نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

سؤال الى كل فتاة

هل تدركين معنى الحب ؟

هلت تفهمين معنى الاخلاص ؟

هل عرفت معنى التضحية من اجل الحبيب ؟

الاجابة

الفتاة البلهاء ::
انتا يابنى بتتكلم فى اية انتا من كوكب تانى واية كلام الانشا دا اللى جاى تقولة .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

احنا اهم حاجة عندنا الفيلا والعربية والموبايل واخر موضة.... انتا مجنون انك ممكن تتخيل انى ممكن اضحى بدا كلة عشان كلمة ولا تسوى اسمها الحب ، يابنى فوق الكلام اللى بقولة دا اندفن فى التراب
، اناممكن ابيعك بارخص سعر فى زمن انتهت وماتت فية كلمة حب وبقت كلمة مالهاش معنى...

؟؟؟؟؟؟؟؟

ماتشغربش ياللى بتقرا .... انا مش بالف .. دا كان شوية من الكلام اللى سمعتة...من بنت قصدى شيطانة، كنت باحبها وواهم نفسى بحبها من سنين ، وفى الاخر اخدت اكبر بمبة

اة اة اة .... واااااااااااااااااااااااااة ، لواحد يسلم قلبة لبنت قصدى لشيطانة

المقال "سؤال الى كل فتاة" نشر بواسطة: بتاريخ:
nonosh
هل تدركين معنى الحب ؟

مفيش بنت متعرفش معنى الحب الا القليل ولو خانت في يوم يبقي من كتر مشافت ودى مش انحيازيه على فكره بس فعلا انتو بتغلطو كتير وتفتكرو نفسكم الصح وبرضو عشان مبالغش في بنات متعرفش معنى الحب اصلا
الى بيحب بجد يعرف كويس اوى معنى الاخلاص بس المهم تكون انت مخلص مع الى بتحبه ومتكنش انانى
دايما البنت هيا الى بتضحى (عشان تكلم الى بتحبه بس دى تضحيه في حد ذاتها) من ورا اهلها طبعا

وتعليقي على اجابتك لو تسمحلى
الى انت كتبه ده ممكن يكون حصل معاك لكن قليل الى بيحصل معاهم كده
انا معاك في كلامك بس اتوقف عند كلمه

البنات مش شياطين ولو البنت اتحولت لشيطان يبقي من كتر الى شفته على ايدك يا بن ادم
أسيرة الليل
وممكن كمان يبقى أختيارك من الأول غلط يعنى معرفتهاش كويس مش كل البنات خاينين بس فى بنات تفكيرهم سطحى فده عيب منك أنك معرفتش أنها أنسانه سطحيه بتهتم بالمظهر وبس
هارى بوتر1988
و الله يا زميلى انا معاك فى هذا الكلام

انا عمرى ولا عمرى هسلم مفتاح قلبى و عقلى لواحده حتى لو كانت مين

يا عم دول ناقصات عقل و دين
جوليت
ياسلام مش معنى كده ان البنات كلها
مافى برده شباب شياطين يبقى برده مش هنسلم قلبنا ليهم

براحة شوية الكلام ميبقاش افش كده مش معنى ان الواحد مر بتجربة قاسية
يبقى ياخد موقف من كل حاجة
هارى بوتر1988
يا انسه موقف ايه

البنات دول لو اتجمعو فى شخص واحد هكون اول مين يقتله

مدخل الشيطان الحريم

و ده مش كلامى ده كلام المصطفى عليه الصلاه و السلام

و غير كده ممكن نعمل احصائيه على شباب المنتدى و نشوف كام مره واحد او واحد اتنفضله

البنات دى بتهرج
ميسره
اسمحولي ادخل في الموضوع دا

لو أي بنت قالتلك الكلام دا اتأكد ان هي مرت بحاله حب بهدلتها ومش عيزه تمر بيها تاني وبتتكبر عليك بالكلام دا وتعمل نفسها جامده وتقولك انا ميهمنيش الحب عشان هي اصلا انجرحت جرح مش سهل ومش عيزه تطلع ضعيفه
او اهلها يكونو مدلعنها زياده عن اللزوم ........ودمغها فاضي مش همها حاجه في الحياه غير السياره والفلل ولهبل دا

