نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

القاهرة اليوم تفجر فضيحة سعد الكتاتني رئيس مجلس الشعب : سيارة بي ام بمليون و 200 الف جنية

الناس اللى فوق فى بدايه الردود ماصدقوا يهللوا ولا أكن الخبر فعلا صحيح وتم تأكيده من الدكتور الكتاتنى , على العموم ربنا يهديكم والأيام بيننا وهنشوف فعلا لو الإخوان خونة زى ما بتقولوا ولا لاء وأدينا عايشين .

المقال "القاهرة اليوم تفجر فضيحة سعد الكتاتني رئيس مجلس الشعب : سيارة بي ام بمليون و 200 الف جنية" نشر بواسطة: بتاريخ:
subzero000
ومايكربش ليه ياسلام عليك يا أقرع عايزه يركب حنطور ولا ممكن يركبك أفضل وأرخص ^_^
%u0632%u0627%u0626%u0631
كلام مرسل مش كل من هب ودب يقول اى كلام اينننن الدليللللللللل
%u0632%u0627%u0626%u0631
والله انت بتعملوا من الحبه قبه

ماذا تريد أن يركب رئيس مجلس الشعب ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

هل الكتاتني مثل فتحي سرور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هل رأيتهم وهم بيسفلتوا الطريق المؤدي لمنزله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هل تعرف قصة المصور بالتفصيــــــــــــل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

هل تحب الوقوع في عرض وشرف وذمة الاسلاميين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هل تحب الكلام عنهم بالسوء ونشره والظن بهم أسوء الظن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

((( اذن أنا أخشى عليك أن تكون عند الله من المنافقين والعياذ بالله )))
ISLAMAZ
ومايكربش ليه ياسلام عليك يا أقرع عايزه يركب حنطور ولا ممكن يركبك أفضل وأرخص ^_^

ههههههههههه
بجد وحشتنا يا صب زيرو
و وحشتنا خفة دمك

ماتبقاش تتأخر علينا بمشاركاتك الجميلة
ISLAMAZ
و الأخ الفاضل اللى فكرنا بلقاء عمرو أديب و وفاء الكيلانى عنده حق

لأنه كان فى بطنه (بطيخه صيفى) أن مبارك لسه مكمل معانا شوية و من بعده حبيب قلبه جمال اللى ماكنش بيطلع الا فى برامج (لميس الحديدى)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
subzero000
ههههههههههه
بجد وحشتنا يا صب زيرو
و وحشتنا خفة دمك

ماتبقاش تتأخر علينا بمشاركاتك الجميلة
والله انتوا اللى وحشتونى والمنتدى كله واحشنى
بس كان عندى مشكله فى النت ومن النهارده انا لازقلكوا فى كل خبر
MIDOMAS
يا جماعة مش عارف و الله انتم عايزين
رئيس مجلس الشعب يركب توك توك
و الاخبار دي من اين
و فين ملف فيديو الحلقة زي ما اتعودنا
اللي بيقول فلان بيقول
بيجيب مقطع من الفيديو
طيب ضربوا الصحفي اللي بيصور في الشارع
ماشي موافقين
فين فيديو اديب اللي بيقول فيه الكلام ده
انا مسلم ولست متأخون
حسبنا الله ونعم الوكيل
فى الاخوان المفسدين الظالمين والله الاسلام مظلوم معاكم احمد الله اننى لم وللللللللللللللن اعطيكم صوتى وان شاء الله بكره كل المصريين هيعرفوكوا على حقيقتكم فأنتم اخطر من اليهود على مستقبل مصر و بعدين مش مهم الكلام اتقال من مين المهم انه صحيح و لسه ياما هنشوف منكم بس بكره ان شاء الله ناخد حقنا منكم ....يعنى المصرين عرفوكم...مرشدكم كان فرحان بنكسة 67 وبيقول ان ده عقاب للمصريين من ربنا عشان سوء معاملة الاخوان!!!!و اللى قبله قال(طظ فى مصر) و الاخ الفلوطة قال ان الاخوانجية افضل واحسن من اى مصرية تانية حتى ولو كانت ملتزمة ومتدينة ...يعنى انتم اكبر عنصرييين شفتهم فى خياتى و هيجى منكم خير ازاى بقه
fisal
ابدينا الفتن مهي ناقصه وبعدين انا مش عارف المطلوب بعد يناير ان اي مسئول يمشي حافي ومتبهدل عشان يرضى الناس ةبعدين مهو ده رئيس البرمان منصب مش شويه وبعدين مليون وشويه مش مبلغ الايام دي منتم عملين تدوا للبلطجيه والحراميه تعويضات باسم شهداء ومصابين الثورة
زكازيكو
على فكرة يا جماعه بس للتوضيح الدكتور / الكتاتنى راجل دكتور جامعه وراجل ماكنش محتاج مجلس الشعب على فكرة عشان يجيب عربيه بى ام دبليو وبجد ربنا يحفظ مصرنا من عمرو اديب وامثاله وبعدين لما هو محروق اوى كده وخايف على مصلحة البلد يروح يشوف مراته لميس هانم بتقبض من مين وعلى فكرة يا جماعه اذا كانت لميس والا هالة سرحان وامثالهم كل دوول بيقبضو من المجلس العسكرى ولو كان ينفع كنت جبتلكم الاوراق اللى بتثبت انهم بياخدوا مرتبات شهريه من المجلس العسكرى
بديعه أحمد على
لا اله الا الله
طلعوا اشاعه على اسماء محفوظ انها راكبه عربيه مش عارفه شكلها ايه و ابوها عنده كشك سجاير و مسخروها و قالوا عملت عمليه تجميل و شوفوا شكلها وقت الثوره و دلوقتى و هتكوا فى سيرتها لما اتهرى بدنها و صالوا و جالوا و هتفوا و شتموا فيها لما فى الاخر حلفت ميت الف يمين انها ما عندهاش عربيه و ابوها ما عندوش كشك و هى ما عملتش عمليه تجميل

