نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

فيلم « الدجال » هل ستنتخب « أحمد شفيق » بعد هذا الفيديو

عادي جدا

في لجنتي بمدينة نصر برضه الجيش بيجمع البطاقة عشان يشوف الاسماء وارقام الناخب ويحددها ويرد البطاقات تاني للناخبين سواء للعياط او الجنرال

هو انت فاكر كل ايلي واقفين طراطير ولا المندوب بتاع مرسي او شفيق مبرشمين لامؤاخذه
كفاية شغل الحسوكة بقي
ممكن من فضلك وأنت بترد على مشاركة ليا تبقى تنقي ألفاظك أو لا ترد على أي مشاركة لي ممكن اعتبرني حاطط المشاركة لنفسي وعلى فكرة لم الجيش البطايق غلط ومش شغله هو وظيفته تأمين فقط ملوش في سير العملية ولا يتدخل فيها باي شكل وعلى فكرة من صفحة الحرية والعدالة وهما عملوا بيها محضر بس رجاء أخير نقي ألفاظك الحسوكة دي مش نظامي ولا اعرفها

المقال "فيلم « الدجال » هل ستنتخب « أحمد شفيق » بعد هذا الفيديو" نشر بواسطة: بتاريخ:
احمد ركابي الرشيدي
ممكن من فضلك وأنت بترد على مشاركة ليا تبقى تنقي ألفاظك أو لا ترد على أي مشاركة لي ممكن اعتبرني حاطط المشاركة لنفسي وعلى فكرة لم الجيش البطايق غلط ومش شغله هو وظيفته تأمين فقط ملوش في سير العملية ولا يتدخل فيها باي شكل وعلى فكرة من صفحة الحرية والعدالة وهما عملوا بيها محضر بس رجاء أخير نقي ألفاظك الحسوكة دي مش نظامي ولا اعرفها
لا الفاظي كلها ذوق ورقه

الحسوكة دي مصطلح استعرته من عندكم هنا العبد لله بيدخل علي مئات الشاتات لم اجده الا هنا والفيس بوك وصاحبه هنا هو في الفيس بوك

ثانيا مين ايلي بيفتي وبيقول ان رجال الخدمة امام الجداول الانتخابية ليس من حق الجندي مساعدة الناخب؟ وحماية الجداول من التقطيع والتمزيق وحفظ النظام من اختصاص جندي الخدمة وكل ده تحت عين المستشار القاضي المشرف علي اللجنة وعين المندوبين للمرشحين
ايلي هيفوز فيها الجنرال باءذن الله

وشكرا لن اعلق عليك ابدا اذا جاءت باخبار او كلمات صادقه حتي وان كانت ضد شفيق
fargcbm
لا الفاظي كلها ذوق ورقه

الحسوكة دي مصطلح استعرته من عندكم هنا العبد لله بيدخل علي مئات الشاتات لم اجده الا هنا والفيس بوك وصاحبه هنا هو في الفيس بوك

ثانيا مين ايلي بيفتي وبيقول ان رجال الخدمة امام الجداول الانتخابية ليس من حق الجندي مساعدة الناخب؟ وحماية الجداول من التقطيع والتمزيق وحفظ النظام من اختصاص جندي الخدمة وكل ده تحت عين المستشار القاضي المشرف علي اللجنة وعين المندوبين للمرشحين
ايلي هيفوز فيها الجنرال باءذن الله

وشكرا لن اعلق عليك ابدا اذا جاءت باخبار او كلمات صادقه حتي وان كانت ضد شفيق
اخى الكريم شكر لمشاركتك معنا ،،،

ولن اسمح لى الاخ الكريم عنده حق الجيش للتامين فقط .. وليس له حق فى جمع البطاقات ولكن يتاكد منها فقط .. اسمح لى بهذا الرد

