نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

منصور العيسوى : ليس شهيدا من قتل امام الاقسام ومن حق الضباط استخدام السلاح للدفاع عن مقر عملهم

فى تصريح لوزير الداخليه الحالى منصور العيسوى قال ان من حق الضباط استخدام السلاح للحفاظ على مقر عملهم والدفاع عن نفسهم وان من قتلوا امام الاقسام لا يجوز ان نقوم عليهم شهداء لانهم ليسوا بشهداء فمن قتل اثناء اقتحامه الاقسام لسرقه السلاح وتخريب الاقسام وتهريب الاسلحه ليسوا بشهداء
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

كما قال ان الامن لن يرجع كما كان سابقا الا بعد انتهاء كل تلك المظاهرات والاحتجاجات وانه من الصعب وجود حملات لاعاده النظام مع وجود تلك المظاهرات التى تعطل حركه والوزارات والاماكن الهامه فى الدوله

المقال "منصور العيسوى : ليس شهيدا من قتل امام الاقسام ومن حق الضباط استخدام السلاح للدفاع عن مقر عملهم" نشر بواسطة: بتاريخ:
nonosh
هوا حبيب العادلى رجع ولا ايه ؟؟

هوا في ثوره حصلت اصلا ؟؟؟؟؟

انا حاسه انى بحلم
tarek abdallah
هوا حبيب العادلى رجع ولا ايه ؟؟

هوا في ثوره حصلت اصلا ؟؟؟؟؟

انا حاسه انى بحلم
هو انتى مقتنعة وموافقة ان يتم الهجوم واقتحام الاقسام ولا ايه؟؟؟ انتى بتفكرى ازاى؟؟؟ ولا هو كلام وخلاص؟؟؟؟
nonosh
وهوا حضرتك مع ان الظباط يضربوا الناس بالنار .. وانا مع الدفاع عن اقسام الشرطه بس مش بضرب الناس بالرصاص الحى

سياده الوزير بيستبيح دم اى مواطن يفكر انه يتعدى حدوده مع الشرطه

وهوا حضرتك برضوا مع ان قانون الطوارئ يرجع تاااااانى

وانه يتقال من وزير الداخليه ان المليونيات بتعطل رجوع الامن للشارع

يعنى لتبطلوا مظاهرات لاما تعيشوا في فوضي .. مش بيفكرك بحاجه الكلمه دى .. اما الفوضي او الاستقرار

على اساس ان المليونيات دى هيا الى بتبلطج ع الناس وبتقطع الطرق وبتسرق العربيات
جدة مصرية
هو سؤال محدد سأطرحه ولن اجد عليه اجابة ومش مهم عندى

هل يعقل ان قسم به ضباط وجنود ويحصل عليهم هجوم مفاجىء بالرشاشات والاسلحةالبيضاء

هل يعقل ان هؤلاء لا يدافعون عن انفسهم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هل يعقل تانى

ان جنود وضباط واقفين على ارجلهم طوال اليوم وينزل الحجر عليهم والشتائم البذيئة

وهم صامدون ولم يتحرك احد وضابطين النفس وفى الآخر لما يتم حرق كمية كبيرة من سياراتهم

لن يكون لهم رد فعل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

طبعا اذا احد رد عليا حيقولى وهل يعقل ان يستشهد بعض المظاهرين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وانا بارد على السؤال مسبقا وهل الاصابات الخطيرة لبعض جنود الأمن الخطيرة

هل هم من اعدائنا والا هم اولادنا واخواتنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وبعدين المتظاهرين هم السبب فيما حدث لهم ولأنهم زودوها جدا وفوق الحد

قبل ما نطلب لنفسنا الاحترام من الشرطة

لابد ان نحترمهم نحن اولا ولأنهم اذا انسحبوا كا سابق

نقول على بيوتنا السلام وعلى اعراضنا ايضا

شكرا مشرفنا العام جهاد
tarek abdallah
وهوا حضرتك مع ان الظباط يضربوا الناس بالنار .. وانا مع الدفاع عن اقسام الشرطه بس مش بضرب الناس بالرصاص الحى

