نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عملت مدونة نقلاً عن مجلة إليكترونية وذكرت المصدر | هل هذا مخالف لأدسنس

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

عملت مدونة عن كمال الأجسام وما بها من محتوى أخذته من مجلة إليكترونية عن كمال الأجسام

وكتبت في آخر كل موضوع """المصدر: إحدى مجلات كذا"""

وأنوي وضع إعلانات أدسنس في هذا الموقع

فهل هذا مخالف لأدسنس أم لا

وإذا كان مفيش مشكلة أكتب إسم المصدر ولا لينك الموقع ولا إسم المجلة
أنا كاتب إسم الموقع من غير رابط
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وشكراً لكم

المقال "عملت مدونة نقلاً عن مجلة إليكترونية وذكرت المصدر | هل هذا مخالف لأدسنس" نشر بواسطة: بتاريخ:
DrAMROF
وإذا ينفع
هل لازم أضيف لسطر المصدر لينك لموقع المجلة
محمود مجدى2010
اولا الكل هيقولك عادى جدا انك تكتب المصدر ......... بس اان بقولك وعن تجربة اان عملت مدونة وكنت بكتب المصدر وبردوا حسابى اتقفل ...... لكن انت ان شاء الله اتوكل على الله كده واكتب المصدر ماشى بس بلاش تكتر من المواضيع المنسوخة يعنى كل حوالى 10 مواضيع يبقى منهم 4 منسوخين بس او 5 دى نصيحة واكيد فى ناس هنا تعرف اكتر منى وانا اكيد ااقل واحد هنا بالتوفيق
zapata
اولا الكل هيقولك عادى جدا انك تكتب المصدر ......... بس اان بقولك وعن تجربة اان عملت مدونة وكنت بكتب المصدر وبردوا حسابى اتقفل ...... لكن انت ان شاء الله اتوكل على الله كده واكتب المصدر ماشى بس بلاش تكتر من المواضيع المنسوخة يعنى كل حوالى 10 مواضيع يبقى منهم 4 منسوخين بس او 5 دى نصيحة واكيد فى ناس هنا تعرف اكتر منى وانا اكيد ااقل واحد هنا بالتوفيق
كلام سليم كل الشكر لصاحب هذا الرد ، اذا كان بامكانك تعديل المواضيع فهو أحسن ، اما ان تنسخ جميع مواضيع مدونتك فهو غير مقبول من جوجل ، كما انك ستتعود على النسخ ولن تبذل اي محاولة لتتعمل الإبداع بنفسك ، اعتمد على افكارك ، لكلمنا لمسته السحرية الخاصة ، اكتشف لمستك السحرية فهو افضل بكثير .
storbeadz
لا ممكن تنسخ عادى اى موضع من اى كتب الكترونى او مجلات الكترونى بس تاكد الاول قبل النسخ من الكتاب ان الموضع غير متوافر فى محركات البحث

وبعدها الصق الموضع ومتكتبش اى مصدر لان كدة الموضع اساس من كتاب ومش مكتوب فى المواقع

وجوجل مش عفريت عشان تعرف انك ناسخ من كتاب

ونصيحة عندما تنسخ الصق الموضع فى ملف وررد وابداء بمسح الفواصل ونجوم والنقط باستخم زر

ctrl + h

وادخل اى فصلة او شرطة او نجمة وامسح للكل وغير فى ملامح تنسيق الموضع يعنى باعد بين اسطر وضم بين اخرى
وبالتوفيق
DrAMROF

والله يا محمود أنا يعتبر حولت المجلة لموقع
مع إضافة لمساتي وشكلي الخاص لموقعي

لكن المحتوى من المجلة
رأيك إيه
DrAMROF
كلام سليم كل الشكر لصاحب هذا الرد ، اذا كان بامكانك تعديل المواضيع فهو أحسن ، اما ان تنسخ جميع مواضيع مدونتك فهو غير مقبول من جوجل ، كما انك ستتعود على النسخ ولن تبذل اي محاولة لتتعمل الإبداع بنفسك ، اعتمد على افكارك ، لكلمنا لمسته السحرية الخاصة ، اكتشف لمستك السحرية فهو افضل بكثير .

شكراً يا zapata على إستجابتك

بالنسبة للمحتوى فعلاً منسوخ

لكن شكل الموقع مختلف عن المجلة

وبجد تعبت فيه جداً

يعني الإبداع في الشكل وليس المحتوى

على فكرة المجلة مرفوعة PDF على موقع على النت
DrAMROF
لا ممكن تنسخ عادى اى موضع من اى كتب الكترونى او مجلات الكترونى بس تاكد الاول قبل النسخ من الكتاب ان الموضع غير متوافر فى محركات البحث
وبعدها الصق الموضع ومتكتبش اى مصدر لان كدة الموضع اساس من كتاب ومش مكتوب فى المواقع
وجوجل مش عفريت عشان تعرف انك ناسخ من كتاب
ونصيحة عندما تنسخ الصق الموضع فى ملف وررد وابداء بمسح الفواصل ونجوم والنقط باستخم زر
ctrl + h
وادخل اى فصلة او شرطة او نجمة وامسح للكل وغير فى ملامح تنسيق الموضع يعنى باعد بين اسطر وضم بين اخرى
وبالتوفيق