لو شايف إن الإخوان حيعملو حزب وطنى جديد متروحش تجيب الحزب الوطنى نفسه
2- لو شايف إن الإخوان مش حيسيبوا الحكم بعد 4 سنين لو مسك مرسى متروحش تجيب اللى معاه الشرطة والجيش والإعلام ومش حتقدر تمشيه ولا بعد 100 سنة
3- لو شايف الإخوان باعوا دم الشهدا متروحش تجيب اللى قتلو الشهدا
4- لو شايف الإخوان مش حيقدروا يحلوا الازمات اللى بتقع فيها البلد زى الأمن والبنزين والغاز متروحش تجيب اللى بيخلق الأزمات
5- لو شايف إن الإخوان طماعين وعايزين يكوشوا على كل حاجة فى البلد متروحش تجيب اللى أصلا مكوشين على كل خيرات البلد
6- لو شايف الإخوان تجار دين متروحش تجيب تجار دم وعرض
7- لو شايف الإخوان بيرجعوا فى كلامهم متروحش تجيب اللى مش معبرك ومش بيدّيك كلمة أصلا
8- لو شايف الإخوان خانوا الثورة متروحش تجيب اللى مش معترف بيها
9- لو شايف الإخوان ولاءهم للمرشد متروحش تجيب اللى ولاؤه لنظام مبارك وأمريكا وإسرائيل
10- لو شايف إن الإخوان ركبوا الثورة متروحش تجيب اللى خلّصوا عليها
11- لو شايف إن الإخوان ضيّعونا بنعم للتعديلات الدستورية متروحش تجيب اللى عملوا التعديلات وفرّقونا
12- لو شايف الاخوان بيكسبو بالزيت والسكر متروحش تجيب اللى بيكسب بالتزوير واصوات الميتين والبلطجية
13- لو شايف الاخوان بيضحكوا علينا بمشروع النهضة متروحش تجيب اللى معندوش مشروع اصلا
14- لو شايف إن الإخوان نزّلوا استبن الشاطر متروحش تجيب استبن مبارك
15- لو شايف ان الإخوان هيلبسوا الستات طرح والرجالة جلاليب متروحش تجيب اللى مش هيليبسك حاجة خالص وهيلبسنا كلنا الطرح
16- لو شايف الاخوان حيعملوا ختان للبنات متروحش تجيب اللى حيكشفوا عذريتها ويتحرشوا بيها
17- لو شايف الإخوان حيطبقوا الدين والشريعة على مزاجهم متروحش تجيب اللى مش باقى على دين وهيشيل القرآن من منهج العربي أو يضيف ليه فقرات الكتاب المقدس اللي عمر ما عد سبقه مهما كان فجره و قلة دينه عملها
18- لو شايف الاخوان نزّلوا مرسى وهوا معندوش كاريزما متروحش تجيب واحد ديكتاتور
19- لو شايف الاخوان معملوش حاجة فى محاكمة مبارك ونظامه متروحش تجيب اللى حيطلعهم براءة
20- لو شايف الاخوان كاذبون متروحش تجيب حرامية ونصابون وكذابين وبلطجيه
21- لوشايف الاخوان حيلغوا كامب ديفيد ويدخلونا فى حرب مع اسرائيل متروحش تجيب اللى بيقول على اليهود مش أعداءنا
22- لو شايف ان الإخوان حيخلونا زى إيران أو أفغانستان متروحش تجيب اللى حيخلينا زى الصومال
من الأخر مينفعش تقارن :
بين (شفيق) رئيس وزراء موقعة الجمل واللى قال للأسف الثورة نجحت وبين (مرسى) اللى شارك فى الثورة واعتقل يوم 28 يناير!!
مهما كان خلافك مع الإخوان أو مع الإسلاميين----> ده مش معناه إنك تنتحر وتنتخب شفيق وتضيع البلد كلها لأجيال وأجيال عشان تغيظهم أو مش واثق فيهم أو واحد شفيقى له مصلحه يخليك تدى شفيق أو تبطل صوتك
بينك وبين الإخوان خلاف منهجي أو سياسي أو .... أو .... -----> في النهاية هو خلاف
لكن بينك وبين شفيق دم إخواتك اللي ماتوا، بينك وبينه أجيال نفسها تشوف مصر الحرة..مصر القوية..مصر بتاعتنا مش بتاعتهم،أجيال نفسها تعيش الحرية، بينك وبينه ثورة ضحى عشانها الشعب وبأيدك ممكن تضيعها
خلليك واقعي .. فكر بعقلك..... واعمل الصح..... وراعى ربنا فى وطنك
الشاطر حسن

احمد ركابي الرشيدي
[QUOTE=fargcbm;1456125]اخى الكريم شكر لمشاركتك معنا ،،،

ولن اسمح لى الاخ الكريم عنده حق الجيش للتامين فقط .. وليس له حق فى جمع البطاقات ولكن يتاكد منها فقط .. اسمح لى بهذا الرد

مهما كان خلافك مع الإخوان أو مع الإسلاميين----> ده مش معناه إنك تنتحر وتنتخب شفيق وتضيع البلد كلها لأجيال وأجيال عشان تغيظهم أو مش واثق فيهم أو واحد شفيقى له مصلحه يخليك تدى شفيق أو تبطل صوتك
لكن بينك وبين شفيق دم إخواتك اللي ماتوا، بينك وبينه أجيال نفسها تشوف مصر الحرة..مصر القوية.

علي انني سمحت لك بالرد واحترم وجه نظرك لاكن رغم مافيها من اندفاع واضح واري انك من بين الكلمات انك ممن اعطي صوته في الجولة الاولي لغير الاخوان

خلافي ليس مع الاسلامين اولا خلافي مع الاخوان خصوصا لا اعترف ولا يعترف المنطق علي تقسيم الامة الاسلامية الي مسلم اخواني له بطاقة اخوان ويتميز عن باقي المسلمين
ومسلم سلفي والباقي كفرة
ومسلم سني ومسلم شيعي ومسلم عاصي
عاوز ايلي بينادي بالشريعة والاصلاح ان يدعوا الامة كاملها للدعوة كما فعل رسول الله وقال لا فرق بين الاعجمي والعربي الا بالتقوي
وقال في موضع اخر التقوي ها هنا واشار لقلبه اي لاحد يري التقوي الا الله
فلماذا يدعون انهم متقون وباقي الامة كافرة

لن ازيد
fargcbm
[quote=احمد ركابي الرشيدي;1456186]
اخى الكريم شكر لمشاركتك معنا ،،،

لكن بينك وبين شفيق دم إخواتك اللي ماتوا، بينك وبينه أجيال نفسها تشوف مصر الحرة..مصر القوية.

علي انني سمحت لك بالرد واحترم وجه نظرك لاكن رغم مافيها من اندفاع واضح واري انك من بين الكلمات انك ممن اعطي صوته في الجولة الاولي لغير الاخوان

خلافي ليس مع الاسلامين اولا خلافي مع الاخوان خصوصا لا اعترف ولا يعترف المنطق علي تقسيم الامة الاسلامية الي مسلم اخواني له بطاقة اخوان ويتميز عن باقي المسلمين
ومسلم سلفي والباقي كفرة
ومسلم سني ومسلم شيعي ومسلم عاصي
عاوز ايلي بينادي بالشريعة والاصلاح ان يدعوا الامة كاملها للدعوة كما فعل رسول الله وقال لا فرق بين الاعجمي والعربي الا بالتقوي
وقال في موضع اخر التقوي ها هنا واشار لقلبه اي لاحد يري التقوي الا الله
فلماذا يدعون انهم متقون وباقي الامة كافرة

لن ازيد
شكر لك اخى على ردك واحترامك وتقديرك

ولكن نقول ليس امامنا سواءه مين نتخب نظام سابق ام نظام نقول بانه قهر وسجن هذا وجهت نظرى فقط
احمد ركابي الرشيدي
[quote=fargcbm;1456199]

