نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

صورة ريهام سعيد بالشيشة وتعليقها عليها

بسم الله الرحمن الرحيم

أنتشرت فى الأونة الأخيرة صورة على الفيسبوك للأعلامية ريهام سعيد وهي تدخن الشيشة في احدى الكافيهات مع صديقتها
وفى تعليق من ريهام على فى برنامجها صبايا الير على قناة النهار

قالت ريهام بالنص :-

أن تدخين ليس عيباً ، ولكنه يسبب السرطان . ريهام سعيد بدأت حديثها قائلة أنها تتعجب من استخدام البعض لوسائل التواصل الاجتماعي الفيس بوك وتويتر من أجل تشويه السمعة .

"و أنا من زمان أكره الانترنت ، وخاصة الفيس بوك ، ولكن الحقيقة أن الفيس بوك القصد منه أن الأصدقاء الذي فرقتهم الأيام وبعدتهم المسافات يقربوا من بعض مرة أخرى ، وليس تشويه صورة الفنانين والمطربين ، واي شخص دون سبب “
: ” وعندما اتابع الفيس بوك ، أجد ان التعليقات على الصور مكررة ، والناس تعلق بنفس التعليق وتستهزئ بالشخصيات أمامها دون وجه حق “.
” ولن اتحدث عن نفسي ، ولكن عندما يجد مستخدموا الفيس بوك صورة لفنان أو مطرب وهو يدخن سيجارة مثلا ، يقوله أنه فاسد ومنافق ، ولكن في الحقيقة أن تدخين السجائر ليس عيباً بل أنه يسبب السرطان “.
:”و ليس معني أن والدك أو والدتك تدخن السيجارة أنها ليست محترمة ، ولا يمكن لها أن تقدم النصيحة لك وتقول لك لا تكذب ولا تنافق ، الأمران ليس لهما علاقة ببعضيهما “
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "صورة ريهام سعيد بالشيشة وتعليقها عليها" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
hea asln monfka
we fsarademn btgdb 3llaalnas
منار الزائرة :)
لا اله الا الله
برضوا بحبها وبحترمها
كفاية انها مقالتش زى ما الكل بيقول
ده فوتوشوب
Yasser Hamad
أحيه يا جدعان
معقول دي اللي بتطلع في صبايا مسهتنة كدة وبريئة خالص
%u0632%u0627%u0626%u0631
كفاية طريقة الجلوس فيها شئ من الشبهه وبالرغم من كدا فهى جامدة موت انا بموت في عيونها
mohamad ayman
طب يله ما تقولى للصبايا وتدعيهم انهم يشربوا الشيشه
ايتن
انا معاها ف رائيها ان دي حرية شخصية مش لاي حد يتحكم فيها

