلم blackhatseo...........هتكسب دهب
بصراحة المجال صعب اوي خصوصا علي المستوي الاجنبي خصوصا في الفترة الاخيرة وتجديدات جوجل من caffine و lst
انت ركز في المحتوي وخلي انشاء الموقع والسيو ناس تعملها علشان تريح دماغك لانك عمرك ما هتقدر تعمل كل حاجة بنفسك
خالص دعائي لك بربح وفير
شكرا يا غالى على الدعوه الحلوة اللى فى الاخر دى
بالنسبة لكلامك
طبعا استفادتك من دراستك فى اختيار مجال مناسب ده شىء جميل جدا جدا جدا وصدقنى حتى لو انت قولتلى ايه هوه المجال او غيرك برضه قالى على مجال تانى برضه مش حشتغل فيه لانى بعد عمل طويل مع الشرائح اللى انا مش بفهم فيها طلعت بقناعه ان لازم يكون مجال موقعى شىء انا بتقنه ولو بنسبة 50% لان غير كده حيبقى اللى بعمله عباره عن لعب عيال واقوى مثال لكده عبارتك دى
انت بس حاول تشترك في ادله المدونات و تكتب مواضيع مفيدة و ان شاء الله هتلاقي زوار بالعبيط:d
لو حد بيكتب فى مجال مش مجاله عمره ما حيعرف يكتب مواضيع مفيده بتاتاااااا
ممكن يكتب منقولة والزائر الاجنبى بيفرق بين المنقول والاصلى ببراعه غريبة يا اما يكتب موضوع اى كلام علشان الاعلانات وخلاص وفى الحالتين بيتعب على الفاضى
والحمد لله ان مجالى بتاع القانون والمحاماة حاجه انا فاهمها كويس وفى نفس الوقت فلوسه عامة اكتر من ممتازة
بالنسبة لنصيحتك بالتركيز على المحتوى وترك السيو لناس تانيه هيا فكره برضه خصوصا ان فعلا المحتوى علشان اطلعه بالمظهر اللائق المفيد بياخد مجهود بس للاسف مينفعش الاستغناء عن السيو اوى ده بجانب ان اغلب الشركات اللى بتدعى السيو نصابه يا اما صادقة بس اسعارها نار خصوصا لو مجالك نارى زى الطب فى حالتك او القانون فى حالتى بس عامه على رأى براد كالين المحتوى الكويس هوه اللى حيجيب جوجل لحد عندك مش انت اللى حتروحلها بس شويه صبر مش اكتر
استمتعت بالمناقشة معاك واتمنى يكون كل الناس غيرنا استفادوا برضه وبالتوفيق للجميع ان شاء الله
Dr! Ahmed
ياجماعة المحتوى العربى مش وحش وانتة بتكلم على موقع عربى ولاة مدونة ولاة منتدى ماهية بتفرق

المنتدى عاوزلك زيارات زى منتديات نجوم اف ام زى المنتدى دة كدا هتكسب مايعادل 1000 دولار شهريا لو منتداك زى نجوم اف ام طبعا دة تقريبا معرفش بالظبط كام طبعا لو عامل مشاركة ارباح ومش هتعرف لان عبدو محتكر الهاك معرفش الصراحة هتحصل كام بس مبلغ كويس بردو

لو مدونة اخرك 200 دولار بالعافية لما تبقى شغال على الاخر لان المدونة شغل فردى يعنى 200 دولار لما تبقى شغال نار

لو موقع على حسب اعضاء موقعك شغلك الخدمات اللى بتقدمة طبعا انتة لو بتعرف تعمل موقع مكنتش سألت اى سوال هنا

المهم احلى شغل شغل المنتديات بس عاوز اول 3 او 4 شهور شغل نار ومواضيع جامدة وسيو جامد وبعد كدا انتة بتعد واالاعضاء بيشتغلوا مابيكونش عليك الا الادارة والتخطيط والتنظيم والرقابة وشغل السيو لموقعك وبس كدا

ماتقليش معملتش انتة الحاجات دية لية هقلك بعمل لسة رأس المال ولسة فى حاجات عاوز اتعلمة كتير زى ازاى اعدل فى المنتدى بتاعى وكدا والبركة فى عبد و باشا هوا اللى هيعلمنى

يلا بالبركة

sherifer921
ياجماعة المحتوى العربى مش وحش وانتة بتكلم على موقع عربى ولاة مدونة ولاة منتدى ماهية بتفرق