شكر لك اخى على ردك واحترامك وتقديرك

ولكن نقول ليس امامنا سواءه مين نتخب نظام سابق ام نظام نقول بانه قهر وسجن هذا وجهت نظرى فقط
اخي اطمئنك لن يصبح شفيق نظام سابق ولن يستطيع في ظل صحوة الشعب وكسر حاجز الخوف والرعب وخاصة في ظل وجود تيارات سياسية متعددة من تيارات اسلامية استطاعات ان تمارس السياسة وتيارات ليبرالية وحتي الشيوعية التي مثلها خالد علي المرشح السابق للرياسة
اشكرك اخي واتمني لي ولك حياة كريمة في مصرنا
fargcbm
[quote=احمد ركابي الرشيدي;1456202]

اخي اطمئنك لن يصبح شفيق نظام سابق ولن يستطيع في ظل صحوة الشعب وكسر حاجز الخوف والرعب وخاصة في ظل وجود تيارات سياسية متعددة من تيارات اسلامية استطاعات ان تمارس السياسة وتيارات ليبرالية وحتي الشيوعية التي مثلها خالد علي المرشح السابق للرياسة
اشكرك اخي واتمني لي ولك حياة كريمة في مصرنا
لاسف فى نظرى يتسطيع اعادة نظام سابق والدليل الحشد الكبيرة والاعلان الدستورى الجديد

اللهم احفظ مصرنا
احمد الشاذلي كند
شفيق لو كسب قولوا على البلد يا رحمن يل رحيم الاخوان +كتائب القسام +حركة حماس +القاعدة +قتلة السادات اعلنوا الكفاح المسلح واغتياله والدليل صواريخ جراد والاسلحة الثقيلة المتهربة وابقوا استنوا اسرائيل لما تدخل وتحتل مصر وده هو المستقبل لمصر كما قال الشيخ عمران حسين من ماليزيا .
الشاطر حسن
بفضل الله وبرحمته فاز الدكتور محمد مرسي وشفيق يشوف بقى البلاغات والقضايا المقامة ضدة 96 قضية وبإذن الله نبارك له المركز الثاني في ليمان طرة
fargcbm
شفيق لو كسب قولوا على البلد يا رحمن يل رحيم الاخوان +كتائب القسام +حركة حماس +القاعدة +قتلة السادات اعلنوا الكفاح المسلح واغتياله والدليل صواريخ جراد والاسلحة الثقيلة المتهربة وابقوا استنوا اسرائيل لما تدخل وتحتل مصر وده هو المستقبل لمصر كما قال الشيخ عمران حسين من ماليزيا .
اخى لا تزعل منى كلام مستحيل

بفضل الله وبرحمته فاز الدكتور محمد مرسي وشفيق يشوف بقى البلاغات والقضايا المقامة ضدة 96 قضية وبإذن الله نبارك له المركز الثاني في ليمان طرة
ان شاء الله بس لازم النتائج الرسمية هى الاهم الكبير
MIDOMAS
ايه اللي بيحصل
فين اصحاب المنتدي
المنتدي ده عمره ما كان عنصري كدة
ايه العنصرية دي
ايه التحيز ده
و النتيجة لحد دلوقت لم تعلن بعد و البيه جاي يقول المرشح بتاع سيادته نجح
و ان الجيش غلط عشان بيساعد الناخب يعرف لجنته
يعني لما المدرسة
يكون فيها اكتر من لجنة
اروح اقف طابور طويل عريض و بعد ما ادخل اقول لهم شوفو بقي انا في اي لجنة
و لا يحصل تنظيم و كل واحد يقف في طابور يوصله للجنته احسن
مش عارف ايه الشعب ده
انتم من اين يا عم
حتي لما جيش بلدنا بيساعد الناخبين بقي غلط
و ايه البديل
ان مرشح سيادتك يوقف ناس علي بابا اللجنة تلم الناس التايهة
و الاقي واحد منتخب رمز الميزان و مش عارف اسم المرشح و يقو ل هما اللي قالو لي الميزان
باقول ايه الموضوع اهو فيه فيديوهات
بتقول ان الاخوان خلاف الكلام اللي انت بتقوله ده

عمايل الاخوان مع شفيق

من هنا

انا لله و انا اليه راجعون
لا حول و لا قوة الا بالله
الشاطر حسن
المفروض ان اللي عايز يعرف لجنته أو رقمه بيعرفه من موقع اللجنة العليا للانتخابات أو من حملة أي من المرشحين وقت الدعاية الانتخابية أو من الكشوفات المعلقة على اسوار اللجان أو من الموظف المختص باللجنة اللي وظيفته أنه معاه كشوفات الناجبين كلها ووظيفته اللي بياخد عليها فلوس إن أول ما الناخب يدخل اللجنة يروح له ويساله عن رقمه لو مشينا على فرض إن الجيش في اللجان كان وظيفته يعرف الناس رقمها في الكشف يبقى لازم نسأ نفسنا أزاي الناخب عرف أصلاً إم لجنته في تلك اللجنة بالذات دون غيرها دون أن يعرف رقمه
MIDOMAS
المفروض ان اللي عايز يعرف لجنته أو رقمه بيعرفه من موقع اللجنة العليا للانتخابات أو من حملة أي من المرشحين وقت الدعاية الانتخابية أو من الكشوفات المعلقة على اسوار اللجان أو من الموظف المختص باللجنة اللي وظيفته أنه معاه كشوفات الناجبين كلها ووظيفته اللي بياخد عليها فلوس إن أول ما الناخب يدخل اللجنة يروح له ويساله عن رقمه لو مشينا على فرض إن الجيش في اللجان كان وظيفته يعرف الناس رقمها في الكشف يبقى لازم نسأ نفسنا أزاي الناخب عرف أصلاً إم لجنته في تلك اللجنة بالذات دون غيرها دون أن يعرف رقمه
ماشي يا سيدي
يعني انا لما لقيت واحدة ست كبيرة رايحة عند المدرسة اللي انتخبت انا فيها و بتقول عايزة تعرف هي هاتنتخب فين
و قولت لها ان في المنطقة هنا في مدرستين 2 فيهم الناخبين الستات اول واحدة المدرسة الفلانية قالت انها راحت و مش لقيت اسمها هناك
قولت لها يبقي تروح المدرسة التانية و المنطقة لا يوجد بها مدارس اخري بها لجان للنساء
و لما لقيت واحد شكله فلاح بسيط بيسأل عن مكان اللجنة و مش عارف يروح من اين
لما حد زي حضرتك مثقف وواعي كدة و قال له
يروح المدرسة الفلانية و رقمه كذا
و الراجل طبعا نسي الرقم بس فاكر او بيحاول يفتكر المدرسة
كان مفروض اقول لهم الكلام اللي انت كاتبه فوق ده
يدخل الاول اللجنة و يشوف الموظف اللي بياخد الفلوس عشان يقوله برافو عليك بقالك ساعة في الطابور و في الاخر انت مش في اللجنة دي
روح الطابور التاني بتاع اللجنة التانية انت كنت واقف غلط ؟؟؟؟؟
عيب عليك حتي اسم موضوعك الدجال لا ينم عن عقلية انسان مصري واعي متحضر
انت من عنوان موضوعك بتقول للناس ال
12 مليون اللي انتخبوا شفيق انهم انتخبوا واحد دجال
لا حول ولا قوة الا بالله

