نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

أستعلم عن لجنتك الانتخابية - موقع اللجنة العليا للانتخابات - انتخابات الرئاسة 2012 - شرح بالصور

قامت اللجنة القضائية العليا للإنتخابات بعمل موقع الكترونى لانتخابات مصر وهو يشمل كل شىء عن الانتخابات للناخب والمنتخب ويمكنكم متابعة الانتخابات عن طريقة ايضا وتسجيل المصرين المغتربين فى الخارج
للمزيد ,, أنتخابات مصر

هنشرح ليكم دلوقتى أزاى تستعلم عن لجنتك الانتخابية
طبعا كلنا معانا بطاقة الرقم القومى
( دى صورة لبطاقة الرقم القومي )

أكيد طبعا كلنا عارفنها وبنتعامل بيها دائما
اسفل البطاقة مكان السهم اللى تحت بيبقى مكتوب الرقم القومى مكون من ( 14 ) رقم هنكتبة من الشمال لليمين يعنى أوعى حد يكتبو من اليمين للشمال غلط طبعا هنكتبو زى مبنكتب أرقام التليفونات من الشمال لليمين تمام

دلوقتى عرفنا مع بعض الرقم القومى باقى طريقة الاستلام عن لجنتك الانتخابية

أول حاجة هندخل على الموقع الرسمى للجنة القضائية العليا للإنتخابات عن طريق الرابط
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

http://sa.ae/339649c/

هتلاقى صورة زى

مكتوب كلمة الرقم القومي وجمبيها انا كاتب أدخل رفمك القومى هنا عشان أوضح ليكم , هنكتب رقمنا القومى زى متعلمناة ناخدة من البطاقة بتاعتنا وهنكتبو من الشمال لليمين 14 رقم وبعد كدة هنضغط على كلمة استعلم موجودة باللون الاحمر
وسيقوم الموقع بالبحث على رقمك القومى وأظهار لجنة الانتخاب المدرج بها اسمك
معلومات هامة : الاستلام المتاح الآن لمحافظات المرحلة الأولى: القاهرة، الإسكندرية، الفيوم، الأقصر، بورسعيد، دمياط، كقر الشيخ، أسيوط والبحر الأحمر / يعنى اللى المحافظة بتاعتة غير مكتوبة يبقى مش هيعرف يحصل على لجنتة الانتخابية فضلاً منكم متابعتنا دائما لمعرفة آخر أخبار الانتخابات ومعرفة المحافظات المتاحة بها الاستعلام عن اللجان الانتخابية .

المقال "أستعلم عن لجنتك الانتخابية - موقع اللجنة العليا للانتخابات - انتخابات الرئاسة 2012 - شرح بالصور" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا سجلت الان بلجنة الانتخابات انا وزوجتى ونحن مقيمين بالكويت ولكن لم يظهر لنا الرقم السرى مادا افعل . وكلما حاولت التسجيل مرة اخرى يقولى هدا الرقم مسجل من قبل
spor
انا سجلت الان بلجنة الانتخابات انا وزوجتى ونحن مقيمين بالكويت ولكن لم يظهر لنا الرقم السرى مادا افعل . وكلما حاولت التسجيل مرة اخرى يقولى هدا الرقم مسجل من قبل
مش كتبت رقم تليفون أو ايميلك هما هيرسلو اليك الرقم السرى
%u0632%u0627%u0626%u0631
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا ساكن فى اسيوط ثان بافتح الموقه لقيت المكان الانتخابى هو نزله مصطفى تابع تقريبا القوصيه او ديروط ازاى
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا أخى انا اكتبله الرقم واقوله استعلم يجبلى خريطة جمهورية مصر انا مش عارف انا هانتخب فى مصر كلها ولا ايه؟
spor
انا ساكن فى اسيوط ثان بافتح الموقه لقيت المكان الانتخابى هو نزله مصطفى تابع تقريبا القوصيه او ديروط ازاى

