نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة أخبار الرياضة المصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

" يا بلد البالة مفيهاش رجالة " السبب وراء الاحداث الدامية فى مباراة الاهلى والمصرى

والله يا جماعه أنا مش مقتنع إن ده حاجه حصلت من اللافته ده كلام مدبر

المقال "" يا بلد البالة مفيهاش رجالة " السبب وراء الاحداث الدامية فى مباراة الاهلى والمصرى" نشر بواسطة: بتاريخ:
بورسعيديه
احنا كلنا امه واحده امه اسلاميه ازاى نقتل اخواتنا المسلمين
وبعدين ده لعبه كره قدم واحنا يا بورسعيديه كسبنا والمفروض
نفرح تقدرو تقولو مين ضيع علينا الفرحه بالنصر
اقسم بربى انها مدبره ناس فوق اوى عايزنا نعمل حرب اهليه
والله الشعب البورسعيدى مظلووووووووووووم وانا حزينه على اللى بيحصل اكتر من اى واحد مصرى
%u0632%u0627%u0626%u0631
الى شعب مصر من فلسطين
ربنا يرحم اللي ماتو اليوم ويشفي المصابين باذن الله
يارب ارحم شعب مصر من كل شر واحمي مصر من كل اذى
وقلوبنا مع اهالي الضحايا والمصابين وتغور الكورة بستين داهية لو كان ثمنها ارواح البشر
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا مصرى بشجع بلدى بلدى مصر ولما اشوف الكلام دة يحصل لمصرى فى بلدة يقتل ويذبح ويهان دة الكلام دة محصلش وقت الثورة فى خلال ساعتين يموت 73 مصرى ابن بلدى يبقى بجد لو فية رجالة يتحسبوا ولو مفيش رجالة يتعلموا الادب باى اسلوب كان مصر فوق الاهلوية والبورسعيدية عيب عليكم يا اهل بورسعيد خزى عليكيم ان تقولوا احنا فعلا رجالة الراجل بجد اليحمى بلدة وناسة مش يهد فى بلدة ويعدم ناسة
%u0632%u0627%u0626%u0631
كورة ايه يا مغفلين ..ده محمد حسني مبارك .الي مشناوي يسيبكو ابدا...قال كورة قال .....
%u0632%u0627%u0626%u0631
طبعا مش هى دى الرجوله دى اسمها بلطجه
%u0632%u0627%u0626%u0631
لا اله الا الله محمد رسول الله يا جمعة حسبى الله ونعما الوكيل وانا عرف ان كل مصر حر زعلان على اروح الناس دى ونفسى يعزى اهلهم وملهاش لزمة ان احنا ناكل فى بعض كلنا مصرين وانا واحد من الناس الى بعشق ترب مصر عزن نعدى المحنا مع بعض هم جم من الفتنة الطفية منجبتش نتيجة فا هما دلوتى على الفتنة الكروية ويعالم هيجو منين المرة الجية عد ما نبطل نلعب كورة ربنا يستر والفاتحة على روح الموتة
%u0632%u0627%u0626%u0631
والله حرام كدة بس مصر شعب فرعوني ميخافش غير من العين الحمرة ايام حسني كان فية انضباط انا والله مش بدافع عن حسني بس مكنش فية سرقة بنوك ولا خراب بالشكل دة لو كان فية امن مكنش دة كلة حصل يابلد تلمك طبلة وتفرقك خزرانة ىبقينا في زمن العنجهية خلاص كل واحد ربا شوية عضلات هيعمل فيها عنتر اخص علي بور سعيد
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياااااااااااااا رب استرها علينا وعلى بلدنا مصر ان شاااء الله.
%u0632%u0627%u0626%u0631
اللهم لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا
%u0632%u0627%u0626%u0631
بلد رجاله غصب عنكم بس الله يرحم الشهدااااااء
امانى يوسف
على فكرة شعب بورسعيد متعصب ايوة وبيحب فرقتة لاكن مش لدرجة ان دة كلة يحصل
دة فية شيئ غير طبيعى وفية حد لة يد فى لى حصل دة كلة اقسم بلله الناس كلها حزينة وبتبكى بجد
ومش هنقول غير ربنا ينتقم من الى كان السبب فى كدة
وربنا يرحم اهالى الشهداء ويصبرهم وان شاء الله حقهم هيجى ولازم الى عملو كدة يتعدمو امام اعين الجميع
دول ناس مندسة وسط شعب بورسعيد لان عارفين ان فية شد بين المصرى والاهلى فى المتشات وختارو الماتش دة لتنفيذ مخططهم
امانى يوسف
معنى البالة الملابس المستعملة الى بتيجى من برة وبتتباع فى بورسعيد بيكون اسمها بالة
عـابـر سبـيل
نسأل الله السلامــه

