نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مصيبه التلغراف البريطانيه : أحمد شفيق عميل للاستخبارات الامريكيهcia بالصور

فى مقال للبروقسير نيقوس ريتسوس غى صحيفه التلعراف البريطانيه يعلن به ان أحمد شفيق عميلا للاستخبارات الولايات المتحده وانه المدعم من قبل امريكا لرئاسه مصر للحفاظ على النظام السابق الذى كانت ترتاح الى سياسته كل الراحه ولاتقلق على مصالحها على الاراضى المصريه كما يظهر المقال كيف ساندت امريكا ثوره يناير للمصريين خوفا من انقلاب عسكرى من صغار الضباط مثل ماحدث لعام 52
ومن ان يظهر جمال عبد الناصر جديد ولهذا ساندت الثوره ووضعت مخططا للقوه العسكريه التى قامت بتنفيذه لاجهاض الثوره المقال يؤكد ان احمد شفيق هو حليف لامريكا وعميل للاستخباراتها معكم صور المقال وترجمه اهم الفقرات
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ترجمه تقريبيه لآهم ماجاء فى المقال
==========
كتب الروفيسير نيقوس ريتسوس في صحيفة التليجراف البريطانية تقرير مطول عن أن أحمد شفيق كان عميلا للمخابرات المركزية الأمريكية و هو مرشحها لإجهاض الثورة المصرية و الربيع العربي
ماذا حدث؟
لقد تم احتواء (إختطاف الثورة)، من قبل المجلس العسكرى إمتثالا لطلب الولايات المتحدة ىإحتواء ما قد يلحق من ضرر لمصالح الولايات المتحدة في الشرق الأوسط.

كان الرئيس السابق حسني مبارك تعهد بعدم الاستقالة خلال الاحتجاجات الواسعة والمستمرة وكانت الولايات المتحدة تخشى قيام انقلاب عسكري من قبل صغار الضباط كما حدث في عام 1953 بقيادة جمال عبد الناصر، ولمنع هذا فقد أمرت الولايات المتحدة الجنرالات بالاطاحة بمبارك، وقد ظهر مبارك عقب ذلك في حالة نفسية سيئة على الشاشة حين تم اصطحابه لطائرة هليكوبتر عسكرية تحت حراسة لوضعه قيد الإقامة الجبرية في استراحته بمنتجع بسيناء.
ثم ظهر نائبه عمر سليمان على شاشة التلفزيون ليقول للمصريون أن الرئيس مبارك قد تنحى من منصبه، وهو ما لم يحدث فى الواقع، ولكن المجلس العسكري الحاكم طالب مبارك بالحفاظ على الهدوء أو السجن مدى الحياة، كانت هناك محاكمة هزلية قصيرة بينما مبارك حتى الآن لم يمس (و يقال) أنه يستمتع بروعة فيلته فى سيناء.

لماذا استجاب الجنرالات للأوامر من الولايات المتحدة؟

1- بدون أسلحة الولايات المتحدة، والمستلزمات، والتمويل وقطع الغيار سيصبح الجيش المصري بلا غطاء.
- لقد ساعدت الولايات المتحدة جنرالات الجيش المصرى على السيطرة على قطاع واسع من الصناعات التي يقدر خبراء بنحو 20٪ من الاقتصاد المصري (وفى تقديرات أخرى بالضعف و هذا ما يجعلهم فى غنى أمراء السعودية كرد لجميل علاقاتهم والتبعية للولايات المتحدة. من ثم هل فى إمكانهم الفعل بدون ما تقدمه الولايات المتحدة من الأسلحة والمال؟ لا فلديهم القليل من النفط والغاز
الطبيعي. كما أن اعتمادهم على الولايات المتحدة مماثل لاعتماد حميد قرضاي و الحكومة الافغانية إلا أنه لا يوجد لديهم تمرد طالبان للتعامل معه!