ومفيش وحده تكره دا طبعا بس الأولى الشخص اللي حتعيش معاه ممكن يتوفر عندها كل دا بس متبأش سعيده وتكره عيشتها من واحد قاسي او ظالم او اهبل
دا رأي
شكرا على الموضوع
mo223
طبعا يا اسيرة الليل انتى اكيد تعرفى ان الانسان مش بيختار اللى يحبة ، ولكن القلب هوا اللى بيختار ، ويمكن يكون القدر اللى بيكتب للانسان يعيش فى سعادة طول حياتة او يعيش فى مرارة الجرح فى بيقية حياتة زى اللى انا عايش فيها
هارى بوتر1988
سيدتى هذا كلام ليس له دليلى

اتعرفين لماذا

لان لو افترضنا جدلا

ان البنات ملايكه

واحنا اللى شياطين

زى ما كل العالم واخد الفكره دى

لماذااااااا

كل مصيبه تحدث من اللازم ان يكون خلف الستار امراءه

على فكره ده كلام مؤكد بابحاث

طيب بلاش

لما اروح لواحده و اقولها بحبك

و تقولى و انا كمان

و بعد كام شهر

انا عارف انو كتير بالنسبه للبنات كام شهر

و الاقيها مع شخص تانى

و اسالها

ليه كده

تقولى اصل بحب التغير

و تسيب الولد ده

و تدور على غيره

و هكذاااااا

و لو اى شخص عايز دليل على كلامى

انا عندى استعداد اخليه يشوف الدليل بعينه

ماشى

و اللى محتاج دليل يبعتلى رساله

و انا اقسم بالله العلى العظيم لاوريه الدليل بعنيه
mo223
يا جماعة صدقونى ... فى اللى الحظة اللى الكلام دا فيها ما كنتش مصدق نفسى ...كنت حاسس ببرد ووحدة وصدمة كبيرة كنت شايف قدامى ابشع انسانة فى الدنيا ،،وصدقونى حاولت مع نفسى ادور انا قصرت فى اية ،،انا غلطت فى اية ،،حاولت ادور ليها على عزر ..... للاسف ماوصلتش لاجابة
كان نفسى اوصل لاجابة عشان اخرج من حالة الانهيار والوحدة والصدمة اللى انا فيها
حد يقولى الحل فيين عشان اخرج حبها من قلبى
lolo_caty
يا جماعة احنا وانتوا لاملايكة ولا شياطين وبنغلط كتير محدش زى ما ولدته امه والدنيا فيها وفيهازى ما فى بنات كده فى ولاد بتلعب بالبنت وتوهمها انها بتحبها وحتتقدملها وممكن تكون دماغه فى حاجات تانية كتير واما يتعرف انهم خلاص لبعض اول ما تلح عليه فى الجواز ويفقد الامل اللى كان فى دماغه ولقاه فى واحده تانية يفلق بأى حجة ويسيبها ومحدش حيقربلها بعد ما عرفو انهم كانوا ماشيين مع بعض عادى ومش اى حد اتصدم فى بنت يبقى احنا شياطين وانتوا دايما الملايكة المخدوعين ومش حتسلموا قلبكم لبنت ومش كل بنت تتخدع فى ولديكونوا هما الشياطين اللى بيخدعوا واحنا البنات الملايكة اللى دايمت بننخدع دى بتكون غلطتنا ان احنا ما اتخرناش صح م البداية وده مش عيب ان احنا غلطتنا ولا اتخدعنا احنا بنى ادمين ومفيش بنى ادم مبيغلطش
تقبلوا مرورى
mo223
البنات ما تقدرش تنكر
ان كلهم بقا تفكيرهم سطحى وانهم مش مقدرين كلمة حب ومايعرفوش معن كلمة راجل بيحب من قلبة ، وواخدين الموضوع تهريج وتضييع وقت ومنظرة
lolo_caty
