نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

رسميآ : مسيحى مصر يطلبون الحمايه الدولية !

بسم الله الرحمن الرحيم

فى تطور للأمور ومن مجرد كلام أو شعارات يطلقها مسيحى مصرى بالمظاهرات تحولت للأسف الى فعل وطلب الحمايه الدوليه رسميآ على مصر عن طريق تجميع التوقيعات على طلب الحمايه الدوليه على مصر

يذكر انه الى الأن تم جمع مليون توقيع

وذلك من خلال هذا اللينك :-

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ويقومون بالأعداد لمظاهرة كبيرة فى لوس أنجلوس للأعتصام يوم 20 مايو الجارى فى امريكا لطلب الحمايه الدوليه لديهم
والضغط على مجلس الأمن الدولى لفرض الحمايه على مصر

!!!!!!!!!!!!!!!
لا تعليق

المقال "رسميآ : مسيحى مصر يطلبون الحمايه الدولية !" نشر بواسطة: بتاريخ:
عبد الرحمن 2011

وبيطلبوا الحمايه من مين من الكاثوليك الذين ازاقوهم اشد انواع العزاب لولا حماية المسلمين لهم
ام سيطلبونها من البروتستانت المنحلين
ولا يمكن من اليهود الذين يذبحون قساوستهم في اعياد الميلاد لصنع الفطائر المقدسه بدمائهم .
لا تعليق على الخونه اما الشرفاء فلهم كل تقدير واحترام.
شكرا شيماء

عم ابراهيم
كثير من الاقباط تحولوا بفعل الظروف الحاليه الي ثوره مضاده
L@O@V@E
طظ فى اتخن تخين فيهم
احنا اللى حمينا ربنا
ربنا موجود
Mohamed Zalata
ايه العبط اللى بيحصل ده !! حماية دولية ايه ؟؟ محدش هيسمح بكدا
غرام ندى
لا حولة ولا قوة الا بالله بدون تعليق
hamidoalfars
جية منين المليون توقيع
للأسف احنا كدة بنعلن عن الموضوع اللى اصلا محدش موافق علية لا مسلم ولا مسيحى
khaledmh
معتقدش انى فى مصرى اصيل يوافق على الكلام دة
وسواء دة حصل او محصلش مفيش جندى هيقدر يحط رجلة على ارض مصر
godzela55
يا جماعة انتوا عارفين اني اكتر واحد مختلف مع اسلوب الجماعة دول

بس التعميم مينفعش

لو في مليون مسيحي وقعوا في 7 مليون مش هيوقعوا

يعني الشاذ لا يقاس عليه
idudi
أنتم كدة بتسببولنا كارثة كبيرة ومش هانعرف نتعامل مع بعض بعد كدة. هو ده أللى أنتم عايزينه؟ يعنى بالعربى كدة عايزينها تخرب؟ عايزين حماية دولية؟ طب وبعد ماتيجى الحماية الدولية طلباتكم أيه تانى وتالت طب ورابع وخامس؟ أقول لكم حاجة تنفعكم؟ خليكم واقفين وعاملين أضراب يللا ولعوها كمان وكمان وعلى فكرة مفيش حاجة أسمها حماية دولية فيه حاجة أسمها حماية شخصية وللا أنتم فاكرين الناس هاتفضل تتفرج عليكم وأنتم بتهدوها ياللا بقى يارب تتقلب بجد علشان مصر تستريح من الوساخة دى وكل الوسخين مسيحيين كانوا أو مسلمين يموتوا بعض علشان نستريح منكم ومنهم. أوووووف عليكم عقلية. هانلاقيها منكم ولا من أللى بياخدوا فى البراءات؟
زهقنا خلاص من الغباء المتفشى فى القلة دى
عبد الرحمن 2011
أنتم كدة بتسببولنا كارثة كبيرة ومش هانعرف نتعامل مع بعض بعد كدة. هو ده أللى أنتم عايزينه؟ يعنى بالعربى كدة عايزينها تخرب؟ عايزين حماية دولية؟ طب وبعد ماتيجى الحماية الدولية طلباتكم أيه تانى وتالت طب ورابع وخامس؟ أقول لكم حاجة تنفعكم؟ خليكم واقفين وعاملين أضراب يللا ولعوها كمان وكمان وعلى فكرة مفيش حاجة أسمها حماية دولية فيه حاجة أسمها حماية شخصية وللا أنتم فاكرين الناس هاتفضل تتفرج عليكم وأنتم بتهدوها ياللا بقى يارب تتقلب بجد علشان مصر تستريح من الوساخة دى وكل الوسخين مسيحيين كانوا أو مسلمين يموتوا بعض علشان نستريح منكم ومنهم. أوووووف عليكم عقلية. هانلاقيها منكم ولا من أللى بياخدوا فى البراءات؟
زهقنا خلاص من الغباء المتفشى فى القلة دى

ما فيش حاجه اسمها غباء يا اخي احمد ده تنظيم وتنظيم محكم كمان احنا بس اللي طيبين واغبيه .
والأمر من كده ان غباء وضعف الحاكم العسكري هيودي البلد في داهيه وربنا يستر.

idudi

ما فيش حاجه اسمها غباء يا اخي احمد ده تنظيم وتنظيم محكم كمان احنا بس اللي طيبين واغبيه .