لكن لو كل ده حصل لاخوانى او سلفى يبقى الوضع مختلف يبقى هو انتوا عايزينه يركب ايه يعنى ما هو صح كده (للعلم هى ابتدت مع مبارك كده) لكن ده مش رأى عمر ابن الخطاب و لا رأى عمرو ابن العاص اللى كانوا بيفترشوا الرمال و بيناموا تحت الشجر و كانوا افقر خلق الله خوفا من الله و قبل ما يطلبوا من الناس التبرع كانوا بيزهدوا فى المال و الجاه و الدنيا و يبكى عمر خوفا من دابه تعثر فى العراق فيسأله الله عنها و هم دلوقتى فاكرين انهم ما حدش حيسألهم عن المدابح الجماعيه اللى حصلت للخلق فى عهدهم؟ افرحوا بما اتاكم الله فى الدنيا بس تذكروا ان ما عند الله خير و ابقى

و ما ترموش الناس بالباطل لمجرد انهم قالوا كلمه حق و ثاروا على الغلط و لما تقعوا فى الغلط تزعلوا لو الناس اتكلمت عليكم
و تحيا مصر و ثوره مصر و شعبها العظيم
eslammessi10
والله العظيم احنا مش محتاجين نغير نظام ولا قوانين..... احنا محتاجين نغير شعب

شعب بهيس فى اى حاجة ومش بيسمع غير من الإعلام

وهوا أصلا جاهل ومش عاارف الى بيتكلم فيه ده ايه اصلا ومش عارف ايه الى هيؤدى لكلامه

يعنى ايه راجل راكب عربية بى ام دبليو عاملين عليه الهيسة دى كلها الراجل كل الى عامله انه رفه عن نفسه شوية

ولا عايزينه يبقى زاهد وميعملش حاجة غير انه يصلى..........

وبعدين الإعلامى عمرو اديب او غيره من الاعلامين مش بيعملو حاجة غير انهم بيسوئوا صور الإسلاميين خلاص

احنا كل ما نتصلح نخربها بإيدنا ونقول مفيش حاجة بتتصلح

هتتصلح ازاى واحنا مش بنعدى حاجة اى حاجة لازم نطلعلها 100 ظن

وبعدين ده راجل من حملة القرءان

(افنجعل المسلمين كالمجرمين)
بديعه أحمد على
سيطرت التعليقات الساخرة من رئيس مجلس الشعب الدكتور الكتاتنى على تغريدات نشطاء تويتر، وجاءت تعليقات نشطاء "تويتر" لعرض وجهات نظرهم حول مجلس الشعب ورئيسه، كالتالى:

- بما لا يخالف شرع الله.. تم تكهين السيارة الخاصة برئيس مجلس الشعب.
- بما لا يخالف شرع الله.. تم شراء سيارةbmw بمليون و200 ألف جنيه للكتاتنى.
- بما لا يخالف شرع الله.. تم رصف الطرق المؤدية إلى فيلا الكتاتنى بأكتوبر على نفقة الدولة.
- بما لا يخالف شرع الله.. أمن الفيلا احتجزوا الصحفيين واعترضوا على تصوير عملية الرصف وتم القبض على معتز زكى "مصور بجريدة التحرير" وهو يصور الشوارع التى تؤدى إلى فيلا الكتاتنى.
- بما لا يخالف شرع الله.. احنا أخدنا أكبر مقلب فى حياتنا.

