نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار أخبار التعليم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اخر اخبار وزاره التربيه والتعليم والمدرسين بالحصه والعقد المميز حصرى

ها صحيح بان الوزير لم يخصم الخمس درجات من الدور الثاني من المؤجلين والمكملين واذا صحيح ترى والله هذا ظلم للدور الاول لان راح يدمرون لما ترتفع معدلات الدور الثاني

المقال "اخر اخبار وزاره التربيه والتعليم والمدرسين بالحصه والعقد المميز حصرى" نشر بواسطة: بتاريخ:
omr walied
انا مدرسة بالحصة شهر ونصف اخر العام الماضى
ايام ثورة 25 يناير شهر ونصف وبعدين قعدنا
ومجاش لنا تعاقد ولا اى شئ اخر
نرجو الافادة
فيه شغل ولا لا
شكــــــــــــــــــــــــــــــرآ
حسن الداخلى
حرام عليكم التثبيت والاجر بتاع المعلم ما يقضيش مصلحة
احمد عبدالعليم عبد المجيد
انا من محافظة الفيوم مركز يوسف الصديق وحاصل على مؤهل متوسط وحاسب الي وعملت ثلاث سنواتومعي شهادة تأهيل معوقين حيث اني معاق بحرق في الساقين وضعف سمع وقبل بداية العام الدراسي تم رفع اوراقي الى التنظيم والادارة من اجل وجود درجه للمعوقين وانا عندي 36 سنه ولم يتم تثبيتي في اي جه حكومية فهل هى الحياه الطبيعة حق للمعوق ام لا
اسماء عبد القادر
نحن خريجى الخط العربى نطلب من وزير التربيه والتعليم ان يصدر قرار بتعيننا فى مدارس التعليم الابتدائى حيث اننا قد قضينا 6 سنوات فى التعليم
totedode61
انا عوزز اعرف امتحنات نصف السنة هنمتحن ولا لا ولا احنا هنمتحن امتحان الشهر بدل امتحنات نصف السنة الصف الثالث الاعدادى الغربية
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا ما اشتغلش خالص فى اى مدرسة عاوزة اعرف الى اول مرة هايشتغل زى يعمل اية انا كل لما بروح اسئل يقولولى ان احنا بنشغل الناس الى اشتغلوا السنين الى فاتت بس ياجماعة الى زى عمرة ما هايشتغل كدة ابدا واللة حرام انا ليسانس اداب قسم صحافة وللعلم كل الى بيشتغل عندنا بيشتغل بالكوسة والوسطة وانا ما عنديش وسطة اعمل اية بجد انا بحاجة الى الشغل انا بجد ظروفى صعبة
زائراسلام الدب
ايه اخبار المعلين الخط العربى فى التعليم البتدائى بسوهاج لو سمحتم لاننا سمعنا هيحولوهم الى اداريين ارجو الرد بارك الله فيكم
الكنج هيمة
بعد اذن الاساتذة الافاضل انا خريج 2009 هل لاحد ان يخبرنى هل توجد تعينات حقيقية ام ان ماقدمناه سيضيع هباء منثورا ان قدمت فى ادارة التربية والتعليم ببلبيس محافظة شرقية ولكم جزيل الشكر
زامى محمد عيد
عملت من 2004 حتى 2008 با جر با لحصة ولم يصد رقر ار فصل ما دا افعل عدد 142 شا ب وفتا ة شما ل سينا ء
emannagy
ليةبنشرط 3 سنين حرامعليكمدا احنا بيطلع عنينا فى اليومالواحدواللةكانةسنةاتقى اللةفينا يا وزير
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا خريج خدمه اجتماعيه بس مشتغلتش قبل كه هل هيكون لي عقد جديد
كمال المنياوى
انا من عقود 2009 وصدر قرار السيد المحافظ بتثبيت كل من مر علية 3 سنوات والى الان بتاريخ 9/1/2012 لم يتم تثبيت عقود 2009 للعلم انا من محافظة قنا فنحن نطالب بالتثبيت مثل زملائنا ائلى تثبتو فى قرار السيد المحافظ رقم 90بتاريخ 2/12/2011 فالرجاء من سيادتكم الرد علينا لو سمحتم مظلوم فى التربية والتعليم
اوكلوك100 100
انا من عقود 2008 العقود الداخلية بالادارة ومر عليا 3 سنوات ولحد دلوقتي لم يتم تثبيتي وكل ما اروح جهة مسئولة ترميني علي جهة تانية يعني مثلا اروح للادارة يقولو في وكالة الوزارة اروح لوكالة الوزارة يقولو مشكلتك مع الادارة ولحد دلوقتي مش لاقية حل اعمل ايه ؟
اوكلوك100 100
انا من عقود 2008 ولحد دلوقتي لم يتم تثبيتي رغم انه مر عليا 3 سنوات وكل ما اروح لجهة مسئولة عشان مشكلتي ترميني لجهة تانية يعني مثلا اروح لادارة التعليمية اللي انا تابعة ليها تقولي مشكلتك حلها في وكالة الوزارة اروح لوكالة الوزارة توديني علي الادارة التعليمية تاني لحد ما جالي حالة يأس لاني شايفة اصدقائي في التربية والتعليم يحصلن علي حقوقهم كاملة وانا الوحيدة لا يعني مفيش حوافز عادى ولا حوافز تجريبي ولا اى مستحقات مالية مع العلم ان في مدرسين اتعينو بعدى وتم تثبيتهم والله حرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام وظلم وافترى
انا من معلمي الاسكندرية بادارة غرب التعليمية يا ريت اى حد من معلمي الاسكندرية يراسلني علي الايميل
بسمة ابوالسعود
انا اخصائي إعلام تربوي بمدينة قوص محافظة قنا خريجة 2008ولم يتم تعييني من قبل الإدارة التعليمية التابعة لها لظروف غير معروفة مع العلم انه تم تعيين معظم دفعتي نفس التخصص وتم تثبيتهم نهاية العام الماضي وقد تم تعييني بنظام المكافأة الشاملة بعد ثورة 25يناير ،ثم تم التعاقد معنا من قبل المحافظة بأجر240جنيه فما موقفي من التثبيت؟
رحمة علاء احمد ابوالليل
ممكن نعرف امتى المدرسة علشان نعرف احنا هنروح امتى
عزيزة ابوزيد
يا جماعة نفسنا نعرف امل نزول عقود السنة دى اخر الشهر او حتى بحلول السنة الجديدة حقيقى ولا كلام وخلاص
سامية عزت حسين عبد الفتاح
اني اريد معزفة اسماء المزشحين الجدد لعام 2012
ياسر الشامى
انا ياسر الشامى تليفونى 01272934049 اخصائى اجتماعى بادارة منشيه ناصر والدويقة وانقطعت والسبب وفاة ابى وامى وحاليا انا خالى عمل ارجو من استاذ سعيدعمارة التمس من سيادتة الرجوع الى وظيفتى والله المستعان
ياسر الشامى
انا ياسر الشامى تليفونى 01272934049 انا اخصائى اجتماعى وكنت مقيد باءدارة منشية ناصر وانقطعت لوفاة ابى وامى وحاليا انا عول اخى فالتمس من سيادتكم القبول على رجوعى الى وظيفتى
بداخل ادارة منشية ناصر وجزاكم الله خيرا والله المستعان
ياسر الشامى
انا ياسر الشامى تليفونى 01272934049 انا اخصائى اجتماعى وكنت مقيد بادارة منشية ناصر وانقطعت لوفاة ابى وامى وحاليا انا عول اخى فالتمس من سيادتكم القبول على رجوعى الى وظيفتى
بداخل ادارة منشية ناصر وجزاكم الله خيرا والله المستعان
madooo302010
انا كنت مدرس بالحصة فى مدرسة السالمية الاعدادية بقرية السالمية بمدينة فوة _مركز دسوق محافظة كفرالشيخ \لسنة 2002 *وكنت مسافر ولسة راجع ومكنتش اعرف موضوع المنقطعين ولما عرفت اتقدمت للادارة للحصول على المستند المالى ومع الاسف قالولى ان السيد المحافظ اصدر قرار يعارض قرارات السيد الوزير وهو الامتناع عن اعطاء اى مستندات تثبت اننى كنت اعمل بالحصة فتقدمت بشكوى للنيابة الادارية فتم حفظ الشكوى اداريا لان مر على انقطاعى اكثر من 3 سنوات وليس لى الحق فى رفع الدعوى _يعنى حقى ضاع ومش حقدر اتساوى بزمايلى فى العمل _ ارجوا من السيد الوزير اصدار تعليمات لمحافظ كفر الشيخ بفتح باب قبول المنقطعين لكى اتمكن من دخولى الوظيفة ولكى اتساوى باخوانى من الشباب الذي تم قبولهم _واللة الموفق والمستعان_محمدشطارة_دسوق_كفرالشيخ_01203899488*0106 7008790
geo-ads
وزارة التربية والتعليم