تحيا مصر

تحيا مصر
احمد ركابي الرشيدي
ماشي يا سيدي
يعني انا لما لقيت واحدة ست كبيرة رايحة عند المدرسة اللي انتخبت انا فيها و بتقول عايزة تعرف هي
لا حول ولا قوة الا بالله

تحيا مصر

تحيا مصر
12 مليون وواحد فل الواحد العبد لله فل قراري من فلول المتفلفلة
احمد ركابي الرشيدي
انا عندي ندي السلطة لمرسي ونديلة قيادة الجيش والشرطة والامن القومي والمرور والتعليم وكمان نديلة الارقام القومية للشعب ونبصم ونمضي

بشرط لا يولع مصر خلا ص البلد بلدك يا مرسي انت والاخوان وعلي ال 12 مليون الاخرين يذهبوا الي السودان
fargcbm
ايه اللي بيحصل
فين اصحاب المنتدي
المنتدي ده عمره ما كان عنصري كدة
ايه العنصرية دي
ايه التحيز ده
و النتيجة لحد دلوقت لم تعلن بعد و البيه جاي يقول المرشح بتاع سيادته نجح
و ان الجيش غلط عشان بيساعد الناخب يعرف لجنته
يعني لما المدرسة
يكون فيها اكتر من لجنة
اروح اقف طابور طويل عريض و بعد ما ادخل اقول لهم شوفو بقي انا في اي لجنة
و لا يحصل تنظيم و كل واحد يقف في طابور يوصله للجنته احسن
مش عارف ايه الشعب ده
انتم من اين يا عم
حتي لما جيش بلدنا بيساعد الناخبين بقي غلط
و ايه البديل
ان مرشح سيادتك يوقف ناس علي بابا اللجنة تلم الناس التايهة
و الاقي واحد منتخب رمز الميزان و مش عارف اسم المرشح و يقو ل هما اللي قالو لي الميزان
باقول ايه الموضوع اهو فيه فيديوهات
بتقول ان الاخوان خلاف الكلام اللي انت بتقوله ده

عمايل الاخوان مع شفيق

من هنا

انا لله و انا اليه راجعون
لا حول و لا قوة الا بالله
ماشي يا سيدي
يعني انا لما لقيت واحدة ست كبيرة رايحة عند المدرسة اللي انتخبت انا فيها و بتقول عايزة تعرف هي هاتنتخب فين
و قولت لها ان في المنطقة هنا في مدرستين 2 فيهم الناخبين الستات اول واحدة المدرسة الفلانية قالت انها راحت و مش لقيت اسمها هناك
قولت لها يبقي تروح المدرسة التانية و المنطقة لا يوجد بها مدارس اخري بها لجان للنساء
و لما لقيت واحد شكله فلاح بسيط بيسأل عن مكان اللجنة و مش عارف يروح من اين
لما حد زي حضرتك مثقف وواعي كدة و قال له
يروح المدرسة الفلانية و رقمه كذا
و الراجل طبعا نسي الرقم بس فاكر او بيحاول يفتكر المدرسة
كان مفروض اقول لهم الكلام اللي انت كاتبه فوق ده
يدخل الاول اللجنة و يشوف الموظف اللي بياخد الفلوس عشان يقوله برافو عليك بقالك ساعة في الطابور و في الاخر انت مش في اللجنة دي
روح الطابور التاني بتاع اللجنة التانية انت كنت واقف غلط ؟؟؟؟؟
عيب عليك حتي اسم موضوعك الدجال لا ينم عن عقلية انسان مصري واعي متحضر
انت من عنوان موضوعك بتقول للناس ال
لا حول ولا قوة الا بالله

تحيا مصر

تحيا مصر
12 مليون وواحد فل الواحد العبد لله فل قراري من فلول المتفلفلة
انا عندي ندي السلطة لمرسي ونديلة قيادة الجيش والشرطة والامن القومي والمرور والتعليم وكمان نديلة الارقام القومية للشعب ونبصم ونمضي

بشرط لا يولع مصر خلا ص البلد بلدك يا مرسي انت والاخوان وعلي ال 12 مليون الاخرين يذهبوا الي السودان
احب اقول لحضرتك ان البلد زى ما فيها فاهم فيها جاهل

