نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه نكت مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نكت صعايدة جديدة 2012-أحدث نكت عن الصعايدة

بسم الله الرحمن الرحيم

• واحد صعيدي شغال في السعودية بعت الى أمه كيلو شيكولاته فاتصلت عليه وقالتله الصابون اللي بعته بيوسخ الهدوم

• واحد صعيدي حب يموت سمكة غرقها ف الميه .سألو صعيدي هاتعملوا ايه لو رشو كيماوي؟ قال هاعمل نفسي نايم .

• صعيدي بالغلط دخل متحف للفن الحديث .. وقف عند لوحة وسأل أحد المنظمين جنبه : ايه الشكل المرعب ده، هو ده الفن اللي بتسموه حديث؟ رد المنظم : دى مراية يا أستاذ
  • تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

• صعيدي واقف قدام المراية ومغمض عينيه …. مراته بتساله : بتعمل ايه؟ .. قالها : بحاول اشوف شكلى ازاى وانا نايم .
  • المدرس طلب من التلاميذ كتابة موضوع عن مباراة شافوها في كرة القدم .. كل التلاميذ مشغولين بالكتابة الا عوضين الصغيَر .. كتب جملة واحدة وقعد: ‘بسبب الامطار تأجلت المباراة’ .

• واحد صعيدي لقى كنز ، راح دفنه جمب نخله وكتب عليها ” مفيش هنا كنز” فعدى حمدان جمب النخله وضحك ضحكة شريرة وقال اكيد هنا فيه كنز .. وحفر وطلعه … وبعدين شال اليافطة وكتب : ” حمدان مخدش الكنز”

• صعيدي زكي ومراته طلبوا قهوة في كافيتيريا بيقولها : اشربي بسرعة … قالتله : ليه؟ … قالها : لانك جاهله ومابتعرفيش تقري، مكتوب قهوة ساخنة ب 5 جنيه وقهوة باردة ب10 جنيه .

• صعيدي راح ل ماكدونالدز وقال لهم عندكم حلقات بصل ..قالوا ايه ..قال ادوني الحلقة الاخيرة .
  • إيه اللي بيكون مكتوب داخل جزم الصعايدة ؟ ورقة مكتوب عليها: أدخل الأصابع أولا.

• واحد صعيدي بيقول لواحد ثاني: عيني اليمين واجعاني قوي يابوي وكل ماافتحها أشوف نقط سودا قال له: طيب شفت دكتور عيون ؟ قال له: يا بني آدم باقول لك شفت نقط سودا .

• صعيدي من سوهاج سمع في النشرة إن فيه عاصفة جاية على سوهاج، كتب على مدخل المدينة: مرحبا بك في أسيوط

