نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

دعوى للنقاش : حتى لا يغلق حسابك "نسبة النقر إلى ظهور الصفحة"

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

دلوقتى يا جماعة احنا بنتكلم فى موضوع مهم جدا
ومهم لانه بيهدد الحساب بتاعنا بالاغلاق وهو نسبة النقر إلى ظهور الصفحة

دلوقتى يا جماعة اى واحد عنده معلومة عن نسبة ال ctr او نسبة النقر إلى ظهور الصفحة يقولنا ويفيدنا فيها

وياترى ايه هى النسبة الطبيعية اللى المفروض مش تقلقنا
مع العلم ان انا شوفت قبل كده جوجل بتقول ان على ال 100 زائر والنسبة 1% يبقى ده كويس جدا

وفى ناس بتقول كلام غير كده خالص انا مثلا عندى 2.500 زائر وكانت 11 % يارتى ده كويس ولا ايه النظام
وياجماعة ياريت المشرفين او الاعضاء اللى عنده اى معلومة يقولها لينا وبالتوفيق لينا كلنا

وياترى نسبة النقر اللى المفروض ناخد بيها بتاعت كل الوقت ولا اليوم بس
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بمعنى انا مثلا نسبة النقر عندى 11% النهاردة .. ونسبة النقرات كل الوقت 7% انا بقى اخد بانهى رقم بالظبط

وهل فعلا النسبة لو زادت عن 10 % تكون خطر ولا ايه عاوزين المفيد يا جماعة

المقال "دعوى للنقاش : حتى لا يغلق حسابك "نسبة النقر إلى ظهور الصفحة"" نشر بواسطة: بتاريخ:
mahmoudmaiz
بص يا حوده محدش يعرف الحقيقه بالظبط لان جوجل مش بتوضح الحاجات دى
لكن هى كل ما قلت كل ما هتكون انت ف امان اكتر
وطبعا ممكن يكون كل زوارك من جوجل والنسبه عاليه عادى يعنى هنقولهم مش يضغطوا ولا ايه
واعتقد انههم بيبصوا للنسبه بتاعت الشهر كله لان فى ايام اكيد هتعدى النسبه 11 واكتر كمان

ربنا يوفق الكل
محمود مجدى2010
هههههههههههههههههههههههههه للاسف يا حودة ردك جه متأخر اوى انا حسابى اتقفل امبارح وفيه 800 دولار واكيد انت شوفت الموضوع ولا ايه هههه بس على العموم انا متشكر اوى لردك وربنا يوفقك ويوفق كل الناس ويارب تكونوا احسن منى يارب
مهندس / اتصالات
السلام عليكم

احرص ان لا تذيد عن 5 % وان وجدتها وصلت لهذه النسبه خفف من عدد الاعلانات فى الصفحه لتقل نسبة ..... حتى ان وصل الامر لوقف الاعلاانات مؤقتا من الصفحات النشطه لتقليل نسبة النقر الى الظهور

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
عاجل:حتى لا يغلق حسابك على " فيس بوك" تفضل بالدخول هنا.
بعد غلق صفحة "أنا آسف ياريس" ظهور "أنا أسف يا ريس.. قفلنالك الصفحة"
√ حتي لا يتم تعطيل حسابك في أدسنس ولا تقرأ هذه الجمله ابدا "تم تعطيل حسابك " [موضوع هام]
التكلفة الفعلية للألف ظهور للصفحة و نسبة النقر إلى الظهور في الصفحات