سبحان الله وبحمدهـ سبحـان الله العظيـم

ماهـي الا علامـة من علامـات السـاعـه

هذا هــو الهرج اللذي ذكرة خير البـشـر في حديث عن اخـر الزمـان

حيــث امـس قتـل اللذي لا يعلم وقتـل اللذي لايعـلـم(القاف الاولى مفتوحه مع كسـر التاء والثانيه مضمومه معفتح التاء)

فجميـع من ليلة البارحه لم يخطر في ذهنـه الا فرجة مباراه 90 دقيقه ومن ثـم الذهـاب الى المئوى الدنيـوي(البيت)

لايسعنـا القـول الا رحم اللـه موتاكم وكفانا واياكم شـر فتن هـذا الزمـان

حسـن الزهرانــي ___ السعــوديـه
[email protected]
ابويوسف الهندى
عادى اليافته دى ممكن اللى علقها مدسوس واللى ولعها مدسوس
كلامك صح كل اللى حصل اثناء المباراة لايبرر ماحدث بعدها
القاهر9
أقسم بالله مصر كلها بلد مافيهاش رجاله بعد اللي حصل
midomansour
ده كذب طبعا كلنا عارفين مين اللي له مصلحه في اللي بيحصل ده
Hussiny
حسب الله ونعمة الوكيل فلى بعمل كدة فى البلد
زائر: A.Ramzy
ما حدث لا يفسر الا بمهزلة بكل المقاييس ان يأكل شعب نفسه ويقتل عشيرته ، ليس هذا من شيم ابن أدم لا اهلاوى ولا بورسعيدى . انا مصرى ومليش ف الكورة بس اكيد كلنا لينا ف العقل والمنطق ، لا يمكن ان يكون جمهور المصرى انتظر حتى نهايه المباراة الفائز فيها ليفتك بجماهير الاهلى اللى عملت اليافطة المسيئة لان الطبيعى لنا اليافطة تطلع الناس تهيج مش تستنى وتظبط نفسها لما الماتش يخلص ، والمكسب اصلا هو ابلغ رد على اى اساءة
دول والله مندسين لاشعال الفاتنة وبالمرة يخلصوا م الالتراس اللى عامل للداخليه قلق ، (وهل المعركة امبارح دى كانم باين فيها البور سعيدى والاهلاوى ولا كلهكم بنيأدمين )ربنا يرحم الاموات ويصبر الاهالى ويصلح الاحوال ، ياجماعة ركزوا ع البلد ومصلحتها وبلاش ننجرف ورا تخريب واجرام خلونا نعدى بسلام الله يرضى عليكوا
ميدو التراس
فعلا بور سعيد بلد مافيهاش رجاله وسيادة النائب بدري فرغلي طالع يفبرك لنا موضوع اللافتة علشان يبرر قتل الابرياء ياشعب غدار مالوش امان
والاخ اللي بيقسم انها مدبرة وشعب بور سعيد برئ اقول لك شعب بور سعيد بلطجي لانه انجر زي الخرفان الي ماتقول عنهم مدبرين
matta
ياجماعة بصراحة الذي يحدث في مصر الأن مقصود ومدبر من قبل الفلووول السابقين علشان مصر تنهار والدنيا تروق ليهم ولكن الله ينصر مصر وأهلها وربنا يرحم الضحايا ويصبر أهلم اللهم أمين
د.عصام
اللى عمل اليافته هوا اللى قتل الناس وده كان مخطط وياريت يبقى طرف رابع عشان الطرف التالت شكله موش هيظهر. وحرام اوى اللى بيحصل فى مصر ده .مصر جميله ميتعملش فيها كده
زائر1
