نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ترقبوا نتيجة امتحانات الدور الثانى للدبلومات الفنية 2010من هنا تابعونا

بسم الله الرحمن الرحيم

النتيجة هتظهر هنا قريبا على هذا الموقع تابعونا:-
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

http://natega.moe.gov.eg/2009/diplom/

المقال "ترقبوا نتيجة امتحانات الدور الثانى للدبلومات الفنية 2010من هنا تابعونا" نشر بواسطة: بتاريخ:
شيماء زكريا
انا قلقانة قوى ونفسى انجح بقى ياريت تظهر نتيجة الدور التانى فى اسرع وقت فى اسرع وقت بالتوفيق للجميع انشاء اللة
Shaymaa Sayed
ان شاء الله هتنجحى

تابعى معنا النتيجه لحظه بلحظه هنقلك أخر أخبارها وبأذن الله لما تظهر هنضع النتيجه هنا بالموضوع

وبالتوفيق بأذن الله تعالى

محمدصبرى
انا محمدصبرى عاوز لو سمحتم اعرف نتيجة الدبلوم النهارده ولا ترقبو وتترقب ثلاث ايام ايه الحكايه هتظهرولا لا
Shaymaa Sayed
تابعنا أخى الكريم ولاول ماتظهر النتيجه هيتم الأعلان عليه على طول فى هذا الموضوع ان شاء الله تعالى
وبالتوفيق للجميع
الراااااايق
ياااااارب انجح انا وشيماء السيد بس والباقي يسقط
الراااااايق
يااااارب انجح يا جماعه ده رقم الموبايل بتاعي اول ما تظهر حد يبشرني بالخير ولي يبشرني بالخير والله لشحنله ب10جنيه وانا في الخدمه ده الرقم 0117450269
مع تحياتي محمود الرايق
Shaymaa Sayed
ان شاء الله ناجح أخى فى الله محمود
بس مفيش داعى لرقم الموبايل ولاحتى الأيميل أول ما تطلع النتيجه هنضعها هنا بالموضوع فورا ان شاء الله تعالى
وأظن ان وضعك لرقم التليفون مخالف أرجو ألغائه من مشاركتك
وبالتوفيق للجميييييييييييييييييييييييييييع ان شاء الله تعالى
الراااااايق
ياااااارب انجح انا وشيماء زكريا بس والباقي يسقط
الراااااايق
شكرا يا شيماء السيد
شيماء زكريا
مرسى بس يارب كل الطلبة ينجحو
Shaymaa Sayed
شكراااااااااااااااا لكم

وبأذن الله كل الطلبه هينجه وهنبلغهم الخبر عن قريب

جزاكم الله كل خير باذنه تعالى
شيماء زكريا
انا بقى زهقت ويظهر كدة انا النتيجة فاضلها كثيربس ياريت تقولو هتظهر امتى بالظبض
Shaymaa Sayed
أنتظرى أختى الكريمه الى الأن لم تظهر وأول ماتظهر بأذن الله هنضعها على طول
متقلقيش ان شاء الله خير
الراااااايق
يا جماعه انا سمعت ان النتيجه ظهره النهار ده ياااااااااارب
الراااااايق
والله انا كمان زهقت ومش عايز النتيجه خلاص
شيماء زكريا
ياريت فعلا تكون هتظهر انهاردة عشان انا اعصابى تعبت انا مبنامش بسبها لان متوقفة عليها حجات كتير
محمدصبرى
هل النتيجه هتظهر النهاره انا جالس من الصبح حتى الان علشان النتيجهولا اقوم انام واستخير الله

ارجو الرد
محمدصبرى
[QUOTE=محمدصبرى;291787]هل النتيجه هتظهر النهاره انا جالس من الصبح حتى الان علشان النتيجه ولا اقوم انام واستخير الله وعلى فكره انا مدرس ولست طالب ولكن عندى بعض الاقارب قلقنين على النتيجه وبا الطبع اشاركهم القلق ولكن عندى سؤال اصلى الفجر وانام ولا انتظر

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
وووووووووووووووسسسسسسسلالام[SIZE="7"][QUOTE][QUOTE][QUOTE
Shaymaa Sayed
الوزير أعتمد النتيجه أخوانى الكرام

بالتوفيق للجميع ان شاء الله تعالى
Shaymaa Sayed
النجاح فى الدور الثانى لدبلوم 5 سنوات بنسبة 91%

أعتمد وزير التربية نتيجة امتحانات دبلومات الدراسة الفنية المتقدمة (نظام السنوات الخمس) والنسبة العامة للنجاح فى الدورين الأول والثانى،حيث بلغت النسبة العامة

للنجاح فى الدورين 91.02% وبلغ إجمالى الناجحين فى الدورين 14 ألفا و968 طالبا وطالبة، بينما بلغ إجمالى عدد الحاضرين فى الدور الثانى فقط 3 آلاف و202 من الطلاب، نجح منهم ألفان و806 طلاب وطالبات.

وفى شعبة فنى أول تجارى، بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى ألفا و620 طالبا وطالبة نجح منهم ألف و376 طالبا وطالبة، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 5 آلاف و254 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 82.58%.

أما فى شعبة فنى أول فندقة وخدمات سياحية، بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 502 من الطلاب نجح منهم 450 طالبا وطالبة، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين ألفا و894 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 91.85%.

وفى شعبة فنى أول زراعى, بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 81 طالبا وطالبة، نجح منهم 74، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 354 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 97.52% .

وفى شعبة فنى أول صناعى، بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 890 طالبا وطالبة نجح منهم 805 طلاب، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 7 آلاف و274 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 97.68%, وفى شعبة الدراسات التكميلية الصناعية بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 108 طلاب، نجح منهم 100، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 191 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 90.95%.

