نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الاستفتاء النهائي حول نسبة مشاركة الارباح على منتديات نجوم اف ام

و فى نقطةتانية
الواحد كان عنده الحماسة يضع عشرين موضوع فى اليوم و كان الواحد بيجيله 3 دولار فى اليوم
من ساعة النظام الجديد ما اطبق الارباح وصلت خمسين سنت و 60 سنت علشان كده انا بقيت مش مهتم اضع مواضيع جديدة و الارباح وصلت 9 سنت
يعنى المدونة الغلبانة بتاعة الواحد بقت احسن من انى اضع مواضيع هنا
انا شايف ان لو فعلا زى ما حضرتك بتقول ان شهر ديسمبر هو ارباحه منخفضة كده يبقى الافضل النظام ماكنش يطبق فى الفترة دى لان هيودى الى صورة خاطئة عن النظام الجديد و الافضل يتاجل الى فترة مستقرة بحيث ان الاعضاء يجدوا ان الانخفاض فقط 20 % من ارباحهم مش 90% و ساعتها الكل يقدر يحكم بدون تاثيرات خارجية
بمعنى انا لو قلت ارباحة من 3 دولار الى 2.5دولار هقول ماشى مش مشكلة
لكن ازاى نحكم والارباح وصلت ل20 سنت و 9 سنت

اتفق معك تماما

المقال "الاستفتاء النهائي حول نسبة مشاركة الارباح على منتديات نجوم اف ام" نشر بواسطة: بتاريخ:
gehad sayed
عبدو باشا ياريت يكون فى ميعاد محمد لوقف التصويت فى هذا الموضوع واخذ راى الاغلبية
elmo7trf
ما بلاش كدا الارباح هتنزل خالص ولا اقولك معدش تفرق سينا من سونيا

معاك يا بوب فى الموضوع دا انا موافق
dr.hytham
على فكرة يا جماعة
احنا مش بننكر فضل المنتدى او صاحبه عبده باشا
بس احنا بنتكلم ان الحافز لنشر المواضيع مضروب بشدة بعد وقوع الارباح و انا عن نفسى واخد الفترة دى فرصة لتطوير مدوناتى كلها
و ناوى ارجع تانى حتى لو تم انزال الاباح ل 50% مش 60 % بس بعد ما اخلص خطة تطوير مدونتى
و مش عايزين عبده باشا يزعل ... احنا عايزين المنتدى يكبر لانه فى صالح جميع الاعضاء .......لكن مجرد اختلاف وجهات نظر من ناحية التوقيت و النسبة
و فى سوال هى اسعار الكليكات مضروب الفترة دى كمان ؟ لان اسعار الكليكات واقع ؟
fr3oon.net
انا مش مشترك فى نظام مشاركة الارباح
عشان كده مش هحط صوتى فى التصويت

ولكن انا مش عارف الناس اللى معترضه معترضه ليه ؟؟
بنقول ان النسبه لما هتكون 60% المنتدى هيكون احسن وهيتنقل على سيرفر لوحدة
يعنى يستحمل قدام اننا نوصل النسبة ل 90% زى ما وعد عبد الرحمن صاحب المنتدى
لو فضلت النسبة 70% زى ما انتم عاوزين او 75% المنتدى هيقع ويقفل زى ما انتم شايفين الايام اللى فاتت
وارباحكم بالتالى هتقل بحد كبير جداااا

ياريت تكون الفكره وصلت للجميع
SIMPLICITY
مهو مش بمزاجي يا استاذي العزيز
مهو الشهر دا الموقع تطلب انه يتنقل على خادم خاص وبان كدا فالتوقفات المتتالية

ان شاء الله وان لم يكن اقل باذن الله .. بس موضوع ال 80 % دي مش اكيد بس دا اللي انا بفكر فيه
لكن رجوع النسبة الى 70 ان شاء الله في خلال 3 شهور
اوكيه دوك بما انه التايم لاين 3 شهور وبعدها ترجع النسبة الى 70% تصويتي موافق