المقال "نكت صعايدة جديدة 2012-أحدث نكت عن الصعايدة" نشر بواسطة: بتاريخ:
Shaymaa Sayed
  • بيقولك ليه بلدينا بيكون ذكي لما يطلع من الصعيد؟ علشان بيكون خارج نطاق التغطية
  • واحد بلدينا اتصل بالمطافي وقال لهم: إيه؟ هو يعني لو مافيش حريق مانشوفكمش خالص كدا؟
  • واحد ياباني شغال في مشروع في قبلي، قام فات على بقالة عشان عايز يشتري عشر علب بيبسي، قال لبلادينا: كوميهاني سيبة موفا كالاو بيبسي … بلدينا رد عليه: بتقول إيه؟ عايز عشر علب إيه؟
  • تلميذين من بلدياتنا وصلوا المدرسة متأخرين … سأل الأستاذ واحد منهم كان بيعيط قوي: إيه اللي جابك متأخر كده … قال وهو بيعيط: أصل الشلن بتاعي وقع مني وكنت عمال أدور عليه علشان ماعييش غيره … فسأل الثاني: طيب وإنت بقى كنت بتدور معاه برضه؟ … قال: لا يا أستاذ، أنا كنت دايس ع الشلن برجلي !!
  • تسعة صعايدة حبوا يبقوا مشهورين، كونوا فرقة وسموا نفسهم ثلاثي أضواء المسرح
  • واحد في مأتم واحد بلدينا مات امبارح، بيسأل، هو بلدينا مات بإيه؟ رد عليه اللي جنبه: حط إيده في برميل مية نار قال له: طيب وهو اللي يحط إيده في برميل مية نار يموت؟ قال له: لأ، ماهو لما مالاقاش إيده … دخل راسه في البرميل عشان يدور عليها!!
  • واحد بلدينا عايز يعمل عملية انتحارية، قام دخل مطعم وضرب نفسه بسكين تلاتة زباين ماتوا من الضحك .
  • واحد بلدينا ماشي ع الرصيف … شاف واحد سأله: هو فين الرصيف الثاني رد عليه: الناحية الثانية .. بلدينا قال: حاجة تدوخ!! … والله أنا سألت الناحية الثانية قالو لي هنا!!
  • بلدينا بيسأل صاحبه: هو الشيخ عبدالباسط عبدالصمد أخو الشيخ محمد متولي الشعراوي؟ قال له: يا أهبل … ده مجرد تشابه أسماء .
  • صعيدي بيفتح الثلاجة على مهله وببطء شديد ليه؟ عشان يكتشف مين بيفتح النور .
  • بلدينا قال لصاحبه: بتشرب قهوة بالليل؟ صاحبه قال له: أنا إذا شربت قهوة بالليل ما أقدرش أنام … بلدينا رد: أنا بقى عكسك، إذا نمت ما أقدرش أشرب قهوة
Shaymaa Sayed
  • مرة واحد صعيدى قابل واحدة اجنبية سالها انت منين قالتله:وااات ?قالها اجدع ناس الوتاوتة دول
  • واحد صعيدي وواحد امريكي وواحد ياباني تايهين في الصحراء بقالهم ثلاثة ايام وفجأة ظهرلهم الجني وقال كل واحد فيكم ليه طلب واحد بس الامريكي قال عايز اروح بلدي ونفذله الجني طلبه الياباني قال عايز اروح بلدي ونفذله الجني طلبه راح الصعيدي قاله واه هما سبوني لوحدي هاتهم لي تاني
  • واحد من بلدياتنا اشترى مراية.الصبح مراته بصت فيها و فضلت تعيط.راحت للعمدة و قالتله يا عمدة …جوزي اتجوز علي.فقال لها العمدة تعالي نروح .. نتأكد.فراح و بص في المراية و قال ده جاب عمدة تاني كمان
  • واحد صعيدى جاب عربيه بى ام دبليو
    طبعا العربيه فيها كومبيوتر اى حاجة تحصل فى العربيه الكمبيوتر بيصلحها
    الصعيدى قالك انا لازم اجرب الكمبيوتر دة راح على الباب الشمال وكسره.
    ..راح الكمبيوتر قال \يا ايها الباب ارجع كما كنت فرجع الباب سليم
    .الصع…يدى راح كسر الباب اللى على اليمين.الكمبيوتر قال\يا ايها الباب ارجع كما كنت فر…جع الباب سليم.
    الصعيدى استحلاها طلع فوق الكوبرى ونط بالعربيه من فوق الكوبرى .الكمبيوتر قال\يا ايتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربك راضيه مرضيه
  • مرة بهانة بتقول
    لعوضين هات بوسة قام بسها
    قامت قالتلوا: هع ضحكت عليك واخدت اللبانة
    قالها:
    هع انى الى ضحكت عليكى دة كان بلغم
  • واحدة صعيدية رماها زوجها من الدور الثالت طلعتله وقالتله بلاش الهزار التقيل ده
  • قامت حرب بين الصعايدة و الفلاحين فإحتمي الصعايدة بالجبال فكل شوية يجي الفلاحين وينادومن تحت الجبل (ياهريدي ياهريدي)يقوم يطلع لهم واحد اسمه هريدي فيطخوه ,فضلو عالحال ده لغاية ماكبير الصعايده زهق قام نادي الفلاحين (ياهريدي..ياهريدي)فقال الكبير (استني انت ياهريدي اطلع انت ياعوضين
  • صعيدي كتب علي نمرة عربيته “أبوأحمد” ، فوقفته لجنة المرور، فقال: أبو ظبي مش احسن مني.
  • عشره صعايده بيحششو البوليس كبس عليهم خمسه اتمسكو وخمسه استخبوا فى البوكس
صعيدى وأفتخر
والله ان الصعايدة ازكى منكم واشهم منكم وارجل منكم ومنغيرهم ميكنش لمصر وجود
Shaymaa Sayed
ديه مجرد نكت على سبيل الضحك والهزار فقط مش على سبيل التريقة أكيد
%u0627%u0634%u0644%u0649
تفتكرى اهلك منين من فرنسا ولا ايه شوف نفسك الاول
%u0646%u0648%u0631
النكت مو حلوه اوى بس على العموم مرسى
%u0632%u0627%u0626%u0631
الصعايدة احسن ناس واالدليل الكل بيفتخر انه من الصعيد ولكن الفرق بيننا و بينكم هو صدق النوايا و طيب القلوب ولكنكم تعتبرون هذا عبط ولكن هذا لا يمنع ان النكت حلوة
%u0647%u0627%u062C%u0631
thank s
خلى فيها شوية ضحك(ابتسم ترى الوجود جميلا)
زائرك
سانك u (لبتسم ترى الوجود جميلا)
%u0632%u0627%u0626%u0631
احا احا احا النكت جامده جدا جدا و انا اصلا صعيدي ؟؟؟ و عادي اصلا مفيهاش حاجة ما في نكت علي كل الناس امريكي ياباني انتا نفسك خخخخخخ :d:d
%u0632%u0627%u0626%u0631
انتوا مين يلى بتقولوا نكت على الصعايدة دول اسيادكم شوفوا كام شخص عظيم فى البلد اصلة صعيدى قبل متقولوا النكت فكروا فيها انا على فكرة مش صعيدية بس ساكنة فيها علشان الكلية بصراحة هما اجدع ناس
%u0627%u0644%u0627%u0621
الصعايدة دول اجدع ناس عيب تقولوا على الصعايدة كدة لانهم اسيادك انت فاكر انت في الاصل اية ما انت صعيدى وياريت شويت احترام
Mizoalex
يا جماعه اهدو شويا