سياده الوزير بيستبيح دم اى مواطن يفكر انه يتعدى حدوده مع الشرطه

وهوا حضرتك برضوا مع ان قانون الطوارئ يرجع تاااااانى

وانه يتقال من وزير الداخليه ان المليونيات بتعطل رجوع الامن للشارع

يعنى لتبطلوا مظاهرات لاما تعيشوا في فوضي .. مش بيفكرك بحاجه الكلمه دى .. اما الفوضي او الاستقرار

على اساس ان المليونيات دى هيا الى بتبلطج ع الناس وبتقطع الطرق وبتسرق العربيات
لا يا فندم لما البلطجية يهجمو على الاقسام ويسرقو السلاح حنقلهم ..ليه بس كده؟؟ كده غلط؟؟؟ ونسيبهم ونمشى.... تمام كده مبسوطة؟؟؟ لا اله الا الله.. انتى ايه اللى مزعلك؟؟؟ بلطجى وبيقتحم بيتك حتطبطبى عليه؟؟؟ طبعا لا وقتله حلال ونفس القياس على الاقسام.
nonosh
والله رجال الشرطه متغيرش فيهم حاجه من جبروتهم وغطرستهم المعتاده

ويعرفوا كويس اوى انهم يصدوا اى اعتداء عليهم من غير ضرب بالرصاص الحى

وان كان لازم فبيكون الضرب في الرجلين مش في الدماغ

زى تقرير الطب الشرعي بيقول ان ال3 الى اتقتلوا عند السفاره مضروبين في دماغهم

انا مش مع الفوضي او التعدى على رجال الشرطه .. بس برضوا مينفعش يستباح دم المواطن المصري جوه بلده

والداخليه عندها مليون طريقه تحفظ بيها كرامتها وهيبتها في الشارع من غير ما يموتوا الناس
idudi
المشكلة أنهم سايبين الشعب دائما هائجا كالبحر يخبط فى بعضه ويفعل مايريد من ردود أفعال سواء سلبية أو إيجابية ثم يقومون هم بردعه وإيقافه وأحيانا قتله وأسره وسجنه ولا يفعلون أى شيئ إيجابى يهدأ من روعة وهيجان هذا الشعب فهم لا يحلون المشاكل التى تواجه الشعب ولا يحاولون تنفيذ مطالبه سواء الثورية أو السياسية
فهم لا يأخذون الشعب مأخذ جد هم فقط يلعبون على ردع رد فعل الشعب السلبى الذى لم يكن ليصبح سلبى إذا كانت ردود أفعالهم سريعة وإيجابية. من الطبيعى أن الشعب يثور ضد أى رد فعل سلبى من قبل الحكومة والمجلس العسكرى حيث أن ردود أفعالهم غالبا سلبية فالمنظومة هنا خطأ.
الحكومة والمجلس العسكرى يراقبون الشعب وأفعاله ولا يعملون لصالحه ومصلحته هكذا يشعر الجمع الأكبر من الناس فكل وعود المجلس للشعب لم ينفذ منها شيئ حتى الآن. وللأسف ستستمر اللعبة قائمة والمسرحية شغالة إلى أن يفيض صبر أحد الطرفين فتكون الفجيعة الكبرى٠ يارب أحفظ مصر
mero show
يا جماعه عمرنا ما هنتغير بين يوم وليله وهو قصده على البلطجية اللى كل هدفهم سرقه السلاح يا ريت منفهمش غلط وانا معاه فى ان اى واحد فى مكان لازم يحافظ عليه بس فى وقت الثوره المفروض مكانش ولا ظابط يتوجد فى الاقسام عشان هما عارفين ان النظام فاسد مينفعش نحمى نظام فاسد يعنى لكن لو كان اى مكان تانى ونظيف وناس عايز تبلطج كانوا من حقهم يضربوا
gehad sayed
ربنا يحمى مصر
ويقدرنا الخير ويرضينا بيه
REBEL
من حق الكبير يدلع واللى مش عجبة يولع وينضرب بالنار