تسمحلى اقوللك مش كل البنات الموضوع بيتعكس فى ولاد عايزة بنات تتسلى بيهم عشان قدام اصحابهم ميبقاش هو الوحيد اللى مش مصاحب والبنت تبقى بتحبه بجد بس هو ولا على باله خالص
نادية
اولاً مش كل البنات كدة ده غير إن الرسول عليه الصلاة والسلام لما قال ان المرآه تأتى فى صورة شيطان هوماكانش بيعمم ياهارى ده كان بيتكلم عن حاجة محددة لكن سيدنا محمد عليه الصلاة والسلام قبل مايموت وصى الرجال على النساء ده غير أحاديثة الباقية الجميلة واللى بتخص النساء ووصفه ليهم بإنهم قوارير فياريت ماتعممش فى حاجة قالها سيدنا محمد عليه الصلاة والسلام
ده غير بقى الحاجة الأهم وهو كلام ربنا سبحانه وتعالى والآيات اللى تكلم فيها ربنا عن المؤمنات القانتات الساجدات العابدات والرجالة والستات فيهم كدة وكدة
علشان كدة يا mo 223 لازم تحمد ربنا وتعرف انه بيحبك لانه كشفهالك على حقيقتها وان كنت بتتعذب دلوقتى فصدقنى ده ارحم بكتير لوكنت اكتشفت ده بعد الجواز
yoyo
اسمحوا لى اقول رأيى مش كل البنات زى بعض ومش كل الولاد زى بعض فى اللى خلت ملك يتنازل عن عرشه وفى اللى كانت خير معين وخير مثال السيده خديجه رضى الله عنها وامهات المؤمنين واسمحلى هارى بوتر لوكانت كل البنات شياطين مكنتش انت وانا موجودين ومش كل واحد عاش قصه مش ناجحه وقابل الشخص الغلط يقول ان البنات كلهم شياطين ويبص لنص الكوبايه الفاضى وينسى المليان وانا متاكده انك لما تلاقى الحب الحقيقى هتغير رأيك وختاما (وراء كل عظيم امرأه)
مجروحه
صدقني لو كل البنات كده مكنتش انا ضحيت باحسن عرسان اتقدمولي عشان خاطر الانسان الي بحبه والي للاسف لما شافني متمسكه اوي بيه اتخلي هوا عني بحجج وهميه مع اني والله كنت لما احس ان في حد هيتقدملي افضل اكرهه فيا واكره اهله فيا عشان خاطره استحمله عشانه كتير كنت هموت نفسي 3 مرات عشان بس مبيعدش عني قولتله مستعديه استناك لحد لما اكون 50 سنه تتفتكر بعد ده كله كل البنات بتبص للماديات مع اني الي كان اسمه حبيبي ده اقل واحد من الناس الي اتقدمولي قولي بقي لسه فاكر ان كل البنات كده ولا انا الي عبيطه
marwa farok
انا معاك في الي انت بتقوله و ان في بنات كتير بتعمل كده بس بردوا في بنات كتير بتنزل من مستوها عشان بتحب واحد اقل منها و بتقبل انها تعيش في مستوي اقل بكتير و هي مقتنعه ان حببها في يوم من الايام هيبقي حاجه كبيره و هيعوضها عن كل الي اتنزلت عنه و بتعيش معاه ايام سوده و ايام نص نص لحد ما تبقي الايام حلوه و هي جنبه و في الاخر بيتجوز عليها من غير ما بتعرف و لما بتعرف بيقولها انا ماجبرتكيش تصبري معايه انتي الي بتحبني و اتنزلتي مضربتكيش علي ايدك ههههههههههههههههههه الحكايه ديه حقيقيه فعلا و عاوزه اعرف ردك ايه
WaNTeD
رد اي انسان بيفهم