هي حرة بس هي محترمة وكويسة

ثانكس
%u0632%u0627%u0626%u0631
طبعا حريه شخصية: تشرب شيشه

تلبس نقاب متطرفة وليست حرية شخصية

لان شكلها بالنقاب الناس بتسمئز منه

اما شرب الشيشة يا عينى عليه

حرية حرية تحيا الحريه
حمادة السندباد
اكيد كل واحد يعمل اللى هو عايزه مش يخاف من كلام الناس وينكر اللى عاملوه وهى مذيعة ناجحة ودورها فى مسلسل شارع عبد العزيز كان حلو قوى ومزيد من النجاح والتألق
ISLAMAZ
مع احترامى للجميع
ما يقدمه الاعلامى أو الفنان على الشاشة هو فقط الذى من حقنا أن نحاسبه عليه, انما فى حياته الشخصية هو حر (طالما ليس لها تأثير على مصداقيته) يعنى مثلا مينفعش فنان يبقى معروف عنه شرب الخمور و بعدين ييجى يعمل دور شيخ, أو اعلامى معروف عنه أنه عدو للثورة ثم يأتى على الشاشة أو الصحيفة ليقنعنا أنه ثورجى من أيام أحمد عرابى!!!!!!!!
qqq111
احلى مبادء احلى هزار احلى كدب احلى من الشرف مفيش
%u0632%u0627%u0626%u0631
مش هية ريهام سعيد ده نصب و كدب
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا اعرف بنات عادية وكتيرة من قرايبنا ومعارفنا مش بيوافقوا علي عريس بيدخن مهما كانت ميزاته ,,,,,,, فما بالك بإلي يوافق علي مراته او اخته او بنته انها تدخن ,,,,, اعتقد ان الرجل ده يكون زباله ,,, ousama_hikal ياهو
%u0632%u0627%u0626%u0631
طبعا كل انسان له شخصيهوجريه خاصه؟
اما الجريه العامه فمرتبطه بالشخصيات العامه اللى استمدت بريقها من خلال مجموعه معيته من الجمهور؟
واظن من حق جمهورك ان تكونى قدوه فى تصرفاتك؟
والكلام بصفه عامه لناس المفروض انهم عنوان لسيدات المحروسه وبيشاهدهم العالم كله؟
ولو بتشبهى نفسك بامهات او اخوات الجمهور؟فاعتقد ان الغالبيه العظمى بيقابلوا الضيوف باشارب؟
عزر اقبح من ذنب
وربنا يكفيكى شر الابترل والتيمول اللى نزلك حاجب ورفع التانى
شفاكى الله وعافاكى
%u0632%u0627%u0626%u0631
ولكن في الحقيقة أن تدخين السجائر ليس عيباً ببل أنه يسبب السرطان “.

لا حول ولا قوه الا بالله ده دليل انها مش فهمه حاجه اصلااا.لان ده يعد من الكبائر وهو قتل النفس.بجد عقول علي قدها.وبعدين مش انت اللي ديمااا بتقولي في أخر البرنامج ؛أتقوا الله يا صبايا؛ولا هو يأمرون الناس يالبر وينسون أنفسهم.
محمود مجدى2010
فعلا دى حرية شخصية اي ال ىفيها يعنى
reham5521
وانتوا مالكوا تشرب شيشه ولاغيره احنا لينا نحكم ع ادئها ف البرنامج و هي حره ولاخلاص التقوي مقطعه بعضها عندكو ومافيش عائله بتخلو من المدخنين وربنا عمر الشعب المصري ماهايتقدم طول مافي ناس فاضيه وتافهه كده حاجه تقرف
طارق عبدالا
اوكى حريه شخصيه لكن الاستاذه ريهام شخصيه عامه ويشاهدها الكثير فيجب ان تكون قدوه ومثل للاخرين ومن يشاهدونها ومثل يحتذى به وان كانت غير ذلك فيجب ان تترك هذا المجال لغيرها وتتفرغ لحياتها الشخصيه حتى لا تورث هذه العادات السيئه لمن يراها
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا جماعة ... يمكن تكون بطلت الشيشة و ربنا هداها خلاص ... محدش عارف
ربنا يهديها و يهدينا و يهدي الجميع
إنا لله و إنا إليه راجعون
نورا20
ايه حكاية حرية شخصية الي كل واحد طالعلي فيها دي ..

واحدة تتصورلي مش عارف ازاي وتنزل صورها وتقولي حرية شخصية !!

والتانية تشرب شيشة في كافيه وتقولي حرية شخصية وعاادي !!

من امتى البنت بتشرب شيشة يعني ومن امتى إحنا بنشوف ده شيء عادي !!!