عندما أمرت الولايات المتحدة المجلس العسكري المصري بإسقاط مبارك فإن الولايات المتحدة كان لديها خطط أخرى "لتحقيق الاستقرار في مصر"، وهو تعبير عن كناية ملازمة لتخريب الثورة والحفاظ على الوضع الراهن كما هو، و على الفور خصص الكونغرس الأميركي الكثير من ملايين الدولارات لتمويل المنظمات غير الحكومية، مثل المعهد الجمهوري الدولي، المعهد الديمقراطي الوطني، وبيت الحرية بالتزامن مع المنظمات الأوروبية غير الحكومية الأخرى، والتى مهدت الطريق لشيطنة الثورة المصرية، وعندما بدأ بعض المصريين يتسائلون لماذا لم تكن هذه المنظمات غير حكومية الأجنبية غير متواجدة أو
كان لها حضور لتعزيز الديمقراطية خلال 30سنة من حكم مبارك الاستبدادي، بينما الآن هم يملئون مصر، في العام المصري القى القبض على سام لحود، نجل وزير النقل الاميركى كستار دخان ليبين المجلس العسكرى للمصريين أن الأجانب لن يكون لهم دور فى تشكيل مستقبل مصر، و لكن الأجانب (الولايات المتحدة) لن يبالوا و سيفعلون ذلك بوفرة من مال الولايات الاميركى ودعم من المنظمات غير الحكومية ودعم كامل من المجلس العسكري ، فقد صعد رئيس وزراء حسني مبارك أحمد شفيق السابق إلى القمة
لقد قلبت الولايات المتحدة الثورة المصرية مثلما تقلب قطعة نقود، فقد توارى جانب مبارك و صعد جانب شفيق و خرجت الولايات المتحدة فائزة بالرهان، والهدف النهائي؟ منع مصر من أن تصبح جمهورية إسلامية مثل إيران.

جهود الولايات المتحدة لاختطاف الثورة المصرية ليست الأولى بل هي الثانية بعد جهد مماثل فى اختطاف الثورة الليبية من خلال اجبار المجلس الوطني الانتقالي على تعيين اثنين من المواطنين الأميركيين من أصول ليبية وهم محمود جبريل رئيسا للوزراء، وخليفة حفتار القائد الأعلى للجيش الليبي الجديد، و لقد تم طردهم من مناصبهم بعد أن كشفهم كاتب هذه المقالة في ديسمبر الماضى 2011 على مدونة هنا وعلى صفحات الفيس بوك وراديو 17 في ليبيا و عدد من الصحف العربية، فى أعقاب ذلك طالب قادة المتمردين فى ليبيا باقصائهم و تبادل عبد الحكيم بلحاج أحد قادة المتمردين الذي استولى على طرابلس من قوات القذافى والذي يزعم أنه تعرض للتعذيب من قبل وكالة الاستخبارات المركزية CIA في بانكوك، تايلاند، إطلاق النيران مع خليفة حفتار عندما حاول السيطرة على مطار
طرابلس. وطالب بلحاج بإقالة حفتار وأضطر المجلس الانتقالى للرضوخ لذلك.

وعلى عكس ليبيا ففى حالة مصر لا يوجد قادة من المتمردين لإنقاذ الثورة، فبعد أن أزاح قادة مصر العسكريين مبارك وسيطر على مقاليد الأمور لنفسه.
المصريون فى غليان الآن ضد المجلس العسكري الحاكم ولكن المجلس العسكري الحاكم يقوم بتكسر جماجمهم و عظامهم تحت ذريعة الاستقرار، المشير حسين طنطاوي هو اوغوستو بينوشيه الجديد للولايات المتحدة في القاهرة، واختيار الولايات المتحدة للرئاسة المصرية هو أحمد شفيق.

خلال الصراع بين صربيا وكوسوفو قال السناتور الامريكي جون ماكين للصحفيين: أن (الولايات المتحدة) هي قوة عظمى ونحن لا يمكن أن يخسر و تماما فإن الولايات المتحدة "لا يمكن ان تخسر" في مصر
على حد سواء.

لقد أمسكت الولايات المتحدة بخناق المجلس العسكرى وضغط المجلس العسكرى بمصالحه و بذراعه الغليظة على خناق الثورة

المقال "مصيبه التلغراف البريطانيه : أحمد شفيق عميل للاستخبارات الامريكيهcia بالصور" نشر بواسطة: بتاريخ:
eng_alasakik
ولكل شخص عايز يشوف المقال بنفسه ويترجمه ده اللينك
http://t.co/JR3kbN4G
ياريت نهتم كلنا بالمصيبه اللى حتقع على دماغنا لو مااتحدناش كلنا
eng_alasakik
الان فقط اعرف الاجابه على كثير من الاسئله التى ملآت بعض العقول

الان فقط اعلم لماذا كل هذا الاصرار على احمد شفيق بالرغم من انه متهم فى اكثر من 35 بلاغ للنائب العام ولم ولن يحقق فيها !!!!!!!!!!

