نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار أخبار التعليم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نتيجة تنسيق الازهر 2011 - 2012 - نتيجة تنسيق جامعة الازهر 2012/2011

وعلى فكرة فى كذب واشتغالات علينا شوفوا ازاى نتيجة الثانوية الازهرية 2011 مبشرة من فضيلة شيخ الازهر فين مبشرة وفين شيخ الازهر ده اللى قال ان هية مبشرة اظاهر ان ماشفهاش خالص ومايعرفش ان نسبة النجاح 56% وان نسبة النجاح فى الميكانيكا 54% وان الدراجات فى المواد زبالة بسبب التصحيح الزبالة احمد الطيب هو الوحيد اللى من النظام القديم اللى لاغايت دلوقتى ماتشالش واحنا بقى ان شاء الله اللى هانشيله قولوا يارب

المقال "نتيجة تنسيق الازهر 2011 - 2012 - نتيجة تنسيق جامعة الازهر 2012/2011" نشر بواسطة: بتاريخ:
الثانوية العامة هى نصيب لكن فعلان انا حزينى ان بنتى دخلتها ازهر هى الان تحملنى المسولية سوال محيرنى اى مكسب سوف يحصل علية المصحح من ظلم للطالب فى التصحيح انا دعوت امام الكعبة من يظلم طالب فى التصحيح اللة يظلمة دنيا واخرة
%u0632%u0627%u0626%u0631
فعلا عندك حق هو من النظام السابق
herot
رقم الجلوس 112091
lionhmada
أكد د.اسامة العبد رئيس جامعة الازهر قبول جميع الطلاب الناجحين في الثانوية الأزهرية للالتحاق بكليات الجامعة وفق المجموع الذي حصلوا عليه.. وقال العبد في مؤتمر صحفي للاعلان عن بدء تنسيق الأزهر انه سيتم استقبال المتقدمين لمكتب التنسيق بدءا من السبت القادم ويستمر 6 أيام.

أوضح رئيس الجامعة انه تم زيادة كليتين في سجل رغبات الطلاب هذا العام وهما كلية الاعلام والتربية الرياضية بعد الموافقة من المجلس الأعلي للأزهر ورئاسة الوزراء علي انفصالهما ليستقلا بذاتهما كما تم افتتاح فصلين في كليتي الطب بدمياط للبنات وبأسيوط كما يجري حاليا الاعداد لفتح معهد فني للتمريض يقبل الحاصلين علي الثانوية الازهرية وتكون مدة الدراسة به عامين بعد الثانوية.

أعلن رئيس الجامعة ان علي الطلاب تسجيل رغباتهم عن طريق الانترنت عبر موقع الجامعة الالكتروني أو موقع الحكومة الالكتروني اضافة إلي وجود مكاتب ورقية لمن يصعب عليه الدخول عن طريق الانترنت أو لم يقدر علي معرفة الرقم السري مكتبان في القاهرة بمدينتي البنين والبنات وفي فرعي الجامعة بأسيوط وطنطا.