الحرامية الكبار عشان محدش فيهم خد حكم ولا اتبهدل ولا حسوا ان فيه ثورة بجد بيتسلوا بابناء الشعب وخيرة شباب البلد وقود لبث الفزع والهلع فى نفوس الناس وبيساعدهم ولادهم الى لحم كتفهم من خير الحرامية واتعودوا على طاعة اسيادهم ذى الكلاب فى تنفيذ الفتن بين الناس والحل فى وقوف الشعب صفا واحدا وقبل ان نقول عاوزين رئيس ولا دستور لازم نحاسب الحرامية الكبار عشان الكلاب لما تشوفه اسيادها ماتو ومحبوسين يلمو نفسهم واحوال البلد تتحسن اذن يجب ان نطلب القصاص العادل والقضاء على اى بلطجى
رائر
مين دة اللى بيقول انى بورسعيد مافيهاش رجالة دول فيها رجالة يعرفوا يربوك يعنى ايه تقول بلد البالة مافيهاش رجالة وبعدين مش احنا اللى كنا عاملناالمصايب دى كلها دا حتى فى مكروباص كبير اجا وفيه ناس من الطرف الثالث لابسين اخضر مثل المصرى وعيب اوى يعنى لما تتهمونا انى احنا هنضرب بعض علشان كورة انت يالى بتقول اللى احنا اللى عاملنا كدة عندك دليل ولا انا شارلك هولمز بتعرفها وهى طايرة مانتو لو كونتو شوفتو اهالى بورسعيد وهما بيتبرعوا بالدم لغاية الصبح منتو لو كنتوا شوفتو كدة ماكنتوش حكمتوا علينا باالسرعة دى انا هسال سؤال واحد بس حد فيكو شاف القنوات الاعلامية صورت الاهالى وهما بيتبرعوا بالدم مافيش انا عايز حد يجابنى على السؤال دة لاكن يجيو لينا احداث الشغب واللى احنا عملناه!!!!!!!!!!!!!
بورسعيدية وافتخر
علي فكرة اللي ضربوا دول مش بورسعيدية لان بورسعيد شعبها عظيم وكافح كتير ودول ناس مندسين والاخ اللي بيقول ما فيهاش رجالة لا مع احترامي لرايك بورسعيد فيها رجالة احسن من اي حد والدليل علي كدة ان في مظاهرات دلوقتي في بورسعيد بيقولوا ان مش هما المسئولين عن دة وشكرا بورسعيدية وافتخر واللي مش عاجبة ينتحر
د.عصام
مين دة اللى بيقول انى بورسعيد مافيهاش رجالة دول فيها رجالة يعرفوا يربوك يعنى ايه تقول بلد البالة مافيهاش رجالة وبعدين مش احنا اللى كنا عاملناالمصايب دى كلها دا حتى فى مكروباص كبير اجا وفيه ناس من الطرف الثالث لابسين اخضر مثل المصرى وعيب اوى يعنى لما تتهمونا انى احنا هنضرب بعض علشان كورة انت يالى بتقول اللى احنا اللى عاملنا كدة عندك دليل ولا انا شارلك هولمز بتعرفها وهى طايرة مانتو لو كونتو شوفتو اهالى بورسعيد وهما بيتبرعوا بالدم لغاية الصبح منتو لو كنتوا شوفتو كدة ماكنتوش حكمتوا علينا باالسرعة دى انا هسال سؤال واحد بس حد فيكو شاف القنوات الاعلامية صورت الاهالى وهما بيتبرعوا بالدم مافيش انا عايز حد يجابنى على السؤال دة لاكن يجيو لينا احداث الشغب واللى احنا عملناه!!!!!!!!!!!!!
عزيز الزائر بورسعيد مليانه رجاله المشكله موش فى شعب بورسعيد وبلاش تسطيح للموضوع لانه كان مخطط
ISLAMAZ
ما احترامي ل islamaz هي فيها رجاله غصب عنك ولو مش مصدق انزل بورسعيد وانتا تشوف هي فعلا حاجه تخلي الواحد يحزن في ناس ماتت وبدل ما نزعل عليهم يطلع واحد هايف زيك يكلم علي بلد كامله