المنتدى عاوزلك زيارات زى منتديات نجوم اف ام زى المنتدى دة كدا هتكسب مايعادل 1000 دولار شهريا لو منتداك زى نجوم اف ام طبعا دة تقريبا معرفش بالظبط كام طبعا لو عامل مشاركة ارباح ومش هتعرف لان عبدو محتكر الهاك معرفش الصراحة هتحصل كام بس مبلغ كويس بردو

لو مدونة اخرك 200 دولار بالعافية لما تبقى شغال على الاخر لان المدونة شغل فردى يعنى 200 دولار لما تبقى شغال نار

لو موقع على حسب اعضاء موقعك شغلك الخدمات اللى بتقدمة طبعا انتة لو بتعرف تعمل موقع مكنتش سألت اى سوال هنا

المهم احلى شغل شغل المنتديات بس عاوز اول 3 او 4 شهور شغل نار ومواضيع جامدة وسيو جامد وبعد كدا انتة بتعد واالاعضاء بيشتغلوا مابيكونش عليك الا الادارة والتخطيط والتنظيم والرقابة وشغل السيو لموقعك وبس كدا

ماتقليش معملتش انتة الحاجات دية لية هقلك بعمل لسة رأس المال ولسة فى حاجات عاوز اتعلمة كتير زى ازاى اعدل فى المنتدى بتاعى وكدا والبركة فى عبد و باشا هوا اللى هيعلمنى

يلا بالبركة

استنتاج شخصى محض بناء على تجارب سابقة اعتقد ان عبدو باشا بيكسب فى حدود 4000 - 5000 دولار شهرى وربنا يباركله ده مش حسد وانما زى ما قولت مجرد استنتاج يحتمل الصواب والخطأ
بالنسبة لحكاية موقع ولا منتدى
بص يا غالى
بغض النظر عن الهاك لان اللى عاوز يعمله حيعمله يعنى اسهل حاجه تروح لمبرمج محترم وحيعملهولك لانه مش شغلانه كبيرة والله بس العرب كسالى وعاوزين كل شىء ببلاش لكن الفكرة ان مش شرط يكون منتدى
يعنى يكفى موقع محترم وشغال معاك فيه تلاته او اربعه فقط مهمتهم وضع المواضيع المهمه وانت عليك الادارة والرقابة والسيو يا معلم
حتى هنا لو انت لاحظت حتلاقى ان اللى بيحطوا مواضيع دايما ومواضيع من النوع المطلوب هما اربعه تقريبا او خمسه بالكتير فبالتالى العملية مش محتاجه تعمل منتدى وتركب هاك ويجى 700 واحد يكتب
يعنى نصيحتى ليك بلاش تعقدها على نفسك واكتفى بمدونة وردبريس صديقة محركات البحث بدل سكربت الفى بلاتينوم اللى عاوزله لسه هاك فى بى سيو وعاوزله تظبيط الثيم وعاوزله حاجات من هنا للصبح وهات تلاته او اربعه من اصحابك علمهم ازاى يكتبوا وانت عليك الباقى يا برنس
بل وممكن فى الوردبريس كمان تركب بلج ان مشاركة ارباح ادسنس وللعلم البلج ان موجوده مجانا وليها دعم فنى وغير مخالفة لادسنس بتاتا
المشكله بس فى العرب هو اهتمامات الزائر العربى اللى كلها منصبه على الافلام والاغانى والكليبات والمواد الاباحيه يعنى علشان توفرله الحاجات دى لازم تخسر دينك يعنى مثلا متقوليش ان ممكن موقع علمى يلاقى حتى الف زائر عربى فى اليوم فى حين لو اجنبى حيلاقى اضعافهم
prof
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يا جماعة انا عملت 100 حساب جوجل ادسنس لكن مش عارف كيف ممكن يتم قبوله برغم ان المنتدى عندي وصل ل 30000 زائر بعد شغل جبار لليل نهار لمدة 4 شهور لكن في الاخر اصابني احباط بعد كل الشغل ده علشان الموقع زاد واخدت مساحة اكبر بسعر اغلى يعني بيكلفني كتير الموقع من كتر
ارجو الافادة في اسهل طريقة لقبول ادسنس او اذا ممكن حد يسجلي من عندو وانا مستعد ل اي شيئ يطلبو مني بعد التسجيل والقبول
تحياتي لكم واسف على الاطالة وشكرا على المعلومات القيمة من كل الاعضاء
تحياتي

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
هل دخل المواقع العربية من ادسنس جيد؟
قفل حسابات ادسنس العربية بالجملة
أفكار جديدة للمواقع العربية
المكتبة الشاملة للمواقع والمدونات العربية
أسماء البنوك في معظم الدول العربية التي تصرف شيك قوقل ادسنس وكل مايخص قوقل ادسنس هنا