نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مفاجأه : إنذار علي يد محضر للمشير والنائب العام

ائتلاف خريجي وطلاب الحقوق والشريعة والقانون ارسلو إنذارا علي يد محضر حمل رقم 479 لكل من المشير محمد حسين طنطاوي رئيس المجلس العسكري والنائب العام المستشار عبد المجيد محمود والمستشار محمد عبد الغني رئيس مجلس الدولة يطالبوه فيه بعدم التصديق علي أي دفعة خاصة خلال الفترة القليلة القادم و بوقف جميع التعيينات في الهيئات القضائية.

حيث طالب الانذار المشير بعدم التصديق علي التعيينات فيما طالب رئيس مجلس الدولة بعدم اعتمادها نظرا للفساد الموجود بالمجلس وتوريث القضاء.

وقال منسق الائتلاف أحمد يحيي ممنوع تعيين ابناء المستشارين وحصولهم علي تقديرات أقل واستبعاد الحاصلين علي تقديرات امتياز وجيد جدا كما حدث في الدفعات السابقة.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

كما قال ايضا إن هناك ترقبا لتعيين دفعة جديدة بمجلس الدولة والنيابة العامة ولابد من التأكد من تكافؤ الفرص دون تفرقة.

المقال "مفاجأه : إنذار علي يد محضر للمشير والنائب العام" نشر بواسطة: بتاريخ:
جدة مصرية
تصرف غريب فعلا ويا ترى كان موقف المشير والنائب العام تقبلوا هذا التصرف أم لالالا ؟؟؟

الله أعلم

شكرا لك راضوى
راضوى
والله يا جدتى نية الشباب دى مش واضحه .. اى اخبار جديده عن استقبال او رفض الانذار اكيد هواصله مع حضرتكـ .. وشكرا لمروركـ اتمنى يكون عجب حضرتكـ
عبدالكريم200
مصر بتتغير واكيد كل شئ لازم يواكب هذا التغيير
وفعلا كلنا عارفين حكاية توريث القضاء ونعانى منها

ان شاء الله الايام القادمة يكون فيها خير لمصر

شكرا اخى على موضوعك

زيزو باشا
بصراحة بكل صراحة من القلب / الانذار ده سليم 100 فى ال100 --- ليه التفرقة علشان بابا فى القضاء لازم البيه الننوس يبقى وكيل نيابة و اللى طفح الكوتة فى المذاكرة و حصل على تقدير اعلى ماياخدش حقه ؟؟؟؟؟؟ ليه و الف ليه الحق زى الخبر ما بيقول اساس التقدير يبقى هوه الفاصل فى التعيين و بعد كده لو القضاء طلب فحص لاسرة الخريج حتى الدرجة الرابعة لبيان كون احد من اسرته مسجلا مثلا او سبق الحكم عليه بجناية مهما كانت درجتها -- فده امر اخر من شان القضاء و لائحته الداخلية __ لكن لو تساوت الكفتان يبقى الصح ان صاحب التقدير العلمى الاعلى هو الفائز مش الكوسة علشان بابا مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *************
REBEL
كلام سليم والله بس جاى متأخر انتوا لسة فاكرين ان فية ثورة قامت

كانت حلوتها فى حموتها
المرابط المصري
بصراحة بكل صراحة من القلب / الانذار ده سليم 100 فى ال100 --- ليه التفرقة علشان بابا فى القضاء لازم البيه الننوس يبقى وكيل نيابة و اللى طفح الكوتة فى المذاكرة و حصل على تقدير اعلى ماياخدش حقه ؟؟؟؟؟؟ ليه و الف ليه الحق زى الخبر ما بيقول اساس التقدير يبقى هوه الفاصل فى التعيين و بعد كده لو القضاء طلب فحص لاسرة الخريج حتى الدرجة الرابعة لبيان كون احد من اسرته مسجلا مثلا او سبق الحكم عليه بجناية مهما كانت درجتها -- فده امر اخر من شان القضاء و لائحته الداخلية __ لكن لو تساوت الكفتان يبقى الصح ان صاحب التقدير العلمى الاعلى هو الفائز مش الكوسة علشان بابا مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *************
وانا معاك في الراي ده مائة في المائة
راضوى
وانا معاكم فى كل آرائكم دى وبجد انا سعيد لمروركم بموضوعى.
جدة مصرية
والله يا جدتى نية الشباب دى مش واضحه .. اى اخبار جديده عن استقبال او رفض الانذار اكيد هواصله مع حضرتكـ .. وشكرا لمروركـ اتمنى يكون عجب حضرتكـ

كلنا بجد سعداء بيك جدا وكأننا نعرفك من سنوات وربنا يديم المعروف بيننا جميعا يارب
ويوفقك ابنى ويوفق الجميع باذن الله
أبناء وبنوتات مشرفين ومشرفات حقيقة بنجوم مصرية
راضوى
بجد يا جدتى انا اللى سعيد جدا جدا بالكلام ده وبجد انا مش عارف اقولك ايه بس بجد انا يشرفنى ويسعدنى انى اعرف احلى واجدع ناس فى الدنيا كلها هنا فى نجوم مصريه..

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
إنذار على يد محضر لرئيس الجمهورية يتهمه بالتلاعب
إنذار على يد محضر لمحافظ الإسماعيلية يطالبه بعرض حسنى عبد ربه للبيع