نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه نكت مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اضحك كركر مع نكت صعيديه 100%

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اهلا بكل الزوار من الوطن العربي من المحيط الى الخليج وحبيبتكم العسوله داليا جايبلكم شوية نكت صعيديه شحط محط مصريه مائه فى المائه

اخوانا الصعايده حبايبنا واخواتنا وعلى عينا ورأسنا الموضوع بس للهزار ورسم البسمه على شفايف اعضائنا وزوارنا نجوم مصريه
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بيقولك ليه بلدينا بيكون ذكي لما يطلع من الصعيد؟ علشان بيكون خارج نطاق التغطية

واحد بلدينا اتصل بالمطافي وقال لهم: إيه؟ هو يعني لو مافيش حريق مانشوفكمش خالص كدا؟

واحد ياباني شغال في مشروع في قبلي، قام فات على بقالة عشان عايز يشتري عشر علب بيبسي، قال
لبلادينا: كوميهاني سيبة موفا كالاو بيبسي … بلدينا رد عليه: بتقول إيه؟ عايز عشر علب إيه؟

تلميذين من بلدياتنا وصلوا المدرسة متأخرين … سأل الأستاذ واحد منهم كان بيعيط قوي: إيه اللي
جابك متأخر كده … قال وهو بيعيط: أصل الشلن بتاعي وقع مني وكنت عمال أدور عليه علشان ماعييش غيره … فسأل الثاني: طيب وإنت بقى كنت بتدور معاه برضه؟ … قال: لا يا أستاذ، أنا كنت دايس ع الشلن برجلي !!

تسعة صعايدة حبوا يبقوا مشهورين، كونوا فرقة وسموا نفسهم ثلاثي أضواء المسرح

واحد في مأتم واحد بلدينا مات امبارح، بيسأل، هو بلدينا مات بإيه؟ رد عليه اللي جنبه: حط إيده في برميل مية نار قال له: طيب وهو اللي يحط إيده في برميل مية نار يموت؟ قال له: لأ، ماهو لما مالاقاش إيده … دخل راسه في البرميل عشان يدور عليها!!

واحد بلدينا عايز يعمل عملية انتحارية، قام دخل مطعم وضرب نفسه بسكين تلاتة زباين ماتوا من الضحك .

واحد بلدينا ماشي ع الرصيف … شاف واحد سأله: هو فين الرصيف الثاني رد عليه: الناحية الثانية .. بلدينا قال: حاجة تدوخ!! … والله أنا سألت الناحية الثانية قالو لي هنا!!

بلدينا بيسأل صاحبه: هو الشيخ عبدالباسط عبدالصمد أخو الشيخ محمد متولي الشعراوي؟ قال له: يا أهبل … ده مجرد تشابه أسماء .

صعيدي بيفتح الثلاجة على مهله وببطء شديد ليه؟ عشان يكتشف مين بيفتح النور .

بلدينا قال لصاحبه: بتشرب قهوة بالليل؟ صاحبه قال له: أنا إذا شربت قهوة بالليل ما أقدرش أنام … بلدينا رد: أنا بقى عكسك، إذا نمت ما أقدرش أشرب قهوة .

بيسألو واحد بلديتنا: تعرف مين طاهر القويرى؟ قال: مش لما اعرف مين طاهرنى انا الاولمدرس سأل طالب بلدياتنا، لما تكبر هاتكون إيه؟ قاله: عجوز طبعا!!

المقال "اضحك كركر مع نكت صعيديه 100%" نشر بواسطة: بتاريخ:

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اضحك كركر مع نكت سياسيه 100%
اضحك كركر مع بيض شم النسيم
اضحك ,,,كركر ... اوعي تفكر
اضحك كركر