نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة أخبار الرياضة المصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هل توافق على لقاء ودي بين مصر والجزائر؟

هل توافق على لقاء ودي بين مصر والجزائر؟

نعم .. نحن عرب في النهاية
-

ليس قبل 6 أشهر على الأقل -

بالطبع لا فكرة مرفوضة

وجه رئيس الاتحاد الاماراتي لكرة القدم محمد خلفان الرميثي دعوة الى منتخبي مصر والجزائر لخوض مباراة على ارض الامارات بهدف اعادة الامور الى نصابها بين البلدين عقب الاحداث التي رافقت المباراتين الاخيرتين بينهما في التصفيات المؤهلة الى مونديال 2010 في جنوب افريقيا.

جاءت دعوة الرميثي في تصريح الى صحيفة "الاتحاد" الاماراتية التي اعدت ملفا شاملا من اربع صفحات الاحد عن الظروف التي رافعت المباراتين, وارفقتها بشهادات لمسؤولين رسميين ورياضيين فضلا عن اعلاميين.

وقال الرميثي "اوجه دعوة مفتوحة لمنتخبي مصر والجزائر ورموز الجماهير في البلدين للقاء على ارض الامارات", مشيرا الى انه "وان بدا الوقت غير ملائم حاليا في ظل الاجواء المشحونة, الا ان ذلك ممكن في المستقبل القريب, وان دعوة اتحاد الكرة قائمة لتلبيتها في اي وقت", معربا "عن تفاؤله بانهاء الازمة قريبا".

وتابع "ان البلدين الكبيرين قادران على احتواء تبعات المباراة التي لا يجب ان تتجاوز اطارها الطبيعي كمباراة في كرة القدم من المفروض ان تكون للتقارب بين كافة الشعوب فكيف اذا كانت بين منتخبين شقيقين بينهما الكثير من الروابط التي لا تتأثر بغضبة جماهيرة هنا او هناك".

واوضح ان "الاتحاد الاماراتي لن يتوانى عن الشروع في اي مبادرة من شأنها تخفيف الاجواء".

شهدت المواجهتان بين المنتخبين المصري والجزائري احداث شغب, فقبل المباراة الاولى في القاهرة في 14 نوفمبر الماضي ضمن الجولة السادسة الاخيرة من منافسات المجموعة الثالثة, تعرضت حافلة المنتخب الجزائري الى اعتداء بالحجارة في الطريق بين المطار وفندق اقامته دقائق معدودة بعد وصوله العاصمة المصرية ما ادى الى اصابة 3 لاعبين ما دفع الفيفا الى فتح تحقيق تأديبي في حق الاتحاد المصري.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

انتهت المباراة بفوز الفراعنة 2-صفر وفرضهم مباراة فاصلة اقيمت في السودان وآلت نتيجتها إلى الجزائر 1-صفر التي حجزت بطاقة التأهل إلى المونديال, علما بأنها لم تسلم بدورها من احداث شغب.

رئيس المكتب التنفيذي لوزراء الشباب والرياضة العرب مفيد شهاب قال بدوره "من الافضل اولا ان تتم التهدئة بين الجانبين قبل ان يتدخل المجلس, فالمشاعر لا تزال متأججة واي محاولات في هذا التوقيت قد تواجه نتائج عكسية, اذ اننا لا نريد تصعيد الامر على مستوى الجامعة العربية, دعونا اولا نهدىء الخواطر وبعدها قد نجلس في هدوء لنتكلم".

ماهو رايك هل توافق على لقاء ودي بين مصر والجزائر؟

المقال "هل توافق على لقاء ودي بين مصر والجزائر؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
scorpion
بص ياباشا
احنا كلنا مش هننسي اللي حصل فينا منهم
وانا مش هقول علشان كلنا عرب لان اللي زي دول ميعرفوش حاجة عن العروبة اساسا
ولا دين ولا اخلاق ولا اي حاجة
بس احنا ممكن نقابلهم بس مش ودي خالص
تحت الظروف يعني
في ماتش رسمي كدة زي اللي حصل دا
scorpion
بص ياباشا
تحت الظروف يعني
محمد النادرى
بصراحة يا محمود الفكرة ملغاة نهائيا من الممكن ان العلاقات السياسية ترجع فى يوم من الايام دة اكيد بس عمر الى حصل دة مهيتنسى من قلوب كل المصريين هنلاعبهم فى حالة اذا كان هناك ماتش رسمى بس اما بالنسبة لمباراة ودية معتقدش احنا هنعمل زى مفرنسا معملت معاهم بالضبط بسبب انهم انهزموا من فرنسا فى احد الماتشات الودية كسروا الملعب وهجموا على المدرجات وكانت قلت ادب وكان حاضر المباراة الكثير من الشخصيات المهمة فى فرنسا كوزراء وادارات حكومية وبعد هذة المباراة قررت فرنسا عدم خوض لقاء نهائيا مع منتخب الجزائر فاحنا مليون فى المية هنسلك هذا الطريق
عبود علي عبود
انا مع فكرة المباراة الودية بس تكون بعد 6 اشهر

