نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى المدونين والتدوين

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مصيبه في ارشفه مدونات بلوجر خلي بالكم

في يوم 08-09-2011, 12:26 كتب المشرف العام ا شرف نور موضوع باسم خلل فى الارشفة لمدونات بلوجر
وده كان نص موضوعه

(((((((((((
فيه خلل غريب فى ارشفة مدونات بلوجر يعنى عندى بعد ما كانت الارشفة لحظية دلوقتى بقت الارشفة بعد 3 او 4 ساعات واوقات بتتاخر اكتر من كده ، الاول كنت افتكرت ان السبب تحديث البيج رانك بس التحديث خلص من فترة والمشكلة قائمة ،،، حد عنده فكرة عن الاسباب ولا كده جوجل بيضيق على مدونات بلوجر ولازم نشترى دومينات مدفوعة .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

)))))))))))))))))))

ولكن لم يرد احد علي موضوعه وكالعاده ظن الجميع انها مشكله تخصه هو فقط ولكن

بعد ان تاكد من الخبر

انا بقي كتبت

الموضوع بجد انا صبرت اكثر من اسبوع ونفس المشكله مع العلم اني اليوم بتاريخ موضوعي اليوم كانت بلوجر متوقفه لبعض الساعات شكلها كده في مشكله كبيره في بلوجر ومش عرفين يصلحوها
الارشفه عندي كانت كويسه وبيج رانك كويس والموضوع كان يظهر في جوجل سريعا دلوقتي الموضوع بياخد 5 او 6 ساعات للظهور في جوجل وكمان اللي يغيظك ان المواقع اللي بتنشر فيها الموضوع تظهر الاول قبل موضوعك في جوجل وبعديها بكام ساعه بيظهر رابط موضوعك في جوجل واحتمال مايظهرش

كمان

وبعد التاكد من مصدر قلي ان في مشكله لدي بلوجر لانهم عندهم تحديثات في اللوجو واسم جوجل بلوجر بس ظهرت لهم كام مشكله وجاري الحل

لو حد يا جماعه عنده فكره عن الموضوع اكثر يقلنا

ومحدش يتعب نفسه في موضوع حصري لانه مش هيتنشر الا بعد الموضوع ما يبقي اتعرف

مستني ردكم وبالاخص عبده باشا

وده رد اخر

خدمة Blogger غير متوفرة في الوقت الحالي

خدمة Blogger غير متوفرة في الوقت الحالي. نأسف لهذا الانقطاع في الخدمة.

هذه الرسالة التي هتظهر لك في حال محاولتك لفتح blogger

منذ الخميس الفائت و blogger يعاني من مشاكل تقنية مما دعى القائمين عليه لوقف العمل في blogger بصورة مؤقته

و الجدير بالذكر انه كان مقرر عمل صيانة ل blogger يوم الاربعاء الساعة 10:00PM بالتوقيت الباسفكي
Blogger will go into read-only mode Wednesday 10:00PM PST for about an hour for maintenance.

الا ان الصيانة أددت الى مشاكل تقنية و منها ان كل التدوينات من تاريخ الصيانة تم حذفها تماما من المدونات
To get Blogger back to normal, all posts since 7:37am PDT on Weds, have been temporarily removed. We expect everything to be back to normal soon. Sorry for the delay.

ومن المتوقع ان تتم حل المشكلة قريبا

أخر رسالة من blogger
We’ve started restoring the posts that were temporarily removed and expect Blogger to be back to normal soon

المقال "مصيبه في ارشفه مدونات بلوجر خلي بالكم" نشر بواسطة: بتاريخ:
vampire0
انا عندى نفس المشكله وفعلا المواقع الى بنشر فيها بتسبقنى حاجه تجنن
soso2toto2010
و الحل يا حماعه.؟؟؟؟؟؟؟؟؟
soso2toto2010
ربنا يستر علينا الشغل واقف كده
Mohamed Zalata
عندى نفس المشكلة
اشرف نور
للاسف المشكلة مازالت قائمة حتى اللحظة وفعلا الضرر واقع على المدونات اللى بتعتمد على الاخبار الحصرية اللحظية ، الملاحظ انى الارشفة بتتأخر ساعتين او تلاتة واقات بتم الارشفة فى نص ساعة يعنى فى لخبطة غير مفهومة ، ربنا يسهل وتكون مشكلة مؤقتة لان لو مكنش كده اصحاب المدونات الكبيرة هيضطروا لربطها بدومينات مدفوعة اجبارى .
vampire0
هههههه ومحرر المواضيع مش بيفتح بيحمل وخلااااااااااااااااااص ولو رجعت للمحرر القديم اعلانات ادسنس مش بتظهر فى المواضيع ههه
mego_o
ااووووووووووف...انا حتي رابط البلوج بدومين مدفوووع ونفس الحكايه حاجه قرف
الخطير جدا
طب ودلوقتي ياجماعه ايه الاخبار
himasat
على فكرة اعانى من نفس المشكلة فى لارشفه بطىء شديد فى الارشفه مع ان المدونة بيج رنك 2 وكمان بتتصدر النتائج اول ما الموضوع بتارشف
الارشفه بطية جدا ممكن بعد 5 ساعات ممكن اكتر ممكناقل بس الموضوع دا قاله اكتر من شهرين
حد عنده حل

مع المعلم ان ام بدخل الويب مستر مبلقيش جوجل جدد الخرائط بترايخ النهردا

هل المشكلة فى القالب ام المشكلة فى كود الميتا والاكواد الخاصه بالارشفه

عملت اعاده نظر وقالوا ان الموق غير معاقب ولم نكتشف اى شىء عليه

انا جربت عاوز واحد فاهم حاجه فى الدنيا دى يقول اى حاجه
%u0632%u0627%u0626%u0631
فعلا فى مشكلة غريبه قائمة حتى اليوم ..مع العلم انى على دومين مدفوع وبيج رانك 1 .. لكن الغريب ان المواضيع احيانا تتارشف بسرعه واحيانا تفضل باليومين مش عايزه تنزل ..لو حد عرف اى شئ جديد يا ريت يفهمنا
سيف الدين قطز
ربنا ييسر الأمور بإذن الله
إن شاء الله خير
mahmoedm
نفس المشكله , مع العلم ان ارشفتي كانت لا تتعدي الدقيقة , واحيانا لا تتعدي الثانية , انا علي ثقة ان المشكله من بلوجر , باذن الله تتحل قريباً .
ali mkdm
ان عندى نفس المشكلة عندى ثلاث مواضيع لم يؤرشفوا
SNV-LMD
نفس المشكل معاي الارشفة بطيئة جدا وتظهر قي مواقع النشر اسرع من المدونة ؟؟؟
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياريت يشوفو حل لى الموضوع ده لأنها حاجة تزهق بصراحة وى الواحد مش عارف يشتغل خالص
soso2toto2010
هل وجد احد حل ولا لا

ابه الاخبار
yaserlove16
لو عملنا دومين مدفوع المشكلة هتتحل ولالالالالالالالا
soso2toto2010
لو عملنا دومين مدفوع المشكلة هتتحل ولالالالالالالالا

اكيد طبعا لازم تتحل ان شاء الله
L!ON HE@RT
جوجل حاليا تقوم بالتجهيز لتحديث البيج رانك الشهر القادم
دة ظرف طارئ
drspiderman
الى يعرف حل ياريت يوقلنا يا جماعه
MostZ
ربنا يستر وميحصلش المشاكل دى تانى

http://thakaffa.blogspot.com/

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ضبط أهم اعدادات مدونات بلوجر
مدونة المحررون العرب : دروس بلوجر ، هاكات مدونات بلوجر ، اضافات بلوجر، اشهار
حصريا كود تهيئة مدونات بلوجر لمحركات البحث لمنافسة مدونات الوورد برس
مشكله... بطىء ارشفه مدونة بلوجر بعد ان كان الموضوع ينزل فى اقل من 5 ثواني محتاج خبير
مشكلة فى مدونات بلوجر