نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الوحدة ..... راحــــــــه ؟!

طب قولى ارد اقول اية بعد الموضوع الاكتر من رائع ده
والله بجد يعنى موضوع جميل وصادق جدا
وانا كنت لسة بفكر فكدة امبارح
احسن حاجه ان الانسان يخلية وحيد
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تسلم ايديك يااحمد
بجد بحييك على الموضوع المتميز دة

المقال "الوحدة ..... راحــــــــه ؟!" نشر بواسطة: بتاريخ:
scorpion
ربنا يخليكي
واكيد الوحده راحة بكل المقاييس
علي الاقل الواحد بيبعد عن الناس اللي ممكن تأذية
وشكرا ليكي بجد
ونورتي التوبيك
برنسيسه
موضوع جميييييل جدا هي الوحده راحه بس مش في كل الاوقات سعات بتبقي جنه اذا كان كل الي حوليك مش حا سين بيك او مش عارف ترضيهم ازاي وتتعامل معاهم ازاي وتحس انك هاتستمتع اكتر اذا كنت وحيد بس طبيعه الانسان الي ربنا خلقها عليه انه اجتماعي بالفطره ما يقدرش يعيش لوحده مهما لو كان ايه ممكن الواحد مايتعمقش في علاقاته وتكون سطحيه بس مش هايقدر يعيش لوحده الحياه مش هاتمشي الحياه عايزه الي ياخدها علي قد عقلها ويعمل الي يرضيها بس في نفس الوقت يرضي ربنا اولا بجد موضوع حمييييل اووي والواحد لو اعد يتكلم فيه ممكن يدخل في مواضيع تانيه
لك مني خالص الوود والاحترام
goleat
مش هقول عليك كئيب ولا متشائم ولا..............الخ
كل اللى هقولهولك
موووووووووضوع هاااايل وجميل جداااااا
متميز بمواضيعك كالعاده

ما اجمل الوحدة فى زمن لايعرف فيه الناس بعضها
فى زمن غريب عبارة عن غابه كلها وحوش بتقتل فى بعض ...............الخ

سؤالك جميل جدااا
واجابته ربنا ادانا عقل وميزنا بيه
يعنى ممكن واقدر اميز الطيب من اللى مش طيب والكويس
فى ناس كتير تستحق كل خير وفى ناس تستاهل ال .............
لاكن ممكن نعيش معاهم نحبهم ويحبونا ونخلق جنه لينا لواحدينا
من صنعنا نتمتع بيها وبالدنيا والحياة
بمعنى تانى الانسان بطبيعته اجتماعى بنعيش مع اللى يحبنا ويقدرنا ويستحق اننا نعيش معاه
اصل احنا عايشين فى الدنيا بنستحملها بحلوها ومرها
بنواجه عقبات كتير لاكن ليها حل بالعقل والتفكير

تقبل تحياتى......
mahmoha_1989
الحمد لله لقيت حد بيعانى نفس اللى بعانيه ساعات كتيير بتمنى انى اروح مكان بعيد عن الناس كلها واعيش لوحدى بجد احلى بكتيير من العيش فى الدنيا دى بس من المستحيل انه يحصل لانى بجد تعاملت مع ناس جواها وحش قوى وانا مش عارفة مستحملين نفسهم ازاى واصحابى بيقولوا ليا انك مينفعش تعيشى فى الدنيا كدة لان الطيبة اصبحت شى عبيط بس اللى انا مقتنعة بيه بدال النية صافية وجواك نظيف انت تنبسط ان ربنا خلاك انسان بفطرتك واللى حوالينا هما اللى لازم يتغيروا ومن الصعب انك تميز بين الناس لان الطيببين بيشوفوا كل الناس جواها صافى بس الحمد لله على كل شى تسلم ايديك تقبل مرورى
kaki
مع احترامى لكل الكلام بس الطيبة دى طبع واللى فيه طبع صعب يغيره وكمان احساس يعنى فيه ناس عندها القدرة على الاذى مش ممكن عقل يتخيله وفيه ناس متعرفش تموت نموسه مهما حاول مش هيعرف
الانسان الطيب بيحس انه غريب عن الدنيا ومش عارف يتعامل او يتفاهم مع حد من حواليه وده مش احساسك لوحدك فيه ناس كتير كده وفيهم اللى بيحاول يغير نفسه ويدس على قلبه ويلغى طبيعته عشان يعيش وفيه اللى مش بيقدر ويبعد ويفضل الوحدة وبعد فترة يكتشف انه غلط فى حق نفسه لانه بيحس انه ضيع عمره
شكراااااااااااعلى موضوعك ويارب الناس كلها تكون طيبة وتتعامل بطيبة وحب ونتعامل بدينا ساعتها فيه ناس كتير هتحس انها عايشة فى امان
kaki
مش هقول عليك كئيب ولا متشائم ولا..............الخ