زهير ابراهيم
كان من كان يتفاخر بان اعضاء مجلس الشعب حضرو بالجلسه الاولى باتوبيسات
وتفاخرو بانهم فرشو الارض وقعدو ياكلو
فعلا حصل لانه ماكنش فيه فلوس
انما مجلس الشعب هيغنيهم
وهيركبو احسن العربيات وما يكلوش الا في فنادق فايف ستارس
ااااااااااااااااااااه يا قلبي على البلد
الكل بيسرق باول فرصه تجيله منها
ان كان الحراميه بعصر مبارك 50 دلوقتي بقو مئات
زائراو
انت فاكر انك كدة بتدافع عن الاسلام الكتاتنى لو كان عمل كدة يبقى يتحاسب وبشدة لانة المفروض بيمثل جماعة محترمة رباها الامام حسن البنا وحزب اسمة العدالة وثانيا االزوار الافاضل اللى يقلوا لازم عربية مقامة لانة يمثل مجلس الشعب اتقوا اللة وشوفوا سعرها يسعد كام مواطن دةمال عام مش خاص وبصوا للهند مسئوليها بيركبوا سيارات صناعة وطنية وعلى فكرة انا من اخوان المحلةلكن مش معنى كدة انى ادافع عن غلط كنا ننتقدة قبل ذلك من لنظام الفاسد السابق
نادر المصري
لا احد يسمع لعمرو اديب المنافق الا كان بيطبل للحزب الوطني وكان يتمني ان مبارك يفضل في الحكم واقول له (ربنا ياخد امثالك)
أحمــــــد خالـــد
حسبي الله ونعم الوكيل فى كل من يشكك فى أحد دون أن يعلم

اولاً :- الرد على الجهلاء ما هي السيارة يا راجل يا منافق السيارة ليس لها قيمة هو كل من ركب سيارة بقى مش كويس
ثانياً:- عمرو أديب قاعد عامل ذى العمل الردي لا منه ولا كفاية شره فلا يصدق مثل هؤلاء لانه أهوج
ثالثاً:- ما هو المانع او الحرمة من ركوب رئيس مجلس الشعب (المصري) سيارة فخمة ........................ أرجو الرد
هل ذلك من باب الحرام ولا بدل رئيس مجلس الشعب من طائفة اسلامية يبقى يركب خيل ويحمل السيف والرمح على كتفه
هل ركوب السيارة حرام
هل استوردت السيارة من خارج الدولة للكتاتنى خصيصاً أم هي اصل من اصول الحكومة وتم استعمالها لمن له الحق فى ان يقودها
هل أخذ الكتاتنى السيارة عنوه من احد .......... أذا كان لديك دليل ارجو الرد
مشكلت المازح بالكلام انا اسف أو الثرثار مثل الكلب يهتف بما لا يعرف
واللــــــــــــــــــــه الذى لا اله غيره ............... انا لستُ وع الكتتاتنى بسي هذه اسئله لابد من أجابه عليها
ولكن كل ما اقدر ان اقوله تعودنا ان نعوي ونصرخ خلف اي شخص دون ان نتحقق او نفكر فى اننا نشهر بالناس والله أسأل ان يجعل الظالم تحت الاقدام وان كان من انا أحبه

