نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ركن الفضفضة : ادخل اكتب وقول واحكي وفضفض عن كل اللي في نفسك

بسم الله الرحمن الرحيم

اعزائنا الاعضاء والعضوات والزائرين زالزائرات الكرام

حنخلي الموضوع ده لكل واحد مضايق او زعلان من حاجة ونفسه يكتبها وا يطلعها من جواه
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

كتير مننا لما بيفضفض بيستريح

الفضفضة بيعملها الانسان علشان يفرغ شحنة من ضيق اوغضب جواه مش دايما بيبقى مستنى حل او اجابة لكن بيستريح لما يتكلم او يكتب اللي جواه

منتظرين مشاركاتكم

المقال "ركن الفضفضة : ادخل اكتب وقول واحكي وفضفض عن كل اللي في نفسك" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
الرسالة دي قريتها في اخبار اليوم وفيها شبه كتير من قصتي حبيت انقلها علشان مش بعرف اعبر كويس يا ريت اللي عنده رد لا يخل

أنا فتاة عمري 18 عاما طالبة جامعية ومرتبطة منذ كنت في المرحلة الثانوية بشاب ممتاز ولكن مشاعري نحوه تغيرت كثيرا في الفترة الأخيرة..

كنت وشادي في مدرسة لغات مشتركة منذ الحضانة وحتى الثانوية العامة.. تقاربنا كثيرا في المرحلة الثانوية التي شهدت هروبنا معا من المدرسة.. وتعاهدنا على الحب.. وأول لمسة.. وأول قبلة.. وكل شئ..

كنت أقول له أحبك كثيرا ولكنني منذ فترة توقفت عن ذلك.. لم أعد أشعر أنني أحبه.. أود لو أصبحنا آصدقاء فقط ولكنه يدافع باستماتة عن استمرار العلاقة كما هي مؤكدا أنه يعشقني..

وفي الواقع أنني مازلت أشعر باعجاب نحو شادي ولكنه ليس الحب.. ليست المشاعر التي كانت.. بل ان أحاسيسا تجاه زميل جديد في الجامعة هو محمود آخذة في التطور داخلي لتقضي على ما تبقى من مشاعر الحب تجاه شادي.. ليبقى فقط الاعجاب ..والراحة ..والشفقة..