كل اللى هقولهولك
موووووووووضوع هاااايل وجميل جداااااا
متميز بمواضيعك كالعاده

ما اجمل الوحدة فى زمن لايعرف فيه الناس بعضها
فى زمن غريب عبارة عن غابه كلها وحوش بتقتل فى بعض ...............الخ

سؤالك جميل جدااا
واجابته ربنا ادانا عقل وميزنا بيه
يعنى ممكن واقدر اميز الطيب من اللى مش طيب والكويس
فى ناس كتير تستحق كل خير وفى ناس تستاهل ال .............
لاكن ممكن نعيش معاهم نحبهم ويحبونا ونخلق جنه لينا لواحدينا
من صنعنا نتمتع بيها وبالدنيا والحياة
بمعنى تانى الانسان بطبيعته اجتماعى بنعيش مع اللى يحبنا ويقدرنا ويستحق اننا نعيش معاه
اصل احنا عايشين فى الدنيا بنستحملها بحلوها ومرها
بنواجه عقبات كتير لاكن ليها حل بالعقل والتفكير

تقبل تحياتى......
لاء صعب دلوقت الناس تتعرف مين فيهم الطيب من الشرير كله بيلبس قناع الطيبة والتدين
scorpion
شكرا بجد لمروركم الجميل والاكثر من رائع دا
بس بجد دلوقتي بقي صعب مين الطيب ومين اللي مش كدة
مين الصادق ومين الكذاب
وكدة يعني كله دلوقتي بيختفي خلف ستار الطيبة لدرجة ان الواحد ميعرفش شخصية اللي قدامه بسهوله
بس اللي انا وصلتله يعني بعد تفكير
ان الواحد يعيش في الدنيا دي مهما كانت بحلوها بمرها واكيد هيوصل
بس الاهم انه ميحتكش بالناس دي علشان اكيد هيتوجع وبصراحة مهما كان الواحد لما بيتخدع في حد
بيتعب جدا
وصعب علينا اننا نتعب بالشكل دا
علشان كدة انا بقول ان الواحد يعيش وحيد بس بين الناس لاني بعد ما فكرت لقيت ان الوحده لوحدها علي الرغم من صعوبتها علي الرغم من انها بتبعدنا عن حاجات تانية كتير ممكن تنفعنا فيما بعد يعني
اه هتنفعنا نتعلم من اخطائنا اللي كنا بنقع فيها مع الناس دي
هنحاول نعرف مين الصادق ومين الكاذب كدة يعني
علشان كدة هنعيش بس مش هيكون لينا اي علاقة بالناس دي ولو كان في علاقة هيكون علاقات سطحية بسيطة جدا يعني ونحاول نعمل كل اللي احنا عاوزينه بعيداً عن الناس كلها دون ان نولي اي اهتمام ليهم اساسا
فكرة مش كدة
وبجد يا جماعة نورتوني جدا
شكرا لمروركم كلكم
أبو ياسر
فعلاً هي فلسفة خاصة بالشخص لوحده وأعتقد إن الوحده والعزله في التفكير ( مع الناس ولكني..... ) داخل الفرد الرومنسي كثير الشرود والسرحان يحس بالحرمان سعادته خاصه فيه لايشاركه أي فرد بعيدعن العالم عن أعز الناس لديه حبيبه رغم ملاصقته ومرافقته معه كظله قد تكون مطلوبه الوحده في أوقات قاتله في أوقات كثيرة كيف يشعر بالصباح بالمطر بالحياة وحيداً كيف يكون عنده مقياس أو معيار السعادة تأمل فقط ؟ربيع خضرة جمال بدون متعه هل نحس بالجنة دون معرفة النار
scorpion
شكرا لمرورك وردك الرائع وبجد عندك حق
بس انا قولت وصححت في اخر كلامي ان الوحده ممكن تكون بين الناس بس شعورك انك وحيد وعدم اختلاطك بالناس
هيكون احسن بكتير باختلاطك بيهم وشعورك بالعذاب والتعب
شكرا لمرورك ونورت التوبيك
ATEER QUEEN
ياريت الواحد من البدايه يفهم ان الوحدة افضل

كان مش عاش بطيبه وسط الناس وحبهم قوى كدا وفى الاخر يخدعوه ويطلع موهوم

بس صعب انك تعود نفسك على حاجة مش فيك مش هتعرف تعيش وحيد وانت طول عمرك بين اصحاب كنت بتحبهم

الحياة بردو مش تقف عن حد معين وبتستمر وهتعرف غيرهم بس لازم كل واحد ياخد باله من اللى حوليه ياترى بيحبوه فعلاولا.......................
scorpion
اكيد
وشكرا علي مرورك ونورتي التوبيك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
موعد مباراة السعودية ونيوزيلندا الودية اليوم الخميس 5-9-2013 كأس osn الدولية الودية
ارجوكم النجدة
الوحدة القاتلة
الوحدة