نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

احدث ضحايا البورصه

خاص – مصراوي - شهدت مدينة مغاغة بالمنيا مذبحة أسرية بسبب الانهيار في سوق البورصة حين مزق مدرس جسد زوجته وأبنائه الأربعة وهم نيام ثم سكب عليهم وعلى نفسه الكيروسين وأشعل النار في الجميع.

تمكن رجال الإطفاء والجيران من إنقاذ ثلاثة من الأبناء وتم نقلهم إلى المستشفى بين الحياة والموت بينما لقي الزوج والزوجة والابنة الكبرى مصرعهم على الفور .

قرر الابن الأصغر أن مشادة وقعت بين والده ووالدته حيث طلب والده من أمه أن تساهم بمرتبها في مصروف المنزل بعد أن خسر هو( تحويشة عمره) في المضاربة في البورصة لكنها رفضت وتركت له حجرة نومها للمبيت مع أبناءه فأصيب بلوثة عقلية وأرتكب المذبحة ..وأشعل في ملابسه النيران ..تم نقل الجثث والمصابين إلى المستشفى وتولت النيابة التحقيق.
كانت أجهزة الأمن بالمنيا قد تلقت بلاغا بنشوب حريق في منزل مدرس بمدينة مغاغة بالمنيا وانتقلت سيارات الدفاع المدني والحريق وتم السيطرة على النيران .

وتبين من التحريات أن المنزل يملكه محمد عطا عبد الوهاب( 45 سنة) مدرس وقرر جيرانه أنهم استيقظوا فجر الثلاثاء على صوت صراخ واستغاثة وشاهدوا أعمدة الدخان تتصاعد من شقة جارهم فقاموا بإخطار المطافئ وعندما حاول الأهالي الدخول إلى منزل جارهم لإخماد الحريق قام صاحب المنزل بإخراج الجيران وأغلق الباب خلفه.

وقام الأهالي بتحطيم باب الشقة بعد أن تعالت صرخات الأطفال لخوفهم من النيران وتمكنت المطافئ والجيران من إنقاذ أولاد المدرس الثلاثة الذين كانوا موجودين أسفل سرير حجرة النوم وعثروا على جثة المدرس وزوجته وأبنتهما ..

وتبين أن الأطفال الثلاثة هم أسامة( 13 سنة) وأحمد( 11 سنة) وعبد الرحمن( 6 سنوات).

و أتضح أن والدهم قد خسر كل أمواله في البورصة وحدثت بينه وبين والدتهم مشادة كلامية بسبب مصروف البيت وطلب الزوج من زوجته هويدا عبد اللطيف( 40 سنة) أن تساعده بمرتبها في الإنفاق على أطفالهم وعلى البيت بعد خسارة كل أمواله في البورصة إلا أن الزوجة نهرته ورفضت طلبه وتوجت الزوجة إلى غرفة أبنتها شيماء( 16 سنة).

فأصيب الزوج بحالة لوثة عقلية وهياج وقرر التخلص من زوجته وأطفاله فقام بذبح زوجته وأبنته وظل يبحث عن أطفاله وسكب عليهم الكيروسين إلا أنهم اختبئوا أسفل السرير.

وقام الزوج بسكب الكيروسين على ملابسه وأشعل فيها النيران فلقي مصرعه بجوار زوجته وأبنته .

وانتقلت أجهزة الأمن إلى موقع الحادث وقامت النيابة بمعاينة الشقة والاستماع إلى أقوال أبناء المجني عليه في المستشفى ...وتولت النيابة التحقيق.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وكان قبل كدا رجل انتحر عن طريق الشنق لانه برضو خسر كل فلوسه فى البورصه مع ان البورصه الايام دى ابتدى مؤشرها يعلى ويزيد
ربنا يستر وميكنش فى ضحايا تانى

المقال "احدث ضحايا البورصه" نشر بواسطة: بتاريخ:
abdobasha
يعني واحد انتحر وواحد اتقتل
انا شكلي هراجع نفسي فموضوع البورصة
hero_ma
اصل المشكله ان البورصه ساعه ما حصلت الازمع العالميه كانت فى اجازة وبعدين جه 6 اكتوبر كان فى اجازة برضو
لما رجعت بقى اتجمع كل الاحداث فى يوم واحد فعملت زى البالونه اللى انفجرت ومؤشرها انخفض اكتر من 16% وفى واحد قال 20 يعنى خراب بيوت

بس الحكايه دى بتحصل نادرا يعنى ومع ناس مبتبقاش مخططه
يعنى انا اسمع ان علشان يخفض الخسارة ميجمعش كل اسهمه فى مجال واحد وهكذا

عموماالبورصه بقالها يومين فى ارتفاع وبتعوض الخسائر
هارى بوتر1988
يا جماعه الاستاذ محمد عطا الله
انا كنت باخد عنده درس فى الاعداديه و الثانويه
الشخص ده محترم جدااا
و مراته محترمه جداا برضه
و الكلام ده لسه مش اكيد
hero_ma
بس اصل الخبر دا نزل فى الاهرام 16/10 صفحه 24 النهاردا وجيبين صورته وصوره زوجته
هارى بوتر1988
يا عم الحدث حصلت بس الموضوع كله
فى حكايه البورصه مش اكيد
hero_ma
اعتقد انهم مش هيسيبو الحكايه وهيوضحو اكتر الايام اللى جايه

شكرا على المشاركه
عصفور المطر
البقاء لله...وانا لله وانا اليه راجعون.....ربنا يستر على الايام الجاية..
hero_ma
فعلا ربنا يستر علينا

شكرا على المشاركه يا عصفور المطر
nonosh
لا حول ولا قوه الا بالله

يعنى يموت كااااااااااافر عشان البورصه

انا لله وانا اليه راجعون في عقول الناس الفلوس جننتهم
hero_ma
الله يرحمه
فعلا محبه المال اصل لكل الشرور

شكرا على المشاركه
mhdfx
لا حول ولا قوة الا بالله

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
صور ضحايا سانت كاترين2014 - ضحايا سانت كاترين او ضحايا مسلسل الاهمال المصرى او ضحايا الاعلام الفاسد
احدث اخبار البورصه المصريه لليوم 25/10/2011
انهيار البورصه يوم 27\1 وتم ايقاف التداول على البورصه المصريه