عجبى
زيزو باشا
عندى راى زى العسل قوى .. شوفوا بقى .. لما البلطجية و المسجلين و المجرمين يهاجموا الاقسام لقتل الضباط و الجنود و سرقة الاحراز و السلاح لارتكاب الجرائم به المفروض على الضباط تقف طابور ؟؟ ووشهم فى الحيطة ؟؟ و يفتحوا مخازن الاحراز و المخدرات و الذخيرة و؟؟ و يسلموها للمجرمين و البلطجية ؟؟ و يسيبولهم القسم و مفاتيح العربيات و يشيلوا العلم ( الجمهورية و الشرطة ) و يرفعوا العلم الخاص بالبلطجية و عليه رسمه مطواه متقاطعة مع بلطة .. و لونه فوشيا فى ابيض .. و يقوم بعد كده العساكر و الضباط يعملولهم شاى ليبتون فتلة و حلبه حصى ..... ايه رايكم فى الحل ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اه نسيت افكر اختنا العزيزة / ندا .. هوه الشهداء اللى عن حق على الحدود كانوا منين ؟؟؟؟ من ليبيا و لا من الداخلية كلهم ؟؟ بس ده حلال لكن لما بلطجى يضرب ضابط او عسكرى ؟؟ مش مهم مصريين فى بعض مش كده !!!!! حسبنا الله و نعم الوكيل .......
فعلا احنا شعب فرعونى ( ساكتناله دخل بحماره ) مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟ عيب بقى و خلينا محترمين و لو شويه صغننة ؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام .....*****/////
بديعه أحمد على
انا شفت المقابله النهارده و بصراحع عجبتنى و كلامه ما فهوش حاجه تزعل و كفايه انه طلع و عبرنا و رد على تساؤلاتنا
يعنى فعلا لو بلطجيه او اهالى سجين راحو يبلطجوا على القسم و يقتحموه بالقوه علشان يهربوا مساجين المفروض ان الضباط يحموا القسم و الا ايه؟ فى ايه غلط فى الكلام ده مش فاهمه
و قال كلمه حلوه قوى (الشرطه اللى فى خدمه الشعب) دى ما كانش العادلى يقولها ابدا
ربنا يقويه بصراحه و عقبال ما نشوف مقابله للمشير على القناه الاولى او الناطق الاعلامى للمجلس العسكرى
و تحيا مصر
ISLAMAZ
السارق والبلطجى ملهمش دية يعنى ينضربوا بالرصاص الحى والميت كمان فى رؤوسهم مباشرة و يتم نشر ذلك على الملأ حتى يرتدع غيرهم

