نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

استفتاء : ما رأيك في ثورة الغضب الثانية مؤيد ام معارض

الرئيس المخلوع من ضمن الدروع اى رتبة فى الجيش بعد مايتقاعد ويخرج معاش بيعينهم ويشغلهم فى شركات عشان ينهبوا ويسرقوا منها عشان يفضى الملعب والناس ده لا ليها خبرة فى المجال اللى بيروحوا فيه ولا يفهموا اى حاجة غير انهم بيئذوا الناس وبياخدوا حق مش حقهم معاش من الجيش ومرتب ونسبة من ربح المكان اللى بيتعينوا فيه و سيد مشعل وزير الانتاج الحربى مش عارف هو اللى باقى ليه مع انه حوت كبير من ضمن العصابة

المقال "استفتاء : ما رأيك في ثورة الغضب الثانية مؤيد ام معارض" نشر بواسطة: بتاريخ:
عبد الرحمن 2011
يا استاذ عبد الرحمن
إن من دعي الي الثوره التانيه هم دعاة الفكر المخالف والمغاير لمعتقدات المصريين الثابته
واخص هنا العلمانيين الذين يحثون المسيحيين ويتعمدوا تخويفهم من قوي اسلاميه ليس لها علي ارض الواقع من تأثير في تغيير شيء أو أخر ولهذا انجرف المسيحيين وراءهم
الصنف التاني وهم التحرريين وهم قله مأجوره من العدو الصهيوني وأشهر هؤلاء التحريين هم الفنانين والاعلاميين الفاسقين

ثم ما هو مقصدهم من أن يطلبوا بإعداد دستور جديد قبل الانتخابات التشريعيه وقد قالت الامه كلمتها من خلال صناديق الاقتراع الشريفه يوم 19 مارس !!!!!
اليس هذا عبثا بالوطن
أم هو إلتفاف جديد للعب بالماده الثانيه بما انها أحد الثوابت التي يروق لها المسلمون المصريون والذين يشكلون اكثر من 90% من تعداد السكان بمصر

انا شخصيا لن انزل ا وسأكتفي بأن أقول :
حسبي الله ونعم الوكيل في كل من يعبث بأمن ومستقبل وطني

يا عم ابراهيم يا اخواني الماده الثانيه على رقابنا جميعا الاقتراب منها . والحمد لله الاغلبيه صوتنا بنعم للتعديل
لكن السؤال لماذا نتحدث بجزئيه و لماذا اقتصرتم النزول لجمعة الغضب على الدستور او ازاحة المجلس العسكري .
الهدف الاساسي وهو سرعة محاكمة الفاسدين والقضاء على كل جزور الفساد في مصر لاننا بحق لم نشاهد الي الان اي تغيير واعتقد اننا جميعا متفقين على هذا
اما من يقول باستقرار البلاد هل يريد استقرار في وجود الفساد والفاسدين اي استقرار نتحدث عنه لن نستقر ولن نتقدم الا بمحو جزور الفساد .
يا عم ابراهيم كل يوم نفجع باخلاء سبيل احد عناصر الفساد من سوزان الي ذكريا عزمي الي فتحي سرور وان سكتنا واستسلمنا سنجدهم في مناصبهم كما كانو . ناهيك عن قتلة المتظاهرين الذين لا يزالون في مناصبهم وبتم تكريمهم وكأنه تحدي للشعب وللثورة . وجهاز امن الدوله الذي لم يتغير سواء اسمه فقط . عموما الله يكتب اللي فيه الخير
Nile Son
منورين الموضوع
عم ابراهيم