و اشار د.العبد إلي أن المتقدمين في المرحلة الأولي من العلمي وعدهم 10390 طالبا ومن البنات 7348 وفي الأدبي بنين 17798 ومن البنات 14466 ليكون اجمالي عدد الطلاب المتقدمين في المرحلة الأولي 50 ألف طالب وطالبة .
ازهرية مظلومة
ربنا ينتقم من الظالم واولا المصححين الظالمين واللة انا من من شهر سبعة بذاكر ولا فية يوم راحة وكل شوية دروس والحمد للة داخلة الامتحان وانا مطمنة اقل حاجة 98وكنت حاسبة اخطائى ولما جت النتيجة حسبى اللة ونعم الوكيل اللى ما يعرفش حاجة مرفوع فى السما واحنا اللى ممتازين نروح فين مفيش ادامى الا دراسات بالرغم مدرسى وزمايلى ماكانوش يقولولى الا ياباش مهندسة
ازهرية مظلومة
واللة انا مظلومة جدا فى التصحيح المفروض اجيب98 ربنا ينتقم منهم ومجموعى زبالة بالرغم الى انا واللة كل حاجة كانت عندى المذاكرة وكل المدرسين كانوا مايقولوليش الا ياباش مهندسة ولكن حسبى اللة ونعم الوكيل ضيعوا تعبى من شهر 7 ربنا ينتقم من الظالم وانصحكم ما حدش يراجع مهواش جيلة حاجة حد بياخد حاجة من الظالم
ازهرية
عاوزة اقول حاجة اللى بيدافع عن شيخ الازهر مايعرفش حاجة كفاية مستقبلنا ضاع
وائل عبد الجواد محمد يسين
رقم جلوسي:29439 ارجو منكم الاخبار بكل ما هو جديد عن تنسيق الازهر 2011\2012
الاسم\وائل عبد الجواد محمد يسين
samer elshemi
رقم جلوس ابنى 074590
lionhmada

غداً السبت .. بدء تنسيق قبول الطلاب بجامعة الأزهر

يبدأ غدا (السبت) نحو 50ألف طالب وطالبة من الحاصلين علي الثانوية الأزهرية إجراءات تنسيق قبولهم وتسجيل رغباتهم للالتحاق بجامعة الأزهر للعام الجامعي 2011/2012.

وأوضح الدكتور هاني حرب مدير وحدة نظم المعلومات والشبكات بالجامعة، أن تنسيق الأزهر هذا العام سيكون إلكترونيا كما كان العام الماضي، حيث يمكن للطلاب إدخال بياناتهم عن طريق الإنترنت على موقع الحكومة الإلكترونية والموقع الإلكتروني الخاص بالجامعة وهو: www.egypt.gov.eg

وقال إن باب التنسيق يمتد ستة أيام حتي الخميس 4أغسطس، مشيرا إلى أن الجامعة خصصت أربعة مكاتب بداخلها علي مستوي الجمهورية لمساعدة الطلاب علي تسجيل الرغبات.
%u0632%u0627%u0626%u0631
اناالنبوى عاوز اعرف ايه اخر فتره للتظلم
ازهرية
137319 علمى
كل الاسماء
انا جبت السنة اللفاتت 99والسنة ده 77ازاي ده فين الشيخ ابو دقن ده هو ده امتحانات وايه بعتقد نفسي في الجيش
كيمو 1222
والله العظيم الراجل ده محترم جدا {الطيب} انا جايب 96% وده رقم جلوسي 108361
يا أخي انت و هو مش احسن طنطاوي الله يرحمه ولا علشان كانت الدنيا كوسة ودلوقتي بقت تمام
هو احنا كده مانحبش الاعتدال لكن نحب الهلس واللعب وآخر السنة نعيط