برجاء عرض التعليق
وشكر الله لكم
بديعه أحمد على
كان من كان يتفاخر بان اعضاء مجلس الشعب حضرو بالجلسه الاولى باتوبيسات
وتفاخرو بانهم فرشو الارض وقعدو ياكلو
فعلا حصل لانه ماكنش فيه فلوس
انما مجلس الشعب هيغنيهم
وهيركبو احسن العربيات وما يكلوش الا في فنادق فايف ستارس
ااااااااااااااااااااه يا قلبي على البلد
الكل بيسرق باول فرصه تجيله منها
ان كان الحراميه بعصر مبارك 50 دلوقتي بقو مئات
زهير يا اخى الفاضل
حاقولك كلمه فى سرك هههههههه
كويس انك فاكر حكايه الافتراش فى حديقه مجلس الشعب علشان يبينوا انهم متواضعين و بسطاء
الناس دى معاها فلوس كتير قد لا نستطيع تخيلها لا انا و لا انت و لا الغلابه اللى زينا
لكن مجلس الشعب بالنسبه لهم (عمليه غسيل اموال) دلوقت يقدروا يطلعوا اللى تحت البلاطه
طلعوا زى الشعره من العجين فى اكتر من قضيه غسيل اموال المره دى الله هو الاعلم و هو اللى حيظهر الحق
ISLAMAZ
زهير يا اخى الفاضل
حاقولك كلمه فى سرك هههههههه
كويس انك فاكر حكايه الافتراش فى حديقه مجلس الشعب علشان يبينوا انهم متواضعين و بسطاء
الناس دى معاها فلوس كتير قد لا نستطيع تخيلها لا انا و لا انت و لا الغلابه اللى زينا
لكن مجلس الشعب بالنسبه لهم (عمليه غسيل اموال) دلوقت يقدروا يطلعوا اللى تحت البلاطه
طلعوا زى الشعره من العجين فى اكتر من قضيه غسيل اموال المره دى الله هو الاعلم و هو اللى حيظهر الحق

الناس الأشراف دى يا اخت بديعة
فعلا معاهم فلوس (ربنا يزيدهم من فضله وكرمه)
ولكن من سنين طويلة (قبل مجلس الشعب وغسيل الأموال زى مابتقولي) ادخلى فى أى حى شعبى أو قرية
و اسألى عن مين أكتر واحد بيعملهم خدمات (و غالبا هتلاقيه أخوانجى محترم) مع أنه عارف انه لو دخل أى انتخابات أكيد هيسقط ده ان ما اتشطبش اسمه من قبل الانتخابات أساسا, و طبعا كل ده لو كان موجود فى المكان و ماكنش بيتعمل معاه واجب الضيافه فى المعتقل!!!!!!!!!!!!!!!

أنا بس لسه مستغرب ان فيه حد لسه بيسمع لعمرو أديب
لأ و بيصدقه كمان
سبحان الله
سهم--
مش هما دول يا بلدى اللى زعلتينى عشانهم

مش هما دول يا بلدى اللى قالولك هنخليكي امارة اسلامية

مش هما دول يا بلدى اللى خدتيهم فحضنك ورمتينى

مش هما دول يا بلدى اللى قالوا النصارى كفرة

مش هما دول يا بلدى اللى هيغطو تاريخك بالشمع

مش هما دول يا بلدى اللى لموا فلوس الغلابة علشان المعونة

مش هما دول يا بلدى اللى صدقتيهم وكدبتينى

اشــــــــــــــــــــــــــــــــــــربي يا بلـــــــــــــــــــــــــــــــــدى

أيوا المفروض مصر تبقى إمارة إسلامية خاضعة للدولة الإسلامية المتحدة، والسعودية تبقى كده والسودان تبقى كده، وكل بلاد المسلمين تبقى إمارات إسلامية خاضعة للدولة الإسلامية المتحدة، مينفعش كل وحدة تبقى منفصلة.

والنصارى كفرة طبعا بس لهم حقوقعم ومحدش من حقه يتعرض لهم بأذى.

لو كانت بلادنا إمارة إسلامية مكانتش شافت الذل من الداخل والخارج.
زهير ابراهيم
الناس الأشراف دى يا اخت بديعة
فعلا معاهم فلوس (ربنا يزيدهم من فضله وكرمه)
ولكن من سنين طويلة (قبل مجلس الشعب وغسيل الأموال زى مابتقولي) ادخلى فى أى حى شعبى أو قرية
و اسألى عن مين أكتر واحد بيعملهم خدمات (و غالبا هتلاقيه أخوانجى محترم) مع أنه عارف انه لو دخل أى انتخابات أكيد هيسقط ده ان ما اتشطبش اسمه من قبل الانتخابات أساسا, و طبعا كل ده لو كان موجود فى المكان و ماكنش بيتعمل معاه واجب الضيافه فى المعتقل!!!!!!!!!!!!!!!