الان فقط اعلم ماالسر وراء الدعايه الضخمه وراء احمد شفيق وكيف ان جميع الصحف والقنوات الفضائيه تدعمه بكل قوتها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الان فقط اعلم لماذا الاصرار على تزوير الانتخابات لصالح شفيق وايهام الشعب ان الصندوق هو الذى يقول كلمته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الان فقط علمت السر وراء الحمله الضخمه من الاشاعات التى طالت الاخوان المسلمين فى الفتره الاخيره وللاسف الشديد كنت واحد من الذين نادوا بمقاطعه الانتخابات
%u0632%u0627%u0626%u0631
الله الموفق ان الاوان ا ن نتحد علشان نكشف كل اللي وراء شفيق ان الكل يذهب الي انتخاب د مرسي ويحرس الصناديق والراجل قال اعطوني مئه يوم وسوف انجز في ازمات الغازو البنزين والامن ومن السهل التعامل معاه مش زي سياسه شفيق القمع والاعتقال
دودو مون
انا لاحظت ان بعض الناس اتفاجات انا مش شايفة ان الموضوع غريب لسبب بسيط انه كان من ضمن الدائرة اللي حول المخلوع وكل الدايرة دي تقريبا بلا استثناء نفس الشيء لاحظو ان نفس الكلام اتقال علي عمر سليمان اذا كان المخلوع نفسه فيه جرايد نشرت انه كان عميل للسي اي ايه يبقي ايه الغريب صح النوم
haroon
طب ماهو فعلا دا من المسلمات والاغبياء فقط هم اللى تفوتهم معلومة زي دى ..
nabilamedhat
باذن الله ربناسوف يحرص مصر
لكن لازم نتحد وننتخب الاصلح
اللهم احفظ مصرنا الحبيبه
ertuio
رغم كرهي الشديد للفشيق الا انني مش متاكد انه ده صحفي في الجريدة دي تقريبات حاجة زي كتابات الاعضاء زي كتابات مصراوي و الكلام ده
و اللي خلاني اتاكد من كده انه علي subdomain مختلف عن الدومين الرئيسي و صفحته مفهاش غير انه عضو و عنده مدونة و يقدر يكتب و يعمل مدونة علي الموقع ده
يعني من الآخر ده مش صحفي و ده مش خبر او علي اقل تقدير هذا لا ينشر بمعرفة الجريدة و انما هي مساحة حرة للتعبير من الاعضاء
و احب اكرر اني من كارهي الفشيق علشان محدش يفهم غلط بس حبيت اتاكد من حقيقة الموضوع
Dera
مقاطعون فلا العميل يصلح ولاالاستبن ايضا يصلح واحد وراه الصهيونيه العالميه وواحد وراه تنظيم عالمي سري لانعرف مخطاطاته علي وجه التحديد وياقلبي لاتحزن
ابويوسف الهندى
لاتنتخبوا الجاسوس
انتخب المصرى د/ محمد مرسى
hsh8292
والله امركم يضحك للاسف
تأتون باخباركم من الد اعداء لدينكم ويديرون المؤامرات ضدها بدون كلل او ملل وكأنها امر مسلم به ودون شك
ونقول هما اللى قالوا ؟؟؟؟؟
يا اخوانى ارجوكم شغلكوا عقلكم شوية .. اسرائيل لو عايزة حاجة هتعلنها وتقول يمين عشان عارفين ان مفيش حاجة بتستخبى واكيد طبعا بالفطرة الشعب هيروح شمال وكذلك الامر لو قالوا شمال شعب مصر هيروح يمين وطبعا انا اضرب المثال باسرائيل لانها وامريكا سواء وكلنا نعرف انها من تقف ورائها وحليفتها الاول فى العالم!!
والله احزن كلما رأيت اناس يفكرون هكذا مع احترامى

