نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى الطبي والعيادة منتدى الطب النفسي

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وقعت فى حب الشات

اناحنين عندى13ونص ماشى
انابحب واحد من الشات ولكن والله ماخد نمرتى ولاالميل ولااى حاجه بس اناعايزه ابعدعنو علشان ماماواخواتى بدأوويقلقوعليااووووىوهمامايعرفوش انى بكلمه ع النت وماماممكن تقطع النت وتضربنى وتدعى عليا لوسمحتووووووووووواعمل ايه

المقال "وقعت فى حب الشات" نشر بواسطة: بتاريخ:
حنين الدنيا
قولولى ممكن
hamedahmed
انها بداية المراهقة اختى الكريمة
تحتاجين الى قوة ارادة كبيرة والتركيز فى مذاكرتك , ولابد ان تقومى بفصل النت بضعة شهور حتى تتعودى الى الاختلاط مع الناس ومع من حولك
ولابد ان تتحدثى مع من هو اكبر منك ليسدى لكى النصيحة اولا بأول

لازلتى صغيرة اختى الكريم
ركزى فى مستقبلك واتركى هذا الوهم الذى تعانين منه وواجهى نفسك بالحقيقة
tamatem
ازيك ياحنين انتى تقدرى تبعدى عنه خالص بايرادتك زبعدين انتى لسه فى أول الطريق وياما هتشوفى كتير والحياة لسه قدامك حاولى ماتبدأيش حياتك بغلطة تندمى عليها عمرك اللة جى وبعدين شوفى مامتك لو عرفت هيكون عقابك ايه منها ولو عاقبتك يبقى تتحملى نتيجة افعالك اقطعى علاقتك بيه فورررررررررررررا
نادية
اولا اهلا بيكى معانا ياقمر انا عادة مش بحب الشات
لان كل اللى بيدخله بيدخل علشان يتسلى
انتى مش صغيرة لكن ترضى انك تكونى حاجة للتسلية
انتى خايفة من ماما لاتضربك طيب مش خايفة من ربنا
لايزعل منك اوعى تديله نمرتك ولاتقابليه والله يابنتى مافى
راجل يستاهل ان الواحدة تضيع سمعتها علشانه
ربنا يهديكى ويحميكى من كل شر
حنين الدنيا
شكرا والله مش هدخل تانى ولو دخلت هقولكو قالى وقولتلو ايه بس انا خايفه من ربنااااااااووووووووووووى
فلسطينية
حاولى تلاقى حاجة مفيدة تنشغلى بيها متل اى هواية
او يكون لك صديقات تقضى وقت معهم لانه الشات
مضيعة للوقت خلى قلبك صافى بعيد عن الشات وعن
كل شىء بيغضب ربنا .
نادية
شكرا والله مش هدخل تانى ولو دخلت هقولكو قالى وقولتلو ايه بس انا خايفه من ربنااااااااووووووووووووى
بصى ياحبيبتى الحب مش حرام ربنا وجد فى قلوبنا الحب لكن ليه طريقين واحد حلال والتانى حرام
وانا مش هقولك انك صغيرة لان اللى فى سنك ممكن يتجوزوا ويخلفوا ويفتحوا بيت لكن هقولك ان انتى
كل ماهتتقدمى فى السن هتكتشفى حاجات انتى ماكنتيش واخدة بالك منها وممكن اللى كنتى هتوافقى عليه فى سنك ده مش هتوافقى عليه لما تكونى عشرين
حنين الدنيا
ميرسى اوووووووووى
زهوة الدرب
ادعي ربي في كل صلاة انه يصرف قلبك عن الشات واشغلي نفسك في اشياء مفيدة لان النفس الم تشغليها بالخير شغلتك هي بالباطل وابدي مشوار حياتك على طاعة الله والوالدي اتمنى لك التوفيق من كل قلبي
حازم سيد
حنين الدنيا

اولا اهلا بيكى معانا فى المنتدى ودى دعوه منى ومن كل من فى المنتدى
بالانضمام معنا و المشاركة معنا فى موضوعاتنا