أنا بس لسه مستغرب ان فيه حد لسه بيسمع لعمرو أديب
لأ و بيصدقه كمان
سبحان الله
اخي اسلام بعيدا عن المقاوحه
فعلا الاخوان كانو بيقدومو خدمات كتيره لايستطيع اي حد نكرانها
ولكني اسئل سوال
بعد وصولهم لمجلس الشعب والشورة
هل مازال الاخوان يقدمو الخدمات التي كان يقدومها وبالذات ايام الانتخابات
انا بصراحه اجهل الموضوع ده للاسباب انت تعرفها
ولكن من توقعاتي الخدمات انتهت
ابويوسف الهندى
كام سياره نفس الماركه فى مصر
وكام شارع اترصف بعد الثوره
اللى متغاظ زنبه على جنبه
معظمنا بنحب الكتاتنى
boodielbadry
ياجماعه الشعب هو من يصنع فرعون جديد
زهير ابراهيم
"اللى متغاظ زنبه على جنبه "
فعلا يا اخي هو هذا اسلوب الحوار المتحضر
وزي ماقلت
سهم--
"اللى متغاظ زنبه على جنبه "
فعلا يا اخي هو هذا اسلوب الحوار المتحضر
وزي ماقلت
وهو كلامك بالغلط عن ناس مشهود لهم بالصلاح هو التحضر؟! ولما تقوللي ان زياد العليمي من حقه يقول رأيه في محمد حسان -وانت عارف هو قال إيه- يبقى ده التحضر؟! وعمال تنقد أهل العلم والدعوة عمال على بطال يبقى ده التحضر؟! ده مش كده وبس، انت بتمدح المجرم جمال عبد الناصر في موضوع من موضوعاتك!! عمال تخلط الصالح بالطالح، ابقى روح اقرى عن جمال عبد الناصر ده مرة تانية والتعذيب اللي عذبه لناس من الدعاة والإخوان المسلمين؛ عشان تعرف انك بتفول كلام في الهوا.

إن شاء الله الحكم في مصر مش هيبقى علماني، وربنا هيكسر شوكة العلمانيين.

وزي ما قال أبو يوسف اللي متغاظ ذنبه على جنبه.
سهم--
معاك حق يا أبو يوسف، اللي متغاظ ذنبه على جنبه.
زهير ابراهيم
وهو كلامك عن ناس مشهود لهم بالصلاح هو التحضر؟! ولما تقوللي ان زياد العليمي من حقه يقول رأيه في محمد حسان -وانت عارف هو قال إيه- يبقى ده التحضر؟! وعمال تنقد أهل العلم والدعوة عمال على بطال يبقى ده التحضر؟! ده مش كده وبس، انت بتمدح المجرم جمال عبد الناصر في موضوع من موضوعاتك!! عمال تخلط الصالح بالطالح، ابقى روح اقرى عن جمال عبد الناصر ده مرة تانية والتعذيب اللي عذبه لناس من الدعاة والإخوان المسلمين؛ عشان تعرف انك بتفول كلام في الهوا.

إن شاء الله الحكم في مصر مش هيبقى علماني، وربنا هيكسر شوكة العلمانيين.

وزي ما قال أبو يوسف اللي متغاظ ذنبه على جنبه.
سهم انت بتخرف بتقول ايه انا مافهمتش
سهم--
لأ ده انت فاهم كويس أوي ولو أي حد قراه هيفهمو، بس انت مش قادر ترد.
بديعه أحمد على
اللى فاهم يقرأ و يتابع اخبار الدول اللى حاولت تعمل امارات اسلاميه و يقول لى مين فيهم تجربته نجحت؟ انا فى عرض تجربه واحده لدوله فى عصرنا الحديث اعلنت انها اماره او دوله اسلاميه و ما فيهاش انقسام و عنف و ارهاب و قتل و خراب

و السبب ان ما حدش عارف ما هو الاسلام الحق منهم من يراه شريعه السلفين و منهم من يراه الشعيه و منهم من يراه الاخوان و منهم من يراه الصوفيه و منهم من يراه الوهابيه و منهم من يراه البهائيه و العلويه و غيره و كل طائفه ترى انها هى الاسلام الصح و الباقى كفره و مضللين و فى النار .. و اقامه الحدود عندهم هى قطع و جلد و ضرب و لا يتكلم احد منهم عن ما سيقدمه للبلد و للمسلمين و لكن كل الكلام عن اللى حيتعمل فيهم