دا رابط برضوا للموقع
انا تخرجت منذ عشر سنوات وابحث عن عمل بالتدريس متى سبتم الاعلان عن التخصصات المطلوبة لعام 2012
هاشم مخلوف
نحن حاصلين علي كلية تربية تعليم اساسى عملنا2008 2009 ثم فصلنا ونعمل فى العام الحالى عقد اعادة تشغيل نسمع كثيرفى المدرىةفي سوهاج ونحن نعمل فى مركزاخر بعىد عن محل اقامتنا نرجو الحقيقة في مصيرنا هل سنعين ام لا
رامزى
الى السيد وزير التربية والتعليم اغيثونا من ادارة حلوان لا تريد تجديد العقود لنا
نورا منصور
انا لى 14سنة حاصلة على دبلوم صنايع وقدمت كتير على وظيفة ولا يوصلنى اى رد ارجوكم ردواعليا انا من مركز ابوتشت خوالدالقارة وشكرا لكم
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا بشتغل فى المدارس الخاصه ومتخرجه من 6 سنين وكل ما اسأل على العقود سواء فى الاداره او المديريه محدش يرد علينا ولا بيردو ياخدو ورقنا طب ايه العمل ونسمع ان فى ناس اتعينت وجالها العقود طب ازاى
ارجو الافاده وهل ممكن نضم سنوات الخبره بالرقم الأمينى؟
اما المدرسين اللى بيدو دروس طول السنة وبياخذو مرتب وحوافز ومجموعات مدرسية وكادر وحافز اداء يقولوا مرتباتنا بسيطة اومال الاداريين يعملوا ايه بمرتب وحوافز 25/ فقط ومظلوميين دائما من اى وزير مافيش اهتمام بيهم وهما بيشتغلوا اكثر من المدرسي طوال العام الدراسى اما المدرسين طول فترة الجازة فى بيوتهم وبياخذوا كل مرتبهم كامل بزمتكم وبحق ربنا فين العدل والمساواة حسبى الله ونعم الوكيل

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
موقع وزاره التربيه والتعليم الليبيه ونتيجه الثانويه العامه 2012
نتيجه الثانويه العامه 2012 من موقع وزاره التربيه والتعليم
وزاره التربيه والتعليم تقرر وضع فصل كامل عن ثورة 25 يناير للصف الثالث الاعدادى
وزاره التربيه والتعليم تحذر طلبة الثانويه العامه