النتائج الى بنقول عليها نتائج مختمة من القضاء فى الللجن الفرعية والعامة

لو انت كنت فهمت ردى ده كنت عرفت ليه شفيق ما ينفعيش يكون رئيس

لو شايف إن الإخوان حيعملو حزب وطنى جديد متروحش تجيب الحزب الوطنى نفسه
2- لو شايف إن الإخوان مش حيسيبوا الحكم بعد 4 سنين لو مسك مرسى متروحش تجيب اللى معاه الشرطة والجيش والإعلام ومش حتقدر تمشيه ولا بعد 100 سنة
3- لو شايف الإخوان باعوا دم الشهدا متروحش تجيب اللى قتلو الشهدا
4- لو شايف الإخوان مش حيقدروا يحلوا الازمات اللى بتقع فيها البلد زى الأمن والبنزين والغاز متروحش تجيب اللى بيخلق الأزمات
5- لو شايف إن الإخوان طماعين وعايزين يكوشوا على كل حاجة فى البلد متروحش تجيب اللى أصلا مكوشين على كل خيرات البلد
6- لو شايف الإخوان تجار دين متروحش تجيب تجار دم وعرض
7- لو شايف الإخوان بيرجعوا فى كلامهم متروحش تجيب اللى مش معبرك ومش بيدّيك كلمة أصلا
8- لو شايف الإخوان خانوا الثورة متروحش تجيب اللى مش معترف بيها
9- لو شايف الإخوان ولاءهم للمرشد متروحش تجيب اللى ولاؤه لنظام مبارك وأمريكا وإسرائيل
10- لو شايف إن الإخوان ركبوا الثورة متروحش تجيب اللى خلّصوا عليها
11- لو شايف إن الإخوان ضيّعونا بنعم للتعديلات الدستورية متروحش تجيب اللى عملوا التعديلات وفرّقونا
12- لو شايف الاخوان بيكسبو بالزيت والسكر متروحش تجيب اللى بيكسب بالتزوير واصوات الميتين والبلطجية
13- لو شايف الاخوان بيضحكوا علينا بمشروع النهضة متروحش تجيب اللى معندوش مشروع اصلا
14- لو شايف إن الإخوان نزّلوا استبن الشاطر متروحش تجيب استبن مبارك
15- لو شايف ان الإخوان هيلبسوا الستات طرح والرجالة جلاليب متروحش تجيب اللى مش هيليبسك حاجة خالص وهيلبسنا كلنا الطرح
16- لو شايف الاخوان حيعملوا ختان للبنات متروحش تجيب اللى حيكشفوا عذريتها ويتحرشوا بيها
17- لو شايف الإخوان حيطبقوا الدين والشريعة على مزاجهم متروحش تجيب اللى مش باقى على دين وهيشيل القرآن من منهج العربي أو يضيف ليه فقرات الكتاب المقدس اللي عمر ما عد سبقه مهما كان فجره و قلة دينه عملها
18- لو شايف الاخوان نزّلوا مرسى وهوا معندوش كاريزما متروحش تجيب واحد ديكتاتور
19- لو شايف الاخوان معملوش حاجة فى محاكمة مبارك ونظامه متروحش تجيب اللى حيطلعهم براءة
20- لو شايف الاخوان كاذبون متروحش تجيب حرامية ونصابون وكذابين وبلطجيه
21- لوشايف الاخوان حيلغوا كامب ديفيد ويدخلونا فى حرب مع اسرائيل متروحش تجيب اللى بيقول على اليهود مش أعداءنا
22- لو شايف ان الإخوان حيخلونا زى إيران أو أفغانستان متروحش تجيب اللى حيخلينا زى الصومال
من الأخر مينفعش تقارن :
بين (شفيق) رئيس وزراء موقعة الجمل واللى قال للأسف الثورة نجحت وبين (مرسى) اللى شارك فى الثورة واعتقل يوم 28 يناير!!
لكن بينك وبين شفيق دم إخواتك اللي ماتوا، بينك وبينه أجيال نفسها تشوف مصر الحرة..مصر القوية..مصر بتاعتنا مش بتاعتهم،أجيال نفسها تعيش الحرية، بينك وبينه ثورة ضحى عشانها الشعب وبأيدك ممكن تضيعها
خلليك واقعي .. فكر بعقلك..... واعمل الصح..... وراعى ربنا فى وطنك
احمد ركابي الرشيدي
احب اقول لحضرتك ان البلد زى ما فيها فاهم فيها جاهل

