نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

شاهد ماذا قال زهير جرانة بعد صدور الحكم بالسجن ضده

اليوم صدر حكم ضد وزير االسياحة الاسبق زهير جرانة بالسجن 3 سنوات و ذلك بسبب التربح و استغلال منصبه كوزير للسياحة فى تكوين شركات سياحية خاصة به و قد كان جرانة متوتر و لن يرضى عن هذا الحكم و قد تحدث للكاميرات قائلا " حسبى الله ونعم الوكيل" "انتو كده ارتحتو" " انا بتحاكم عشان شغلت مليون شاب" و ذلك فى اشارة الى انه خدم البلد ولا يستحق هذه المعاملة و قد قال ايضا محامى جرانة انه سيستمر مع موكله حتى يصل الى البراءة يذكر ان هذا ليس الحكم الاول الذى ينله جرانة و لكن هناك حكم سابق بالسجن 5 سنوات اى ان جرانة الى الان محكوم عليه السجن 8 سنوات و تم اقصائه عن وظيفته

المقال "شاهد ماذا قال زهير جرانة بعد صدور الحكم بالسجن ضده" نشر بواسطة: بتاريخ:
منير الخطير
اشطة يا محكمة
هو دة الحكم تلاتة بس دة الموظف لو اختلس الف جنية من اى مصلحة حكومية بترزع عشر سنين مالهمش حل
ودة اللى ضيع مليارات ياخد حكم نشال فى اتوبيس تلات سنين
يا نهار اسود
شمس الاسكندرية
هههههههههههههههههه
هو اللى بيحسبن علينا
اومال احنا نعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نكشف راسنا و ندعى عليه
REBEL
فعلا

الضرب فى الميت حرام

حرام عليكم طلعوة براءة ومسكوة الوزارة تانى

بس كلام فى سرك انا مش مرتاح لحكمك دا

المفروض براءة
زهير ابراهيم
اشطة يا محكمة
هو دة الحكم تلاتة بس دة الموظف لو اختلس الف جنية من اى مصلحة حكومية بترزع عشر سنين مالهمش حل
يا نهار اسود
والست اللي بتستلف فلوس عشان تجهز بنتها لانها مافيش
لو تاخرت عن السداد تتحكم 11 سنة
هو ده العدل اللي بيقولو عليه
%u0632%u0627%u0626%u0631
اشكركم باتاحة الفرصة للزوار بالمشاركه

انا لست مصرية لكنني احب مصر بل اعشقها وهذا الحب منذ الصغر

فقد درسنا وتزاملنا مع مصريات وعندما ازور مصر ازور مدرساتي

00

بالنسبة لموضوع الحكم اتمنى ان تصدر احكاما عادله في حق من ضيع مصر بلد الجميع وليست المصريين فقط

ومهما تكن الاحكام فهي قليلة في حقهم

نحن الذي نقول حسبنا الله ونعم الوكيل
بديعه أحمد على
لا انت مش بتتحاكم علشان شغلت مليون شاب يا عم المعايره انت
انت بتتحاكم بسبب التربح و استغلال منصبك كوزير للسياحة فى تكوين شركات سياحية خاصة بك
و المليون شاب اللى شغلتهم فى السياحه مش عواطليه لو مالهومش لازمه عندك ما كنتش شغلتهم بتراب الفلوس طبعا
و تحيا مصر
kawsar
كان وزير فاشل ....كل كام شهر اتوبيس يتقلب فيه سياح والسياح تموت وتتصاب
يعنى ربنا قال ادخلوا مصر ءامنين وهو بيخرج السياخ منها مقتولين ومتقطعين
سواقين الاوتوبيسات السياحية بيناموا وهم بيسوقوا ومش متدربين كويس على الطرق والاماكن السياحية
انت مات ف عهدك مليون سايح
جدة مصرية
اشطة يا محكمة
يا نهار اسود
لالالالالالالا يا منير يا ابنى

ده اخد 8 سنوات

مش هو واخد حكم بـــــــــــــــــ 5 سنين سابقا ؟؟؟؟؟؟؟

وآدى 3 ويبقى أخد 8 سنوات سجن

ان شاء الله تظهر قضية من حيث لا نعلم ويتمم 10 سنوات

ويونسوا بعض بطرة وربنا ما يفرقهم من طرة لاند ابدا

شكرا مشرفنا العام مستر هشام
Mano Crazy
لما أنا قولت القضاء المصرى بالقوانين المصرى بتلعب دور المحامى فى قضايا المتهمين زعلتوا أوى و كأنى أرتكبت جريمه أو شئ من الكبائر
و لما قالوا الحكم زعلانين أوى عشان أخد حكم بسيط و مخفف جدا على إلى عمله
والله أنا بدأت أيئس لأن الشعب المصرى أجدع شعب بيركب الأمواج رغم أننا عندنا البحر هادى جدا ومفيش فيه موج و المفروض كل واحد فيكم يبقى له رأى ثابت عليه
يا أما القضاء و القانون المصرى غلط فى غلط
يا أما تستسلموا للأمر الواقع و تفرحوا بالحكم إلى صادر على الحراميه إلى سرقوكم و سرقونا

معلش أنا عارفة أن ردى قاسى عليكم كلكم و لكن دى الحقيقة
يا ريت تفوقوا و يبقى ليكم نظرة مستقلة
مصرى بجد..
والله انت شوية جهلة حاقدين, هذا الرجل كان ومايزال مليونير من قبل مايدخل الحكومة والحكومة هى التى ترجت رجال الاعمال علشان يمسكوا الوزاراتو شركة جرانة تكونت منذ عام 77 وعائلة جرانة عندهم عزبة فى المريوطية تجروا فيها سنة من قبل مايدخل الوزارة. والاحكام التى تصدر الان كلها احكام لتهدئة الاغبياء والجهلة لان لو حد منكم بيفهم فى القانون او عنده اى فكر ديمقراطى وبيحب مصر مش ممكن يوافق على هذا الفساد القضائى وهذه الاحكام التى ليس لها اى مستند او خلفية قانونية , يعنى مجرد اجكام سوف تنقض فى النقض ويطلعوا براءة وابقوا شوف مين بقى من الشرفاء ممكن يدخل وزارة بعد كده او يشغل مصريين ... وللعلم ايضا ان الاذدهار السياحى فى عهد جرانة تسبب فى اشغال اكثر من مليون وثلاثمائة مصرى وهذا ثابت بالدليل والى مايشفش من الغربال يبقى اعمى ...

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الحكم بالسجن والجلد على مالك مقهى شهير في جدة يسمح ويسهل المواعدة واللقاءات بين الشباب
بالفيديو:الحكم بالسجن ثلاث سنوات لوزير السياحة السابق زهير جرانة
شقيق زهير جرانة يصرخ ويقول للقاضى " هتنام أزاى ياظالم " أثر الحكم بخمس سنوات على جرانة " بالفيديو "