لانك حاسة بفراخ اووووووه سورى
قصدى حاسة بفرااااغ
علشان كده بتقعدى على النت و بتعملى شات

و بالنسبة للحب عبر الشات ده مش صح
خاااااااااااااالص
لانك كده هتحبيه علشان شكله و بس
هههه وممكن متكونش صورته اللى بعتهالك كمان

انك تحبى واحد تحبيه علشان شخصيته و طيبته
وحاجاااات كتييييييييييييير

مش بس الشكل
صدقينى

وزى ما قلت ادعوكى الى المشاركة معنا بالمنتدى

ماشىىىىىىىىىىىى
عمرو صلاح
لازم تبعدى بسرعة يا حنين لان حب الشات بيكون معظمه كدب وخداع
توته بسكوته
لازم على طول تبعدي عنو تعرفي يا حنين انا كمان كنت زمان بدخل الشات بس الحمد لله دلوقتي عرفت ان كل الي بيدخلوه علشان يتسلووو وانا مقبلش اكون تسليه

لازم اولا تامني انك لازم تسبيه

ثانيا بقى تشغلي نفسك على طووووووووووووول باي حد يعني مثلا اتعرفي على بنات صحابك وانزلي اتفسحي معاهم
حاولي ترفعي من مستواكي التعليمي

اعملي اي حاجه يا جميل المهم انك تمنعي نفسك حتى من التفكير فيه لانو مليون في الميه بيلعب بيكي يعني اش عرفك انه مش بيقول الكلام الحلو الي بيقلهولك لمليون غيرك يعني

لازم يا حببتي بجد تكرهي التواجد معاه لانك لو سبتيه غصب هترجعيله بسرعه

تحياتي
Ahmad shata
يعنى هو مفيش غيرك على النت
اكيد عرف غيرك وانتى بردو متعرفيش عنه كل حاجه بردو
انتم كل واحد منكم بيتكلم من ورا الشاشه يعنى ممكن يكون كدب
يعنى انتى فى ايدك تبعدى عنه لو عندك استطاعه فى ذلك
عفوا شكسبير فالحب خدعة
انا بنصحك تبعدى عن النت فترة لان الحالة اللى انتى حساها وفكراها حب دى مجرد تعود مش اكتر انما لو بعدتى صدقينى و جيتى بعد فترة وقابتيه ع النت تانى هتبقى عادى جدا وهتحسي ساعتها انها مجرد تعود