ومع احترامى للاخ ertuio رغم انه ضد شفيق لكن قال كلام يستحق قرآته

وهذا يزيدنى تمسكا بشفيق .. ان شاء الله رئيس مصر مع احترامى للجميع
وده مش معناه انى ضد مرسى لو جه بارادة الصندوق سنباركله ونقف جانبه
لاننا نحترم الديمقراطية ولا يصح التشكيك فى امر لم يحدث اصلا...
hsh8292
لكل من يصدق كلمة من هذا الهراء
اقول له للاسف عقلك توقف عن العمل والتحليل والتفكير والمنطق واصبح يتلقى ويردد فقط مثل البغبغاااااااااان
hsh8292
الان فقط اعرف الاجابه على كثير من الاسئله التى ملآت بعض العقول
الله ينور عليك بعض العقول وليس كلها .. لسه فى خير فى شعب مصر

مع احترامى لكم جميعا انتم تقولون رأيكم وانا ايضا اقول رأيى والخلاف فى الرأى لا يفسد للود قضية ولا ايه ؟
للتنويه فقط..
لا عمرى كنت حزب وطنى ولا اسف ياريس ولاهكون وحالى ربى يعلمه

الان فقط اعلم لماذا كل هذا الاصرار على احمد شفيق بالرغم من انه متهم فى اكثر من 35 بلاغ للنائب العام ولم ولن يحقق فيها !!!!!!!!!!
(متهم) ببلاغات كيدية وتم التحفظ عليها لعدم جديتها وصدقها اذا فهو خائن !
هل تعلم انه يوجد بلاغات بدون امضاءات !!

الان فقط اعلم ماالسر وراء الدعايه الضخمه وراء احمد شفيق وكيف ان جميع الصحف والقنوات الفضائيه تدعمه بكل قوتها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جميع الصحف والقنوات الفضائيه وبكل قوتها ههههه جايز .. ياراجل ده معظم الحوارات اللى بشوفها ضده؟
ومرسى محدش بيدعمه ولا له دعايه خالص ياعينى..

الان فقط اعلم لماذا الاصرار على تزوير الانتخابات لصالح شفيق وايهام الشعب ان الصندوق هو الذى يقول كلمته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الاصرار على تزوير فى شئ لم يحدث اصلا !! هههههههههههههههههه بس

الان فقط علمت السر وراء الحمله الضخمه من الاشاعات التى طالت الاخوان المسلمين فى الفتره الاخيره وللاسف الشديد كنت واحد من الذين نادوا بمقاطعه الانتخابات
مفيش حملة تشويه ضخمة ضد شفيق فى الاعلام ابدا وخاصة قناة الاخوان ؟
مفيش منشورات بتتوزع وفيها ما لذ وطاب من كل انواع الاتهامات والخيانة والتكفير ووووو
انا جالى منشورات تشويه شفيق التى وصلت لكل شبر فى ارض مصر اكتر من منشورات تاييده ؟

الله الموفق ان الاوان ا ن نتحد علشان نكشف كل اللي وراء شفيق ان الكل يذهب الي انتخاب د مرسي ويحرس الصناديق والراجل قال اعطوني مئه يوم وسوف انجز في ازمات الغازو البنزين والامن ومن السهل التعامل معاه مش زي سياسه شفيق القمع والاعتقال
شفيق القمع والاعتقال وهو من اقسم وتعهد بعدم حدوث هذا مطلقا
ومرسى فى 100 يوم هينجز اومال شفيق هيعمل ايه ؟ .. اه صح هيتفرغ لاعتقال الثوار من بيوتهم نفر نفر وكل صاحب قلم وفكر وراى سياسى وكل من يقف ضده وهيشرف على جلدهم وتعذيبهم بنفسه وهو يضحك ضحكته الشريرة الشهيرة نييااااااههههه نيااااههههه
انا لاحظت ان بعض الناس اتفاجات انا مش شايفة ان الموضوع غريب لسبب بسيط انه كان من ضمن الدائرة اللي حول المخلوع وكل الدايرة دي تقريبا بلا استثناء نفس الشيء لاحظو ان نفس الكلام اتقال علي عمر سليمان اذا كان المخلوع نفسه فيه جرايد نشرت انه كان عميل للسي اي ايه يبقي ايه الغريب صح النوم
بعض الجرايد نشرت ماشاء الله فعلا مفيش حاجة بتفوتكم!
طب ماهو فعلا دا من المسلمات والاغبياء فقط هم اللى تفوتهم معلومة زي دى ..
معك حق والله سلم لسانك الاغبياء فعلا هم من يفوتهم هذا الهراء !!
باذن الله ربناسوف يحرص مصر
لكن لازم نتحد وننتخب الاصلح
اللهم احفظ مصرنا الحبيبه
آمين يارب اللهم احفظ مصر ممن يريد لها سوءا ورد كيده فى نحره
مقاطعون فلا العميل يصلح ولاالاستبن ايضا يصلح واحد وراه الصهيونيه العالميه وواحد وراه تنظيم عالمي سري لانعرف مخطاطاته علي وجه التحديد وياقلبي لاتحزن
هنا اصبح عميل
لاتنتخبوا الجاسوس
انتخب المصرى د/ محمد مرسى
وهنا اصبح جاسوس كمان .. ماشاء الله يا ابناء بلدى