ان الي يعمل كده يكون ندل ةخاين بطبعه

الدنيا فيها الحلو و الوحش

والناس برضه فيهم الحلو والوحش
همسات مسموعه
يا جماعه بجد انتوا فاهمين الدنيا غلط مش كل البنات خاينين وشياطين ومش كل الشباب بردو خاينين وشياطين
في بنات كل اللي بتتمناه واحد يحبها ومش مهم الباقي وممكن تضحي بكل حاجه عشانه
والعكس في بنات مش بيهمها الحب وكل يوم مع واحد واهم حاجه اللي هيخطبها الاول والغني والروش والهاي كلاس
وفي ولاد بردو عايزين واحده بس تحبهم وتخلص وبردو هيضحي عشانها
وبالعكس في ولاد مش هقولك كل يوم مع واحده ده كل ساعه وفي ولاد كمان مش بتكتفي بالتسليه ممكن كمان يعملوا حاجات غلط وفي الاخر يقولها باي انا قضيت وقت لطيف معاكي
يبقي هنا ده بيعتمد علي التربيه والاخلاق والبيئه اللي بيتربي فيها الولد ده او البنت دي وكمان الدين عشان لو حد محترم مش هيعمل كدا كمان بيعتمد علي الطباع وصوابعك مش زي بعضها
ومش معني ان انت مريت بتجربه وحشه ان كل البنات خاينه ومش معني ان انتي مريتي بتجربه قاسيه ان كل الشباب وحشه لا متفقدش الثقه في الناس بالسهوله دي وده ف الاول والاخر سوء اختيار والمفروض تتعلم من تجربتك ومتستلمش لليأس والمفروض تكون قوي
وفعلا يا هاري انت ممكن ثبت لنا خيانه بنت بس كمان احنا ممكن بسهوله جدا نثبت لك خيانه ولد علشان الخيانه صفه ممكن تكون بنت او ولد
وتقبل مروري وياريت تعيد النظر في الموضوع دا بجد؟؟؟
فارسه الاحلام
لالالالالالالا يا هارى كلامك غلط

مش كل البنات زى بعضها وسورى يعنى يا كابتن مش معنى ان واحده خانت يبقى كل البنات بتخون والا كان الولاد كمان كلهم زى بعض وزى ما واحد طلع خاين يبقى كله زيه وبعدين ليه ميكونش انت اللى اختيارك كان خطا من الاول

وانت لازم تفكر تحب تانى الدنيا مش هتقف عندها ولو رافض فكرة انك تسلم قلبك لحد

يبقى حافظ عليه واهديه لزوجتك فى المستقبل

ارجو ان كلامى مش يضايق حد

تحيــــــــــاتى
سنديرلا
اظن ان كلامك صح يا فارسة............لو كل البنات خاينين يبقى الشباب بردو خاينين

احنا بشر مش ملايكة...............بس المهم ان كل واحد ان كان ولد اوبنت يختار صح

ويكون ايمانه بالله قوى وربنا هيوفقه فى الاختيار........................................

الحب اروع احساس فى الدنيا بس نادر اللى فهم معناه.......................

يا رب الشباب يتقبلوا ردى المتواضع........................
استحاله احب تانى
انتوا واخدين فكره واحشه اوى عن البنات البنت لو جرحتك يبقا انتا الى جرحتها الاول لكن البنت الى انتا كنت بتحبها هيه مكنتش بتحبك اساسا كانت بتلعب بيك مكنتش عاوزه غير المظاهر الكدابه بسحاول تنساها واعتبر نفسك محبتهاش حاول تنساها وصدقنى مش هتندم لو سمعت كلامى بجد
خالد سلطان
بصراحه انا رأيى من راى (( فارسة الاحلام ))
واحده خانتك ؟ عادى
صاحبك خانك ؟ عادى
بس المهم انت انتا تتعلم من اللى فات وأكيد انت كان رايك ده بعد ما خانتك اما دلوقتى اكيد رايك اتغير خده من اخوك نصيحه ( اللى فات مات ) وعلى الله نتعلم من اللى فات والكلام ده مش ليك لوحدك ده لكل الللى هيشوفو الرساله
ارجو ان مفيش حد يزعل منى شكرا على قرأة الرساله .
Mr.TiTOoO
هل تدركين معنى الحب ؟

مفيش بنت متعرفش معنى الحب الا القليل ولو خانت في يوم يبقي من كتر مشافت ودى مش انحيازيه على فكره بس فعلا انتو بتغلطو كتير وتفتكرو نفسكم الصح وبرضو عشان مبالغش في بنات متعرفش معنى الحب اصلا
الى بيحب بجد يعرف كويس اوى معنى الاخلاص بس المهم تكون انت مخلص مع الى بتحبه ومتكنش انانى
دايما البنت هيا الى بتضحى (عشان تكلم الى بتحبه بس دى تضحيه في حد ذاتها) من ورا اهلها طبعا

وتعليقي على اجابتك لو تسمحلى
الى انت كتبه ده ممكن يكون حصل معاك لكن قليل الى بيحصل معاهم كده
انا معاك في كلامك بس اتوقف عند كلمه

البنات مش شياطين ولو البنت اتحولت لشيطان يبقي من كتر الى شفته على ايدك يا بن ادم

مش متفق معاكي في حاجات كتيرة

شكرا على التوبيك مع التوضيح ان صوابعك مش زي بعضها
strangerofthenight
ممكن اشارك براى فى الموضوع ده

مش معنى ان الواحد مره بتجربه فاشله فى بدايه حياته او فى حياته يحكم على الناس كلها بالفشل سواء ولد او بنت

فى بنات كتير كتير مخلصه ووفيه ومحترمه واخلاقها عاليه ..... زى برضه ما فيه ولاد كتير جدا متدينين وبيحافظوا على اى بنت عرفوها او ارتباط بينهم وبين اى فتاه .....

ولو حاسبنا نفسنا حنلاقى ان الولاد هما الى بيغلطوا كتير وده عن تجربه حقيقيه مش البنات ... الولد بيمشى كلمته على البنت لكن هيا متقدرش تمشى كلمتها عليه يبقه مين الى مكن يغلط....

اعطوا الله حقه وكونوا لله تائبين .... واجعلوا الحب فى الله هو اسما الطرق التى تهتدون بها ..

دى وجهت نظرى
احساس جديد
اولا السلام عليكو
احساس جديد
ثانيا انا مش متفق فى بعض الرد لان الحب هو اثاث الحياة لكن السؤال اين هو الحب ولو موجود يبقى انا عيشت حياة تانيه فوق حياتى وهضحى بكل عمرى عشان احافظ على هذا الحب ومش مهم اضحى واخد واحد +واحد عندى مش يساوى 2 المهم انى اضحى والقاء الانسان الى بحبه يخاف على هذا الحب ويحافظ عليه فقط
روميو
صوابع ايدك مش زي بعضها

البنات مش ملايكه

ولا الولاد كمان

فيه بنات شاطين زي ما فيه ولاد شياطين

مفيش شئ ثابت

تقبل مروري
decientgirl
يمكن يكون فى بنات بتفكر كده وعايزة انه يكون غنى ووسيم
لكن الحب اسمى من كل ده واجمل احساس ممكن انه يتعاش
واكيد اللى بيحب لو بيحب بجد هايضحى بروحه لحبيبه
واكيد اللى هايحب بجد هايفهم معنى الحب ومعنى الاخلاص والوفاء فيه
وغير كده يبقى مش حب نهائى وكلام وخلاص
شكراااااااااااا ليك على الموضوع الجميل
وربنا يوفقك مع بنت تبقى كويسة وتحبك بجد
شكرااااااااااااااااااااااااا
بص انا عاوزه اقولك بامانه رايى بص العيب فيك وبدون زعل ليه علشان انتا معرفتش تحب قصدى تختار بس عاوزه افهمك شئ فعلا في بنات كده وفى بنات غير كده زى ماربنا خلق شياطين خلق ملايكه ولازم تعرف انها متستهلكش بس عاوزه افهمك شئ هى مش هتلاقى المواصفات اللى عاوزاها ودى هايكون على الاقل ذنبك واكيد ربنا هايخلصه بس برضه هارجع واقولك اختيارك كان غلط لانك معرفتهاش الى في الخر بعد موقعت وياريت تحمد ربنا انك كنت في البر بس والله مش كل البنات كده زى مافى وشباب خاينه بس معنى زالك ان برضه في شباب كويسه زى برضه ناخلق ربنا الشر خلق الخير وانا معاك وعزره كلامك لان فعلا الحسنه تخص والسيئه تعم وعاوزه افهمك حاجه علشان بجد متظلمش نفسك ولا غيرك حب بجد ومنتدمش لانها والله هيا هنتدم لانها فقدت حب بجد وصدقنى هتلاقى واحده بجد هاتموت فيك وتحبك وتخلصلك بس انسى جرحك وابتدى حياه جميله واوعى تندم على حبك بس اتعلم انك تختار بجد بنت تحافظ عليك وتصونك وتستحمل معاك المره قبل الحلوةياريت تفتكر دىمتزعلش نفسك انت الاحسن والافضل

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
سؤال : ما هو رد فعلك لو اعترفت لك فتاة بحبها؟؟
سؤال لكل فتات .....بشرط الصراحة
سؤال مستفز لكل فتاة
فتاة توعظ الاستاذة باكبر سوال