د/محمد كمال محمود --- الشرقية --- 0147278759
الفرق بسيط
فى الثانوية العامة اللجان كانت سهله والتصحيح كان تمام ومع ذلك فيه ناس مجموعها زباله
اما الازهر لم يراعى ظروف تعطل المدارس بسبب الثورة والامتحانات صعبة جدا والحيوانات الملاحظين كانو يستفذوا الطلبه بكلماتهم بص قدامك محدش يكلم اللى جنبه وكل دقيقة يقول باقى من الزمن كذا توتر وفقدان للاعصاب وعدم تركيز 00 حرام واشك ان كان فيه لجان زبح للطلبه وليس رأفه 00 والناتج ان النتيجة زباااااااااااله وشكرا
طا لبه
بسم الله الرحمن الرحيم (السلا م عليكم ورحمة الله ) وبعد ..... يجب ان ارد اولا على كل من وجه اسائه الى الازهر ثم شيج الازهر بان هذا يدل على الجهل وعدم احترام العلماء الاجلاء وعدم احترامهم لابائهم ( قم للمعلم وفه التبجيلا كادالمعلم ان يكون رسولا) ولكن ادعو الله ان يهدى الجميع ....قال تعالى ان الله لا يضيع اجر من احسن عملا ...) ومن هذا انصحكم بالصبر وحسن الثقة بالله... وانا مثلكم فيما حصل لكم فى الامتحانات... وارجو ا من فضيلة شيخ الازهر ان يراعى ظروفنا واحوال اهلينا طوال العام من دروس ومصاريف وخلافه..... وذلك من خلال مساهمته فى خفض الــــتــــنــــســـــيــــق وذلك من اجل اعطاء الفرصة لمن لم يحصل عليها من قبل وتفر يجا لهموم ابا ئهم وادخال السرور والبهجه عليهم ، وادعو الله فى هذا الشهر المبارك ان يسدد الازهر وشيخ الازهر الي مايرضى الله ورسوله.......والسلام عليكم ورحمة الله (وكل عام وانتم والامه الاسلاميه بخير).... رقم جلوسى ( 136122) رقم التليفون (0552826363) وارجو الاتصال عليه عند ظهور النتيجه للتنسيق.......... ولكم جزيل الشكر على ذلك
ظلموووووووووى
حسبي الله ونعم الوكيل معقول انا جايبه 96 و95 السنتين الى فاتو والسنه دى اكتر سنه تعبت فيها اجيب 80 طيب ازززززززاااااااااااااااااااااى والله حراااااااااااااااااااااام حسبي الله ونعم الوكيل
زائرمحبط
لازم التنسيق يبقي دفعتين دفعة للناجحين والتانية للدور التاني ولازم التنسيق ينزل السنه دي لو كان زي كل سنة كلنا هنروووووووووووووووووووح في شربة ميا وانا اولكم كل الي حوليا زعلانين لان دامش مستوايا
يشىيىش
ياجماعه استهدوا وصلوا علي النبي انا اولا بعتب علي الاح اللي بيقول اننا نسيب الازهر وان اي حد يعرف اي حد داخل ازهر يمنعه انت غلطان احنا مش المفروض نحقق اللي في نفس الصهاينه احنا لزم نضحي انا بطلب نضحي بشويه درجات مش بقلك ضحي بنفسك زي اخوتنا الشهداء (افرء الفتحه)اللي راح دمهم علشان بلدهم انا بقول ضحي بشويه درجات في الدنيا علشان مناره الاسلام وشوف حسابك في الاخره
يشىيىش
ياجماعه استهدوا وصلوا علي النبي انا اولا بعتب علي الاح اللي بيقول اننا نسيب الازهر وان اي حد يعرف اي حد داخل ازهر يمنعه انت غلطان احنا مش المفروض نحقق اللي في نفس الصهاينه احنا لزم نضحي انا بطلب نضحي بشويه درجات مش بقلك ضحي بنفسك زي اخوتنا الشهداء (افرء الفتحه)اللي راح دمهم علشان بلدهم انا بقول ضحي بشويه درجات في الدنيا علشان مناره الاسلام وشوف حسابك في الاخره وانا لعلمكم اكتر واحده مظلومه فيكم ودي والله مش حكايه شمعات ويريت اللي مش مظلوم زينا السنادي يقعد ساكت (ملهوش دعوه اصلا)sorry