لماذا لا انتمي الي حزب ديني

لأن الإنتماء إلى حزب ديني ليس من ركائز الإسلام ولا يضير اسلامي شيء إن لم أنتمى إلى هذا الحزب.
فأنا مسلم قبل أن أعرفكم وأنا مسلم قبل أن تكون حزباً وأنا مسلم بعد زوالكم ولن يزول إسلامي بدونكم
لأننا كلنا مسلمون، وليسوا هم وحدهم من أسلموا
...

لأنني أرفض أن انتمي إلى حزب يستجدي عطفي مستنداً على وازعي الديني قبل أن يخاطب عقلي
هو حزب سياسي قبل أن يكون ديناً وهو يمثل الفكر السياسي لأصحابه ولا يمثل المسلمين.
لأنني أرفض أن استجدي ديني في صندوق إنتخاب، فديني لا أستجديه من غير خالقي،

ويقول : "أتمني أن يصل الدين إلي أهل السياسة.. ولا يصل أهل الدين إلي السياسة"
فإن كنتم أهل دين، فلا جدارة لكم بالسياسة وإن كنتم أهل سياسة فمن حقي أن لا اختاركم ولا جناح على ديني

الشيخ محمد متولى الشعراوى
===============

لوغاريتمات استحالة ان تصل الى حلها
1- رئيس وزراء بعد يومين من تنصيبة تقع موقعة الجمل وهو لم يدخل مكتبة ويعتبر مسؤلا عنها وهو قدم مرتكبيها الى المحاكمة !!
3- علاء الاسوانى سوف اؤيد الاخوان لا مانع ولكن المانع هو قولة حماية للثورة دون ان يوضح حمايتها من اى خطر ومن من !!
4- محمود سعد يسال ماذا اقول لامهات الشهداء اذا اصبح شفيق رئيس الجمهورية ولست افهم ما علاقة الفريق شفيق بالشهداء وهو اول من دافع عن حقوقهم ونحن نسال ماذا تقول لقتلة السادات والاف الابرياء من المصرين بارهابهم واشاعة الذعر فى قلوبهم قبل توبتهم التى اشك فى صدقها
5- ما سبب كل هذة الكراهية للفريق احمد شفيق وهناك عصام شرف حدثت فى رئاسته للوزارة كوارث اقتصادية ودموية وطائفية !!
6- كل من يسال لماذا قمنا بالثورة والاجابة واضحة هى تحقيق مطالبها عيش حرية كرامة انسانية عدالة احتماعية وقد بدا نجاح الثورة والدليل هذه الانتخابات الغير مسبوقة
7- الكل يقول الديمقراطية دون ان يشرح لنا مفهومها عنده او يدلنى على كتالوجه حتى نقرأه ونستوعبه !!
8- المصريون اعظم شعب فى العالم اذا كانوا معهم واذا عارضوهم فهم دهماء فهل نحن عظماء بعض الوقت ودهماء طول الوقت !!
9- الاحتكام الى صناديق الانتخاب فاذا كانت لهم فهى ارادة الشعب وغير ذلك فهى تزوير !!
واخيرا وليس اخرا لانهم كل يوم من ضيق افقهم يرمون فى وجهنا لوغاريتم نحتار فية ونرده لهم لفكه واعادته فمتى يهمدون ويريحون ويستريحون
======
الفريق احمد شفيق .. بيتي مفتوح لكل المصريين ..ولكل شباب الثورة ولكل الاحزاب الي عايزني اتبنى اي فكرة او مشروع هوا شايف انه هينفع مصر انا برحب بيه وهستقبل في بيتي كل المصريين حتى اللي هاجموني طول السنة والنص الي فاتت ..
ياترى مرسي هيقدر يقول كده ؟؟؟ ولا اللي عايزه يروح مكتب الارشاد ويوقف في الطابور ويبوس الاول ايد المرشد ..؟
REBEL
لكل من يصدق كلمة من هذا الهراء
اقول له للاسف عقلك توقف عن العمل والتحليل والتفكير والمنطق واصبح يتلقى ويردد فقط مثل البغبغاااااااااان
انت بتحب شفيق اوى كدا وكنت مرشحة من الجولة الاولى ولا فى الاعادة بس عشان اعرف اكلمك وانت دلوقتى واخد كل الانتقادات وعامل موضوع طويل للرد عالانتقادات ونفيها والهجوم على مرسى