يا عم ابراهيم يا اخواني الماده الثانيه على رقابنا جميعا الاقتراب منها . والحمد لله الاغلبيه صوتنا بنعم للتعديل
لكن السؤال لماذا نتحدث بجزئيه و لماذا اقتصرتم النزول لجمعة الغضب على الدستور او ازاحة المجلس العسكري .
الهدف الاساسي وهو سرعة محاكمة الفاسدين والقضاء على كل جزور الفساد في مصر لاننا بحق لم نشاهد الي الان اي تغيير واعتقد اننا جميعا متفقين على هذا
اما من يقول باستقرار البلاد هل يريد استقرار في وجود الفساد والفاسدين اي استقرار نتحدث عنه لن نستقر ولن نتقدم الا بمحو جزور الفساد .
يا عم ابراهيم كل يوم نفجع باخلاء سبيل احد عناصر الفساد من سوزان الي ذكريا عزمي الي فتحي سرور وان سكتنا واستسلمنا سنجدهم في مناصبهم كما كانو . ناهيك عن قتلة المتظاهرين الذين لا يزالون في مناصبهم وبتم تكريمهم وكأنه تحدي للشعب وللثورة . وجهاز امن الدوله الذي لم يتغير سواء اسمه فقط . عموما الله يكتب اللي فيه الخير
يا عبد الرحمن
أنت عسل
مساء الفل
Nile Son
صباحكم فل ان شاء الله
godzela55
الحمدلله الجمعة نجحت رغم كل اللي اتمنوا انها تفشل

مليون واحد في القاهرة

ونصف مليون في اسكندرية ( وانا شاهد ) .. شارع بورسعيد من اوله لاخره مليان ناس

وبقية المحافظات مجتمعة خرج فيها ما لا يقل عن مليون كمان

وانا فرحان ان الاخوان عرفوا قوتهم الطبيعية لما قعدوا يقولوا مش هننزل عشان الثورة تفشل ... وطلع عصام العريان امبارح بليل يقول انا لا اعلم شيئ عن البيانات الاخوانية التي سفهت من جمعة الغضب الثانية ! ... ( علي فكرة التقية دي عند الشيعة مش السنة يا استاذ عصام )

للأسف انا لقيت ناس كتير شغالة تشتم في المتظاهرين ويقولك ساويرس .. طب لو ساويرس يقدر يحرك 2 مليون مواطن يبقي يتخاف منه !

للأسف يا سادة الحقيقة اللي الكل بينكرها عشان هي موجعة ان كل اللي نزلوا امبارح ناس مش مسيسين .. ولا تبع احزاب ولا تبع حاجة ..

ومحدش طالب بمجلس رئاسي ولا بدستور جديد .. كلنا هتفنا للشهداء وطالبنا بالاسراع في المحاكمات والاشراف القضائي علي جهاز الامن الوطني .. محدش اتكلم كلمة وحدة علي الجيش

انما هي دي مشكلتنا ( إله العجوة ) ... تخلصنا من إله العجوة ( حسني مبارك ) .. وصنعنا إله عجوة جديد اسمه المجلس العسكري .. الاتنين دول لا يجب ان ينتقدوا وكأنهم الهة فعلا .. ايش حال ان مكناش شعوب مسلمة !

وكأني بسمع اعلام الحزب الوطني قبل الثورة ( دول بياكلوا كنتاكي ) .. ( دول هيخربوا البلد ) .. ( عايزين ايه تاني ؟ مهو حققلكم اللي بتتمنوه .. نشتغل ونبني بقي ) ... كلام اهبل وعبيط ومن الواضح ان الثورة غيرت النظام بس مش هتغير الثقافة ولا الفكر ... قدامنا كتير اوي

وكل ثورة وانتوا طيبين
Nile Son

مليون واحد في القاهرة

وانا فرحان ان الاخوان عرفوا قوتهم الطبيعية لما قعدوا يقولوا مش هننزل عشان الثورة تفشل ... وطلع عصام العريان امبارح بليل يقول انا لا اعلم شيئ عن البيانات الاخوانية التي سفهت من جمعة الغضب الثانية ! ... ( علي فكرة التقية دي عند الشيعة مش السنة يا استاذ عصام )

للأسف انا لقيت ناس كتير شغالة تشتم في المتظاهرين ويقولك ساويرس .. طب لو ساويرس يقدر يحرك 2 مليون مواطن يبقي يتخاف منه !

للأسف يا سادة الحقيقة اللي الكل بينكرها عشان هي موجعة ان كل اللي نزلوا امبارح ناس مش مسيسين .. ولا تبع احزاب ولا تبع حاجة ..