هو فيه حد فى البلد واخد راحته على الآخر الا البلطجية و الحرامية لدرجة انى ساعات بفكر ان هما اللى قاموا بالثورة (طبعا مش قصدى) بس لسان الحال بيقول انهم المستفيد الوحيد من الثورة حتى الآن ولا أحد غيرهم
يحيى بهجت
أنا من شهر جالى صداع وكل 4 ساعات آخد مسكن للصداع
لكن طبعا الصداع كان بيرجع تانى زى ما هو ويمكن أكتر
وأخيرا سألت دكتور صاحبى فقاللى لازم أكشف لأن الصداع عرض مش مرض
لما سألته يعنى إيه – قاللى يا ساذج ممكن يكون السبب ضعف النظر
ولو عملت نظاره يروح الصداع – وممكن يكون ألم فى الاسنان
العلاج بضيع الصداع – وجايز يكون إمساك وبرضه علاجه يضيع الصداع
يعنى حل المشكلة يروح الصداع لوحده
وهو ده إللى بيحصل فى البلد
حلوا المشاكل وحققوا ما توافقت عليه كل القوى السياسية يهدأ الشعب وتنتهى الإضطرابات
لكن تعاندوا وتمشوا بدماغكم وترجعوا السيارة على الخلف لازم الشعب يحاول يدافع عن حقوقه وما فيش فى إيده إلا الإضرابات والمظاهرات
وواضح إن الداخليه ما إنصلحش حالها وكل إللى بتعمله إنها بتحط كريمات تفتيح بشرة ومنتهية الصلاحية كمان
وشهداء الحدود إللى طالب بحقهم الشارع - إنما رسميا لم نحصل على شئ والغريب إن حكومتنا تقول لنا إن إسرائيل إعتذرت وإسرائيل تنكر الإعتذار – يمسيك بالخير يا مخلوع غورت فى داهية لكن أساليبك زى ما هى
أما بالنسبة لموضوع السفارة ومديرية أمن الجيزة فالكل عارف إنها مؤامرة وراها جهتين بس بالإضافة إلى أمن الدولة المنحل والفلول
الحرية تمنها غالى وإحنا زى عادة المصريين فاصلنا فى الثمن والظاهر إننا لسه مديونيين بباقى الثمن
وربنا يسترها على مصر وما نوصلش لحالة ليبيا أو سوريا لأن ساعتها هايكون ثمن الحرية فعلا غالى جدا
اللهم ولى أمورنا خيارنا ولا تولى أمورنا شرارنا وكن لنا ولا تكن علينا
Saudi1407
المشكلة أنهم سايبين الشعب دائما هائجا كالبحر يخبط فى بعضه ويفعل مايريد من ردود أفعال سواء سلبية أو إيجابية ثم يقومون هم بردعه وإيقافه وأحيانا قتله وأسره وسجنه ولا يفعلون أى شيئ إيجابى يهدأ من روعة وهيجان هذا الشعب فهم لا يحلون المشاكل التى تواجه الشعب ولا يحاولون تنفيذ مطالبه سواء الثورية أو السياسية
فهم لا يأخذون الشعب مأخذ جد هم فقط يلعبون على ردع رد فعل الشعب السلبى الذى لم يكن ليصبح سلبى إذا كانت ردود أفعالهم سريعة وإيجابية. من الطبيعى أن الشعب يثور ضد أى رد فعل سلبى من قبل الحكومة والمجلس العسكرى حيث أن ردود أفعالهم غالبا سلبية فالمنظومة هنا خطأ.
الحكومة والمجلس العسكرى يراقبون الشعب وأفعاله ولا يعملون لصالحه ومصلحته هكذا يشعر الجمع الأكبر من الناس فكل وعود المجلس للشعب لم ينفذ منها شيئ حتى الآن. وللأسف ستستمر اللعبة قائمة والمسرحية شغالة إلى أن يفيض صبر أحد الطرفين فتكون الفجيعة الكبرى0 يارب أحفظ مصر
والله كلامك عقل وعين العقل
يعني ليش أسلوب الردع ضد الناس الهائجة

أنتو عارفين طلبات الناس ايش وفيه مطالب ماتحتاج لتمطيط وتطويل وبطء غير مبرر
نفذوها لهم خلال جدول زمني معين و خطوات واضحة ومعلنة وسريعة وبتلاحظون أنه الناس بتهدأ من نفسها

بدل ماتقمعون وتردعون وتضربون ... حلوا المشكلة من أساسها من جذورها
دمتم بود
%u0632%u0627%u0626%u0631
تحياتى بسأل سيادة الوزير ( من هم الشهداء )طالما الذى اطلق علية الرصاص الحى وهو ذاهب الى عمله وهو اعزل فمات امام قسم شرطة لا يسمى شهيد ) على حسب قولك اولا تم اخلاء جميع الاقسام من الاسلحة والذخيرة يوم 25 يناير الساعة الثامنة صباحا بأمر وزير الداخلية

ثانيا الذين يرتدون الزى المدنى (البلطجية) هم الشرطة وبعض المساجين

ثالثا المتظاهرين كانو سلميين ولا يوجد معهم اى سلاح ابيض ولا اسود

رابعا امر بضرب المتظاهرين كان من وزير الداخلية من الساعة التاسعة صباحا حتى الانسحاب التام الساعة الرابعة عصرا

