نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

كل حاجة عن التحويل الورقي للجامعات

بسم الله الرحمن الرحيم
و مبروك للي حولو و اللي تحويلهم متقبلش و حيحولو
انا حشرحلكوا مثال عليا انا مثلا الحمد لله جيبت 380.5 و جالي فنون جميلة عمارة المنيا و عملت تحويل لأسكندرية اللي واخدة من 381.5 فرق درجة و كنت متأكد انه مش هيتقبل طب ليه؟
- اولا فنون جميلة عمارة اسكندرية كانت واخدة 97 طالب من الثانوية العامة و ب 10/100 يعملو 10 طلاب لكن اللي كانو جايبين 381 كانو حوالي 15 تقريبا فكل اللي كان جايب 381 في المنيا و عايز يحول اسكندرية عشان القرب اتوافق عليهم لكن اللي جابو 380.5 او 380 و عايزين يروحو اسكندرية حيعملو كالأتي؟
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الكلية الل يعايزين يحولولها فين ؟ جامعة اسكندرية؟
يبقي حروح ادارة الجامعة في الأسكندرية و معايا ايه اثبات اقامة و وصل نور و ميا حاجات تثبت انك في اسكندرية؟
طيب ازاي طب مانا واخد ال ث ع من اسكندرية ؟ معلش روتين بقا ؟ اوك و معاك بطاقة ترشبحك علي فنون جميلة عمارة المنيا و الشهادة بتاعة النجاح و حتسأل في ادارة الجامعة عن التحويلات و تروح تعمل تحويل لكلية مناظرة رسومه حوالي 100 جنيه اوك و بعدين هيقلك التحويل حيخلص علي امتي تيجي رايح عالكلية اللي حولتها و حتكون اتبلغت بأسمك و انضاف للكشوف و حتروح و معاك ورقك و تقدم عادي و تمتحن كشف طبي بس خلي بالك
ممكن يطلبوا منك تبرع ؟؟؟ في حدود كام ؟؟
من 500-1000 جنيه و قاصل معاهم و ادفع 300 جنيه و تتقبل عادي و ده ان شاء الله اللي حعملو
التبرع ده مش رشوة اصلا قبل ما يكون التنسيق عالنت كان التحويل التناظر بيوصل لنسبة 20 و 30 /100 ورقي
بس ده حاجة كدة عشان الجامعة و الوزارة تستفاد و تخلي التحويل المتناظر 10/100 عشان تعبي فلوس من الباقي
طب عرفت منين الكلام ده ؟

انا قولت قبل كده ان والدي اصلا شغال مدير عام شئون طلبة بكلية الاداب بدمنهور - و كان شغال امين عام مكتب التنسيق ايام ما كان ورقي
و الحمد ببه بردو انا بنت خالتي حولنالها ورقي من صيدلة المنيا (اقل صيدلة ) لأسكندرية و تقدروا تشوفوا الفرق السنة اللي فاتت .
اي استفسار انا موجود

للأمانة فهو منقول ولكن لكى تعم الفائدة
و السلام ختام

المقال "كل حاجة عن التحويل الورقي للجامعات" نشر بواسطة: بتاريخ:
thezoro_112
فى أشد الشوق الى ردودكم
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا جتلى فنون جميلة عمارة المنيا و انا عايش فى القاهرة و كنت عاوز احول لجامعة حلوان اعمل ايه ؟
thevirus
انا جتلى فنون جميلة عمارة المنيا و انا عايش فى القاهرة و كنت عاوز احول لفنون جميلة حلوان هل ينفع ؟
%u0632%u0627%u0626%u0631
طب انا فى طب بيطري الاسكندريه وجايب 394.5 وعايز احول صيدله من 396.5 ينفع ولا لا
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا جبت 388.5 زجالى هندسة اسيوط عايز احول الكس
hanaemad
اريد التحويل من اداب دمنهور الى معهد فنى صحى الاسكندرية
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا تم ترشيحى لصيدلة حلوان وعملت التحويل الورقى للمنصورة هل لازم اقدم ورقى لحلوان الاول ولااستنى النتيجة فى اول العام الدراسى
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا جالى صيدلة المنصورة وقدمت طلب تحويل الى صيدلة طنطا امتى النتيجة ارجوك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بشرى لطلاب الثانوية العامة فتح باب التحويل الورقى بين الكليات حتى 10 نوفمبر 2013
نظام التحويل بين الكليات 2012 , دليلك الكامل لكل خطوات التحويل
نتيجة التحويل بين الكليات 2013 للجامعات وتقليل الإغتراب 2014
فتح باب التحويل بين الكليات المناظرة والغير مناظرة ورقيا وتعديل شروط التحويل