ومحدش طالب بمجلس رئاسي ولا بدستور جديد .. كلنا هتفنا للشهداء وطالبنا بالاسراع في المحاكمات والاشراف القضائي علي جهاز الامن الوطني .. محدش اتكلم كلمة وحدة علي الجيش

انما هي دي مشكلتنا ( إله العجوة ) ... تخلصنا من إله العجوة ( حسني مبارك ) .. وصنعنا إله عجوة جديد اسمه المجلس العسكري .. الاتنين دول لا يجب ان ينتقدوا وكأنهم الهة فعلا .. ايش حال ان مكناش شعوب مسلمة !

وكأني بسمع اعلام الحزب الوطني قبل الثورة ( دول بياكلوا كنتاكي ) .. ( دول هيخربوا البلد ) .. ( عايزين ايه تاني ؟ مهو حققلكم اللي بتتمنوه .. نشتغل ونبني بقي ) ... كلام اهبل وعبيط ومن الواضح ان الثورة غيرت النظام بس مش هتغير الثقافة ولا الفكر ... قدامنا كتير اوي

وكل ثورة وانتوا طيبين
الاعداد دي غير معقولة ياجودزيلا

اقصى رقم شفتة ف التحرير 30 الف

منين بقوا مليون !!!!!!
godzela55
الاعداد دي غير معقولة ياجودزيلا

اقصى رقم شفتة ف التحرير 30 الف

منين بقوا مليون !!!!!!

اتفرج علي الصور كويس وكون رأيك

لو اللي نزلوا في التحرير امبارح ميجوش 30 الف .. يبقي اللي نزلوا في الثورة كلها ميعدوش 500 الف واحد !

ولا انتا بتستقي معلوماتك من موقع اخوان اونلاين ؟
godzela55
اتفرج علي الصور كويس وكون رأيك

لو اللي نزلوا في التحرير امبارح ميجوش 30 الف .. يبقي اللي نزلوا في الثورة كلها ميعدوش 500 الف واحد !

ولا انتا بتستقي معلوماتك من موقع اخوان اونلاين ؟

شوف دي

طب شوف دي

مش بذمتك المنظر يفرح

صحيح

في سؤال مهم

ازي العلمانيين واللبراليين بيصلوا ؟ هههههههههههههههههههههههههههههه
Nile Son
عادي ياعم كانوا متوضييييييين وصلوا :d
godzela55
عادي ياعم كانوا متوضييييييين وصلوا :d
خد بالك احنا غلطان جدا لما قولنا انهم علمانيين وليبراليين

دول اصلا مجموعة من الفشلة ... اللي نزل هو الشعب ... اليبراليين والعلمانيين كلهم ميجوش الف واحد في مصر

فأحنا نسبنا فضل امبارح لمن لا يستحقه

ولا انتا رأيك ايه ؟
جابر بن حيان
مؤيددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
Nile Son
رايي اننا فمصر بنحب نلزق اي حاجة لاي حد
عشان بنحب نفتي كتير

زي ماكان بيتقال ان كل اللي ف الميدان اخوان
مع اني اعرف ناس معتدلين وليبراليين بل وسلفيين هناك
عبد الرحمن 2011

مليون واحد في القاهرة

وكل ثورة وانتوا طيبين

الله ينور يا مشرفنا
Mano Crazy
شوف دي

طب شوف دي

مش بذمتك المنظر يفرح

صحيح

في سؤال مهم

ازي العلمانيين واللبراليين بيصلوا ؟ هههههههههههههههههههههههههههههه
ممكن السلفيين و الاخوان يطلعوا يقولوا أنهم كانوا بيصلوا و متوجين لجنينه الميدان نفسه
و أن دول مش بيصلوا فى أتجاة الكعبه و بيصلوا فى أتجاة الميدان هههههههههههههههه
عم ابراهيم
الاخوان هم بلدوزر الحياه السياسيه بمصر
هذه هي الحقيقه التي تؤرق ناس كتير في مصر
هل تعلم ان تعداد الاخوان بمصر يقارب ال 16 مليون
والمؤمنون بأفكار الاخوان يصل الي 12 مليون
godzela55
الاخوان هم بلدوزر الحياه السياسيه بمصر
هذه هي الحقيقه التي تؤرق ناس كتير في مصر
هل تعلم ان تعداد الاخوان بمصر يقارب ال 16 مليون
والمؤمنون بأفكار الاخوان يصل الي 12 مليون
هههههههههههههههههههههههههههههههههه