عزيزى الزائر الفاضل
أنا أعرف أكثر منك تاريخ بورسعيد المشرف و أعرف أن بها رجالة تسد عين الشمس ولكنى أتسائل (أين ذهب هؤلاء الرجال أمس؟؟؟؟؟؟) يعنى بفرض أن هؤلاء البلطجية مدسوسيين على الجماهير فأين دور باقى الجماهير (الرجالة المخلصين لبلدهم وناديهم)؟؟؟؟ و اذا كان هؤلاء البلطجية هم قلة متعصبة من جماهير المصرى فأين دور العقلاء من الجماهير وهم الأغلبية الساحقة ولماذا لم يمنعهوهم من اقتحام الملعب (و أنا أعلم تماما أنهم قادرون على ذلك حتى لو الأمن نايم فى العسل) و لكن لا أعلم لماذا لم يفعلوا ذلك؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فهل لديك اجابة على تلك التساؤلات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و هل لو فكرت (بعض) الجماهير المتعصبة فى احراق النادى المصرى مثلا بعد أى هزيمة هل ستسمحون لهم كبورسعيدية بذلك؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ISLAMAZ
الاخ الزائر .. تحياتى . ياريت التعليق لا يتسم باستخدام الالفاظ المخالفة الجارحة .. (رجالة غصب عنك /واحد هايف زيك ) .. التعليق يجب ان يكون محترم .. من الممكن ان يكون العضو و الزميل الفاضل / اسلام تفاعل بقوة مع الموقف المعروض على الشاشات فصدرت عنه الفاظ ( ثقيلة نوعا ما ) و ليس من اللائق فعلا قولها .. و لا ادافع الا عن الحق فالاخ اسلام من الزملاء الواعدين المثقفين المحترمين بالموقع و المنتدى المحترم .. و التمس لك انت الاخر العذر للتفاعل العصبى غيرة على ثغرك الكريم ( اجمل البلاد بورسعيد ) و اهلها الكرام حيث اننى شخصيا عملت بها طيلة عامين و لم اشعر بغربة بل بكرم حاتمى و ( رجالة ولاد بلد صحيح عن جد و عن حق ) يبقى الحوار بيننا يكون بهدوء و لكما انتما الاثنين العذر .. و لا نريد ان يغضب اى منا من الاخر .. مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ****

شكرا لك يا كبير على ردك
و مشاركتى السابقة توضح وجهة نظرى الكاملة فى الموضوع
gehad sayed
تشرفت بمروركم
وربنا يرحم جميع موتنا
waleed skr
اللي حصل يدل علي انعدام اخلاقي والبعد عن دين الله وفراغ فكري شبابي يسال عنه نظام مبارك كاملا وسنحتاج كثير من الوقت حتي نخرج من هذا الانحطاط الخلقي والعصبيات الفارغه من قتل نفس فكانما قتل الناس جميعا فالينتظر العقاب من الله اللهم ارحم شهداء مجزره بورسعيد الغير سعيد واهدي شبابنا امين اهلاوي غير متعصب

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
"توفيق عكاشة " ابو تريكة وبركات ناس نصابة ومشاركين في احداث مجزرة مباراة بورسعيد بين الاهلي والمصري
ننفرد بنشر الحقيقة الكاملة لمجزرة مباراة الاهلي والمصري .."اغلاق بوابة الخروج باللحام وبراءة المصري"
كل عنواين" العاجل" لاحداث مبارة الاهلى والمصرى
برنامج " مساء الأنوار " ومداخلة كامل ابوعلى وحديثه عن مباراة الزمالك والمصرى " بالفيديو "
بـاب الحارة 5 "أبو حاتم" يبحث وراء أعمال "مأمون بك" الغامضة ! يوم السبت