يذكر أن امتحانات الدور الثانى للدبلومات الفنية للعام الدراسى (2009/2008) قد بدأت يوم 25 يوليو/تموز 2009، وانتهت فى 4 أغسطس/آب 2009 وتقدم إليها 250 ألف طالب وطالبة لنظامى ال3 و5 سنوات فى مختلف التخصصات، للطلاب الراسبين فى مادة أو مادتين أو المجموع.

كان الدكتور يسرى الجمل قد اعتمد نتيجة الدور الاول للدبلومات الفنية 2 يوليو/تموز 2009، وبلغت النسبة العامة للنجاح فى نظام 3 سنوات 48.17% مقارنة بعام 2008 التى بلغت 56.99%، فيما بلغت النسبة العامة للنجاح فى نظام 5 سنوات 73.96% مقارنة ب 76.07% عام 2008.
Shaymaa Sayed
النجاح فى الدور الثانى لدبلوم 3 سنوات بنسة 76%

اعتمد الدكتور يسرى الجمل وزير التربية والتعليم المصري الاثنين نتيجة امتحانات الدور الثانى للدبلومات الفنية بشعبها المختلفة (صناعى، زراعى، تجارى، فندقى)

نظامى 3 و5 سنوات والنسبة العامة للدورين الأول والثانى.

وبلغت النسبة العامة للنجاح فى نظام 3 سنوات للدورين معا 76.49%، فيما بلغ إجمالى عدد الناجحين للدورين 528 ألفا و702 من الطلاب والطالبات، بينما بلغ إجمالى عدد الحاضرين فى الدور الثانى 244 ألفا و82 طالبا وطالبة، نجح منهم 195 ألفا و713 طالبا وطالبة.

وفى نظام (3 سنوات) بالتعليم التجارى (شعبة عامة) بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثاني 69 ألفا و614 طالبا وطالبة نجح منهم 49 ألفا و6 طلاب، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 143 ألفا و948 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 70.91%.

وفى شعبة التعليم التجارى (الإدارة والخدمات) بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 12 ألفا و987 طالبا وطالبة , نجح منهم 11 ألفا و161 طالبا وطالبة، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 30 ألفا و189 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 85.7%.

فى التعليم الزراعى، بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 22 ألفا و425 طالبا وطالبة, نجح منهم 18 ألفا و593 طالبا وطالبة، ليبلغ اجمالى عدد الناجحين فى الدورين 45 ألفا و232 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 73.64%.

وفى التعليم الصناعى، بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 128 ألفا و782 طالبا وطالبة نجح منهم 109 آلاف و7 طلاب, ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 284 ألفا و131 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 78.65%.

وبالنسبة لنظام التعليم المزدوج (مبارك كول) نظام 3 سنوات، بلغ إجمالى عدد الحاضرين فى الدور الثانى 405 طلاب، نجح منهم 362، وبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين فى تلك الشعبة 4 آلاف و675 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 98.42%.

وفى شعبة زراعى (مبارك كول), بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 50 طالبا وطالبة نجح منهم 37، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 113 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 88.98%, أما فى شعبة صناعى"مبارك كول"، بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 245 طالبا وطالبة نجح منهم 222، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 3 آلاف و920 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 99.09%.

فى شعبة إدارة وخدمات (مبارك كول)، بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 110 طلاب، نجح منهم 103، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 642 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 96.1%.

فى شعبة الإعداد المهنى (فندقى)، بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 194 طالبا وطالبة نجح منهم 170، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 512 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 92.4%.

وفى شعبة زراعى، بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى ألف و940 طالبا وطالبة نجح منهم ألف و367، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 3 آلاف و691 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 85.48%.
وفى شعبة صناعى، بلغ عدد الحاضرين فى الدور الثانى 7 آلاف و735 طالبا وطالبة نجح منهم 6 آلاف و47 طالبا وطالبة، ليبلغ إجمالى عدد الناجحين فى الدورين 16 ألفا و324 طالبا وطالبة بنسبة نجاح 78.45%
Shaymaa Sayed
النتيجة هتظهر هنا :-

http://natega.moe.gov.eg/2009/diplom/
hussieny
ممكن نتجية رقم75721 رانا فتوح زراعى
Shaymaa Sayed
النتيجه أعتمدت بس لسه مظهرتش رسمى على النت وأول ما تظهر هجبهلك على طول بأذن الله تعالى

ومبرووووووووك مقدما
مصطفي شتات
أين نتيجة الدور الثاني لدبلوم التجارة 2009 رقم الجلوس 618273

حارام عليكم هو الطب هيأخذ من دبلوم التجارة السنة دي ولا لقة
Shaymaa Sayed
والله النتيجه أعتمدت بس لسه مظهرتش على النت وأول ما تظهر هجبهلكم على طول

والله أنا مستنيه زيكم عشان أجبهلكم وأبشركم بشرى الخير بأذن الله تعالى
الراااااايق
يا جماعه من الاخر يا ريت اسقط وخلاص انا زهقت خااااااااااالص:
الراااااايق
شيماء زكريا لو جبتي ساقع افتكريني بواحده هههههههههههههههه :
الراااااايق
شيماء سيد
وانتي الساقع بتاعك عندي

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نتيجة الدور الثانى للدبلومات الفنية لعام 2013
نتيجة الدور الثانى للدبلومات الفنية التجارى والصناعى والزراعى 2013
امتحانات الدور الثاني للدبلومات الفنية و المرحلة الثانية و الأولى للصف الثالث الثانوي
غدا : نتيجة الدور الثانى للدبلومات الفنية 2011
مواعيد امتحان الدور الثاني للدبلومات الفنية