يا عم دة اذا كان الدكتور محمد المرسي قال ان تعداد الاخوان لا يتعدي 2 مليون

تقولي انتا 16 مليون و12 مؤمنين

خليك موضوعي

والانتخابات هتبقي خير دليل
عم ابراهيم
هههههههههههههههههههههههههههههههههه

يا عم دة اذا كان الدكتور محمد المرسي قال ان تعداد الاخوان لا يتعدي 2 مليون

تقولي انتا 16 مليون و12 مؤمنين

خليك موضوعي

والانتخابات هتبقي خير دليل

انا لم استمع الي الدكتور في هذا التصريح
وان كان كذلك فهو ذكاء منه في اخفاء التعداد الحقيقي للاخوان
التعداد الحقيقي الذي يؤرق عبد الحليم قنديل وأمثاله من النوم
وعلي رأيك .. الصناديق هي اللي الحكم..
فالبرغم من انهم قادرين ان يشكلوا 90% من مقاعد المجلس
فأخلاق الاخوان الممتده منذ عام 1928 لا تسمح
فقد أثاروا أن تمتد يد العطف علي الاخرين بنسبه لا بأس بها
رغم افتقار الاحزاب والتشكيلات الاخري في التحديد
تعرف ليه ؟؟؟؟
لان الاخوان اخوان
اما الاحزاب فهم أكشاك بال عليها الزمان
هههههههههههههههههههههههه
لا تزعل يا صديقي
فهذه هي الحقيقه
وهل عرفت السبب الرئيسي لتشاجر المتظاهرين بميدان التحرير اول امس
المتظاهرين يا صديقي ال 15 الف والذي قلت عنهم مليون
وفي اسكندريه نص مليون
وكأننا مش عايشين في مصر
godzela55

انا لم استمع الي الدكتور في هذا التصريح
وان كان كذلك فهو ذكاء منه في اخفاء التعداد الحقيقي للاخوان
التعداد الحقيقي الذي يؤرق عبد الحليم قنديل وأمثاله من النوم
وعلي رأيك .. الصناديق هي اللي الحكم..
فالبرغم من انهم قادرين ان يشكلوا 90% من مقاعد المجلس
فأخلاق الاخوان الممتده منذ عام 1928 لا تسمح
فقد أثاروا أن تمتد يد العطف علي الاخرين بنسبه لا بأس بها
رغم افتقار الاحزاب والتشكيلات الاخري في التحديد
تعرف ليه ؟؟؟؟
لان الاخوان اخوان
اما الاحزاب فهم أكشاك بال عليها الزمان
هههههههههههههههههههههههه
لا تزعل يا صديقي
فهذه هي الحقيقه
وهل عرفت السبب الرئيسي لتشاجر المتظاهرين بميدان التحرير اول امس
المتظاهرين يا صديقي ال 15 الف والذي قلت عنهم مليون
وفي اسكندريه نص مليون
وكأننا مش عايشين في مصر
لا استمع لرأي الدكتور وبعدين اتأكد

وبعدين ايه الذكاء في اخفاء التعداد يعني ؟

عموما هو انتا فاكرني علماني يعني ولا ليبرالي وبحب عبد الحليم قنديل؟

بالعكس .. بس مع احترامي لانتماء سيادتك فالاخوان موقفهم مخزي من يوم الاستفتاء ..

اما بالنسبة لتعداد الثورة فاتفرج علي الصور فوق اهو

لا تكذب ولا تتجمل
عم ابراهيم
لا استمع لرأي الدكتور وبعدين اتأكد

وبعدين ايه الذكاء في اخفاء التعداد يعني ؟

عموما هو انتا فاكرني علماني يعني ولا ليبرالي وبحب عبد الحليم قنديل؟

بالعكس .. بس مع احترامي لانتماء سيادتك فالاخوان موقفهم مخزي من يوم الاستفتاء ..