هيا المشكلة مش اننا نوافق او لا يادوك المشكلة انه تتضح الامور يعني بالبلدي 3 شهور وحنرجع وياريت ترجع نسبة اخر رد عارف مشكلة السبام بس حتزول لما يكون فيه مشرفين متفرغين للمنتدى ديه نقطة يادوك

النقطة الثانية صدقني حصل هببببببببببببوط غريب في الأرباح بشكل غريب بتعدي ايام بننشر مواضيع والرصيد بيكون زيرو وقبلها الرصيد بيبقى سنتات اقل من خمسة بس

حتقولي انشر مواضيع كتير حاقولك ده ماينفعش لانه حيسبب تراكم كبير في المواضيع والناس مش حتلاحق تقرا ايه ولا ايه مما يعني كتير مواضيع راح تتطنش وكمان حيسبب مشكلة تكرار المواضيع بتوبيكات مختلفة

ضد فكرة كثرة المواضيع لانها بتفقد اهمية المنتدى في تكوني جروبات متفاعلة مع بعضها وبتضيع فائدة كتير وسوري ممكن تتنشر مواضيع اي كلام بجد مافيش منها اي فائدة

كمان في حاجة تانية يادوك في اعضاء بيقولو انهم كسبوا من 50 اى 100 دولار وبقية الأعضاء سنتات قول في الأسبوع الواحد دولار زي مهو مكتوب في موضوع سجل ارباحك مع اد سنس

طيب عدد اعضاء المنتدى تقريبا 45 الف عضو اوكيه نحذف منهم نسبة 90% من الأعضاء مابين اعضاء خاملين واعضاء اشتركوا وتركوا المنتدى واعضاء مش مشتركين في نظام اد سينس يتفضل كم من 45 الف عضو يتبقى4500 عضو خلينا نقول نسبة 5% من 4500 يعني 225عضو بيحققوا دخل مابين 50$ الى 100$ ناخد منهم متوسطهم 75 دولار في الشهر بيبقى دخل المنتدى من 5% فيي الشهر اللي هوه نسبته 20% 3375 $ للمنتدى من دخل اصحاب المداخيل من 50 الى 100$ نيجي للغلابة ههههههههههه اللي هما الباقي 4275 عضو بيدخلوا في الأسبوع 1دولار يعني في الشهر 4$ وتبقى نسبة دخل المنتدى 20% من مداخيل الغلابة 3420 $ يبقى مجموع دخل المنتدى من اصحاب المداخيل العالية والغلابة 6795 $ اللهم صلى على النبي طيب نمشي كمان ونقول نطير 50% من الدخل لأي ظرف من الظروف او لأي حاجة من الحاجات يبقى 3397 $ في الشهر طيب نطير كمان 30%عشان انت عزيز علينا يادوك حتبقى كم 2377.8 $ ههههههههههههه ايوه ياعم الدوك ماشيه معاك مشاء الله تبارك الله
والقرار الاخير لكم

اعتذر دوك اذا كلامي ضايقك

تقبل تحياتي
abdobasha
و فى سوال هى اسعار الكليكات مضروب الفترة دى كمان ؟ لان اسعار الكليكات واقع ؟
مهو هو دا اللي واقع الفترة دي
الكليكات

بنقول ان النسبه لما هتكون 60% المنتدى هيكون احسن وهيتنقل على سيرفر لوحدة
اكيد طبعا نقل المنتدى مصلحة للكل