قوللى اى حاجة من انجازات شفيق ولية انا انتخبة اصل العملية عمرها ما هتمشى انا انتخب دا عشان بكرة التانى والتانى علية كوخة والا كل واحد يقعد فى بيتة احسن واللى يجى يرضى بية ومش فارقة لكن انت مشيت بدماغك وتفكيرك
hsh8292
انت بتحب شفيق اوى كدا وكنت مرشحة من الجولة الاولى ولا فى الاعادة بس عشان اعرف اكلمك وانت دلوقتى واخد كل الانتقادات وعامل موضوع طويل للرد عالانتقادات ونفيها والهجوم على مرسى
انت بعقلك يعنى واحد زيى بيتكلم عن شفيق ومقتنع به تمام الاقتناع هيكون انتخب حد غيره فى الجولة الاولى !!!! كلامكم عجييييييييييييييييب وغريب
وبعدين فين انا هاجمت مرسى الاستبن ؟ هههههه واحد بيرد على كلامكم يبقى بيهاجم !!! لا حول ولا قوة الا بالله

قوللى اى حاجة من انجازات شفيق ولية انا انتخبة اصل العملية عمرها ما هتمشى انا انتخب دا عشان بكرة التانى والتانى علية كوخة والا كل واحد يقعد فى بيتة احسن واللى يجى يرضى بية ومش فارقة لكن انت مشيت بدماغك وتفكيرك
وانت قولى ايه انجازات الاستبن ؟؟؟؟
اقولك انت احسن تقعد فى بيتك انت بلاش كلام فاضى لا تفهم معناه
وعاملى واعى وعشان تعرف تكلمنى
انت بكل بساطة دور واعرف انجازات الفريق شفيق وهتعرف لوحدك معنديش وقت انا اضيعه مع ناس مضللة لا تعرف سوى الهراء واغماض عينيها عن الحقيقة
ربنا لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا
REBEL
وانت قولى ايه انجازات الاستبن ؟؟؟؟
اقولك انت احسن تقعد فى بيتك انت بلاش كلام فاضى لا تفهم معناه
وعاملى واعى وعشان تعرف تكلمنى
انت بكل بساطة دور واعرف انجازات الفريق شفيق وهتعرف لوحدك معنديش وقت انا اضيعه مع ناس مضللة لا تعرف سوى الهراء واغماض عينيها عن الحقيقة
ربنا لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا
ههههههههههههههههههههه

مش بقولك

انت بتقابل اى سؤال بسؤال زية لكن تتناقش وتتكلم اهو دا المستحيل وتقعد تلف وتدور على نقطة التبعية للمرشد ولا انت عارف انت بتتكلم عن اية اساسا

انا كنت هنتخب شفيق بس بعد اسلوبك دا انا هنتخب مرسى

شفت بقى دلوقتى انت بقيت عقبة فى سكة احمد شفيق وانت مش بتدعمة بالعكس انت بتخسرة اصوات كمان وادعمة بسكوتك احسن دلوقتى ومتعكش كتير عشان لو وصلة خبر هيشدك عالمعتقل

صدق اللى قال رب ضارة نافعة
ابويوسف الهندى
نعم لدعم الدكتور محمد مرسى
eng_alasakik
ياريت كلنا نشوف الفيديو ده وتعرفوا فى دقيقتين ان الكلام مش تهريج

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
إعلانات دعم أحمد شفيق للرئاسة بملعب الأهلى (بالصور)
بالصور : الطماطم الاسرائيليه تباع بمصر بأقل من سعرها مصيبه كبيره فى الطريق
بالصور : أحمد شفيق رئيسا لمصر في استفتاء شعبي
بالصور والفيديو .... اجتماع رئيس الوزراء أحمد شفيق بالإعلاميين المصريين