خامسا لما هو فيه بلطجية بالشكل دة والعدد الكبير للاقتحام معنى كدة الشرطة كانت نايمة على ودانها السنين دى كلها

سادسا طبعا فيه حجات كتير قوى والاغلبية يعرفها كويس جدا
زيزو باشا
تحياتى بسأل سيادة الوزير ( من هم الشهداء )طالما الذى اطلق علية الرصاص الحى وهو ذاهب الى عمله وهو اعزل فمات امام قسم شرطة لا يسمى شهيد ) على حسب قولك اولا تم اخلاء جميع الاقسام من الاسلحة والذخيرة يوم 25 يناير الساعة الثامنة صباحا بأمر وزير الداخلية

ثانيا الذين يرتدون الزى المدنى (البلطجية) هم الشرطة وبعض المساجين

ثالثا المتظاهرين كانو سلميين ولا يوجد معهم اى سلاح ابيض ولا اسود

رابعا امر بضرب المتظاهرين كان من وزير الداخلية من الساعة التاسعة صباحا حتى الانسحاب التام الساعة الرابعة عصرا

خامسا لما هو فيه بلطجية بالشكل دة والعدد الكبير للاقتحام معنى كدة الشرطة كانت نايمة على ودانها السنين دى كلها

سادسا طبعا فيه حجات كتير قوى والاغلبية يعرفها كويس جدا
الاخ الزائر العزيز / تحياتى .. و بعـد ... اظاهر ان حضرتك كنت فى القطب الشمالى اثناء الاحداث لان ما فيش و لا كلمة من اللى قلتها صح نهائيا بدء من سحب الاسلحة من الاقسام فى 25/1/2011 الى سادسا .. حمد الله على السلامة و عودا حميدا من اراضى القطب الشمالى ؟؟؟ اظاهر البرد كان شديد شوية ؟؟؟؟؟؟ صدق من قال ( اللى ما يعرفش يقول فاصوليا مش عدس ) لان العدس غلى اليومين دول .. هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههه ....
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *-****/****
عبد الرحمن 2011

ايه يا زيزو التعليقات الحلوه دي ههههههههههههههههههههههههههههه
اقسم بالله انني لا اتمالك نفسي من الضحك امام تعليقاتك الفكاهيه في الفتره الاخيره .
وجامده اوي حكاية نجيب للبلطجيه شاي ليبتون فتله وحلبه حصه هههههههههههههههههههه

زيزو باشا

ايه يا زيزو التعليقات الحلوه دي ههههههههههههههههههههههههههههه
اقسم بالله انني لا اتمالك نفسي من الضحك امام تعليقاتك الفكاهيه في الفتره الاخيره .
وجامده اوي حكاية نجيب للبلطجيه شاي ليبتون فتله وحلبه حصه هههههههههههههههههههه

اعمل ايه بس يا عبد الورد فى الزوار مدعين العلم و المعرفة ؟؟؟؟؟ ربنا يسامحهم و يحسن ختامهم يارب لان محدش مقتنع بنظرية ( ما اعرفش ما افتيش و اقول كلام فارغ ) مش كده و الا ايه ؟؟؟؟ و انا مش عارف اختنا الفاضلة ندا ما رديتش على ليه ؟؟؟؟....
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ******
عبد الرحمن 2011
اعمل ايه بس يا عبد الورد فى الزوار مدعين العلم و المعرفة ؟؟؟؟؟ ربنا يسامحهم و يحسن ختامهم يارب لان محدش مقتنع بنظرية ( ما اعرفش ما افتيش و اقول كلام فارغ ) مش كده و الا ايه ؟؟؟؟ و انا مش عارف اختنا الفاضلة ندا ما رديتش على ليه ؟؟؟؟....
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ******

