نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

انخفاض سعر النقرة بسبب موسم الاجازات

قد يلاحظ ناشرون ادسنس العرب حاليا انخفاضا في سعر النقرة مماثل تقريبا للانخفاض الذي شهد في ذروة ازمة الاقتصاد العالمية وقد قل سعر النقرة كثيرا لدى البعض ووصل اقل من سنت.

وسبب ذلك هو موسم الاجازات، فهو موسم بدون عمل، فليس من المتوقع وجود حركة تجارة الا في المجالات السياحية والتي تستقطب الاجانب وليس العرب لذا تظهر اعلانات المعلنين العرب للاجانب.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ومن المتوقع ان شاء الله زوال تلك الازمة مع بداية شهر رمضان الكريم، نظرا لرواج حركة التجارة بشكل عام، ويتم الترويج لعديد من المواقع الجيدة مع بداية الموسم الدراسي الجديد.

ذلك مع العلم بقلة عدد مستخدمي الانترنت هذه الايام بسبب الاجازات والسفر والمصايف والحر والصيف الذي يخرج الاشخاص من بيوتهم فان مجمل الارباح يقل.

الواضح اننا حاليا في حركة كساد قد تكون ايضا من توابع الازمة العالمية وقد قرات ايضا ان هناك تدني شديد في سعر النقرة في المواقع الانجليزية ايضا، مما يرجح نظرية الازمة العالمية.

المقال "انخفاض سعر النقرة بسبب موسم الاجازات" نشر بواسطة: بتاريخ:
AHMED_AWAD
gehad sayed
صح حتى انه يوجد بعض الضغطات لا تحسب

جزاك الله خيرا
abdobasha
للرفع ....

شوفتو
الموضوع بالظبط حصل السنة اللي فاتت

ولاقيته وانا بعمل سيرش على ان سعر الضغطة قل اوي

يا محاسن الصدف
KAKO
مين محاسن ديه قصدى يارب ترجع زى ما كانت انا بقى يجيلى فلوس من المشاهدات بس وانا اساسا بشحت على ضغطة هههههه ربنا معايا ومعاكم ليه طلب صغنطط يا عبدو باشا ممكن تصورلى من معاك شيك وانت جمبوا كدة عشان تبقى صورة تشجيعيه ممكن تبعتهالى على رسالة ممكن !
afrtokoko
حراااااااااااااااااام يا ناس انا 30 طغطه بكام 16 سنت
احمد عبدالكريم
منقوووول
abdobasha
طب منا اللي ناقله حاطه هناك
وشوف التاريخ
احمد عبدالكريم
ههههههههه انت شيلت اللينك بتاع ترايدنت ؟

ده كان موضوعك هناك يعنى انت اللى كاتبه شبيه للموضوع ده )

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الاجازات والعطلات الرسمية فى مصر 2014 ،ايام الاجازات بالدراسة والمدارس
أخطاء تسبب في انخفاض البيج رانك