وتكون السياسات بين البلدين هي اللي تتدخل المرة دي وتحلها الاول
mahmoud elsharkawy
بص ياباشا
تحت الظروف يعني
طبعا احنا مش هننسا الى حصل دة ابدا والى بيقول غير كدة يبقى بيتحك ع نفسة

بس فى حاجة اصلا الجزائر هى الى مش ممكن توافق على حاجة ذى كدة لانهم فكرين انهم صح

ولاكن انت مع عدم اتمام مبارة ودية دلوقتى علاشان المشاحنات الموجودة داخل البلدين

شكراا حبيب ع تفاعلك

وربنا يهدى الجميع
mahmoud elsharkawy
بصراحة يا محمود الفكرة ملغاة نهائيا من الممكن ان العلاقات السياسية ترجع فى يوم من الايام دة اكيد بس عمر الى حصل دة مهيتنسى من قلوب كل المصريين هنلاعبهم فى حالة اذا كان هناك ماتش رسمى بس اما بالنسبة لمباراة ودية معتقدش احنا هنعمل زى مفرنسا معملت معاهم بالضبط بسبب انهم انهزموا من فرنسا فى احد الماتشات الودية كسروا الملعب وهجموا على المدرجات وكانت قلت ادب وكان حاضر المباراة الكثير من الشخصيات المهمة فى فرنسا كوزراء وادارات حكومية وبعد هذة المباراة قررت فرنسا عدم خوض لقاء نهائيا مع منتخب الجزائر فاحنا مليون فى المية هنسلك هذا الطريق
فعلا والله مكافحة الشغب فى فرنسا مش قدرت عليهم فى بلادهم فرنسا

شكرا ع المدخلة الجميلة

وانت ايضا مش مع المبارة ودية حاليا
dedo1200
احنا فى الأول والأخر اخوات وممكن نلعب مع بعض مبارة وديه
بس هاترجع ريمه لعادتها القديمه
mahmoud elsharkawy
انا مع فكرة المباراة الودية بس تكون بعد 6 اشهر

وتكون السياسات بين البلدين هي اللي تتدخل المرة دي وتحلها الاول
اوك بس انت الى تتحمل الى هيحصل هههههه

بس والله مبادرة جميلة من دولة الامارات العربية الشقيقة
hebaahmed
اصل احنا هيجيلنا يوم وهنلعب معاهم
ودى بقى ولا مش ودى بس الخوف عليهم
ساعتها من الى هيحصلهم لانى متاكدة
اننا مش هنسيب حقنا وهتحصل كوارث
فربنا يسسسسسسستر
Al yasergi
تااااااااااااااني ؟؟؟!!!!
برضه حنية القلب والمطاطية دي؟؟؟
يا محمود باشا ، يعتذروا الأول ويبوسوا جزمتنا وعلمنا اللي دنسوه ، يرجعوا حقوق الشركات المصرية اللي دمروها وعايزين يأمموها ، يرجعوا حق كل مواطن مصري كان المفترض قاعد في أمان عندهم

وبعد كده نشوف نقبل الاعتذار أو لأ ، مع الاحتفاظ بحقنا في عدم السماح لليهودي الكلب هوهوة الدخول لمصر

دا رأيي وأظن ان في كتير جدا معايا ان كدا كفاية ، ومصر مبقتش الشقيقة الكبرى بل الدولة العظمى

*حسناء *
تااااااااااااااني ؟؟؟!!!!
برضه حنية القلب والمطاطية دي؟؟؟
يا محمود باشا ، يعتذروا الأول ويبوسوا جزمتنا وعلمنا اللي دنسوه ، يرجعوا حقوق الشركات المصرية اللي دمروها وعايزين يأمموها ، يرجعوا حق كل مواطن مصري كان المفترض قاعد في أمان عندهم

وبعد كده نشوف نقبل الاعتذار أو لأ ، مع الاحتفاظ بحقنا في عدم السماح لليهودي الكلب هوهوة الدخول لمصر

دا رأيي وأظن ان في كتير جدا معايا ان كدا كفاية ، ومصر مبقتش الشقيقة الكبرى بل الدولة العظمى

لا حول ولا قوة الا بالله
حلو وكداب
لا لا لا لا لا لا لا لا لا
جون مصر
لا طبعا مش موافق دى فكرة مرفوضة احنا ممكن نلعب مع اسرائيل وما نلعبش مع القذائريين
دول عالم خونة غدارين ولاد كلب
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالا فكرة مرفوضة نهائيا
nonosh
لا لمباره وديه ولا حتى رسميه وشكرا جدا للمبادره الكريمه الى قامت بيها دوله الامارات الشقيقه

وبعدين احنا لامتى هنكون طيبين كدا ...المخلوقات دى اهانه علم بلدنا اهانه لا تغتفر

شتمونا واهانوا رموزنا احنا ضاعت كرامتنا من شويه حثاله ولحد دلوقتى مرجعتش ..لما يعرفوا ان الله حق

وان مصر هى اساس العرب ولو مصر لقدر الله ضاعت هيبتها في يوم العرب كلهم هيضيعوا

لما يعتذروا شعب وحكومه عن الى صدر منهم وقتها بس نبقي نسامحهم وممكن ننسي الى حصل

لكن اى كلام قبل الاعتذار مرفوض تماما ....تحياتى ليك يا محمود
nonosh
لا طبعا مش موافق دى فكرة مرفوضة احنا ممكن نلعب مع اسرائيل وما نلعبش مع القذائريين
دول عالم خونة غدارين ولاد كلب
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالا فكرة مرفوضة نهائيا

معلش اسمحلى ارد عليك

احنا عمرنا مهنلعب مع اسرائيل لانهم اعدائنا

ومهما كان في فرق بين اسرائيل والجزائر

اسرائيل صهاينه ...اما الجزائر تبع فرنسا بس برضوا مش هنلعب معاهم
جون مصر
معلش اسمحلى ارد عليك

احنا عمرنا مهنلعب مع اسرائيل لانهم اعدائنا

ومهما كان في فرق بين اسرائيل والجزائر

اسرائيل صهاينه ...اما الجزائر تبع فرنسا بس برضوا مش هنلعب معاهم

لالالا سورى سورى سورى سورى
انا وحياة ربنا دلوقتى اطيق واحد اسرائيلى وما اطيقش واحد قذائرى
وحياة ربنا ما اطيقش الجزائر ابدااااااااااااااااااااااا
بقى فى كره وسواد فى قلبى من ناحية الجزائر
انا بتمنى ان اى دولة تحارب الجزائر لو ابادو شعبها وحياة ربنا هيكون على قلبى زى العسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسل
وان شاء الله بكره هيحصل
علشان دول اخون من اليهود واغدر منهم مالهمش دين ولا ملة وكفاية انهم حرفو القران
وهقولك على حاجة كمان
انا لما قولت نلعب مع اسرائيل وما نلعبش مع الجزائر انا قصدى التقليل من شان الجزائر
انا معاكى ان الاتنين احقر من بعض
لكن
انا بقول ان اسرائيل عدوة لينا اوكى وهى بتقول كدة وانا بقول كدة لكن هما اشرف من الجزائريين
على الاقل اللى حصل دة فى السودان مش اسرائيل اللى عملت كدة اللى هى المفروض تكون عدوة لينا لا
دة اللى عمل كدة دولة من المفترض اننا اصدقاء واشقاء
لكن فعلا صدق المثل اللى بيقول اعمل لعدوك حساب واعمل لصديقك مليون حساب
انا دلوقتى بكره الجزائر اكتر من اسرائيل انا دلوقتى اكرم اسرائيلى وما اكرمش قذائرى كافر مرتد
حرف القران
محمد النادرى
لالالا سورى سورى سورى سورى
انا وحياة ربنا دلوقتى اطيق واحد اسرائيلى وما اطيقش واحد قذائرى
وحياة ربنا ما اطيقش الجزائر ابدااااااااااااااااااااااا
بقى فى كره وسواد فى قلبى من ناحية الجزائر
انا بتمنى ان اى دولة تحارب الجزائر لو ابادو شعبها وحياة ربنا هيكون على قلبى زى العسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسل
وان شاء الله بكره هيحصل
علشان دول اخون من اليهود واغدر منهم مالهمش دين ولا ملة وكفاية انهم حرفو القران
وهقولك على حاجة كمان
انا لما قولت نلعب مع اسرائيل وما نلعبش مع الجزائر انا قصدى التقليل من شان الجزائر
انا معاكى ان الاتنين احقر من بعض
لكن
انا بقول ان اسرائيل عدوة لينا اوكى وهى بتقول كدة وانا بقول كدة لكن هما اشرف من الجزائريين
على الاقل اللى حصل دة فى السودان مش اسرائيل اللى عملت كدة اللى هى المفروض تكون عدوة لينا لا
دة اللى عمل كدة دولة من المفترض اننا اصدقاء واشقاء
لكن فعلا صدق المثل اللى بيقول اعمل لعدوك حساب واعمل لصديقك مليون حساب
انا دلوقتى بكره الجزائر اكتر من اسرائيل انا دلوقتى اكرم اسرائيلى وما اكرمش قذائرى كافر مرتد
حرف القران
يسلم كلامك يا عسل بصراحة انت قولت الى فى نفسى بالضبط
mahmoud elsharkawy
انا اسف وحزين _ im sorry im sad