يا زيزو يا حبيبي عندي تعليق بسيط معلش يعني انت صلحت لي اخطاء لغويه كثير
لكن هل عبد الورد تجوز اعتقد لا تجوز لانه لا عبد الا لله سبحانه ولا انت ايه رايك
مش نحط لها حتى ة مربوطه وتبقى عبده الورد علشان تعدي طالما انت مصر

بديعه أحمد على
الاخ الزائر العزيز / تحياتى .. و بعـد ... اظاهر ان حضرتك كنت فى القطب الشمالى اثناء الاحداث لان ما فيش و لا كلمة من اللى قلتها صح نهائيا بدء من سحب الاسلحة من الاقسام فى 25/1/2011 الى سادسا .. حمد الله على السلامة و عودا حميدا من اراضى القطب الشمالى ؟؟؟ اظاهر البرد كان شديد شوية ؟؟؟؟؟؟ صدق من قال ( اللى ما يعرفش يقول فاصوليا مش عدس ) لان العدس غلى اليومين دول .. هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههه ....
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *-****/****
ههههههههههههههههههههه
تصدق بجد انا قريت تعليق الاخ الزائر و ما عرفتش ارد اقول ايه تنحت لانى مش فاهمه و لاكلمه من اللى هو قاله او عايز يقول ايه اصلا مش واضح هههههههههههه
انت فهمته يا زيزو
جوووووووووول
و تحيا مصر
زيزو باشا

يا زيزو يا حبيبي عندي تعليق بسيط معلش يعني انت صلحت لي اخطاء لغويه كثير
لكن هل عبد الورد تجوز اعتقد لا تجوز لانه لا عبد الا لله سبحانه ولا انت ايه رايك
مش نحط لها حتى ة مربوطه وتبقى عبده الورد علشان تعدي طالما انت مصر

لا و الف لالالالا مش حاقول غير عبد الورد ( افهم ياراجل و حط ضمة على العين ) يبقى المعنى اتغير مش كده و الا ايه ؟؟؟؟ اظاهر انك حوسه فى العربى احط ضمة ازاى من الكيبورد قوللى يا ابو العريف ؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****
عبد الرحمن 2011
لا و الف لالالالا مش حاقول غير عبد الورد ( افهم ياراجل و حط ضمة على العين ) يبقى المعنى اتغير مش كده و الا ايه ؟؟؟؟ اظاهر انك حوسه فى العربى احط ضمة ازاى من الكيبورد قوللى يا ابو العريف ؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****

يااااااااااااااه والله زماااااااااااااااااااان
معلش بقى زناخة مخ من عبد الرحمن ولا زهيمر الله اعلم
ماشي يا عم برضو عندي المره دي . يعني مش هعرف امسكك في حاجه هههههههههههههه
طيب خد الضمه علشان نعمل معاك اي واجب هههههههه Shift + E
عُ

الخطير جدا
والله ماعارف اقول

انتو خلصتو كل الكلام

انا بجد بقيت محتار ومش عارف ايه الحل في البلد دي
nonosh
عندى راى زى العسل قوى .. شوفوا بقى .. لما البلطجية و المسجلين و المجرمين يهاجموا الاقسام لقتل الضباط و الجنود و سرقة الاحراز و السلاح لارتكاب الجرائم به المفروض على الضباط تقف طابور ؟؟ ووشهم فى الحيطة ؟؟ و يفتحوا مخازن الاحراز و المخدرات و الذخيرة و؟؟ و يسلموها للمجرمين و البلطجية ؟؟ و يسيبولهم القسم و مفاتيح العربيات و يشيلوا العلم ( الجمهورية و الشرطة ) و يرفعوا العلم الخاص بالبلطجية و عليه رسمه مطواه متقاطعة مع بلطة .. و لونه فوشيا فى ابيض .. و يقوم بعد كده العساكر و الضباط يعملولهم شاى ليبتون فتلة و حلبه حصى ..... ايه رايكم فى الحل ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اه نسيت افكر اختنا العزيزة / ندا .. هوه الشهداء اللى عن حق على الحدود كانوا منين ؟؟؟؟ من ليبيا و لا من الداخلية كلهم ؟؟ بس ده حلال لكن لما بلطجى يضرب ضابط او عسكرى ؟؟ مش مهم مصريين فى بعض مش كده !!!!! حسبنا الله و نعم الوكيل .......
فعلا احنا شعب فرعونى ( ساكتناله دخل بحماره ) مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟ عيب بقى و خلينا محترمين و لو شويه صغننة ؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام .....*****/////
والله انا محبتش ارد عليك لانك بتقول نخلينا محترمين وانا مش عارفه هيا متوجهه لمين بالظبط وبرضوا الحسبنه دى مش عارفه هيا رايحه انهى اتجاه عامه

لو ع الرد الى مستعجل عليه فانا هنا وردى موجود دائما وحاضر

وبالنسبه لرأى حضرتك الحلبه والشاى فهو راى مجدى جداااااااااا .. اتمنى يعملوا بيه

وبالنسبه للشهداء ع الحدود دول كانوا جيش يا زيزو باشا مش شرطه

واحب اعرف حضرتك من انهى تيار عشان تقول سكتناله دخل بحماره .وكانك الحاكم بأمر الله ... يعنى انت جيش ولا شرطه ولا اسف يا ريس ولا ايه بالظبط

وبالنسبه لردودى فانا مهاجمتش الشرطه لانى مش هكون منطقيه لما ادى حكم عام بان الشرطه كلها عاوزه الولعه او مفتريه لا احنا عندنا ظباط شرفاء كتير اووووووووووى ربنا يحميهم ويكتر من امثالهم

وكلامى واضح يا باشا .. انه ممكن الداخليه تتعامل باى طريقه الا الضرب بالنار .. لانه حتى البلطجى لازم نحترم ادميته اصله مش فرخه وهنقتلها دى بنى ادم والمجتمع والظروف هيا الى وصلته لكده

ولو حضرتك بتتكلم على معامله الشرطه فياريت تحسبها من الاول .. لو المجلس العسكرى الموقر والداخليه كانوا اتخذوا اجراءات وقرارات وطلبات الثوار .. وتعاملوا بنفس سرعه الثوره واتعاملوا بروح الثوره لا كان هيبقي في مليونيات ولا اعتصامات ولا اضرابات ولا هجوم ع الاقسام

من الاخر احنا كشباب قام بثوره حاسين اننا بنتقرطس .. قيادات الداخليه زى ما هيا .. فلول الوطنى لسه في اماكنهم .. قرارات الثوره وطلباتها متنفذش منها حاجه .. ومع ده كله الطوارئ رجع تانى .. فرقنا ايه احنا بقا عن ايام المخلوع الله يجحمه

واكيد طبعا انا مش مع الهجوم على اقسام الشرطه بس بتكلم عن ادميتنا الى المفروض تحترم لانه اكيد لما الشرطه تضرب النار هتاخد ناس ابرياء برصاصها .. واحد معدى من قدام القسم واحد بيتفرج واحد اتضحك عليه ؟؟؟؟؟ ولا ايه ؟؟

طولت عليك معلش وفي انتظار ردك .. وللحديث بقيه

om amro
ما شاء الله والناس اللي دهستهم عربات الشرطة واللى انقتلوا في ميدان التحرير كانوا أمام مراكز شرطة؟وكان معاهم سلاح من أصله؟طيب لما سيادتك صادق وأنا أشك في صدقك أنت أول عميل للنظام البائد إلى أن تسلم من قتل أـبنائنا دول عاملينك وزير صورة لا بتهش ولا بتنش الله يرزق مصرنا من يخاف الله ويعرف أن هناك يوم للحساب ومن يحقق العدل فيها وأقول لسيادتك كل جبار ظالم لة نهاية ودولة الظام ساعة ودولة الحق بإذن الله إلى قيام الساعة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو شاهد مظاهرة امام وزارة الداخلية لأقالة منصور العيسوى الاثنين 6مايو
منصور العيسوي/ اعتزام اصدار بيان اعتذار رسمى من وزارة الداخليه بسبب عنف الضباط