نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالصور اشرس حملة لمقاطعة نجيب ساويرس والاعداد فى ازدياد

[CENTER]
بعد الساخرة التى نشرها رجل الاعمال نجيب ساويرس والتى يسخر فيها من الاسلاميين بصورة لميكى ماوس وهو ملتحى ومينى وهى ترتدى النقاب دشن شباب الفيس بوك حمله شرسه لمقاطعة جميع شركات نجيب ساويرس وانتشرت الحملة بسرعة كبيرة على الفيس بوك وتم انشاء العديد من الصفحات التى تدعو الى مقاطعة موبينيل ولينك واوراسكوم تليكوم واون تى فى وغيرهم .. اشهر تلك الصفحات صفحة بعنوان " احنا كمان بنهزر يا ساويرس " رداً على اعتذار ساويرس والذى قال فيه " انه بيهزر" وقد ارتفع عدد المشتركين فى تلك الصفحة بسرعة ليصل الى اكثر من 65 الف متابع كما لوحظ انخفاض حاد لشركة اوراسكوم تليكوم التابعة لساويرس وانتشرت الدعوات للتحويل من موبينيل الى اتصالات بنفس الرقم ..

صور بعض الصفحات الداعية لمقاطعة ساويرس

[IMG][/IMG]
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

[IMG][/IMG]

المقال "بالصور اشرس حملة لمقاطعة نجيب ساويرس والاعداد فى ازدياد" نشر بواسطة: بتاريخ:
nabilamedhat
الا الهزار فى امور الدين
ولا يجب الا نتهاون فى حق ديننا
%u0632%u0627%u0626%u0631
الاخت نبيله مدحت اسلوبك جميل ونقدك مهذب
اذا كنت تنتقد اسلوب شخص فلا داعى للغلط لانك سوف تجد من هو اوقح منك يستطع الغلط فيك اكثر من غلطك فى الاخر

اسلوب ساويرس ليس للغلط فى المسلمين المصريين فهو كمان مصرى_ انا مسيحى ومصرى من ساعه ما اتولدت وانا مسيحى ومصرى وعمرى ما حبيت يكون عندى خط موبينيل رغم انى اشتريت اول خط ب 2200 جنيه واستلمته بعد شهر من موبينيل وبعد كده حولته بيزنس ولغيته وانا الان مع فودافون واتصالات- 6 خطوط- ولكن ليس لان ساويرس مسيحى يبقى اشترى من عنده؟ البقاله بتاعته مش عجبانى ؟؟ كلام فارغ والراجل ده محترم ومصرى تعتز بيه مصر وما عنده يشتريك ويشترى البلد بتاعتكم كلها و للعلم موبينيل المسلمين اللى فيها 70% من العاملين وكذلك لينك دوت نت
%u0632%u0627%u0626%u0631
الى بيرد على الاخت نبيلة لازم تعرف ان الفلوس الى عند ساويرس الى بتقول انه يقدر يشتريها ويشترى بلدها بيها دى سارقها من دم المصريين من أيام ما كان عامل دقيقة الموبايل ب 3 جنيه وأن فلوسة مش هتحميه ولا هيقدر يشترى حد بيها إلا السفهاء من أمثالك
aleskandrany
ياجماعة مش عيزين الموضوع يعمل فتنة بيننا احنا مش بنقاطع ساويرس عشان مسيحى احنا بنقاطعة عشان استهزاءه بالدين ولو كان مسلم بردو كنا هنعمل معاه كده
%u0632%u0627%u0626%u0631
وهو لو كان فعلا محترم زى ما بتقول كان يسىء لاى دين ومصر عمرها ما تعتز بواااااحد زى ده
%u0632%u0627%u0626%u0631
لا هزار في الدين
ساويرس عمل هذا ليعرف رد الفعل لعمل شئ اخطر ومدبرضد الدين
PrInCeSs R
ساويرس مصرى واستهزأ بالدين الاسلامى

ولما جه يعتذر قال بهزر و كأن الدين نكته ومجال للهزار

لما قلنا مقاطعه قلنا ده مش لانه مسيحى لانه لو مسلم كان هيحصل ده واكتر كمان
%u0632%u0627%u0626%u0631
مفيش حد يقول انه كان بيهزر ليه طفل مش عارف ايه اللى ممكن يتهزر فيه ن اللى ممنوع حتى الجدال فيه امال رجل اعمال ازاى
جدة مصرية
لالالالالالالا لم يكن هزارا أبدا

ولكنه كان استهزاء حقيقى

وبكده كان ممكن جدا يعمل مصيبة كبيرة فى مصر ولكن ربنا ستر

المفروض ساويرس راجل ناضج ورجل اعمال عاقل وبيعرف يوصل للنجاح ازاى

مش معقول بقى عقله حا يتوقف فجأة ولا ينتبه انه ممكن يعمل كارثة قومية اذا لم يكن قاصدا بالفعل

شكرا مشرفنا الاسكندرانى
%u0645%u0635%u0631%u0649
المقاطعه مع سويرس دى انذار لاى حد يفكر انه ستهزء بالاسلام وكمان لو كان سويرس بيهزر ما احنا كمان بنعرف نهزر وممكن نرسم شنوده وهو لابس بدلة راس بس يا ترى هتقبلو انه ده برده يكون هزار ولا انا غلطان
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا مع المقاطعه الراجل ده مش عارف اى حاجه عن شركاته والفساد اللى فيها امال ازاى عايز يعمل حزب ويتكلم عن دوله باكملها يروح يشوف مهازل الطريق الصحراوى الاول بعد كده يبقى يتكلم عن حال البلد وحسبى الله ونعم الوكيل.
waleenazmy
هذا ردي عليك و على معلمك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
مشروع نجيب ساويرس فى امريكا اخر اخبار نجيب ساويرس
حملة ضد نجيب ساويرس على موقع تويتر وتعليقات ساخرة عليه
بالصور حملة على الفيس بوك لمقاطعة طلعت زكريا
تراجع كبير وخسائر فادحه فى شركات الخنزير نجيب ساويرس والتعاون العربى فى حملة لمقاطعة منتجاته
نجيب ساويرس يقود أكبر حملة للتنصير فى مصر بالتعاون مع مؤسسة أمريكية