بغض النظر مذيعة ولا غيرو !!!
REBEL
طيب شرب سيجارة حشيش

شرب سيجارة بانجو

سيجارة دى كلمة عايمة وكمان الشيشة وهل تدخين السيجارة العادية يؤدى الى تدخين سيجارة مش عادية ؟

سيبك انتى من الكلام دا

انا احيى الدماغ العالية

معاكى لاااااااااااااااااااااااااااخر نفس
QWQW100
حقيقى عيب عليكو يا مصرريييين
زهير ابراهيم
مع احترامى للجميع
ما يقدمه الاعلامى أو الفنان على الشاشة هو فقط الذى من حقنا أن نحاسبه عليه, انما فى حياته الشخصية هو حر (طالما ليس لها تأثير على مصداقيته) يعنى مثلا مينفعش فنان يبقى معروف عنه شرب الخمور و بعدين ييجى يعمل دور شيخ, أو اعلامى معروف عنه أنه عدو للثورة ثم يأتى على الشاشة أو الصحيفة ليقنعنا أنه ثورجى من أيام أحمد عرابى!!!!!!!!
وانا معاك يا اسلام
الفنان يحاسب على مايقدمه للناس وليس على حياتيه الشخصثه
الحياة الشخصية لكل انسان لها خصوصيتها وله الحق بالتصرف بها
لكن المشاعير عليهم مهمه تقديم المحترم للناس
master elman
انا بحترمها جدا وهى انسانة محترمة وانا معاها انها حرية شخصية ولكن ممكن توثر على جمهورها
%u0632%u0627%u0626%u0631
حريه شخصيه و الله العظيم اول مره اعرف
saifsms202010
الكل اتكلم على
هى فين الشيشه اللى مسكاها
داع الملك للمالك
زيزو باشا
مش قادر افهم ا(؟؟؟؟) اللى نشر غرضه ايه ؟؟؟ فعلا(؟؟؟؟؟)و لا يسوى .. بس للاسف (؟؟؟؟؟) وفى لصاحبه .. لكن باين عليه البعيد (؟؟؟؟؟) ارمنت مش اصلى ( كلاب الشوارع و الفيس زفت ) جتنا الف خيبة فى خيبتنا النتية صدق من قال .. ( كان فى جره و طلع لبره ) و عجبى......مالنا و مال حياة الناس الشخصية ؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****
د.عصام
طبعا كل انسان له شخصيهوجريه خاصه؟
اما الجريه العامه فمرتبطه بالشخصيات العامه اللى استمدت بريقها من خلال مجموعه معيته من الجمهور؟
واظن من حق جمهورك ان تكونى قدوه فى تصرفاتك؟
والكلام بصفه عامه لناس المفروض انهم عنوان لسيدات المحروسه وبيشاهدهم العالم كله؟
ولو بتشبهى نفسك بامهات او اخوات الجمهور؟فاعتقد ان الغالبيه العظمى بيقابلوا الضيوف باشارب؟
عزر اقبح من ذنب
وربنا يكفيكى شر الابترل والتيمول اللى نزلك حاجب ورفع التانى
شفاكى الله وعافاكى
معاك اخى الزائر و مقززه جدا احنا لسه فينا الطبع الشرقى وموش هنقدر نسيبه يا ست ريهام لان دى هويتنا وطعمنا وموش هنتخلى عنه ولو كنتى علقتى ان دى حريه شخصيه تبقى فاهمه الحريه خطا اوى اوى
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا مش مسدقة ان دى ريهام انا اتصدمت
روكا الدلوعة
اولا هي حره وديه حريه شخصية هم كمان الجمهور لانسان هيتحكم فيه وبعدان ديه انسانه كويسة جداااااااااااااااا ومحترامة جداااااااااااااا

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
فيديو تقرير شامل عن حلقة ريهام سعيد مع الملحدة وردود الافعال عليها وماذا كان ردها عليهم ؟!
شاهد بالفيديو ريهام سعيد تطرد ملحده كانت تناظرها علي الهواء ، فشاهد ماذا قالت لها ريهام سعيد والملحده مني
شاهد بالفيديو رد ريهام سعيد علي زينة بعد رفعها قضية عليها في المحاكم . مش هتصدق قالت لها إيه !!
شاهد صورة المذيعة ريهام سعيد مقدمة برنامج صبايا الخير بدون مكياج تثير السخرية عليها على الفيس بوك !!
شاهد أول صورة للإعلامية ريهام سعيد مع أطفالها .