و لكن نرجع للدين الحق و الشريعه الحق

رحم الله سيدنا ابو بكر الصديق حين حمد الله و أثنى عليه ثم قال: أما بعد أيها الناس فإني قد وليت عليكم ولست بخيركم، فإن أحسنت فأعينوني، وإن أسأت فقوموني، الصدق أمانة، والكذب خيانة، والضعيف فيكم قوي عندي حتى أريح عليه حقه إن شاء الله، والقوى فيكم ضعيف حتى آخذ الحق منه إن شاء الله، لا يدع قوم الجهاد في سبيل الله إلا ضربهم الله بالذل، ولا تشيع الفاحشة في قوم قط إلا عمهم الله بالبلاء، أطيعوني ما أطعت الله ورسوله، فإذا عصيت الله ورسوله فلا طاعة لي عليكم

الصدق امانه و الكذب خيانه و الكل يدافع عن كذب البلكيمى لمجرد انه سلفى و لا يعتبر كذب السلفين خيانه؟؟؟؟

و ماذا عن سيدنا عمر الفاروق رضى الله عنه؟ الم يقل
من رأى منكم فيّ اعوجاجاً فليقومني .. فقام إليه أحد الصحابة قائلاً له سنقومك بسيوفنا هذه .. فحمد الله ان فى امته من يقوم اعوجاجه بالسيف؟

فى حد دلوقت يقدر يقوم اعوجاج المشير او الكتاتنى او اى حد مسئول فى البلد او حتى مبارك و فلوله؟ الكل بيدافع عن هدرهم لدماء المصرين و المسلمين و عن الفساد المتفشى فى عصرهم و عن فشلهم فى اداره البلاد و اللى يغلط فيهم يتحاكم (هو ده شرع الله؟) نفسى فى راجل ابن راجل من اللى عايزين يطبقوا الشريعه يطبقوها على المشير و مبارك و الفلول و الداخليه و امن الدوله و اى حد غلط و قتل و سرق و نهب و ذل الشعب ده

و حين قال عمر ابن الخطاب للمسلمين: أسمعوا وأطيعوا ,فيقوم له الصحابي الجليل سلمان الفارسي( رضي الله عنه) ويقول له لاسمع ولاطاعه لك يا ابن الخطاب فيتقبل منه الخليفة بصدر رحب لماذا يا سلمان ؟ فيقول له تعطي المسلمين من ثوب واحد وتأخذ ثوبان !! ماذا فعل عمر ؟ هل أمر بسجنه ؟ أو هل طرده من مجلسه ؟ هل أسكته أو نهره ؟ لا بل قال قم يا عبدالله ابن عمر وأجبهم فقام عبدالله ابن عمر ( رضي الله عنهما) فقال أن أبي كبير الجسم لا يكفيه ثوباً واحداً فقد وهبته ثوبي قال سلمان الآن نسمع ونطيع . فقال عمر (رضي الله عنه) لقد عجلت علينا يا أبا عبدالله

عوتب سيدنا عمر رضى الله عنه لانه اخذ ثوبان و اعطى باقى المسلمين ثوبا واحدا مش اشترى سياره ما فيش منها فى مصر و باقى المسلمين ساكنين تحت الارض

و تذكروا عندما بكى سيدنا عمر ابن الخطاب و قال ( لو تعثرت دابة في العراق لخشيت ان يُسأل عنها عمر لمَ لم يمهد لها الطريق
مش الكتاتنى يمهد الطريق قدام بيته و باقى البلد خراب

و تذكروه عندما نام تحت الشجره فقيل له (عدلت فأمنت فنمت يا عمر) مش ينام فى فيللا و الناس مش لاقيه سكن و الشباب مش عارف يتجوز

و تقولولى شرع الله؟
اتقوا الله فى مصر و اتقوا الله فى شرع الله و الدين الحق
الاسلام دين العدل و القصاص مش المحسوبيه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو زيارة سعد الكتاتنى رئيس مجلس الشعب لكتدرائية العباسية للعزاء فى البابا شنودة
محاولة سرقة سيارة سعد الكتاتنى رئيس مجلس الشعب من أمام البرلمان
فيديو كلمة دكتور سعد الكتاتنى رئيس مجلس الشعب الجديد اليوم 23/1/2012
فوز سعد الكتاتني في انتخابات رئاسة مجلس الشعب ليكون محمد سعد الكتاتني رئيس مجلس الشعب 2012