نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار أخبار التعليم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

كل مايخص التقديم والالتحاق بالكلية الحربية 2016/2015 ( المواعيد والاوراق والشروط والتخصصات والمجموع)

تحيه حب واعزاز وتقدير واجلال لكل رجال القوات المسلحه المصريه البواسل لخير جند الله فى الارض لحماه الوطن وامنه وسلامته تحيه واجبه من مواطن مصرى بسيط لا يملك سوى الدعاء لجيشنا العظيم الذى اعطى للعالم درس فى الرقى والحضاره فى الحرب والسلم واثبت للكافه والخاصه والدانى والقاسى كيف يكون الجيش هو قلب ونبض شعبه فمنذ قديم الزمان وانتم ومازلتم وستظلوا ابدا ذلك الشريان الذى يمد هذا الوطن بالامن والامان وبكل خير فى صمت الابطال وشموخ الفرسان البواسل بارك الله فيكم جميعا ابتداء من فخامه المشير الى اصغر طالب يتقدم لمصنع الابطال والرجال ليستكمل مسيرة العطاء والتقدم باذن الله والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

المقال "كل مايخص التقديم والالتحاق بالكلية الحربية 2016/2015 ( المواعيد والاوراق والشروط والتخصصات والمجموع)" نشر بواسطة: بتاريخ:
worldmember
حد يعرف نظام الاكاديمية الحربية للضباط المتخصصين ؟؟؟؟
انا خريج هندسة اسكندرية قسم اتصالات بتقدير عام امتياز دفعة 2011
عايز اعرف اليوم بيعدي ازاي على الضابط المتخصص في الجيش والمرتبات بتبقى كام وكدة يعني
%u0643%u0631%u064A%u0645
انا خريج نظم المعلومات ادارية2011 والشهادة معتمدة بقرار من وزارة التعليم العالي
انا مطلوب لاداء الخدمة العسكرية
ودلوقتي يوم الترحل الى التجنيد 18/10/2011
فا انا عاوز اقدم فى الحربيه ضابط المتخصص
هل ينفع طيب وازي اخطار الجيش
وحتي لو دخلت الجيش هل يحق لي انا اقدم فى اكاديمة ظابط المتخصص اثناء الخدمة ياريت حد يارد عليه ضروري فى الااسئلة دي
وبالنسبة فتح الباب لظابط المتخصص كام اكتوبر بظبط ياريت حد يقولي بارك الله فيكم
الجارح محمد
استحلفك بالله ترد عليا انا خريج حقوق 2011-2012 ايه الورق المطلوب منى علشان اقدم واسحب الملف ازاى لان الكليه مش ليها موقع على النت
%u0632%u0627%u0626%u0631
أنا خريج دفعة 2011 حاصل على بكالوريوس علوم حاسب .... وكنت عايز أعرف معلومات تفصيليه عن الاكاديمية وخطوات التقديم والشروط برجاء الافادة ومراسلتى على الايميل [email protected] ولكم خالص الشكر والتقدير
khaled the legend
انا خريج صيدلة 2011 و كنت عاوز اسأل هو امتى هيبدأ اعلان التخصصات المطلوبة و امتى هيبدأ سحب الملفات .. و شكرا
%u062D%u0627%u062A%u0645
ردا على جميع اسألتكم
========
الضباط المتخصيين يبدأ الاعلان عنها فى يوم 1.10.2011
والتخصصات الطبية والهندسية لها الحق التقدم حتى يصل الى 27 سنه
اما باقى التخصصات بعد عامين من التخرج بحد اقصى
تسطيع سحب الملف من الكلية الحربية فى مصر الجديده
بتمن تقريبا 70 جنيه
شكرا لكم
gmail125
شكرا لردك اخى الكريم المفيد تحياتى لك
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا خريجه علوم رياضه وحاسب 2011 هما طالبين بنات ولا لا فى التخصص ده
وايه هى الشروط
من غير اسم
انا خريجه اداب انجليزى دفعه 2010 بس لسه مكمله 23 كنت داخله المدرسه متاخر فهل ده يمنعنى من انى اقدم فى الاكاديميه الحربيه وكمان كنت فاكرة السن القانونى ده لطلبه الثانويه العامه ارجوو الرد ولك جزيل الشكر
gmail125
لك حق التقديم وسحب الملف ايضا...........
gmail125
.......................................,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
زائر12
اناخريج كلية التربية قسم بيولوجى اساسى جيولوجيا فرعى (بكالوريوس علوم وتربية 2011) ينفع اقدم فى قسم الضباط المتخصصين بالكلية الحربية
%u0632%u0627%u0626%u0631
السلام عليكم
لو سمحت عايز اعرف اخر ميعاد لسحب الملفات للضباط المتخصصين
وتاريخ التقديم وجزاك الله خير
%u0632%u0627%u0626%u0631
لو سمحت عايز اعرف انا مجند في الجيش دلوقتي ينفع اقدم في الحربية
%u0632%u0627%u0626%u0631
السلام عليكم انا بكالريوس خدمه اجتماعيه بتقدير مقبول ممكن اتقبل ف اكدايميه الشرطه او الحربيه او هما طالبين التخصص ده؟؟.... ارجو الرد
%u0632%u0627%u0626%u0631
السلام عليكم انا بكالوريوس خدمه اجتماعيه بتقدير مقبول ممكن اتقبل ف اكاديميه الشرطه او الحربيه او هما طالبين التخصص ده؟؟.... ارجو الرد
ROGY
انا خريجه تربيه عام قسم رياضيات وحاسب الي سنه 2011 دور تاني هل يحق لي التقدم في قسم الضباط المتخصصين في القوات المسلحه مع العلم ان سني 23 سنه ارجو الافاده والرد السريع ولكم مني جزيل الشكر والتقدير
وائل العواد
طيب انا دلوقت خريج دفعة 2010 تربية موسيقية بس سنى عدى 22 سنة ينفع اقدم وهل لازم اجتاز الاختبارات زى زى طلاب الثانوية العام ارجو الرد وشكرا
Ali El Shaf3y
انا خريج كلية تجارة دفعة 2011
بس فى يناير الجاى هيبقى عندى 23 سنة
ومطلوب فى الجيش يوم 20/10
هل ينفع اقدم فى اكاديمية الضباط المتخصصين ؟؟؟
ولاهيبقى فى مشكلة فى الجيش او السن ؟؟؟
برجاء الرد ...
خضر محمد عبداللاه
انا حاصل الثانويه الازهره2001اريد الالتحاق بالكليه العسكريه
خضر محمد عبداللاه
اريد الالتحاق بالكليه العسكريه
طحاويكا
انا معايا بكالريوس تجارة بس بتقدير مقبول ينفع التحق بالظباط للمتخصصين ويشترط اللياقة البدنية ارجو الرد وجزاك الله خيرا
زائر وطني
عاوز اعرف يوم 11/10/2011 القادم سيتم فتح باب التقدم للضباط المتخصصين ام لا وما هي الشروط والمؤهلات المطلوبه