النتائج الى بنقول عليها نتائج مختمة من القضاء فى الللجن الفرعية والعامة

لو انت كنت فهمت ردى ده كنت عرفت ليه شفيق ما ينفعيش يكون رئيس
سؤال سهل وبسيط لماذا اعتقل الدكتور مرسي؟ واين تم القبض عليه ؟ وما تهمته ؟ تقدر تجاوب وايشمعني الدكتور مرسي؟ ماعندك اصحاب الثورة الاصليين وهم 6ابريل وشباب ااتلاف الثورة والبرادعي ملهم الشباب
ليه مرسي بالتحديد ؟
ابويوسف الهندى
سؤال سهل وبسيط لماذا اعتقل الدكتور مرسي؟ واين تم القبض عليه ؟ وما تهمته ؟ تقدر تجاوب وايشمعني الدكتور مرسي؟ ماعندك اصحاب الثورة الاصليين وهم 6ابريل وشباب ااتلاف الثورة والبرادعي ملهم الشباب
ليه مرسي بالتحديد ؟
الحمد لله ان محمد مرسى كسب وربنا يوفقه
وكلنا نقف معاه للنهضة المصرية وان فشل خلال الاربع سنوات تبقى بجملت ال30 سنه السابقة
MIDOMAS
وكلنا نقف معاه للنهضة المصرية وان فشل خلال الاربع سنوات تبقى بجملت ال30 سنه السابقة
هوا في واحد داخل امتحان
بيخرج يقول نجحت نجحت هههههههههه
النتيجة لم تعلن بعد
يا ابا لحد دلوقت النتيجة لم تعلن
و الساعة
3 الفجر صابح الاربعاء
و لجنة الانتخابات قالت النتيجة الخميس
يبقي نجح ازاي ده
ده مرسي العياط شكله هايطلع بملحقين
و احتمال يكوع
و في الفيس بوء بيقولو في ضربات جزاء هي اللي هاتحدد مين اللي كسب
.
الاخوان دول زي العسل دا احنا هانشوف معاهم ايام سودة
اه
نسيت اقول ان شاء الله
.
دا احنا ان شاء الله هانشوف معاهم ايام سودة
MIDOMAS
يا اخ
fargcbm
انت محموق قوي ليه كدة
ده مرسي ما كانش نرشح
ولا الاخوان اساسا كانو نازلين بيه
ايه هوا اكتشاف اكتشفوه الخوان قبل الانتخيات بيومين ولا ايه؟؟؟
الاخوان نفسهم كان عندهم احسن منه
واغلب اللي انتخب مرس في الاعادة قالو
مش عشان عايزين مرسي بس عشان مش عايزين شفشق
هون علي نفسك يا راجل نجح ولا سقط
المهم البلد تتعدل شوية و يبطلو بقي ينزلو الميادين و المظاهرات

و كفاية البورصة اللي خسرت علي وش الاستبن
و يا ريت تفهم اصحابك الثوريين يا ريت يعني بعد اذنهم يفضو ميدان التحرير
عشان عايز افسح الولاد و نتمشي في وسط البلد زي زمان
الولاد كرهو " الصولة " او " الثولة "
معلش هما بينطقوها كدة عشان لسة صغيرين
و يا ريت حد يجيب لينا اغنية اختارناه .. اخنارناه
و عايز ادخل المنتدي لعد كدة الاقي بلالين و بمب عشان كلنا نحتفل بالكرسي قصدي بالمرسي
و يا ريت يعني تحط طرحة علي الموضوع عشان الموضوع كدة راسه عريانة
و دي حاجة تتنافي مع الرئيس مرسي ابو كرسي
لانه تبع ابو دقون و ابو دقون مش تبع ام راس عريانة
fargcbm
يا اخ
fargcbm
انت محموق قوي ليه كدة
ده مرسي ما كانش نرشح
ولا الاخوان اساسا كانو نازلين بيه
ايه هوا اكتشاف اكتشفوه الخوان قبل الانتخيات بيومين ولا ايه؟؟؟
الاخوان نفسهم كان عندهم احسن منه
واغلب اللي انتخب مرس في الاعادة قالو
مش عشان عايزين مرسي بس عشان مش عايزين شفشق
هون علي نفسك يا راجل نجح ولا سقط
المهم البلد تتعدل شوية و يبطلو بقي ينزلو الميادين و المظاهرات

و كفاية البورصة اللي خسرت علي وش الاستبن
و يا ريت تفهم اصحابك الثوريين يا ريت يعني بعد اذنهم يفضو ميدان التحرير
عشان عايز افسح الولاد و نتمشي في وسط البلد زي زمان
الولاد كرهو " الصولة " او " الثولة "
معلش هما بينطقوها كدة عشان لسة صغيرين
و يا ريت حد يجيب لينا اغنية اختارناه .. اخنارناه
و عايز ادخل المنتدي لعد كدة الاقي بلالين و بمب عشان كلنا نحتفل بالكرسي قصدي بالمرسي
و يا ريت يعني تحط طرحة علي الموضوع عشان الموضوع كدة راسه عريانة
و دي حاجة تتنافي مع الرئيس مرسي ابو كرسي
لانه تبع ابو دقون و ابو دقون مش تبع ام راس عريانة
اخى الكريم ،،،،

نحن هنا لا نتخانق ولست محموق لاحد كل ما فى الامر انى ارغب مثل اى واحد مصرى

بان تكون مصر بلدنا جميعا من افضل بلاد العالم

وواضح من كلام حضرتك صراحة انك بتتريق على العموم انا مش هرد عليك فى النطقة دى

وانا هقول لحضرتك ليه مرسى

لو كان استبن زى ما فهمت من كلامك رئيس فرنسا الحالى استبن ايضا !!

كل ما فى الامر بلدنا اهم انت حضرتك دلوقتى عايز الرئيس القادم يجى لمه يحب يعمل حاجة يروح للمشير ويبوس رجله ويقولى ونبى وافق ده الاعلان الدستورى المكمل الى عليه مظاهرات حاليا

اكتفى بالرد ده على حضرتك ....

هوا في واحد داخل امتحان
النتيجة لم تعلن بعد
و الساعة
3 الفجر صابح الاربعاء
يبقي نجح ازاي ده
و احتمال يكوع
.
اه
نسيت اقول ان شاء الله
.
شكرا لك اخى مع احترامى للرائك ...

رغم اختلافى فى اشياء بسيطة مع مجلس الشعب ولكنه عمل قانون وانا اعتبره افضل قانون اخره

وهو اعطاء نسخة من نتائج اللجان الفرعية لكل مندوب مرشح

ازاى الطالب طلع قال نائج لانه اخذ ورقة من كل لجنة مثبت فيها كل الاصوات لمرسى او شفيق

كل الى علمواه الاخوان جمعوا الاصوات مع اصوات الخارج كدا بقى مرسى كسبان

والدليل جميع القنوات الى كانت بتطغى الانتخابات قد اتيت بالنسب قربيا جدا وكلها تكسح مرسى

وازاى هنشوف معهم ايام سودء يعنى لو كان جاى شفيق كان عامل ايه ؟؟!!