إنني لا آريد كسر قلب شادي الذي يهدد بالانتحار لو تركته في الوقت الذي أريد أن آقول له بوضوح انني اريد انهاء علاقتي معه.. أريد حريتي.. وأريد فقط أن نظل أصدقاء.. فماذا أفعل؟
دعاء حنفي عبد الرحيم
انا عندي مشكله كل ما احب حد يطلع عنده مشكله كبيره من فتره اعجبت بانسان انا كنت شايفاه كويس جدا بيصلي ويصوم وكنت شايفاه ملتزم جدا والناس كمان شايفه كده وكمان قال انه معجب ومستعد انه يعمل عشاني حاجه وبعده بفتره سالته هل هو ناوي يدخل البيت من بابه رد وقالي مش عارف لاني هظلمك انا مش زي ما انتش عارفه انا مش ملتزم زي ما انتي عارفه انا عملت زنب ف حياتي لسه بكفر عنه لحد دلوقتي وانا كمان ما انفعش اكون اب او زوج ولا حتي اتحمل مسؤليه فسالته عن الماديات قالي لا فقالي ده مواضيع بيني وبين ربنا المهم اني من البدايه لم اجبره ع ان يقول شئ زي انا معجب ولا حاجه كان تعاملي معاه عادي ممكن كان فيه شويه اهتمام شويه بس انا حبيته اوي لانه ملتزم بس مش عارفه ايه اللي خلاه يقول كده واحنا ف بدايه قصه الحب وعمال يقول اني عملت زنب كبير مش عارفع ايه الزنب اللي ممكن يخليه يعمل كده رغم انه مشهودله بلالتزام من زمان
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا عمرى 14 سنة
وبحب واحد جدا جدا ومش قدرة اسيبة بس هوة انا ما كنت بكلمة فيس ورا كل كلمة لاهلة وحدة قربتة صحبتى قالتلى لانا لهوة وانا اخترتها هى طبعا علشان هى صديقة عمرى بس انا بحبة وهوة بيحبنى وانا قلتلة خلاص وكدة اعمل اية انا هتجنن بجد بحبة حد ارجوكم يرد علية هوة سؤال اهبل بس اعمل اية زهقت ومش عرفا اقول لحد بجد زهقت اوى ومش برتاح لما بقول لحد خالص وبحس ان محدش بيحبنى
الماضى البعيد
ارانى اصر عليها كأنى اصر على حياتى , كأن حياتى لن تكون حياه الا بها , وارجو ان يرحمنى ربى فانما حياتى له وبه واليه , فانا لله .
بشوفك بعيون غير عيون الناس .
صرت اتتبع كلمات الحب في الاغانى والافلام , لعلى اجد كلمه تعبر عن مشاعرى التى عجزت عن فهمها او التعبير عنها , وذلك رغم اننى كنت ارى ان ده كلام فاضى من ناس فارغه كل همها الوصول الى المرأه بنغمه الحب .
يقولون لا ارغب , وما يدرون ان ما في الخلق منى ارغب , ولا في دنياى امرا منه امر واتعب , وعلى ما تيسر للغير على تعذر وتصعب , و كأنى اطلب ما لا يطلب , وكأن المستحيل على منه اقرب , ولكنه يا خلق قدرى اين منه المفر والمهرب , ولكنى استصبر واسترضى لعلى اصبر او ارضى , وما شانى لنفسى وانما ما حللت بارضى , الا لكونى صنعه لله ارضى , ولكنى استرضى نفسى واراك لن ترضى , لذا فما ينفعنى من الدنيا طول او عرض , وكما مر الامس سيمر عمرى كان لم اقضى , في الدنيا من يوم وانما العاقبة للمتقى .
lionhmada
ارانى اصر عليها كأنى اصر على حياتى , كأن حياتى لن تكون حياه الا بها , وارجو ان يرحمنى ربى فانما حياتى له وبه واليه , فانا لله .
بشوفك بعيون غير عيون الناس .
صرت اتتبع كلمات الحب في الاغانى والافلام , لعلى اجد كلمه تعبر عن مشاعرى التى عجزت عن فهمها او التعبير عنها , وذلك رغم اننى كنت ارى ان ده كلام فاضى من ناس فارغه كل همها الوصول الى المرأه بنغمه الحب .
يقولون لا ارغب , وما يدرون ان ما في الخلق منى ارغب , ولا في دنياى امرا منه امر واتعب , وعلى ما تيسر للغير على تعذر وتصعب , و كأنى اطلب ما لا يطلب , وكأن المستحيل على منه اقرب , ولكنه يا خلق قدرى اين منه المفر والمهرب , ولكنى استصبر واسترضى لعلى اصبر او ارضى , وما شانى لنفسى وانما ما حللت بارضى , الا لكونى صنعه لله ارضى , ولكنى استرضى نفسى واراك لن ترضى , لذا فما ينفعنى من الدنيا طول او عرض , وكما مر الامس سيمر عمرى كان لم اقضى , في الدنيا من يوم وانما العاقبة للمتقى .
كلام جميل جدا ما شاء الله عليك
حيره و تردد
مشاركه ( ارانى اصر ...... ) كانت اضافتى , لكن اريد ان اعرض مشكلتى التى كم ارقتنى , ولكنى محتار ومتردد , بعد ان كتمت مشاعرى عن الدنيا 20 سنه , ابديها ام اخفيها , وكيف تتضطرب هذه المضغه ( القلب ) وتهفو هذه الروح نحو لا يضطرب ولا يهفو .
ولله در من قال :
فلا على الارض اشقى من محب ولو وجد الهوى حلو المذاق