طيب عدد اعضاء المنتدى تقريبا 45 الف عضو اوكيه نحذف منهم نسبة 90% من الأعضاء مابين اعضاء خاملين واعضاء اشتركوا وتركوا المنتدى واعضاء مش مشتركين في نظام اد سينس يتفضل كم من 45 الف عضو يتبقى4500 عضو خلينا نقول نسبة 5% من 4500 يعني 225عضو بيحققوا دخل مابين 50$ الى 100$ ناخد منهم متوسطهم 75 دولار في الشهر بيبقى دخل المنتدى من 5% فيي الشهر اللي هوه نسبته 20% 3375 $ للمنتدى من دخل اصحاب المداخيل من 50 الى 100$ نيجي للغلابة ههههههههههه اللي هما الباقي 4275 عضو بيدخلوا في الأسبوع 1دولار يعني في الشهر 4$ وتبقى نسبة دخل المنتدى 20% من مداخيل الغلابة 3420 $ يبقى مجموع دخل المنتدى من اصحاب المداخيل العالية والغلابة 6795 $ اللهم صلى على النبي طيب نمشي كمان ونقول نطير 50% من الدخل لأي ظرف من الظروف او لأي حاجة من الحاجات يبقى 3397 $ في الشهر طيب نطير كمان 30%عشان انت عزيز علينا يادوك حتبقى كم 2377.8 $ ههههههههههههه ايوه ياعم الدوك ماشيه معاك مشاء الله تبارك الله
والقرار الاخير لكم
عدد الاعضاء المشتركين في ادسنس حوالي 700 عضو
وحساباتك كلها غلط
اكيد انت عارف كدا

الغريب برضو ان الناس كلها كاتبة موافقة
والنسبة الغالبية غير موافقة !!!!
SIMPLICITY
مهو هو دا اللي واقع الفترة دي
الكليكات

اكيد طبعا نقل المنتدى مصلحة للكل

عدد الاعضاء المشتركين في ادسنس حوالي 700 عضو
وحساباتك كلها غلط
اكيد انت عارف كدا

الغريب برضو ان الناس كلها كاتبة موافقة
والنسبة الغالبية غير موافقة !!!!
ديه معلومة جديدة شفت المشكلة فين يادوك اننا مطلوب مننا ناخد قرار في ظل ظروف عدم معرفة بالبيانت اللي عاوزين نبني عليها القرار ................. طبيعي التحليل بيكون غلط*غلط

تقبل تحياتي وتم اختيار نسبة موافق وياربت ترجع تفكر في نسبة اخر رد
diablesbleus
اضن ان الفكرة في مجملها فكرة جميلة و رائعة اننا نمتلك سيرفر و اضن الكل عارف سرعة تصفح مهمة اد ايه في مواقع البحت الان

وانا اعترف ان ارباحي من منتدى قلت بشكل كبير لكن مش ارباحي من منتدى ارباحي من بلوغات ايضا فبدل 3 او 4 دولار في يوم من بلوغات اصبحت الان 60 سنت او يمكن اقل

مع ان عدد زيارات في تزايد مستمر حتى في موضيعي في منتدى

و هدا راجع لان اغلب الشركات توقف الاعلانات خدمتها او تقلل من قيمة الظغطة

لعدد من الاسباب منها عطل رأس السنة الي على الابواب

اما بنسبة لتصويت فانا موافق 100 % لسبب واحد انه ادا زاد عدد الزوار الى ضعف زاد عدد زوار مواضيعي زادت نسبة المتوقعة لضغط على الاعلانات

فانا اضن ان 100 زائر و نسبة ظهور 60 % احسن من 10 زوار و نسبة 90 %
omarux
لا باس و لكن اظن انه لازم وضع نسبة لصاحب اخر رد لاني لاحظت قلة الردود في الاونة الاخيرة
salahsms
اوكي يا باشا موافق
بالتوفيق ان شاء الله
dr.hytham
لا النسبة على الرد ملهاس اى لازمة
لان مش مجهود انه يكتب شكرا بعكس صاحب المنتدى و الادارة اللى شايلين المنتدى و الاعضاء اللى بيكتبوا المواضيع
SIMPLICITY
لا باس و لكن اظن انه لازم وضع نسبة لصاحب اخر رد لاني لاحظت قلة الردود في الاونة الاخيرة
اتفق معك خصوصا انه تساعد كاتب الموضوع على متابعة موضوعه وب اهتم بالمواضيع بتاعته وجودة المواضيع بالمنتدى راح تقوى

النقطة الثانية اللي عاوز ياخد بالسبام خليه ياخد فيها ايها وخلى نسبة اخر رد 2% على الأقل اطلع على الموضوع وغير في حياته يعني لو واحد بس من 1000 واحد استفاد من موضوع مفيد في المنتدى ديه بتبقى حاجة كويسة ونسبة 5% اة 2% لأاخر مشاركة م مش مشكلة نهائيا

