نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه نكت مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اقصر نكته بالثوره.

مرة شعب سأل رئيس مخلوع انت عندك فلوس
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.قاله لا وهو عنده جوووووا

المقال "اقصر نكته بالثوره." نشر بواسطة: بتاريخ:
أم مصرية
من وحي فرحة الناس بصوابعهم على الفيس بوك ألفت هذه النكت : لما قالو الاستفتاء على الدستور عرف الناس طريق اللجان وحضروا صوابعهم بدل قفاهم
أو : لما كانوا يقولو بطاقة انتخاب كل واحد بيفكر وهو بيمسك قفاه , بعد الثورة بقى كل يمسك صوابعه
أو : الختم قبل الثورة كان عالقفا وبعد الثورة على الصباع
أو : سألوا واحد : ليه ما كنتش بتروح الانتخابات قبل الثورة ؟ قال عشان كنت بخاف على ياقة القمصان
أو : ليه الناس كانت بتعرض عن الانتخابات أيام مبارك ؟ لأنها كانت خايفة على ياقة القمصان من الحبر
أو : سألو مبارك ليه كنت بتاخد فلوس الغلابة ؟قال لآن ماحدش كان بيقولي ان قفاه مش مختوم
أو : قالوا لمبارك هتعمل إيه بعد مالناس فاقت وعرفت طريق الصناديق : قال هوزع عليهم دستة ياقات قمصان لكل مواطن
شمس الاسكندرية
أو : سألو مبارك ليه كنت بتاخد فلوس الغلابة ؟قال لآن ماحدش كان بيقولي ان قفاه مش مختوم

ههههههههههههههههههههههه
و الله صح

و فى المقوله الشهيره

انا مش سلبي انا صباعي بمبي
أم مصرية
من وحي نوادر القذافي : الثوار بيسئلوا القذافي لما أسروه : ليه بتقول علينا جرزان ؟ قال: كنت بفكركم أقاربي
أو : إعلان لطباخ : مطلوب سم فران ضروري العنوان : طرابلس شارع زنقة زنقة منزل معمر مطبخ العقيد القائد ملك ملوك افريقيا قائد أمريكا اللاتينية زعيم الثوار في العالم قائد الشعوب زعيم الجماهير اللي ماهو رئيس ولا حتى له أي منصب ولا شكل ولا لون
أو : مطلوب من الأمم المتحدة ارسال لجنة تقصي للحقائق لمعرفة فصيلة وحقيقة ونوعية العقلية الفذة والعبقرية النادرة والهوية الحقيقية يعني انس ولا جن ولامن مخلوقات الفضاء وجاء يغزو العالم في شكل زعيم عربي في ليبيا
أو : كل من عنده ملاية سرير ولاستارة ولا حتى إيشارب كبير ومش لاقي مكان يعرضه فيه القذافي عنده الحل
أو: ملابس القذافي برعاية ستائر سريدار
أو : اكتشفوا ان عجائب الدنيا مش سبعة زودولها القذافي بالإجماع
أو : موسوعة جينيس مش لاقية حديتنافس مع القذافي في الأفكار العبقرية لحل مشكلات الحروب
أو : اللي ماشافش القذافي ما شافش الجزء الأكبر من فيلم مستشفى المجانين في زمان المساكين
أو : مطلوب لحلف الناتوا نظارات ليلية لترى مكان القذافي كويس
أو : مطلوب متبرع بعين حية لسائق طيارة حلف الناتو في ليبيا
أو : الناتو طلع عليه دخان الحبوب اللي بيخودها الليبين
أو: ليبيا : مطلوب تصدير طائرات لها عدسات مش مغشوشة لحلف الناتو
أو : فيلم بعنوان :إنذار لكل حر : اللي اتعمل في العراق : كلاكيت ليبيا تاني مرة
أو : اللي سرق بترول العراق جاي يرجع لأهل ليبيا بترولها
أو: يوم ورا يوم بيضعف الظلم في العالم وكل ظالم له يوم إمضاء : ليبي أصيب من حلف الناتو
أو اللي نفسه يشوف الكذب العالمي على المكشوف يروح يشوف الناتو اللي مش شايف في ليبيا المكشوف
أنا لست شاعرة ولا غيره لكن : أم بتربي أولادها اللي بيضحوا بنفسهم من أجل حماية بلدهم
أم مصرية
كل يوم بعد الثورة اكتشف ناس كتير ان لهم صوت وفكر ومكان في الصحف والنت والفيس بوك وممكن يكتبوا والناس تعرف رأيهم ,
ممكن تكون المعلمة التي كانت تربي جيل صالح لله جيل ينفع بلده وما يفكرش هياخد إيه من البلد الخربانة , بس يفكر انه إزاي يصلح اللي بيخربه الآخرين , والله وحده هو الذي يسوق اليوم الذي يتم إصلاح كل شيء كانت تعلمهم كيف يزرعون البذور دونما ينتظروا الثمار لأن الله ينبت لهم العمل عنده ووقتما شاء خرجت البذور وأثمرت في كل مكان
هذه المعلمة وجدت بعض من ربتهم في ميدان التحرير فكتبت قصائد شعر وزجل ونكت من كل لون فرحا بثمار تربيتها وتربية كل أم حرة .... رأت شباب لم تعرفهم لكنهم يحلمون بخير للبلاد كلها نفس ما تمنت من الله
كتبت وقالت :
اصحى يانايم صحي النوم .... مصر بتصحى يوم ورا يوم ... اشكر ربك يالا وقوم اصحى وصلي الفجر اليوم ... يوم النصر يفوتك فجره ؟ أوعى تقوم متأخر قوم .... اصحى ياعالم اصحى وشوف .... مصر بتكتب عل المكشوف . راح الكبت وولى خلاص كله بيكتب هنا ماخافوش ..... قالوا دي موتة وكلها يوم ... نكتب فيها عمل مختوم . . . ختم ملايكة رحمة تقول ... ادي عبيدك رب الكون
وهذه .. فرحتي بأولادي في التحرير وأنا لست بكاتبة
sicooo20
ههههههههههههههههههههههههه الله ينور عليكوووووا :d

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
صور اقصر رجل فى العالم مع اقصر فتاة فى العالم فى صورة واحدة
الشعب المصرى ولاد نكته..طب نكته بنت مين!!؟خساره حقيقي لو مدخلتش
صور : فنانين مصريين يحتفلون بالثوره بطريقتهم الخاصة