مش عارف صراحة الناس خايفة ليه من الاخوان لو طابقوا شرع الله عمرع ما هيقدر يظلم حد

لانك لو فهمت شرح الله ما ينفعيش يروح ولوحد مرتبه 500 جنيه وهو 500 بيكفه بالعافية ويقوله هات ضرايب

ما ينفعيش يروح لحرامى سرق علشان هو مش معه ياكل ويطقع ايده

اخر ردى على حضرتك سبحان الله فى عباده .....

ليه مرسي بالتحديد ؟
سؤال مهم لماذا مرسى اعتقل من المعروف ان الاخوان دائما معتقلون السبب

اكتفى بهذا الرد

* بسبب مواقفه الرافضة باستمرار للممارسات الظالمة للنظام المخلوع تعرض الدكتور محمد مرسي للاعتقال مرات عديدة، فبعد تزوير انتخابات 2005م كان الدكتور محمد مرسي في مقدمة المظاهرات الداعمة للقضاة المطالبين باستقلالهم والرافضين لتحويل بعضهم للجنة الصلاحية عقابًا على مواقفهم، فاعتقل في صبيحة يوم 18 مايو 2006م مع 500 من أعضاء الإخوان من أمام محكمة شمال القاهرة، ومجمع محاكم الجلاء بوسط القاهرة ليقضي 7 أشهر خلف القضبان.

* كما اعتقل صباح يوم جمعة الغضب 28 يناير 2011م أثناء ثورة 25 يناير ضمن عدد كبير من قيادات الإخوان على مستوى المحافظات؛ لمنعهم من المشاركة في جمعة الغضب، وبعد فتح السجون وهروب المساجين، رفض مرسي ترك السجن، واتصل بالقنوات الفضائية ووكالات الأنباء يطالب الجهات القضائية بالانتقال لمقرِّ السجن والتحقق من موقفهم القانوني وأسباب اعتقالهم، قبل أن يغادر السجن؛ لعدم وصول أي جهة قضائية إليهم. * وتعدى الظلم الذي تعرض له الدكتور محمد مرسي إلى عائلته؛ حيث تمَّ اعتقال نجله الدكتور أحمد عند إعلان والده الترشيح لمجلس الشعب عام 2000م واعتقل 3 مرات ووالده نائب بالمجلس، ولم تتوقف بعد انتهاء الدورة البرلمانية.

* وبعد تميزه الكبير في العمل السياسي في سنوات البرلمان الخمس التي شارك بها اختاره مجلس الشورى العام للإخوان المسلمين ليكون عضوًا بمكتب إرشاد الجماعة، وبعد الثورة انتخبه مجلس شورى الإخوان رئيسًا لحزب الحرية والعدالة الذي أنشأته الجماعة
على العموم اخوانى المفروض اننا كلنا مصرين فى وطن واحد المفروض بنفهم الى بيتلعب عنا صح

وننصر الحق وننهض صح بلدنا كلنا
احمد ركابي الرشيدي
هوا في واحد داخل امتحان
النتيجة لم تعلن بعد
و الساعة
3 الفجر صابح الاربعاء
يبقي نجح ازاي ده
و احتمال يكوع
.
اه
نسيت اقول ان شاء الله
.
ليه بس ان شاء الله ربنا يوفقهم ويمسكوا مصر ويدخلوا بيها في حرب وتخسر مصر سيناء ويتقتل كده ربع او نص مليون شهيد علي تدمير كام مدينة وربما السويس اولها وقناة السويس يتم غلقها ونرجع الي المربع 1956 وهو ده الهدف السامي للاخوان
وبكده يبقوا حققوا الهدف المنشود الذي يسعون اليه منذ 80 سنة وبعدها يرحلوا الي افغانستان وبعدين
نبني مصر ويرجعوا تاني وهكذا
ربنا خلقهم زي اليهود للاذي
احمد ركابي الرشيدي
مش عاوزك تتقمص دور مرسي من اولها وتهرب من اجابة الاسئلة

السؤال تاني هل تعلم تهمة مرسي؟ واين تم القبض عليه ؟ وايشمعني هو دون خلق الله من الاخوان والبرادعي واعضاء 6ابريل
الشاطر حسن
الراجل رايح ينام ويطرد انصاره
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=HboKnbvAouE
fargcbm
ليه بس ان شاء الله ربنا يوفقهم ويمسكوا مصر ويدخلوا بيها في حرب وتخسر مصر سيناء ويتقتل كده ربع او نص مليون شهيد علي تدمير كام مدينة وربما السويس اولها وقناة السويس يتم غلقها ونرجع الي المربع 1956 وهو ده الهدف السامي للاخوان
وبكده يبقوا حققوا الهدف المنشود الذي يسعون اليه منذ 80 سنة وبعدها يرحلوا الي افغانستان وبعدين
نبني مصر ويرجعوا تاني وهكذا
ربنا خلقهم زي اليهود للاذي
مش عاوزك تتقمص دور مرسي من اولها وتهرب من اجابة الاسئلة

السؤال تاني هل تعلم تهمة مرسي؟ واين تم القبض عليه ؟ وايشمعني هو دون خلق الله من الاخوان والبرادعي واعضاء 6ابريل
واضح ان ما قراءت ردى السابق

على العموم فى رد ثانى لحضرتك بس هو سؤال يعنى

سؤال :- انت دخلت داخل نيه الاخوان وعرفت انهم هيخبروا البلد منين ؟

هل حد من الاخوان طلع قال ربع كلمة من الى بتقولها حضرتك فين مصدرك فين اى شىء يثبت كلام

ده واضح انك ماشى وراء الاشاعات ومش بتفهم ولا بترمج الكلام فى مخك !!!

