نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

محافظ القاهرة : تحويل المقر الرئيسى للحزب الوطنى الى حديقه عامة

قرر محافظ القاهرة عبد العظيم وزير هدم مبنى مقر الحزب الوطنى الرئيسى المتواجد فى ميدان التحرير
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وتحويله الى مساحات خضراء وذلك لزيادة الرقعة الخضراء داخل الميدان وتعبيرا عن انتهاء عصر
هذا الحزب واضاف وزير ان ارض المبنى تابعة للمحافظة واكد انه يعكف على خطه لتطوير ميدان التحرير
فى خلال عام وانه يرحب بأى فكرة يطرحها شباب ثورة 25 يناير لتطوير الميدان وايضا ستنضم مبانى
المجلس القومى للمرأة والمجالس المتخصصة لتلك الرقعة الخضراء المنتظرة
من الجدير بالذكر ان ميدان التحرير يعتبر الان من اشهر ميادين العالم ان لم يكن اشهرها على الاطلاق ومن المتوقع ان يكون من اشهر المزارات السياحسه المصرية

المقال "محافظ القاهرة : تحويل المقر الرئيسى للحزب الوطنى الى حديقه عامة" نشر بواسطة: بتاريخ:
reemhmam
دى فكرة كويسة ومش بطالة
ولكن ياريت يضيف فيها كمان كام قفص كده لبعض الحيوانات
زى الحمار والتعلب والقرد والنسناس علشان يفكرونا باعضاء الحزب المحروق وعهده والمنصرم
وياريت كمان يعملوا بحيرة فى الوسط ويربوا فيها سيد قشطة علشان يكون رئيس الليلة دى كلها
Ahmed Diso
انا اري ترك مقر الحزب الوطني كما هو بنفس الشكل
كرمز للثورة والتخلص من النظام و الفساد
ss ass
حرام مبنى تكلف الملايين من اموال الشعب يتم هدمه ويتكلف الملايين ايضا لإزالته ياريت نخلي تفكيرنا دائما كيف نعمر وليس ندمر ارى ان يتم استغلال المبنى فى اي شئ مفيد مع إستغلال جزء صغير منه كمتحف عن الحزب الوطني نشأته ونهايته ويكون موثق بالأفلام
sameh_gpc
انا اري ترك مقر الحزب الوطني كما هو بنفس الشكل
كرمز للثورة والتخلص من النظام و الفساد
وأنا مع هذا الرأى الجيد يفضل المبنى دة وهو رمز من رموز الفساد والتى تم حرقها والهباب الأسود علية علشان كل زوار ميدان التحرير بعد كدة يشوفوا على حقيقتها . وأن يتم تخطيط الميدان بحيث يتم تغيير مسار السيارات بعيد عنه بقدر الإمكان.

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم