نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع تحسين نتائج البحث سيو SEO وتطوير الروابط والزوار قسم تطوير المنتديات vBulletin

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

حوار مع شون Shawn صحاب منتديات Digital Point حول هاك vbseo والخرائط والمزيد عن المنتديات

في حديث على قسم المنتديات في منتديات ديجيتال بوينت Digital Point (وهم اشهر منتدى لاصحاب المواقع في العالم وترتيب الكسا 260 عالميا ) وجه بعض الاعضاء ومنهم انا بعض الاسئلة لشون حول المنتديات وهاك الفبسيو والخرائط وكانت اهم الاسئلة والاجابات كالاتي :

1- اذا كانت منتديات ديجيتال بوينت لا تستخدم هاك Vbseo لماذا استخدمه انا ؟
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اجابة شون : هاك الفبسيو اول مرة تم تداوله كان مشفرا بغرض حمايته من الاختراق لذا كان مستبعدا نهائيا منذ البداية (شوف وطاقم عمله يجرون العديد من التعديلات على الاكواد ولذا يحبون كل شئ واضح وغير مشفر)
وفي راي شون ان هاك الفبسيو يقوم بعمل عدة مهم جيدة لمحركات البحث لكن يمكن لاي شخص عملها ايضا
اهم شئ هو الحد من المحتوى المكرر

2- هل تستخدم مولد خرائط للموقع؟ وكم مرة تحدث الخريطة ؟
شون : لا استخدم اي مولد خرائط ولم اقدم اي خريطة للموقع منذ ان بدا واستشهد ان جوجل تطلب الخرائط للصفحات التي قد لا تصل اليها محركات البحث

3- ما هي افضل خيارات للكاش وملف ال htaccess ?
لا يوجد لدينا اي ملف htaccess للمنتدى !!

ويتضح من كلام شون هو اعتماده على بساطة التفكير والاعتماد على النفس في ظل اتباع تنبيهات جوجل لتحسين نتائج البحث بشكل منظم

المقال "حوار مع شون Shawn صحاب منتديات Digital Point حول هاك vbseo والخرائط والمزيد عن المنتديات" نشر بواسطة: بتاريخ:
M.Sgroup
thanks basha thanks
SIMPLICITY
عبدو

كان نفسي حد يسئله ليه وقف اشتراك اد سينس في موقعه رغم انه من اشهر المنتديات اللي جامعه العالم كله
abdobasha
كان نفسي حد يسئله ليه وقف اشتراك اد سينس في موقعه رغم انه من اشهر المنتديات اللي جامعه العالم كله
شكله طمع
بس هو كان قال انه الناس اصلا مبتكسبش منه كتير
وملوش لزمة !!
sherifer921
بساطه متناهية فعلا
والناس بس هنا مموته نفسها على الهاك النصاب ده
هوه ليه محدش بيصدق ان اتباع ارشادات جوجل هوه الامر الصح ؟
بس على فكره ديجيتال بوينت مبقاش فيه كفاءات زى الاول وبقى كله هنوووود للاسف
abdobasha
بس على فكره ديجيتال بوينت مبقاش فيه كفاءات زى الاول وبقى كله هنوووود للاسف
هو وقع فترة وكان عليه عمليات اختراق كتير
والهنود عليه عشان الباك لينك

الهنود دلوقت راشقين فكل حاجة
اشهر مدون فالعالم هندي بتاع labnol

وتقريبا اكتر ناس بتكسب من ادسنس

حريقة شغل فاي حاجة الهنود دول
HDesign
اة وصاحب المدونة دة واخد حساب مميز من ادسنس ماشاء الله
يابخته :d

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
منتديات مناهج مصر - اكبر واهم المنتديات التعليمية
تحذير: حرية الانترنت في خطر بسبب مشروع sopa - مهم جدا للمدونين و المنتديات مثل منتديات نجوم مصرية
منتديات اجدع صحاب الترفيهية