حيره و تردد
عفوا , فليس فى قلبى متسع لغيرها , فانا من شاركت بكلمات بأت ب ( ارانى اصر ........ ) .
اقول كيف اهوى من لا يهوانى , واصر على من لا يعنيه امرى , ويتحرق قلبى اليه شوقا وهو متبرد القلب , اذكره وينسانى .
حيره و تردد
كيف اشارك , واين اجد مشاركاتى .
حيره و تردد
كلام جميل جدا ما شاء الله عليك
شكرا - ا/ محمد عبدالرازق
لكن سؤالى :
القوانين الطبيعيه ان لكل فعل رد فعل , طيب - ليه لما نتأثر بشخص لدرجه الحب وهو ممكن مايتأثرش , فى طاقه من المشاعر بتشدنى نحوه , اكيد لازم بيحس , فين رد الفعل المتوقع لكده , ان طاقه المشاعر عنده تتحرك نحوى .
بالمختصر اواى احب حد وهو ولاانا على باله , وهو بالنسبه ليه اهم شخص فى الدنيا بس عشان بحبه وبحب اشوفه , يمكن لا اكثر من ابوى و امى واخوى واختى .
حيره و تردد
المشاركات ليه ما بتظهرش , انا مش عارف , هل الموقع بتحدث بعد قتره
حيره و تردد
تحيه طيبه ,,,
ده كلمات اغنيه "حيرت قلبى" من كلمات / احمد رامى - والحان / السنباطى - غناء / ام كلثوم
بتعبر بالضبط باللى انا بحس بيه
( بفكر طول الوقت لما تعبت من التفكير , فى البيت فى الشغل فى المواصلات حتى وانا بتكلم مع اى حد , سيء يدفع الى الجنون , وان مستسلم , كأنى مستحلى غذاب حب بلا امل )
اليكم كلمات الاغنيه :
حيرت قلبي معاك.. وأنا بداري واخبي *** قل لي أعمل إيه وياك.. ولا أعمل إيه ويا قلبي
بدي اشكي لك من نار حبي.. بدي احكي لك ع اللي في قلبي *** وأقولك ع اللي سهرني.. وأقولك ع اللي بكاني
وأصور لك ضنى روحي.. وعزة نفسي منعاني ***
يا قاسي بص في عينيا.. وشوف إيه أنكتب فيها
دي نظرة شوق وحنيه .. ودي دمعة بداريها *** وده خيال بيين الأجفان.. فضل معاي الليل كله
سهرني بين فكر وأشجان.. وفات لي جوه العين ظله *** وبين شوقي وحرماني.. وحيرتي ويا كتماني
بدي اشكي لك من نار حبي *** بدي احكي لك ع اللي في قلبي
وأقول لك على اللي سهرني.. وأقول لك ع اللي بكاني *** وصور لك ضنى روحي ..وعزة نفسي منعاني
ياما ليالي أنا وخيالي ، أفضل أصبر روحي بكلمة يوم قلتها لي *** وبات أفكر .. في اللي جرى لك.... واللي جرى لي
وأقول ماشافشي الحيرة.. على لما با سلم *** ولاشافش يوم الشوق.. في عيني راح يتكلم
وارجع أسامحك تاني .. واحن لك والقاني ***
بدي اشكي لك من نار حبي
بدي احكي لك ع اللي في قلبي *** وأقول لك ع اللي سهرني.. وأقول لك ع اللي بكاني
وأصور لك ضنى روحي.. وعزة نفسي ما نعاني ***
خاصمتك بيني وبين روحي.. وصالحتك وخاصمتك تاني
وأقول أ بعد يصعب علي روحي.. تطاوعني ليزيد حرماني ***
ح أفضل أحبك من غير ما أقولك..إيه اللي حير أفكاري *** لحد قلبك ما يوم يدلك.. على هواي المداري
*** ولما يرحمني قلبك .. ويبان لعيني هواك
وتنادي ع اللي انشغل بك.. وروحي تسمع نداك *** ارضى اشكي لك من نار حبي
وابقى احكي لك ع اللي في قلبي *** وأقول لك ع اللي سهرني.. وأقول لك ع اللي بكاني
وأقول يا قلبي ليه تخبي ..وليه يا نفس منعاني
رد زائر nora
انا عندي16 سنه وهو 20سنه
انا كمان كنت بحب واحد اووووووووووووووووووووووووووووووي وهو كان بيقول انو بيحبني اتعرفت عليه عن طريق الرقم غلط واديتو الاكونت بتاعي واتكلمنه مع بعض 6شهور حبيتو اووووووووووووووووووي وهو فاجاءه اتغير اوي وبيقولي مش قدر اكمل انا هكون اخوكي في اي وقت انا قولتيلو مش هينفع تكون اخويا انا بحبك بيقولي خلاص مش هينفع انا حاولت انتحر بس اهلي انكزوني انا عاملت نفسي هقدر انسااا بس بجد غصب عني والله مش قدره اعمل ايه انا مخنوقه اوي هو عاملي بلوك من الاميل بتاعي انا عاملت اكونت جديد وبعاتيلو ادد علشان اشوف صوره لي مش اكتر بليززززززززززززززززز شوفولي حل انا تعبانه اووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووي

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اجمل واحدث الكوميكسات المتجددة يوميا على الفيس بوك (ادخل وقول رايك يا معلم بس امسك نفسك من الضحك )
اكتب اللى نفسك تقوله لحبيبك بس يا ريت يكون من قلبك
ادخل وقول ايه رايك فى توقيع اللى قبلك
حاجات بنعملها مع انها غلط كبير ادخل وقول اية اللى مابتعملوش