بجد والله انا مش عار ف اقول اية بجد غير انا حزين ان فتحت الموضوع دة من اساس

انا اسف لك من الشعب المصرى والجزائر محترم انا بجد والله العظيم بأنب نفسى

انا مش عارف اقول ايه غير حسبي الله ونعم الوكيل فى الكان السسب

انا اسف بجد وياريت الموضوع يتقفل علاشان ميزدش عن حدة

بجد والله ياريت منتكلمش فى الموضوع دة تانى

انا اسف
روميو
فكره مرفوضه جملة وتفصيلا

كل ما يربطنا بالجزائر من علاقات انقطعت بسبب الكره والحقد النابع من قلوبهم

انا شايف ان فيه احتقان داخل الشعبين ضد بعض ومش من السهل الضحك على شعبين بمباراه صوريه

الناس واعيه بالقدر الكافي ومش ناسيه اللي حصل في السودان
خالد بيجاتو
خصاره ياعرب خصاره والله العظيم دى مش اخوه دى جبن وخيانه والله العظيم انا زعلان على العرب لان المفروض عكس زلكلان احنا اخوات ومسلمون وعرب ولاكن حزنى كله مش من الناس ال راحو السودان واتعدو على الاخوه المصرين فى السودان ولاكنى انا راجل رياضى وعارف التاريخ كويس احنا مش سزج احنا ناس محترمين ولاكن المفروض نسامح ولاكن مع بعض التحفظ على كيفيه التعامل وخلاص يعنى من اليوم يكون فى بعض التفكير فى علاقتنا مع العرب كلهم هزا مش معناه اننا نزعل ونغضب من اى احد ولاكن نسيبنا من الشعارات الكزابه على فكره انا بعرف اكتب كويس على الكوبورت ولاكن كل ما هناك هو ان حرف الزال ما بيشتغل خالص
المهم احنا نكون حزريين واحنا بنتعامل مع العرب كلهم دا العرب كلهم ما بيحبو مصر خالص معرفشى ليه ولاكن كل ما اشعر بالحزن لان ارى السعاده لاءى ازى يمر بالمصريين ارى السعاده فى عيون العرب كلهم حتى لو كنا مظلومين معلشى مع احترامى للجزاءير ومع احترامى لدول المغرب العربى هم من يكرهون مصر نحن فى ليبيا نشعر بزلك مع اننا نحب ليبيا جدا لانها بلد اشتغلنا فيها واستفدنا منها والله العظيم ونحن نعشق هزه البلد ولاكن هناك من الناس من يكرهنا ولا اعرف ليما اشعر بالاسى وقلبى ينزف دمحزنا على ما وصلنا اليه نحن العرب فهناك مباره عنابه ما كانت الجزاءير عندها امل خالص ولاكن كرها فى مصر فعلت ما فعلت على الرغم من اننا ما فعلنا يوما مشكله مع احد فا انا اشعر باءسى من العرب والله ما اعرف ليما ولاكن نحن المصريين مشكلتنا علمونا حب مصر ممكن ببزخ علمونا حب مصر لانها فعلا اغلى من اولادنا واباءنا وامهاتنا مصر هى اغلى حاجه ممكن يكون حبنا لمصر فيه افراط مش عارف نعمل ايه عشان العرب يحبونا كما نحبهم حبنا لمصريتنا فى دمنا وعمرنا مهما يتعمل فينا عمرنا ما حنكره احد ولاكن كل ما ارجوه من المصريين جميعا هو ان نسامح الجزائر على ما فات ولاكن لا نكون معهم اخوه مره ثانيه ونكونو صريحين ان حبنا لعروبتنا مش حيكون ورقه للعالم العربى ان يضغط بها علينا ومعلشى عشان طولت عليكم ولاكنى ارفض اى مباره وديه مع الجزاءير وشكرا
خالد بيجاتو
خصاره ياعرب خصاره والله العظيم دى مش اخوه دى جبن وخيانه والله العظيم انا زعلان على العرب لان المفروض عكس زلكلان احنا اخوات ومسلمون وعرب ولاكن حزنى كله مش من الناس ال راحو السودان واتعدو على الاخوه المصرين فى السودان ولاكنى انا راجل رياضى وعارف التاريخ كويس احنا مش سزج احنا ناس محترمين ولاكن المفروض نسامح ولاكن مع بعض التحفظ على كيفيه التعامل وخلاص يعنى من اليوم يكون فى بعض التفكير فى علاقتنا مع العرب كلهم هزا مش معناه اننا نزعل ونغضب من اى احد ولاكن نسيبنا من الشعارات الكزابه على فكره انا بعرف اكتب كويس على الكوبورت ولاكن كل ما هناك هو ان حرف الزال ما بيشتغل خالص
المهم احنا نكون حزريين واحنا بنتعامل مع العرب كلهم دا العرب كلهم ما بيحبو مصر خالص معرفشى ليه ولاكن كل ما اشعر بالحزن لان ارى السعاده لاءى ازى يمر بالمصريين ارى السعاده فى عيون العرب كلهم حتى لو كنا مظلومين معلشى مع احترامى للجزاءير ومع احترامى لدول المغرب العربى هم من يكرهون مصر نحن فى ليبيا نشعر بزلك مع اننا نحب ليبيا جدا لانها بلد اشتغلنا فيها واستفدنا منها والله العظيم ونحن نعشق هزه البلد ولاكن هناك من الناس من يكرهنا ولا اعرف ليما اشعر بالاسى وقلبى ينزف دمحزنا على ما وصلنا اليه نحن العرب فهناك مباره عنابه ما كانت الجزاءير عندها امل خالص ولاكن كرها فى مصر فعلت ما فعلت على الرغم من اننا ما فعلنا يوما مشكله مع احد فا انا اشعر باءسى من العرب والله ما اعرف ليما ولاكن نحن المصريين مشكلتنا علمونا حب مصر ممكن ببزخ علمونا حب مصر لانها فعلا اغلى من اولادنا واباءنا وامهاتنا مصر هى اغلى حاجه ممكن يكون حبنا لمصر فيه افراط مش عارف نعمل ايه عشان العرب يحبونا كما نحبهم حبنا لمصريتنا فى دمنا وعمرنا مهما يتعمل فينا عمرنا ما حنكره احد ولاكن كل ما ارجوه من المصريين جميعا هو ان نسامح الجزائر على ما فات ولاكن لا نكون معهم اخوه مره ثانيه ونكونو صريحين ان حبنا لعروبتنا مش حيكون ورقه للعالم العربى ان يضغط بها علينا ومعلشى عشان طولت عليكم ولاكنى ارفض اى مباره وديه مع الجزاءير وشكرا
RAGHEB
مرفوض تمام تماما
سارة المسلمة
يا أخي الكريم احساسك خاطىء و أنا عن نفسي قبل أن أكون جزائرية فأنا مسلمة و الحمد لله ان كنت مسلما فلا يوجد الا التقدير و الاحترام و الأخوة و المحبة في الله و ان كنت مسيحيا فيبقى الاحترام و التقدير
من البلدان التى أطوق لزيارتها بعد بيت الله الحرام هي مصر تركيا و سوريا

