نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى الكمبيوتر والانترنت منتدى النقاش حول مشاكل الكمبيوتر والإنترنت

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مشاكل الكمبيوتر ( هاردوير - سوفت وير - انترنت ) _ عندك مشكلة ادخل اكتبها وهنقولك الحل

زى العنوان ، اى حد عنده مشكلة فى الكمبيوتر ، يكتبها وان شاء الله نجيبلة الحل ومن ناس متخصصين فى مجال الصيانة والسوفت وير .

المقال "مشاكل الكمبيوتر ( هاردوير - سوفت وير - انترنت ) _ عندك مشكلة ادخل اكتبها وهنقولك الحل" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
لوسمحت عندى مشكلة فى تشغيل الياهو مسنجر وفى فرد الانتى فيرس و
awny311
مشكلة تجميد الوندوز رغم انى لس مسطباه
وهل لا بد من تغيير نسخة الوندوز من الحين للاخر
وشكرا
mannon
لوسمحت عندى مشكلة فى تشغيل الياهو مسنجر وفى فرد الانتى فيرس و
ممكن تستخدم اصدار تانى من برنامج الياهو ماسنجر ، ولو عايز النسخة الاخيرة حملها من الرابط دة

http://xp.yimg.com/gj/msgr/11/suitega5/msgr11us.exe

وان شاء الله مش هتلاقى فيها اى مشاكل لانها مصلحة عيوب كل النسخ القديمة من الياهو

-----

بالنسبة للانتى فيرس ، حددلى نوع برنامج الانتى فيرس الى عندك

ولو عايز نصيحتى من خلال تجربتى كل انواع الانتى فيرس ، افضلهم على الاطلاق سواء نسخة الويندوز عندك xp او Win 7 هو microsoft essential security

وتقدر تحملة من هنا وهتشوف الفرق

http://windows.microsoft.com/en-US/w...ity-essentials
mannon
مشكلة تجميد الوندوز رغم انى لس مسطباه
وهل لا بد من تغيير نسخة الوندوز من الحين للاخر
وشكرا
شوف لو انت جربت تستطب اكتر من نسخة مختلفة وحصلت نفس المشكلة يبقى ممكن يكون العيب فى الهارد وير مش فى النسخة نفسها ، جرب تطلع الرامة وتنظفها واكشف على مروحة البروسوسر وشوف الباور عندك شغال كويس ولا بيهرب

لو بتستخدم نسخة ويندوز معينة وهى الى عاملة معاك كدة جرب تستخدم نسخة تانية وانا برشحلك windows 7 enterprise وانسى انك تسطب نسخة غيرها بعد كدة
obhey222
اللة انتى شغال كل الناسعندها مشاكل فى الكمبيوتر يعنى انا نفسى احمل مجموعة الاوفس صوت وصورة ويكون شرح وافى المجموعة كاملة من الالف الى الياء واكون لك من الشاكررررررررررررين ياباشا وهذا رجاء ليسى الا
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا عاوز اوصثل نت ومعنديش خط ارضى
%u0632%u0627%u0626%u0631
وانا عالفيس بوك فجاه قفل بحاول افتح اصدقاء عالفيس مش بيفتح
mannon
وانا عالفيس بوك فجاه قفل بحاول افتح اصدقاء عالفيس مش بيفتح
الموضوع دة ممكن يحصل لو حد عارف الباس بتاعك ، ودخل من عندة

وممكن لو انت بعت اكتر من دعوة فى وقت قصير ، الفيس بوك بيعتبرك اسبام وبيمنعك نبعت دعوات صداقة لمدة كام يوم وبعد كدة بيرجع عادى

عشان كدة متحولش تضيف ناس كتير انت متعرفهومش فى وقت قصير
memowatermelon
المايك عندى لما بكلم حد على الياهو ماسنجر 11 على المايك مش بيسمعنى لكن انا بسمعه ولما اشغل اغنية يسمعها وانا كمان اسمع الاعنية اللى عنده ولما ابعت اغنية مش بتوصل ولما ابعت فيديو مش بيوصل لكن لما ابعت صورة بتوصل مع العلم ان المايك جديد وجربت كتير ونفس المشكله موجودة
memowatermelon
المايك عندى لما بكلم حد على الياهو ماسنجر 11 على المايك مش بيسمعنى لكن انا بسمعه ولما اشغل اغنية يسمعها وانا كمان اسمع الاعنية اللى عنده ولما ابعت اغنية مش بتوصل ولما ابعت فيديو مش بيوصل لكن لما ابعت صورة بتوصل مع العلم ان المايك جديد وجربت كتير ونفس المشكله موجودة
mannon
سؤال هو الويندوز عندك اية ؟