دى مجرد نكت

عادى

بنهزر و نضحك و الموضوع بيخلص
%u0632%u0627%u0626%u0631
الاااااااااااااااااا هم الصعايدة دول مش مصرين واحنا بنفتخر بمصر والصعايدة كما بيفتخروا بمصر
الىمش صعيدى والصعيدى ايييييييييييييييييييييد وااااااااااااااااااحدة
%u0632%u0627%u0626%u0631
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا عادل من مصر ومقيم فى ابوظبى
%u0632%u0627%u0626%u0631
نكت جميله جددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد دددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد دددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد دددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد دددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد دددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد دددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد دددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد دددددددددددددددددددددددددددداااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااا
%u0632%u0627%u0626%u0631
عـےـمـً‘ــرو نـۓـجـم بـِ~⁄ـورسـ/ـعــۓـيـد‬ والله نكت جميله تسلم ايدك
%u0632%u0627%u0626%u0631
ميرسي النكت جميل جدااااااااااااااااااا وضحكتني اووووووووووووووي

بس بردو عيب انك تشتمي ع الصعايده لانهم بشر مش كلاب
%u0627%u0646%u062C%u0649
هو كل حاجة كدة فيها قلة ادب يا جماعة اهدوا شوية البلد مش ناقصة امثالكوا
%u0632%u0627%u0626%u0631
حرام البنت مش قصدها حاجه عالعموم الصعايده اجدع نا س طبعا ومحدش يقدر يقول غير كده
%u0632%u0627%u0626%u0631
فيها اية لما نقول نكت دا احنا بنفرح الناس و كمان اية الصعيدة دول دحنا المصريين احسن ناس
%u0632%u0627%u0626%u0631
اتقوا الله واعلموا كما تدين تدان
%u0632%u0627%u0626%u0631
عادي لأن الصعيده اغبي ناس ودماغهم مقفوله كمان
%u0632%u0627%u0626%u0631
لأ هم مش اغبى ناس هم اذكى ناس وانتي اغبى واحدة في العالم
%u0632%u0627%u0626%u0631
النكت دى جامدة ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههه
%u0632%u0627%u0626%u0631
وربنا جامدة وانا سوهاجى ههههههههههههه ي جماعه مش صلو ع النبى بس
%u0632%u0627%u0626%u0631
الصعايدة أطيب من الناس لا شك . لكن موضوع النكت ده مجرد مزح بين الأخوة لا يستدعي غضب اخواننا الصعايدة. انا شخصيا عجبتني نكتة السيارة b m wجدا
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا من العراق وكان في عندنا صعايدة كثير يشتغلوا في البناء غالبا في سنوات الثمانينات ، مرة واحد عراقي عمل شعر شعبي بالاسلوب العراقي لكن باللهجةالمصرية فقال : مش قلت لك يحسين تسقي البهايم؟ ايه الجرى يحسين وفضلت نايم ؟ فأجابه حسين : سبني يا عبدالعال سبيني يمه لاطفش واسيب البيت واقلبها ظلمة
Shaymaa Sayed
  • واحد صعيدى زكى اوى راح يصطاد نسى ياخد الطعم معاه فقعد يفكر يعمل ايه يعمل ايه ؟ وفى الاخر جاب ورقة وكتب عليها طعم ورماها فى المية تصوروا حصل ايه ؟ بعد ربع ساعة طلعتلوا ورقة مكتوب عليها سمكة