مع خالص الشكر
وائ فتحى
سحب الملف امتة ميعادة واذا كنت داخل الجيش ظابط احتياطى
الاسكندرانى الجامد
انا ظابط احتياطى فى الجيش وحسلم نفسى يوم 27/10 وعايز اسحب الملف واتقدم للاختبارات عايز اعرف ميعاد السحب علشان انا من اسكندرية
pop20005
انا خريج هندسة دفعة السنة دى و عاوز اعرف التقديم يبدا امتى و ينتهى امتى انشاء الله و عاز اعرف ينفع اقدم ولا لا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و شكرا جزيلا
worldmember
انا خريج هندسة اتصالات 2011
في ناس بتقول التقديم يوم 15 اكتوبر ، وناس بتقول 20 اكتوبر ، وناس بتقول 22 اكتوبر ، عموما
هل القيد العائلي للجدين (ابو الاب وابو الام) مطلوب لانه صعب اوي يتعمل
حسام محمود طربش
انا خريج تجارة واخذت اعفاء من الجيش هل ينفع اقدم
احمد المصرى 21
انا خريج حقوق دفعة2009 وحصلت على الماجستير 2011 هل يحق لى الالتحاق بالضباط المتخصصين مع العلم ان عمرى الان 24 سنة ,ارجو الرد سريعا

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
موقع التسجيل بالكلية الحربية 2015 , نتائج اختبارات القبول بالكلية الحربية
شروط الالتحاق بكلية الشرطة 2013 - 2014 وكل مايخص التقديم والقبول بكلية الشرطة 2013/2014
التخصصات المطلوبة للكلية الحربية 2013، الكليات المطلوبة للقبول بالكلية الحربية 2014
اعلان مسابقة دولة قطر لطلب معلمين ومعلمات لعام 2014 الشروط والتخصصات وطريقة التقديم