و اعلم أخي أن الكل حر في مشاعره المهم أن نكون مصلحين لا مفسدين
جون مصر
يا أخي الكريم احساسك خاطىء و أنا عن نفسي قبل أن أكون جزائرية فأنا مسلمة و الحمد لله ان كنت مسلما فلا يوجد الا التقدير و الاحترام و الأخوة و المحبة في الله و ان كنت مسيحيا فيبقى الاحترام و التقدير
من البلدان التى أطوق لزيارتها بعد بيت الله الحرام هي مصر تركيا و سوريا

و اعلم أخي أن الكل حر في مشاعره المهم أن نكون مصلحين لا مفسدين

مصلحين لا مفسدين
انا هسالك سؤال واحد بس
لو اللى حصل دة كان حصل مع اهلك القذائريين كان هيكون رد فعلك اية
بص انا دلوقتى ورب العزة احارب الجزائر وما احاربش اسرائيل وهيكون على قلبى زى العسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسل
انا بكره الجزائر ولو حصل اية ورب العزة الجزائر دى خلاص اتقفلت من قلبى لو مين اللى جية وقال انا اسف لو عملتو اية والله العظيم خلاص مافيش واحد من الشعب المصرى هيكون فى قلبة زرة احترام ولا حب للجزائر خلاص انتو دلوقتى اعدائنا انتو بالنسبة لنا زى اسرائيل بل العن منهم خلاص ولا دين يجمعنا ولا عروبة تقربنا
لانكم حرفتو القران والعروبة انت فرنسيين مش عرب
يبقى مافيش اى علاقة بينا وبينكم ومش هتكون اى علاقة بينا وبنكم لان الغدر فى دمكم والخيانة هى طبعكم مالكمش ولا دين ولا ملة انتم يهود العرب اسرائيل الشرق
سارة المسلمة
مصلحين لا مفسدين
انا هسالك سؤال واحد بس
لو اللى حصل دة كان حصل مع اهلك القذائريين كان هيكون رد فعلك اية
بص انا دلوقتى ورب العزة احارب الجزائر وما احاربش اسرائيل وهيكون على قلبى زى العسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسل
انا بكره الجزائر ولو حصل اية ورب العزة الجزائر دى خلاص اتقفلت من قلبى لو مين اللى جية وقال انا اسف لو عملتو اية والله العظيم خلاص مافيش واحد من الشعب المصرى هيكون فى قلبة زرة احترام ولا حب للجزائر خلاص انتو دلوقتى اعدائنا انتو بالنسبة لنا زى اسرائيل بل العن منهم خلاص ولا دين يجمعنا ولا عروبة تقربنا
لانكم حرفتو القران والعروبة انت فرنسيين مش عرب
يبقى مافيش اى علاقة بينا وبينكم ومش هتكون اى علاقة بينا وبنكم لان الغدر فى دمكم والخيانة هى طبعكم مالكمش ولا دين ولا ملة انتم يهود العرب اسرائيل الشرق
و الله يا أخي ما كنت لأترك أهلى يحضرون المباراة و لو حدث هذا مع أهلي لقمت بلومه أولا على ذهابه و لن أعمم كما تفعل أنت و الله شهيد على ما أقول

شعورك أنت حر فيه لكن اعلم أخي أن الشيطان هو عدوك الحقيقي عدوك أنت وحدك و هو الأن يضحك و فرح لأنه أوقع بك في فخه

الله يهديك يا جون مصر و يهدينا معاك
chocolate
الموضوع حلو اوى بس قبل ماقول رائى فيه احب اقول ياريت نحاول نراعى ضمرينا فى حق ربنا ونخطار الفاظ الحسنه لان احنا اكيد برضوا مش هنرضى باى غلط فى حقنا

زمان كانو بيقولوا ان الرياضه وخاصة كره القدم تعلمنا الحب والتسامح والتعاون لكن الله اعلم الشعار دا اتغير ولالا ، بغض النظر من سوف يفوزبالنهايه نحن نقول ان دا مكسب وخساره ، ربنا نهنا عن الاعتداء والحقد والانانيه وكمان ايضا بغض النظر ان احنا عرب احنا بشر اولا واخيرا ربنا خلقنا لان كلنا محتاجين لبعض ومش لعبه رياضه ممكن تعمل كدا صحيح الحماس والتشجيع حلوين لكن مش يكونوا ضرب واهانه . من افضل صفات الرجال الجمال يعنى التحلى بالصبر .اوافق على ان يكون فى مباره وديه ولكن بدون جماهير ومشجعين ولكن ليس خوفا مما حدث من قبل ولكن لتكون القلوب صافيه والراحه النفسيه مستعده لهذا وكل هذا حب الله سبحانه وتعالى اولا واخيرا ودائما . اعتذر عن الاطاله فى كلمتى ولكن كنت اود التعبير والاعتزاز بحب بلدى

