نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام ركن البرامج الاعلاميه الخاصة بالمنتدى

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

رشح رئيس مصر القادم بدون مجامله

الى احبائى المصريين لا شك اننا فى مرحله هامه لاختيار رئيس جديد فى الجوله الانتخابيه القادمه والرئيس القادم ستكون مهمته صعبه ولابد ان يكون مميز والشعب الذى يختاره بالفعل ولاول مره سنشهد عدد كثير من المواطنين يسعى لعمل بطاقه انتخابيه وانا اتوقع المزيد من النجاح لمصر فى الفتره المقبله .

الان اخترنا 8 اشخاص هم الاقرب الى حكم مصر عليك اختبار واحد فقط مع تحديد اسباب اختياره دون مجامله ده هيبقى رئيس مصر

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وانا برشح عمرو موسى من وجهه نظرى هو قائد بحكم مركزه الحالى وسوف يحسن علاقه مصر بالدول العربيه بلا شك وسوف يحقق مصر الديمقراطيه المطلوبه .

المقال "رشح رئيس مصر القادم بدون مجامله" نشر بواسطة: بتاريخ:
Al yasergi
معلش مع احترامي ليك ولوجهة نظرك ، لا يمكن اختزال 84 مليون مصري في الداخل و 5 مليون في الخارج في 8 أشخاص فقط ..
اللي عايز يرشح نفسه ويكون رئيس مصر يتقدم ببرنامجه وليتولى الأصلح بدون فهلوة أو فرض من الخارج حتى ولو كان من الاخوان المسلمين
اجتماعى اخر حاجه
وجهه نظرك سليمه جدا ولكن يا باشا انت عارف جيدا طبيعه الشخصيه المصريه لازم يكون الرئيس قريب منهم بشكل كبير وخاصه فى تلك الفتره لانه لو جاء بعد ذلك هيقلك ده جى يحكم مصر على الجاهز كان فين لما مصر تعرضت لازمه حقيقيه يا راجل ده الدكتور البرادعى الكل يتهمه انه لا يعرف مصر وعايش فى اوربا بالرغم انه نزل التحرير بنفسه للشباب فما بالك لو واحد لسه جديد محدش يعرفه عشان كده اخترت واحد من هولاء ولكن اساسى كل مرشح لازم يقدم هيعمل ايه لمصر الشعب المصرى خلاص عرف حقوقه كويس .
Al yasergi
لازم نغير من عقليتنا وطريقة تفكيرنا في العصر الجديد اللي عملناه ونبص للوقائع ونبطل فهلوة ، وعلى فكرة مع اني مؤيد للبرادعي لكن لو مقدمش برنامج اصلاحي يعجبني اكيد مش هنتخبه وهنتخب الأفضل منه ، تأييدي للبرادعي كان في فترة الوضع فيها كان مختلف تماما عن دلوقتي
اجتماعى اخر حاجه
هو ده المطلوب نغير من التفكير لانها مشكله كبيره والكثير منا يختار بالعاطفه ولا نحكم صوت العقل ولذلك انا واضح فى الاختيار 8 ولكن من حقك ذكر اسم اخر كتوقع للمستقبل مع انتظار كل واحد والملف الخاص به من اجل حكم مصر .
kingtuty
عمرو عمرو يحى عمرو
عمرو موسى طبعاً هيكتسح إن شاء الله
لانه الأحسن فكرياً و الأقرب عربياً لرئاسته جامعة الدول و الأقدر سياسياً لعمله الطويل بالخارجية المصرية
اجتماعى اخر حاجه
اتفقنا فى وجهات النظر يا كينج ولكن السوال هل هو سوف يضحى بمنصبه الحالى ؟
شاب من 25 يناير
انا ارشح الدكتور احمد زويل لانه عنده فكره شامله عن كيغيه التغيير في مصر وعلي سبيل التغير في مصر تغيير المنظومه التعليميه هي الاساس في مصر التي تعتمد عليها اى دوله في العالم في التقدم والاعتماد علي منهج البحث العلمى ليس البحث العلمي (كمياء او طبيعه) ولكن البحث العلمي هو وضع اداره صحيحه ومنظومه تعليميه سليمه ووضع بنيه تحتيه من اول وجديد................. هذا رئاي
العقرب50
انا أقترح واحد صاحبي اسمه ميشيل ...... من زمان بيحلم انه يكون رئيس لمصر ...... ياتري ممكن ؟
العقرب50
ممكن كمان .............. نبيل العزبي محافظ اسيوط
GRF
انا باذن المولى
mohakader10
كمال الجنزورى
mohakader10
نرجو ان يتم الأختيار الئاسى بين فردين فقط
mohakader10
لابد ان يتم الأختيار بين فردين وليكونوا كمال الجنزورى وعمرو موسى
mohakader10
لابد ان يتم الأختيار بين فردين وليكونوا كمال الجنزورى وعمرو موسى على الرغم من كبر سنهم فيرجى اختيار أى اثنين شرط طهارة اليد
mohakader10
الأختيار بين اثنين افضل
mohakader10
ارجو عدم تحديد من سيكون الرئيس
mohakader10
عاوزين نعرف ثروات نظيف وزكريا عزمى وعلى الدين هلال ارجوكم
mohakader10
عاوزين نعرف ثروات نظيف وزكريا عزمى وعلى الدين هلال ارجوكم.
mohakader10
اذا تم اشتراط السن فى اختيار الرئيس يتم الأستفادة من خبرات الكبار كمستشارين لهم صفة وسلطة التنفيذ ولايتم الأعتراض على قرارتهم الا من خلال رئيس الجمهورية
جون مصر
احمد زويل او عمرو موسى
هشام بداى
عمر سليمان
seamoon
د\ اأحمد زويل
المتمرد&&&
انشاء الله عمرو موسي
moustafa capo
معلش مع احترامي ليك ولوجهة نظرك ، لا يمكن اختزال 84 مليون مصري في الداخل و 5 مليون في الخارج في 8 أشخاص فقط ..
اللي عايز يرشح نفسه ويكون رئيس مصر يتقدم ببرنامجه وليتولى الأصلح بدون فهلوة أو فرض من الخارج حتى ولو كان من الاخوان المسلمين

اتفق معك تمااااااما ولي وجهة نظر باستبعاد زويل من القاااائمة

كرئيس للجمهورية
او حتي وزير البحث العلمي

كلها مناصب لها اعباء ثقيلة تلتهم القدرات والوقت تحتاج الي الدبلوماسية اكثر اري انه يتم تعيينه

مدير لمركز البحث العلمي وثقتي في الله اولا اخيرا ثم فيه كبيرة جداااااا

زويل منذ فترات عرض خدماته للبلد ولكن النظام السابق لم يكن يريد الاصلااااح
mahmoudmaiz
انا متضايق من التعديل الدستورى ده اللى خرج الدكتور احمد زويل بره دائره الترشيح
mohsen rifky
عمرو موسى خير من يرئسنا .
mohsen rifky
عمرو موسى خبر من يرئسنا .
شمس الاسكندرية
هو الجنزوري فين ؟؟؟
جون مصر
هو الجنزوري فين ؟؟؟