تحية كبيرة من القلب أخى عبد الرحمن مش عارف ليه مصر بالذات يحصل فيها كل ده؟أنا خايف عليها أوى أوى وعمرى ماكنت أفكر أننا وحشين بالشكل ده. معك كل الحق بأن سياسة المجلس الأعلى ضعيفة ولكننى أفكر أحيانا بأنها تفعل ذلك بقصد لأن لها مهمة أخرى أساسية وهى العمل على حماية رأس النظام السابق أيضا وليست الشعب المصرى فقط أنها تدين الولاء لقائدها مبارك. وأعتقد بأنها تخطط لأخراجه من هذه الأزمة بأمان وبما يحفظ ماء وجهه. على العموم إذا كان يهمها أمن مصر ومستقبلها كانت تعاملت مع جميع المشاكل التى تواجهنا بحسم وذكاء ولكنها لا تفعل شيئ ترى وتشاهد ثم ترى رد فعلها اللين ولا أعرف لماذا. أما بالنسبة
للقلة من الأقباط أو المسلمين الذين يقومون بتهييج الرأى العام وأثارة البلبلة فى هذا الوقت الحرج بالذات فأنا أصفهم بالأغبياء لأنهم لا يفكرون بأنهم يسببون بأفعالهم ضررا كبيرا لمصر وأهلها فمصر أعتقد بأنها تخصهم أيضا. بصراحة كدة أنا مش فاهم وجهة نظرهم ولا وجهة نظر المجلس الأعلى شيئ يحير ويرعب. معلهش أنا طولت عليك شوية أصلك تستاهل أن الواحد يتكلم معاك
ملكـ الويب

برااااااااااااااااااااافو
اتفق معاك في الكلام ده جداااااااااااااا
وربنا يسترها باذن الله
om amro
أتمنى الإخوة الأقباط ينظروا لحال الأقباط في مصر وفي العالم ساعتها سيعلموا أنهم في بلدهم ووسط إخوانهم وأخواتهم في مصر أفضل حالا وعلى رأي المثل أنا وأخويا على ابن عمى وأنا وابن عمي على الغريب يا أخوانى من آدم اتحدوا من أجل مصر لأن الرخاء سيعود علينا جميعا أما الحماية الأجنبية تسرقنا جميعا مسلمين ومسيحين ليبنوا أوطانهم وليس وطننا من فضلكم لا تبيعوا مصر ومستقبل بلدنا للطامعين
MasryAraby

يذكر انه الى الأن تم جمع مليون توقيع

وذلك من خلال هذا اللينك :-
أكيد وراء هذه الصفحة يد خارجية قذرة
أو يد داخلية أقذر
sameh_gpc
البلد حاليا تسير فى طريق الهلاك بسرعة الضوء.
EN$AN_
فعلا تنظيم يا عبد الرحمن داخلى وخارجى ولو تتذكر انا كتبت فى تعليقات كثيره سابقه - رؤؤس الكنيسه - فالفعل اقباط المهجر فى الخارج ورؤؤس الكنيسه الارهابيه فى الداخل - شنوده قالهم فضو الاعتصام ده فى ناس اندست بينكم ويجى القس فلوباتير يخطب فى الناس ويقولهم عارفين معنى وجودنا لحد دلوقت اننا مرضى عننا عارفين من مين انا مش هقولقم - فلما قالو سيدنا وشويه قالو البابا قالهم يا اقباط هشيل حرف القاف وتبقا اعباط - عرفت يا عم عبد الرحمن وكلمه للناس اللى بتقول بلاش نجمع لما تم التصويت من مليون من 6 مليون او 7 مليون دى نسبه سهله ؟ ويا ترى لو حاربنا الحمايه الدوليه دى الاعباط هيحاربو معانا ولا هينقسمو على الجيش ويبقو خونه
محمود مجدى2010
من الاهر مصر دولة اسلامية وهتفضل طول عمرها دولة اسلامية اولعوا بقى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الحمايه من البرد و الزكام في فصل الشتاء
شاب مسيحى يهدى منشورا غير مفهوم الى مسيحى مصر والعالم