الله والى التوفيق
جون مصر
و الله يا أخي ما كنت لأترك أهلى يحضرون المباراة و لو حدث هذا مع أهلي لقمت بلومه أولا على ذهابه و لن أعمم كما تفعل أنت و الله شهيد على ما أقول

شعورك أنت حر فيه لكن اعلم أخي أن الشيطان هو عدوك الحقيقي عدوك أنت وحدك و هو الأن يضحك و فرح لأنه أوقع بك في فخه

الله يهديك يا جون مصر و يهدينا معاك

لا والله
يعنى نلوم اهلنا انهم راحو صح
لالالا احنا بنلومهم انهم ما اخدوش سلاح معاهم زى ما انتو عملتو يا غدارين يا خونة
ويهود نفس طبع اليهود بالظبط طبع اليهود فى الجزائريين وانتو هتجيبوه من بعيد اذا كان ربع سكان اسرائيل من اصل جزائرى
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههه
عايزة اية تانى حرفتو القران
حاربتو الصومال حاربتو المغرب غدرتو بالجمهور المصرى
وعمركم ما وجهتة كلمة لليهود على اللى بيعملوه بالاخوة الفلسطينيين
عمركم
يعنى انتو كل شغلكم انكم بتغدرو بالعرب وبس
غذارين نفس اسلوب اليهود بالظبط والله العظيم مش فاهم عبد الناص لية ساعدكم فى الثورة
كان سابكم كانت فرنسا ابادت الشعب القذائرى كلة من الوجود
يلا حسبى الله ونعم الوكيل فيكم
جزائري06
انا جزائري استاذ موسيقى ... منذ سنين و انا احلم بان ازور بلد محمد عبد الوهاب و ان اشتري الة العود من القاهره ... ها هي احلامي انتهت بانتهاء مقابلة الجري وراء جلد منفوخ .... يا ترى ما هو ذنبي و انا لا اتابع اصلا هذه الرياضه ? فهل احلم في المستقبل للذهاب الى القاهره ? ام يكفي ان اصنع بيدي عودا بالجلد ? و اعزف به انشودة اليهود اللذين عاد اليهم الفوز في اشعال نار الفتنه ? و الله مازلت احلم و لو سادفع ثمن كل ما حدث الاهم هو الرجوع الى العقل لنخمد هذه النار .... لنتقي ربنا ..............
جون مصر
انا جزائري استاذ موسيقى ... منذ سنين و انا احلم بان ازور بلد محمد عبد الوهاب و ان اشتري الة العود من القاهره ... ها هي احلامي انتهت بانتهاء مقابلة الجري وراء جلد منفوخ .... يا ترى ما هو ذنبي و انا لا اتابع اصلا هذه الرياضه ? فهل احلم في المستقبل للذهاب الى القاهره ? ام يكفي ان اصنع بيدي عودا بالجلد ? و اعزف به انشودة اليهود اللذين عاد اليهم الفوز في اشعال نار الفتنه ? و الله مازلت احلم و لو سادفع ثمن كل ما حدث الاهم هو الرجوع الى العقل لنخمد هذه النار .... لنتقي ربنا ..............

لالالالالالالالالالالالالالالا
انسى انسى انك تيجى مصر
مصر بتحضن العرب والناس المحترمة
لكن الامازغيين الشواذ الارهابيين
الكفار اللى حرفو القران علشان يشتمونا
اللى بيحاربو المغرب العربى الشقيقة
واللى ساعدو امريكا فى ضرب الصومال العربية الشقيقة
الخونة الغدارين ما يدخلوش مصر
ارض مصر طاهرة انتو تيجو فيها تنجسوها
انسى ان فى واحد قذائرى يحط رجلة على ارض مصر الطاهرة يا احفاد الفرنسيين وعباد اليهود

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم