نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

استشهاد ظابط بالجيش فى اشتباكات العريش والقبض على خمسة من المسلحين

استشهد ظابط بالقوات المسلحة برتبة نقيب واصيب ثلاثة جنود اخرى فى الاشتباكات التى جرت اليوم بين مسلحين ملثمين وقوات من الجيش و الامن المركزى..
كما اصيب معاون مباحث القسم النقيب يوسف الشافعى بعدة طلقات بالبطن و 5 افراد شرطة اخرين..
ووقعت اصابات خطيرة بين بعض المدنيين و قوات الامن.. وجارى نقل جميع المصابين بطائرات عسكرية الى مستشفى القوات المسلحة بالمعادى..

وكان ملثمون قد امطروا قسم شرطة العريش (ثان) بوابل من الرصاص اليوم الجمعة وسط تكهنات بان ذلك أمر يتعلق بأجندات خارجية تهدف لتفريغ سيناء من الأمن المصري لخدمة اسرائيل..وتقوم قوات من الجيش والأمن المركزي بالتعامل من المسلحين الذين مازالوا يواصلون إطلاق النار باتجاه القسم..
واكدت مصادر أن أوامر عليا صدرت من القاهرة لقوات الجيش بالتعامل مع المسلحين وإنقاذ القسم، بعد أن حاولت قوة من الجيش التدخل لمنع الاعتداء على قسم الشرطة وأجبرها المسلحين على التراجع..
واكدت مصادر امنية ان المسلحون ينتوون طرد الجيش و الشرطة من العريش وحكم سيناء عرفيا..واضافت المصادر ان المسلحون يتم امدادهم بالسلاح ووجود عناصر من جيش الاسلام وعناصر فلسطينية بين المسلحين وان الوضع اصبح خطيرا و يتطلب تدخلا عاجلا من القوات المسلحة بارسال دعم عسكرى جوى لانقاذ ظباط الشرطة المحتجزون بالقسم وحماية المواطنين.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وفى متابعة للاشتباكات..تمكنت القوات المسلحة المصرية من القبض على 5 يشتبه فى تورطهم فى هذه الاشتباكات وتم تحويل المتهمين الى الجهات المختصة للتعامل معهم..
وقالت مصادر امنية ان منفذو هذه العملية هم من جماعة التكفير و الهجرة وانهم كانوا وراء الانفجارات التى حدثت بالعريش الفترة الماضية مثل تفجير خط انابيب الغاز و مبنى امن الدولة بالعريش.

المقال "استشهاد ظابط بالجيش فى اشتباكات العريش والقبض على خمسة من المسلحين" نشر بواسطة: بتاريخ:
زيزو باشا
بس لما كام كلب فيهم ( المعتدين على القسم ) يضربوا بالنار و يروحوا فى ستين داهية نسميهم شهداء و الضباط متهمين
اقسم بالله الذى لا يغفل و لا ينام ان لو فيه راجل واحد قال على اى كلب بيعتدى بالمنظر ده شهيد ؟؟ لايبقى هوه اللى عايز يهدر دمه مش الضابط اللى بيدافع عن مقر عمله و كمان العزيز الفاضل ابن القوات المسلحة اللى ضحى بروحه اثناء تادية واجبه ايه ؟؟ حتعملوه شهيد و الا متهم و انقضت الدعوى لوفاته .. والله حلال فى كلاب الشمال دول الرمى بالرصاص على قارعة الطريق طول عمرهم ( خونة خونة خونة ) و اللى يقول غير كده كداب بلاش قرف بقى ؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****
abo_harb
هدى اعصابك مش كده يا اخ زيزو
sniperads
ان لم يستطيع المجلس الاعلى السيطرة و فرض الامن فلن يستطيع حماية مصر من العدو الخارجي...
لله الامر كله و هو خير من يستطيع افشال كل مكر الداخلي والخارجي لاعداء مصر.
جدة مصرية
بس لما كام كلب فيهم ( المعتدين على القسم ) يضربوا بالنار و يروحوا فى ستين داهية نسميهم شهداء و الضباط متهمين
اقسم بالله الذى لا يغفل و لا ينام ان لو فيه راجل واحد قال على اى كلب بيعتدى بالمنظر ده شهيد ؟؟ لايبقى هوه اللى عايز يهدر دمه مش الضابط اللى بيدافع عن مقر عمله و كمان العزيز الفاضل ابن القوات المسلحة اللى ضحى بروحه اثناء تادية واجبه ايه ؟؟ حتعملوه شهيد و الا متهم و انقضت الدعوى لوفاته .. والله حلال فى كلاب الشمال دول الرمى بالرصاص على قارعة الطريق طول عمرهم ( خونة خونة خونة ) و اللى يقول غير كده كداب بلاش قرف بقى ؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****
بنترحم على الضباط ورجال الأمن
والله يرحمهم

لكن لا يمكن حا نترحم على المجرمين أبدا ولأنهم لا يستحقون الرحمة ولأنهم خونة
وربنا ينتقم منهم انتقام عسير
والأحوال دخلت فى منعطف خطير جدا ولازم بقى الشعب والشرطة والجيش يتحدوا مع بعض
لحماية مصر

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم

شكرا كتير مشرفنا العام أبو حرب
%u0632%u0627%u0626%u0631
والله البلد دى ماتستاهل اللى بيجرالها

منار
azhar
كل ده من أعمال أعداء مصر ولاعلاقة للشعب المصري بالحاجات ده
عليم
ادعوا معي قبل الافطار فالدعوة مستجابة في رمضان

اللهم وحد كلمتنا
%u0632%u0627%u0626%u0631
مش هي دي الخطه اللي عاملها السعوديه لخراب مصر كما قالت الجزيره من قبل( معا لتدمير مصر). التفريق بين ابناء مصر عن طريق رفع شعارات طائفيه بعد ان كان الشعب كله له شعارات و مطالب و احده و الجيش حامي الشعب و البلد و الثوره .بمد السلافيين و الاخوان بالمال الازم لتنفيذ الخطه بجمع اكبر عدد لتفتيت الثوره كما حدث في الجمعه المشئومه. وبعد ذلك ارادت ان تنذر الجيش بوجود اخطار خارجيه بالهجوم علي قسم العريش بهذا الكم الهائل من المعدات و الاسلحه. من فضلك ايها الشعب المصري العظيم يجب قراءه ما يحدث بعين العقل لنعرف وتحلل تصرفات هولاء الخونه من يرفع علم السعوديه و من يقول طز في مصر اكيد خاين و حقيلر و لا يستحق ان يكون مصري
أحمد بنى سويف
بسم الله الرحمن الرحيم
( واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا )
صدق الله العظيم

الوحدة والتوحد الحل الويد لإنقاذ مصر
ulv maro
مش هي دي الخطه اللي عاملها السعوديه لخراب مصر كما قالت الجزيره من قبل( معا لتدمير مصر). التفريق بين ابناء مصر عن طريق رفع شعارات طائفيه بعد ان كان الشعب كله له شعارات و مطالب و احده و الجيش حامي الشعب و البلد و الثوره .بمد السلافيين و الاخوان بالمال الازم لتنفيذ الخطه بجمع اكبر عدد لتفتيت الثوره كما حدث في الجمعه المشئومه. وبعد ذلك ارادت ان تنذر الجيش بوجود اخطار خارجيه بالهجوم علي قسم العريش بهذا الكم الهائل من المعدات و الاسلحه. من فضلك ايها الشعب المصري العظيم يجب قراءه ما يحدث بعين العقل لنعرف وتحلل تصرفات هولاء الخونه من يرفع علم السعوديه و من يقول طز في مصر اكيد خاين و حقيلر و لا يستحق ان يكون مصري
وليه مش بتتكلموا لما هيلاري كلينتون تيجي مصر وتدعم الحركات السياسية (باستثناء الاسلامية) بمبلغ 2 مليار دولار
ايه تفتكر من غير مقابل حبايب يعني بيعزموهم على كوبايتين شاي
مش بتتكلموا بس الا عن السلفيين والاخوان تشويه صورة وخلاص
لما الجيش يتهم 6 ابريل بالخيانة والاجندات الخارجية قلتوا لالالالا يا مجلس يا اعلى انتا غلطان لازم تجيب دليل على اتهامك
لكن لو الجيش قال السلفيين دول ولا ستين في سبعين وجايين من المريخ هتصدقوهم !!!

كفاية تززيف انتو اللي عايزنها تخرب
ulv maro
من يرفع علم السعوديه و من يقول طز في مصر اكيد خاين و حقيلر و لا يستحق ان يكون مصري
هههههههههه
اهبل او بتستهبل
الميدان كان مليان اعلام يا كداب
فلسطين ( يبقى حماس بتدعم السلفيين !! )
السعودية ( يبقى النظام الملكي بيدعم السلفيين !!!! )
الجزائر ( بوتفليقة شغال زي الفل مع السلفيين !! )
تونس ( بن علي عايز يحكم مصر عشان طردوه من تونس وبيدعم السلفيين !! )
ليبيا ( القذافي عايز يهرب على مصر وليه اهداف فيها عشان كده قرر يدعم السلفيين !!!! )
اليمن ( صالح عايز ييجي مصر يعمل عمليات تجميل ... اذن يجب عليه ان يدعم السلفيين !! )
سوريا ( بشار الاسد عايز تضامن المصريين ... عشان كدا ومن غير ما يتردد قرر يدعم السلفيين !!! )