اما بالنسبة لتعداد الثورة فاتفرج علي الصور فوق اهو

لا تكذب ولا تتجمل
معلوماتك خاطئه
السبب الرئيسي في انجاح الثوره هم الاخوان
من تصدي للبلطجيه طوال يوم الجمعه 28-يناير وحتي مساء السبت في عراك مستمر بالحجاره وغيره كانوا اخوان
عمر سليمان فور تعيينه نائب اول من دعاهم للحوار هم الاخوان ولم يذكر كلمة المحظوره
دليل انهم كانوا ثقل الثوره المصريه الشريفه
يا صديقي الاخوان دائما جاهزون في كل شيء يخدم الوطن
فمتي كانت الاكشاك الاخري كالوفد او التجمع المضحك او الوطني السفاح جاهزا ؟؟؟!!!!
godzela55
معلوماتك خاطئه
السبب الرئيسي في انجاح الثوره هم الاخوان
من تصدي للبلطجيه طوال يوم الجمعه 28-يناير وحتي مساء السبت في عراك مستمر بالحجاره وغيره كانوا اخوان
عمر سليمان فور تعيينه نائب اول من دعاهم للحوار هم الاخوان ولم يذكر كلمة المحظوره
دليل انهم كانوا ثقل الثوره المصريه الشريفه
يا صديقي الاخوان دائما جاهزون في كل شيء يخدم الوطن
فمتي كانت الاكشاك الاخري كالوفد او التجمع المضحك او الوطني السفاح جاهزا ؟؟؟!!!!
علي فكرة انتا مقرتيش ردي كويس

انا بقولك ان مواقف الاخوان مش عجباني من يوم استفتاء تعديل الدستور

انما انا مأنكرتش فضل الاخوان في الثورة .. بس سيادتك الاخوان عملوا شغل يوم موقعة الجمل

انما يوم 28 كان الشعب كله عمل شغل

وكمان انا مبدافعش عن التجمع ولا الوفد ولا غيره لاني متفق معاك انهم احزاب كرتونية
Mano Crazy
مع أحترامى لكل الشخصيات الموجوده فى الاحزاب و قياداتها أنا عارف إنهم عايزين كلهم يخدموا مصر لكن
لازم تكون الأحزاب كرتونيه و دا لأن مبدأ تأسيس الحزب للأسف كان فى مصر ضعيف جدا
عندكم مثلا السيد البدوى كان كل شوية يقول اة هنتفاوض مع عمرو سليمان وبعد كدة يقول لأ مش هنتفاوض مع عمر سليمان لأ هنتفاوض مع عمر سليمان لأ مش هنتفاوض مع عمر سليمان و كرر السطر دة حوالى 80 مرة دا مش عشان هوا من جواة وحش لأ بالعكس الراجل دة محترم جدا و بيحب البلد جدا لكن للأسف نظام تأسيس الأحزاب كان ضعيف أوى لأنه مالوش حتى مشاركة سياسية فى الدولة

بالنسبه للاخوان بلاش نتكلم عليهم لأن موقفهم بايخ من أول الثورة كمان
من أول ماقالوا يوم 24 أنهم مش هيشاركوا طبعا كان السبب معروف لأنهم خايفين أساسا عشان ميعتقلوش و بعد كدة لما الحكومة هربت قالك لأ أحنا شاركنا من البدايه بس كأفراد طيب ماتقولوا من البدايه أن الأخوان مع الثورة دا حركة 6 أبريل الحديثة كانت أرجل منهم بصراحه فى الحركة دى و حصل كام موقف برضة بايخين أوى إنهم يعملوا نفسهم قيادة على الثورة و يطلعوا يقولوا خطب و كلام من دة و لما يتعرف إنهم أخوان مسلمين وعايزين يركبوها كانوا بينزلوهم يعنى حاجات كدة كوميديه

و الأغرب بقى السلفيين بيقولوا أن الخروج عن الحاكم حرام و كلام يضحك دلوقتى
طيب و أنتوا خرجتوا عن مبارك ليه و لا ده مكانش حاكم ؟؟

للأسف فيه ناس عايزة تركب الثورة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
هل انت مؤيد ام معارض للثورة الثانية يوم 25 يناير القادم؟ + اخر اخبار مخطط الثورة بالفيديو والصور
استفتاء : رأيك في جمعة الغضب الثانية نجحت أم فشلت