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا جماعه الحمد لله انا احنا نجحنا
adel_22882
رقم الجلوس 2482
اسلام اشرف محمد
الحمد لله والصلاة والسلام علي رسول الله وبعد
اوجه رسالتي لم يستطيع ايصالها الي شيخ الازهر تحت عنوان (الازهر اوشك ان يضيع )
اقول لشيخ الازهر يا شيخ الازهر اوشك ان يضيع ان لم يكن ضاع فليسالني سائل يقول ولما ؟
اقول حينما يردد الناس قول ..خاب وخسر من ادخل ولده الازهر لصعوبه المناهج وقله خبره المدرسين وغير ذلك
ياشيخ الازهر ......... ان كنت تعمل حقا لله فارح طلاب الازهر ووفر لهم المدرسون الكفاءه وخفف عنهم المناهج
واقول لجميع من يقراء رسالتي هذه// سؤال هل ينفع ان يكون المعهد الثانوي فتره مسائيه لا
معهدي فتره مسائيه كيف اذاكر للثانويه //يا شيخ الازهر ارح طلاب الازهر والا فلا ازهر بعد اليوم
ابنك اسلام اشرف محمد وهذا هاتفي للجميع 0120300937
ابو وسام
أرجوا من ابنائى الطلبة كتابة تعليقات تعكس آداب بيوتهم وإحترام أسرهم وأن يكون النقد بطريقة مهذبة وعلى فكرة أنتم تعودتم عاى الغش والنجاح بدعاء الوالدين والظاهر انتو عاوزين فاروق حسنى يبقى شيخ الازهر مش كده 0 الراجل ده محترم ومثقف والأزهر يتشرف بأن يكون الطيب شيخا" له والله وعلى فكرة أنا ولى أمر وليست لى علاقه به ولكنها الحقيقة وكل تعليمات الشيخ بالجدية والحزم وده كان فى مصلحة الطالب المجتهد وهذا ماتحتاجة بلدنا فى الوقت الراهن 0
%u0632%u0627%u0626%u0631
شيخ الازهر هو الشىء الوحيد المتبقى من النظام السابق فلما لم يرحل معااااااااااااا لاستقالة شيخ الازهر
عندى حلم
انا 3 ادبى ازهرى جبت 88% ونفسى ادخل صحافة اولغات ياترى هلحق ولا ايه لو سمحتوالى عارف يرد بسرعه وحسبى الله ونعم الوكيل فى الازهر
النهى
حسبى الله ونعم الوكيل فيك يا شيخ الازهر يا كذاب وربنا مش هيسيب حقنا ابدا حرام دا المجاميع السنة دى زبالة والله زاكرنا مذاكرة محدش زاكرها ربنا ينتقم منك يا شيخ الازهر يا ظالم وربنا يخدك ويريحنا منك
ازهريه وكنت افتخر
والله اللى ايدوا فى الماء مش زى اللى ايدوا في النار انا جبت 95.5 بعد الهم والتعب وكنت اذاكر وانا مريضة وبعدين كانت الامتحانات صعبة ولكن ربنا وفقنى وحليت حلو وحسبت لنفسى بالزيادة 99 ولكن لم اعفى من ظلم التصحيح مش حرام ورقتى فى الادب بنص الكتاب واقل5 درجات وورقتى ليس بها ولا خطا واحد وقال بيقولوا ابائنا ده لو كان الاباء مع ابنائهم بهذه الطريقة لفسدت الارض
بيقولوا عليا مجتهد
السلام عليكم.. الازهر ؟؟كان نفسى اكون طبيب مسلم ناجح لكن مش عارف انا قصرت ولا اتظلمت لكنى والله تعبت مواد كنت بسمعله فيها كانو من الكتاب وفى النهايه سراب اللى ناقص فيه درجه القاها اتنين والاتنين اربعه ومولد وفى النهاية رست على 94.5 الحمد لله خير

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نتيجة تنسيق الازهر علمي بنين 2011 / تنسيق جامعة الازهر المجموعة العلمية بنين 2011
نتيجة تنسيق الازهر ادبي بنين 2011 / تنسيق جامعة الازهر المجموعة الادبية بنين 2011
نتيجة تنسيق الازهر 2011 - 2012 - نتيجة تنسيق جامعة الازهر
نتيجة تنسيق الازهر علمي بنات2011 / تنسيق جامعة الازهر المجموعة العلمية بنات 2011