هدفي في المقام الأول اهتمام صاحب الموضوع بردود والتفاعل مع الموضوع بس بس جيب موضوع وانشر ونشوفك في موضوع تاني

ههههههههههه
abdobasha
وانا اعترف ان ارباحي من منتدى قلت بشكل كبير لكن مش ارباحي من منتدى ارباحي من بلوغات ايضا فبدل 3 او 4 دولار في يوم من بلوغات اصبحت الان 60 سنت او يمكن اقل

مع ان عدد زيارات في تزايد مستمر حتى في موضيعي في منتدى

و هدا راجع لان اغلب الشركات توقف الاعلانات خدمتها او تقلل من قيمة الظغطة
كلامك سليم
فعلا وقت الاستفتاء مجاش على هوانا خالص
بس كان لازم نقرر قبل يناير
Dr! Ahmed
هو حكاية ان النسبة قلت والارباح انا ارباحى واقعة خالص الصراحة1001 ظهور و 19 نقرة و85 سنت بس دية حاجة تجن بصحيح بس هنعمل اية لازم ننقل على سيرفر جديد
abdobasha
هو حكاية ان النسبة قلت والارباح انا ارباحى واقعة خالص الصراحة1001 ظهور و 19 نقرة و85 سنت بس دية حاجة تجن بصحيح بس هنعمل اية لازم ننقل على سيرفر جديد
اكيد المشكلة مش فال 10 % !!
Dr! Ahmed
وحتى لو المشكلة فى ال 10 % ولاة ال 20% احنا لازم ننقل على سيرفر جديد لان المنتدى الصراحة بيقف يامة
dr.hytham
انا فى عندى اقتراح لو مفيش حسم لجانب بنسبة 60 % لان حرام احد الجانبين يتلغى علشان فرق صوت او صوتين

يتم الاخذ بنصف النسبة بمعنى بدلا من 75 % يبقى 67.5% للاعضاء و نتنقل لسيرفر جديد
abdobasha
يتم الاخذ بنصف النسبة بمعنى بدلا من 75 % يبقى 67.5% للاعضاء و نتنقل لسيرفر جديد
اولا هي 70%
ال 75 دي كانت عشان اخر رد واخر رد اتشالت نسبته سواء هنبقى 60% او 70% لاجل غير مسمى
وبرضو حسب رايك يعني نخليها 65%

طب ما كدا هنعمل استفتاء تاني ومش هنخلص
ومش هتفرق 5 % ابدا فرايي لفترة شهرين او 3 ... صح ولا ايه؟
Dr! Ahmed
هية الارباح الايام دية شكلة بايظة لان مفيش اخبار عاجلة وكمان مفيش تثبيت للاخبار العاجلة فى المنتدى .... العمود بتاع الاخبار العاجلة بيتط فية حاجات مش عاجلة خالص ومواضيع عادية ............... انتوا اخدتوا على ايام ماتش مصر والجزائر كانت الاخبار هنا جامدة وكان المنتدى شغال الايام دية الضغطات قلت لان المنتجى كمان كل شوية يقف وسرعتة بقت تقيلة جدا
abdobasha
هية الارباح الايام دية شكلة بايظة لان مفيش اخبار عاجلة وكمان مفيش تثبيت للاخبار العاجلة فى المنتدى .... العمود بتاع الاخبار العاجلة بيتط فية حاجات مش عاجلة خالص ومواضيع عادية ............... انتوا اخدتوا على ايام ماتش مصر والجزائر كانت الاخبار هنا جامدة وكان المنتدى شغال الايام دية الضغطات قلت لان المنتجى كمان كل شوية يقف وسرعتة بقت تقيلة جدا
ايام متش مصر والجزائر كانت مصر كلها ع النت
تاني حاجة دلوقت برضو فيه ناس بدات امتحانات

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
كيف تزيد ارباحك في ادسنس مع نظام مشاركة الارباح على منتديات نجوم مصرية
عيوب و مميزات مشاركة الارباح فى نجوم مصرية
ما هى نسبة مشاركة الارباح فى مدونة بلوجر
منتديات جديدة بنظام مشاركة الارباح