نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو : شفيق لايعرف قراءة القراءن فى المؤتمر الصحفي

اخ احمد

انت انتخبت مين فى المرحلة الاولى ؟؟؟
لو السؤال موجه لي

انتخبت الجنرال احمد شفيق
لاسباب
1= هو فل من الفلول وواضح وكان في السلطة وليست جديدة عليه وعارف كل العناصر
2= لا يريد السلطة للانتقام او يصارع عليها بكل الوسائل المشروعة والغير مشروعه
3=عندما يكون رئيسا من الممكن ان تكون المعارضة ضده قوية وهذا هو المطلوب لمصر
في حين لو اصبح العياط رئيسا فسوف نصفق لمرسي ونرقص ولن يعارضه الا كافر
4=نريد دولة مدنية مصدر تشريعها الاسلام ولا نريد دولة دينية مصدر تشريعها المرشد العام

المقال "بالفيديو : شفيق لايعرف قراءة القراءن فى المؤتمر الصحفي" نشر بواسطة: بتاريخ:
REBEL
المجلس مش نايم علي ودانه ولا جانبه

كل شيئ وله وقته مش معقول تواجه عصابة بهذا الكم في هذا الظرف وكمان ناس مغيبه ثائرة لا تفهم اللعبة وحدود اللعبة والمعلومات التي نراها نحن ونسجلها مصادرها وكلات الانباء العالمية وعلي عينك يا تاجر ايشي علي السي اي ان وايشي علي الاوبزرفرز الامريكية والبريطانية
وايشي بنشوفه هنا علي الاخبار العالمية
واعتقد ان بتشوف الضبطيات الشرطية للاسلحة التي تدخل مصر
هل تستطيع ان تقنعني ان الفصيل المستفيد هو الجيش وعشان كده بيشتري سلاح من العصابات ؟
وليس هناك فصيل يريد الكرسي باي تمن ولو علي حساب الدماء المصرية مثلما قتلت في الميادين اثناء الثورة

انها واضحة وضوح الشمس فصيل يصارع من اجل اعتلاء السلطة وفصيل يحافظ عليها ايهما المجرم ؟ جاوب يا استاذ ؟
واية هى اللعبة وحدود اللعبة ؟؟؟

السرقة والمطاطية لامريكا ولا هو المجلس العسكرى دا مش اللى كان موجود مع حسنى وكانت كل حاجة بتحصل فدامة والبلد اتباعت وهو شايف وجاى دلوقتى يدافع وبيعمل لمصلحة الوطن ؟؟؟

المجلس بيعمل لاستعادة النظام القديم والوفوضى اللى فى البلد متعمدة لكن متفضلش طرف عن طرف وترمى كل حاجة عالاخوان و6 ابريل والحركات التانية ومش ناقص الا نقول المجلس هو اللى قام بالثورة وان اللى كانوا فى الميدان كانوا عساكر لابسين ملكى
REBEL
لو السؤال موجه لي

انتخبت الجنرال احمد شفيق
لاسباب
4=نريد دولة مدنية مصدر تشريعها الاسلام ولا نريد دولة دينية مصدر تشريعها المرشد العام
هى دى الاسباب اللى رشحت عشانها شفيق

انت كنت عارف النتيجة مسبقا وان الاعادة هتبقى بينهم ؟؟ ولا مكنش فية ولا واحد عاجبك فى ال12 التانيين ولا واحد فيهم عايزها مدنية غير شفيق ؟؟وولا واحد فيهم حتى فى نظرك احسن من شفيق ومش غريبة انها ممكن تطلع منك او من اى شخص تانى ولكن المشكلة انها تطلع من خمسة او ستة مليون شخص ونقول منهم مليون زيك مثقف وتفكيرهم كدا والباقى مشى وراهم على فكرهم دا وانا بتكلم عن المرحلة الاولى

المشكلة فى الكلام دا كلة مش هيبقى فية معارضة ولو فية هتبقى معارضة مصطنعة زى ناس كتير بانت ومنهم مصطفى بكرى واللى بيطبل مفيش اكتر منهم وتفتكر ان معنى واخد تانى جة غير شفيق يبقى مفيش معارضة

اى نظام لية مؤيد ولية معارض ودا الطبيعى لكن كلامك ان المعارضة هتبقى مع شفيق مش غيرة دا مبالغ فية ومصر مش عايزة معارضة ولا غيرة لكن عايزة واحد يتقى الله فى نفسة قبل ما يتقى الله فى شعبة
احمد ركابي الرشيدي
[QUOTE=REBEL;1456188][color="red"]هى دى الاسباب اللى رشحت عشانها شفيق

انت كنت عارف النتيجة مسبقا وان الاعادة هتبقى بينهم ؟؟ ولا مكنش فية ولا واحد عاجبك فى ال12 التانيين ولا واحد فيهم عايزها مدنية غير شفيق ؟؟

اولا عمرو موسي كان يعتمد في حملته علي رجال جيش وهذا سر سقوطه الذي قد لا يعرفه احد كان يقود حملته ويرتب لها في الوجه القبلي رجال جيش سابقون

ابو الفتوح الشعب المصري ذكي لم يطمئن لميوله الاخوانية
الصباحي ليس صادقا مع نفسه فهو يدعي انه مننا وهو فوق السحاب
هؤلاء هم الثلاثة بعد الاثنين الكبار مرسي وشفيق

اذن ايدت شفيق
لا مصر تريد معارضة ومعارضة برلمانية شديدة جدا وعندي ان المجلس يولع بجاز بين النواب ولا يولع الشعب
لان كل ده في مصلحة الشعب ومصر

تخيلي لو نجح مرسي ومجلسي الشعب والشوري بنفس المضمون الاخواني بالذمة كانت هناك معارضة ؟

علي فكرة المعارضة هي
مراقبة النواب علي الحكومة
مراقبة النواب للتشريعات الصادرة من المجلس
المعارضة هي مراقبة ايقاع عمل الحكومة في كل قطاعاتها
وليس بعد
وشكرا
ISLAMAZ
لو السؤال موجه لي

انتخبت الجنرال احمد شفيق
لاسباب

انتخبت شفيق علشان المعارضة تبقى قوية؟؟؟؟؟؟!!!!!!
طيب مبروك أهو المجلس العسكرى شال المعارضة خالص علشان ترتاح

و ما انتخبتش مرسى علشان مش عايز دولة دينية يحكمها المرشد؟؟؟؟؟!!!!!!
طيب مبروك للمرة التانية
أهو مرسى بقى رئيس شرعى منتخب من الشعب على كل الشعب بس اللى هيحكمها برضه المشير (اللى عمل دولة صغننة جوه مصر اسمها القوات المسلحة) ليس للرئيس الجديد أى سلطان عليها و كله (بالاعلان الدستورى) لا بالقرآن ولا بالانجيل

علشان الناس اللى مالهاش فى الدين أوى متضايقش
الشاطر حسن
الاعلان الدستوري الجديد دة كله كلام فارغ ولا يسري إلا على من كتبه حلاوة روح فرخة اندبحت وبتفرفر سبوها هتموت لواحدها

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو : المؤتمر الصحفى للفريق احمد شفيق عقب الحكم بعدم دستورية قانون العزل
المؤتمر الصحفى لرئيس الوزراء أحمد شفيق مع الصحفيين
بالفيديو : المؤتمر الصحفى لتيشيرت الزمالك الجديد