اتأكد الاول ان المايك شغال ، وتأكد انة موصل فى الكيسة فى المكان الاحمر مش الاخضر
وهقولك تتأكد ازاى ، دور على حاجة اسمها " sound recorder " وسجل لنفسك واسمع الصوت لو سمعت صوت نفسك يبقى المايك متوصل تمام ونبقى نكمل ..
%u0632%u0627%u0626%u0631
اخى الفاضل عندى مشكلة لاب توب ديل لما يسخن كتير يفصل ويرجع يشتغل من تانى ارجو الافادة00000000000000
%u0632%u0627%u0626%u0631
ما معنى هذا chek to make sure any new hardwars or softwars is propaply installed if this anew installation ask your hardware or software manufacturer for any windows يفصل الكمبيوتر وتظهر شاشه زرقاء مكتوف فيها ده ولا يستجيب للموس او الكيبورد
mannon
اخى الفاضل عندى مشكلة لاب توب ديل لما يسخن كتير يفصل ويرجع يشتغل من تانى ارجو الافادة00000000000000
اتأكد ان مروحة البروسوسر شغالة
mannon
ما معنى هذا chek to make sure any new hardwars or softwars is propaply installed if this anew installation ask your hardware or software manufacturer for any windows يفصل الكمبيوتر وتظهر شاشه زرقاء مكتوف فيها ده ولا يستجيب للموس او الكيبورد

%u0632%u0627%u0626%u0631
في موسيقى بتشتغل أول ما افتح الجهاز ومش بتخلص أبدا وبسببها ما بعرفش أسمع أي فيديو أو أغنية تانية حتى
mannon
في موسيقى بتشتغل أول ما افتح الجهاز ومش بتخلص أبدا وبسببها ما بعرفش أسمع أي فيديو أو أغنية تانية حتى
قلى نوع النسخة الى عندك وان شاء الله اقولك الحل
%u0632%u0627%u0626%u0631
عندى مشكله الاب توب مبينسخش ولا بينقل الملفات معا العلم ان النسخه لسه متسطبه جديد ارجو الافاده
ديبوباشا
عندى ملف بامتداد fil اريد فتحه
mannon
عندى مشكله الاب توب مبينسخش ولا بينقل الملفات معا العلم ان النسخه لسه متسطبه جديد ارجو الافاده
أكيد المشكلة فى مروحة البروسيور
mannon
عندى ملف بامتداد fil اريد فتحه
جرب البرنامج دة اخى

http://www.cardbox.com/
ahmeeeeeeeeed
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
عندى مشكلة في اسطوانة هينز بوت 15.2
عندما اشغل برنامج hdat اللي بيزيل الباد سيكتور
يعد السيكتورز فقط ولا يجد اي باد
ويكتب فى اخر الشاشة
tests are disabled in this version
ahmeeeeeeeeed
السلام عليكم ورحمت الله وبركاته
عندى مشكلة في اسطوانة هينز بوت 15.2
عندما اشغل برنامج hdat اللي بيزيل الباد سيكتور
يعد السيكتورز فقط ولا يجد اي باد
ويكتب فى اخر الشاشة
tests are disabled in this version
ممكن ارسال الحل علي [email protected]
or
[email protected]
ارجو حل سريعا
شكراااااا
nouja
من فضل حضرتك عندى ويندوز 7 32 بت حاولت تحميل اوفيس 2013 انجليزى ولكن للاسف كل مرة احاول افشل تظهر لى رساله ان هناك خطأ ولا اعلم ما هو ممكن تساعدنى

Microsoft office professional plus 2013 encountered on error during set up

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
عندك مشكلة بخصوص الكمبيوتر او الانترنت قولها و الرد في اقل من 24 ساعة
لو عندك مشكلة فى الكمبيوتر ادخل وستجد الحل
لو عندك مشكلة هنا الحل
تعليم صيانة الموبايل هاردوير و سوفت وير