حاول تكتب الرقم القومى بشكل صحيح المكون من 14 رقم من الشمال الى اليمين

يا أخى انا اكتبله الرقم واقوله استعلم يجبلى خريطة جمهورية مصر انا مش عارف انا هانتخب فى مصر كلها ولا ايه؟
أنت حضرتك محافظة أية ؟
جيهان خليل احمد جبر
اريد معرفة المدرسه التي اتوجه لها للانتخاب-انا بمحافظة بورسعيد
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا بكتب الرقم القومى وبيطلعلى خريطة لمحافظة مصر وانا محافظة الاسكندرية اعمل ايه
spor
انا بكتب الرقم القومى وبيطلعلى خريطة لمحافظة مصر وانا محافظة الاسكندرية اعمل ايه
اكتب الــ 14 رقم الشمال الى اليمين وركز اكيد غلطت فى رقم
%u0632%u0627%u0626%u0631
شكررررررررررررررررررررررررررررررررررررا
%u0632%u0627%u0626%u0631
الرجاء الاستدلال على اللجنة كيف
%u0632%u0627%u0626%u0631
شكرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا لكم
%u0632%u0627%u0626%u0631
زوجتى مقيمه معى بالقاهرة ولكن الرقم القومى يتبع الأسماعليه هل يمكن نقلها للتبع نفس الدائره الأنتخابيه التى أتبعها
%u0632%u0627%u0626%u0631
مشكورررررررررررررررررررررررررررر
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا اكملت 18سنة فى شهر اغسطس وادخلت معلوماتى فى هذا الشهرواسمى دلوات مش فى القوايم الحل اية
mannon
الرجاء الاستدلال على اللجنة كيف
اريد معرفة المدرسه التي اتوجه لها للانتخاب-انا بمحافظة بورسعيد

بعد اذن حبيبى spor لانى فعلا فى الاول مكنتش فاهم ومش عارف اجيب اللجنة منين

عملت صورة توضحية ان شاء الله تفيدكم

والف شكرا spor على المجهود الجبار
%u0632%u0627%u0626%u0631
عمرى كان اقل من 18 سنة واكملتها فى اغسطس ولم اجد اسمى فى القوائم فما هو الحل
spor
زوجتى مقيمه معى بالقاهرة ولكن الرقم القومى يتبع الأسماعليه هل يمكن نقلها للتبع نفس الدائره الأنتخابيه التى أتبعها
اعتقد مينفعش - بس ممكن لو بطاقتها فى الاسماعيلية تغيرها وتعملها فى القاهرة والانتخابات القادمة تشارك ان شاء الله فى القاهرة

انا اكملت 18سنة فى شهر اغسطس وادخلت معلوماتى فى هذا الشهرواسمى دلوات مش فى القوايم الحل اية
اكيد مكنش اتضاف او انت فى محافظة غير متاحة معرفة لجنتك الانتخابية

عمرى كان اقل من 18 سنة واكملتها فى اغسطس ولم اجد اسمى فى القوائم فما هو الحل

اكيد مكنش اتضاف او انت فى محافظة غير متاحة معرفة لجنتك الانتخابية

حسام حسن محمد حسن الصاوى
عايز اعرف لجنتى الا نتخابيه 28812170101278
ا لاسد3
ا لر ابط مش عايز يفتح ار جو الا فادة
%u0632%u0627%u0626%u0631
شكرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااا جزيل
زائر شوشو
انا دخلت الرقم القومي وظهرت لي الخريطة ومتأكد من الرقم صحيح ومفيش أي دليل على الخريطة ارجو الرد بسرعة محافظة الاسكندرية
spor
انا دخلت الرقم القومي وظهرت لي الخريطة ومتأكد من الرقم صحيح ومفيش أي دليل على الخريطة ارجو الرد بسرعة محافظة الاسكندرية
أدخل الرقم مرة أخرى وتاكد من العلامة الحمرا فى الخريطة
الباشا البغاشا
شكرا لكم ويا رب تتم الانتخابات على خير
%u0632%u0627%u0626%u0631
مش جايب غير الخريطة ومش عارف اعمل ايه
%u0632%u0627%u0626%u0631
مفيش مكان اكتب فيه الرقم وطالعه خريطه مصر كلها
%u0632%u0627%u0626%u0631
زوجتى بطاقتها صدرت من قسم بلاق الدكرور ونحن نطقن بالمعادى وبالاستعلام عن مقر لجنتها الانتخابيه وجده فى الجيزه وهى تسكن وتقيم بالمعادى وتريد ان تصوت وتنتخب فى المعادى ما العمل
%u0632%u0627%u0626%u0631
مش جابة غير الخريطة وى مشعارف أعمل إية مفيش أدخل الرقم القومى
%u0632%u0627%u0626%u0631
المقر الانتخابى بعيد حدا عن السكن وهذا يؤدى الى عدم الاهتمام بالتصويت رغم وجود مدارس كثيرة حول السكن ماهو الغرض من ذلك ارجوا الاجابة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
موقع اللجنة العليا للانتخابات لمعرفة اللجنة الانتخابية في انتخابات الرئاسة مصر 2014
اعرف مكان لجنتك الانتخابية ورقم اللجنة الفرعية ورقمك فى الكشوف في انتخابات الرئاسة 2014 من اللجنة العليا للانتخابات
أستعلم عن لجنتك الانتخابية فى انتخابات الرئاسة 2012 - موقع اللجنة العليا للانتخابات
موقع اللجنة العليا للانتخابات أستعلم عن لجنتك الانتخابية فى انتخابات مجلس الشعب https://www.elections.eg/#gadget
موقع اللجنة العليا للانتخابات-أستعلم عن لجنتك الانتخابية فى انتخابات مجلش الشورى 2012 election