نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عمرو موسى :لا مكان الآن لدولة (ظلمستان أو قمعستان)

يوم الجمعة عقدت القبائل العربية بمختلف محافظات مصر مؤتمرًا شعبيا حاشدا ضم أكثر من 5000 عضو يمثلون القبائل البدوية فى مصر، بحضور حسب الله الكفراوي، وزير الإسكان الأسبق، ومحمود شريف، وزير التنمية المحلية الأسبق، وعمرو موسى، أمين عام الجامعة العربية والمرشح لرئاسة الجمهورية.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وأكد عمرو موسى، أن مصــر سوف تشهد مستقبلاً مشرقاً في الفترة المقبلة "بعد انهيار دولة الظلم والاستبداد"، مشدداً على ضرورة استعادة مصر لدورها القيادي في العالم العربي والإسلامي.

وقال موسى في عدا المؤتمر الذي عقد الجمعة تحت شعار "لقاء العمامة مع النسر"، لدعم عودة الشرطة، وتدشين "الحزب العربي"، إن التغيير حدث بالفعل، وقامت الثورة وانهارت دولة الظلم، وأضاف "لا مكان الآن لدولة ظلمستان أو قمعستان".

وطالب موسى المصريين، برفع علم العروبة والثورة، مؤكداً أن مصر ستعود دولة قوية وقائدة وثرية، وليس كما شهدناها في السنوات الماضية. ودعا إلى إعادة بناء مصر "بعد الخلل الخطير الذي حدث في مجتمعنا، وأدى إلى انهيار الدولة فى أيام قليلة".

المقال "عمرو موسى :لا مكان الآن لدولة (ظلمستان أو قمعستان)" نشر بواسطة: بتاريخ:
Ahmed20.MMM
مش عارف لية مش مطمنلك يا عمرو موسى
ما انتا كنت من ضمن فلول النظام وكنت من ضمن الحاشية بتاعة النظام
وانتا ساهمت فى وزارة الخارجية فى اهانة وانعدام كرامة المصريين فى الخارج
يا جدع غور فى داهية انتا راجل بظرميط
كنت فين انتا والناس مش لاقية تاكل كنت فين والناس بتنام فى الشوارع
henototy
السيد عمرو موسى
انا اعلم تماما انك سياسى محنك جدا جدا جدا
والصراحة انا مش عاوز السباسى اللى من نوعك
انا عاوز واحد يحسن التصرف
يتقى ربنا فينا
حاسس بينا
يلم شملنا
يوحد كلمتنا
له هدف واحد
ان البلد ديه تكتفى ذاتيا
تتطور
عاوزين نهضة
MisterMo
يا جدع غور فى داهية انتا راجل بظرميط
كنت فين انتا والناس مش لاقية تاكل كنت فين والناس بتنام فى الشوارع
السيد عمرو موسى
انا اعلم تماما انك سياسى محنك جدا جدا جدا
والصراحة انا مش عاوز السباسى اللى من نوعك
انا عاوز واحد يحسن التصرف
يتقى ربنا فينا
حاسس بينا
يلم شملنا
يوحد كلمتنا
له هدف واحد
ان البلد ديه تكتفى ذاتيا
تتطور
عاوزين نهضة

اكيـد انو فيه نــاس كثيــر عايــزة تـــركب على المــوجــة
وتحـــاول تستغـــــــل مكــاسب الثـــورة كــل حسب هــدفه وطمــــوحــاته

لكــــــن الأكيــد ان شبــاب الثــورة ورجــــال ونســاء مصــر الأحـــرار والغيـــــورين على مصــر
حيــعــرفو وضع الشخـص المناسب في المكـــان المنــاسب والمنصب المنــاسب عندمــا يحيــن مــوعد الحســم ويكــونوا امــام صنــاديق الإقتــراع لقطــع الطــريق امــام كــل من تسول له نفس العبث بمستقبــل مصــر

مشكــــورين على المــرور والــرد
ebrahim adel
والله اول ما ذكر اسمك انا كنت هنتخبك بعد ماشوفتك بتتكلم رجعت في كلامي عاوزين شخص صارم وحاسم يعرف معني الحرب ويقدر معني السلام بكرامه عاوزين سامي عنان
جدة مصرية
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed20.mmm

فعلا كلام منطقى جدا وبرافو عليك بهذا التعليق
عبد الرحمن 2011
انا بصراحه يا عمرو موسى كنت احبك وكنت دائما اتمنى انك تكون رئيس الجمهوريه عندما كنت اشوفك وانت وزير للخارجيه تقعد مع اتخن رئيس وفي اي دوله وتحط رجل على رجل .
لكن بصراحه بعد ما شوفتك بتجري بهذا الشكل على المنصب الرئسي مش مرتاح لك ابدا والله يوفقك يا عم .
بس انا خايف كمان بعد اللي سمعناه منكم انت وغيرك عن عودة مصر قويه وثريه نرجع نسمع منكم بعد ما تمسكو الحكم عن ديون مصر ومن ايام الخديوي اسماعيل ونرجع لمبارك جديد وميدان تحرير جديد واحنا تعبنا بصراحه ههههههههههه .

MisterMo
والله اول ما ذكر اسمك انا كنت هنتخبك بعد ماشوفتك بتتكلم رجعت في كلامي عاوزين شخص صارم وحاسم يعرف معني الحرب ويقدر معني السلام بكرامه عاوزين سامي عنان
مشكــــــــــــــور اخي علــــــى المـــــــــــــرور
MisterMo
انا بصراحه يا عمرو موسى كنت احبك وكنت دائما اتمنى انك تكون رئيس الجمهوريه عندما كنت اشوفك وانت وزير للخارجيه تقعد مع اتخن رئيس وفي اي دوله وتحط رجل على رجل .
لكن بصراحه بعد ما شوفتك بتجري بهذا الشكل على المنصب الرئسي مش مرتاح لك ابدا والله يوفقك يا عم .
بس انا خايف كمان بعد اللي سمعناه منكم انت وغيرك عن عودة مصر قويه وثريه نرجع نسمع منكم بعد ما تمسكو الحكم عن ديون مصر ومن ايام الخديوي اسماعيل ونرجع لمبارك جديد وميدان تحرير جديد واحنا تعبنا بصراحه ههههههههههه .

تشكـــــر اخي عــلى المــــٍرور والمشــاركة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
حملة للتعريف بحقيقة عمرو موسى "بالفيديو و الأدلة أخطر 44 سبب يجعلك لاترشح عمرو موسى للرئاسة "
عمرو موسى يدعو الي الهدوء..احب عمرو موسي واكره الجزائر