ونصيحة تانية ابعدى عن الحب الحرام

ياريت تقبلى النصيحة ويبختك لقيتى حد ينصحك غيرك وقع ومقاش حد ينصحه
ملاك الحب2010
بصى يا حنين ياحبيبتى انتى ع فكرة قدى وكنت زيك كده بحب اعمل شات مع ناس كتير بس موصلتش انى وقعت فى حب حد دى لانى عارفة ومتاكدة ان كل الى ع الشات وبالزات الولاد بيضربو الدماغ ومش بيكونو عاوزين من البنت دى غير حاجة واحدة وانتى طبعا فاهمانى انا لما لقيت نفسى لما بزهق بطلع زهقى ف الشا وبتكلم مع ناس كتير اووووووى قعدت بينى وبين نفسى وقولت هو ايه الى انا بعمله ده وليه ؟؟ ومكنتش منتظمة ف صلاتى بدات انتظم وارجع زى الاول ف انتى مش هينجيكى من الموضوع ده غير انك تقربى من ربنا وتتاكدى انه كل الى يقولك بحبك ع النت بالزات انه كداااااب كبير وربنا يهديكى وتقبلى مرورى
حب بلا جراح
ياه يا حنين
كويس انك اول ما حسيتي انك هتغلطي تطلبتي النصيحة
طبعا يا حبيبتي هو بيتسلى متقبليش على نفسك انك تكوني تسلية من اي حد مهما كان
صدقيني ده مش حب ده تعود زي ما .....عفوا شكسبير فالحب خدعة ..... قالت
ربنا يا حبيبتي يهديلك الحال ويسترها عليكي
ملاك الحب2010
ايه ده انا كنت فاكراكى 18 سنة زيى الظاهر انى قريت الرقم غلط بس بردو 13 مش صغيرة يا حنين واعملى زى ما قولتلك ياقمر
%u0644%u0648%u0643%u0629
حب الشات دة كدب ووهم كبير اوعى تغلطى وربنا يحميكى من كل شر
روفا الهندى
اناحنين عندى13ونص ماشى
انابحب واحد من الشات ولكن والله ماخد نمرتى ولاالميل ولااى حاجه بس اناعايزه ابعدعنو علشان ماماواخواتى بدأوويقلقوعليااووووىوهمامايعرفوش انى بكلمه ع النت وماماممكن تقطع النت وتضربنى وتدعى عليا لوسمحتووووووووووواعمل ايه
ايه ده يا حبيبتى انتى لسه صغنتوته على الكلام ده ولا يمكن يكون ده حب وبعدين لو كان بجد حب فانصحك نصيحه : الحب ليه عذاب وحرام عليكى تعذبى نفسك وهى لسه مكبرتش والله حرام .. الكبار بيستحملوا مهما كان عذاااب ومراار الحب علشان فى اول مراهقتهم مظلموش نفسهم فبيقدروا لما كبروا يستحملوا لكن انتى لو عذبتى نفسك من دلوقتى مهتقدرش تستحمل لما تكبرى ولو ماستحملتيش يبقي معملتيش حاجه ولا حبيتى ولا حاجه بس خليتي فكرت اهلك عنك وحشه .. انا طبعا مبقولكيش متحبيش حبى بس فى الوقت المناسب ..
اختك فى الله : رفيده . وبتتمنالك تلاقى احلى حب لما تكبرى شويه صغنتوته كمان .
%u0632%u0627%u0626%u0631
ربنا يهديكي ويهدينا
و أنا والله وقعت في حب الشات ومش عارف أعمل إ
أسيبها ولا لأ بس أنا بحبها بجد
ناصر ابراهيم دسوقي احمد
امواج الفتن عالية جدا و مش هي دي اخر فتنه تتعرض عليكي و مش ممكن تنتصري علي هذة الفتنة او غيرها الا بحاجه واحده فقط و مفيش غيرها و احمدي ربنا انك قابلتيني علشان اقولك ان الاعتصام بالله و طلب العلم الشرعي هو المخرج الوحيد من جميع الفتن
%u0645%u0627%u064A%u0627
احسنلك ابعدي عنه وفكري في مستقبلك انتي لسه مراهقه وصغيره والمشوار قدامك طويل
العصافره
هاى جميل الموضوع عادى وانتى مش اول وحده واكتر من وحدة حليتلها مشكلتها بسهولة بس صعب اسرد الحل ليكى ممكن تكلمينى على الاميل واقولك ازاى تحلى الموضوع دا nour_bas65 على الياهو
mohamedcho
اختى الكريمة الدرسة اهام في الوقت الحلي
%u0631%u0646%u0627
يا حبيبتي انت لسه صغيرة على الكلام ده ركزي في دراستك اهم حاجة وسيبك من النت ده والشات وما فيش حاجة اسمها حب على النت اكيد الحب شيء جميل بس لازم الاول يتبني على الصدق وما اعتقدش ان النت ده عالم الصدق انت بكره هتكبري وهتحبي بس ما تستعجلش اتمنالك التوفيق يا قمر

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
أنظر ماذا فعلت الشرطة مع الشاب المتحرش بفتاة المرج والمفاجأة أنظر من يكون هذا الشاب
صور الشاب التونسى الذى احرق نفسه,صور الشاب محمد بوعزيزي السبب فى الانتفاضة التونسية
تقرير-على الهواء- فرح ديبا: الولايات المتحدة تخلت عن الشاة بعد قيام الثورة وفترة حكم الشاة أفضل م