يا اخى كلنا مصرين عايزين الخير لبدنا مش عايزينها تخرب

اقول اهم حاجة لو شفيق كان مسك كان هيرفع البلد بس مش لنا لمصلحته هو والحزب الواطى

وشلت الكلام الى جنبه افهمها بقى يا مصرين لاسف الجهل عندنا مش زى عند اى حد تانى ربنا يستر من الجهل
احمد ركابي الرشيدي
[QUOTE=fargcbm;1456787]واضح ان ما قراءت ردى السابق

هل حد من الاخوان طلع قال ربع كلمة من الى بتقولها حضرتك فين مصدرك فين اى شىء يثبت كلام

اقول اهم حاجة لو شفيق كان مسك كان هيرفع البلد بس مش لنا لمصلحته هو والحزب الواطى

وشلت الكلام الى جنبه افهمها بقى يا مصرين لاسف الجهل عندنا مش زى عند اى حد تانى ربنا يستر من الجهل

واضح انك سرحان مش هاردد كلمة جهل لاني اعرف انك راجل عالم كبير بس ناسي

الرد الاول ليس كلماتك ده ردي الشخصي لك
لم ادخل نيتهم وواضح ان سيادتك لا تكلف نفسك وتحضر المليونيات للاخوان وفرصة الان هم موجودين في الميدان

صفوت حجازي احد رموز الاخوان في جمع مثل هذا الجمع قال بالحرف الواحد ستكون القدس عاصمة الويات العربيه المتحدة
وهلل وكبر كل من في الميدان وكاننا حررنا ساعتها القدس وفكرني بعبد الناصر

ولو سيادتك تتابع كلمات كل الكوادر الاخوانية عن موضوع القدس والمعاهدة سوف تسمع باءذنك مثلي وليس من الاعلام المغرض الوحش بل من القادة الاخوان مباشرة

وهي دي احدي مشكلات الاخوان الذين يريدون ان ينكروها حتي يطمئن الشعب لهم لاكن سبق السيف العدل
احمد ركابي الرشيدي
اخى الكريم ،،،،

نحن هنا لا نتخانق ولست محموق لاحد كل ما فى الامر انى ارغب مثل اى واحد مصرى

سؤال مهم لماذا مرسى اعتقل من المعروف ان الاخوان دائما معتقلون السبب

اكتفى بهذا الرد

على العموم اخوانى المفروض اننا كلنا مصرين فى وطن واحد المفروض بنفهم الى بيتلعب عنا صح

وننصر الحق وننهض صح بلدنا كلنا
لم تجيب اجابة شافية
لاكني احترم ردك المهذب جدا والمحترم الذ تميز بكل موضوعية وادب يختلف كثيرا عن اشخاص كنا نظنهم محترمون

لي رجاء عندما تخاطبني لا تقول لي اخواني المفروض كذا وكذا لان كلمة اخواني بتجيب لي حساسية خاصة اني اعلم انها عندهم لا تحمل معناها السامي
fargcbm
[quote=احمد ركابي الرشيدي;1456844]
واضح ان ما قراءت ردى السابق

واضح انك سرحان مش هاردد كلمة جهل لاني اعرف انك راجل عالم كبير بس ناسي

الرد الاول ليس كلماتك ده ردي الشخصي لك
لم ادخل نيتهم وواضح ان سيادتك لا تكلف نفسك وتحضر المليونيات للاخوان وفرصة الان هم موجودين في الميدان

صفوت حجازي احد رموز الاخوان في جمع مثل هذا الجمع قال بالحرف الواحد ستكون القدس عاصمة الويات العربيه المتحدة
وهلل وكبر كل من في الميدان وكاننا حررنا ساعتها القدس وفكرني بعبد الناصر

ولو سيادتك تتابع كلمات كل الكوادر الاخوانية عن موضوع القدس والمعاهدة سوف تسمع باءذنك مثلي وليس من الاعلام المغرض الوحش بل من القادة الاخوان مباشرة

وهي دي احدي مشكلات الاخوان الذين يريدون ان ينكروها حتي يطمئن الشعب لهم لاكن سبق السيف العدل
انا اسف بس كلمة جهل لم اكن اقصد بيها حضرتك انا اقصد النسبة الكبيرة فى الشعب المصرى

الذى كان يمشى ومااااازل يمشى وراء المال لتغير صوته الانتخابى مقابل مال او طعام وده لاسف

لاننا بدور على اقل شىء

اما بالبنسة لعاصمة الويات المتحدة العربية

انا سمتعه بنفسى ولكن الراجل وضح نطقة قال احنا مش اقل من الويات المتحدة الامريكية

يعنى هو قال انها يدعو العرب بعد الثورات العربية انهم ينشوا الويات المتحدة العربية اعتقد ان الفكرة واضحة

ولكن لم اسمعه يقول ان عاصمتها القدس ربما قالها ولكنى اتكلم عما سمتعه

وقال ايضا اننا فى صد اتحاد عربى وصراحة انا اتمنى ان نكون فعلا بصدد اتحاد عربى

لم تجيب اجابة شافية
لاكني احترم ردك المهذب جدا والمحترم الذ تميز بكل موضوعية وادب يختلف كثيرا عن اشخاص كنا نظنهم محترمون

لي رجاء عندما تخاطبني لا تقول لي اخواني المفروض كذا وكذا لان كلمة اخواني بتجيب لي حساسية خاصة اني اعلم انها عندهم لا تحمل معناها السامي
انا بقول اخى لو حبيت اجمع بقول اخوانى لسبب اننا اخوان فى الوطن مسلمين ومسحين

على العموم كان قصدى اوضح لك

ان كل ما قبضوا فى عليهم فى الثورة ماذا كانت التهمة الموجه ضددهم

واذا كان فى تهم موجه ليهم اكيد النظام السابق كان اكبر معارض ليهم يعنى مش مهم لهم التهم

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تريللر فيلم الدساس أول فيلم رعب كوميدي مصري .. شاهد الفيديو والتفاصيل .
من وحي الثورة " أحمد شفيق " مخرج فيلم " جزمة سليمان "
فيلم المسيخ الدجال يثير عاصفة نقدية