شكراً يا باشا على إهتمامك وردك
المجلة مرفوعة على موقع على النت على هيئة pdf
محمود مجدى2010
بص انا هقولك ايه الفكرة من هالنسخ وكده ........ اولا جرب كده تجيب مووضع منسوخ من اى موقع واعمل عليه بحث فى جوجل هتلاقى الموضوع ده فى 100 موقع واكيد لو محتوى اجنبى هتلاقى المووضع ده منسوخ فى محتويات اجنبيه وجوجل عادى عندها انما احنا العرب سورى يعنى بتتدينا بالجزمة .. علشان مده المووضع بيبقى ليه شهرة وبيتعرف انه منسوخ ... بس انت بتقول انك عندك مجلة وبتاخد منها ....
طيب جميل اوى اولا المجلة دى بتبقى راى كاتب او واحد الى كا تبها مش متداولة على كلا لموقع
اوعى تكتب بقى المصدر لالا خليك كده وعلى فكرة كده هتبقى انت صاحب الموضوع الاصلى
بس زى ما قوللتك اكيد ربنا زودنا بالعقل علشان نستخدمه حاول تستعمل عقلك شوية فى الكتابة وكده وياريت تكون فهمتتى ومعلش على طول الكلام .... ولو اى حاجة اان تحت امرك
محمود مجدى2010
وبالنسبة لــــــــــ موقعي EGY KINGDOM
لو كان ده موقعك احب اقولك حاجة اولا هى المدونة جميلة جدا لكن فى مشاكل
اولها القالب مش سريع وبطىء جدا وده بيمل الزائر منه
ثانيا خليك على بلوج سبوت بلاش tk ده لانه سنة وهينتهى والاعضاء هيدخلوا على المدونة بنفس النمط القديم مش هيلاقوا حاجة بس هى بصراحة جميلة وانصحك بزيادة اعضاء صفحتك على الفيس بوك لتجنى اعلى الارباح
وعلى فكرة انا معايا قوالب احترافيه ومدفوعة كمان لو عاوز اى واحد انا تحت امرك وببلاش لان ان كمان جا يبها بلاش لكنها بريميوم لو عاوز اى واحد اان تحت امرك علشان تبقى المدونة اسرع واجمل ... انا تحت امرك
DrAMROF
محمود بجد متشكر جداً لمتابعتك وصبرك

بالنسبة لموقع EGY KINGDOM فعلاً كنت متضايق من البطئ فيه بس حقيقي بذلت مجهود في القالب ده
وفهمته بحيث إني بتحكم في كل حاجه فيه من خلال كود القالب

وكنت بحسب إن البطئ من جهازي لكن أجهزة الأجانب أسرع

لكن عندك حق لازم أغير القالب
وشكراً ليك على عرضك للقوالب
وأنا معاك ياباشا يا ريت ألاقي عندك قالب حلو

بالنسبة للدومين tk مش ده على طول بحد أدنى 25 زائر لكل 90 يوم
إنت متأكد إنه لسنة واحدة

وهل فعلاً الموقع عجبك ؟
محمود مجدى2010
بص انا هقولك حاجة اان اعرف الدومين ده من حوالى كام سنة ومن يوم ما اعرفه واللك بيقولى اخرك سنة زى المنتديات اللى بتقدم استضافة مجانيه بيخلوك تتعب فىا لمنتدى وكل حاجة واول ما يحقق نجاح يقولك هاااااااااااااااا هتشترى ولا نلغى المنتدى لالالالالا انت لو قالوا ليك 1000 جنيه فى المنتدى هتتدفع مع انه مجانى بس شغلك وقواعد البيانات والشهرة والزوار كل ده بيبقى حافذ ليك صدقنى لو عاوز حاجة انجح اعملك دوت كوم وخلااص من بلوج سبوت عادى جدا واحسن بكتير والحكاية كلها 10 دولار مش قصة يعنى . وغير كده انا بحسدك بصراحة على تصميم القالب بغض النظر عن البطىء لكن والله بحسدك على تصميمك الرائع ده بجد جميل اوى .. وعلى فكرة لو ليك فى الاتش تى ام ال على كده انت ممكن تخلى مدونتك احلى من 100 موقع .. بالتوفيق وعلى فكرة احنا اخوات وانا هنا والله وربنا يعلم بساعد كل اعضاء المنتدى
DrAMROF
منين الدومين ده يا محمود
zakaria8813
شاهد هاذه الصفحة وإقرأ مافيها و أتمنا أن تحل مشكلتك إن شاء الله سبحانه وتعالى.

http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=289691
m_6600
كل ما يحرض على العنف مخالف لأدسنس

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
هل الترافيك لو جاى من ad.fly مخالف لأدسنس
استفسار:هل استخدام مقاطع من اليوتيوب ف المواضيع مخالف لأدسنس