بلاش نتكلم القوى السياسية ( العلمانية والليبرالية ) بعد الثورة كانوا رافعين اعلام امريكا يا كداب
وكانو هيبوسوا ايدين هيلاري كلينتون عشان دفعتلهم 2 مليار دولار دخلو جيوبهم عيني عينك ومفيش اتهام اتوجه ليهم وبتحسنوا الظن فيهم!!!
ulv maro
جماعة التكفير والهجرة يا زائر يا مدلس جماعة منحرفة خارجة عن الاسلام والاسلام بريء منها وحذر منها العلماء
ulv maro
كداااااااااااب يا زائر

مين قال طز في مصر

الغريب ان كدبكم وااااضح زي الشمس ومش عارفين تعملوا ايه
%u0632%u0627%u0626%u0631
مينفعش احنا العرب المسلمين نتخانق ونقول طز لبعض احنا المفروض نفكر مين من مصلحته يوقع السلفيين والمسيحين قبل كده ودلوقتى السلفيين والجيش وليه يكون يوم الجمعه بالذات الى ميدان التحرير فيه كان بيقول كلنا ايد واحده اصحوا بقى وشوفوا مين اللى هيموت وياخد سينا من سنة 1948
atelba
.. وكـــل عــام وآنتــم بخــــير
المطلوب من :
اهل سيناء الأبلآغ عن الفلسطنين المختبؤن عندهم
من الجيش ضرب بيد من حديد علي كل من يريد الفوضى و الفلسطنيون يريدون فوضى
من الجيش هدم كل البيوت التى بها انفاق ونقل اهلها بعيدا عن الحدود
من الشعب المصرى عدم الرحمة مع الفلسطنيين غير النظاميين و الأبلآغ عنهم
%u0632%u0627%u0626%u0631
بس عايز اقول لزيزو ده انه يحترم نفسه وهو بيتكلم علشان انا مصرى فى العريش بس من الشرقيه وكتير زايى مصرين وكلنا مصرين يجى هو ويقول احنا كلاب .....؟

انا بس مش راضى اشتم علشانى محترم وعايز اقول حاجه احنا الشباب كنا جنبا الى جنب مع القوات المسلحه وكنا بنحمى القسم من المعتدين تيجى انت وتقول علينا خونه؟
حسبى الله ونعم الوكيل
%u0632%u0627%u0626%u0631
آدي اللي أخدناه من الثورة ياسادة، هرج ومرج وأطماع داخلية وخارجية، وعلى عينك ياتاجر، ولسه
زيزو باشا
بس عايز اقول لزيزو ده انه يحترم نفسه وهو بيتكلم علشان انا مصرى فى العريش بس من الشرقيه وكتير زايى مصرين وكلنا مصرين يجى هو ويقول احنا كلاب .....؟

انا بس مش راضى اشتم علشانى محترم وعايز اقول حاجه احنا الشباب كنا جنبا الى جنب مع القوات المسلحه وكنا بنحمى القسم من المعتدين تيجى انت وتقول علينا خونه؟
حسبى الله ونعم الوكيل
ما انت ما تقدرش تشتم اخى الفاضل و اقولك ليه بكل بساطة و انت ذكرتها بنفسك الا و هى ( انا من الشرقية ) هل سيادتكم تقارن بين الشراقوة و نخوة الفلاح الاصيل و العربى الكلب الذى عاشر اليهود و بعد التحرير اشار للجميع بالبنان ( الله يخرب بيت اليوم اللى دخلتوا فيه سيناء ) و الحديث ده بحذافيره كان امامى مباشرة .. عرفت الفرق بين الفلاح المصرى الاصيل صاحب النخوة و اللى كان بيرتع ( اثناء الاحتلال فى احضان اليهود ) و زعل قوى ابان التحرير ؟؟ يبقى عرفت مين هما ( الاعلام السوداء + االاربي جى + مدافع الجرينوف على السيارات الربع نقل ) اظن مفهوم و اتفهم القصد و النية مش كده و الا ايه ؟؟؟ و للعلم ماسمهاش ( زيزو ده ) لانى فى العقد السادس من العمر لمعلوميتك الشخصية و انا محترم و اعرف اميز المشاركات كويس جدا و للاسف مش حضرتك المسموح لك ان تقيمنى مش كده و الا ايه ؟؟ نفهم المقصود الاول و بعدين نرد بالحوار مش بالتجاوز ؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *******
abo_harb
حسبى الله ونعم الوكيل فيما يحدث بين المصريين

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نبأ عاجل : استشهاد 4 مجندين واصابة 5 فى تفجير سياره بكمين العريش