• بلدياتنا مبيعرفشي يعوم وقع فى البحر مات محروق

• الابن: بتعمل ايه يابا ؟؟ الاب: بكتب جواب لعمك الابن: هو انت بتعرف تكتب ؟؟الاب: يعني هو عمك اللي بيعرف يقرا يا فالح

• واحد بلدياتنا رجع من امريكا قاعد يقول لأبوه وأمه الحاجات الغريبة اللى شافها: دانا شفت هناك واحد وقع من فوق عمارة طويييلة قعد ثلاث ايام لحد ما وصل الأرض أمه سألته: طيب مات ؟؟ابوه رد عليها: ثلاث أيام لا يأكل ولا يشرب أكيد مات

• صعيدي ماسك ثلجة..وقال :بس أموت واعرف بتنقط منين؟؟

• صعيدي سافر امريكا شرب من حنفية اوتوماتيك معرفش يقفلها قام رجع على اول طيارة لمصر..قام سالوا: ازي امريكا؟ قالهم :اسكتو زمانها غرقت يا بوووي

• بلدياتنا قاعد في حفرة بيفكر.. ليه؟ بيفكر بعمقسئلوا صعيدى : ليه قتلت أبوك؟ كانوا عاملين رحلة للأيتام, كنت عايز اروحها, طب ليه قتلت عمك ؟ كنت عايز ابن عمي يسافر معايا طب ليه كنت عايز تنتحر أصلهم لغوا الرحلة

• واحد بلديتنا قاعد في مؤتمر دولي فواحد فرنساوي قام وقال احنا حفرنا تحت برج ايفل و لقينا اسلاك تليفونات و ده دليل علي ان التليفونات عندنا من 100 سنه فقام واحد ايطالي و قال احنا بقا حفرنا تحت برج بيزا و لقينا اسلاك وده معناه ان التليفونات عندنا من 500 سنه فقام واحد بلديتنا قال و احنا حفرنا تحت الاهرامات و ملقيناش حاجه خالص و ده دليل على ان من 5000 سنه كان عندنا المحمول

• واحد صعيدي دخل محل أجهزة كهربائية و سأل البياع ? بكام التليفزيون ده رد عليه البياع بقرف – إمشي ياله , ما بنبعش لصعايدة زعل الصعيدي من التفرقة العنصرية و قرر أن يشتري التليفزيون على سبيل العند , فحلق شاربه و ارتدى بدلة فاخرة و عاد للمحل – مساء الخير , بكام التليفزيون ده من فضلك فرد البياع – امش ياله ما بنبعش لصعايدة إتغاظ الصعيدي لأن البياع تعرف عليه , و قفلت معاه يشتري التليفزيون فعاد للمحل مرتديا ملابس إمرأة منقبة و غطى وجهه تمامآ و قال للبياع بصوت رفيع السلام عليكم يا أخي, بكم تبيعون هذا التليفزيون إن شاء الله فرد عليه البياع: إمش ياله ما بنبعش لصعايدة الصعيدي انجن فخلع النقاب صائحآ أنت بتعرفني كيف كل مرة يا ولد الفرطوس ؟ فرد عليه البياع : علشان ده مش تليفزيون , دي غسالة فول أوتوماتيك

• واحد صعيدي رجع من السفر لقى البيت مليان صراصير غير كالون البيت

• واحد صعيدي بيدهن الحيطة قالوله حط جرنال تحتيك قالهم لأ أنا كده طايل كويس

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
صعايدة من تاني ,اجدد نكت الصعايدة هتموتك من الضحك
نكت عن الصعايدة - احدث نكت عن الصعايدة جديدة
احدث واجدد نكت الصعايدة 2012 - نكت صعايدة تموت من الضحك " متجددة "
نكت صعايدة - نكت صعايدة 2011 - نكت صعايدة 2012
نكت صعايدة جديدة 2012 - نكت مصرية 2012